Stranica: 47/115.
Re: Povijest F1
Postano: 27.04.2017., 17:18
Postao Frantic
zelot je napisao/la: 27.04.2017., 14:32
Hvala na odgovoru. I ja sam tako mislio ali me onda zena nesto ispitivala o benzincima jer sada prvi put imamo benzinca pa kao sta su trkaci auti uvijek benzinci. Reko nisu. Le mans itd.. Mozda i rally itd ali jedino je f1 samo benzin al ipak nisam bio full ziher pa mi bilo bas glupo da nakon 10ak godina pracenja f1 zabtaj podatak nisam siguran
No frks.
Mislim da je i u rally slična stvar.
Indy, zatim ove niže klase F2, F3, F4, Nippon, Renault, mislim i DTM....
Koliko znam, od poznatijih serija Le Mans i WTCC (ako neko zna još neku neka napiše) su imaki dizele.
Re: Povijest F1
Postano: 27.04.2017., 18:29
Postao zekohonda
bude dizela u rally autima, ali ne u wrc-u.
onda, bude ih na dakaru. o dakar kamionima i utrkama kamiona da ne govorim.
dalje iz glave...u hr. je bio škoda fabia biodizel kup.
bmw dizel trica osvojila krajem devedesetih 24 N,ali onda nije bilo prejakih auta.
mazda je imala u američkom enduranceu lm p2 dizel prototip. sad su opet na benzini.
wtcc - može podsjetnik?
Re: Povijest F1
Postano: 27.04.2017., 19:23
Postao Frantic
Mislio sam na WRC.
U pravu si za Dakar.
A jesi naš'o pominjat' kamione, jbte.

Re: Povijest F1
Postano: 28.04.2017., 09:39
Postao Frantic
Na današnji dan. su vožene 4 trke.
1974., Jarama. 1-2 Ferrarija (Kauda - Clay), jedini u istom krugu, pa potom Emerson u Mclarenu. Laudin triple, prva pobjeda i prvi FL. 50. pobjeda Ferrarija i 40. podij za Mclaren. Scheckter u svom prvom nastupu osvojio prve bodove u karijeri.
1991., Imola. Senna (PP, bila je to 70 PP za Mclaren), Berger (FL), JJ Lehto (prvi i jedini podijum u karijeri, a drugi i zadnji za ekipu Dallare, te zadnji podijum za Juddov motor). Barbazza (zamijenio Johanssona) se prvi put pojavio na GP vikendu, ali je ostao DNQ. Zanimljivo je da su u prva kruga odustali Prost (nije ni startao), Mansell, Piquet i Alesi, a Patrese nakon 17, tako da Mclarenima nije bilo teško ostvariti 1-2 pobjedu.
1996., Nurburgring. Villeneuve, MS, DC. Hill, koji je bio 4. imao je i PP i FL. Prva Jacquesova pobjeda, MSov 40. podijum, a DCijev 10. 20. podijum za Mercedesove motore. Brundleovi prvi poeni u oproštajnoj sezoni. Mika je zaradio 2 pit lane speeding kazne, jer mu speed limiter nije radio kako treba. A oba Tyrrella su diskvalifikovana (Salov bolid je bio lakši, a Katayama je imao push-start).
2002. Catalunya. MS (Grand slam), JPM, DC. Trka dosada živa. Zanimljivije je bilo u boxu, kad je JPM nagazio mehaničara sa lizalom (isto ponovio i 2004.

). Minardi nije nastupio jer su im se previše lomila prednja krila (dakle, iz sigurnosnih razloga).
[youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=vMNxW4TJdR4[/youtube]
Re: Povijest F1
Postano: 28.04.2017., 12:26
Postao MisterJon
Većina 2002. je bila smor za praćenje, iako za nas tifosije vrlo drag smor.
Re: Povijest F1
Postano: 28.04.2017., 12:39
Postao zekohonda
@misterjon
kad neko čita/komentira povijest, to je vrlo pohvalno!
molim te predstavi se na
https://www.f1puls.com/forum/viewforum.php?f=15
Re: Povijest F1
Postano: 29.04.2017., 11:16
Postao Frantic
Od rođenih na današnji dan, možda da spomenemo još jednog Amerikanca (čitaj Indy 500 vozača), Carla Nidaya (1916.).
