Har Kl je napisao/la: 06.11.2017., 08:43
Brkaš greške vozača kad mu tim pripremi dobar bolid, sa greškama tima u pripremi bolida.
Možeš mi to dodatno pojasniti.
Koga se tiče ovo - greške vozača kad mu tim pripremi dobar bolid
A koga se tiče ovo - greškama tima u pripremi bolida
Neće ti valjati analiza. Imaš kontaminiran statistički uzorak.
Čitao sam gore da ti je pobjednik Wehrlein. Ne ide njemu najbolje slaganja krugova, već je najčešće vozio samo Q1 u kvalifikacije.
Plus ima manju disipaciju rezultata jer nije vozio sve trke.
... Zato dobijaš da je najbolji pole driver Pascal.
Ta analiza nipošto nije nekakvi definitivni dokaz o nečijim vozačkim sposobnostima. Pročitaj moje zadnje dvije rečenice iz odgovora Franticu da ih ne kopiram.
Isto tako, ne tvrdim da je Wehrlein najbolji "pole driver" jer ti podatci nisu rađeni isključivo za pole poziciju.
Možda je Wehrlein vozio samo Q1 (tri puta bio u Q2), no s obzirom na bolid koji ima, on je u tom segmentu kvalifikacija morao dati sve od sebe kako bi ostvario najbolji mogući krug.
Npr. Hamilton ili Vettel u Q1 ne idu do svojih krajnjih granica, te krajnjih granica svojih bolida. Da li bi usporedba Wehrleina s njima u Q1 bila poštena?
Wehrelin je ove sezone odvezao 16 utrka, a Hamilton 18. Razlika postoji, ali je zanemariva.
Na kraju će vjerovatno pobjednik biti neko od novajlija iz TR.
Vozače poput Giovinazzia, di Reste, Gaslya i Hartleya ne uzmimam u ukupnu ljestvicu, premda imam podatke i za njih.
Ali ne može se uraditi koristeći samo artimetičku sredinu.
Na disipaciju rezultata utiče i dužina kruga. Na dužim krugovima su veće disipacije.
Zbog razlike u duljini krugova, umjesto prosjeka, možda je postotak bolji za usporedbu. Jer npr. razlika od dvije desetinke nije ista na Spa (vremenski duži krug) ili u Monaku (kraći krug). Pretpostavljam da ciljaš na to.
Imam i takve podatke. Razlike su zanemarive. Jedine bitnije promjena su da su Hamilton i Perez zamijenili mjesta (Hamilton dolje), kao i Stroll i Sainz (Sainz dolje). Ostali su ostali na svojim pozicijama.
Tako i u ovom slučaju ne možeš brkati kruške i jabuke. Q1 je Q1, ne može se povezivati sa Q2 i Q3.
Vratit ću se na Verstappenov primjer iz Meksika.
Njegova najbolja tri sektora iz Q3 daju njegov najbolji krug u Q3.
27,214 + 29,450 + 19,910 = 1:16,574
Naizgled savršen krug i čovjek bi pomislio da je Verstappen odradio odličan posao.
No postoji jedan problem.
Verstappen je svoj najbrži krug ostvario u Q2 - 1:16,524.
Nadalje, samo je jedan od ona tri sektora iz Q3 njegov najbolji ostvaren u kvalifikacijama (sektor 2). Ostala dva je odvezao u Q2.
Zbroj njegova tri najbolja sektora (27,193 + 29,450 + 19,689) daje krug u vremenu od 1:16,332. Dovoljno za PP.
Kada bi gledali samo Q3, čovjek bi pomislio da je Verstappen izvukao maksimum, no PP je ipak dohvatio vozač u bržem bolidu.
Prema mom mišljenju, to bi bilo kontaminiranje, bolje rečeno, maskiranje podataka ukoliko bi gledali isključivo jedan segment kvalifikacija.
za četri apexa, daj nam taj pole gdje je neko "drugi" to uspio?

Ako ćemo iskreno, ne znam ni gdje je Vettel promašio četiri apexa i osvojio PP.
A jesmo otišli u off topic.
Možda bi se trebalo prebaciti u neku drugu, prikladniju temu.