Veću razliku u odnosu na koga? Na timskog kolegu da. Na druge vozače? Ovisi o njihovim bolidima, i to u još većoj mjeri nego po suhom.croatic f1 je napisao/la: 10.07.2019., 14:51 Pretpostavljam da @Har Kl želi reći ono što i ja mislim - F1 se po kiši ne pretvara magično u spec seriju, već vozač može napraviti veću razliku nego što to može u suhim uvjetima, ali mu opet treba dobar bolid. Rasprava je počela zbog @Ferrarijeve tvrdnje da Ferrari već 10 godina nema dobar bolid za kišu (što mislim da definitivno nije istina) pa pretpostavljam da je to cijela poanta ovih kontraargumenata.
VN Velike Britanije (Silverstone) 12.-14. Srpnja 2019.
- avetma
- Administrator
- Postovi: 5730
- S nama već: 10 god 4 mj
- Lokacija: Zagreb
- Kontakt:
- croatic f1
- F1puls suradnik
- Postovi: 6034
- S nama već: 10 god 3 mj
- Navija za: najstarijeg i najmlađeg
- Lokacija: Zaprešić
Općenito veću razliku, u odnosu na sve vozače. Opet, ne u smislu da Russell sa svojim Williamsom može parirati Hamiltonu u Mercedesu, već u smislu da vozač postaje bitniji faktor nego inače.avetma je napisao/la: 10.07.2019., 14:58 Veću razliku u odnosu na koga? Na timskog kolegu da. Na druge vozače? Ovisi o njihovim bolidima, i to u još većoj mjeri nego po suhom.
-
Har Kl
- Formula 1
- Postovi: 4105
- S nama već: 7 god 11 mj
- Navija za: Mercedes
Zaista ne mogu vjerovati da porediš kišne kvalifikacije sa kišnom utrkom. I to još sa razlikom od dvije sezone?avetma je napisao/la: 10.07.2019., 14:18Aha da, to je Mađarska 2018, u pravu si! Ali, u principu pitanje mi ostaje isto - nije mi jasno zašto je po kiši u Brazilu izgledao kao da vozi igru na "easy" u odnosu na skoro sve druge na gridu, a onda su ga po kišnim uvjetima u Mađarskoj ponizili recimo Gasly i Sainz? Ako je vozač glavni diferencijator performansi po kiši - onda to ne bi trebalo izgledati tako.Har Kl je napisao/la: 10.07.2019., 14:03 Zaista ne znam ovako na prvu. Ne vidim ni svrhu. Imam osjećaj da si zalutao u sezonama, kvalifikacijama i utrkama.
Bilo bi lijepo kad bi mogli ograničiti raspravu na slične utrke. Ovako se bezveze vrtimo u krug.
Porediti utrku u Brazilu 2016. sa kvalifikacijama u Mađarskoj 2018. nekako mi nema smisla.
Niti je Max bio isti vozač 2016. i 2018., niti su bolidi bili isti. Različiti uslovi, različite staze, ama baš ništa nije isto.
Ako je vozač glavni diferencijator nije jedini. Niko nije rekao da se radi o tour de France takmičenju. Već sam napisao da LH i SV u Williamsu bi završili na začelju ma kakvi god da uslovi vladali.
To je isto kao da ja pišem de mi objasni zašto je MS pobijedio na Maleziji 2004. a izgubio od RB u Kini i Brazilu te godine. Još je to bilo u istoj sezoni, a sve su kišne utrke.
Ili da kažem kako ga je Heidfeld u Sauberu ponizio u Mađarskoj 2006. u kišnim uslovima.
Kad je takav majstor što nije sve pobijedio ko Chuck Norris?
Sa tom tvojom logikom ću ti oboriti svaku logiku vezanu za F1, čak i šire.
- senna66 Verified
- Formula 1
- Postovi: 7778
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
Nije on ništa podbacio već Ferrarijev bolid tu nije bio dobar na kiši.LH44 je napisao/la: 10.07.2019., 03:45 mada i u Mađarskoj je Vettel podbacio u Q3
Sent from my ATU-L21 using Tapatalk
Isto je bilo i sa Maxom

Npr. Hartley je skoro Maxa premašio u kvalama.
u Q1 je još bilo suho, taman su dolazili grdi oblaci.
