Ovo o ogranicenju budzeta se moze lako zaobic sa sestrinskim momcadima.. Npr. red bull ce samo tu razliku invenstirati u TR kao , a u stvarnosti ce razvijat za red bull tako isto i sa alfom Ferrarizekohonda je napisao/la: 08.06.2019., 12:11 malo o bližoj:
https://www.motorsport.com/f1/news/175m ... n/4459506/
i malo daljoj buduÄnosti:
https://www.racefans.net/2019/06/07/f1- ... 025-wolff/
F1 Vijesti
-
Roki123
- Baniran
- Postovi: 43
- S nama veÄ: 6 god 10 mj
- Navija za: F1
- Sarma Verified
- Formula 1
- Postovi: 4718
- S nama veÄ: 8 god 2 mj
- Navija za: Ferrari
Marko žestoko opleo po Mercedesu, da je na njihov zahtjev doÅ”lo do promjene guma, svih 9 ekipa se muÄi - jedino Mercedes savrÅ”en, kaže da su uniÅ”tili sport.
Zanimljivo
Helmut Marko: "Mercedes has a huge advantage atm thanks to this stupid change on the tyres. There are 9 teams that struggle and only one that benefits. The request to reduce the tread came from Mercedes who always suffered from blistering. But that's the way to ruin the sport."
https://www.formulapassion.it/motorspor ... 39967.html
Zanimljivo

Helmut Marko: "Mercedes has a huge advantage atm thanks to this stupid change on the tyres. There are 9 teams that struggle and only one that benefits. The request to reduce the tread came from Mercedes who always suffered from blistering. But that's the way to ruin the sport."
https://www.formulapassion.it/motorspor ... 39967.html
- CrashOverride Verified
- Formula 1
- Postovi: 9712
- S nama veÄ: 9 god
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: AlfaQuadrant
A to smo vec prozvakali... Sigurnost je to.. Ne mozes protiv toga.. Sigurnost Mercedesovih 1-2 

Fino Alla Fine
- Vettel-Ferrari
- Formula 1
- Postovi: 6205
- S nama veÄ: 10 god 1 mj
- Navija za: Vettel, Sainz, Ferrari
BaŔ tako, davno prožvakano. Tko je htio shvatiti, shvatio je proŔle godine u ovo doba, mjesec-dva i prije doduŔe. Ferrari i Red Bull su "bez ispaljenog metka" prihvatili igrati po tim pravilima, kasno je sad se buniti, jedino Ŕto im preostaje jest izigravati moralne pobjednikeCrashOverride je napisao/la: 08.06.2019., 15:18 A to smo vec prozvakali... Sigurnost je to.. Ne mozes protiv toga.. Sigurnost Mercedesovih 1-2![]()

