Tehnikalije

☕ Sve teme o Formuli 1 koje ne možete smjestiti u gornje podforume.

Post

hattrick
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3913
S nama već: 10 god 5 mj
Navija za: Vettel
Lokacija: Topusko
Kontakt:
Ajmo malo profriškat "f1 for dummies", nismo već dugo, a vidim da ima povodom nagradne igre dosta novih forumaša.. pa krenimo:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=isAVSE4eANQ[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lNqa6ASJtZo[/youtube]


THE 5 BIGGEST DRIVING TECHNIQUE MYTHS - link


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pW7EUprcPSo[/youtube]

..i jedan bonus vezano za nedavni problem:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JCFu55FAdlE[/youtube]
Bolje pet do dvanaest nego ni jednu poslje jedan. slika

Post

hattrick
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3913
S nama već: 10 god 5 mj
Navija za: Vettel
Lokacija: Topusko
Kontakt:
Bolje pet do dvanaest nego ni jednu poslje jedan. slika

Post

hattrick
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3913
S nama već: 10 god 5 mj
Navija za: Vettel
Lokacija: Topusko
Kontakt:
Bolje pet do dvanaest nego ni jednu poslje jedan. slika

Post

croatic f1
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 6094
S nama već: 10 god 5 mj
Navija za: najstarijeg i najmlađeg
Lokacija: Zaprešić
Promjene bolida za 2019. prikazane na Ferrarijevom aktualnom bolidu:

slika

slika

slika

Post

Ferrari
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 8150
S nama već: 10 god 2 mj
Navija za: Ferrari, Seb, Max, Lec
Ovo je ipak malo bolji prikaz:
slika
slika
slika
We fight together. We win together. We lose together. Forza Ferrari
slika slika

Post

zekohonda Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7200
S nama već: 10 god 5 mj
Navija za: sve powered by honda
Lokacija: dubrovnik
dobro je....što se mene tiče mogu skinut još par panela sa prednjeg krila.
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.

Post

Lux14
Avatar
Formula 4
Formula 4
Postovi: 400
S nama već: 7 god 8 mj
Navija za: Alonso
You should never underestimate the predictability of stupidity

Post

senna66 Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7786
S nama već: 10 god 2 mj
Navija za: Ferrari
F1 should replace mirrors with cameras
https://www.motorsport.com/f1/news/vide ... s-1033366/
slika

Post

Pastor
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3812
S nama već: 7 god 3 mj
Navija za: Seb
Nova pravila će sigurno pomoći. Jednostavnije prednje krilo će praviti čišći zrak. Zadnje krilo će praviti više downforcea i veći drag. Dok će DRS biti efikasniji. Tako da će se stvoriti veća razilka između otvorenog i zatvorenog DRS-a. Ali bi opet mogli dobiti prejednostavna zaobilaženja...

Post

Ferrari Maniac
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3162
S nama već: 10 god 2 mj
Navija za: Scuderia Ferrari
Lokacija: Zagreb
KERS:
slika
Sisu (fin.)

Post

hattrick
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3913
S nama već: 10 god 5 mj
Navija za: Vettel
Lokacija: Topusko
Kontakt:
Evo zašto su auti na baterije potpuno promašena ideja

Jedan zanimljiv članak gdje se govori o promašeboj ideji sublimacije baterije i auta za koju se današnji proizvođači autoidnustrije drže kao pijan plota. Davnih dana je rečeno kako je ta tehnologija totalni promašaj u pogledu nekakve ekologije i praktičnosti. Recimo i to da tokom proizvodnje današnjeg el. automobila emitira se onečišćenja i co2 u atmosferu više nego što to može napraviti jedno klasično vozilo na gorivo, a o tome nitko ni riječi. Situacija je vrlo slična kao u doba Tesle i Edisona gdje je određena skupina magnata odlučila unazaditi čovječanstvo kao bi mogla nesmetano ekspatirati sboje rude wolframa i bakra.. u ovom slučaju vlasnici jedno jedinog nalazišta u Africi (radi se o nalazištu litija) forsiraju to već sada zastarjelu i nečistu tehnologiju pod krinkom nove i "eco-friendly" budućnosti. Kao što vidimo dan danas nitko negovori o gorivim ćelijama iako ga Nasa koristi već desetcima godina.. i to ke za sada tehnološki jedina napredna mogućnost koja je kolo tolko vrijedna pažnje.