- Vettel 1:16.666 - Bottas 1:17.123
-Max je odvozio 1:16.9 dok su Gasly i Sainz imali 1:18.5 i 1:17.8. Ogromna razlika.
u Q2 je zapala kiša na dijelovima zadnjeg i prvog sektora, neki dijelovi npr pred "mojom" tribinom tek sitne kapi.
- tu je Seb bio daleko brži brži, ali samo zbog toga što je jedini od svih na gridu postavio vrijeme na kolko tolko dobrim uvijetima na stazi. Svi ostali su postavili vrijeme kada je kiša pojačala.
- To objašnjava zašto je Kimi imao čak 1:32.762. Bottas 1:32.081, Hamilton 1:31.242. Dakle tu vidimo na temelju Kimija kada su uvijeti koje je on imao, kada je kiša pojačala, oba Merca bila daleko brža od njega.
- Max jedva brži od Gaslya i Sainz debelo brži.
Ako usporedimo Q1 i Q2 vidljivo je da su Ferrari i RB bili dobri na suhom, očaj na mokrom.
Q3 je bio pljusak po cijeloj stazi. (ja pokiso do gaća

Odjednom 1:35.658 Hamiltona i tek 1:36.210 Vettela, Kimi mrvicu brži od njega. Max iza Gaslya i Sainza.
Max - 1:38.032
Sainz -1:36.743
Možemo li onda reći da je Max tu podbacio u Q3 kao i Seb?
Ne vjerujem, vjerujem u to da su obojica imali bolid koji se loše ponašao u kišnim uvijetima treće kvalifikacijske runde.
Nije sve do vozača, čak mislim da više igraju neki drugi faktori na kiši od ovih bolida.

- LH44
- Formula 1
- Postovi: 4505
- S nama već: 6 god 7 mj
- Navija za: McLaren, HAM, RIC, NOR
- Lokacija: Woking
Bolid je uvijek faktor, kao i postavke bolida, ali realno Kimi nikada nije bio nešto posebno po kiši, a dobio je Vettela u tim kvalama, Vettela koji je po kiši uvijek bio odličan vozač. Zato ti kažem da je podbacio i da nismo vidjeli malo realniji razmak Mercedesa i Ferrarija. Max nije podbacio, jednostavno im bolid nije valjao za kišne uvjete, pa ni iduće kvale u Spa nisu bili dobri, Force India je ispred njih bila. A za razmak u Spa je jasno zašto je Lewis bio onoliko brži, Mercedes je išao sa dosta više krila, a to je po kiši u drugom sektoru ogroman plus. Pa Seb je ja msm jedini po suhom prolazio Pouhon dizanjem gasa, dok su Kimi i Lewis išli pun gas. Zato je sutradan Lewis nadrljao odmahsenna66 je napisao/la: 10.07.2019., 15:29Nije on ništa podbacio već Ferrarijev bolid tu nije bio dobar na kiši.LH44 je napisao/la: 10.07.2019., 03:45 mada i u Mađarskoj je Vettel podbacio u Q3
Sent from my ATU-L21 using Tapatalk
Isto je bilo i sa Maxom![]()
Npr. Hartley je skoro Maxa premašio u kvalama.
u Q1 je još bilo suho, taman su dolazili grdi oblaci.
- Vettel 1:16.666 - Bottas 1:17.123
-Max je odvozio 1:16.9 dok su Gasly i Sainz imali 1:18.5 i 1:17.8. Ogromna razlika.
u Q2 je zapala kiša na dijelovima zadnjeg i prvog sektora, neki dijelovi npr pred "mojom" tribinom tek sitne kapi.
- tu je Seb bio daleko brži brži, ali samo zbog toga što je jedini od svih na gridu postavio vrijeme na kolko tolko dobrim uvijetima na stazi. Svi ostali su postavili vrijeme kada je kiša pojačala.
- To objašnjava zašto je Kimi imao čak 1:32.762. Bottas 1:32.081, Hamilton 1:31.242. Dakle tu vidimo na temelju Kimija kada su uvijeti koje je on imao, kada je kiša pojačala, oba Merca bila daleko brža od njega.
- Max jedva brži od Gaslya i Sainz debelo brži.
Ako usporedimo Q1 i Q2 vidljivo je da su Ferrari i RB bili dobri na suhom, očaj na mokrom.
