Povijest F1

🕒 Razgovori o prošlim vremenima, mjesto za iskusne članove.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18288
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
16.08.1970. (Austrija) - Zadnji start Rindta. i te pred domaćom publikom. Rolf Stommelen u brabhamu ostvario jedini podij (bio 3.), a (zbog tehnologije) FL podijelili X (1. mjesto) i Regazzoni (2. mjesto, koji je tako uzeo svoj prvi podij, kao i FL).
16.08.1987. (Austrija) - Haotična trka sa 3 starta zbog 2 velika sudara (zadnji start bio nakon skoro 2 sata). Na treningu u petak Johansson pokupio jelena pri 225km/h. Bolid je bio dobro oštećen, Johansson je imao glavobolju i bolove u vratu, a jadnom jelenu nije bilo pomoći. Pobijedio je Mansell. Teo Fabi ostvario svoj zadnji podijum.
16.08.1992. (Mađarska) - Mansell završio drugi (iza Senne), ali osigurao titulu. Bilo je to prvi put nakon 1986. da titula nije odlučena u Japanu. Patrese je zadnji put startao sa PPa. Capelli je uzeo zadnje bodove. Ekipa Brabhama je taj vikend vozila zadnju trku u F1 (zasad, možda neko "oživi" Brabhama), tj. D.Hill je vozio jedini bolid brabhama, nakon toga angažman je našao u Williamsu. Takođe, na toj trci su zadnji put vožene pretkvalifikacije. Zanimljivo je da je jedini vozač koji se nije pretkvalifikovao bio Perry McCarthy (Modda-Judd), poznatiji kao prvi (crni) Stig iz Top Geara.
16.08.1998. (Mađarska) - MS odvozio čuveni 3. stint, odnosno nekih 30-tak kvalifikacijskih krugova i time osigurao pobjedu. Kapa dole Rossu, koji je došao na ideju, ali i MSu koji je to pretočio u djelo. :klanjam:
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

fjaka
Avatar
Formula 4
Formula 4
Postovi: 417
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: jordan
xy
Kakve sad veze ima mitomanija s tim? Valjda, bi da sam mitoman, negirao to da senna nije htio konkurentne suvozače, a ja to ovdje baš potenciram..tak da, zbroji se deda.

Senna je već 93 dobio Hilla s puno lošijim autom tak da se nije imao kaj buniti protiv Hilla
jožabistranski
evo još jednoga mita kojeg treba iskorjeniti

