Stranica: 39/384.
Re: F1 Vijesti
Postano: 14.09.2016., 14:35
Postao Slavenowsky
Mercedes je ovaj "sistem" razvijao jos od 2011, ova skica i jeste od Scrab-a iz te godine, no ovo je sasvim legalno. U tekstu se navodi da je sistem "slican" FRIC-u, sto naravno "slicno" i 'isto' nije isto

. Problem je sto FIA ne moze da kontrolise svoj pravilnik koji je pun rupa, a pametan mozak ce to iskoristit, pa su im vezane ruke. Inovacija ili ideja je Sveti Gral ovog sporta, oni koji ne mogu naci pravo rijesenje, ce se buniti, no ovo ce proci ocigledno bez neke buke. Ovo je samo jedan dio od kamaru istih zbog kojih Mercedes dominira i njima svaka cast.
Re: F1 Vijesti
Postano: 14.09.2016., 18:00
Postao Ferrari
MrDoomroom je napisao/la:@Ferrari
Kako nije varanje ako isto radi kao FRIC? Ne vidim razloga da se hvali nešto sto je zabranjeno.
Npr ono sa zagrijavanjem kočnica je bilo fora jer je bilo u neku ruku jednostavno.
FIA mislim mora da zna kako koji bolid izgleda do najsitnijih detalja inače bi natjecanje bilo neregularno. No kako živimo u Merc eri njima je sve dozvoljeno, a za zabraniti nešto treba se suglasnost svih ;D koji apsurd.
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
Isto kao F duct, blown diffuser, double diffuser itd.
Ako ne stoji da je u pravilu SPECIFIČNO zabranjeno onda je ok...FIA je kriva...ili je slijepa.
Ja opet pitam zašto Ferrari i RBR nisu ovo napravili? Ili McLaren, ali oni imaju drugih problema. OK male momčadi ovo ne mogu razviti, ali ove top momčadi se nemaju što žaliti...neka oni ovo naprave pa da vidimo.
Re: F1 Vijesti
Postano: 15.09.2016., 00:59
Postao senja
Slavenowsky je napisao/la:Mercedes je ovaj "sistem" razvijao jos od 2011, ova skica i jeste od Scrab-a iz te godine, no ovo je sasvim legalno. U tekstu se navodi da je sistem "slican" FRIC-u, sto naravno "slicno" i 'isto' nije isto

. Problem je sto FIA ne moze da kontrolise svoj pravilnik koji je pun rupa, a pametan mozak ce to iskoristit, pa su im vezane ruke. Inovacija ili ideja je Sveti Gral ovog sporta, oni koji ne mogu naci pravo rijesenje, ce se buniti, no ovo ce proci ocigledno bez neke buke. Ovo je samo jedan dio od kamaru istih zbog kojih Mercedes dominira i njima svaka cast.
Ovo što je gjoko-mkd postavio i jeste FRIC, koji je zabranjen. Ovo sada nije FRIC, ali radi slično. Zato i nije zabranjeno. I nije ovo jedno od mnogih stvari zbog kojih dominiraju. Ovo im je taj silver bullet, što bi rekli englezi. Upravo ih ovo drži stabilnima u krivinama. Vjerujem da u ovome leži trenutno najveći razlog njihove dominacije. Što se tiče motora, tu više i nisu u nekoj prednosti. Ali pogledaj koliko su samo odmakli ostalim timovima sa svojim motorom.
FRIC je bio koliko se sjećam baziran na hidraulici. I povezivao je prednji i zadnji ovjes, i dijagonalno. A napravljen je da simulira aktivni ovjes, koji je odavno zabranjen. Prije nego su ukinuli FRIC, čak je i Marussia imala svoju verziju. Ali naravno Mercdes je to najduže razvijao.
Koliko sam ja skontao sa AMuS-a, svi timovi imaju povezan zadnji ovjes. Ali u Mercedesa je tajna u povezanom prednjem ovjesu. Ali ovaj put za povezanost prednjeg i zadnjeg ovjesa zadužen je softver, umjesto hidraulike. A drugi ne mogu kopirati ove sezone, jer nema mjesta za taj uređaj u šasiji, koja je homologirana na početku sezone. Tako da je ne mogu izmjeniti u ovoj sezoni. A kažu da je Red Bull prvi primjetio u čemu je stvar. I da i oni imaju svoju verziju, ali slabiju. I da je to najveći razlog Red Bullovog napretka. Jer na aerodinamici nisu skoro ništa mijenjali, a ipak dobro napreduju. Zahvaljujući razvijanju tog sistema.
Taj sistem se nalazi ovdje:

Pogledaj koliko imaju prostora ispod tog poklopca. Ostali ne mogu, ni da znaju kako, to ugraditi na svoj bolid.