Zašto sad ja o tome u ovoj temi, e pa zato što se ovi naši u F1 po novom drže za rep ekologije i budućnosti sa spomenutom tehnologijom iako jako obro znaju da im to ne pije vodu.
Bolje pet do dvanaest nego ni jednu poslje jedan. slika

Post

wapi Verified
GP3
GP3
Postovi: 958
S nama već: 8 god 3 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Zagreb
Koliko je energetska efikasnost proizvodnje struje u elektrani i pretvaranja te struje u gibanje kotača automobila?
Kolika je energetska efikasnost proizvodnje gibanja kotača iz benzina ili dizela?

To su ti odgovori na ključna pitanja.

Meni je za gotovo sve moje radne dane domet električnih automobila dovoljan. Stigne se napuniti dok ja spavam. A kad krenem na dulji put ionako se treba povremeno stati i odmoriti.... Ne vidim ja tu neke velike probleme, osim cijene tih automobila.

Tko kaže da ćeš auto puniti na kabel. Možda ćeš imati brzu izmjenu baterije. Tko kaže da ćeš uopće imati svoj auto.
Nekad su male firme imale svoje file servere gdje su držale svoje fileove koje trebaju dijeliti zaposlenici, danas imaju google drive i dropbox.
Nekad su infrastruktura bile štale i sjenici pa nismo išli raditi motor koji radi na sijeno da se infrastruktura ne bi mijenjala.

Post

hattrick
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3913
S nama već: 10 god 5 mj
Navija za: Vettel
Lokacija: Topusko
Kontakt:
Predpostavljam da nisi pročitao tekst iz linka.
Bolje pet do dvanaest nego ni jednu poslje jedan. slika

Post

hattrick
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3913
S nama već: 10 god 5 mj
Navija za: Vettel
Lokacija: Topusko
Kontakt:
Bolje pet do dvanaest nego ni jednu poslje jedan. slika

Post

hattrick
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3913
S nama već: 10 god 5 mj
Navija za: Vettel
Lokacija: Topusko
Kontakt:
Sad nešto za naprednije motorheadse..

Right on the Nose - Part 1

Right on the Nose - Part 2

-tema je aerodinamički aspekt dvije varijacije nosa koje danas susrećemo u F1.. onaj Mercedesov "uski" i onaj koji koriste većina bolida na gridu takozvani "palac". Tekst bloga rađen je od aerodinamičkih inžinjera koji se bave CFD analizom.
Bolje pet do dvanaest nego ni jednu poslje jedan. slika

Post

zelot
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2642
S nama već: 9 god 9 mj
Nesto mi se vrti po glavi zadnjih dana ta sigurnoat u f1.

Danas, jaca kisa odmah se ne vozi. Preopasno. Prije znamo po kakvim se oceanima vozilo.

Zapravo, danas bi trebali i po jos vecim kisama voziti jer je sigurnost vozaca i izdrzljivost kacige i bolida za nekoliko tisuca posto bolja.

Alonso u monacu je izasao van a prije bi to bila ekspozija i smrt. Kubica u kanadi npr. I tisuce drugih sudara a vozacima nista.

Prije bi bilo teskih ozlheda i smrti kada bi se danasnji sudari dogodili i u 50%manjoj brzini.

Zasto ih ne puste. Ok prije. Skoro svaki izlet na malo vecoj brzini bi bio koban.