Bolid Mclaren MP4-8 Cosworth -je bio odličan bolid, a u posljednjem djelu sezone čak i nijansu bolji od bolida Williams FW15 Renault. To potpisujem i spreman sam uložiti hižu na tu tvrdnju. Sutra kad bum svježi bum ti mao pobliže pojasnil neke stvari.
jožabistranski
Dakle ovako. počet ćemo od 1992, Williams ima dominantan bolid (FW14) u to nema sumnje. Mclaren i Benetton su dosta iza. I tu ništa nije sporno i poredak po performansama je točno takav Williams, sekundu iza Williamsa je Mclaren, pola sekunde iza Mclarena je Benetton, pola sekunde iza Benettona Ferrari. I sad šta se dešava, dešava se to da Williams ima stabilnu situaciju po pitanju dobavljača i gura taj svoj koncept do kraja i uvelike bazira novi FW15 na tom starijem FW14. U ono doba dobavljač motora je bio od izuzetne važnosti. Danas u doba standardiziranih motora to nije tako, no onda je razlika od motora do motora bila ogromna -i ne samo u smislu performansi, već koncepcijskom smislu. U ono doba imali smo V8, V10, V12. Naravno da je dizajn bolida po tome uvelike ovisio o motoru koji je unutra. (sjetomo se samo Joradana iz 1991 i onde dvije izbočine na poklopcu motora koje su tu bile da bi se unutra mogao ugurati cosworth, a ne judd kako je planirano jer je deal otkazan u zadnji moment)No vratimo se na temu, Mclaren je 1992 imao hondin v12 motor, dugačak motor, znali su da 1993 više neće imati taj motor i lutali su, no isto tako znali su da je 1992 gotova i da se treba okrenuti 1993 čim je prije moguće, tim više jer su htjeli 1993 imati konkurentan bolid iz dva razloga, prvi da motiviraju potencijalne partnere (renault, lamborghini) kako bi im isporučili motore, a drugo jer su htjeli zadržati Sennu. Sennu koji se 1992 po prvi puta nakon 5 godina našao u inferiornom bolidu. Sennu koji je već nakon par utrka glavom bio u Williamsu, Sennu koji je otvoreno govorio da žali napustiti Mclaren i otići u Williams jer želi pobjednički bolid. E sad, stanimo malo, razmislimo. Kakav je to karakter? Napušta momčad, želi u drugu momčad koja ima podjednički bolid...i to već u prvoj godini poteškoća. Zamislite si recimo da je Fernando Alonso ove godine u Turskoj (tamo freerari nije funkcionirao) izražavao nezadovoljstvo i govorio da želi pod svaku cijenu u red bull jer da on hoče voziti pobjednički bolid. Rekli bi svi; vidi *urca kako je uobražen, šta si on misli? ko je on pobogu? To bi mislili jer smo upoznali schumacherov način a to je rad-rad-rad-rad do pobjedničkog bolida. Do tada razmišljanja o skakanju iz momčadi u momčad su bila sasvim normalna, jedino što si je senna uzimao za pravo da baš on sebe smatra vozačem koji treba voziti najbolji bolid. Otkud mu to pravo -neznam? stvarno neznam, ako je jedan prost mogao 1990 sjesti u bolid gerharda bergera koji se prethodne sezone pokvario na 13 od 16 utrka, onda stvarno nevidim razloga zašto se nebi senna zadovoljio mclarenom. ali dobro. Senna je zapravio bio lud čovjek. Gotovo manijakalno fokusiran na F1. On je bio doslovno gonjen porivom da bude najbolji -a to je kadkad nezdravo. Senna kad je ušao u formulu jedan zadao si je samo jedan cilj a to ej da bude najbolji vozač, da bi to postigao trebao je biti bolji od tada najboljeg a to je bio Prost. I tako je to počelo, antagonizam je počeo još dok je Prost vozio MP4-2 na čelu poretka boreći se sa Laudom za naslov, a Senna je tek počinjao u Tolemanu. Vozač toga Tolemana imao je samo jedan cilj, biti bolji od Mclarenove zvijezde Alaina Prosta. Samo što to tada još nitko nije vidio, nitko nije primjetio, a da i ne nitko nebi shvatio. Možda samo neki vješti psihijatar. Cijelu kariejru Senna je proveo u tom mindsetu. Biti bolji od Prosta, bez obzira na sve -jer to je značilo biti najbolji. Prost je s druge strane imao druge stvari na pameti. npr. tuđe supruge su mu često odvračale pažnju, imao je i svoju obitelj -nešto što senna nikad nije imao, i sve u svemu bio je kompletnija, potpunija osoba od senne, senne koji je imao samo jedan interes u životu, biti bolji od njega, njega Alaina Prosta, Alaina Prosta koji sam sebe ni u snu nije doživljavao najboljim. Alain je vozio motiviran pobjedama, motiviran laganim francuskim patriotizmom i činjenicom da je pobjeda nešto što će mu osigurati budućnost, donjeti bogatiji ugovor i takve stvari. Bio je realan guy. I bio je guy's guy. Na zandvoordtu 1983 u jeku borbe za naslov prvaka, Alain je okrenuo je ženu svoga šefa Gerrarda Larrousea. Sad možda će se to nekome učiniti glupo, nemoralno, ovakvo i onakvo, no međutim bilo kako bilo, ta činjenica nam govori da je Alain zapravio bio normalan guy. Ok borba za