Što se tiče trka, na današnji dan su se vozile 4.
1973. se na Montjuich parku vozila VN Španije. Pobijedio je Fittipaldi, ispred Ceverta i Follmera. Peterson je startao sa PP i postavio FL, ali je morao odustati zbog kvara mjenjača, dok je bio u vodstvu. George Follmer je trećim mjestom ostvario svoj najveći uspjeh i jedini podij u karijeri, a ujedno i prvi podij za ekipu Shadowa, dok je Petersonu to bio prvi FL. Fittipaldijeva pobjeda je bila jubilarna 50. za ekipu Colina Chapmana, čime su pretekli Ferrari po broju pobjeda i na prvom mjestu se zadržali do VN SAD 1975. (inače još jednom, tokom 1978. Ferrari i Lotus su se izjednačili po broju pobjeda, i to je trajalo 2 trke, VN Holandije i VN Italije). Bio je to i 50. FL za bolide pogonjene Ford Cosworthovima motorom i 150. trka za BRM.
1979., VN Španije se vozila na Jarami. Depailler u Ligieru, završava isped 2 Lotusa (Reutemann i Andretti). Depaillerov (kome je to bila zadnja pobjeda i zadnji podij uopšte, ali sa kakvom vožnjom, vodio je sve krugove), timski kolega Laffite je imao PP, a Gilles je postavio FL, a to je bila 120. pobjeda Ford Cosworthovog motora, te 110. PP.
5 godina poslije vozila se VN Belgije, ali u Zolderu. Pobjedu je odnio Alboreto (startavši sa PPa, vodivši čitavo vrijeme), ispred Warwicka i Arnouxa (FL). To je bilo i prvi puta da Michele starta sa PPa. Njegov sunardnik Patrese je vozio 100. GP vikend. To je bila i zadnja trka u Zolderu (1985. je vraćena na Spa, koja je 1983. predstavljena u skraćenoj, današnjoj formi), a ružne uspomene sa Zoldera iz 1982. (Gillesova pogobija) su još uvijek bile svježe. Alboretova pobjeda je bila prva pobjeda nakog italijanskog vozača za volanom Ferrarija, još od pobjede Ludovica Scarfiottija za VN Italije, 1966. Dakle, skoro 18. godina. Povrh toga, naredni podij na kojem su bili vozači "fabričkih" timova se desio 19 godina poslije (VN Španije 2003. gdeje smo na podiju imali Ferrari-Renault-Ferrari). A mislim i da je to bio najviši plasman Dereka Warwicka u šampionatu, jer je nakon te trke bio drugoplasirani (iza Prosta).
29.04.2001. vozila se takođe VN šanije, ali na catalunyi. Pobijedio je MS, ispred JPMe i Jacquesa. MS je startao sa PPa i postavio FL, a sve u svom jubilarnom 150. GP vikendu (ne startu). Montoyi je to bio prvi podijum, a Jacques je ostvario prvi podijum za ekipu BARa. Međutim, junak (i gubitnik) dana je bio Hakkinen. U svom 150. startu, odlično je vozio, pretkao MS kroz boxove i nabio skoro 40 sec prednosti, ali ga je u zadnjem krugu izdao motor, te je MS odnio pobjedu, ni kriv ni dužan.
[youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=HH8qbRaDhlQ[/youtube]
Re: Povijest F1
Postano: 29.04.2017., 12:41
Postao MisterJon
Joj, Alboreto je bio talent samo takav. Sjećam se da sam ga pratio na Le Mansu i 12 sati Sebringa (koji mjesec dana prije tragedije na Lužici).
Re: Povijest F1
Postano: 30.04.2017., 10:52
Postao Frantic
30.04.1920. rođen je prvi Hamilton (a bilo ih je 3-4) koji je nastupao u F1, Duncan. U F1 nije imao uspjeha, bolji je bio na trkama izdržljivosti, na Le Mansu ima pobjedu i drugo mjesto ukupno, kao i treće mjesto u klasi.
