Stranica: 15/27.

Re: Tehnikalije

Postano: 21.11.2016., 00:19
Postao Ferrari
SEAS je napisao/la:
SEAS je napisao/la:
Ferrari je napisao/la:Nije bilo ništa bolje ni zadnjih 8 godina sa ovim groznim uskim krilom tako da to su gluposti.
Nek se vozači snađu. Jesu li najbolji ili nisu?
Ma daj...
A ne, šta se toga tiče, tu se potpuno slažem sa tobom. Da se mene pita ja bi im još otežao. Sva krila manja, šire gume, veća snaga, manje elektronike. pa neka se snađu. Pa da vidiš veselja!!! Ali sigurnost bi postavio na najveći nivo.
Ali poanta onog komentara od prije je da zbog toga prednji downforce ne radi pa je teško preticanje i pračenje drugog bolida. A to bi u ovoj situaciji trebalo izbječi, a i jedan od razloga svih tih tehničkih promjena je upravo to.
Ma sve ja kužim, ali stalno se priča o tim stražnjim krilima...ova uska krila iz 2009. nisu donijela ništa u odnosu na standardna niža ii šira stražnja krila.
Mislim da pretjecanja nisu uopće problem F1...problem je što nema borbe za prvo mjesto. Što se tiče pretjecanja pa ima ih hrpu u sredini poretka gdje su bolidi izjednačeni...znači to nije toliki problem.
Da se mene pita vratio bi prednja krila iz 2010. i tjt.
[ link do slike ]
Ako se baš traži jednostavnosti.

Re: Tehnikalije

Postano: 22.11.2016., 10:24
Postao SEAS
Iskreno, ja bi išao i još par godina unazad.
A za zadnja krila, mislim da će ova nova izgledati u redu.

Re: Tehnikalije

Postano: 24.11.2016., 16:13
Postao Ferrari
Tko je odvozio najviše krugova na novim gumama:
slika

Re: Tehnikalije

Postano: 02.12.2016., 19:59
Postao Clark
Bliži kraj godine i gotovo su sva prvenstva gotova.
Stoga sam napravio usporedbu brzine između najvažnijih trkaćih kategorija u ovoj godini.

Usporedba je napravljena tako da su uzeta najbrža vremena koja su postignuta u svakoj trkaćoj kategoriji koja se nalazi u usporedbi.
U usporedbi se tako našlo 28 trkaćih kategorija i 116 staza.
Kao polaznu točku usporedbe uzeo sam Formulu 1 jer je ona vožena na najviše staza (21). To su ujedno i staze koje posjećuje većina drugih kategorija što je omogućilo veću vjerodostojnost usporedbe.

Naravno, ovi podatci su tek gruba procjena brzine jer negdje se usporedba između dvije kategorije mogla napraviti na više staza, negdje na jednoj, a negdje je direktna usporedba bila nemoguća.

Npr., napraviti usporedbu između Formule 1 i GP2 je relativno lako pošto se obje kategorije voze na 11 identičnih staza, pa pronaći prosjek nije teško.

Koliko je usporedba F1 i GP2 bila jednostavna, toliko je usporedba Formule 1 i IndyCara bila praktički nemoguća jer te dvije kategorije nisu odvezle niti jedan krug na identičnoj stazi.
Tu je onda u pomoć uskočila još jedna kategorije (IMSA WTSCC) koja je na određeni način povezala F1 i IndyCar. Tako se F1 i WTSCC mogu usporediti na stazi COTA, dok se onda WTSCC uspoređuje s IndyCarom na drugim stazama. No takva je usporedba podosta štura i donekle gubi na vjerodostojnosti.

Rezultati su ovakvi.
Formula 1 je i dalje najbrža trkaća kategorija s još uvijek solidnom prednosti pred najbližim pratiteljima.
Drugo mjesto pripada japanskoj Super Formuli, dok su iza nje IndyCar, GP2 i WEC-LMP1 s jako malim međusobnim razlikama.

Formula V8 3.5 je druga najbrža junior kategorija, po brzini bliža GP2, nego što je GP3 njoj.

Japanska Super GT serija je uvjerljivo najbrža u Grand Touring kategoriji, a brža je čak i od LMP2 mašinerija što je podosta impresivno.

Indy Lights je negdje na razini Formule 3, no to je kao i s IndyCarom tek gruba procjena. Odmah uz njih po brzini se svrstao DTM, što ga čini najbržom touring kategorijom.

Zatim slijede dvije sjevernoameričke trkaće serije koje se natječu u IMSA-inom WTSCC-u, a to su klase Prototype i PC (Prototype Challenge).

Nakon njih slijedi brojna skupina šarolikih kategorija podjednake brzine koje predvodi WEC-ova LMGTE klasa.
Pri kraju te skupine nalazi se Formula E. Zahvaljujući Doningtonu i Marrakeshu, Formulu E po brzini možemo svrstati malo iza GT3 automobila, a ispred WTCC-a. To ju svrstava među najsporije openwheel bolide.

