Re: Scuderia Ferrari
Postano: 14.12.2023., 12:03
Intervju Leclerca s AMuS-om: https://www.auto-motor-und-sport.de/for ... ritt-2024/
Nesto izdvojenije iz clanka - automatski prevedeno google translateom:
Kako je prošla ova sezona s vaše točke gledišta?
Leclerc: Nije bila izvanredna sezona jer naš auto nije bio tako dobar kao što se očekivalo. S druge strane, puno smo naučili i za 2024. godinu. I to je najbolje što možete očekivati u teškoj godini. Nažalost, ove sezone nismo uspjeli puno promijeniti, ali u srednjoročnom razdoblju sada smo u poziciji da napravimo korak naprijed. I sam sam razumno zadovoljan sobom. Karakteristike ovog auta nisu baš odgovarale mom stilu vožnje. Na tome smo radili tijekom sezone i polako pronalazili smjer koji mi više odgovara. Posebno mi je pomoglo novo podvozje u Japanu. Prednja osovina sada ponovno bolje grize. S negativne strane, postoje neki nedostaci na početku sezone i, naravno, diskvalifikacija u Austinu.
Kako je moguće da nadogradnja mijenja automobil na takav način da se ponekad vi, ponekad Carlos Sainz možete bolje nositi s tim?
Leclerc: Mislim da nema tako ekstremnih zamaha prema Carlosu ili meni od nadogradnje do nadogradnje. Moj problem na početku godine bila je snažna reakcija automobila na oversteer. Čak i uz lagani oversteer, potpuno prianjanje straga iznenada je nestalo. Na kraju dana, to je trajalo previše vremena. Zato smo bili prisiljeni postaviti auto za podupravljanje. To ne odgovara mom stilu vožnje. Ali radili smo na tome i konačno pronašli rješenje. Od tog trenutka osjećao sam se mnogo ugodnije. Mogu podesiti auto natrag na oversteer i još uvijek će biti u voznom stanju.
Ti i tvoj suigrač ste se uvijek žalili da Ferrari radi samo u vrlo malom radnom prozoru. Što to znači sa stajališta vozača?
Leclerc: Ako imamo nove gume u kvalifikacijama, dodatno prianjanje guma kompenzira slabosti automobila. Onda dolazimo do glazbe. Čim gume ostare i izgube prianjanje, a na bolidu imamo puno goriva, počinju problemi. Ako se tada vozimo u prometu, vjetar se pojačava ili se temperature mijenjaju, slabosti postaju još očitije. Tada postaje vrlo teško voziti automobil.
No, nema li Red Bull jednako koristi od svježih guma?
Leclerc: Da, ali on ima manje koristi od toga. Za nas, nova guma čini da slabosti koje bi nas inače usporile nestanu. Kao što sam rekao, to je vrlo tanka linija na kojoj automobil radi. Uzmite Meksički GP za primjer: bili smo jako brzi na srednjim gumama. Čim smo se vozili na tvrdim gumama, ništa nije radilo.
Kada ste u sezoni osjetili da će vam 2023. biti još jedna teška sezona?
Leclerc: Bilo mi je jasno odmah nakon zimskih testova. Carlos je jahao prvog jutra gotovo bez vjetra i bio je prilično zadovoljan. Popodne sam sjeo u auto i vjetar se pojačao. Auto je odjednom bio izuzetno težak za vožnju. U početku još nisam bio siguran jer nisam znao kako će drugi automobili reagirati na to. Kad je Red Bull posljednjeg dana testiranja istrčao simulaciju utrke s punim tenkovima, shvatili smo da su daleko ispred nas u smislu utrke. Ne možeš blefirati. Puni spremnici su puni spremnici.
Je li nepravedno reći da Verstappen ima lagodan život s ovim autom?
Leclerc: To bi bilo vrlo nepošteno. Naravno, danas je u ugodnoj situaciji, ali da bi stigao tamo morao je uložiti puno posla. I upravo su napravili dobar posao da dođu tamo gdje su sada. Poštujem to. Sada moramo napraviti jednako dobar posao da ih sustignemo.
Koji je bio vaš osobni vrhunac ove godine?
Leclerc: Obično su to pobjede. Pole position je dobar, naravno, ali već imam 23 takva. I naravno, cijela stvar je zamagljena činjenicom da već u subotu znam da će nedjelja biti puno teža. Zato pole pozicije više nisu pravi vrhunac. Zato mi je ove godine najbolje bilo to što sam pomogao razumjeti automobil i transformirati ga u smjeru koji je bolji i vraća nas do uspjeha u srednjoročnom razdoblju. Uglavnom zato što je bilo tako teško doći do ovog razumijevanja. Većinu vremena, radi se samo o pronalaženju još nekoliko točaka potisne sile. Ovaj put je mnogo složenije i mnogo je teže uspostaviti vezu između promjene i vremena kruga.
Koliko strpljenja imaš s Ferrarijem?
Leclerc: Postao sam stariji i zreliji. Ako sam išta naučio u Ferrariju, to je strpljenje. San mog života je da postanem svjetski prvak s Ferrarijem. Ne možeš to prisiliti. Za taj dugoročni plan vrijedi biti strpljiv.
Ferrari je poseban tim. Kvarovi se kritiziraju žešće od drugih. Je li to pošteno?
Leclerc: Drugi se mogu lakše izvući, ali mi moramo živjeti s tim. Ferrari je Ferrari s razlogom. Postoji potpuno drugačija strast. Svatko tko potpiše ugovor s Ferrarijem, bilo kao vozač ili u bilo kojem drugom svojstvu, mora prihvatiti da je pod većim pritiskom od drugih. Nemam problema s tim. Mislim da se nosimo s tim bolje nego u prošlosti.