30.04.1995. vozilo se u Imoli. F1 se vratila ne mjesto tragičnih događaja od prije godinu dana. Staza je u potpunosti izmijenjena (Tamburello, Villeneuve, Aque Minerali, Rivazza). Pobijedio je Hill, ispred Alesija i Bergera (FL). MS je postavio PP, ali je odustao nakon 10 krugova. Bio je to Bergerov 40. podijum, te 80. pobjeda za Williams. Za tu trku Mansell se nakratko vratio u F1, međutim ta epizoda u Mclarenu je prošla neslavno. Vozio je samo još narednu trku i definitivno se oprostio od F1.
Re: Povijest F1
Postano: 01.05.2017., 10:14
Postao Frantic
01.05. rođeni Desmond Titterington (1928.) i Geoff Lees (1951.). Bez značajanijih uspjeha.
Na današnji dan je voženo čak 5 trka.
1972., Jarama. Fittipaldi, X (startao sa PPa, uz postavljeni FL), Regazzoni. Samo prva dvojica su završila u istom krugu. Na toj trci je debitovao i Emersonov brat, Wilson. Xova PP je bila 10. jubilarna, a Alex Soler-Roig je imao zadnji nastup. Carlos Pace je osvojio prve bodove.
1983, Imola. Tambay, Prost, Arnoux (PP). Patrese postavio FL. Zadnja pobjeda za Tambaya. Ferrarijeva 85. pobjeda u 350. nastupu. Ferrari je narednu pobjedu u Imoli ostvario 1999. (dakle naredni puta kad su osvojili konstruktorski nalsov, nakon 1983.). To je ujedno i zadnja trka da su sva tri vozača na podiju iste nacionalnosti (u ovom slučaju Francuzi).
5 godina poslije, isto mjesto. Senna (PP), Prost (FL), Piquet. Warwickov 100. GP vikend. Bio je to 300. nastup za Mclaren i 50. za Alliota. To je bila i prva pobjeda Ayrtona u sezoni u kojoj će osvojiti svoj prvi naslov (ujedno i prva pobjeda za Mclaren). Koliko su mclaren Honde bile dominantne govori i podatak iz kvalifikacija (1. Senna 1:27,1; 2. Prost 1:27,9; 3. Piquet - takođe sa Hondinim motorom 1:30,5

). Naravno, samo su Senna i Prost završili u istom krugu.
01.05.1994. Imola. Jedan od najtragičnijih vikenda u F1 ikad (najtragačniji još VN belgije 1960.). Izgubili smo prvo u subotu Ratzenbergera, zatim u nedjelju na trci i Ayrtona, dok je i Barrichello doživo težak sudar i povrede. Trka je završena sa poretkom MS, Larini ,Hakkinen. D.hill je postavio FL, a suvišno je i govoriti da je dan prije Ayrton postavio svoj zadnji (na žalost) i rekordni, 65. PP (rekord srušen tek za 12 godina). MS se 20. puta popeo na podij, Lariniju je to bio jedini podij u karijeri, a Bergeru je to bio 150. start, a herbertu 50. Ekipi Benettona je to bila 10. pobjeda, Williamsovi bolidi su 70. puta startali sa PPa, a bio je to ujedno i prvi podij za bolid pogonjen Peugeotovim motorom. Senninoj sahrani je prisustvovalo pola miliona ljudi, sudski proces protiv 6 osoba je završen nakon 11 godina. Sigurnost se digla na višu razinu, a naredni smrtni slučaj u F1 se desio više od 20 godina poslije, u jednoj nevjerovatno bizarnoj nesreći.
Prije godinu dana se vozila trka u Sochiju. Dominacija Benzova (1-2). Rosberg (prvi Grand slam), Hamilton, Raikkonen. Hulkova 100. start (završio drugi put zaredom u zavoju br. 2). Bio je to 700. podijum za Ferrari. Rosberg je u tom momentu imao 4/4, odnosno 100 bodova i 7 uzastopnih pobjeda. Kvyat je na startu 2 puta napucao Vettela. Zbog očajne trke (lafo) prekomandovan je u Toro Rosso, tj. zamijenio je mjesto sa Maxom.
