Stranica: 26/115.

Re: Povijest F1

Postano: 19.09.2016., 19:28
Postao zekohonda
isprika prihvaćena, izostanak uvažen. :mrgreen:
mark donohue. :klanjam: :klanjam: :klanjam:

Re: Povijest F1

Postano: 20.09.2016., 22:03
Postao Frantic
Prije 41 godinu rođen je Juan Pablo Montoya.
A na današnji dan 1987. u Estorilu, Prost je došao do svoje 28. pobjede čime je, u tom momentu zasjeo na prvo mjesto po broju pobjeda i tu ostao narednih 14 godina. Usput, Berger je prvi put startao sa PPa, kao i zadnja pobjeda TAG-Porsche motora.
A 20.09.1969. na VN Kanade (Mosport Park) Johnny Servoz-Gavin je u Matri-Ford MS84 osvojio jedini bod za bolide sa pogonom 4x4 ikad u F1. Stewart je takođe probao taj bolid, ali je ostao pri konvencionalnoj verziji, sa pogonom nazad, a verziju sa pogonom na sva 4 nazvao je "nevozljivom". Trka je ostala upamćena po trećoj trci u karijeri (ujedno i posljednjioj), za Ala Peasea (Eagle-Climax), koji će ostati upamćen kao jedini vozač koji je dobio crnu zastavu jer je bio PRESPOR za ostale, jer je kasnio već nekoliko krugova, a diskvalifikovan je u 22. krugu (od ukupno 80)!! Još je gora stvar što je branio poziciju i zatvarao ostale, koji su ga obilazili za krug. :facepalm:
Uostalom došao je na ESPN listu 10 najlošijih ikad u F1 (ostatak liste čine Ide, Nissany, Inoue, Badoer, Tuero, Belmondo, Amati, Apicella, Deletraz).
BTW, Nissany na treningu za VN Mađarske 2005. u Minardiju, sa 13 (TRINAEST) sec lošijim vremenom od vodećeg, na TR svojoj ekipi u boxu: "Guys, i'm coming in, i'm having too much grip...." :rofl:

Re: Povijest F1

Postano: 21.09.2016., 00:29
Postao Ferrari1345
Čudim se što nisi spomenuo Singapur tj zadnju Ferrarijevu pobjedu od koje je prošlo točno godinu dana. 20.09 Utrka kao i vikend vrlo čudan s obzirom na drastičan pad Mercedesa koji su očito imali "problema" pogotovo ako se uzme ova sezona i prethodna utrka. 2015 su imali prednost oko 7 desetinki u odnosu na 2014g a ove godine skoro pa 2,3 sekunde od 2015g
No dosta o njima, Vettel je uzeo pobjedu i prvi pole position (za ferrari) nakon 2012. Izrazito dobar Red Bull sa Ricciardom je uspio dobiti Raikkonena koji je popunio posljednje mjesto na podiju.

[ link do slike ]

No sad je 21.09 i novi posao te čeka :P

Re: Povijest F1

Postano: 21.09.2016., 06:45
Postao Frantic
Ferrari1345 je napisao/la:Čudim se što nisi spomenuo Singapur tj zadnju Ferrarijevu pobjedu od koje je prošlo točno godinu dana. 20.09 Utrka kao i vikend vrlo čudan s obzirom na drastičan pad Mercedesa koji su očito imali "problema" pogotovo ako se uzme ova sezona i prethodna utrka. 2015 su imali prednost oko 7 desetinki u odnosu na 2014g a ove godine skoro pa 2,3 sekunde od 2015g
No dosta o njima, Vettel je uzeo pobjedu i prvi pole position (za ferrari) nakon 2012. Izrazito dobar Red Bull sa Ricciardom je uspio dobiti Raikkonena koji je popunio posljednje mjesto na podiju.

