Stranica: 368/383.

Re: F1 Vijesti

Postano: 06.08.2024., 18:23
Postao CrashOverride
Alonso king je napisao/la: 06.08.2024., 15:55 Nije mi samo jasno ovo nagadanje da love Verstappena za 2026.
Njih dva se eventualno mogu poklat u medijima 2026e, na stazi ne.
Ako si stvarno ulovio Neweya, sasvim je logicno da lovis i Maxa, Alonso tu nije faktor.

Tu vise naginjem da ce Aston pokazati da Newey nije carobnjak i da ostatak ekipe mora bit u mogucnosti pratit.

Re: F1 Vijesti

Postano: 06.08.2024., 18:57
Postao Frantic
@Alonso king
Jbga, ko garantuje da će Ferdo voziti za AM 2026. :mrgreen:
Ok ,ima ugovor, ali kao da je to bitno. :neznam:

Ja sam imao 3 "favorita za kupovinu" (znate na šta mislim :mrgreen: ) nekoliko prvih prvenstava, počevši od 2026.
To su bili Audi, Ferrari i Aston Martin.
Vidjećemo da li sam (i koliko) profulao.

Re: F1 Vijesti

Postano: 06.08.2024., 19:29
Postao Alonso king
Meni to sve nekako lici na to da Aston igra real life “pay to win”. Kao kad u igrici pokupujes najbolje od najboljeg i ocekujes nevidenu dominaciju. S obzirom da Alonso i dalje tamo vozi vise se uopce ne bih bunio na to, ali bojim se da stvari u stvarnosti ne funkcioniraju bas tako lako. Glavni razlog skepticizma je ono sto su pokazali od sredine 2023. do danas. Naslovi i pobjede se ne grade pojedincima vec cijelim timom i iako aktivno rade na tom timu pitanje je hoce li uopce funkcionirati, a kamoli hoce li funkcionirati u prvoj sezoni.

Sto se tice Alonsa i Aston Martina potpuno je jasno da tim, koliko god bio zadovoljan njime, mora racunati na godine, potencijalni pad performansi i na kraju krajeva dugorocnu buducnost. Svasta jos moze biti do 2026., no vjerujem ako sve bude kao po planu i ugovoru da onda Alonso definitivno vozi za njih u 2026. Cisto sumnjam da takva glava u sportu ima ugovor upitne kvalitete. Naravno, u nekim ludim okolnostima sve je moguce. Na kraju dana svaciji se mokri san da ima Verstappena u timu vrlo brzo moze srusiti u slucaju da crveni posalju upit. Ne treba zaboraviti da i oni od iduce godine imaju vozaca na zalasku karijere s potencijalno zadnjim ugovorom u karijeri.

Re: F1 Vijesti

Postano: 07.08.2024., 07:58
Postao CrashOverride
U nedostatku zbivanja ima par zanimljivih clanaka na f1.com, izmedju ostalih..

From Senna’s suspended ban to Vettel’s ‘victory’ antics – 8 crazy post-race moments across F1 history
https://www.formula1.com/en/latest/arti ... Iv99fpfcNR

Malo techa
https://www.formula1.com/en/latest/arti ... VSXVqRqgKG

F1 vozaci na olimpijadi i zvijezda Alex Zanardi
https://www.formula1.com/en/latest/arti ... RQJkkRwJNU


Best moments, biggest shocks and star drivers – Our writers reflect on 2024 at the midway point of the season
https://www.formula1.com/en/latest/arti ... sV5dV6Tuwi

Pool za utrku sezone predvodi VN VB by a 2023 RB margin :zubo:

Da malo prekinem pricu o Alonsu :kokice:

Re: F1 Vijesti

Postano: 07.08.2024., 12:57
Postao Har Kl
CrashOverride je napisao/la: 06.08.2024., 16:37 Nitko ne vara dok ih se ne uhvati 😃
Čim nema kazne, nema ni varanja ;)
Ja sam uvijek cijenio "interpretaciju" pravilnika i traženja termina koji nisu napisani u pravilniku.
Nadam se da ćemo ubrzo i saznati šta su to "mućkali" na zadnjoj osovini. Ne bi me iznenadilo da su na ERS-u nešto isprogramirali i na taj način manipulisali zadnjim kočnicama.