Q3 je bio pljusak po cijeloj stazi. (ja pokiso do gaća)
Odjednom 1:35.658 Hamiltona i tek 1:36.210 Vettela, Kimi mrvicu brži od njega. Max iza Gaslya i Sainza.
Max - 1:38.032
Sainz -1:36.743
Možemo li onda reći da je Max tu podbacio u Q3 kao i Seb?
Ne vjerujem, vjerujem u to da su obojica imali bolid koji se loše ponašao u kišnim uvijetima treće kvalifikacijske runde.
Nije sve do vozača, čak mislim da više igraju neki drugi faktori na kiši od ovih bolida.

Kakogod nije rasprava o tome koji vozač kako vozi po kojim uvjetima, nego je stvar u tome da @Ferrari piše da Maranello ne zna napravit bolid za kišu od 2009, što nije istina. Ali da ne dužimo, nek ljudi vjeruju u što im se vjeruje




- avetma
- Administrator
- Postovi: 5730
- S nama već: 10 god 4 mj
- Lokacija: Zagreb
- Kontakt:
Da, vožnju po kiši i vožnju po kiši je dosta teško za uspoređivati. Ako je vozač glavni diferencijator kao što tvrdiš - zašto je bila tolika ogromna razlika? Ne trebamo puno mozgati za odgovor, Max ga je sam rekao:Har Kl je napisao/la: 10.07.2019., 15:16 Zaista ne mogu vjerovati da porediš kišne kvalifikacije sa kišnom utrkom. I to još sa razlikom od dvije sezone?
Znači, prošle godine smo letjeli stazom kao metak, ove godine ne možemo ništa. Od tud moj zaključak da glavni diferencijator nije vozač, kao što kažeš..."Last year you just knew that when you went out [in the wet], it was three purple sectors and the car went like a bullet. This year it's a whole different story."
...nego bolid. Naravno da vozač ima ulogu, i razmaci se među timskim kolegama uglavnom povećaju i zato i volimo kišu, ali će na pole positionu biti onaj bolid koji najbolje zagrije gume i bude imao najviše gripa, pod uvjetom da vozač zna to iskoristiti.
- LH44
- Formula 1
- Postovi: 4505
- S nama već: 6 god 7 mj
- Navija za: McLaren, HAM, RIC, NOR
- Lokacija: Woking
1. Glavne su postavke bolida, džaba sve ako imaš manje krila od konkurencije. A tu onda dolazi i camber, te balans bolida. Za camber govorim isključivo zbog iskustva sa simulatora - rFactor, Automobilista, Assetto, zna da napravi ogromnu razliku, ako je slična stvar i u stvarnosti, a vjerujem da jest, onda i do toga može biti.
2. Onda ide bolid, tj. njegova sposobnost zagrijavanja guma.
3. Pa onda ide pozicija na stazi, dal ima prometa, da li ima vozača ispred koji će dobar dio stajaće vode dignut u zrak, te da li se staza suši ili pada kiša, pri čemu onaj koji je prvi ili zadnji može da ima veliku prednost.
4. Vozač. Ali i vozač se jedino s kolegom može porediti da li je odradio kvale vrhunski ili je podbacio.
To je neka moja logika kako stvari po kiši stoje, pa ko kako postavljen i dobar bolid ima, u kojim uvjetima, tajming izlaska na stazu i snalaženje po kiši traženjem suhih djelova staze.
Sent from my ATU-L21 using Tapatalk
2. Onda ide bolid, tj. njegova sposobnost zagrijavanja guma.
3. Pa onda ide pozicija na stazi, dal ima prometa, da li ima vozača ispred koji će dobar dio stajaće vode dignut u zrak, te da li se staza suši ili pada kiša, pri čemu onaj koji je prvi ili zadnji može da ima veliku prednost.
4. Vozač. Ali i vozač se jedino s kolegom može porediti da li je odradio kvale vrhunski ili je podbacio.
To je neka moja logika kako stvari po kiši stoje, pa ko kako postavljen i dobar bolid ima, u kojim uvjetima, tajming izlaska na stazu i snalaženje po kiši traženjem suhih djelova staze.
