Testiranja 2020.
- Vettel-Ferrari
- Formula 1
- Postovi: 6170
- S nama već: 10 god
- Navija za: Vettel, Sainz, Ferrari
Slabo sam komentirao išta zadnja dva dana. Što se tiče Mercedesovog DAS-a, nema se šta reč za izum, ako funkcionira kako se piše stvarno je genijalno. S druge strane, žalosno je vidjeti kako su iskoristili FIA-u po pitanju toga i kako su oni glupu i brzopletu odluku donijeli da su svim ostalim ekipa sasjekli krila da nešto slično probaju, jer je jalovo utrošiti bar trećinu sezone i ozbiljnu svotu resursa na nešto što je od iduće sezone zabranjeno.
Tim su gotovo zaključili stvar i učinili da to bude eskluzivitet Mercedesa ovu sezonu.
Mene sad zanima kako su pravila potrošnji ulja u motoru mogli biti zabranjena u sred sezone, od Belgije (za neke dvije ili tri utrke kasnije), a ovo nije moguće zabraniti prije početka predsezonskih testiranja. Moguće i vjerojatno da postoji neka caka zašto, ali bi volio da je neko tu ako je voljan objasni, jer je ja ne znam.
Zanima me, jednako koliko i kako stvarno funckionira DAS, koliko ja korist u performansama Mercedesu od ovog sustava, a koliko je ovo samo odvlačenje pažnje drugim ekipama. Ako im je prioritet toga bio ovo drugo, onda su stvarno otvorili skroz novi front "ratovanja" i postali jedina supersila u Formuli 1 danas.
Što se tiče Ferrarija i njihovog pristupa, ne znam šta da mislim. I prošle godine smo slušali slične izjave da se bave samo sobom, ne ganjaju vremena, a ganjali su. Imam osjećaj da to ove godine ne rade, samo eto da ne bude kao i prošli i da koliko toliko skonu pritisak s ramena, al' da im rezerva nije nešto na čemu bi drugi zavidjeli. Volio bih da sam u krivu i da se bar momački mogu pošaketat s najboljim, pa da bolji pobjedi, ali sam jako skeptičan po pitanju toga. Ako to nemaju, fakat mi je svejedno hoće li se opet boriti za 2. mjesto s Red Bullom (to ne bih volio ni Red Bull-u), ili sa McLarenom ili RP za treću poziciju.
Tim su gotovo zaključili stvar i učinili da to bude eskluzivitet Mercedesa ovu sezonu.
Mene sad zanima kako su pravila potrošnji ulja u motoru mogli biti zabranjena u sred sezone, od Belgije (za neke dvije ili tri utrke kasnije), a ovo nije moguće zabraniti prije početka predsezonskih testiranja. Moguće i vjerojatno da postoji neka caka zašto, ali bi volio da je neko tu ako je voljan objasni, jer je ja ne znam.
Zanima me, jednako koliko i kako stvarno funckionira DAS, koliko ja korist u performansama Mercedesu od ovog sustava, a koliko je ovo samo odvlačenje pažnje drugim ekipama. Ako im je prioritet toga bio ovo drugo, onda su stvarno otvorili skroz novi front "ratovanja" i postali jedina supersila u Formuli 1 danas.
Što se tiče Ferrarija i njihovog pristupa, ne znam šta da mislim. I prošle godine smo slušali slične izjave da se bave samo sobom, ne ganjaju vremena, a ganjali su. Imam osjećaj da to ove godine ne rade, samo eto da ne bude kao i prošli i da koliko toliko skonu pritisak s ramena, al' da im rezerva nije nešto na čemu bi drugi zavidjeli. Volio bih da sam u krivu i da se bar momački mogu pošaketat s najboljim, pa da bolji pobjedi, ali sam jako skeptičan po pitanju toga. Ako to nemaju, fakat mi je svejedno hoće li se opet boriti za 2. mjesto s Red Bullom (to ne bih volio ni Red Bull-u), ili sa McLarenom ili RP za treću poziciju.
Zadnja izmjena: Vettel-Ferrari, dana/u 21.02.2020., 14:39, ukupno mijenjano 1 put.
- CrashOverride Verified
- Formula 1
- Postovi: 9678
- S nama već: 8 god 11 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: AlfaQuadrant
Znaci, tipa 3 utrke prije kraja prosle sezone se mijenjaju pravila sa 2021. cime se kresu krila ovom DASu ako sam dobro razumio ove komentare do sad, premda ce i dalje bit rupa i rupica jer je nemoguce napisat pravilnik i pokrit ama bas sve ideje koje ce tamo neki genijalac imati..
Mercedes to ima u planu neki period ali evo sad ispade da im FiA neda da se to koristi dalje..
Mercedes to ima u planu neki period ali evo sad ispade da im FiA neda da se to koristi dalje..
Zadnja izmjena: CrashOverride Verified, dana/u 21.02.2020., 15:37, ukupno mijenjano 1 put.
Fino Alla Fine
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18175
- S nama već: 10 god
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
Dobro, ima (čak) još 3 dana testiranja.Ferrari je napisao/la: 21.02.2020., 14:11 Binotto: difficult to say if we are faster than the others. We have some concerns at the moment and as I said we are not as optimistic as last year and we cannot say that we have the speed you would expect. But it's a very long season with a lot of time to work.
DUGA SEZONA FRANTIC!!
I 22 trke.