[ link do slike ]

No sad je 21.09 i novi posao te čeka :P

Hehe :mrgreen:
Zato što je bilo prije godinu dana.
A dvije godine unazad (od danas) je bila također VN Singapura, dakle. 2014. A i to je još "svježe". Ali eto, Rosu crkla elektronika (prethodno startao iz boxa), Ham ga pobjedom preteko po bodovima.
21.09.1997. održana VN Austrije. Villeneuve ostvario svoj zadnji FL i pretekao MSa po bodovima, Berger najavio povlačenje, a vidjeli smo i jednu od posljednjih diskvalifikacija zbog premale težine bolida (Tarso Marques, Minardi).
A na današnji dan 1986. u Estorilu, Williams Mansellovom pobjedom i Piqutovim 3. mjestom osigurava konstruktorsku titulu. Zanimljivo je da je Mansell imao čak 11 bodova prednosti ispred Prosta i 10 ispred Piqueta, 2 trke prije kraja, a znamo kako je završila sezona. :prcnjau:

Re: Povijest F1

Postano: 22.09.2016., 22:03
Postao fjaka
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wr38RX7bgdU[/youtube]

brkata neman, 1, 2, 3 and action :fakjea:

Re: Povijest F1

Postano: 22.09.2016., 22:13
Postao Frantic
22.09.1968 - VN Kanade, debitovao Henry Pescarolo, poznatiji kao rekorder po brojj nasstupa na Le Mansu (čak 33, uz 4 pobjede), a poslije i vlasnik istoimene ekipe u WECu.
6 godina poslije na istoj VN, još jedan koji se više proslavio u WECu je vozio svoju zadnju F1 trku. Bio je to Derek Bell. Hulme je osvojio zadnje bodove, a ekipa Penskea je imala debi.
22.09.1991. Mansell dikvalifikovan u Estorilu, jer mu nije bio privrnut jedan kotač pri zamjeni, pa su ga zamijenili nasred boxa. Tri trke prije kraja Senna mu je pobjegao za velika 24 boda.
Na današnji dan prije 20 godina održana je za sada, posljednja VN Portugala. Pobijedio je Villeneuve.
Prije 3 godine, Vettel je u Singapuru uzeo svoj treći i zadnji Grand slam (grand chelem).

Re: Povijest F1

Postano: 23.09.2016., 07:10
Postao Frantic
23.09.1981. rođen Robert Doornbos.
23.09.1990. - VN Portugala. Pobjeđuje Mansell, međutim Ferari objavljuje da ga slijedeće godine mijenja Alesi, koiji je navodno već imao potpisan ugovor sa Williamsom, ali se predomislio i potpoisao za Ferrari jer je smatrao da će sa Ferarijem imati veće šanse za osvajanje naslova!! Kakva greška. :facepalm: :bang:
23.09.1973. -VN Kanade. Zadnja trka za Stewarta, zadnja pobjeda za Revsona (i podij). Prvi put se na gridu pojavio auto sa brojem 0 (Scheckter). Lotus uzima komstruiktorsku titulu Tyrrellu za bod.
23.09.2012. - Singapur. Pobjeda Vettela i prvi FL za Hulka.

Re: Povijest F1

Postano: 24.09.2016., 00:41
Postao Ptak
24.9.1995. VN Portugala – Estoril

David Coulthard (Williams-Renault) prvi put pobjeđuje u Formuli 1, ispred Michaela Schumachera (Benetton-Renault) i Damona Hilla (Williams-Renault).

Start utrke obilježio je veliki sudar, kada se bolid Ukya Katayame (Tyrrell-Yamaha) u dodiru sa Lucom Badoerom (Minardi-Ford), nekoliko puta okrenuo u zraku duž startno-ciljne ravnine, udario u zaštitnu ogradu, te se zaustavio na stazi. Katayama je bio hospitaliziran dva dana bez težih ozlijeda, a pravo je čudo da bolid nije „preskočio“ ogradu te usmrtio nekog od redara i gledatelja.

Utrka je prekinuta, a drugi start je uslijedio nakon 25 minuta.

Coulthard je sa pole positiona poveo utrku, a Schumacher je već na startu prestigao Hilla. Osim od 39. do 43. kruga, kada je ušao u boks i prepustio vodstvo Hillu do njegovog ulaska u boks, Coulthard je vodio cijelu utrku.