Sent from my ATU-L21 using Tapatalk


- senna66 Verified
- Formula 1
- Postovi: 7778
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Vettel-Ferrari
- Formula 1
- Postovi: 6170
- S nama već: 10 god
- Navija za: Vettel, Sainz, Ferrari
Tako i treba

-
Har Kl
- Formula 1
- Postovi: 4105
- S nama već: 7 god 11 mj
- Navija za: Mercedes
Nisam stigao ranije da odgovorim ... neke obaveze ...
Vozač je glavna karika na kiši. Džaba ti i najbolji bolid po i suhom i kiši ako ćeš proklizati u zavoju. A po kiši se najčešće kliže.
Svi mi znamo kad padne kiša ko će isplivati gore, a ko je potencijal da padne dole. Kiša ne bi bila kiša kad nas često ne bi i iznenadila pa to ne bude onako kako mi mislimo.
Da se razumijemo, bolid je jako važan. Naveo je @LH44 dosta toga i većinom je to tačno samo što IMO redoslijed nije tačan.
Vozač može nadnoknaditi preko sekunde (nekad i dvije) u kišnim uslovima u odnosu na konkurente. Naravno da mu se tu mora i poklopiti nekoliko stvari, koje je @LH44 također nabrojao. Ali na dosta tih stvari vozač sam može da utiče. Bolje zagrijavanje guma, bolje zagrijavanje kočnica, održavanje temperatura istih u radnom rasponu, bolje putanje, biranje mjesta gdje ćeš da budeš u "spreju". Sve to neko uradi bolje, neko lošije. I što je najvažnije fokus na detaljima treba da bude na najvišem nivou cijelu utrku (ili kišni dio). Na kiši su često bezazlene greške jako skupe, pogotovo kad iznenada pljusne kiša, a svi imaju postavke bolida za suho.
Upravo na VN Mađarske je Kimi nadnoknadio sekundu (možda bi i više da je imao isti broj šansi kao Vettel) u kvalifikacijama u odnosu na Vettela. Na kraju Q1 koji je odvožen na gumama za suho SV je bio sekundu brži od KR. Nakon Q3 KR je bio marginalno brži od SV iako je Seb vozio jedan krug više.
Nakon utrke Kimmi je izjavio da je imao vrijeme za pole, ali nije stigao da uđe u mjereni krug. A svi znamo da Kimmi nikad nije važio za vozača koji je posebna klasa na kiši.
Mislim da bi dosta bilo sa ovom raspravom, koja očito ne vodi nigdje. Ovo je vjerovatno spada u domenu kako ko doživljava ovaj sport.
Ovo bi trebalo ostaviti za neku priču uživo, jer puno tu ima elemenata koji se ne mogu napisati.
Sad ja da postavim tebi pitanje @avetma. S obzirom da je ova rasprava i počela sa izjavom @Ferrari, da Ferrari ne zna 10 godina napraviti bolid koji bi funkcionisao na kiši, a vidim da ta propaganda je proširena na više učesnika, moje pitanje bi bilo:
Da je Kimmi osvojio PP na ovoj utrci i da Vettel nije napravio greške u Singapuru i Njemačkoj i pobijedio (a u obje je bio u vodstvu prije DNF-a), da li bi to značilo da Ferrari ipak zna napraviti bolid za kišu? Jer sudeći po izjavi KR i viđenoj predstavi SV meni izgleda da je ljudski faktor, a ne bolid, izbio dvije pobjede i jedan PP Ferrariju u dvije zadnje kišne utrke koje smo imali.
Ili bi tada bila maestralna vožnja 4x WDC u inferiornom bolidu?
- Vettel-Ferrari
- Formula 1
- Postovi: 6170
- S nama već: 10 god
- Navija za: Vettel, Sainz, Ferrari
Vidim da si se nasrnuo @Har Kl na Seba, s ciljem da ga napraviš degenerikom na kiši. Istina, nije baš bio na ti s bolidom Ferrarija na kiši, pogotovo zadnje dvije godine, ali da je toliko inferioran drugim vozačima, prvenstveno Hamiltonu, Kimiju i Verstappenu je daleko od istine. Opet kažem, zadnje dvije godine je imao katastrofalnih nastupa po kiši, ali 2015. je bila skroz druga priča (Malezija kvalifikacije i utrka u VB).