Sa danasnjim bolidima 90% smrtno stradalih u 60ima 70ima bi bili zivi i ne bi im bilo skoro nista ali ne. Bolidi su sigurni ko bunker u sred velebita a uz to sva ogranicenja.

Isto je i sa cestovnim autima. Ogranicenja brzina su jednaka vec 70 godina valjda. Npr 100 kmh na otvorenoj cesti. Ali 100 je bilo i prije 40 godina.

Zaustavni put je tada bio 60m. Kocnice koma. Auti koma. Karoserije koma. Bez abs bez airbaga bez icega a bilo je 100. Danas auti staju za 30m. Cak i sami ako vozac nece. A i kad bide sudar ljudi prezive skoro sve bez ogrebotine i opet je ogranicenje isto. Niti imalo proporcionalno ne ide.

Reko je kerum. Pa sta ako vozim 200 sa maybachom ili ferr. Sigurnij je taj auto na 200 i prije ce stati nego neki iz 7ih sa 100 na sat...

Zasto onda nisu smanjili za cestovne aute brzine kao za f1 voznju po kisi. Znaci usporedivsi sa f1 mi bi danas trebali na autocesti imat ogranicenje od nor 100. Dodatno smanji brzinu jer su auti 100x sigurniji.

To je napravila f1. Sigurnost digli u nebo i opet ne daju po kisi. Pa zasto? Iskreno ja ne mogu zamisliti da danas vozac nastrada zato sto je izletio po kisi pa makar sa 200kmh. Opet, alonso kubica i masu drugih koji su se razbijali na nevidjenim brzinama koje su po kisi znatno manje.

Na taj nacin gledano nikakvog smisla nema.

Uaput, bilo bi zanimljivo vidjetda li bi se na sududalo obraniti od kazne za brzu voznju na temeljugore navedenog.

Casni sude, neki dan me susjed vozio 130 kmh u vw bubi iz 68 sa tromblama naprijed i nazad bez absa nitko ga nije kaznio a zaustavni put je 80m za takvo vozilo. I nitko ne kaze da sam ugrozio druge.

Sada me se zeli kazniti zbog 155kmh u porscheu kojemu treba 60m da se zaustavi i jos ima sve zracne jastuke i abs i jos moze sam kociti ako ja ne kocim.

Tko je tu ugozio druge sudionike. Onaj u krami koja ne moze stati ili ja u space shutlleu? Niste prilagodili zakone i propise vremenu u kojem se nalazimo te stoga zahtjevam da me sud oslobodi svake sumnje i optuzbe HVAAALAAAAAAAA! Rekao bi Enes Hadžiedhemćumurović :)

Uglavnim nema logike. Strepi se kao da voze karting 330 na sat a dok su stvarno vozili takav "karting" sa bimbom od 50l benzina koja je jaca od 50kg dinamita onda sve ok... Uzas

Post

Habo888
Karting
Karting
Postovi: 10
S nama već: 8 god 3 mj
Navija za: Ferrari
zelot je napisao/la: 10.06.2018., 14:21 Nesto mi se vrti po glavi zadnjih dana ta sigurnoat u f1.

Danas, jaca kisa odmah se ne vozi. Preopasno. Prije znamo po kakvim se oceanima vozilo.

Zapravo, danas bi trebali i po jos vecim kisama voziti jer je sigurnost vozaca i izdrzljivost kacige i bolida za nekoliko tisuca posto bolja.

Alonso u monacu je izasao van a prije bi to bila ekspozija i smrt. Kubica u kanadi npr. I tisuce drugih sudara a vozacima nista.

Prije bi bilo teskih ozlheda i smrti kada bi se danasnji sudari dogodili i u 50%manjoj brzini.

Zasto ih ne puste. Ok prije. Skoro svaki izlet na malo vecoj brzini bi bio koban.