prvenstvo je tu, ali ženska je ženska i to još šefova. Bio je to trijumf na jednom drugom polju, onom jednom primitivnom, a opet tako ljudskom. Alain je bio ljudsko biće sa svim svojim vrlinama i manama. Senna to nije bio, možete li zamisliti da Senna tamo negdje 1991 u Suzuki barem očijuka, ako ne i nešto više i konkretnije sa ženom Rona Dennisa. Nemožete, naravno da nemožete. Samo da znate žena Rona Dennisa je bila izuzetno privlačna žena. Eto tako je to bilo, luđak protiv normalnoga i tako 10 godina. Kakve sad veze ima s tim Mclaren -velike. Mclaren je bio svjesan da s hondom odlazi, da odlazi koncept v12 motora i krenuli su vrlo rano u projektiranje bolida za 1993 tj. MP4-8, od samog početka MP4-8 bio ej koncipiran da primi kraći motor, ndali su se renaultovom V10, ali su ipak znali da je realnija, mnogo realnija opcija cosworthov V8. Tako je i bilo. I time je zapravo otklonjen glavni nedostatak kojeg su imali i MP4-6 i MP4-7 a to je distribucija težine, i baš zbog te distribuciej težine nikako da im profunkcionira aktivni ovjes, kojeg su imali ali nije funkcionirao. 1993 imali su fantastičan mali auto MP4-8, prije svega vozljiv, izuzetno vozlljiv, Niel Oatley je zapravo jedan od rijetkih neopjevanih dizajnera, njegov Mp4-5 bio je ravan remek djelu, Mp4-8 nije bio ništa lošije dizajniran bolid, čak štoviše. Rak rana bolida MP4-8 je bio motor. Cosworth je imao široku paletu motora koji su varirrali od nekih 640PS pa sve do740PS kolio su im imal inajjači motori. Benetton i flavio briatore vodili su teške ratove sa Mclarenom oko prednosti u isporuci cosworthovih motora. Benneton je bio momčad u uzletu sa mladom zvjezdom MS-om, a Mclaren pak renomirana ekipa sa trostrukim svjetskim prvakom, ali ekipa koja nikada nije sakrivala da ima je cosworth samo prelazno riejšenje. Ford je bio na mukama, kako i nebi trebalo je odlučiti kome šta kada i kako a da to ostane u najboljem interesu za korporaciju. Tako je Mclaren na početku sezone dobio te bolje motore, u sredini sezone bolje motore je dobio benetton, a pod kraj sezone bolje motore je dobio opet mclaren. Veliki dio razloga zašto mclaren nije od početka do kraja sezone bio favorizirana fordova momčad, leži u razlogu što Senna nije želio potpisati ugovor za cijelu sezonu. I to fordu nije odgovaralo. Senna vam je tu cijelu 1993 sezonu potpisivao ugovore od utrke do utrke, nekad se čak do četvrtka prije utrke nije znalo hoće li senna vozit ili neće, a jednom je ugovor potpisao u petak ujutro! Niti na početku sezone se nije znalo ko će zapravo voziti Mclaren. U službenoj tislanoj brošuri FIA-e izašli su Andrett i Hakkinen kao službeni vozači za 1993. Jasno vam je svima da se u takvim uvjetima ford nije želio čvršće vezati i samim time isporučivati bolje motore mclarenu. I za to je upravo kriv Senna svojom neodlučnošću, nemotiviranočću za Mclaren i fokusom na prebacivanje u Williams i naravno Alainom Prostom i zašto on može vozit plavo žuti bolid a on doraga nemože -koje li nepravde! mislio si je.
1993 počela je čudno. FW15 pokazivao je znakove ranjivosti, a Prost znakove, pa usuđujem se reći umora. Morate znati sa svaka karijera ima svoj uspon, vrhunac i pad. AP je 1993 bio u sutonu svoje karijere- on je to znao. 1993 mu je bila samo šlag na kraju karijere -ono što zovemo labuđi pjev, i on joj je tako pristupio. Znao je da će osvojiti naslov, samo nije znao na koji način i kada. Senna je te 1993 moža bio na tom vrhuncu karijere, tamo gdjeje Prost bio recimo tamo negdje 1986, 1987. I jasno je da je vozački 1993 bio bolji, kako i nebi, baš kao što je i AP vozački bio bolji od Laude 1985 ali i 1984, ali tada je bio na svom vrhuncu ili blizu vrhunca, 1993 to više nije bilo tako. rekao sam već ja ne idealiziram nikoga ja ću jasno reći Prost je ukupno gledajući bio bolji vozač od Senne, no međutim te 1993 Senna je bio bolji. I to ej to. To je biologija. Prost je 1993 bio već i pomalo star. Poćeo se gasiti, baš kao što se i Fangio počeo gasiti 1958. Fangiova razmišljanaj za vrijeme utrke u Reimsu najbolje to dokazuju. Biologija je neumoljiva, starost svakoga uhvati, nitko nije imun. Samo što je Prost bio realan, akda je osvojio četvrti naslov rekao je -zbogom, idem. Idem uživati u svojim milionima, ženama idem piti vino, idem na kanare. Posle je uskrsnuo kao test vozač i vlasnik momčadi. pa se ukazao na ledu u takmičenj uAndros Trophy. Alain prost bio je i ostao normalan guy, guy's guy. Senan to nije bio. Znate li da u brazilu postoji religija koja za centralni lik, centralnog sveca ima Ayrona Sennu. Niste znali? Sad znate. Senna definitivno nije bio guy's guy.

