Stranica: 183/384.
Re: F1 Vijesti
Postano: 08.06.2019., 13:19
Postao Roki123
Ovo o ogranicenju budzeta se moze lako zaobic sa sestrinskim momcadima.. Npr. red bull ce samo tu razliku invenstirati u TR kao , a u stvarnosti ce razvijat za red bull tako isto i sa alfom Ferrari
Re: F1 Vijesti
Postano: 08.06.2019., 14:40
Postao Sarma
Marko žestoko opleo po Mercedesu, da je na njihov zahtjev došlo do promjene guma, svih 9 ekipa se muči - jedino Mercedes savršen, kaže da su uništili sport.
Zanimljivo
Helmut Marko: "Mercedes has a huge advantage atm thanks to this stupid change on the tyres. There are 9 teams that struggle and only one that benefits. The request to reduce the tread came from Mercedes who always suffered from blistering. But that's the way to ruin the sport."
https://www.formulapassion.it/motorspor ... 39967.html
Re: F1 Vijesti
Postano: 08.06.2019., 15:18
Postao CrashOverride
A to smo vec prozvakali... Sigurnost je to.. Ne mozes protiv toga.. Sigurnost Mercedesovih 1-2

Re: F1 Vijesti
Postano: 08.06.2019., 15:26
Postao Vettel-Ferrari
CrashOverride je napisao/la: 08.06.2019., 15:18
A to smo vec prozvakali... Sigurnost je to.. Ne mozes protiv toga.. Sigurnost Mercedesovih 1-2
Baš tako, davno prožvakano. Tko je htio shvatiti, shvatio je prošle godine u ovo doba, mjesec-dva i prije doduše. Ferrari i Red Bull su "bez ispaljenog metka" prihvatili igrati po tim pravilima, kasno je sad se buniti, jedino što im preostaje jest izigravati moralne pobjednike

Re: F1 Vijesti
Postano: 08.06.2019., 18:22
Postao LH44
Da budu se bunili

Re: F1 Vijesti
Postano: 09.06.2019., 13:04
Postao gjoko-mkd
WOLFF LJUT ŠTO RIVALI ŽELE VRATITI GUME IZ 2018.
Šef Mercedesa Toto Wolff ljut je na rivalske momčadi koje žele vratiti gume iz 2018. godine i rekao je da je Pirelli na meti ‘oprotunističkog lobiranja’ kako bi se stalo u kraj Mercedesovom dominantnom startu F1 sezone 2019.
Pirelli je ove godine uveo gume sa tanjim gaznim slojem koje su korištene na 3 utrke prethodne godine, kako bi se sprječilo pregrijavanje i stvaranje blisteringa. Mnogi vjeruju kako je to učinjeno na inicijativu Mercedesa, a njihovi glavni rivali Red Bull i Ferrari su tokom ove sezone bili posebno kritični prema Pirellijevim gumama.
Tokom VN Kanade je njemački AMuS prenio informaciju kako Ferrari Red Bull predvode grupu timova koji pokušavaju uvjeriti Pirelli da vrati prošlogodišnje gume što je prije moguće, te su ove dvije momčadi mišljenja da je uvođenje guma sa tanjim gaznim slojem imalo veliki uticaj na odnos snaga na gridu.
Mercedes je pobijedio na svih šest utrka ove sezone, a ovog vikenda je motorsportski savjetnik Red Bulla Helmut Marko oštro kritikovao Mercedes i Pirelli:
„Promjene su napravljene nakon Mercedesovog zahtjeva jer su oni uvijek imali problema sa pregrijavanjem. Ovako se uništava sport. Mercedes trenutno ima veliku prednost zbog glupe promjene guma. Devet ekipa se muči s gumama i samo jedna zna kako profitirati od toga,“ rekao je Marko.
U odgovoru na ove komentare, šef Red Bulla Horner je za Sky F1 rekao da bi najbolje bilo da se Pirelli vrati na prošlogodišnje gume. Ali takav potez bi trebao podršku 7 od 10 timova. Druga opcija je da FIA promijeni gume iz sigurnosnoh razloga.
Kada je upitan za svoje mišljenje o Markovim komentarima i promjeni guma usred sezone, šef Mercedesa je to nazvao ‘oprotunističkim akcionizmom’.