Nesto izdvojenije iz clanka - automatski prevedeno google translateom:
Kako je prošla ova sezona s vaše točke gledišta?
Leclerc: Nije bila izvanredna sezona jer naš auto nije bio tako dobar kao što se očekivalo. S druge strane, puno smo naučili i za 2024. godinu. I to je najbolje što možete očekivati u teškoj godini. Nažalost, ove sezone nismo uspjeli puno promijeniti, ali u srednjoročnom razdoblju sada smo u poziciji da napravimo korak naprijed. I sam sam razumno zadovoljan sobom. Karakteristike ovog auta nisu baš odgovarale mom stilu vožnje. Na tome smo radili tijekom sezone i polako pronalazili smjer koji mi više odgovara. Posebno mi je pomoglo novo podvozje u Japanu. Prednja osovina sada ponovno bolje grize. S negativne strane, postoje neki nedostaci na početku sezone i, naravno, diskvalifikacija u Austinu.
Kako je moguće da nadogradnja mijenja automobil na takav način da se ponekad vi, ponekad Carlos Sainz možete bolje nositi s tim?
Leclerc: Mislim da nema tako ekstremnih zamaha prema Carlosu ili meni od nadogradnje do nadogradnje. Moj problem na početku godine bila je snažna reakcija automobila na oversteer. Čak i uz lagani oversteer, potpuno prianjanje straga iznenada je nestalo. Na kraju dana, to je trajalo previše vremena. Zato smo bili prisiljeni postaviti auto za podupravljanje. To ne odgovara mom stilu vožnje. Ali radili smo na tome i konačno pronašli rješenje. Od tog trenutka osjećao sam se mnogo ugodnije. Mogu podesiti auto natrag na oversteer i još uvijek će biti u voznom stanju.
Ti i tvoj suigrač ste se uvijek žalili da Ferrari radi samo u vrlo malom radnom prozoru. Što to znači sa stajališta vozača?
Leclerc: Ako imamo nove gume u kvalifikacijama, dodatno prianjanje guma kompenzira slabosti automobila. Onda dolazimo do glazbe. Čim gume ostare i izgube prianjanje, a na bolidu imamo puno goriva, počinju problemi. Ako se tada vozimo u prometu, vjetar se pojačava ili se temperature mijenjaju, slabosti postaju još očitije. Tada postaje vrlo teško voziti automobil.
No, nema li Red Bull jednako koristi od svježih guma?
Leclerc: Da, ali on ima manje koristi od toga. Za nas, nova guma čini da slabosti koje bi nas inače usporile nestanu. Kao što sam rekao, to je vrlo tanka linija na kojoj automobil radi. Uzmite Meksički GP za primjer: bili smo jako brzi na srednjim gumama. Čim smo se vozili na tvrdim gumama, ništa nije radilo.
Kada ste u sezoni osjetili da će vam 2023. biti još jedna teška sezona?
Leclerc: Bilo mi je jasno odmah nakon zimskih testova. Carlos je jahao prvog jutra gotovo bez vjetra i bio je prilično zadovoljan. Popodne sam sjeo u auto i vjetar se pojačao. Auto je odjednom bio izuzetno težak za vožnju. U početku još nisam bio siguran jer nisam znao kako će drugi automobili reagirati na to. Kad je Red Bull posljednjeg dana testiranja istrčao simulaciju utrke s punim tenkovima, shvatili smo da su daleko ispred nas u smislu utrke. Ne možeš blefirati. Puni spremnici su puni spremnici.
Je li nepravedno reći da Verstappen ima lagodan život s ovim autom?
Leclerc: To bi bilo vrlo nepošteno. Naravno, danas je u ugodnoj situaciji, ali da bi stigao tamo morao je uložiti puno posla. I upravo su napravili dobar posao da dođu tamo gdje su sada. Poštujem to. Sada moramo napraviti jednako dobar posao da ih sustignemo.
Koji je bio vaš osobni vrhunac ove godine?
Leclerc: Obično su to pobjede. Pole position je dobar, naravno, ali već imam 23 takva. I naravno, cijela stvar je zamagljena činjenicom da već u subotu znam da će nedjelja biti puno teža. Zato pole pozicije više nisu pravi vrhunac. Zato mi je ove godine najbolje bilo to što sam pomogao razumjeti automobil i transformirati ga u smjeru koji je bolji i vraća nas do uspjeha u srednjoročnom razdoblju. Uglavnom zato što je bilo tako teško doći do ovog razumijevanja. Većinu vremena, radi se samo o pronalaženju još nekoliko točaka potisne sile. Ovaj put je mnogo složenije i mnogo je teže uspostaviti vezu između promjene i vremena kruga.
Koliko strpljenja imaš s Ferrarijem?
Leclerc: Postao sam stariji i zreliji. Ako sam išta naučio u Ferrariju, to je strpljenje. San mog života je da postanem svjetski prvak s Ferrarijem. Ne možeš to prisiliti. Za taj dugoročni plan vrijedi biti strpljiv.
Ferrari je poseban tim. Kvarovi se kritiziraju žešće od drugih. Je li to pošteno?
Leclerc: Drugi se mogu lakše izvući, ali mi moramo živjeti s tim. Ferrari je Ferrari s razlogom. Postoji potpuno drugačija strast. Svatko tko potpiše ugovor s Ferrarijem, bilo kao vozač ili u bilo kojem drugom svojstvu, mora prihvatiti da je pod većim pritiskom od drugih. Nemam problema s tim. Mislim da se nosimo s tim bolje nego u prošlosti.