- gjoko-mkd
- Formula 2
- Postovi: 1079
- S nama veÄ: 9 god 4 mj
- Navija za: Ferrari
WOLFF LJUT ŠTO RIVALI ŽELE VRATITI GUME IZ 2018.
Å ef Mercedesa Toto Wolff ljut je na rivalske momÄadi koje žele vratiti gume iz 2018. godine i rekao je da je Pirelli na meti āoprotunistiÄkog lobiranjaā kako bi se stalo u kraj Mercedesovom dominantnom startu F1 sezone 2019.
Pirelli je ove godine uveo gume sa tanjim gaznim slojem koje su koriÅ”tene na 3 utrke prethodne godine, kako bi se sprjeÄilo pregrijavanje i stvaranje blisteringa. Mnogi vjeruju kako je to uÄinjeno na inicijativu Mercedesa, a njihovi glavni rivali Red Bull i Ferrari su tokom ove sezone bili posebno kritiÄni prema Pirellijevim gumama.
Tokom VN Kanade je njemaÄki AMuS prenio informaciju kako Ferrari Red Bull predvode grupu timova koji pokuÅ”avaju uvjeriti Pirelli da vrati proÅ”logodiÅ”nje gume Å”to je prije moguÄe, te su ove dvije momÄadi miÅ”ljenja da je uvoÄenje guma sa tanjim gaznim slojem imalo veliki uticaj na odnos snaga na gridu.
Mercedes je pobijedio na svih Ŕest utrka ove sezone, a ovog vikenda je motorsportski savjetnik Red Bulla Helmut Marko oŔtro kritikovao Mercedes i Pirelli:
āPromjene su napravljene nakon Mercedesovog zahtjeva jer su oni uvijek imali problema sa pregrijavanjem. Ovako se uniÅ”tava sport. Mercedes trenutno ima veliku prednost zbog glupe promjene guma. Devet ekipa se muÄi s gumama i samo jedna zna kako profitirati od toga,ā rekao je Marko.
U odgovoru na ove komentare, Ŕef Red Bulla Horner je za Sky F1 rekao da bi najbolje bilo da se Pirelli vrati na proŔlogodiŔnje gume. Ali takav potez bi trebao podrŔku 7 od 10 timova. Druga opcija je da FIA promijeni gume iz sigurnosnoh razloga.
Kada je upitan za svoje miÅ”ljenje o Markovim komentarima i promjeni guma usred sezone, Å”ef Mercedesa je to nazvao āoprotunistiÄkim akcionizmomā.
āSvake godine dobijemo nove gume od Pirellija. Nekada ih uspijete shvatiti, nekada se viÅ”e muÄite. Ali kao fer konkurenti, moramo napraviti najbolje s onim Å”to imamo, osim ako to ne postane sigurnosni problem, kao Å”to smo imali sluÄaj u proÅ”losti.ā
āPirelli ima nemoguÄ zadatak, govorimo im da nam daju gume koje se degradiraju kako bi strategije postale uzbudljivije. Kada imamo gume koje se troÅ”e, tražimo gume koje traju duže.ā
Å ef Mercedesa je ljut zbog lobiranja svojih rivala da se gume promijene i kaže da Äe Mercedes zaÅ”tititi i podržati Pirelli.
āMislim da moramo zaÅ”tititi i podržati Pirelli u njihovom zadatku da nam dadnu gume koje Äe, nadam se, odgovarati svima. To radimo i ne dozvoljavamo sebi da nas ometaju glasovi koji nisu bitni.ā
Nekoliko timova se žalilo da je teÅ”ko zagrijati Pirellijeve gume i dovesti ih u radni raspon. Mercedesovi rivali argumentiraju da se njemaÄka momÄad prethodno muÄila sa pregrijavanjem i da im je promjena specifikacije guma donijela prednost, dok je oÅ”tetila druge momÄadi koje su razvile bolid da bude nježniji prema gumama.
Šef Red Bulla Christian Horner je priznao da Mercedesovi rivali moraju napraviti bolji posao s gumama, ali kaže da bi najbolje bilo vratiti se na proŔlogodiŔnje gume.
āNa nama je da pokuÅ”amo to nadoknaditi. Najbolje bi bilo kada bi se vratili na proÅ”logodiÅ”nje gume. Devet timova bi bilo priliÄno sretno s tim i jedan bi bio priliÄno nesretan. U interesu zabave i F1, to bi bio plemenit potez Pirellija.ā
- senna66 Verified
- Formula 1
- Postovi: 7780
- S nama veÄ: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
RB i Ferrari su si sami krivi Å”to se nisu žeÅ”Äe bunili proÅ”le godine, nego podvili rep i prihvatili....badave im sada borbene pjesme.
Ni prvi ni zadnji politiÄki rat koji je izgubljen bez ispaljenog metka.
Ni prvi ni zadnji politiÄki rat koji je izgubljen bez ispaljenog metka.