Re: F1 Vijesti

Postano: 08.08.2024., 08:16
Postao renato2107
Har Kl je napisao/la: 06.08.2024., 11:51
An intriguing change made on the technical side has been to Article 11.1.2, related to braking systems.

“The brake system must be designed so that within each circuit, the forces applied to the brake pads are the same magnitude and act as opposing pairs on a given brake disc,” says the unchanged text before the new wording is confirmed with the following sentence: “Any system or mechanism which can produce systematically or intentionally, asymmetric braking torques for a given axle is forbidden.”
Ovo je interesantno ...
Možda je onaj smijeh od Lobata bio u pravu.
Prošle godine u SPA, Max je imao u odnosu na Hamiltona skoro minutu prednosti na kraju utrke. Ove godine čak ni sa novim motorom nije napravio razliku u odnosu na konkurenciju. A u Belgiji novi motor donosi finu prednost.
Ovo je zanimljivo.,...a baš nedavno sam s nekim komentirao kako je takav sistem (kopija onog što je, ako se ne varam, McLaren imao mehanički s 3. pedalom) zapravo vrlo lako napraviti s break by wire sustavom. Malo algoritma, i auto ga sam aktivira, npr nakon kočenja da gleda u koju stranu volan skreće i taj zadnji kotač "sporije" otpušta kliješta....a može se i fino dozirati pa se u kombinaciji s ovim ratkapama teško može primijetiti izvana....dok su njih tad odali užareni diskovi. Pa još se tu doda upravljanje s MGU-K koji može glumiti neku vrstu kontrole proklizavanja...s malo igranja začas se uhvati desetinka.

Re: F1 Vijesti

Postano: 08.08.2024., 09:35
Postao CrashOverride
Har Kl je napisao/la: 07.08.2024., 12:57
CrashOverride je napisao/la: 06.08.2024., 16:37 Nitko ne vara dok ih se ne uhvati 😃
Čim nema kazne, nema ni varanja ;)
Ja sam uvijek cijenio "interpretaciju" pravilnika i traženja termina koji nisu napisani u pravilniku.
Da. Istina. Cesto se potezala strucnost ekipe koja slaze pravilnik i druge strane koja to interpretira.

Ja sam onako na li-la s tim. Kako ti kazes, cijenim pronalazak rupa koje se kasnije moraju popunit a cim se to mora zabranit popunavanjem onda sam onako sivkast.

Re: F1 Vijesti

Postano: 08.08.2024., 09:36
Postao blown diffuser
Har Kl je napisao/la: 06.08.2024., 11:51
An intriguing change made on the technical side has been to Article 11.1.2, related to braking systems.

“The brake system must be designed so that within each circuit, the forces applied to the brake pads are the same magnitude and act as opposing pairs on a given brake disc,” says the unchanged text before the new wording is confirmed with the following sentence: “Any system or mechanism which can produce systematically or intentionally, asymmetric braking torques for a given axle is forbidden.”
Ovo je interesantno ...
Možda je onaj smijeh od Lobata bio u pravu.
Prošle godine u SPA, Max je imao u odnosu na Hamiltona skoro minutu prednosti na kraju utrke. Ove godine čak ni sa novim motorom nije napravio razliku u odnosu na konkurenciju. A u Belgiji novi motor donosi finu prednost.
slika
Red Bull se usporio to je neupitno, nije normalno da McLaren koji je zadnji veliki upgrade imao u Miami-u ima bolid koji je 50:50 sa RB. Nešto se tu odvija u pozadini, vidjet ćemo uskoro što je u pitanju. Prošli su dani kad su Max i Perez startali van top 10 i prešišali pola grida na kraju utrke dođu u top 3 i osvoje DOTD nagradu.

Re: F1 Vijesti

Postano: 08.08.2024., 09:41
Postao CrashOverride
A ne vjerujem da cemo saznat sta su tocno radili...

Re: F1 Vijesti

Postano: 08.08.2024., 16:14
Postao Osella
https://www.motorsport.com/f1/news/rwan ... /10642881/
Da mi je netko nekad rekao da bi se F1 mogla voziti u Ruandi, ne bih mu vjerovao. Svakako, bilo bi lijepo imati jednu utrku u Africi, iako bih volio da se vrati i Velika nagrada Južne Afrike.

