MSC je napisao/la: 09.07.2017., 17:03
To ako je istina, nije strašno blizu već je "jump start".
I sad, stvarno mrzim teorije zavjera, ali AKO je ovo vjerodostojna snimka, onda je telemetrija jako upitna. Isto tako, upitna je i u
slučaju iz prošle utrke jer je na snimci bilo vidljivo "brake".
Ne bih da Bottasu radi ovoga bude oduzeta pobjeda ali svakako treba izbjeći mogućnost svih kontroverzi u ovako napetom prvenstvu.
Samo komentara radi. Brake lampica na Tv Telemetriji se pali 100% za bilo kakvo stiskanje kočnice, 1% ili 100%
Imaš stazu kao Baku s 340km/h top speed i onda uzmeš da ti je to 100% brake pressure i onda uzmeš 80-60km/h koliko je Ham vozio prije ili na apexu kad je stisnuo kočnicu (uzmeš u obzir smanjenje brzine s 80-60km/h na 40km/h koliko je išao) i ispadne ti da je Ham tapnuo max 5-10% kočnice kad se Vettel zabio u njega.
Zato je službena verzija da nije bilo Brake-testa, a na njemu se inzistira umjesto da se Ham optužilo za ono što radi, a to je stalno usporavanje i ubrzavanje u trenutku kad
kontrolira temo.
Objašnjenje: Stisnuti gas kad kontroliraš tempo na izlasku ili na ulasku u zavoj da bi ga nakon 10m otpustio i krenuo se zagrijavati nije normalno. To možeš raditi kad je SC u igri zato što nema utrke, ali nakon što vodiš tempo svako naglo ubrzavanje kod vozača iza stvara dojam da je trka krenula, da si krenuo, što je Hamilton više puta radio da bi se nakon toga krenuo zagrijavati.
Po meni je BrakeTest promašena metoda pritiska. Bar po meni.
DaveGilmour je napisao/la: 09.07.2017., 17:15
Za mene je ovo čisti jump start i smatram da je jedino pravedno dodijeliti Bottasu 5 ili 10 sekundi kazne. Kakve su to budalaštine da je start bio regularan jer ga senzori nisi zabilježili kao jump start. Na videu se jasno vidi da je Bottas krenuo prerano i bilo kakvo očitovanje senzora u tom slučaju pada u vodu (senzori nisu savršeni te se ne treba 100% na njih oslanjati). Fascinantno mi je i to kako su svi svijesni nesavršenosti senzora, no još uvijek to uzimaju kao glavno mjerilo u prosuđivanja regularnosti starta. Svašta. Inače, čisto da me ne optužite kao subjektivnog Ferrari fana, u ovom četveroboju navijam za Bottasa i Hamiltona, ali ne mogu vjerovati da FIA dozvoljava da ovakve situacije prođu nekažnjeno.
Zar teoretski ne bi senzori trebali biti točniji kad mjere kvalifikacijska vremena u tisućinku, za razliku od kamera koja snima u kvaliteti kojoj snima i onda se ta snimak na računalima kompresira par puta zbog veličina i tek onda na kraju do da nas dođe „izmijenjena“ slika.
Clark je napisao/la: 09.07.2017., 20:38
Dosta dobra i zanimljiva utrka.
Što se tiče njegovog starta. Snimke koje su se pojavile su prilično jasne. Ono je bio "jump start". No pošto suci imaju uvid u tehničke podatke, te su iz njih zaključili da je sve bilo OK, onda je valjda sve bilo OK.
……………………………………………………………………………………………………………………………
Za kraj, da se malo vratim na Bottasov start.
FIA-ino objašnjenje zašto Bottas nije kažnjen je u najmanju ruku čudno i prema njihovim kriterijim podložno slobodnom tumačenju pojedinca. Sve one tolerancije koje sada primjenjuju su nepotrebne i samo stvaraju dodatnu pomutnju u slučajevima kao što je ovaj.
Preletio sam po FIA-inom pravilniku i tamo pronašao sljedeće o preranom startu.
Either of the penalties under Articles 38.3c) or d) will be imposed for a false start judged using an FIA supplied transponder which must be fitted to the car as specified.
I ništa više.
Ne spominje se nikakva tolerancija, ili nešto slično, što navodi na zaključak da je to stvar slobodne procjene sudaca.
Zbog čega u obzir uzimati vozačevu reakciju? Kakve veze ima da li vozač "predviđa" kad će se crvena svjetla ugasiti i prema tome starta? Neka radi to, pa ako prođe, prođe.