Sa danasnjim bolidima 90% smrtno stradalih u 60ima 70ima bi bili zivi i ne bi im bilo skoro nista ali ne. Bolidi su sigurni ko bunker u sred velebita a uz to sva ogranicenja.

Isto je i sa cestovnim autima. Ogranicenja brzina su jednaka vec 70 godina valjda. Npr 100 kmh na otvorenoj cesti. Ali 100 je bilo i prije 40 godina.

Zaustavni put je tada bio 60m. Kocnice koma. Auti koma. Karoserije koma. Bez abs bez airbaga bez icega a bilo je 100. Danas auti staju za 30m. Cak i sami ako vozac nece. A i kad bide sudar ljudi prezive skoro sve bez ogrebotine i opet je ogranicenje isto. Niti imalo proporcionalno ne ide.

Reko je kerum. Pa sta ako vozim 200 sa maybachom ili ferr. Sigurnij je taj auto na 200 i prije ce stati nego neki iz 7ih sa 100 na sat...

Zasto onda nisu smanjili za cestovne aute brzine kao za f1 voznju po kisi. Znaci usporedivsi sa f1 mi bi danas trebali na autocesti imat ogranicenje od nor 100. Dodatno smanji brzinu jer su auti 100x sigurniji.

To je napravila f1. Sigurnost digli u nebo i opet ne daju po kisi. Pa zasto? Iskreno ja ne mogu zamisliti da danas vozac nastrada zato sto je izletio po kisi pa makar sa 200kmh. Opet, alonso kubica i masu drugih koji su se razbijali na nevidjenim brzinama koje su po kisi znatno manje.

Na taj nacin gledano nikakvog smisla nema.

Uaput, bilo bi zanimljivo vidjetda li bi se na sududalo obraniti od kazne za brzu voznju na temeljugore navedenog.

Casni sude, neki dan me susjed vozio 130 kmh u vw bubi iz 68 sa tromblama naprijed i nazad bez absa nitko ga nije kaznio a zaustavni put je 80m za takvo vozilo. I nitko ne kaze da sam ugrozio druge.

Sada me se zeli kazniti zbog 155kmh u porscheu kojemu treba 60m da se zaustavi i jos ima sve zracne jastuke i abs i jos moze sam kociti ako ja ne kocim.

Tko je tu ugozio druge sudionike. Onaj u krami koja ne moze stati ili ja u space shutlleu? Niste prilagodili zakone i propise vremenu u kojem se nalazimo te stoga zahtjevam da me sud oslobodi svake sumnje i optuzbe HVAAALAAAAAAAA! Rekao bi Enes Hadžiedhemćumurović :)

Uglavnim nema logike. Strepi se kao da voze karting 330 na sat a dok su stvarno vozili takav "karting" sa bimbom od 50l benzina koja je jaca od 50kg dinamita onda sve ok... Uzas



Ograničenja brzine u prometu su ista još uvijek zato što na većim brzinama automobili troše više a to svi žele izbijeć, u Americi na autoputima su ograničenja još i niža iz tih razloga.

Post

zelot
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2642
S nama već: 9 god 9 mj
Svejedno. Koliko su trosili prije 30 godina a koliko danas :) razlika je vise nego duplo tako da je to jos jedan razlogzapravo za povecanje brzine. Uostalom jedna njemacka ne brine o tome na taj nacin nego dopusta jurnjavu...

Post

Pastor
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3812
S nama već: 7 god 3 mj
Navija za: Seb
Fino objašnjena pravila za sljedeću godinu: https://www.formula1.com/en/latest/tech ... acing.html

Post

stefan BELLOF
Karting
Karting
Postovi: 188
S nama već: 9 god 9 mj
Navija za: Ferrari
@zelot

Apsolutno se slazem sa tobom sta se tice sigurnosti. Danas nas je sve to skupa dovelo do situacija da imas najezdu supertalentiranih vozaca,sve mladjarija i svi skoro podjednako kvalitetni. Netko je bolji u jednom segmentu netko u drugom,ali sve skupa prilicno izjednaceni na kraju. Dovelo nas je sa druge strane i do situacije u kojoj su pojedini vozaci godinama egzistirali u formuli 1 i cak prvenstva osvajali,a sigurno bi prije 30-ak godina vrlo brzo letili van.