Ili 21?
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- AlkY
- Formula 1
- Postovi: 3820
- S nama već: 8 god 1 mj
- Navija za: McLaren
- Lokacija: Gorski kotar
Bottas je izjavio da je za DAS prvi put cuo prije otprilike godinu dana. Sta znaci da je to u "izradi" vise od godinu dana. A znamo kad su se pravila napisala za 2021. god.
Tako da ne postoji onaj kome to sve skupa nije malo sumnjivo. Ali vidjeti cemo.
Ostale ekipe ako su pametne ce malo "napasti" da se to detaljno ispita , i ako stvarno ispadne sve legalno onda kapa do poda Mercedesu.
Tako da ne postoji onaj kome to sve skupa nije malo sumnjivo. Ali vidjeti cemo.
Ostale ekipe ako su pametne ce malo "napasti" da se to detaljno ispita , i ako stvarno ispadne sve legalno onda kapa do poda Mercedesu.



- pero iz bukurešta
- Formula 1
- Postovi: 2846
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
Kada Ferrari poleti u Australiji i uvuče zadnje kotače!!
- Ferrari
- Formula 1
- Postovi: 8143
- S nama već: 10 god
- Navija za: Ferrari, Seb, Max, Lec
pero iz bukurešta je napisao/la: 21.02.2020., 16:11 Kada Ferrari poleti u Australiji i uvuče zadnje kotače!!



We fight together. We win together. We lose together. Forza Ferrari



-
Har Kl
- Formula 1
- Postovi: 4105
- S nama već: 7 god 11 mj
- Navija za: Mercedes
Heh koji zaključci
Mercedes je razvijao DAS više od godinu dana. Cijena je bila pretpostavljam sitnica. Kad su se konsultovali sa FIA oko legalnosti jedne zaista brilijantne ideje, FIA je prepravila pravilnik i zakrpila rupu. Vi ste iz toga izračunali da je FIA u dogovoru sa Mercedesom dozvolila Mercedesu da koristi izum, dok je ostalim (a ne i autoru ideje koji je godinu dana razvijao) zabranio korištenje istog. Valjda su trebali istog trenutka prepraviti pravilnik, a ostalim ekipama proslijediti dopis sa idejom? Duboki naklon
Svaka čast Mercedesu na strpljenju i pravom tajmingu. Konkurencija je doslovno pala na guzicu, a da pri tom i ne znaju da li ima i kolika se prednost dobija implementacijom ovog sistema. Sumnja da postoji i aero benefit je jackpot, koji će natjerati konkurenciju da brzo razvijaju sistem i da provjere da li donosi benefit ili ne. Prst u oko bi bilo da Mercedes, namjerno slomije ovjes, negdje nakon VN Italije pa da FIA zabrani ovaj izum zbog sigurnosnih razloga.
Svaka čast i nekim šefovima protivničkih timova koji ne čitaju izmjene pravilnika, inače javno objavljenog dokumenta.
Da ne bude zabune slažem se sa zakrpom ove banalne rupe u pravilniku. Niko do sad i nije ni zamislio da sa volanom možeš malo drugačije motati od načina koji svi godinama rade na isti način. Ali dovoditi ovu inžinjersku genijalnost Allisona, sa onim smiješnim krilcima na retrovizorima, mogu samo tifosi.
I opet ću ponoviti još jednom. Jedina zaštita od ovako skupih rješenja je pravi i strogo kontrolisani budget cap (ovaj najavljeni je dobar smjer, ali nije dovoljan).