I da, vidim da Seba uporno okrivljuješ za Singapur 2017., valjda zbog svoje osobne satisfakcije. Ali Seb tad nije bio glavni i jedini krivac za taj incident, a pogotovo tom nije kumovalo njegova loša vožnja po kiši, kako ti to nastojiš prikazati, jer bi vrlo vjerojatno u onakvoj situaciji incident se desio i bez kiše. Još stavljaš tu utrku u isti kontekst s Njemačkom što nema veze s vezom, ali volio bih čuti tj. pročitati na osnovu čega ih ti dovodiš u vezu.
I da, za razliku od dobrog dijela Ferrarijevih vozača ja se nisam "bojao" kišnih utrka prošlih godina i nekad sam ih čak priželjkivao. To što su završavale ma najgori način po Ferrari je druga stvar, ali kišna utrka uvijek ima nešto posebno za ponuditi, zbog čega ih i volim, osim kad se kruži iza SC 10-15 krugova, zbog toga nisam siguran da li ih više želim...
I da, vidim da Seba uporno okrivljuješ za Singapur 2017., valjda zbog svoje osobne satisfakcije. Ali Seb tad nije bio glavni i jedini krivac za taj incident, a pogotovo tom nije kumovalo njegova loša vožnja po kiši, kako ti to nastojiš prikazati, jer bi vrlo vjerojatno u onakvoj situaciji incident se desio i bez kiše. Još stavljaš tu utrku u isti kontekst s Njemačkom što nema veze s vezom, ali volio bih čuti tj. pročitati na osnovu čega ih ti dovodiš u vezu.
I da, za razliku od dobrog dijela Ferrarijevih vozača ja se nisam "bojao" kišnih utrka prošlih godina i nekad sam ih čak priželjkivao. To što su završavale ma najgori način po Ferrari je druga stvar, ali kišna utrka uvijek ima nešto posebno za ponuditi, zbog čega ih i volim, osim kad se kruži iza SC 10-15 krugova, zbog toga nisam siguran da li ih više želim...
- Alen13ASC
- Formula 1
- Postovi: 1949
- S nama već: 10 god 3 mj
- Navija za: Fernando Alonso
- Kontakt:
Hvala vam svima na lepim rečima hvale
Neobično sam nabrijan za ovaj vikend, još je i tu finale pete sezone FE i to s dve utrke. Pišaću benzin na kraju vikenda

Neobično sam nabrijan za ovaj vikend, još je i tu finale pete sezone FE i to s dve utrke. Pišaću benzin na kraju vikenda


- Vettel-Ferrari
- Formula 1
- Postovi: 6170
- S nama već: 10 god
- Navija za: Vettel, Sainz, Ferrari
Nadanje i priželjkivanje da se nešto ne desi je po meni dio luzerskog mentaliteta s kojim se nikad ne može imati stvari pod svojom kontrolom, već je opasno kockanje. Takav mentalitet se nažalost mogao osjetiti i u samoj ekipi Ferrarija prošlih godina, pa bi kao utjehu i alibi za loš rezultat tražili u kiši, a to ima uvjeren sam itekakav utjecaj što su im bolidi po kiši daleko od optimalnog nivoa, odnosno nivao konkurenata. Slična kritika se odnosi i na vozače, prvenstveno Seba zadnjih sezona.
Mišljenja sam da Ferrari neće vidjeti naslov sve dok vlada taj stav samo da neće kišan vikend biti, jer tko može garantirat da iduće sezone neće bar pola utrka biti kišno. Ako Ferrari ulazi s takvim hendikepom u sezonu, onda i nije za titulu u Formuli 1 više, budimo realni.
Mišljenja sam da Ferrari neće vidjeti naslov sve dok vlada taj stav samo da neće kišan vikend biti, jer tko može garantirat da iduće sezone neće bar pola utrka biti kišno. Ako Ferrari ulazi s takvim hendikepom u sezonu, onda i nije za titulu u Formuli 1 više, budimo realni.
- LH44
- Formula 1
- Postovi: 4505
- S nama već: 6 god 7 mj
- Navija za: McLaren, HAM, RIC, NOR
- Lokacija: Woking
@Har Kl Gdje je Lewis našao sekundu u Njemačkoj 2012 kada bolid nije radio po kiši? Gdje je Seb našao sekundu kad 2016 u Brazilu nije radio bolid po mokrim uvjetima? Gdje je Max našao sekundu kada bolid nije radio 2018 u Mađarskoj i Belgiji?