Re: Povijest F1
Postano: 02.05.2017., 10:05
Postao Frantic
02.05.1976. Jarama. Hunt (sa PPa), Lauda, Nilsson. Huntov timski kolega Mass je postavio FL, što mu je bio i zdanju u karijeri, a ekipi Mclarena 10., Cosworhovom motoru 80. Nilsson se prvi puta popeo na podij. Ekipa Matre je zabilježila jubilarni 50. nastup. Hunt je bio diskvalifikovan, ali nakon žalbe Mclarena, bodovi su mu vraćeni skoro 3 mjeseca nakon odvežene trke, koja će ostati upamćena i po debiju Tyrrellovog 6-točkaša P34, kojeg je vozio Depailler (Scheckter je svog dobio narednu trku).
02.05.1999. Imola. MS (FL), DC, Rubens. Mika izlijeće sa staze iz vodstva sa PPa. Bio je to 100. za Rubensa, kao i za ekupu Saubera.
Re: Povijest F1
Postano: 03.05.2017., 12:51
Postao Frantic
03.05.1924. rođen šef ekipe čiji bolid na gornjoj slici vozi Depailler, dakle, Robert Kenneth "Ken" Tyrrell. Okušao se kao vozač, ali je brzo vidio da je bolji kao konstruktor, a pogotovo menadžer. Otkrio Jackieja Stewarta 1963. godine. Najveći "problem" mu je bio to što mu je odmah po osnivanju vlastite ekipa, ista doživjela vrhunac. Poslije, pogotovo 90-tih, to više nije bila ni sjena nekadašnjeg Tyrrella. Njegov bolid je bio prvi sa dignutim nosom - Tyrrell 019 (iako nije bio fizički odvojen od krila i dignut kao kod Benettona B191), a vidimo da je imao i bolid sa 6 točkova.
[ link do slike ]
03.05.1949. rođen Boy Hayje. Bez većih uspjeha u F1, jedno 3. mjesto u klasi na Le Mansu.
03.05.1981. Imola. Piquet, Patrese, Reutemann. Gilles je startao sa PPa i postavio FL, ali je zbog greške sa gumama pa skroz nazad ali se sjajno borio i dogurao do 7. mjesta. To su mu bili zadnji PP i FL. Warwick je imao prvi GP vikend ali je ostao DNQ, za razliku od Alboreta kojem je to bio prvi F1 start (u ekipi gore pomenutog Tyrrella), te najpoznatijeg muzičara-F1 vozača Slima Borgudda, koji je sa svojim ATSom zaostao čak 3 kruga. Debi je imala i ekipa Tolemana, ali se njeni vozači (pomenuti Warwick, i Brian Henton) nisu kvalifikovali za trku. Izvjesnom Miguelu Angelu Guerri to je bila zadnja trka. Brabhamova 25 pobjeda, 90. PP za Ferrari i 50. nastup za Renault. Zanimljivo je i da se tadašnji Toleman ktoz silne transpormacije "pretvorio" (uslovno rečeno) u današnji Renault. Lotus nije nastupio zbog toga što je "upalio" protest ostalih timova protiv "duple" šasije na bolidu Lotusu 88.
03.05.1987. opet Imola. Mansell, Senna (PP), Alboreto. Teo Fabi je postavio FL (drugi i poslednji u karijeri) u svom jubilarnom 50. nastupu. Gabriele Tarquini je imao debi u Oselli. Sennin PP je bio i zadnji (107.) PP za ekipu Lotusa (za sada), a ujedno i 10. PP za Hondin motor.
Piquet nije nastupio je je imao tešku nesreću u Tamburellu (a gdje bi drugo

). Dr. Watkins mu je zabranio nastup, a Piquet više te sezone nije bio nikako dobro (imao je velike glavobolje, dupli i zamućeni vid, sam je kazao da nije mogao biti prvi, ali je mogao biti bez problema drugi, pa mu je silni broj drugih mjesta, uz nešto peha za Mansella i donijelo titulu). Tajno je išao doktorima na tretmane, da ne bi za to saznali Watkins i/ili Williams. Brundle je 5. mjestom, Zakspeedu donio jedine bodove (2 kruga zaostatka).