„Svake godine dobijemo nove gume od Pirellija. Nekada ih uspijete shvatiti, nekada se više mučite. Ali kao fer konkurenti, moramo napraviti najbolje s onim što imamo, osim ako to ne postane sigurnosni problem, kao što smo imali slučaj u prošlosti.“
„Pirelli ima nemoguć zadatak, govorimo im da nam daju gume koje se degradiraju kako bi strategije postale uzbudljivije. Kada imamo gume koje se troše, tražimo gume koje traju duže.“
Šef Mercedesa je ljut zbog lobiranja svojih rivala da se gume promijene i kaže da će Mercedes zaštititi i podržati Pirelli.
„Mislim da moramo zaštititi i podržati Pirelli u njihovom zadatku da nam dadnu gume koje će, nadam se, odgovarati svima. To radimo i ne dozvoljavamo sebi da nas ometaju glasovi koji nisu bitni.“
Nekoliko timova se žalilo da je teško zagrijati Pirellijeve gume i dovesti ih u radni raspon. Mercedesovi rivali argumentiraju da se njemačka momčad prethodno mučila sa pregrijavanjem i da im je promjena specifikacije guma donijela prednost, dok je oštetila druge momčadi koje su razvile bolid da bude nježniji prema gumama.
Šef Red Bulla Christian Horner je priznao da Mercedesovi rivali moraju napraviti bolji posao s gumama, ali kaže da bi najbolje bilo vratiti se na prošlogodišnje gume.
„Na nama je da pokušamo to nadoknaditi. Najbolje bi bilo kada bi se vratili na prošlogodišnje gume. Devet timova bi bilo prilično sretno s tim i jedan bi bio prilično nesretan. U interesu zabave i F1, to bi bio plemenit potez Pirellija.“
Re: F1 Vijesti
Postano: 09.06.2019., 13:07
Postao F12000
Samo ću reći: Ferrari 2005.

Re: F1 Vijesti
Postano: 09.06.2019., 13:23
Postao senna66
RB i Ferrari su si sami krivi što se nisu žešće bunili prošle godine, nego podvili rep i prihvatili....badave im sada borbene pjesme.
Ni prvi ni zadnji politički rat koji je izgubljen bez ispaljenog metka.
Re: F1 Vijesti
Postano: 09.06.2019., 13:39
Postao Vettel-Ferrari
Meni samo nije jasno kako se prešlo lako tako preko tog da je razlog "sigurnosni problem", ne pamtim da je bilo nekih slučaja prošle godine da su te gume uzrokovale sigurnosne probleme, a za potrencijale "sigurnosne probleme" su se valjda trebale iznijeti neke stručne studije, a ni jednom nigdje nisam ni vidio nit čuo da se tako nešto spomenilo. Nisu ni morale biti iznijete za javnost, ali da su postojale, uvjeren sam da nakon godinu i nešto Red Bull i Ferrari ne bi problematizirali tu odluku.
Uvijek sam za sigurnost na prvom mjestu, ali ovaj "sigurnostni problem" mi je uvije zvučao kao šuplja priča, preko koje su ostale ekipe lako prešle. I evo nažalost tek nakon godinu dana se žale na to.
Re: F1 Vijesti
Postano: 09.06.2019., 14:27
Postao senna66
Vettel-Ferrari je napisao/la: 09.06.2019., 13:39
Uvijek sam za sigurnost na prvom mjestu, ali ovaj "sigurnostni problem" mi je uvije zvučao kao šuplja priča, preko koje su ostale ekipe lako prešle. I evo nažalost tek nakon godinu dana se žale na to.
Na žalost sve upućuje na to da je Pirelli Mercedesova kuja. Sada kad se svi muče osim njih na novim gumama ona nema problema, ne hebe ih to ni 5%, a prošle godine kada su gotovo svima bile dobre osim Mercedesa, onda je to bio "sigurnosni problem" i mijenjale su se na par utrka u sred sezone. Čudi me da baš ništa ne žele poduzeti, čisto zbog neke reputacije, pa jbt cijeli grid osim jedne momčadi se muči na tvojim gumama?
