Stranica: 305/383.

Re: F1 Vijesti

Postano: 04.04.2022., 16:46
Postao duldul
enzo1950 je napisao/la: 23.03.2022., 19:59 Žena bi me ubila da mora 30 vikenda prilagođavati formuli
:mrgreen:

Re: F1 Vijesti

Postano: 05.04.2022., 12:04
Postao pigmalion
Boris_CRO je napisao/la: 24.03.2022., 21:40 Ova vijest što se tiče utrka je bogohulna. Koji će ti vrag 30 loših utrka? Bolje imati 15 klasika, nego 30 pustinjskih i gradskih gluparija. Što se mene tiče utrke kao Monza, SPA, Suzuka, Silverstone ili Sepang bi trebali imati stalno mjesto kao neki "core" iliti kostur kalendara i to BESPLATNO. Dakle da organizator ne daje niti eura u F1 nego samo u obnovu tih klasičnih staza. Zašto se prave pametni? Samo treba kopirati kalendar iz 2001. godine. Ništa više. Sve pustinjske utrke mogu "vužgati", sve gradske utrke mogu baciti u kontejner i naravno Tilkea naglavačke u prvi bunar. Jedini klasik bez kojeg bih mogao je Monaco, ostalo NE DIRATI.
Potpisujem. Pogotovo za kopiranje iz 2001. :klanjam: :klanjam:
Znači, potpisujem, sve osim Monaca.
I bunara. :rofl: :rofl:

Re: F1 Vijesti

Postano: 05.04.2022., 12:05
Postao pigmalion
enzo1950 je napisao/la: 23.03.2022., 19:59 Žena bi me ubila da mora 30 vikenda prilagođavati formuli
Smatraj se, mrtvim. :pop: Kroz koju sezonu.

;) :P


:thumbs:

Re: F1 Vijesti

Postano: 05.04.2022., 14:49
Postao dmj
Ja sam prije dvije godine napisao kakva je moja, prilično radikalna vizija neke buduće F1, pa evo, citirat ću sam sebe:

"Već godinama imam jednu, možda suludu, možda utemeljenu ideju o tome kako bi to trebalo izgledati. Razumljivo, gledam to sa sportske, a ne s financijske strane, te je vjerojatno ideja iz mnogo razloga neostvarljiva. No tko zna…

Organizirao bih Formulu 1 u dobroj mjeri prema modelu koji imamo u tenisu, na ATP/WTA natjecanjima.

U svijetu postoji mnogo više od trenutne 22 staze/države koje žele organizirati F1 utrku. Ne vidim nikakav razlog zašto im to ne omogućiti. Dakle, udvostručiti, učetverostručiti… povećati broj utrka za koliko god da ima interesa. Organizatori se svojim sponzorima i nagradnim fondovima bore za privlačenje najboljih vozača i momčadi - a momčadi, dakako, mora biti osjetno više nego danas, što znači da i one s mnogo manjim budžetom mogu sudjelovati. Neka nastupaju na manje uglednim utrkama, ondje zarade novce potrebne za razvoj konkurentnijeg bolida i polako se probijaju prema vrhu, tradicionalnim, velikim utrkama koje donose najviše bodova za ljestvicu. Pobjeda na Spa ili u Monzi donosi više bodova nego ona u Sočiju ili, zašto ne, na Grobniku. Naravno, za ljestvicu Svjetskog prvenstva računa se određeni broj nastupa, momčadi same određuju koliko će i na kojim utrkama nastupati, a isto vrijedi i za vozače.

Zapravo, uz određene promjene, zagovaram povratak na situaciju koju smo imali pedesetih i šezdesetih godina prošlog stoljeća. Tada je vožen niz neprvenstvenih utrka, a na mnogima od njih sudjelovali su najbolji vozači i momčadi. Nažalost, praksa prodavanja novih ili godinu dana starih bolida privatnicima danas vjerojatno više nije moguća - no standardizacijom velikog broja komponenti bolida moglo bi se postići da se novi, manji proizvođači uključe u sport i da postane lakše doći do Formule 1."