Piquetova nesreća
[youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=XA7xBA5jihI [/youtube]
03.05.1992. Catalunya. Mansell (sa ostvarenim Grand slamom), MS, Alesi. Prvi put najednom GP vikendu su se pojavili Damon Hill u Brabhamu i Perry McCarthy, poznatiji kao prvi (crni) Stig u bolidu Andrea moda, ali se nijedan nije kvalifikovao za trku. Inače, Mansellova 25. pobjeda (4. u nizu) i 50. podijum, Williamsova 55. pobjeda (140. podij), 100. start za Benetton. Zanimljivo je da je "Stigu" Juddov motor eksplodiaro čitavih 18 metara nakon što je napustio garažu.
http://f1-history.deviantart.com/art/Pe ... -357993539
Re: Povijest F1
Postano: 04.05.2017., 13:49
Postao Frantic
04.05.1928. rođen Wolfgang Alexander Albert Eduard Maximilian Reichsgraf Berghe von Trips, skraćeno Wolfgang von Trips, nesuđeni prvak iz 1961. godine. Poginuo na VN Italije (10.09.1961.), u trci koja je trebala da ga kruniše kao prvaka za tu sezonu. Bilo mu je dovoljno i treće mjesto. Međutim u prvom krugu došlo je do kontakta između njegovog i Clarkovog bolida, nakon čega je von Trips poletio i u letu ispao iz bolida, a sam bolid je usmrtio 15 gledalaca. Zanimljivo je da je von Trips osnovao karting stazu u Kerpenu, koju je kasnije održavao i vodio Rolf Schumacher, poznatiji kao Michaelov i Ralfov otac. Još jedna zanimljivost vezana za Wolfganga i Michaela. Michaelova pobjeda na VN Belgije 1992. je bila prva pobjeda na trci koja je odvezena u punoj dužini za jednog Nijemca, nakon Tripsove pobjede na VN Britanije 1961 . (u međuvremenu je pobijedio Mass, ali na onoj haotičnoj trci na Montjiuch parku 1975. koja je prekinuta nakon 29 krugova i u kojoj je Lella Lombardi osvojila pola boda).
04.05.1946. rođen John Watson. Ostvario jedinu pobjedu za Team Penske (VN Austrije, 1976.). Borio se za titulu 1982 godine, a drži rekord kao pobjednik sa najniže startne pozicije (VN sAD Zapad, 1983. u kojoj je startao sa 22. mjesta).
04.05.1969. vožena VN Španije na Montjuich parku. Stewart, Mclaren, Beltoise. Rindt je u Lotusu startao sa PPa i postavio FL (prvi u karijeri), ali je odustao nakon strašne nesreće, poslije koje je napisao legendarno "pismo" Colinu. Vodstvo od Rindta je naslijedio baxuz Amon, napravio pola minute prednosti, ali ga je motor izdao. Stewart je pobijedio sa 2 kruga prednosti, što je (pored VN Australije 1995.) jedina trka u kojoj je drugoplasirani zaostao za 2 kruga. To je bila i zadnja trka "visokih" krila (onih kao štokova od vrata). 5. pobjeda za Matru.
04.05.1980. u Zolderu se vozila VN Belgije. Pironi, Jones (PP), Reutemann. Lafitte je postavio FL. To je bila prva pobjeda za Pironija, a Tiff Needel (5th gear) je imao debi u F1 (vozio je samo 2 trke). 5. pobjeda za ekipu Ligiera, a 30. podij za Reutemanna. Pironi je bio 4 pobjednik u prvih 5 trka te sezone, te smo imali vrlo zgusnut poredak vozača.
04.05.2003. Catalunya. MS (sa PPa), Alonso, Rubens (FL). To mu je bio 10. FL. Trulli je imao jubilarni 100. start. Da Matta je ostvario prve poene, a Ralph Firman jedine u karijeri. Ferrari predstavio na toj trci F2003-GA, u pomen nedavno preminulom Gianniju Agnelliju.
Re: Povijest F1
Postano: 04.05.2017., 18:01
Postao Ferrari Maniac
Re: Povijest F1
Postano: 04.05.2017., 18:59
Postao Frantic
Nisam stavljao ovaj video, ajd reko, previše je bilo ovih dana godišnjica pogibija vozača.
