Stranica: 46/115.

Re: Povijest F1

Postano: 21.04.2017., 12:14
Postao Frantic
zekohonda je napisao/la:ovaj f1 logo grafit je pregnijalan. i zastrašujuć.
Da, a pored puške, ovi crveni "krakovi" na broju 1 (i oficijelno) izgledaju kao izduženi (i "krvavi") krakovi na bahrainskoj zastavi.
slika
Samo zarotirajte zastavu na kontra stranu.
slika

Re: Povijest F1

Postano: 22.04.2017., 18:09
Postao Frantic
22.04.1978. rođen Esteban Tuero. Ostaće upamćen po onom smiješnom zaustavljanju u boxu na domaćoj trci (Argentina), 1998. (mislim da ima video na prethodnoj stranici), te kao treći najmlađi vozač koji je ikada debitovao (sada je na 6. mjestu u toj kategoriji) i kao najmlađi koji se povukao u penziju, sa nepunih 21. godinu, prije početka sezone 1999. Dakle, nije otpušten, već se penzionisao. :prcnjau:

22.04.2012. VN Bahraina. Protesti, kao i godinu prije (trka otkazana), te godinu poslije (vidi pod jučer). Vettelov trple, na podiju Kimi i Romke. Romketov prvi podij, Vettelov 10. FL. Zanimljivo, i naredne godine je bio isti poredak na podiju. Bio je to prvi podij za jednog francuskog vozača nakon 14 godina (Alesi). Di Resta je čak vodio jedan krug (možda mu je tovi jedini), a 6.mjestom je izjednačio svoj najbolji rezultat.

Re: Povijest F1

Postano: 23.04.2017., 11:51
Postao Frantic
23.04.1961. rođen Pierluigi Martini. Veliki talent, ali osuđen na Mimardi čitavu karijeru. Donio im je prve bodove, a od ostalih uspjeha možemo izdvojiti pobjedu na Le Mansu 1999. sa BMW V12 LMR, sa J. Winkelhockom i Y. Dalmasom.

23.04.1963. rođen Paul Belmondo (ne glumac :mrgreen: ). Bez većih uspjeha u F1. Iz 2005. ima 3. mjesto u klasi na Le Mansu.

23.04.1989. vožen a VN San Marina. Senna (PP), Prost (Fl), Nannini. Sennina 15. pobjeda i 50. GP za Benetton. Senna vodio sve krugove. Dosta vozača imalo je jubilarne "vikende" ali se nisu kvalifikovali, jer je 1989. godine bilo 39 vozača u šampionatu. Trku ćemo pamtiti po Bergerovoj nesreću u "kobnom" Tamburellu. Bolid mu je zahvatila vatra, ali zahvaljujući reakciji sudaca (trojica su dotrčali do njega 16 sekundi nakon izlijetanja i brzo ugasili požar, istovremeno su stigli i ostali u Alfi Romeo). Berger je dobro prošao (slomljena rebra i opekotine drugog stepena), i vratio se u bolid nakon nekoliko trka.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PXKTGz9txTw [/youtube]

23.04.2000. Silverstone. DC, Mika (FL), MS. Rubens je imao PP, ali je odustao. 50. vikend za Trullog. 100. trka za Irvinea, 150. trka za Jordan a 250. za Arrows. DC inspiraciju za preticanje Rubensa našao u Mansellovom preticanju Piqueta 1987. godine.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=b0ougf2-log[/youtube]

23.04.2006. opet Imola. MS (PP), Alonso (FL), JPM. Divovska borba prve dvojice, samo u obrnutim ulogama u odnosu na 2005. Stavljali smo ta dva dvoboja nedavno u temi o dvobojima. Zadnja trka za (ne)Idea. 150. trka za Trullog. MS je ostvario svoj 66. PP i time preskočio Aytrona na prvom mjestu po broju PPa. Bila je to njegova 85. pobjeda. To mu je bila i 7. pobjeda u Imoli. Nakon te godine VN San Marina se više nije vozila.

Re: Povijest F1

Postano: 23.04.2017., 16:39
Postao croatic f1
Naletio sam na jednu zanimljivost vezanu za VN San Marina '89. - to je bila prva pobjeda za bolid s V10 motorom u F1 (Honda RA109A)!

Re: Povijest F1

Postano: 23.04.2017., 17:13
Postao Frantic
croatic f1 je napisao/la: 23.04.2017., 16:39 Naletio sam na jednu zanimljivost vezanu za VN San Marina '89. - to je bila prva pobjeda za bolid s V10 motorom u F1 (Honda RA109A)!
:thumbs:
Da, na prvoj trci u Brazilu pobijedio je Mansell sa Ferrarijem i V12.

Re: Povijest F1

Postano: 23.04.2017., 17:42
Postao zekohonda
Uvijek smo bili pioniri. ;)

Re: Povijest F1

Postano: 23.04.2017., 20:50
Postao Frantic
zekohonda je napisao/la: 23.04.2017., 17:42 Uvijek smo bili pioniri. ;)
Ma bravo za vas. :mrgreen: :pivo:

Re: Povijest F1

Postano: 24.04.2017., 08:11
Postao Frantic
24.04.1941. rođen Silvio Moser. Bez nekih uspjeha. 12 startova i 3 boda.

