Uffff napokon da se i ja dokopam tipkovnice.... Bolid mi je prekrasan, ova crvena me očarala kad sam vidio bolid na predstavljanju, cijeli bolid izgleda toliko puno svježije s ovom promjenom i to me jako veseli. Što se tiče aerodinamike odnosno stvari koje možemo vidjeti, Ferrari je napravio točno ono ćemu sam se nadao da će pokušati, odnosno nastaviti s evolucijom prošlogodišnjeg bolida ali i primjenom brojnih novih riješenja koja bi trebala popraviti probleme koje su imale lani i općenito pogurati bolid i na ostalim područjima.
Prednje krilo mi je dosta drugačije i pročitao sam par analiza u kojima je vrlo hvaljeno, pogotovo ove vodilice koje preusmjeravaju zrak preko gume (što je objašnjeno i u analizi na portalu), odnosno da su po obliku vrlo efektivne i drugačije od onoga što ostali timovi imaju.
Lijepo je vidjeti i povratak na dvostruki S-duct i implementaciju McLarenovog riješenja na nosačima prednjeg krila.
Zanimljivo je i da su podijelili gornji usisnik na 3 dijela te bi on sad trebao imati veću ulogu s obzirom na smanjene bočne usisnike.
E sad pročitao sam dosta analiza gdje je rečeno kako nije došlo do velikog razvoja bargeboardsa u odnosu na lani, odnosno da su dosta slični lanjskim i ne pretjerano komplicirani i razvijeni. S time se slažem, ali ne slažem se da je to nužno loša stvar. Ako se pogleda oblik i položaj gornjih usisnika, može se vidjeti koliko su se drastično podignuli i dodatno smanjili te je cijeli prostor ispod napravljen samo za strujanje zraka prema stražnjem dijelu bolida. Zato Ferrari ima ove veće elemente bargeboardsa poguranije više naprijed u odnosu na Merc npr. jer je Ferrari puno uži naprijed i ne treba im toliko elemenata za usmjeravanje zraka na donjem dijelu bolida. Tako da su ostavili ona 3 veća elementa naprijed koji odmah usmjeravaju zrak oko bolida s obzirom da nije potrebna nikakva druga interakcija tog zraka s bolidom - npr. s bočnim usisnicima. Merc npr. puno kasnije počinje preusmjeravati taj zrak i to potpuno drugačije s obzirom da su im usisnici širi, ali i donji dio bolida što je jako važno.
Što se bočnih usisnika tiče oni su mi lani bili područje na kojima sam se napasao očima i znak inovativnosti u Ferrariju, a ove godine su još fenomenalniji. Općenito taj cijeli srednji dio bolida je toliko nevjerojatno promišljen da sam totalno zapanjen. Kompromis koji su napravili kako bi smanjili bočne usisnike i omogućili još bolji protok zraka oko bolida doslovno čini ovaj bolid strijelom. Gornji otvori za bočne usisnike također su jedno od najboljih aerodinamičkih riješenja koja sam u jako dugo vremena vidio. De facto ne stvaraju ama baš nikakav otpor zraku a u isto vrijeme obavljaju posao hlađenja PU-a što je ove godine dodatno poboljšano aero-retrovizorima. Mislim, kakva genijalna ideja to je strašno. Doslovno su uspjeli jednim dizajnom smanjiti otpor zraka u velikom postotku, napraviti efektivno hlađenje PU-a i omogućiti odličan protok zraka oko bolida
Uz to ovi dodatni elementi pokraj hladnjaka su djelomično prenamjenjeni tako da ona mini krilca ispod ovih velikih elemenata koji se šire iznad i pokraj hladnjaka spuštaju zrak prema donjem stražnjem dijelu bolida i van, dok skroz vanjski elementi na tim strukturama oko usisnika zapravo šalju zrak ravno preko stražnje gume i na stražnje krilo što me jako podsjeća na elemente koji su imali sličnu ulogu (doduše bili su bliže zadnjim kotačima) na F2004.
Isto je važno spomenuti i još jednu stvar koja me jako zaintrigirala lani, a to je podnica, odnosno hlađenje mikrocjevčicama kroz podnicu koje je koliko vidim ostalo na bolidu i uz to su im pridružene i ove rupice ispod bočnih hladnjaka koje su tu za dodatno hlađenje. Biti će vrlo zanimljivo vidjeti razvoj te podnice tokom sezone.
Nisam mislio da je moguće ali automatski suženjem prednjeg dijela i stražnji je još uži - čini mi se da to više nije ni ona oblik cola bočice kako se nazivao u prvim danima, sad mi već izgleda kao balerina na prstima iz ptičje perspektive.
Zadnji važan upitnik je zadnji kraj bolida. Tu nisam vidio nikakve slike, nadam se da ga s razlogom skrivaju

HALO je pametno iskorišten dinamički i maksimalno su ga estetski uklopili, ali i dalje mi je ogavan hahahaha. Zamislite kako bi tek bolesno bolid izgledao bez njega......
Pročitao sam i Scarbsovu analizu koju je kolega Iceman isto postao^ i isto kao i Icea mene je jedino zabrinulo to s ovjesom - vrlo je dobro što ćemo imati još bolji osjećaj za gume, samo se nadam da to neće puno koštati Kimstera i da će se uspjeti bolje prilagoditi u odnosu na prošle takve bolide - ipak su ovi dosta stabilniji u zavojima tako da ga to ne bi toliko trebalo koštati....
I da ne zaboravim - produljen je međuosovinski razmak - vele nekih 5 cm. Mislim da je to dobra odluka jer čini mi se da smo još uvijek kraći od Švaba ali smo im bliže i nadam se da će ovaj PU biti spreman pružiti ravnopravnost i na brzim stazama.
To bi bilo to, sad čekamo testove i držimo prekrižene palčeve na rukama i nogama da sve štima kak treba.
FORZA FERRARI!