Al jbte, ovo je baš grozota za vidjet.

Re: Povijest F1
Postano: 04.05.2017., 20:50
Postao Ferrari Maniac
Ma istina, slažem se, ali sam se sjetio ovog videa od prije kada ga je netko postavio isto u ovoj temi baš na datum tragedije. Stvarno ovo vidjeti je pomalo zastrašujuće i žalosno meni. Pogotovo kada vidiš kolika je to neorganiziranost onda bila. Ljudi pokraj staze bez ikakve zaštitne ograde pokraj bolida koji jure preko 250 km/h. Najžalosniije mi je bilo vidjeti zbunjenost svih oko staze pogotovo gledaoca kada je auto uletio među publiku, ja da sam na njihovom mjestu bio bih 200 metara dalje u roku keks, pogotovo kada vidiš ove ostale vozače kako vrludaju između razlupanih bolida i tijela na cesti tko zna tko je još mogao izgubiti bolid i odletiti..... baš žalosno
Re: Povijest F1
Postano: 05.05.2017., 10:14
Postao Frantic
Duane Carter i Bob Said su 2 Amerikanca rođena na današnji dan (1913. i 1932., respektivno). Imaju nastupe na Indy 500 dok se bodovao za F1 prvenstvo, Carter ima jedan podijum (3 mjesto, 1953.), a Said nije imao uspjeha.
05.05.1985. Imola. De Angelis, Boutsen, Tambay. Senna je startao sa PPa, A Alboreto je postavio FL, ali su obojica ostali bez bodova. Druga i poslednja pobjeda za De Angelisa, kao i poslednji podijum za Tambaya, dok je Boutsenu to bio prvi podijum (ostao bez goriva, pa pogurao bolid preko ciljne linije). M.Baldi je vozio svoju zadnju trku, a Manfredu Winkelhocku je to bio 50. GP vikend. Senni je to bila prva od sedam uzastopnih PPa u Imoli. Prost je diskvalifikovan jer mu je bolid bio lakši za 2kg. Tambayov podijum je bio zadnji za fabričku ekipu Renaulta, sve do Alonsovog podija na VN Malezije 2003.
05.05.1996. opet Imola. Hill (FL), MS (prvi PP za Ferrari), Berger. Trka i vikend, ni po čemu posebni.
Re: Povijest F1
Postano: 06.05.2017., 11:45
Postao Frantic
Na današnji dan rođeni slabo poznati Tommy Byrne (rođen 1958., samo 2 nastupa i odustajanja), te nešto poznatiji Andrea Chiesa (rođen 1964., nešto uspješniji, u zavisnosti kako ko rezonuje, 3 nastupa i 3 odustajanja).
Takođe, samo se jedna trka vozila 06.05. Bilo je to 1984 u Imoli. Prost, Arnoux, De Angelis. Piquet osvaja PP (u čemu je bio dominantan te sezone) i postavlja FL, ali odustaje zbog rikavanja turba (u čemu je takođe bio dominantan te sezone). Bili su mo to 10. FL i 10. PP. Prostov i Arnouxov 20. podijum. Prva start za Joea Gartnera, 50. za De Cesarisa, 100. za Patresea, a 150. GP vikend za Laudu. 140. podijum za Lotus, 40 FL za Brabham. Dakle, samo statistika, na trci ništa toliko zanimljivo, osim činjenice da se Senna nije kvalifikovao za trku.
Re: Povijest F1
Postano: 06.05.2017., 11:56
Postao zekohonda
nešto mi zvoni to 'chiesa'*, ali mi se ništa drugo ne podudara.
malo guglanja i ... zapravo sam mislio na nicolasa kiesu.
* ne samo iz parme. <3
Re: Povijest F1
Postano: 07.05.2017., 11:29
Postao Frantic
Iako nije vozio F1 trku, ipak bi pomenuo da je 07.05.1991. rođen Daniel Juncadella, F3 prvak iz 2012. godine, bivši vozač DTM, a trenutno vozi Blancpain seriju. Tokom 2014. 3 puta bio treći vozač u ekipi Force indije.
Na današnji dan je voženo čak 5 trka.