Hijerarhija je otprilike tačna, postavke su glavne, džaba tebi Senna kad ti je camber previše naget pa kako ideš sporije kroz krivine, guma ti nikad ne dodiruje podlogu kompletnom površinom, ne zagrije ih onda ni W04, kad imaš malo krila, a bolid sam od sebe sporo grije gume, jer mu je balans od početka pravljen takav da gume teže grije, tj. ne pregrijava. A onda ti džaba iako imaš Sennu i postavke i bolid ako odradiš krug prvi, a staza se recimo suši pa onaj zadnji ima prednost duž cijele staze. Ima tu previše faktora da bi vozač bio glavni, ali da može prevagnuti, itekako, Lewis je to kroz karijeru najviše pokazao od ovih trenutnih, ali naravno onda kad mu bolid radi.
Sent from my ATU-L21 using Tapatalk
Hijerarhija je otprilike tačna, postavke su glavne, džaba tebi Senna kad ti je camber previše naget pa kako ideš sporije kroz krivine, guma ti nikad ne dodiruje podlogu kompletnom površinom, ne zagrije ih onda ni W04, kad imaš malo krila, a bolid sam od sebe sporo grije gume, jer mu je balans od početka pravljen takav da gume teže grije, tj. ne pregrijava. A onda ti džaba iako imaš Sennu i postavke i bolid ako odradiš krug prvi, a staza se recimo suši pa onaj zadnji ima prednost duž cijele staze. Ima tu previše faktora da bi vozač bio glavni, ali da može prevagnuti, itekako, Lewis je to kroz karijeru najviše pokazao od ovih trenutnih, ali naravno onda kad mu bolid radi.
Sent from my ATU-L21 using Tapatalk


- avetma
- Administrator
- Postovi: 5730
- S nama već: 10 god 4 mj
- Lokacija: Zagreb
- Kontakt:
Problem ti leži u tome što ja nisam rekao da Ferrari ne zna napraviti kišni bolid 10 godina. To proizlazi iz toga što u raspravu krećeš tako da uzmeš neki pretpostavku, primijeniš je na sve s kojima raspravljaš (kao da iz nekog razloga svi imamo identična stajališta oko svakog pitanja) i onda tako gledajući u niskoj rezoluciji pokušavaš mentalnim vratolomijama logički opravdati nešto što ne stoji. Ali, možemo istjerati mak na konac, malo po malo. Doduše, ovo je u takvim raspravama prvi znak udaranja po kočnici i triježnjenja:Har Kl je napisao/la: 12.07.2019., 00:10 Da je Kimmi osvojio PP na ovoj utrci i da Vettel nije napravio greške u Singapuru i Njemačkoj i pobijedio (a u obje je bio u vodstvu prije DNF-a), da li bi to značilo da Ferrari ipak zna napraviti bolid za kišu? Jer sudeći po izjavi KR i viđenoj predstavi SV meni izgleda da je ljudski faktor, a ne bolid, izbio dvije pobjede i jedan PP Ferrariju u dvije zadnje kišne utrke koje smo imali.
Ili bi tada bila maestralna vožnja 4x WDC u inferiornom bolidu?
Ne mislim da ne vodi nigdje, upravo suprotno, što više raspravljamo - očiglednije je što stoji, a što je navučeno. Idemo dalje:Mislim da bi dosta bilo sa ovom raspravom, koja očito ne vodi nigdje. Ovo je vjerovatno spada u domenu kako ko doživljava ovaj sport.
Na čemu temeljiš pretpostavku da je Singapur mjerilo brzine bolida Ferrarija po kiši? Na temelju prvih 28 metara nakon starta?
U Njemačkoj je Ferrari bio dobar bolid po kiši, ali se Vettel razbio nakon što je 12 krugova trošio gume iza Raikkonena. Gle čuda - na potrošenim gumama se lakše napravi pogreška. Koliko je Mercedes bio dobar po kiši dovoljno govori kako je Bottas (kojeg malo tko zove rain master) bio brz cijelo vrijeme, a u prilog mojoj teoriji da je vozačeva uloga manje bitna od bolida govori to da je bio očigledno bolji od Lewisa u završnom stadiju kad su ga iz boksa molili da ne pretječe.