[ link do slike ]

Re: Povijest F1

Postano: 25.09.2016., 21:02
Postao croatic f1
Prije točno 11 godina jedan je mladi Španjolac imena Fernando Alonso prekinuo petogodišnju dominaciju Michaela Schumachera i postao tada najmlađi prvak Formule 1

slika

Re: Povijest F1

Postano: 25.09.2016., 22:39
Postao Frantic
25.09.1982., VN Las Vegasa.Ta sezona je ostala upamćena po mnogo čemu. Prvak sa samo jednom pobjedom, 11 vozača je pobijedilo, jedna zemlja je imala 3 trke (SAD istok, SAD zapad, Las Vegas, i to na parkingu "Caesars Palace), 3 ekipe su u zadnju trku ušle sa šansama za konstruktorsku titulu. Pobijedio je Alboreto, prvi put u karijeri, i ostvario svoj prvi FL. Andretti je vozio zadnju trku. Na kraju, Rosberg sa 5. mjestom osvaja titulu ispred Watsona, a Ferrari konstruktorsku.
Godinu poslije, na Brands Hatchu, VN Evrope, pobeđuje Piquet, nakon prvog PPa de Angelisa i uz prvi FL Mansella. Debi na ovoj trci je imao Jonathan Palmer, Jolyonov otac.
25.09.1988., Estoril, dosta puta prepričana priča. Duel Prost-Senna, Prost napada, Senna ga stišće prema zidu, ali Prost ipak prolazi i na kraju pobjeđuje.
25.09.1994, Estoril, DC se prvi put penje na podij ( drugi, jza kolege Hilla), Barrichello, prvi put vodi u nekom momentu trke. Bila je to zadnja trka do dan-danas u kojoj nije bilo nijednog prvaka. Narednu trku, pa sve do kraja sezone, Hilla je zamijenio Mansell. Takođe, to je bila trka u kojoj je startalo najmanje bivših poobjednika (Hill, Berger i Alboreto; MS nije startao jer je odrađivao kaznu).
Brazil, 2005, prije 11 godina, je već pomenuo kolega @croaticf1. Bila je to zadnja Montoyina pobjeda.
Prije 5 godina, u Singapuru, Vettelova pobjeda u 50. nastupu za Red Bull.

Re: Povijest F1

Postano: 25.09.2016., 22:50
Postao Frantic
Neda mi edit.
25.09.1942. rođen Henri Pescarolo.
25.09.1991. rođen Alex Rossi.

Re: Povijest F1

Postano: 26.09.2016., 15:33
Postao Frantic
26.09.1980. rođen Patrick Friesacher.
26.09.1993. u Estorilu MS ostvario svoju drugu pobjedu, Prost osigurao 4. titulu i najavio povlačenje, Andretti zamijenjen sa Hakkinenom.
26.09.1999. u Nurburgringu (VN Evrope), u jednoj ludoj trci, Herbert ostvario 3. (i zadnju) pobjedu (i podijum) u karijeri, Trulli prvi podij (2. mjesto), a Barrichello je 3. mjestom zaključio najbolju trku za ekipu Stewarta u 3 godine koliko se ekipa takmičila u F1 (slijedeće godine ekipa je „postala“ Jaguar, pa nakon toga Red Bull). Bio je to i podij sastavljen od ekipa prezimena bivših svjetskih prvaka (Stewart, Prost, Stewart). Irvine nije uspio preteći Marca Genea u Minardiju, i možda je tu izgubio taj bod koji mu je falio da bude prvak te godine (vjerovatno bi ga MS putio u maleziji sa 3. ma 2. mjesto).
26.09.2004. u premijernoj trci za VN Kine, Barrichello ostvario zadnju pobjedu za volanom Ferrarija. MS imao jednu vrlo sadržajnu trku, jer je startao iz boxa (izvrtio se u Q), imao i sudar, izvrtanje, te puknuće gume. Završio 12., usput postavivši FL.
26.09.2010. u Singapuru, Alonso odvezao jednu od boljih vožnji i pobijedio tik ispred Vettela uz PP i FL. Razlika je bila 0,3s.