- Vettel-Ferrari
- Formula 1
- Postovi: 6205
- S nama veÄ: 10 god 1 mj
- Navija za: Vettel, Sainz, Ferrari
Meni samo nije jasno kako se preÅ”lo lako tako preko tog da je razlog "sigurnosni problem", ne pamtim da je bilo nekih sluÄaja proÅ”le godine da su te gume uzrokovale sigurnosne probleme, a za potrencijale "sigurnosne probleme" su se valjda trebale iznijeti neke struÄne studije, a ni jednom nigdje nisam ni vidio nit Äuo da se tako neÅ”to spomenilo. Nisu ni morale biti iznijete za javnost, ali da su postojale, uvjeren sam da nakon godinu i neÅ”to Red Bull i Ferrari ne bi problematizirali tu odluku.
Uvijek sam za sigurnost na prvom mjestu, ali ovaj "sigurnostni problem" mi je uvije zvuÄao kao Å”uplja priÄa, preko koje su ostale ekipe lako preÅ”le. I evo nažalost tek nakon godinu dana se žale na to.
Uvijek sam za sigurnost na prvom mjestu, ali ovaj "sigurnostni problem" mi je uvije zvuÄao kao Å”uplja priÄa, preko koje su ostale ekipe lako preÅ”le. I evo nažalost tek nakon godinu dana se žale na to.
- senna66 Verified
- Formula 1
- Postovi: 7780
- S nama veÄ: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
Na žalost sve upuÄuje na to da je Pirelli Mercedesova kuja. Sada kad se svi muÄe osim njih na novim gumama ona nema problema, ne hebe ih to ni 5%, a proÅ”le godine kada su gotovo svima bile dobre osim Mercedesa, onda je to bio "sigurnosni problem" i mijenjale su se na par utrka u sred sezone. Äudi me da baÅ” niÅ”ta ne žele poduzeti, Äisto zbog neke reputacije, pa jbt cijeli grid osim jedne momÄadi se muÄi na tvojim gumama?Vettel-Ferrari je napisao/la: 09.06.2019., 13:39 Uvijek sam za sigurnost na prvom mjestu, ali ovaj "sigurnostni problem" mi je uvije zvuÄao kao Å”uplja priÄa, preko koje su ostale ekipe lako preÅ”le. I evo nažalost tek nakon godinu dana se žale na to.

Ja bi Äak volio da postoji neki opravdani razlog, jer ako su iz Ferrarija, RB-a + ostali popuÅ”ili priÄu o sigurnosti, Å”to bi objaÅ”njavalo zaÅ”to se tek sad bune, onda su kretenÄine na kvadrat. Bilo bi mi lakÅ”e progutati nesposobnost Ferrarija (i ostalih) da dovedu te gume na optimalu, nego to da su opet nasjeli na foru, ali Ferrari nije jedini, svi se muÄe. Zato mi to sve i smrdi. Ispada da su svi nesposobni osim Mercedesa.

-
smr201
- Formula 4
- Postovi: 393
- S nama veÄ: 8 god 3 mj
Evo službeno potvrÄeno da Äe dogovor oko pravila priÄekati do 10.mjeseca ove godine.
Pozitivno je da ovaj put i vozaÄi sudjeluju u diskusiji, možda ih ovaj put i posluÅ”aju.Following discussions during the Canadian Grand Prix in Montreal and a meeting today, 13 June, in Paris between the FIA, Formula 1, Team Principals and Technical Directors from the ten teams, the championshipās single tyre supplier and a number of drivers ā Lewis Hamilton, Nico Hulkenberg and Alexander Wurz - it has been unanimously agreed to defer the final presentation of the Technical, Sporting and Financial regulations for the FIA Formula 1 World Championship for 2021 and beyond until the end of October 2019.
-
Har Kl
- Formula 1
- Postovi: 4105
- S nama veÄ: 7 god 11 mj
- Navija za: Mercedes
Slažem se sa g. Wolf-om
https://www.racefans.net/2019/06/13/wol ... advantage/
Prije su se pravila mijenjala da se prekine dominacija i to je uspijevalo.
U modernoj F1, sa ovakvim budžetima ekipa, Ŕto god ih viŔe mijenjate, bogate ekipe se brže odlijepe od ostatka.
ProŔle godine se taman malo bilo izmjeŔalo.
Promjenom pravilnika opet se Mercedes izdvojio.
https://www.racefans.net/2019/06/13/wol ... advantage/
Prije su se pravila mijenjala da se prekine dominacija i to je uspijevalo.
U modernoj F1, sa ovakvim budžetima ekipa, Ŕto god ih viŔe mijenjate, bogate ekipe se brže odlijepe od ostatka.
ProŔle godine se taman malo bilo izmjeŔalo.
Promjenom pravilnika opet se Mercedes izdvojio.
- avetma
- Administrator
- Postovi: 5741
- S nama veÄ: 10 god 5 mj
- Lokacija: Zagreb
- Kontakt:
Kako to da Wolff ne spominje promjenu pravila 2014.? 