Na samom začelju su dvije popularne Touring kategorije - australski V8 Supercars i britanski BTCC.

Evo i grafike za bolju usporedbu.
Pošto je najbrža, Formula 1 ima vrijednost 0, dok je kod ostalih serija prikazan postotak prosječnog zaostatka za Formulom 1.
Pozicije IndyCara, Indy Lightsa, Formule E i BTCC-a su određene usporedbom s drugim serijama, pa stoga nema konkretnog zaostatka za Formulom 1.

[ link do slike ]

Re: Tehnikalije

Postano: 02.12.2016., 20:53
Postao Frantic
Svaka čast i hvala na usporedbi Klarče :thumbs:

Re: Tehnikalije

Postano: 14.12.2016., 13:06
Postao hattrick
Od sljedeće godine pravila oko kvačila se još više limitiraju kako bi vozačima zapaprili start..

The starts are even more difficult

Re: Tehnikalije

Postano: 14.12.2016., 14:06
Postao senja
Znači ništa od Hamiltonove nove titule. Iako Mercedes bude i dalje najbolji. :mrgreen:

Re: Tehnikalije

Postano: 30.01.2017., 12:13
Postao Frantic
Malo o kočenju i kočnicama u 2017.-
http://www.motorsport.com/f1/news/analy ... nt-869021/

Re: Tehnikalije

Postano: 01.02.2017., 15:31
Postao KERS
Naznam jel pravo mjesto, ali zanima me pošto smo imali nekakvu diskuciju o Mercedesu u F1 pa smo se dotakli teme zasto je u posljedinjih 20godina (ono sta ja pamtim) samo Mercedes Safety Car?

Re: Tehnikalije

Postano: 01.02.2017., 15:38
Postao zekohonda
platili su. :chill:

Re: Tehnikalije

Postano: 21.03.2017., 15:23
Postao Frantic

Re: Tehnikalije

Postano: 27.03.2017., 21:44
Postao Clark
Staza u Melbourneu je idealna za prvu usporedbu novih bolida s njihovim prethodnicima jer je staza praktički nepromijenjena od prve utrke 1996. pa do danas.

U usporedbi su prikazane prosječne brzine pole positiona, utrke, najbržeg kruga utrke i najbržeg kruga ostvarenog tijekom GP vikenda.

Najbrže krugove tijekom GP vikenda sam stavio u usporedbu jer neki od njih nisu bili ostvareni u kvalifikacijama ili utrci već tijekom treninga, pa kako bi usporedba bila kompletnija prikazao sam ih na taj način.

Još jedna napomena. Kvalifikacije 2005. su imale onaj smiješni sustav zbrajanja vremena, stoga sam u tom slučaju prikazao samo ono najbrže vrijeme iz kvalifikacija.

Najbrži pole position - 1:22.188, 232,282 km/h, 2017., Lewis Hamilton, Mercedes W08
Najbrža utrka - 219,011 km/h, 2004., Michael Schumacher, Ferrari F2004
Najbrži krug utrke - 1:24.125, 226.934 km/h, 2004., Michael Schumacher, Ferrari F2004
Rekord staze - 1:22.188, 232,282 km/h, 2017., Lewis Hamilton, Mercedes W08

Desni klik i open image za povećanje slike.
slika

Re: Tehnikalije

Postano: 27.03.2017., 23:20
Postao mzf1
Jel ima neko kakvih stručnih informacija da nas malo educira o ponašanju bolida te plusevima i minusima vezanima za dužinu bolida, jer kako vidin ove godine je to dosta zanimljiv detalj.

Re: Tehnikalije

Postano: 31.03.2017., 20:17
Postao Frantic

Re: Tehnikalije

Postano: 17.04.2017., 13:04
Postao Ferrari
Evo, ako nekog zanima podnica RB13 fotografirana jučer
[ link do slike ]

Re: Tehnikalije

Postano: 17.04.2017., 13:07
Postao Iceman
Ha... a u pozadini propeti konjić

Re: Tehnikalije

Postano: 17.04.2017., 13:10
Postao zekohonda
zahvaljujem ferrari na slici. :thumbs:

Re: Tehnikalije

Postano: 17.04.2017., 13:25
Postao Frantic
Ferrari je napisao/la:Evo, ako nekog zanima podnica RB13 fotografirana jučer
[ link do slike ]
Odlična fotka.
Mislim da RB neće biti drago zbog ovoga.

Re: Tehnikalije

Postano: 20.04.2017., 21:41
Postao SEAS
mzf1 je napisao/la:Jel ima neko kakvih stručnih informacija da nas malo educira o ponašanju bolida te plusevima i minusima vezanima za dužinu bolida, jer kako vidin ove godine je to dosta zanimljiv detalj.
http://www.formula1-dictionary.net/wheel_base.html

Duži bolid, pozitivne strane:
Stabilniji na ravnim i ravnijim djelovima staze i na dugačkim brzim zavojima. Zbog dužine tjela daje više mogučnosti aerodinamičarima da manipuliraju tokovima zračnih struja. Zbog veće dužine podnice moguće je postići veće razine downforcea. Ima više prostora za pametniji smještaj mehaničkih djelova ispod duže "haube". Bolja stabilnost na jačim kočenjima.