Mercedes je razvijao DAS više od godinu dana. Cijena je bila pretpostavljam sitnica. Kad su se konsultovali sa FIA oko legalnosti jedne zaista brilijantne ideje, FIA je prepravila pravilnik i zakrpila rupu. Vi ste iz toga izračunali da je FIA u dogovoru sa Mercedesom dozvolila Mercedesu da koristi izum, dok je ostalim (a ne i autoru ideje koji je godinu dana razvijao) zabranio korištenje istog. Valjda su trebali istog trenutka prepraviti pravilnik, a ostalim ekipama proslijediti dopis sa idejom? Duboki naklon

Svaka čast Mercedesu na strpljenju i pravom tajmingu. Konkurencija je doslovno pala na guzicu, a da pri tom i ne znaju da li ima i kolika se prednost dobija implementacijom ovog sistema. Sumnja da postoji i aero benefit je jackpot, koji će natjerati konkurenciju da brzo razvijaju sistem i da provjere da li donosi benefit ili ne. Prst u oko bi bilo da Mercedes, namjerno slomije ovjes, negdje nakon VN Italije pa da FIA zabrani ovaj izum zbog sigurnosnih razloga.
Svaka čast i nekim šefovima protivničkih timova koji ne čitaju izmjene pravilnika, inače javno objavljenog dokumenta.
Da ne bude zabune slažem se sa zakrpom ove banalne rupe u pravilniku. Niko do sad i nije ni zamislio da sa volanom možeš malo drugačije motati od načina koji svi godinama rade na isti način. Ali dovoditi ovu inžinjersku genijalnost Allisona, sa onim smiješnim krilcima na retrovizorima, mogu samo tifosi.
I opet ću ponoviti još jednom. Jedina zaštita od ovako skupih rješenja je pravi i strogo kontrolisani budget cap (ovaj najavljeni je dobar smjer, ali nije dovoljan).
- CrashOverride Verified
- Formula 1
- Postovi: 9678
- S nama već: 8 god 11 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: AlfaQuadrant
Sreca pa Haas i Williams imali los dan, inace bi crveni bili zadnji po kilometrazi premda je i ovo jako lose..
Fino Alla Fine
- CrashOverride Verified
- Formula 1
- Postovi: 9678
- S nama već: 8 god 11 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: AlfaQuadrant
@Har Kl
Ne moras se spustat na trolerski level
Posto su znali za sustav dosta dugo izgleda, meni samo
zasto su pustali Mercedes da ga napravi i implementora za ovu sezonu ako su planirali da ga zabrane za sljedecu kad imamo reshuffle..
Nije ih sigurno Mercedes konzultiro kad je vec sve bilo gotovo i spremno za upotrebu..
Ne moras se spustat na trolerski level