-
Har Kl
- Formula 1
- Postovi: 4105
- S nama veÄ: 7 god 11 mj
- Navija za: Mercedes
Ne vidim razlog zaÅ”to bih ih spominjao ili ne. Tada smo imali jedan veliki period stabilnih pravila, pa se pretumbalo sve naopaÄke.
To je OK jer se prati razvoj tehnologije. U suprotnom bi se i sada takmiÄili po pravilima iz 1950 tih.
Nakon cca 6-8 godina stabilnih pravila opet pretumbati i hajmo svi od nule.
Ovako svake druge - treÄe godine se mijanjenjaju pravila i kako god se promijene Mercedes iskoÄi u prvi plan. Može im se jer imaju dobru organizaciju potkovanu jakim budgetom.
I da se razumijemo nije samo Mercedes problem.
Ferrar prvi ne želi ograniÄenje budžeta.
Mislim da za dobrobit svih nas bi trebalo omoguÄiti i ostalima da se približe pa makar to znaÄilo da je Ferrari u nekom dijelu godine biti 3 ekipa, a Mercedes 5 ekipa po snazi.
To je OK jer se prati razvoj tehnologije. U suprotnom bi se i sada takmiÄili po pravilima iz 1950 tih.
Nakon cca 6-8 godina stabilnih pravila opet pretumbati i hajmo svi od nule.
Ovako svake druge - treÄe godine se mijanjenjaju pravila i kako god se promijene Mercedes iskoÄi u prvi plan. Može im se jer imaju dobru organizaciju potkovanu jakim budgetom.
I da se razumijemo nije samo Mercedes problem.
Ferrar prvi ne želi ograniÄenje budžeta.
Mislim da za dobrobit svih nas bi trebalo omoguÄiti i ostalima da se približe pa makar to znaÄilo da je Ferrari u nekom dijelu godine biti 3 ekipa, a Mercedes 5 ekipa po snazi.
- avetma
- Administrator
- Postovi: 5741
- S nama veÄ: 10 god 5 mj
- Lokacija: Zagreb
- Kontakt:
Kako ne vidiÅ” - poveznica je priliÄno oÄita. Kaže da mijenjanje pravilnika dovodi do joÅ” veÄe dominacije onih koji su dotad vodili, a 2013. godine je Red Bull imao 12 pobjeda u sezoni, a nakon promjene pravila Mercedes 16 pobjeda u sezoni.
Ne bih okretao temu na to jesu li pravila bila potrebna ili ne, samo kažem da je potpuno u krivu kad kaže da promjena pravila donosi novi i izraženiji status quo. Na primjeru njegove ekipe je dokazano da to nije uvijek toÄno.
- senna66 Verified
- Formula 1
- Postovi: 7780
- S nama veÄ: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
Last month, Carmelo Ezpeleta attended the Spanish Grand Prix in Barcelona where Marko asked him to make a bid to run F1.
āYouāre right. I asked him,āĀ Marko confirmed.Ā āThe problem is the rules. Carmelo would have never allowed such a set of rules.ā
According to the Red Bull man,Ā MotoGPĀ rules are designed to help smaller teams catch up with the factory teams. However, in Formula One, only a ācrazy financial effortā can bridge the cap to Mercedes.
The good news for Red Bull is that Honda are pushing hard to catch up with Mercedes andĀ Ferrari.
āFirst of all, we are very happy with Honda and the reliability,āĀ he said.Ā āWe are behind in power, but weāre getting a new engine in Paul Ricard. It is not necessarily the big step ā weāll get that in Monza. But at Honda, they are catching up.
āDo not ask how big the effort is. The test benches in Japan run day and night,ā Marko added.
Regarding some damning remarks on F1, Marko revealed that he was simply being honest about problems that exist in F1.
āI donāt understand why I have to defend myself when I address the problem with the tyres,āĀ he said.
āSure, Red Bull was dominant with Vettel for four years, but never as dominant as Mercedes is now. And when we dominated, we were slowed down during the season by various rule changes.
āFirst it was the stiffness of the wing, then the diffuser, and the changes were possible during the season. Not today.
āI donāt know if itās hopeless. Pirelli has already changed the tyres during a season ā after Silverstone in 2013 when the tyres were bursting. As I said, I have shown the problem,ā.
āYouāre right. I asked him,āĀ Marko confirmed.Ā āThe problem is the rules. Carmelo would have never allowed such a set of rules.ā
According to the Red Bull man,Ā MotoGPĀ rules are designed to help smaller teams catch up with the factory teams. However, in Formula One, only a ācrazy financial effortā can bridge the cap to Mercedes.
The good news for Red Bull is that Honda are pushing hard to catch up with Mercedes andĀ Ferrari.
āFirst of all, we are very happy with Honda and the reliability,āĀ he said.Ā āWe are behind in power, but weāre getting a new engine in Paul Ricard. It is not necessarily the big step ā weāll get that in Monza. But at Honda, they are catching up.
āDo not ask how big the effort is. The test benches in Japan run day and night,ā Marko added.
Regarding some damning remarks on F1, Marko revealed that he was simply being honest about problems that exist in F1.
āI donāt understand why I have to defend myself when I address the problem with the tyres,āĀ he said.
āSure, Red Bull was dominant with Vettel for four years, but never as dominant as Mercedes is now. And when we dominated, we were slowed down during the season by various rule changes.
āFirst it was the stiffness of the wing, then the diffuser, and the changes were possible during the season. Not today.
āI donāt know if itās hopeless. Pirelli has already changed the tyres during a season ā after Silverstone in 2013 when the tyres were bursting. As I said, I have shown the problem,ā.