Je li to zato jer je Valtteri pronašao neki maestralan vozački stil po tim promjenjivim uvjetima? Ne, nego zato jer je imao bolje gume u tom trenutku.
-
Har Kl
- Formula 1
- Postovi: 4105
- S nama već: 7 god 11 mj
- Navija za: Mercedes
Ja se slažem sa tobom sa svim što si napisao osim dvije stvari.Vettel-Ferrari je napisao/la: 12.07.2019., 00:57 Vidim da si se nasrnuo @Har Kl na Seba, s ciljem da ga napraviš degenerikom na kiši. Istina, nije baš bio na ti s bolidom Ferrarija na kiši, pogotovo zadnje dvije godine, ali da je toliko inferioran drugim vozačima, prvenstveno Hamiltonu, Kimiju i Verstappenu je daleko od istine. Opet kažem, zadnje dvije godine je imao katastrofalnih nastupa po kiši, ali 2015. je bila skroz druga priča (Malezija kvalifikacije i utrka u VB).
I da, vidim da Seba uporno okrivljuješ za Singapur 2017., valjda zbog svoje osobne satisfakcije. Ali Seb tad nije bio glavni i jedini krivac za taj incident, a pogotovo tom nije kumovalo njegova loša vožnja po kiši, kako ti to nastojiš prikazati, jer bi vrlo vjerojatno u onakvoj situaciji incident se desio i bez kiše. Još stavljaš tu utrku u isti kontekst s Njemačkom što nema veze s vezom, ali volio bih čuti tj. pročitati na osnovu čega ih ti dovodiš u vezu.
I da, za razliku od dobrog dijela Ferrarijevih vozača ja se nisam "bojao" kišnih utrka prošlih godina i nekad sam ih čak priželjkivao. To što su završavale ma najgori način po Ferrari je druga stvar, ali kišna utrka uvijek ima nešto posebno za ponuditi, zbog čega ih i volim, osim kad se kruži iza SC 10-15 krugova, zbog toga nisam siguran da li ih više želim...
1. Nigdje ni nikad nisam upirao prstom da SV je degenerik, bilo po kiši, bilo mimo nje. To što nekad ukažem prstom u neke njegove greške pa to vama izgleda kao da ja pljujem po cijeloj njegovoj karijeri, to već nije moj problem. Rekao sam već Pastoru, a evo i tebi, nađi mi post gdje sam ja to pisao bilo šta što bi omaložavalo njegove sposobnosti. Nije uopšte inferioran. Recimo u kvalifikacijama na SPA (nakon Mađarske) on je taj koji je napravio veliku razliku u odnosu za KR iako je KR bio brži na suhom.
2. Ne okrivljujem ja Seba za incident u Singapuru. On je najmanje kriv od njih trojice za udes. On je grešku napravio prije udesa. Istina je takva da je on bio na PP i da je slabo startao. Da je startao kao što očekuje od njega, on bi nakon prvog zavoja izašao kao prvi. Na osnovu toga dovodim u vezu te dvije utrke i dvije greške koje su bile. BTW Seb je vrlo dobro vozio na kišnoj utrci u Njemačkoj, do greške. To nikad nisam sporio.
Evo da se osvrnem i na Hamiltona.LH44 je napisao/la: 12.07.2019., 01:27 @Har Kl Gdje je Lewis našao sekundu u Njemačkoj 2012 kada bolid nije radio po kiši?
Gdje baš tu utrku nađe? Što dušmanima daješ municiju


Bolid ne može raditi ili ne raditi po kiši. Haj mi molim te objasni kako da je Buttonov bolid super "radio", a Hamiltonov nije? Koliko se sjećam Button ga je ostavio za cijeli krug u toj utrci???
Vozač je taj koji radi, zajedno sa svojom ekipom priprema bolid za utrku. Bolid je kanta bez vozača. Zajednička sinergija vozača i ekipe utiče na to da bolid radi. Međutim jednom kad bolid napusti garažu ostaje sve na njemu.
Ostali dio neću komentarisati, jer osjećam da pretjerujemo sa ovom raspravom.
