Non omne quod licet honestum est.avetma je napisao/la: 12.03.2020., 09:25 Znači, predsjednik FIA-e je odabrao legalnu opciju za koju mi iz fotelje bez ikakvih detaljnijih informacija prosuđujemo da je najgora? Ok![]()

Nisam do sada komentirao ovu situaciju oko motora, ali mišljenja sam da je taj manjak transparentnosti potpuno pogrešan pristup. Trebali su jednostavno reći legalno je i prebaciti teret dokaza na one koji tvrde suprotno pa eto ako netko ima snage i love dokazat suprotno nek se potrudi, a dok u tome uspije svi ostali će izgubiti interes da tome pridodaju pažnju jer će tako i tako biti nebitno kad Mercedes pohara ovu sezonu. Ovako su samo zadržali lopticu u svojim rukama i sakupili sve poglede na sebe. Gotovo je sigurno da taj motor ima nešto ilegalno u sebi jer nije moguće da Ferrari odjednom poleti pa naglo uspori i sada kada je pitanje zašto je tome tako, to se skriva. No s obzirom na to što se sve radilo u korist Red Bulla u prvoj polovici prošlog desetljeća, a nakon toga za Mercedes u drugoj vjerojatno je taj "kompromis" takav da se prije miješanja karata zažmiri Ferrariju na motor tako da ostanu još kolko tolko konkurentni ove sezone. Dakle po meni je jedini razlog zašto se ide ovim netransparentnim smjerom to što je taj motor jedini talijanski adut za ovu sezonu i vlastodršci znaju da nekonkurentan "konjić" na početku sezone može samo značiti pad interesa za sezonu, a pad interesa znači i manje love, a dalje znate da ne nabrajam.
Lewis Hamilton koji izjednačava i ruši rekorde MSC je (sada već potpuno jasno) postao projekt vlasnika F1 i FIA-e do promjene pravila i sve što se do sada radilo u korist Mercedesa je bilo podređeno tome (s tim da nisam mišljenja da se s tom idejom krenulo ciljano od 2014. nego jednostavno kako su se stvari događale, marketing je uočio priliku i dobro je zgrabio). Uključujući i ovaj DAS koji će malo biti legalan pa neće, a vrhunac će biti ako netko tokom sezone još unaprijedi taj sustav tako da daje više koristi nego što Mercedes ima pa ga FIA proglasi ilegalnim, a s obzirom na praksu i odluke koje su donosili takav scenarij bi mogao biti izgledan. Naravno takva odluka će biti donesena ovisno o okolnostima jer ako je Mercedes dovoljno ispred, nema potrebe prljati obraz. Da se razumijemo, time ne umanjujem Hamiltonove uspjehe i smatram da je trenutno najbolji vozač na gridu koji je zaslužio sve što je ostvario ovih sezona kao i Mercedes koji je takva mašina od organizacije i tvrtke da će se tek za koju godinu ozbiljno pričati o tome koliko su dobri bili u svim segmentima, ali to su ipak neke činjenice koje vide svi (i oni koji ih ne bi htjeli vidjeti). Ako uspije ove godine (a uspjet će) u rušenju većine rekorda, idućih sezona možemo očekivati drugačiju F1. I dalje će to biti Merc, RB i Ferrari ali ne bih se čudio da u toj igri Mercedes pada u drugi ili treći plan, a kao nova trilogija Star Warsa iskače bitka Leclerc-Vrstappen. Svaka iduća titula Hamiltona znači gubitak interesa za F1 jer je (kako bi narod rekao) dosadio i bogu i vragu. Max ima po meni nerazumljivo veliku publiku, Leclerc ju stvara nezaustavljivim tempom. F1 je najprije jako dobar biznis, a nakon toga sport. Mlade snage, dvije dobre momčadi od toga jedna je Ferrari, Mercedes i 7xWDC koji će biti tu negdje. Zvuči kao dobar blockbuster, zvuči kao dobra lova.

p.s. ispričavam se na dugom postu