1967. se vozilo u Kneževini. Pobijedio je Hulme, ispred G.Hilla i Amona. To je prva pobjeda Hulmea u karijeri. Njegov timski kolega (i šef) Brabham je startao sa PPa (10. u karijeri), ali je odustao nakon samo kruga. Clark je postavio FL, ali je i on takođe odustao. Baxuz Amon se prvi put popeo na podijum, dok je Johnny Servoz-Gavin vozio svoju prvu trku. Richie Ginther je zadnji puta bio na nekom GP vikendu, ali se nije kvalifikovao za trku. Lorenzo Bandini je također vozio svoju zadnju trku, zbog nesreće koju je doživio u 82. krugu, zbog koje je 3 nakon toga podlegao ozljedama. O tome nešto više i opširnije 10.05. Sama nesreća (na žalost) je doprinijela promjenama koje su uticale na povećanje sigurnosti u F1 trkama. Ekipi Lotusa je to bio 40 podijum, dok je debi nastup imala ekipa Matre, kao i Ford-Cosworth motor (ali ne DFV, koji se pojavio malo kasnije, već redni 4-cilindraš). To je bio ujedno i zadnji postavljeni FL za neki bolid pogonjen Climaxovim motorom. Bilo je to i zadnji puta da se VN Monaca vozila 100 krugova.
11 godina poslije, isto mjesto. Pobjeda Depaillera, ispred Lude i Schecktera. Lauda je uspio postaviti FL, dok Reutemann nije uspio profitirati startom sa PPa. Francuzu je to bila i prva pobjeda. Lauda i Scheckter su donijeli Brabhamu i Wolfu, 80. i 10. podijum (respektivno), a bila je to i 150. trka za bolide Mclarena. Jabouille je sa 10. mjestom ostvario prvi finiš za Renaultove bolide, pionire turbo tehnologije u F1.
11 godina poslije, isto mjesto

. 1-2 pobjeda Mclarena (Senna, Prost), ispred Modene u Brabhamu (zaostao za čitav krug, svi ostali za 2 ili više krugova). Senna naravno startao sa PPa, Prost postavio FL. Bila je to prva od pet uzastopnih pobjeda senne u Kneževeni (a druga po redu). Modena se prvi puta u karijeri popeo na podijum (to je uradio još samo jednom), a to su mu ujedno bili i prvi bodovi, ali na žaost taj podijum je bio zadnji za ekipu Brabhama. Bio je to i 50 FL za ekipu Mclarena. Senna i Prost su proveli čitavu trku na prvom, odnosno drugom mjestu. Na trci smo vidjeli samo jedan ferrari jer su odlučili da povrijeđenog Bergera ne mijenja niko. Bilo je tu zanimljivih situacija, npr. u hairpinu su se sudarili De Cesaris i Piquet pa su galamili i psovali jedan drugom iz bolida, stvorila se velika gužva, Prost je tu izgubio 20 sekundi, a kasnije dodatno vrijeme obilazeći Arnouxa za čitav krug, a Arnouxove izgovore zašto je bio toliko spor, James Hunt je u prenosu opisao kao "Bullshit".
Opet 11 godina poslije, ali ovaj put Catalunya.Opet 1-2 za Mclaren (Mika - DC), ispred Rubensa. Ms koji je startao sa PPa završio daleko iza zbog problema u boxu i probušene gume (tj. nenadane promjene guma). Hakkinenu je to bila 15. pobjeda i 40. podijum u karijeri, ujedno 125. pobjeda za Mclaren, te 30. pobjeda za Mercedesov motor. Nakon trke je bilo malo trzavica na relaciji Michsel-Ralf zbog duela na stazi, pa se tat Rolf umiješao da izgladi situaciju između sinova.
07.05.2006. vožena je VN Evrope, na Ringu. Poredak na podiju je bio MS, Alonso, Massa. MS je postavio i FL, a Fernando nije iskoristio PP koji je imao. Montagnyu je to bio debi nastup, Massi prvi podijum, Alonsu 10. PP, MSu 70. FL, Ralfu 150. start, Ferraiju 185. pobjeda, a Mclarenu 600. start. Prva četvorica (sa Kimijem) su završili unutar 5 sekundi.