Šta da ti kažem, rasprava je počela od te tačke. Ti si upao onda ko vanzemaljac sa drugom raspravom. Trebaš reći na početku na šta referišeš. Meni je izgledalo da tvoji stavovi da je sve do bolida, ustvari potvrda da su se loše predstave desile zbog lošeg bolida, a ne vozača.avetma je napisao/la: 12.07.2019., 08:13 Problem ti leži u tome što ja nisam rekao da Ferrari ne zna napraviti kišni bolid 10 godina. To proizlazi iz toga što u raspravu krećeš tako da uzmeš neki pretpostavku, primijeniš je na sve s kojima raspravljaš (kao da iz nekog razloga svi imamo identična stajališta oko svakog pitanja) i onda tako gledajući u niskoj rezoluciji pokušavaš mentalnim vratolomijama logički opravdati nešto što ne stoji. Ali, možemo istjerati mak na konac, malo po malo. Doduše, ovo je u takvim raspravama prvi znak udaranja po kočnici i triježnjenja:
Nikakvo triježnjene, već pročitah opet tvoj click bait prvu rečenicu članka
Lewis Hamilton je sedam puta u karijeri imao bolid uvjerljivo sposoban za osvajanje naslova svjetskog prvaka.
pa sam uvidio da se nema smisla raspravljati sa čovjekom koji ima stav da je bolid sposoban ili nesposoban. I još naglasi uvjerljivo da čitaoce namjerno odvede na trag da je LH vozio dominantan bolid sedam godina.
Na čemu temeljiš pretpostavku da je Singapur mjerilo brzine bolida Ferrarija po kiši? Na temelju prvih 28 metara nakon starta?
Nema mjerila za brzinu. Moja logika meni govori da je Seb nakon prvog zavoja izašao prvi, da bi pobijedio. Logika se zasniva na svim ostalim utrkama voženim u Singapuru. S obzirom da je to tako, i da je bila kišna utrka, znači pobjeda u tim uslovima.
Na kakvim je Hamilton gumama vozio dok se probijao sa 13 mjesta? I šta hoćeš da kažeš, da ih zato što bih manje trošio vozeći ispred KR da ne bi napravio tu grešku. Da je on proklizao u pokušaju preticanja KR logika bi imala veze, ovako spada u očajnički pokušaj traženja bilo kakvog opravdanja.U Njemačkoj je Ferrari bio dobar bolid po kiši, ali se Vettel razbio nakon što je 12 krugova trošio gume iza Raikkonena. Gle čuda - na potrošenim gumama se lakše napravi pogreška. Koliko je Mercedes bio dobar po kiši dovoljno govori kako je Bottas (kojeg malo tko zove rain master) bio brz cijelo vrijeme, a u prilog mojoj teoriji da je vozačeva uloga manje bitna od bolida govori to da je bio očigledno bolji od Lewisa u završnom stadiju kad su ga iz boksa molili da ne pretječe.
Startao drugi, završio drugi ne vidim neki maestralan vozački stil. Plus imao je i bolje gume u tom trenutku.Je li to zato jer je Valtteri pronašao neki maestralan vozački stil po tim promjenjivim uvjetima? Ne, nego zato jer je imao bolje gume u tom trenutku.
Sad će i trening brzo.
Napravi neku temu za ove rasprave da ne spamamo
-
renato2107
- GP3
- Postovi: 760
- S nama već: 9 god 2 mj
Pustimo mi kišu, sve je za van ove teme...a ovo je ono o čemu pričam i što nam treba, pasica još malo lufta i bar metar pijeska, a dalje nek ide asfalt ili što već treba gdje.


Ne bi se čudio da je ovo ovih dana osvanulo nabrzaka, nakon pozitivnih reakcija vozača i publike na takva rješenja u Austriji
- Dani Verified
- Formula 1
- Postovi: 2322
- S nama već: 9 god 11 mj
- Navija za: Hamilton, Leclerc, Ricci
Ante je naravno zaboravio spomenuti da je Bottas u Njemačkoj imao potpuno nove gume, a Hamilton stare barem desetak. Čudno kako je to smetnuo s uma s obzirom da u takvim uvjetima svježa guma znači jako puno. Iako je kasnije Lewis odmaglio na neke 4 sekunde. Nadalje kako Ante objašnjavaš Šumijevu pobjedu u Španjolskoj po kiši sa onim kršem od ferrarija, pa recimo Senna 93. Donnington. Šumi u benettonu u Spa po kiši odrao hilla u williamsu. Ima brdo primjera. Samo lakše je sve svaliti na bolid zbog toga jer ne preferiraš određenog vozača.