Re: F1 Vijesti

Postano: 08.08.2024., 17:33
Postao CrashOverride
Krasna zemlja 🙂 Mnogo cudno obzirom na velicinu i opcenito financijsko stanje drzave.

Re: F1 Vijesti

Postano: 08.08.2024., 19:22
Postao Alonso king
Bojim se da postoji i druga strana medalje, a ta je kako je gotovo sigurno da bi se u slucaju ovih novih utrka morali rijesiti necega s trenutnog kalendara. Vec sada broj utrka (vozacima i timovima) granici s neizvedivim, a sanse da uvedu jos 1 ili 2 utrke bez rezanja trenuntnog kalendara su gotovo pa nikakve. Sva bi ta prica bila jos nekako i prihvatljiva da ne znamo kako bi u prvom redu za izbacivanje iz kalendar bile vjerojatno Spa, Imola ili Zandvoort koje opasno vise vec sad. Marketing za jedan Bangkok bi bio nevjerojatno jak, mogao bi opet i Vijetnam iskociti iz vedra neba, a koliko se spominje cak i amerikanci imaju u rukavu jos jednu “ideju”. Utrka u Africi bila bi odlicna stvar pogotovo ako se radi o kvalitetnoj trkacoj stazi. Volio bih da se u kalendar probaju uvuci Portimao, a u uzi krug stavi i povratak Njemacke ili Malezije koja se nesto i spominjala za nakon 2026. Nazalost je konkurencija s dubokim dzepovima sve veca i bojim se da jos neko vrijeme nece doci do realizacije takvih ugovora. U svakom slucaju, iako bih volio neke od gore navedenih staza, bolje neka se prvo osiguraju Spa i slicne nego uvodi Bangkok ili sta sve ne.

Re: F1 Vijesti

Postano: 09.08.2024., 08:05
Postao croatic f1
Alonso king je napisao/la: 08.08.2024., 19:22 Sva bi ta prica bila jos nekako i prihvatljiva da ne znamo kako bi u prvom redu za izbacivanje iz kalendar bile vjerojatno Spa, Imola ili Zandvoort koje opasno vise vec sad.
To i činjenica da su sve nove ideje ulične ili nekakve polu-ulične gluposti su glavni problemi. Tko zna što će još ispasti od te Ruande, ako je ikad bude. Sjećam se koliko se pljuvalo po Tilkedromima s početka prošlog desetljeća, a danas vjerujem da bi većina fanova bila presretna da umjesto Miamija i Vegasa dobijemo neki Buddh ili Yeongam. Za Spa i Zandvoort se već dosta priča da će uskoro postati rotacijske utrke kao nekad Hockenheim i Nurburgring, a bilo je i priča o više rotacija u kalendaru. Naravno, možemo biti sigurni da se staze poput Džede, Abu Dhabija i ranije navedenih američkih gluposti neće uključiti u taj dio.

Re: F1 Vijesti

Postano: 09.08.2024., 09:47
Postao Frantic
Neka Spa, Suzuka, Monza, Sioverstone, Monaco (yebayi ga, kakav god da je), Interlagos, Montreal, pa čak i Hungaroring, Austin, Babrain (eto, to je 10 trka), budu stalne, a ostalo neka se mijenja, rotira i šalta kako hoće....

Re: F1 Vijesti

Postano: 09.08.2024., 10:52
Postao CrashOverride
Austin i Hungaroring ne bi trebale ic pod "pa cak" nego uz bok ovima iznad :zubo:
Slazem se generalno ali vise ide ova iznad da su razni AbuDhabiji u tom kalendaru fix, sve ostale in/out a od Europe mislim da jedino Monaco ima siguricu mjesto.

Re: F1 Vijesti

Postano: 13.08.2024., 21:46
Postao Alonso king
Bilo je u zadnje vrijeme govora o mladim vozacima i manjku prilika pa mi je upala u oko ova izjava Zhoua. Naime spomenuo je kako je prilikom njegovog ulaska u F1 dobivao dosta “rasistickih” komentara i kako nezasluzeno ulazi u sport nakon 3. mjesta u F2 s 4 pobjede u toj sezoni dok sada na scenu dolazi Bearman koji se nalazi izvan top 10.