Post

fjaka
Avatar
Formula 4
Formula 4
Postovi: 417
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: jordan
eto ti frantiče, uživaj.

Post

fjaka
Avatar
Formula 4
Formula 4
Postovi: 417
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: jordan
ima i part 2, samo polako frantiče.
urednik nekadašnjeg časopisa f1 racing kaže
Odličan tekst, s puno istine u sebi.
znači oni su oba gledali prosta i sennu uživo, petersona i fittipaldija također, a kad si ti frantiče počeja gledat f1?

Post

fjaka
Avatar
Formula 4
Formula 4
Postovi: 417
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: jordan
jožabistranski
1993 bila je obilježena kontraverzama, koje bi da je kojim slučajem AP poginuo te godine bile mitificirane do krajnjih granica, ovak osu pale u zaborav. AP je kažnjen u Monacu i time praktički onemogućen da pobijedi na toj utrci. kažnjen je i u Hockenheimu jako je tamo pobjedio. Nisam automobilistički sudac, nikad me to nije interesiralo pa neću komentirati opravdanost tih kazni. Želim samo da znate da niej sve crno bijelo, da nije istina ono što misle horde senninih fanova da je samo senna bio kažnjavan. nije naravno da nije. U suzuki 1989 je kažnjen jer je sjekao šikanu, nema to veze sa sudarom. Da je posle sudara išao samo malo u rikverc i da je prošao šikanu -pobjeda bi mu bila priznata. No međutim ioanako nebi postao WDC jer je u Adelaideu odustao. tako da bi u Adelaideu bilo baj baj WDC, a ne u Suzuki, ovako je bilo u Suzuki, ali su svi skloni tumačiti da mu je ta diskvalifikacija oduzela naslov i dodjelila ga je Prostu. Apsolutno krivo. AP je 1989 bio konstantniji, zreliji i bolji vozač od AS-a i zato je osvojio WDC. AS je samo bio brži vozač -ali to je samo jedan segment, bitan ali nikako najbitniji, pobjediti se može amo ako se prije toga uđe u cilj. AS je imao problema sa ulaženjem u cilj, barem te 1989. iako su mu mehaničari opetovano govorili "lakše s getribom, lakše s getribom" on ih nije slušao i za mehaničke kvarove optuživao nikoga drugoga doli samog đavla, u lucidnijim momentima potuživao je belestairea, ali sve se svodi na isto. Potpuni disconnection od realnosti. To je bio sennin najveći problem. To je i nešto što ga povezuje sa njegovim obožavateljima -disconnection od realnosti. primječujem da su sennini navijači vrlo bučni, skloni okultizmu, mitomaniji i idolopoklonstvu. A kad ih razoružaš argumentima kažu samo "ma on je mani najbolji -bez obzira što drugi misle i govore" dakle priznaju -čista stopostotna subjektivnost. I to je ok. subjektivnost je u redu dokle god ej držite za sebe i ne pokušavate je nametnuti drugima, jer onda postajete gori od jehovih svjedoka. Sljedbenici AS-a uistinu se doimaju poput sekte -pa stoga ne čudi niti formiranje religije u rodnome mu brazilu. No međutim što o tome svemu misle njegovi kolege a staze. Nelson Piquet kojeg osobno poznajem (ali to sad opče nije bitno) rekao je jednom da mu je indianapolis 1992 promjenio sve poglede na život. Nelson Piquet došao je na indianapolis napuhan, prepun sebe -onako kako samo on to zna bit -onako piketovski napuhan (naravno govorim o senioru). Došao je iz samo jednog razloga, da prkosi, da prkosi Emesonu, u f1 svu pozornost i medijski prostor mu je ukrao AS , a pozornost i medijski prostor je ono čime je NP hranio svoj uvjek gladni ego. Odlučio je doći na indianapolis i na iati način oteti pozornosti i