-
smr201
- Formula 4
- Postovi: 393
- S nama veÄ: 8 god 3 mj
Herr Marko priÄa gluposti.senna66 je napisao/la: 14.06.2019., 15:30 Last month, Carmelo Ezpeleta attended the Spanish Grand Prix in Barcelona where Marko asked him to make a bid to run F1.
āYouāre right. I asked him,āĀ Marko confirmed.Ā āThe problem is the rules. Carmelo would have never allowed such a set of rules.ā
According to the Red Bull man,Ā MotoGPĀ rules are designed to help smaller teams catch up with the factory teams. However, in Formula One, only a ācrazy financial effortā can bridge the cap to Mercedes.
The good news for Red Bull is that Honda are pushing hard to catch up with Mercedes andĀ Ferrari.
āFirst of all, we are very happy with Honda and the reliability,āĀ he said.Ā āWe are behind in power, but weāre getting a new engine in Paul Ricard. It is not necessarily the big step ā weāll get that in Monza. But at Honda, they are catching up.
āDo not ask how big the effort is. The test benches in Japan run day and night,ā Marko added.
Regarding some damning remarks on F1, Marko revealed that he was simply being honest about problems that exist in F1.
āI donāt understand why I have to defend myself when I address the problem with the tyres,āĀ he said.
āSure, Red Bull was dominant with Vettel for four years, but never as dominant as Mercedes is now. And when we dominated, we were slowed down during the season by various rule changes.
āFirst it was the stiffness of the wing, then the diffuser, and the changes were possible during the season. Not today.
āI donāt know if itās hopeless. Pirelli has already changed the tyres during a season ā after Silverstone in 2013 when the tyres were bursting. As I said, I have shown the problem,ā.
U MotoGPu ne postoji nikakav budget cap, Tako da ne vidim na koji naÄin su pravila složena da male ekipe stignu velike.
A da ne govorim o tome kako u MotoGPu je zadnjih 11 prvaka vozilo motore Honde ili Yamahe gle Äuda dvije najveÄe ekipe u sportu.
Tako da mu izjava se drži vodu ni na tom frontu.
- zekohonda Verified
- Formula 1
- Postovi: 7175
- S nama veÄ: 10 god 4 mj
- Navija za: sve powered by honda
- Lokacija: dubrovnik
@smr
pa informiraj se onda kad ne znaÅ” Å”to je dozvoljeno slabijim tvorniÄarima, kako funkcioniraju privatne ekipe i sl...
pa informiraj se onda kad ne znaÅ” Å”to je dozvoljeno slabijim tvorniÄarima, kako funkcioniraju privatne ekipe i sl...
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.
-
smr201
- Formula 4
- Postovi: 393
- S nama veÄ: 8 god 3 mj
Priznajem ne znam u detalje pravila. Malo googlanja mi je izbacilo da nema budget capa samo. Drugo niÅ”ta nisam mogao naÄi. Slobodno mi napiÅ”i uvijek sam željan novog znanjazekohonda je napisao/la: 14.06.2019., 20:14 @smr
pa informiraj se onda kad ne znaÅ” Å”to je dozvoljeno slabijim tvorniÄarima, kako funkcioniraju privatne ekipe i sl...

Ali Å”ta god napiÅ”eÅ” ne mijenja Äinjenicu da su od 2007. samo Yamahini i Hondini vozaÄi uzimali naslove.
Ako se ne varam svi su redom vozili za tvorniÄke ekipe.
Äak je u F1 od 2007.bilo viÅ”e razliÄitih prvaka