S time bih se potpuno slozio iako je Bearmanov highlight vrlo respektabilan, odnosno 7. mjesto u F1 utrci. Necu tu ni spominjati stavove i komentare pratitelja prilikom ulaska Mazepina u F1 koji je ako se dobro sjecam isto F2 sezonu zavrsio na 3. mjestu. Ja sam nedavno bas prilikom komentiranja na ovu temu isao istraziti prvake F2/GP2 koji su dobili priliku u F1 i unatoc svim kritiziranjima ispalo je da ih tek petorica nisu dobili (Pantano iz 2008., Valsecchi iz 2012., Leimer iz 2013. i posljednja dva prvaka Drugovich i Pourchaire za koje jos ima vremena). Osobno smatram da je to zapravo dobra statistika iako postoji mnostvo drugih faktora poput onoga kada je tko dobio priliku (de Vries tek nekoliko godina nakon) i slicno.

Moj osobni stav oko ove situacije je takav da je i perspektiva iz koje se gleda na ovu situaciju malo pogresna. Da, istina je da ima odreden broj vozaca koji su u F1 proveli predugo vremena sa slabim performansama i time zastekali cijeli proces kao i sto su narusili cijeli smisao nize kategorije, ali dio problema proizlazi iz cinjenice da velik dio mladih vozaca koji su i dobili priliku su ostavili toliko los dojam da je skepticizam timova u neku ruku i potpuno opravdan. Ne govori se tu samo o losim performansama koje su vozaci imali vec i o kolicinu stete koju su prouzrocili. Evo najblizi primjer je mladi Schumacher koji sa sobom nosi vrlo jaku marketinsku pozadinu, a dobio je nogom u guzicu jer je imao lose performanse i vrtoglavo veliku kolicinu stete pored Magnussena kojeg ce vecina svrstati u kategoriju vozaca koji su se predugo zadrzali u sportu. S obzirom da ovo nije nogometna sezona, da je evaluacija performansi i svega ostaloga puno kompliciranija i skuplja vrlo je logicno da je gotovo nemoguce svako malo isprobavati vozace ne bi li se u jednom rodio novi Max Verstappen kojeg sada vidimo i na silu svi zele stvoriti. Velik utjecaj u tome imaju i mediji koji su od samog starta vozace poput Strolla (koji je u principu imao isti put kao i spomenuti Verstappen), Mazepina (3. u F2), Latifija i Sirotkina (koji je u principu imao vrlo obecavajuc potencijal i performanse u nizim kategorijama) prikazali kao nezasluzenim kandidatima i nista drugo vec sinove bogatih oceva. S druge strane, Norris, Albon, Schumacher, Bearman i ostala ekipa imali su potpuno drugaciji tretman. Evo mali Antonelli je vec svjetski prvak ako se pita komentatore na F1TV-u. Zadnje stavke koje isto ovdje igraju veliku ulogu su i tim u kojem netko dobije priliku, pozadina vozaca, a rijetko kad i na primjeru odlicnog Wehrleina ponasanje samog vozaca.

Prvi sam koji ce reci da bih zaista volio kad bi svi ti ljudi uspjeli i bili vrhunski vozaci u F1, ali nije za bezveze ovo vrhunac motorsporta i ekskluzivna kategorija. Nazalost sve vise postaje showbiznis pa se neke prave vrijednosti gube. Dok se zbog Ricciardovog osmjeha i nekoliko pobjeda od prije skoro 10 godina opravdava njegovo mjesto, istovremeno je Alonso mator i zauzima mjesto mladim vozacima. Vjerujem da oni koji se zaista pokazu u nizim kategorijama prije ili kasnije dobiju mjesto u Formuli 1. Brzo se zaboravlja da je vrlo solidan Vergne odletio iz Toro Rossa, a onda i odlican Kvyat iz Red Bulla prije pola sezone zbog jednog Maxa. Zbog jednog Antonellija je FIA promijenila pravila i granice ulaska u sport. Da se neke stvari mogu promijeniti to je istina (realno gledajuci Strollovih nekoliko bljesaka, Magnussenov, Bottasov i Zhouov “nit smrdi nit mirise” zadnje tri sezone je predugo za tolerirati dok prvaci F2 i veliki potencijali gube vrijeme i prilike), ali valja uzeti u obzir da nije sve jednodimenzionalno i jednostavno kako bi danasnji navijaci voljeli da je.