Re: Povijest F1

Postano: 26.09.2016., 15:37
Postao zekohonda
hm, u maleziji '99. je ms pustio irvinea da pobijedi. ;)

Re: Povijest F1

Postano: 26.09.2016., 16:51
Postao Frantic
zekohonda je napisao/la:hm, u maleziji '99. je ms pustio irvinea da pobijedi. ;)

U pravi si zeko. Mislio sam na Japan, a napisao Malezija.
Hvala. ;) :pivo:

Re: Povijest F1

Postano: 27.09.2016., 09:36
Postao Frantic
27.09.1981. – VN Kanade, predzadnja pobjeda Ligiera (zadnja je ona panisova u Monaku 1996.) Ujedno i zadnja za Laffitea. Williams osigurao konstruktorsku titulu, Jones najavio povlačenje, Lauda povratak, Piquet se 5. mjestom približio Reutemannu na samo 1 bod prije zadnje trke. To je bio i zadnji put da se VN Kanade održavala pred kraj sezone.

27.09.1987. – VN Španije (Jerez), Mansell hladno pobjeđuje, a Williams opet osigurava titulu.

5 godina poslije u Estorilu Mansell osvaja svoju predzadnju pobjedu (zadnja je bila 1994. kada se nakratko vratio u Williams) i time postavio novi rekord po broju pobjeda (9) i osvojenih bodova u sezoni (108). Senna je na toj trci postavio FL i to je bio zadnji FL bolida pokretanog Hondinim motorom, sve do Alonsovog FLa na VN Italije ove godine. Patrese i Berger su imali kontakt (tačnije Patrese lupio Bergera), nakog čega je napravio dobar let.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9e5A55atmAc[/youtube]

27.09.1998. – Nurburgring (VN Luxemburga). Jedna od boljih vožnji Hakkinena (dan prije 30. rođendana). Ferrari je lockao 1 red. Irvine je čuvao leđa MSu, Mika je uspio preteći Irvinea na stazi, a poslije je smanjivao zaostatak za MSom i odradio ga kroz boxove, te otišao u Japan na zadnju trku sa 4 boda prednosti.

27.09.2009. – Singapur. Jedina trka te sezone u kojoj na podiju nije bilo nijednog vozača Brawna ili Red Bulla. Pobijedio je Hamilton, a Glock je drugim mjestom osvojio svoj zadnji podij. Na toj trci je počela serija F1 Rocks koncerata.

Prije godinu, na VN Japana, Lewis dominantno, Nico opet „izbjegavao“ kontakt, nakon starta, pa je čak pao i na 4. mjesto. Lewis se izjednačio sa Sennom po broju pobjeda. Alonso imao jedan od jačih TR (i to na Hondinom domaćem terenu) – „GP2 engine....“.

Re: Povijest F1

Postano: 28.09.2016., 10:38
Postao Frantic
28.09.1968. rođen Mika Hakkinen.
28.09.1963. rođen Eric Comas.
A danas je rođenadan i mom ocu. :party:

Na današnji dan, u Montrealu, 1980. je debitovao Andrea de Cesaris. Jones je pobjedom osigurao titulu ispred Piqueta, kojem je u 23. krugu crk`o motor dok je bio u vodstvu. Bila je to prva vozačka titula za ekipu Williamsa. Konstruktorsku su već osigurali prethodnu trku. Jones je postao drugi Australac, poslije Brabhama koji se okitio vozačkom titulom.

28.09.1997. gore pomenuti Hakkinen je prvi put startao sa PPa (prva za McL nakon 4 godine, prva za Mercedes nakon 42 godine), J. Villeneuve je ostvario zadnju pobjedu u karijeri, dok je Diniz u Arrowsu osvojio zadnje bodove za bolid pokretan Yamahinim motorom. A MSu je to bio 100. nastup.

Šest godina poslije, u Indianapolisu, je bila jedna vrlo zanimljiva trka. MS, Kimi i JPM su u trku ušli sa stanjem u bodovima 82/75/79. Pobijedio je MS (promjenjivi vremenski uslovi), Kimi je bio drugi, Montoya šesti, ostavši bez šansi za naslov (navodno, nije davao intervjue 2 dana). Kimi je imao šanse za titulu, ali veoma male, morao je pobijediti na zadnjoj trci u Japanu, a da MS ne bude u bodovima. HHF je osvojio zadnji podij u karijeri, dok su bolidi Jaguara, BARa i Saubera PRVI put ikada vodili u jednoj trci. Bilo je to zadnji puta da se VN SAD (barem ona u Indianapolisu) održava tako kasno u sezoni.