Ja bi čak volio da postoji neki opravdani razlog, jer ako su iz Ferrarija, RB-a + ostali popušili priču o sigurnosti, što bi objašnjavalo zašto se tek sad bune, onda su kretenčine na kvadrat. Bilo bi mi lakše progutati nesposobnost Ferrarija (i ostalih) da dovedu te gume na optimalu, nego to da su opet nasjeli na foru, ali Ferrari nije jedini, svi se muče. Zato mi to sve i smrdi. Ispada da su svi nesposobni osim Mercedesa.
Re: F1 Vijesti
Postano: 11.06.2019., 10:30
Postao Sarma
Odabir guma za Francusku

Re: F1 Vijesti
Postano: 14.06.2019., 00:21
Postao smr201
Evo službeno potvrđeno da će dogovor oko pravila pričekati do 10.mjeseca ove godine.
Following discussions during the Canadian Grand Prix in Montreal and a meeting today, 13 June, in Paris between the FIA, Formula 1, Team Principals and Technical Directors from the ten teams, the championship’s single tyre supplier and a number of drivers – Lewis Hamilton, Nico Hulkenberg and Alexander Wurz - it has been unanimously agreed to defer the final presentation of the Technical, Sporting and Financial regulations for the FIA Formula 1 World Championship for 2021 and beyond until the end of October 2019.
Pozitivno je da ovaj put i vozači sudjeluju u diskusiji, možda ih ovaj put i poslušaju.
Re: F1 Vijesti
Postano: 14.06.2019., 08:46
Postao Har Kl
Slažem se sa g. Wolf-om
https://www.racefans.net/2019/06/13/wol ... advantage/
Prije su se pravila mijenjala da se prekine dominacija i to je uspijevalo.
U modernoj F1, sa ovakvim budžetima ekipa, što god ih više mijenjate, bogate ekipe se brže odlijepe od ostatka.
Prošle godine se taman malo bilo izmješalo.
Promjenom pravilnika opet se Mercedes izdvojio.
Re: F1 Vijesti
Postano: 14.06.2019., 08:54
Postao avetma
Kako to da Wolff ne spominje promjenu pravila 2014.?

Re: F1 Vijesti
Postano: 14.06.2019., 09:10
Postao Har Kl
Ne vidim razlog zašto bih ih spominjao ili ne. Tada smo imali jedan veliki period stabilnih pravila, pa se pretumbalo sve naopačke.
To je OK jer se prati razvoj tehnologije. U suprotnom bi se i sada takmičili po pravilima iz 1950 tih.
Nakon cca 6-8 godina stabilnih pravila opet pretumbati i hajmo svi od nule.
Ovako svake druge - treće godine se mijanjenjaju pravila i kako god se promijene Mercedes iskoči u prvi plan. Može im se jer imaju dobru organizaciju potkovanu jakim budgetom.
I da se razumijemo nije samo Mercedes problem.
Ferrar prvi ne želi ograničenje budžeta.
Mislim da za dobrobit svih nas bi trebalo omogućiti i ostalima da se približe pa makar to značilo da je Ferrari u nekom dijelu godine biti 3 ekipa, a Mercedes 5 ekipa po snazi.
Re: F1 Vijesti
Postano: 14.06.2019., 09:16
Postao avetma
Har Kl je napisao/la: 14.06.2019., 09:10
Ne vidim razlog zašto bih ih spominjao ili ne.
Kako ne vidiš - poveznica je prilično očita. Kaže da mijenjanje pravilnika dovodi do još veće dominacije onih koji su dotad vodili, a 2013. godine je Red Bull imao 12 pobjeda u sezoni, a nakon promjene pravila Mercedes 16 pobjeda u sezoni.
Ne bih okretao temu na to jesu li pravila bila potrebna ili ne, samo kažem da je potpuno u krivu kad kaže da promjena pravila donosi novi i izraženiji status quo. Na primjeru njegove ekipe je dokazano da to nije uvijek točno.
Re: F1 Vijesti
Postano: 14.06.2019., 15:30
Postao senna66
Last month, Carmelo Ezpeleta attended the Spanish Grand Prix in Barcelona where Marko asked him to make a bid to run F1.
“You’re right. I asked him,” Marko confirmed. “The problem is the rules. Carmelo would have never allowed such a set of rules.”