Ovdje se vidi da i Red Bull ima nešto slično, ali ne tako razvijeno.

Na linku u galeriji slika uspoređuju i ostale bolide:
http://www.auto-motor-und-sport.de/form ... 38621.html
Re: F1 Vijesti
Postano: 19.09.2016., 21:15
Postao zekohonda
komplikacije i zavrzlame svezi cvc-ove prodaje komercijalnih prava libertyu. poduži i težak tekst, samo za najupornije.
http://www.pitpass.com/57320/European-C ... ck-F1-sale
Re: F1 Vijesti
Postano: 22.09.2016., 20:27
Postao croatic f1
Momčadi se dogovorile oko lokacije i datuma predsezonskih testiranja:
Vozit će se u Barceloni od 27.2.-2.3. te od 7.-10.3.
http://www.motorsport.com/f1/news/f1-te ... na-829146/
Re: F1 Vijesti
Postano: 22.09.2016., 20:30
Postao f1zd
A zna li se kad je Australija?
Re: F1 Vijesti
Postano: 22.09.2016., 20:42
Postao croatic f1
f1zd je napisao/la:
A zna li se kad je Australija?
Piše u članku, nije službeno potvrđeno, ali bi trebala biti 26.3. Ovako izgleda mogući kalendar koji je objavljen na Motorsportu ranije ovog mjeseca:
[ link do slike ]
Re: F1 Vijesti
Postano: 22.09.2016., 21:26
Postao zekohonda
spa, anyone?
bio sam u barci na utrci, ali opet gledam...vueling direktno leti iz dubrovnika, splita i zagreba. pođite, pogledajte, zabavite se!