24.04.2005. prvi od dva dvoboja MS-Alonso u Imoli. Alonsova pobjeda iako mu je MS bio u mjenjaču trećinu trke (naredne godine, uloge su se zamijenile). Kimi je imao PP, ali mu je naravno bolid otkazao poslušnost. MS je, ganjajući Alonsa, postavio FL. Treći je bio Wurz u Mclarenu, iako je Button završio treći i bio na podiju, ali je kasnije diskvalifikovan (kao i Sato), te su dobili zabranu nastupa na naredne dvije trke. Prvi start za Liuzzija i odmah bod za 8. mjesto. 200. start za Rubensa.

Re: Povijest F1

Postano: 25.04.2017., 15:05
Postao Frantic
Pored Felipea Babya, rođendan danas slave i najveći twitter šaljivdžija Giedo van der Garde (danas puni 32), te Jean-Éric Vergne (27), poznatiji kao JEV. Prvi je vozio sve i svašta, a može se pohvaliti šampionskom titulom u Formuli Renault 3,5 (2008.), kao i European Le Mans seriji (2016.) i trećim mjestom u GP2 Asia seriji (2011.). JEV je trenutno uposlen u Formuli E, i on je vozio dosta toga, a možemo izdvojiti titulu u Britanskoj F3 iz 2010.

25.04.1982. Imola. Pironi (FL), Villeneuve, Alboreto. Sa PPa je startao Arnoux. Alboretu (poginuo na današnji dan 2001., vidi temu RIP) je to bio prvi podij, a Gillesu, na žalost zadnji podij (jer mu je to bio i zadnji start). Arnoux je ostvario 20. PP za Renault, a Alboreto 70. podij za Tyrrell. Trku je startalo samo 14 bolida, zbog protesta vodećih timova FOCA-e (Brabham, Mclaren, Williams, Lotus), zbog diskvalifikacije Piqueta i Rosberga na VN Brazila. M. Winkelhock je završio 6. sa svojim ATSom, ali je diskvalifikovan, a naredni vozač je odvozio manje od 90% dužine trke, pa su bodove dobili samo petorica (pored navedenih sa podija, Jarier i Salazar).

25.04.1993. opet Imola. Prost (Triple), MS, Brundle. MSov 10. podijum. 50. FL za Renault, kao dobavljača motora. Alliot u Larrousseu, petim mjestom je ostvario svoj najbolji plasman ikad, a to mu je bio i zadnji plasman u bodove. A ovo je bila i situacija da je Minardi JEDINI puta u F1 osvojio bodove u uzastopnim trkama, zahvaljujući Fabriziu Barbazzi. :klanjam:

25.04.2004. Imola (zanimljivo, ove tri trke su u razmaku po 11 godina :prcnjau: ). Klasika, MS prvi (uz FL), zatim Button (PP) i JPM. Buttonov prvi PP, a ujedno i za BAR, a 75. za Hondu kao dobavljača motora (i 160. podijum). A ni Sato nije bio daleko. Mislim da će se @zeki svidjeti slika.
[ link do slike ]

Re: Povijest F1

Postano: 25.04.2017., 15:18
Postao zekohonda
ukazanje u imoli! :klanjam:

Re: Povijest F1

Postano: 26.04.2017., 10:50
Postao Frantic
26.04.1937. rođen Jean-Pierre Beltoise. Solidna karijera, 1 pobjeda (Monaco 1972, zadnja pobjeda za BRM), 8 podijuma. Jedna pobjeda u klasi na Le Mansu. Zanimljivo je da je rođen u Parizu, a preminuo u Dakaru. François Cevert mu je bio zet.

John Crichton-Stuart, 7th Marquess of Bute, AKA Earl of Dumfries, AKA John Bute, AKA Johnny DumfrieS (eh, to mu je F1 ime), rođen je na današnji dan, prije 59. godina. U F1 bio samo sezonu (1986., Lotus, Sennin timski kolega). Ima pobjedu sa le mansa 1988.

26.04.1988. Imola. DC (PP), MS (FL), Irvine. 100. start za Miku, a DC je vodio from flag to flag. Njegova jedina pobjeda iz 1998. Bila je to 110. pobjeda Mclarena i 130. FL za Ferrari.

26.04.2009. Bahrain. Button, Vettel, Trulli (koji je imao PP i postavio FL). Bio je to Trullijev jedini FL i 10. (predzadnji) podij, kao i zadnji PP. Heidfeld izjednačio dotadašnji MSov rekord od 24 završene trke za redom. A Raikkonen 6. mjestom ostvario prve bodove za ferrari te sezone (u 4. trci sezone :prcnjau: ). 70. pobjeda za Mercedesov motor.

Re: Povijest F1

Postano: 26.04.2017., 10:59
Postao zekohonda
zahvaljujem kolegi franticu.
samo molim da ispravi onu imolu u 1998. valjda je to godina koju tražimo.