Re: F1 Vijesti

Postano: 06.04.2022., 14:43
Postao Mr.Spaceguy
F1 | Engines 2026: with 75kg of fuel, more electric power is needed
F1 | Engines 2026: with 75kg of fuel, more electric power is needed
Porsche and Audi's entry into Formula 1 in 2026 will soon be made official, but the two German manufacturers have set strict conditions for their debut: power units will have to cost 50% less than today due to the abolition of the MGU-H and fuel consumption will have to drop dramatically. But no one has yet said how the lost power will be recovered to reach the approximately 1,000 horsepower of the current units.


The VW Group board is expected to approve the entry of Porsche and Audi into Formula 1 from 2026, but the two manufacturers will have to be active in advance of that date, the former taking over Red Bull Racing and its Powertrain subsidiary, while the four-ringed brand should link up with McLaren, which would give up its current supply of the Mercedes PU.

The arrival of Porsche and Audi in F1 is conditional on the approval of the technical regulations that will define the 2026 power units with two declared objectives: to reduce costs by up to 50 per cent of the current ones and to reduce emissions in order to push the GP engines towards carbon free with ecological fuels.

Formula 1, then, as a useful tool for the automotive industry to point the way to an alternative to electric cars, which is more complicated than the legislators themselves thought in terms of achieving the targets set for 2030. So many certainties that seemed to be set in stone in the name of ecological transition seem less within reach, and the events of the war in Ukraine are rapidly changing important scenarios that could change the general picture of mobility.

Having said all this, it must be said that the German manufacturers had made one condition for their entry into Formula 1: to abolish the MGU-H, i.e. the electric motor-generator that collects energy from the turbo and transforms it into electricity to be stored in the battery.

Mercedes, Ferrari, Renault and Honda have spent staggering amounts of money to develop this recharging concept, which, however, has not been reflected in production cars except for the Mercedes One, the star's hypercar presented at the 2017 Frankfurt Motor Show and produced in a limited edition of 275 models, but which has never been seen on the road because five years later deliveries have not yet begun.

Porsche and Audi, therefore, imposed the elimination of the MGU-H in the 2026 power unit, aware that the new units would have had enormously lower research costs, being able to enter F1 with a different technical concept that would not benefit the Manufacturers who are already there.

Obviously Stefano Domenicali, F1's president and CEO, has been championing this cause, because the entry of two such prestigious engine manufacturers could be the feather in the cap of his management. So far, so good, but the FIA World Council's decision on the 2026 power unit regulations has been delayed.

Why? The reason is quite simple: the Germans have called for a drastic drop in fuel consumption. They're talking about dropping to 70-75 kg of fuel, compared with the 110 kg of petrol they currently store in their tanks.

The objective is certainly very challenging and would push research towards endothermic engines with extraordinary efficiency (current PUs have exceeded 50% on the dyno) that would literally bring down consumption, but the unresolved question is how you can get to a power unit with almost 1,000 horsepower with 35 kg of fuel less and without the MGU-H.

The question is splitting the table at which the CEOs of the manufacturers concerned sat: if the impact of the endothermic engine is reduced, 350 kW are badly counted: a real enormity! Not least because it is not yet clear how this gap is to be made up. It should come as no surprise, therefore, that there has been a halt to research. A decision will have to be made by June, but the feeling is that they still want to gain time.

One solution could be to increase the capacity of the batteries: that's certainly feasible, but the main drawback is the weight that the current F1 cars already struggle with, since they can't reach the 798kg limit allowed by the FIA. If we don't want to see "buses" running, we'll have to look for other ways to find power.

And what if, in the end, the gain in time benefits the new manufacturers? Is there any fear that they might come up with some ideas that follow on from the technologies they have already experimented with in other categories and gain a competitive advantage, as Mercedes did scientifically before launching the hybrid era in 2014?

Re: F1 Vijesti

Postano: 06.04.2022., 15:44
Postao Ferrari
Znači težina koja nije fiksna (gorivo) će zamijeniti fiksna težina baterija i elektromotora...ok.

Re: F1 Vijesti

Postano: 07.04.2022., 04:57
Postao Pastor
Do tada će u težini današnjih baterija biti duplo više kW...