Re: F1 Vijesti
Postano: 28.09.2016., 20:22
Postao croatic f1
WMSC danas je potvrdio mnoge bitne odluke za Formulu 1 (i ostale FIA-ine motorsportove):
Prva stvar je kalendar, nema novih utrka, niti onih koje su ispale, dakle ostajemo na 21 utrci. Jedine promjene u odnosu na ovu sezonu su zamjene mjesta Kine i Bahreina te Singapura i Malezije. Baku će se ponovo preklapati sa 24h Le Mansa, dok 3 utrke nisu potpuno sigurne: Kanada, Njemačka i Brazil.
March 26 Australia (Melbourne)
April 9 China (Shanghai)
April 16 Bahrain (Sakhir)
April 30 Russia (Sochi)
May 14 Spain (Barcelona)
May 28 Monaco
June 11 Canada (Montreal)*
June 18 Europe (Baku)
July 2 Austria (Red Bull Ring)
July 9 Britain (Silverstone)
July 23 Hungary (Hungaroring)
July 30 Germany (Hockenheim)*
August 27 Belgium (Spa)
September 3 Italy (Monza)
September 17 Malaysia (Sepang)
October 1 Singapore (Marina Bay)
October 8 Japan (Suzuka)
October 22 United States (Austin)
November 5 Mexico (Mexico City)
November 12 Brazil (Interlagos)*
November 26 Abu Dhabi (Yas Marina)
* Subject to confirmation
Donešene su i sljedeće 3 odluke:
- - Uvest će se stajaći startovi u kišnim uvjetima nakon nekoliko krugova iza SC-a
- "Zakrpana" je rupa u pravilniku o stvaranju zaliha motora
- Momčadi neće imati slobodan izbor guma u prvih 5 utrka 2017., već je Pirelli odredio obavezne setove: 2 seta najtvrđih, 4 seta srednje tvrdih i 7 setova najmekših guma
http://www.fia.com/news/fia-announces-w ... ecisions-3
Re: F1 Vijesti
Postano: 28.09.2016., 20:53
Postao zelot
Malo off ali ne previse.. Danas je na gp1 citam hama kako je danas sve u sportu cuvanje.. Motor. Gume. Turbo. Struja. Gorivo. Kocnice..
Znaci zaista f1 vozaci danas ne mogu voziti i mene osobno to stvarno udaljava.. Prije nema sanse da kvale propistim. Ako mo se spava hodao bih po sobi.. A danas zakrmim bez beda..
Da nije full off.. To zelim vidjeti u f1 vijesti. Nekada se cijela itrka vozila kao kvale i to ne tako davno... Svako krug samo gas gas gas. Gume i kocnice su cuvali eventualno ako su brzi cca pola sekunde pa nije dosta za preteci ali je bio full gas. To treba f1 i ako ameri uspiju to sredit onda me zaboli i ako ce 15 utrka bit u americi.
Ovo je postalo previse lose. Nitko ali nitko ne vozi najbrze sto on sam moze nego se svi prilagodjavaju bolidu i voze koliko im cijeli koncept dopusta a to ne nazalost dako ispod njihovih mogucnosti. I zelja. I nasih zelja..
Nazalost ali vec dugo novosti iz f1 one "bitne" su samo umjetni pokusaj napumpavnja tenzija i nista vise.
Iskreno ni sljedeca sezona nece donjeti previse toga. Naizgled brzi 4 sekinde ako ne i 3 ali to ce opet biti par sekundi sporije nego sto ti bilidi zaista mogu ici tocno takvi kakvi jesu. Pusti protok i daj gume pa da vidimo ko muda nosi a ko vozi..
Re: F1 Vijesti
Postano: 28.09.2016., 21:47
Postao Ferrari
Čuj činjenica je da su se i prije štedile gume, gorivo i ostalo...to se mora raditi zato što je to najbrži način da završiš utrku.
Isto tako to se radi i zato da se smanje troškovi...pogotovo malim timovima koji ne mogu priuštiti 7-8 motora godišnje. Oni V10 motori sve je to super, ali su se morali mjenjati svaki trening ili utrku...bili su vraški skupi isto tako. Znači gume i gorivo moraš štediti jer je isplativije štediti nego izgubiti 25 sec na dodatno zaustavljanje, a PU se štedi pa zbog štednje.
Ima sve svoj razlog...
Re: F1 Vijesti
Postano: 29.09.2016., 11:35
Postao Firemarshall
@Ferrari
Sve na mjestu, ali današnja 1 PU košta koliko je koštalo 10 komada V10 motora..
Tako da tu štednje nema.
Re: F1 Vijesti
Postano: 29.09.2016., 11:51
Postao Iceman
+ ako danas mogu napraviti PU koji traje 4-5 utrka, onda mogu i napraviti V10 koji traje 4-5 utrka. Mislim.... tehnologija se razvija. Današnji V10 ne bi bio isti kao onaj s početka 2000-tih. Ali da bih volio vidjeti malo veće motore u budućnosti... to bih. Ostavio bih samo KERS i vratio se na minimalno V8.
Re: F1 Vijesti
Postano: 29.09.2016., 12:19
Postao renato2107
Ma pričate gluposti. Usporedite od prije i dana razlike vremena između kvalifikacija i krugova. Uostalom današnji bolidi sa 100 kila više ruše rekorde u kvalifikacijama, rekorde krugova u utrci i voze najkraće utrke...o čemu pričamo onda.
Stvar je da nije cilj utrku vozit pun gas nego najbrže do cilja. I što smo imali s gumama kad je bio 1 odlazak u boks...procesije. Šta je bilo kad se uošće nisu mijenjale...još veće procesije. Za ove sad jedino treba vremena i načina da se približe bolidi, a to ne ide na brzinu i dok god postoji rupa u pravilu koje moraju drugi kopirati (Mercedesovo grijanje guma, pa sad ovo s prednjim ovjesom), a da se riješit pažljivijim pravilnikom. I onda u 2-3 godije najbolji dođu gdje nema pomaka i ostali stignu.
Re: F1 Vijesti
Postano: 29.09.2016., 12:24
Postao Firemarshall
Renato, sorry ali mislim da ti pričaš gluposti. Bolidi sa 3.0 V10 motorima su imali gume sa profilima, a ne slick (čim se uveo slick, donio je oko 4 sekunde po krugu).
Ja ti kažem, stavi u ovogodišnji bolid 3.0 V10 sa 200kg goriva i slick gume i pojest će po vremenima ovaj 1.6 turbo PU-hybrid (kako god već nazivaju to sranje).
I imat ćeš nenadjebiv zvuk...za sve ostalo, tu je master card...
Re: F1 Vijesti
Postano: 29.09.2016., 12:52
Postao Frantic
Firemarshall je napisao/la:Renato, sorry ali mislim da ti pričaš gluposti. Bolidi sa 3.0 V10 motorima su imali gume sa profilima, a ne slick (čim se uveo slick, donio je oko 4 sekunde po krugu).
Ja ti kažem, stavi u ovogodišnji bolid 3.0 V10 sa 200kg goriva i slick gume i pojest će po vremenima ovaj 1.6 turbo PU-hybrid (kako god već nazivaju to sranje).
I imat ćeš nenadjebiv zvuk...za sve ostalo, tu je master card...
[ link do slike ]
Ali hajde, napreduju i popravljaju se. Navikne se čovjek na sve.