medijski prostor emersonu. Bahato ej sjeo u auto, cjeli dan nešto pizdio, te na mehaničare, te na vodstvo utrke koje je, po njemu za svaku, piz**ariju pokazivalo žute zastave i to na treningu. I tako je pizdio, pizdio i spizdio se u zid. Lupio je nosom bolida u zid, takvim intenzitetom da je kacigom udario u betonski zid. Onda si možete zamisliti u kakvom su mu stanju bile noge koje su metar ispred kacije -u stanju faširanog mesa. Amputacija je bila izvjesna i samo ga je čudo od nje spasilo. Nelson danas ima noge ali je čopavac. Indy grize, ovali opčenito grizu. hoenix, mali simpatični oval usred pustinje ugrizao je mansella na njegovom prvom nastupu na ovalima. Otišla su dva kralješka, sva sreća Mansell se oporavio, i to tako da je pobjedio na svim ovalima (osim indija) te sezone. naučio je što je zid na ovalu. (danas je situacija drugačija jer su izumili SAFER barrirer, ali tada je udarac u zid bilo opako iskustvo) . Zašto to govorim, pa zato što je upravo AS, na nagovor emersona testirao penskeov bolid upravo na phoenixu - i odlučio da to niej za njega. zidovi su mu se činili opako blizu. i reko je da mu se čini preopasno. kukavica? možda. no međutim u F1 njegovi nastupi su pokazali upravo suprotno. Prava istina je u indycaru nije bilo Prosta, njegove životne motivacije. Piquet je imao taštinu, Senna je imao Prosta. Piquet je bio guy's guy, Senna nije. No vratimo se mi na 1993. Rana jesen je Dennis još vjeruje da je moguće Prosta nagovoriti da vozi za njih 1994, iako ej najavio retirement. Razgovori se vode i sa Peugeotom -intenzivni. Tu je motivirani Hakkinen. Atmosfera u timu je odlična, optimistična. I svi rade na razvoju MP4-8 koji tamo posle monza postaje match williamsu. bitno je bilo sezon uzavršiti u veliko mstilu i zbog peugeota ali i zbog dovođenaj Prosta. U portugal usu se još malo pegleli, ali je zato bolid na utrkama u Suzuki i Adelaideu funkcionirao gotovo savršeno i da na tim utrkama je bio bolji od williamsa koji je već odavno nakon što su pospremili oba naslova u žep radili na FW16 -pasivnom FW16. Ostalo je povjest. Prost se doduše pojavio na zimskom testiranju u jerezu -testirao je Mclaren Peugeot, i rekao je definitivno zbogom. Napravio je to reda radi, da ga više ne gnjave -odvozio je 4 sekunde sporije. Nije ga bilo briga -on je odlučio, odlučio je da odlazi iz F1. Koga briga Mclaren i Peugeot, koga briga za te 4 sekunde. Svi su tad graknuli pogledajte! prost je 4 sekunde sporiji!!! hahaha !!! koji pikzibner!!! boji se senne!!!! zato odlazi!!! -tako su razmišljali ljudi, priprosti ljudi. Tako razmišljaju i dan danas i osnivaju religije. No dobro pustimo to sad.
Kad je počela 1994, Prosta više nije bilo. objekt Senninog fokusa je nestao, Sennin svjet se rasplinuo. Odjednom više nije bilo onoga šta ga ej tjeralo napred. Prve dvije utrke senna je radio ono što bi amerikanci rekli; chasing shadows, doslovno vidio je ono čega nema, fokusirao se na fantomski traction control u benettonu i slične stvari. I da radio je vozačke greška. Što bi učinio Prost 21.03.1994 u da je bio za upravljačem tog williamsa na stazi u interlagosu. završio bi utrku, na finom, izdašnom drugom mjestu. 