Posto su znali za sustav dosta dugo izgleda, meni samo

Nije ih sigurno Mercedes konzultiro kad je vec sve bilo gotovo i spremno za upotrebu..
Zadnja izmjena: CrashOverride Verified, dana/u 21.02.2020., 21:43, ukupno mijenjano 1 put.
Fino Alla Fine
-
renato2107
- GP3
- Postovi: 761
- S nama već: 9 god 3 mj
Ček, šta nije Todt (ili) netko, rekao da će od ove sezone biti moguće nešto zabraniti u toku sezone, i bez potpore svih momčadi, ako Fia procijeni da nešto nije u duhu pravila sporta i da se izbjegne da druge ekipe to razvijaju pa se na kraju zabrani za iduću sezonu.
I koja je razlika između tog i FRIC sistema....FRIC je puno manje utjecao na "aktivnost" ovjesa. Po meni ovo spada u aktivno upravljanje ovjesom, jer TOE je jedna od postavki ovjesa. Isto tak bi se sličnim polugama mogao očvrsnuti ovjes, podići, spustiti.
I koja je razlika između tog i FRIC sistema....FRIC je puno manje utjecao na "aktivnost" ovjesa. Po meni ovo spada u aktivno upravljanje ovjesom, jer TOE je jedna od postavki ovjesa. Isto tak bi se sličnim polugama mogao očvrsnuti ovjes, podići, spustiti.
-
Har Kl
- Formula 1
- Postovi: 4105
- S nama već: 7 god 11 mj
- Navija za: Mercedes
Ni blizu trolerski, kao komentari koje čitam danas. U stvari vrlo je malo trolanja bilo u onom komentaru.
A šta bi ti uradio da si na njihovom (FIA) mjestu?
Neka ekipa ti dođe i kaže uočili smo rupu u pravilima i razvili smo sistem, koji se ne kosi sa pravilima. Molimo klarifikaciju.
Možda rekao, da u pravu ste, sistem jeste u skladu sa pravilnikom, odmah ćemo zakrpiti pravilnik?
Od kad je DNA Formule 1, a koju vi (tifosi) non stop ističete u prvi plan, braniti timovima inovacije? Ili reći OK zabranit ćemo (kao što je logično da se ovakva rupa i zabrani), ali prije nego vam dopustimo da to implementirate moramo obavijestiti ostale timove da vi to imate razvijeno?
I treće i najvažnije, zašto su ostale ekipe, a ne Mercedes žrtva ove zabrane? Za pretpostaviti da bi i slijedeće sezone najveću prednost imao onaj koji je bar jednu godinu bio ispred ostalih.
A šta bi ti uradio da si na njihovom (FIA) mjestu?
Neka ekipa ti dođe i kaže uočili smo rupu u pravilima i razvili smo sistem, koji se ne kosi sa pravilima. Molimo klarifikaciju.
Možda rekao, da u pravu ste, sistem jeste u skladu sa pravilnikom, odmah ćemo zakrpiti pravilnik?
Od kad je DNA Formule 1, a koju vi (tifosi) non stop ističete u prvi plan, braniti timovima inovacije? Ili reći OK zabranit ćemo (kao što je logično da se ovakva rupa i zabrani), ali prije nego vam dopustimo da to implementirate moramo obavijestiti ostale timove da vi to imate razvijeno?
I treće i najvažnije, zašto su ostale ekipe, a ne Mercedes žrtva ove zabrane? Za pretpostaviti da bi i slijedeće sezone najveću prednost imao onaj koji je bar jednu godinu bio ispred ostalih.
- Ferrari
- Formula 1
- Postovi: 8143
- S nama već: 10 god
- Navija za: Ferrari, Seb, Max, Lec
Nije poanta da se nešto zabrani samo radi zabrane...ali zašto je DAS u redu OVE ili prošle godine, ali ne i 2021?!
To je cijela poanta. Pravilnik za 2021 je izašao 31.10.2019...a pisao se praktički cijele godine, znači zašto je ok imati DAS 2019 ili 2020, ali odjednom nije OK za 2021? Zašto bi sada netko razvijao i bacao novce, a neće moći koristiti taj isti sistem u 2021?
Mislim skroz je nerazumno...na osnovu čega je zabranjen za 2021, ali je trenutno ok tj. ove ili prošle godine?
Činjenica je da kada se navodno palilo ulje kao gorivo 2017. to se odmah "pokrpalo" i ekipe su morale prilagođavati motore na manju potrošnju ulja usred sezone...a sada ništa. Ne znam...meni je skroz nerazumno.
To je cijela poanta. Pravilnik za 2021 je izašao 31.10.2019...a pisao se praktički cijele godine, znači zašto je ok imati DAS 2019 ili 2020, ali odjednom nije OK za 2021? Zašto bi sada netko razvijao i bacao novce, a neće moći koristiti taj isti sistem u 2021?
Mislim skroz je nerazumno...na osnovu čega je zabranjen za 2021, ali je trenutno ok tj. ove ili prošle godine?
Činjenica je da kada se navodno palilo ulje kao gorivo 2017. to se odmah "pokrpalo" i ekipe su morale prilagođavati motore na manju potrošnju ulja usred sezone...a sada ništa. Ne znam...meni je skroz nerazumno.
We fight together. We win together. We lose together. Forza Ferrari