Zasto je to tako? Pa misljenja sam da je bas zbog nedostatka bilo kakvog rizika. Jbg. situacija koja se dogodila Julesu Bianchiu je jedna u 524735178 utrka i zakonom brojeva je bilo pitanje kada ce se desit,a ne hoce li se desit.

Prije nekakvih 30 godina kroz eau rouge se islo cca 200 km/h,danas se isto ide cca 200 km/h,nekada su tamo napadali samo hrabri i sposobni danas napada kome padne na pamet. Zasto je to tako? Pa zato jer mu se danas nece desit nista,a nekad bi ostao tamo ako je pogrijesija.
Bolidi su onda i danas na mistu di se ide 250 km/h isli i idu 250 km/h,jedina razlika je sto su tada sidili u aluminijskom okviru oblozenim plastikom i svaka pigreska je znacila najmanje ozbiljne ozljede svega,danas je karbon i nikome nista.

Nekad je rizik profilirao prave i vrhunske od onih ostalih. Vjerojatno je u ono vrime bilo jos jako talentiranih vozaca,mozda i vise talentiranih nego je recimo bija Senna ili Michael ili Giles,ali nisu imali srce ni muda da se upuste u rizik jer su bili svjesni opasnosti. Zbog toga su ostali sami obicni i prosjecni. Naravno mozemo to pogledat i iz drugog kuta pa reci da su ti ostali bili pametni i odabrali prosjek ali su prezivili.

Osobno,nikada ne zelim bit prosjecan u nicemu sto radim tako da dajem podrsku onim vrhunskima,sta naravno ne znaci da bih i sam imao muda za nesto. Mozda i bi,ali nemam pojma,nisam proba,opet poznavajuci sebe mislim da bi odabra ne biti prosjecan.

Kada pogledam recimo Rosberga ili Buttona,pa kad su ta dva ikada ista riskirala? Cak i danas kada je sigurnost top.
Bi li recimo Hamilton sa pocetaka karijere radija sta je radija da je sidija u aluminiju i plastici?
Bi li Verstapen lupao di stigne i koga stigne u aluminiju i plastici?
Iskreno,nisam siguran.

Recimo za Montoyu,Alonsa,Kimija sam prilicno siguran da bi,onda i danas. Oni su takvi. Alonso i Kimi mozda nebi svugdi i u svakoj prilici,ali zato Montoya sigurno bi,Villeneuve sigurno bi,Kubica sigurno bi,njima sigurnost malo toga predstavlja.

Senna,Schumacher,Piquet,Mansell,Giles pa cak i Prost,oni su isli,riskirali,lupali kad god su imali priliku a sidili su u aluminiju i plastici i zato su danas veliki.
Neki su otisli,neki su tu ali nisu tu,a neki su dozivili starost. Naravno,treba imati i srece u svemu tome,a sreca prati hrabre,ali samo 3 puta.

Nisam protiv sigurnosti,apsolutno ne,dobro je da se i dalje radi na poboljsanjima svega toga,ali brate nisam ni za pickice,nisam za nebulozne kazne,nisam za prekide utrka nakon 8 kapi kise.

Sve u svemu,faktorom rizika dobivali smo velikane,nedostatkom istoga i sterilizacijom samog utrkivanja dobijemo Rosberga kao prvaka. Nek se nitko ne naljuti ali taj prije 30 godina ne da nebi bija prvak,nebi 3 sezone odradija sve skupa.

Sve je ovo samo moje misljenje
Odgovori
👀 Registriraj se Prijavi se ⚡