According to the Red Bull man, MotoGP rules are designed to help smaller teams catch up with the factory teams. However, in Formula One, only a “crazy financial effort” can bridge the cap to Mercedes.
The good news for Red Bull is that Honda are pushing hard to catch up with Mercedes and Ferrari.
“First of all, we are very happy with Honda and the reliability,” he said. “We are behind in power, but we’re getting a new engine in Paul Ricard. It is not necessarily the big step — we’ll get that in Monza. But at Honda, they are catching up.
“Do not ask how big the effort is. The test benches in Japan run day and night,” Marko added.
Regarding some damning remarks on F1, Marko revealed that he was simply being honest about problems that exist in F1.
“I don’t understand why I have to defend myself when I address the problem with the tyres,” he said.
“Sure, Red Bull was dominant with Vettel for four years, but never as dominant as Mercedes is now. And when we dominated, we were slowed down during the season by various rule changes.
“First it was the stiffness of the wing, then the diffuser, and the changes were possible during the season. Not today.
“I don’t know if it’s hopeless. Pirelli has already changed the tyres during a season — after Silverstone in 2013 when the tyres were bursting. As I said, I have shown the problem,”.
Re: F1 Vijesti
Postano: 14.06.2019., 20:01
Postao smr201
senna66 je napisao/la: 14.06.2019., 15:30
Last month, Carmelo Ezpeleta attended the Spanish Grand Prix in Barcelona where Marko asked him to make a bid to run F1.
“You’re right. I asked him,” Marko confirmed. “The problem is the rules. Carmelo would have never allowed such a set of rules.”
According to the Red Bull man, MotoGP rules are designed to help smaller teams catch up with the factory teams. However, in Formula One, only a “crazy financial effort” can bridge the cap to Mercedes.
The good news for Red Bull is that Honda are pushing hard to catch up with Mercedes and Ferrari.
“First of all, we are very happy with Honda and the reliability,” he said. “We are behind in power, but we’re getting a new engine in Paul Ricard. It is not necessarily the big step — we’ll get that in Monza. But at Honda, they are catching up.
“Do not ask how big the effort is. The test benches in Japan run day and night,” Marko added.
Regarding some damning remarks on F1, Marko revealed that he was simply being honest about problems that exist in F1.
“I don’t understand why I have to defend myself when I address the problem with the tyres,” he said.
“Sure, Red Bull was dominant with Vettel for four years, but never as dominant as Mercedes is now. And when we dominated, we were slowed down during the season by various rule changes.
“First it was the stiffness of the wing, then the diffuser, and the changes were possible during the season. Not today.
“I don’t know if it’s hopeless. Pirelli has already changed the tyres during a season — after Silverstone in 2013 when the tyres were bursting. As I said, I have shown the problem,”.
Herr Marko priča gluposti.
U MotoGPu ne postoji nikakav budget cap, Tako da ne vidim na koji način su pravila složena da male ekipe stignu velike.
A da ne govorim o tome kako u MotoGPu je zadnjih 11 prvaka vozilo motore Honde ili Yamahe gle čuda dvije najveće ekipe u sportu.
Tako da mu izjava se drži vodu ni na tom frontu.
Re: F1 Vijesti
Postano: 14.06.2019., 20:14
Postao zekohonda
@smr
pa informiraj se onda kad ne znaš što je dozvoljeno slabijim tvorničarima, kako funkcioniraju privatne ekipe i sl...
Re: F1 Vijesti
Postano: 14.06.2019., 21:26
Postao smr201
zekohonda je napisao/la: 14.06.2019., 20:14
@smr
pa informiraj se onda kad ne znaš što je dozvoljeno slabijim tvorničarima, kako funkcioniraju privatne ekipe i sl...
Priznajem ne znam u detalje pravila. Malo googlanja mi je izbacilo da nema budget capa samo. Drugo ništa nisam mogao naći. Slobodno mi napiši uvijek sam željan novog znanja
Ali šta god napišeš ne mijenja činjenicu da su od 2007. samo Yamahini i Hondini vozači uzimali naslove.
Ako se ne varam svi su redom vozili za tvorničke ekipe.
Čak je u F1 od 2007.bilo više različitih prvaka