6 bodova bi bilo f žepu. istina šumaher bi zel 10, al isezona je duga. Sezona je duga. Sena nije tako vozio, senna je želio pobjedu, želio ej pobjedu u novoj momčadi na prvoj utrci, pred domaćom publikom -iako mu okolnosti nisu išle na ruku. Izletio je. Šumaher 10, Senna 0. Sezona je bila duga, bila je duga schumachera i hilla, ali za sennu je bila kratka, prokleto kratka. Još dvije vozačke greške, spori start u Aidi i preagresivan setup u Imoli zbog kojeg je došlo do bottominga skratil isu mi i sezonu, i karijeru ali i život. Jedino što su produžili, produžili su mit, mit koji kako godine idu raste i raste, toliko je izrasao da je prerastao u religiju. Poznajem osobu koja je učlanjena u tu religiju. Tužna je to priča. Ispričat ću vam je.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18288
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Sve ok, ali kakve to veze ima sa Damonom Hillom, o kojem pišemo tamo na naslovnici?
Vezano za Senninu psihu, ne bih ulazio u to. Šta se u njegovoj glavi dešavalo tokom njegove F1 karijere, "to samo `tice znaju".
Što se tiče odnosa Senna-Prost, Bože moj, ima milion verzija, a mene manje-više ne zanima ni jedna od njih. Nisu mi bili nešto dragi ni jedan ni drugi. Meni je prije MSa najdraži vozač bio Nelson (iako nikad nije vozio za Ferrari), a od prve trke u Jordanu (tj. od onih kvalifikacija i onih krug i kusur u Belgiji), rekao sam da će od ovog momka biti nešto. Nakon toga sam se iznenadio kad je prešao u Benetton kod (meni još uvijek dragog) Nelsona. A kako se sve više približavao vrhu (i na kraju osvojio i titule), sve više sam nekako "u sebi" navijao da pređe u Ferrari, što se na kraju i desilo (skoro sam počeo skakati od sreće ispred kioska kad sam u kasno ljeto 1995. odmah nakon što sam kupio Auto Klub ili Auto Blic, ne sjećam se, okrenou nazad na sport i pročitao da MS ide u Ferrari - uvijek sam auto časopise čitao od pozadi, dakle, prvo sport :mrgreen: ). E sad, meni MS ima plus nad Sennom jer je došao u kantu od Ferrarija i dizao tu ekipu (zajedno sa Todtom, Brownom, Byrneom) do nivoa da mogu uzeti 5 vozačkih titula u nizu. A slažem se sa ovim što je navedeno u tekstu da je Ayrton htio samo pobjednički bolid (yebesh Prosta, nevezano za njega).
Opet, skrećemo od onoga što je dovelo do ovih postova, a to D.Hill. Taj jednostavno, ne može u istu rečenicu sa MSom, Sennom, Prostom,....
A ovaj tekst ga se ničim ne dotiče osim onim što je navedeno na početku, a to je "činjenica" da je "potkraj sezone 1993." MP4/8 bio bolji od FW15. Eh vidiš, to i ako je istina, to je moglo biti na zadnje 2-3 trke sezone, kad je Williams pospremio obje titule u džep. A i to je diskutabilno.
Međutim, to ne mijenja činjenicu da je D.Hill kroz sve 4 sezone u Williamsu vozio (kad se uzme kroz čitavu sezonu) najbolji / dominantan bolid.
Daj mi nađi osobu koja tvrdi drugačije.
BTW, meni najdraži vozač je MS. Meni najbolji vozač svih vremena je MS. Tako da ove stvari vezane za Sennu možeš pisati nekom drugom, ja sam ti pogrešna adresa da se prepucavaš oko Senne kao sa nekim drugim (npr. @Lady).
Pratim formulu tamo negdje od 1982. - 1983. godine (otprilike). Više je to 1983. Otud moja naklonost Ferrariju (konstruktorski prvaci 1983., najveća i najpoznatija ekipa iz F1, bla, bla, bla.....), ali i Nelsonu (prvak 1983.). Jbga, dječački mozak dopušta sve, pa tako i "drukat" i za Ferrari i za Nelsona (jer su tada bili najbolji). Da sam godinu-dvije mlađi, možda bi navijao za Prosta, a sad bi se možda nervirao "što mi je Mclaren sa Hondom u stanju u kakvom jest".
Dakle, najiskrenije od mene. Živ bio :pivo:

Edit:
I ja sam gledao tu jednu Mađarsku uživo, prije nego što se dobar dio članstva na forumu uopšte rodio. 1990.
A redovno sam kupovao auto časopise i nedjeljom buljio u TV prateći trke, tako da koliko-toliko mogu pisati i pričati o nekim stvarima iz prošlosti.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18288
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Sretan 64. rođendan :party:
slika
slika
[ link do slike ]
[ link do slike ]
slika
slika

17.08.1975. (Austrija) - March osvojio prvu pobjedu. Pošlo je to za rukom Vittoriu Brambilli, koji je tada ostvario jedinu pobjedu (i podij) i FL. A svoj prvi podijum je ostvario (3. mjesto) neki dan pomenuti Tom Pryce (nesreća sa vatrogascem) u bolidu Shadowa.
17.08.1980. (Austrija) - Jabouille ostvario zadnju pobjedu (i podij), a Mansell debitovao, u trećem Lotusu.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

zekohonda Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7177
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: sve powered by honda
Lokacija: dubrovnik
nelson, najveći jebač svoje ere. :P
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18288
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
zekohonda je napisao/la:nelson, najveći jebač svoje ere. :P
I poslije Hunta ( :klanjam: ), najveći ikad u F1.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18288
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
18.08.1974. (Austrija) - Hulme ostvario zadnji podij u karijeri.
18.08.2002. (Mađarska) - Anthony Davidson imao debi u Minardiju (zamijenio Yoonga). Ferrari osigurao konstruktorsku titulu. A to je bila zadnja trka prije izmjene Hungaroringa (produženja staze i smanjenja broja krugova sa 77 na 70).
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

croatic f1
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 6066
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: najstarijeg i najmlađeg
Lokacija: Zaprešić
Na današnji je dan 2014. Red Bull objavio da će tada 16-godišnji Max Verstappen voziti za Toro Rosso 2015. i time pokrenuo buru reakcija

slika

Post

zekohonda Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7177
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: sve powered by honda
Lokacija: dubrovnik
19.08.1975. umro u grazu još jedan velikan motorsporta - mark donohue . 2 dana nakon nesreće na osterreichringu.
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18288
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Opet zeko sa smrtovnicom. :facepalm:
Hulkenbergu čestitan 29. rođendan u njegovoj temi.
19.08.1973 (Austrija) - Zadnji podij za Stewarta, a prvi za Carlosa Pacea.
19.08.1984. (Austrija) - Berger debitovao a Lauda pobjedom dostigao brojku od 50 podija.
19.08.2001. (Mađarska) - Mika uzeo zadnji FL, a kako je Ferrari volio početkom 2000-tih osiguravati konstruktorske titule u Mađarskoj, tako je bilo i 2001. Na toj trci zamijenili se HHF i Alesi (Jordan / Prost)., s tim što je HHF propustio prethodnu, VN Njemačke.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

zekohonda Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7177
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: sve powered by honda
Lokacija: dubrovnik
jbf frantice, moji omiljeni povijesni sajt izbacuje takve datume.
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18288
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
zekohonda je napisao/la:jbf frantice, moji omiljeni povijesni sajt izbacuje takve datume.
Ti si zadužen za crnu hroniku :mrgreen: :pivo:
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18288
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Na današnji dan 2005. je vožena prva VN Turske. Kimi je pobijedio, startavši sa PPa, a JPM je uzo svoj zadnji FL. Jedna od boljih Tilkeovih staza i šteta što se više ne vozi na istoj.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

fjaka
Avatar
Formula 4
Formula 4
Postovi: 417
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: jordan
slika

ferrarijev bolid koji ima čak 2648 kubika i turbopunjač!

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18288
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Evo u boji
slika
slika
slika
[ link do slike ]
Navodno je Enzo htio u Indy, sredinom osamdesetih, jer su od 1989. trebali biti zabranjeni V12. To se nije desilo, jer su glavonje došle kod Enza, pa su navodno čule kad se upalio ovaj bolid. Dogovor je odmah postignut, samo da Ferrari ne ide u Indy.
Ferrari "637", V8 turbo, 2,65lit, cca. 700ks, godina 1986.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

fjaka
Avatar
Formula 4
Formula 4
Postovi: 417
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: jordan
:thumbs:

uberi kako su zbog ovala ti bolidi tiltani u livu stranu :prcnjau:

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18288
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
22.08.1954. održana VN Švicarske, posljednja na švicarskom tlu (Bremgarten). Jedna od staza na kojima se vozila prva F1 sezona. U Švicarskoj je zabranjeno utrkivanje nakon nesreće u Le Mansu 1955. VN Švicarske je održana i 1982. godine, ali u Francuskoj (Dijon). To je ujedno bila i jedina pobjeda Kekea te sezone, u kojoj je postao prvak.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”
Odgovori
👀 Registriraj se Prijavi se ⚡