Re: F1 Vijesti

Postano: 07.04.2022., 09:08
Postao zekohonda
koja konfiguracija i obujam motora se planira?

Re: F1 Vijesti

Postano: 07.04.2022., 19:27
Postao Ferrari
zekohonda je napisao/la: 07.04.2022., 09:08 koja konfiguracija i obujam motora se planira?
Vjerujem V6, ali moguće je možda i da se popnu do 2.0, naravno isto Turbo.

Šteta što razvoj neće biti otvoren za interpretaciju V6, V8 itd.

Re: F1 Vijesti

Postano: 07.04.2022., 19:46
Postao Mr.Spaceguy

Re: F1 Vijesti

Postano: 07.04.2022., 20:15
Postao Facooo
Sta se ovima tovoliko udovoljava ak su sprekni nek razvinu motor ovako ni je trazila honda... Ali ove uce od mercedesa svabe su oni hahaha

Re: F1 Vijesti

Postano: 07.04.2022., 23:06
Postao renato2107
To je nemoguće postići. Makli bi MGU-H koji je realno zaslužan za skok preko 50% korisnosti, koji hrpu bačene topline pretvara u energiju, i još bi i smanjili potrošnju goriva 30%. Sjetite se Riciarda u jednom Monacu, ako se ne varam tad mu je krepao MGU-H, pa se vidlo na takvoj sporoj stazi koliko brzine gubi. Pitanje je recimo kakvim tempom bi današnji bolidi morali voziti da im ugasiš MGU-H

Re: F1 Vijesti

Postano: 08.04.2022., 03:56
Postao Pastor
Naravno da je moguće, zato to i traže... Jači MGU-K. Što se tiče potrošnje, i Audi i Porsche imaju iskustva iz WEC-a. Valjda su tamo naučili biti efikasniji sa gorivom...

Što im se udovoljava? Pa i trenutni proizvođači su plakali o skupoći ovih motora. A i sama FIA i F1 idu na snižavanje troškova. A ovi samo hoće da se pravila što više resetuju, da imaju bolje izglede parirati trenutnim proizvođačima. Šta bi dobili da ostane sve isto?

Re: F1 Vijesti

Postano: 09.04.2022., 07:00
Postao Sarma
https://twitter.com/tgruener/status/1512656008304214020

Re: F1 Vijesti

Postano: 09.04.2022., 08:25
Postao zelot
ja sam za singapur dva puta. ako nis drugo, utrka traje uvijek jako dugo i uvijek je nepredvidljiva. lajkam singapur.

steta da ne ubace maleziju koja je idealna za ove autobuse :(

Re: F1 Vijesti

Postano: 09.04.2022., 08:31
Postao Frantic
Ja sam za Singapur 0 (nula) puta, ako ikako može 😁

Re: F1 Vijesti

Postano: 09.04.2022., 08:39
Postao KiMujash
Ukinuto je i ono Maxovo guranje uz vodeci bolid pod SC. Sad nos bolida mora uvijek biti iza citavog bolida koji je ispred.

Re: F1 Vijesti

Postano: 09.04.2022., 08:43
Postao Pastor
Glupost. Dok god vodeći može diktirati onako kako im je do sada bilo dozvoljeno, treba dozvoliti i ostalima da se guraju pored. Ako vodeći i dalje može raditi istu stvar, a ovi iza ne smiju se postaviti barem malo pored, onda će biti zabijanja...

Re: F1 Vijesti

Postano: 09.04.2022., 10:21
Postao jenson
Slažem se s @Pastorom. Kako izbjeći da ti prednji kraj ne prijeđe ovog ispred sebe kad krenu ona ubrzavanja i kočenja vodećeg?

Re: F1 Vijesti

Postano: 09.04.2022., 10:53
Postao Frantic
Treba "urediti" pravilnikom i "ponašanje" vodećeg iza Safeta.
Vjerovatno idu na to da bude kao u civilnom saobraćaju - "drži rastojanje i pazi na brzinu", :mrgreen: , pa neće biti nikakvih problema (bez obzira šta radio ovaj ispred, vrludao, brake testao,.....).
Ali onda ubijaju skoro svaku šansu za eventualni napad na prvoplasiranog nakon što se Safet povuče.