Re: F1 Vijesti
Postano: 29.09.2016., 12:57
Postao Ferrari
Firemarshall je napisao/la:Renato, sorry ali mislim da ti pričaš gluposti. Bolidi sa 3.0 V10 motorima su imali gume sa profilima, a ne slick (čim se uveo slick, donio je oko 4 sekunde po krugu).
Ja ti kažem, stavi u ovogodišnji bolid 3.0 V10 sa 200kg goriva i slick gume i pojest će po vremenima ovaj 1.6 turbo PU-hybrid (kako god već nazivaju to sranje).
I imat ćeš nenadjebiv zvuk...za sve ostalo, tu je master card...
V10 nije jači od današnjih V6 turbaša...
Trenutni bolidi au ograničeni aerodinamikom i manjkom trakcije. Bolidi iz 2004. su imali Traction Control i prakticki slobodu što se tiče aerodinamike.
A da ne kažemo testove koji su toliko ograničeni...danas je napraviti bolid hit or miss kako se kaže.
Ali opet kažem nije sada bitno hoće li bolidi biti brži...to ne znači bolje konkurentnije utkrivanje. Mislim da li je F1 spora? Ne. I dalje je daleko najbrže auto natjecanje za kilometar.
Naravno ko ne bi želio vidjeti i čuti V10-tke ili V8-ice...mislim da V10 jednostavno nije opcija u današnje vrijeme. Veća je šansa za V8 nakon 2020. sa trenutnim hibridom i turbom. 2.0 može biti i twin turbo sa trenutnim hibridom sustavom koji je razvijen.
Re: F1 Vijesti
Postano: 29.09.2016., 13:07
Postao Firemarshall
Zadnja verzija BMW-ovog V10 je imala 980 KS, ovaj V6 turbo nema toliko, pogotovo bez elektromotora.
I k tome V10 je zbog obujma vukao praktički od lera pa do 20.000 rpm, V6 to ne može ni sa pomagalima koji stalno vrte turbinu.
Ovo je bila moja objektivnost..
Subjektivno, ne volim V6..jednostavno to nije to....
Re: F1 Vijesti
Postano: 29.09.2016., 13:33
Postao Ferrari
Firemarshall je napisao/la:Zadnja verzija BMW-ovog V10 je imala 980 KS, ovaj V6 turbo nema toliko, pogotovo bez elektromotora.
I k tome V10 je zbog obujma vukao praktički od lera pa do 20.000 rpm, V6 to ne može ni sa pomagalima koji stalno vrte turbinu.
Ovo je bila moja objektivnost..
Subjektivno, ne volim V6..jednostavno to nije to....
Da i onda se vraćamo na obujam trenutnih motora i njihovu trajnost...1.6 V6. I nisu to "pomagala" poput baterije...to je hibridni motor. Motor kao motor razvija daleko preko 800 konja + hibridni sustav to je barem 960-970 konja...znači to nije problem, ako gledamo tako. I to sve na 10-12 tisuća okretaja.
Da ga odvrnu sa većim protokom goriva i okretaja laganih 1100 konja bi razvijali. I ovako ce razvijati 1000 konja na početku 2017., a na kraju sezone vjerojatno 1100. Većina motora 2004. je imala od 880-950 konja...
Znači snaga nije nikakav problem. Problem je u ograničenju aerodinamike i samog prijenosa snage na stazu (u tome će pomoći šire gume) , a aerodinamika će imati nešto veću slobodu.
Zamisli kako će letiti 2019. primjerice? Ako smo u ove 3 godine po ovim pravilima nadoknadili barem 3-4 sekunde , slijedeće godine ćemo imati 4 sec brže bolide (barem u kvalama), a tamo za 3 godine ko zna.
Taj argument o V10 mi je baš zastario...ok zvuk je takav kakav je, ali brate mili pa V4 motor je osvojio 1983...a da ne kažemo da je veći dio 80-ih proveli uz V6 zvijeri...nitko nije plakao tada.
Re: F1 Vijesti
Postano: 29.09.2016., 13:44
Postao Firemarshall
Za taj argument o V10 ću ti reći samo jedno..bio sam u monzi prije mjesec dana, gledam treninge u petak i čujem taj V6 i mislim si, pa ok je, čuje se, samo je dublji zvuk zbog ograničenih okretaja...izlazi serija GP2 na kvalifikacije i raspara nam svima uši, oduševljenje cijele tribine kakav je zvuk....
Znači tvoja je pretpostavka, laže cijelo selo, a ne ti...
Ja sam ti rekao da je to moje subjektivno mišljenje...smatram da je nedopustivo da je F1 kao najbrže i najelitnije natjecanje u motorsportu tiša od GP2 serije i Porsche kupa, i da je od GP2 brža cca 3 do 4 sekunde po krugu.
Ali svatko ima svoje mišljenje...