Duži bolid, negativne strane:
Nestabilan u sporim zavojima, nije toliko upravljiv u sporim i uskim zavojima ili "S" kombinacijama zavoja. Loš u brzim promjenama pravca. Veća težina bolida. Najčešće ima i veći otpor zraka. Zbog veće težine i otpora treba mu i jači motor. Veća nestabilnost kod bočnog vjetra ili bilo kakvog bočnog strujanja zraka

Kraći bolid, pozitivne strane:
Okretan (englezi bi rekli nimble), vrlo dobar u kratkim zavojima i brzim promjenama smjera i u "S" kombinacijama zavoja. Niži otpor zraka. Laganiji bolid. Lakše podešavanje ovjesa i setup bolida. Bolji rad sa gumama. LAkše se postigne aerodinamički balans radi kraćih "poluga".

Kraći bolid, negativne strane:
Zbog dužine tjela daje manje mogučnosti aerodinamičarima da manipuliraju tokovima zračnih struja. Nestabilniji na brzim dionicama staze i u brzim zavojima. Daje manje mogučnosti za raspored mehaničkih djelova pod "Haubom". Manji downforce koji se može postići na dužoj podnici ovdje treba biti nadoknađen na drugom mjestu.

Sve je to teoretski. Pametnim projektiranjem uvijek se postižu kompromisi i na kraju svaki je bolid bolji u nekim uvjetima. Kako vidimo ove godine Ferrari ide ko po šinama kroz sve vrste zavoja iako ima kratak međuosovinski razmak. Gledajući onboard snimke čak mi se čini da je stabilniji od Merca. Možda!
Ove godine Merc pati od velike težine, više od minimalne težine bolida. Imaju sreće da imaju super motor koji to može pogurati. Da su kraći bili bi lakši. A i čuvanje guma im nije jača strana za razliku od Ferrarija. Ali kao uvijek sve je stvar koncepta i kompromisa.

Re: Tehnikalije

Postano: 20.04.2017., 23:32
Postao mzf1
SEAS je napisao/la:
mzf1 je napisao/la:Jel ima neko kakvih stručnih informacija da nas malo educira o ponašanju bolida te plusevima i minusima vezanima za dužinu bolida, jer kako vidin ove godine je to dosta zanimljiv detalj.
http://www.formula1-dictionary.net/wheel_base.html

Duži bolid, pozitivne strane:
Stabilniji na ravnim i ravnijim djelovima staze i na dugačkim brzim zavojima. Zbog dužine tjela daje više mogučnosti aerodinamičarima da manipuliraju tokovima zračnih struja. Zbog veće dužine podnice moguće je postići veće razine downforcea. Ima više prostora za pametniji smještaj mehaničkih djelova ispod duže "haube". Bolja stabilnost na jačim kočenjima.

Duži bolid, negativne strane:
Nestabilan u sporim zavojima, nije toliko upravljiv u sporim i uskim zavojima ili "S" kombinacijama zavoja. Loš u brzim promjenama pravca. Veća težina bolida. Najčešće ima i veći otpor zraka. Zbog veće težine i otpora treba mu i jači motor. Veća nestabilnost kod bočnog vjetra ili bilo kakvog bočnog strujanja zraka

Kraći bolid, pozitivne strane:
Okretan (englezi bi rekli nimble), vrlo dobar u kratkim zavojima i brzim promjenama smjera i u "S" kombinacijama zavoja. Niži otpor zraka. Laganiji bolid. Lakše podešavanje ovjesa i setup bolida. Bolji rad sa gumama. LAkše se postigne aerodinamički balans radi kraćih "poluga".

Kraći bolid, negativne strane:
Zbog dužine tjela daje manje mogučnosti aerodinamičarima da manipuliraju tokovima zračnih struja. Nestabilniji na brzim dionicama staze i u brzim zavojima. Daje manje mogučnosti za raspored mehaničkih djelova pod "Haubom". Manji downforce koji se može postići na dužoj podnici ovdje treba biti nadoknađen na drugom mjestu.

Sve je to teoretski. Pametnim projektiranjem uvijek se postižu kompromisi i na kraju svaki je bolid bolji u nekim uvjetima. Kako vidimo ove godine Ferrari ide ko po šinama kroz sve vrste zavoja iako ima kratak međuosovinski razmak. Gledajući onboard snimke čak mi se čini da je stabilniji od Merca. Možda!
Ove godine Merc pati od velike težine, više od minimalne težine bolida. Imaju sreće da imaju super motor koji to može pogurati. Da su kraći bili bi lakši. A i čuvanje guma im nije jača strana za razliku od Ferrarija. Ali kao uvijek sve je stvar koncepta i kompromisa.
Hvala na iscrpnom odgovoru, kolega!