Re: Povijest F1

Postano: 26.04.2017., 16:33
Postao Frantic
zekohonda je napisao/la: 26.04.2017., 10:59 zahvaljujem kolegi franticu.
samo molim da ispravi onu imolu u 1998. valjda je to godina koju tražimo.
:thumbs:
Tipfeler :bonk:

Re: Povijest F1

Postano: 27.04.2017., 01:04
Postao zelot
Pitanje za moje povjesnicare koje usput stvarno cijenim. Svaka vam cast na trudu, volji i informacijama ;)

A pitanje je, je li ikada f1 imala dizel motor?

Re: Povijest F1

Postano: 27.04.2017., 08:27
Postao zekohonda
bez guglanja, koliko ja znam ne. možda u indyu 500 dok se vozio u sklopu f1 prvenstva. :?
znam da su u le mansu imali dizaleše puno prije audija r8.

više nade polažem u frantica.

Re: Povijest F1

Postano: 27.04.2017., 09:19
Postao Frantic
Kategorički, NE.
Bez googlanja.
Koliko znam, ne da nije bilo motora, nego nije uopšte bilo ideja o tome.
Bilo je turbina, danas hibrida, ...., ali svi SUS motori koji su se koristili u F1 su trošili benzin ili "nešto što je vrlo slično benzinu", tj.ima 95 ili više oktana (F1 gorivo ima oko 120-130 oktana), radili su po OTTO ciklusu i imali su "svjećice".
Jako bi me iznenadilo, ako je neko, pa makar se radilo i o ideji, razmišljao o dizelu.
Današnji koriste HCCI princip (googlajte), ali imaju i svjećice.

Re: Povijest F1

Postano: 27.04.2017., 11:03
Postao Frantic
27.04.1933. rođen Bob Bondurant. 9 nastupa u F1 (1965-1966). Jedno 4. mjesto. Prvo mjesto u klasi na Le Mansu, zajedno sa Gurneyem, 1964. u Shelby Cobra Daytoni.

27.04.1975. VN Španije, Montjuich park. Datum će ostati upisan zlatnim slovima u njige F1, jer je na toj trci jedna dam (Lella Lombardi) prvi i jedni put osvojila bodove (tačnije pola boda za šesto mjesto, jer je trka prekinuta). Bila je u zaostatku 2 kruga, ali je i to bilo odvoljno za 6. mjesto. Na podiju su bili Mass, X, Reutemann. Lauda je startao sa PPa (deseta), a Andretti je postavio FL. Massu je to bila jedina pobjeda,a Jonesu i briseu F1 debi. Xu je to pak bio zadnji podijum. Andrettijev FL je bio i jedini za ekipu Parnellija. Stommelen je izletio i usmrtio 5 gledalaca.

27.04.1986., Imola. Prost, Piquet (FL), Berger. Senna PP. Bergerov prvi podijum (ujedno i prvi za Benetton), a Sennin 10. PP. 25. FL za Williams u 150. nastupu. Zadnja trka za hartov 4L turbo motor, a prva trka za Ford V6 TEC turbo motor. To je bio jedini Ford/Cosworth-ov turbo motor.

27.04.1997. opet Imola. HHF, MS, Irvine. Villeneuve je imao PP, a HHF je postavio FL. To mu je bila prva pobjeda u karijeri. Bergeru je to bio 200. trka, a Herbertu 100. Fisico je 4. mjestom u Jordanu osvojio svoje prve bodove u karijeri.

27.04.2008. Catalunya. Kimi, Massa, Lewis. Kimijev u jednom od boljih izdanja (triple, a 4 kruga nije vodio, toliku mu je falilo za Grand slama). Zadnja trka za Davidsona i Satoa, tj. za ekipu SuperAguri Sana. 200 GP vikend za Fisica.

Re: Povijest F1

Postano: 27.04.2017., 11:11
Postao zekohonda
bio sam na toj zadnjoj utrci moga agurija. znali smo da odavno aguri ima velikih financijskih problema, ali se nije znalo da će im to bit zadnja utrka. j
er su išli kasnije u tursku na utrku ali nisu vozili.
nakon utrke sato nam se javio i to je bio zadnj put da sam ga vidio uživo.
[ link do slike ]

Re: Povijest F1

Postano: 27.04.2017., 13:38
Postao Frantic
Malo nostalgije
https://www.motorsport.com/f1/news/retr ... rn-898306/
:klanjam:
Samo za zeku, blacka, fjaku.... :pivo:

Re: Povijest F1

Postano: 27.04.2017., 14:32
Postao zelot
Hvala na odgovoru. I ja sam tako mislio ali me onda zena nesto ispitivala o benzincima jer sada prvi put imamo benzinca pa kao sta su trkaci auti uvijek benzinci. Reko nisu. Le mans itd.. Mozda i rally itd ali jedino je f1 samo benzin al ipak nisam bio full ziher pa mi bilo bas glupo da nakon 10ak godina pracenja f1 zabtaj podatak nisam siguran :)