28.09.2008. se vozila VN Singapura. Samo ću pomenuti da je Alonso ostvario 20. pobjedu i 50. podijum. :mrgreen:

Re: Povijest F1

Postano: 28.09.2016., 23:44
Postao zekohonda
28.09.1959. umro caracciola, uz nuvolarija zasigurno najveći vozač 'između dva rata'.

Re: Povijest F1

Postano: 29.09.2016., 12:32
Postao Frantic
29.09.1991. VN Španije prvi put održana na stazi Catalunya. Pobijedio je Mansell, a debitovao Zanardi (koji je zamijenio Morena u Jordanu). Prost je drugim mjestom ostvario svoj zadnji podij u Ferrariju. Trka će ostati upamćena po ovome.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vUK5XQ_52Kg[/youtube]

29.09.2002. na Indianapolisu, MS je „vratio“ uslugu Barrichellu za Austriju iste godine i propustio ga na prvo mjesto (je li htio ili ne, ne znamo), a Ferrari je opet „optužen“ za šprdanje. Razilka je bila 0,011 sekundi i to je najmanja razlika između 1. i 2. od kako se mjere -,000 sekunde. Definitivno najmanja na VN SAD ikad, najmanja na Indianapolis stazi (uključujući i Indycar), a možda i najmanja ikad, jer je u Italiji 1971. preciznost bila -0,00 sekundi (Gethin – Peterson, 0,01sec).

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=M3w3e4cAl7k[/youtube]

Re: Povijest F1

Postano: 30.09.2016., 13:22
Postao Frantic
Na današnji dan prije 19 godina je rođen naš dragi Maxić. :party:
Neki su mu već čestitali u njegovoj temi.
30.09.1961. – Eric van de Poele
30.09.1946 – Jochen Mass

Montreal, 30.09.1979. – Lauda najavio povlačenje, Jones i Villeneuve vodili bitku čitavu trku, na kraju Jones pobijedio za 1s. Treći je bio Regazzoni, kojem je to bio i zadnji podij.

11 godina poslije – Zadnja trka za Nanninija (i podijum), kao i za Bernda Schneidera, Bruna Gaicomellija i Martina Donnellya (imao strašnu nesreću na treningu u petak). To je bila zadnja trka na Jerezu, slijedeće godine trka se seli na Catalunyu. Senna je jubilrani, 50. Puta, startao sa PPa.

Opet 11 godina poslije – VN SAD, Indijanapolis, zadnja pobjeda (i podij) Hakkinena. Oba Mclarena prvi put te godine su na podiju. Ujedno i prva pobjeda Mclarena u SADu, nakon 10 godina (Senna, Phoenix, 1991.). Bio je to i prvi veći međunarodni sportski događaj nakon 11.09.2001.

30.09.2007. – Fuji, Japan. Kiša, ludnica, Alonso, Safet, Webber-Vettel, Hamiltonov triple i prvi podijum za Kovalainena. Lewis je 2 trke prije kraja imao 17 bodova prednosti ispred Kimija i 12 ispred Alonsa. :prcnjau:

Re: Povijest F1

Postano: 01.10.2016., 09:09
Postao Frantic
01.10.1942. rođen je Jean-Pierre Jabouille, čovjek koji je ostvario prvu pobjedu sa bolidom pokretanim turbo motorom (Renault, VN Francuske 1979).
G.Hill je 01.10.1967. u Watkins Glenu ostvario zadnji FL. Pobijedio je Clark.
11 godina posije, na istom mjestu Andretti je proslavio titulu, nakon što je Peterson podlegao povredama na startu VN Italije. Bila je to i prva trka na kojoj je Medical car bio iza grida. Jarier je ostvario zadnji FL, Rahal je debitovao u F1, ali je odbezao još samo 1 trku. Pobijedio je Reutemann.
Opet 11 godina poslije, u Jerezu je debitovao JJ Lehto, Senna pobijedio 20. puta, iz 40. PPa, a Prost ostvario 80. podjum.
Za kraj su ostale 2 odlične vožnje MSa na današnji dan. 1995. VN Evrope, te pogotovo VN Kine 2006. :klanjam:
Ispostavilo se da je to bila i zadnja pobjeda MSa.