Zanimljivo je kako FIA, Whiting, ili netko treći, nepotrebno komplicira jednostavne stvari.
Crvena svjetla se gase, i ako je vozač startao jednu jedinu tisućinku nakon njihova gašenja, start je OK.
Ako je startao jednu tisućinku prije, to je onda "jump start".
Jednostavno da ne može biti jednostavnije.
1.) Mislim da tu griješimo kad gledamo gole pravilnike koji su objavljeni. Imamo u medijima izvještaje FiA-e da su u više navrata spominjanje dopune i objašnjenje pravilnika za koje se reklo da su poslane timovima, koje mi kao javnost nismo nikada vidjeli.
Ako me dobro sjećanje služi pravilo o zabrani pomaganja vozaču preko TR dobilo je par dopuna i objašnjenja koja su išla timovima a da ih mi pri tome nismo vidjeli.
2.) Anticipirani start se vjerojatno pojavljuje kao relikt prošlosti. Odnosno htjelo se izbjeći situacije u 90-ima da ti pola grida napravi jump start, pa da ti treba 2h vremena da riješiš situaciju tko je što napravio. Danas bi situacija trebala biti automatska, bar teoretski.
3.) Ako su tolerancije pisane za bolide čija su kvačila znala trznuti bolid na startu za 1-2cm moguće da su ih onda uvrstili. Teško je reći ali sigurno postoji neki tehnički pravilnik gdje su uključene takve situacije.
Uglavnom ove godine imamo samo jedno kvačilo. Izgleda da ga je Bottas otpustio ranije(lijeva ruka ispod brzine.) Postoji inicijalni pokret i onda u trenutku kao da je bolid zaglavio i onda u trenutku gašenja svjetala ponovno kreće.
[ link do slike ]
Komparacije radi imamo 3 svjetla na mjenjaču -> trzaj bolida(mini anti-stall), i tek kad se zadnje svijetlo na mjenjaču gasi imamo start(zajedno s gašenjem svjetala za start)
Komparacije radi SKY je u svojoj analizi kompletno propustio originalni trzaj i fokusirali su se samo na 1svjetlo – gdje stoji do starta koji je onda pravovremen. Sad pitanje zašto su ignorirali taj trzaj???
Recimo mene taj trzaj podsjeća na sistem 2 kvačila. S prvim je našao sweet spot a s drugim se katapultira.
Prvo mi je BOT izgledao da je lijevom rukom drapnio kvačilo kako ga je naglo otpustio, pa sam tražio po netu nalazi li im se kvačilo s donje lijeve strane.
[youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=CVkJVdVTlcU[/youtube]
Src:
https://www.youtube.com/watch?v=CVkJVdVTlcU
Uglavnom imaju 1 kvačilo ali 2 tipke dolje, jedna s lijeve a druga s desne strane ispod brzina. Sad moja teorija je da je on držao pritisnute obadva (ili je otpuštao lijevi a stiskao desni) pa da je tu negdje trznuo auto za tih 10-20cm.
A onda kao posljedica toga možda se uspaničio da je napravio false start pa odlučio ga završiti i tako napravio perfect start.
Čisto usporedbe radi 25% usporena brzina usporene snimke BOT starta, ima taj jedan prekid u sredini starta
[ link do slike ]
BOT start u Rusiji, čisto radi efekta, meni se čini da je cijeli start prošao bez tog trzaja, jako glatko
[ link do slike ]
I za primjer ono što sam govorio, pogledajte Kvyatove točkove u Rusiji prošle godine kad ubaci auto u brzinu i nabije okretaje, imamo isto nekakav mali pomak na gridu.
[ link do slike ]
Možda su zato suci i Davidson ignorirali taj trzaj koji mi nazivamo false start, zato što je to rezultat nekakvog prtljanja po kvačilu ili možda i promjene brzine, što je opet u pravilima dozvoljeno. Možda je BOT to napravio namjerno da dobije okretni moment prije starta.
Jedino što znam da je FIA-ino objašnjenje jad i bijeda te također da ja spekuliram o stvarima o kojima nemam pojma. Ništa živjeli ljudi.
Tko se sjeća ovoga

(Malo humora za kraj dana)
[youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=EgxbuM9W0l8[/youtube]
SRC:
https://www.youtube.com/watch?v=EgxbuM9W0l8