S tim recenim, slozit cu se sa Zhouom, ali isto tako reci da bih s ovim performansama vrlo rado volio vidjeti nekoga iz F2 umjesto njega. Ista prica i za Bearmana umjesto Magnussena.

Re: F1 Vijesti

Postano: 13.08.2024., 21:54
Postao wapi
croatic f1 je napisao/la: 09.08.2024., 08:05
Alonso king je napisao/la: 08.08.2024., 19:22 Sva bi ta prica bila jos nekako i prihvatljiva da ne znamo kako bi u prvom redu za izbacivanje iz kalendar bile vjerojatno Spa, Imola ili Zandvoort koje opasno vise vec sad.
To i činjenica da su sve nove ideje ulične ili nekakve polu-ulične gluposti su glavni problemi. Tko zna što će još ispasti od te Ruande, ako je ikad bude. Sjećam se koliko se pljuvalo po Tilkedromima s početka prošlog desetljeća, a danas vjerujem da bi većina fanova bila presretna da umjesto Miamija i Vegasa dobijemo neki Buddh ili Yeongam. Za Spa i Zandvoort se već dosta priča da će uskoro postati rotacijske utrke kao nekad Hockenheim i Nurburgring, a bilo je i priča o više rotacija u kalendaru. Naravno, možemo biti sigurni da se staze poput Džede, Abu Dhabija i ranije navedenih američkih gluposti neće uključiti u taj dio.
Spa i Zandvoort su sigurni dok je Max prvak. Dvije domaće staze u zemlji prvaka, budući je Max pola Belgijanac pola Nizozemac onda Spa i Zandvoort čine idealnu kombinaciju. Za Ruandu je Domenicalli rekao da se planira stalna staza (u prijevodu Tilkedrom).

Re: F1 Vijesti

Postano: 16.08.2024., 10:09
Postao Cale od Lewisa
slika

Bilo bi lijepo vidjeti jos jedanput da li je za F1 ili nije..

Re: F1 Vijesti

Postano: 16.08.2024., 11:31
Postao Alonso king
Cale od Lewisa je napisao/la: 16.08.2024., 10:09 slika

Bilo bi lijepo vidjeti jos jedanput da li je za F1 ili nije..

Prica se da je Alonso posjetio Audijevu tvornicu sto samo potvrduje onda nagadanja da je Bortoleto isto jedan od glavnih kandidata. Schumacher je bio u prici i za Alpine, ali nakon onog testa sve vise je prica naginjala na Doohana. Nekako mi se i dalje Bottas cini kao glavni kandidat za Sauber, ali svasta moze biti pa cak i nenadani povratak Schumachera. Bojim se da ako sad ne dobije drugu priliku onda je pitanje hoce li ju ikada i dobiti.

Re: F1 Vijesti

Postano: 16.08.2024., 13:15
Postao blown diffuser
Gdje ima dima ima i vatre. :mrgreen:

Kako je manja FIA-ina izmjena mogla imati dramatičan učinak na Red Bull

Krajem srpnja FIA je prepisala članak 11.2.1 tehničkih propisa, nakon jednoglasnog glasovanja timova, koji je prethodno glasio: "Svaki sustav ili mehanizam koji može sustavno ili namjerno proizvesti asimetrične momente kočenja na danoj osi je zabranjen.

Intrigantno je da je članak ponovno napisan i da problem nije samo riješen tehničkom direktivom, mehanizmom koji se inače koristi kada se tehničko pitanje razjasni nakon zahtjeva tima.

Tada je moguće zaključiti da je do izmjene samog članka došlo kada postoji bojazan da je rupa u pravilima već iskorištena.

U praksi, najnovija verzija članka 11.2.1 sugerira da je tim već razmišljao o asimetričnom kočenju na početku godine, što je u suprotnosti s duhom pravila, ali nije prekršeno niti jedno.

Najnovija verzija glasi: "Sustav kočenja mora biti projektiran tako da, unutar svakog kruga kočenja, sile koje se primjenjuju na kočione pločice budu iste veličine i djeluju kao suprotni parovi na određenom kočionom disku. Svaki sustav ili mehanizam koji može sustavno ili namjerno proizvesti asimetrične momente kočenja na određenoj osi je zabranjeno."

https://racingnews365.com/how-a-minor-f ... n-red-bull