Bliži kraj godine i gotovo su sva prvenstva gotova.
Stoga sam napravio usporedbu brzine između najvažnijih trkaćih kategorija u ovoj godini.
Usporedba je napravljena tako da su uzeta najbrža vremena koja su postignuta u svakoj trkaćoj kategoriji koja se nalazi u usporedbi.
U usporedbi se tako našlo 28 trkaćih kategorija i 116 staza.
Kao polaznu točku usporedbe uzeo sam Formulu 1 jer je ona vožena na najviše staza (21). To su ujedno i staze koje posjećuje većina drugih kategorija što je omogućilo veću vjerodostojnost usporedbe.
Naravno, ovi podatci su tek gruba procjena brzine jer negdje se usporedba između dvije kategorije mogla napraviti na više staza, negdje na jednoj, a negdje je direktna usporedba bila nemoguća.
Npr., napraviti usporedbu između Formule 1 i GP2 je relativno lako pošto se obje kategorije voze na 11 identičnih staza, pa pronaći prosjek nije teško.
Koliko je usporedba F1 i GP2 bila jednostavna, toliko je usporedba Formule 1 i IndyCara bila praktički nemoguća jer te dvije kategorije nisu odvezle niti jedan krug na identičnoj stazi.
Tu je onda u pomoć uskočila još jedna kategorije (IMSA WTSCC) koja je na određeni način povezala F1 i IndyCar. Tako se F1 i WTSCC mogu usporediti na stazi COTA, dok se onda WTSCC uspoređuje s IndyCarom na drugim stazama. No takva je usporedba podosta štura i donekle gubi na vjerodostojnosti.
Rezultati su ovakvi.
Formula 1 je i dalje najbrža trkaća kategorija s još uvijek solidnom prednosti pred najbližim pratiteljima.
Drugo mjesto pripada japanskoj Super Formuli, dok su iza nje IndyCar, GP2 i WEC-LMP1 s jako malim međusobnim razlikama.
Formula V8 3.5 je druga najbrža junior kategorija, po brzini bliža GP2, nego što je GP3 njoj.
Japanska Super GT serija je uvjerljivo najbrža u Grand Touring kategoriji, a brža je čak i od LMP2 mašinerija što je podosta impresivno.
Indy Lights je negdje na razini Formule 3, no to je kao i s IndyCarom tek gruba procjena. Odmah uz njih po brzini se svrstao DTM, što ga čini najbržom touring kategorijom.
Zatim slijede dvije sjevernoameričke trkaće serije koje se natječu u IMSA-inom WTSCC-u, a to su klase Prototype i PC (Prototype Challenge).
Nakon njih slijedi brojna skupina šarolikih kategorija podjednake brzine koje predvodi WEC-ova LMGTE klasa.
Pri kraju te skupine nalazi se Formula E. Zahvaljujući Doningtonu i Marrakeshu, Formulu E po brzini možemo svrstati malo iza GT3 automobila, a ispred WTCC-a. To ju svrstava među najsporije openwheel bolide.
Na samom začelju su dvije popularne Touring kategorije - australski V8 Supercars i britanski BTCC.
Evo i grafike za bolju usporedbu.
Pošto je najbrža, Formula 1 ima vrijednost 0, dok je kod ostalih serija prikazan postotak prosječnog zaostatka za Formulom 1.
Pozicije IndyCara, Indy Lightsa, Formule E i BTCC-a su određene usporedbom s drugim serijama, pa stoga nema konkretnog zaostatka za Formulom 1.
[ link do slike ]