VN Austrije (Red Bull Ring) 07. - 09. srpnja 2017.
- MSC
- Formula 1
- Postovi: 1662
- S nama već: 9 god 8 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Kutina
- Kontakt:
Isprobajte sa svojim autima krenuti kad je potpuno na mjestu ili kad ga mrvicu pomaknes unaprijed, ono, toliko lagano da jedva promjetis. Ogromna razlika.
"What a little star." May 26, 2012.
- Clark
- F1puls suradnik
- Postovi: 376
- S nama već: 10 god 4 mj
Jel onda vozači na startu gledaju u Charlijev prst ili u svjetla?HeatBlast44 je napisao/la: 09.07.2017., 21:56 gleda se momenat kada Charlie pritisne dugme da se pogase svjetla i trenutak kad vozač pusto kvačilo/pođe ubrzavat. Na snimci je isto jasno da se svjetla pođu gasit taman kad ovaj krene, aa jbg, svjetlima sigurno treba desetinka-dvije da se ugase.
Evo još nešto iz FIA-inih naputaka.
In all cases, the start procedure must be clearly described in the Supplementary Regulations of the competition.
In their simplest form, the lights have the following meanings:
• RED lights illuminated:
Remain stationary and prepare to start racing.
• RED lights extinguished:
Start racing.
- HeatBlast44
- Baniran
- Postovi: 1781
- S nama već: 10 god 3 mj
- Navija za: Mc'Laren, Lewis, Wehrlein
@Ferrari eto ja LED diodi ne treba neko određeno vrijeme da se ugasi, ona se ugasi brže od hiljadinke, nemoj sad lupat. Ja sam idalje mišljenja da pored tog senzora provjeravaju vrijeme kad Charlie pritisne dugme i kad ovaj pusti kvačilo, jer treba i struji određeno vrijeme da signal dođe od dugmeta do svjetala + vrijeme koje treba da se svjetla pogase, što jeste brže od treptaja, ali opet ima svoj vremenski interval u kojem se to odvije. Ako je Bottas otpustio kvačilo prije nego je Charlie pritisnuo dugme, ondaa je jump start.
Mišljenja sam da nije za kazne, ali sam isto mišljenja da ta pravila dozvoljavaju start na kocku, što ipak nije reakcija, jer ti predviđaš kad će se ugasit i startas nekim svojim osjećajem, ne reaguješ na gašenje. Jbg kad se u F1 gleda sve do 1 hiljadinke, onda je ovo perfektan start.
Mišljenja sam da nije za kazne, ali sam isto mišljenja da ta pravila dozvoljavaju start na kocku, što ipak nije reakcija, jer ti predviđaš kad će se ugasit i startas nekim svojim osjećajem, ne reaguješ na gašenje. Jbg kad se u F1 gleda sve do 1 hiljadinke, onda je ovo perfektan start.


- Ferrari
- Formula 1
- Postovi: 8145
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari, Seb, Max, Lec
Čuj nebitna stvar na kraju...trebaš biti mirno dok se svjetla ne ugase.HeatBlast44 je napisao/la: 09.07.2017., 22:28 @Ferrari eto ja LED diodi ne treba neko određeno vrijeme da se ugasi, ona se ugasi brže od hiljadinke, nemoj sad lupat. Ja sam idalje mišljenja da pored tog senzora provjeravaju vrijeme kad Charlie pritisne dugme i kad ovaj pusti kvačilo, jer treba i struji određeno vrijeme da signal dođe od dugmeta do svjetala + vrijeme koje treba da se svjetla pogase, što jeste brže od treptaja, ali opet ima svoj vremenski interval u kojem se to odvije. Ako je Bottas otpustio kvačilo prije nego je Charlie pritisnuo dugme, ondaa je jump start.
Mišljenja sam da nije za kazne, ali sam isto mišljenja da ta pravila dozvoljavaju start na kocku, što ipak nije reakcija, jer ti predviđaš kad će se ugasit i startas nekim svojim osjećajem, ne reaguješ na gašenje. Jbg kad se u F1 gleda sve do 1 hiljadinke, onda je ovo perfektan start.
Nema velike filozofije i FIA to mora regulirati.
Pa neće gledati u prst Charlie kako je gore rekao kolega...
To bi bilo uistinu bizarno da gledaju vrijeme kada Charlie pritisne dugme...nema nikakvog smisla jer se to ne tiče vozača i semafora na startu.
We fight together. We win together. We lose together. Forza Ferrari



-
zanzaro
- Karting
- Postovi: 3
- S nama već: 7 god 11 mj
Odlican pregled, sa gustom procitao.
-
senja
- Baniran
- Postovi: 1248
- S nama već: 9 god 9 mj
- Navija za: Vettel
Kakve veze ima Charlie i njegovo pritiskanje dugmeta. Svjetla se koriste sa razlogom za start utrke. I ona su okidač za start utrke, jer ih vozač najlakše vidi. I njihovo gašenje znači start utrke. Tako da se ovo obavezno mora rješavati vizuelnom potvrdom, kao foto finish.HeatBlast44 je napisao/la: 09.07.2017., 22:28 @Ferrari eto ja LED diodi ne treba neko određeno vrijeme da se ugasi, ona se ugasi brže od hiljadinke, nemoj sad lupat. Ja sam idalje mišljenja da pored tog senzora provjeravaju vrijeme kad Charlie pritisne dugme i kad ovaj pusti kvačilo, jer treba i struji određeno vrijeme da signal dođe od dugmeta do svjetala + vrijeme koje treba da se svjetla pogase, što jeste brže od treptaja, ali opet ima svoj vremenski interval u kojem se to odvije. Ako je Bottas otpustio kvačilo prije nego je Charlie pritisnuo dugme, ondaa je jump start.
Mišljenja sam da nije za kazne, ali sam isto mišljenja da ta pravila dozvoljavaju start na kocku, što ipak nije reakcija, jer ti predviđaš kad će se ugasit i startas nekim svojim osjećajem, ne reaguješ na gašenje. Jbg kad se u F1 gleda sve do 1 hiljadinke, onda je ovo perfektan start.
A ni senzori nisu sigurno toliko spori, kad već mogu mjeriti u hiljadinku. Problem je ta tolerancija. Ne znam zašto to uvoditi kad mogu odrediti tačno. Ili jesi ili nisi. A ako im to pravilo stoji 20 godina, a da još niko ne zna kolika je ta tolerancija, to im je onda najveća glupost. Znaš li šta je 20 godina u tehnologiji?
-
luke flywalker Verified
- GP3
- Postovi: 878
- S nama već: 8 god 7 mj
- Navija za: Mika Hakkinen
- Lokacija: Sarajevo
Ja koliko znam kad Charlie da znak za proceduru starta, svijetl a se pale svako sekundu i onda kad imamo pet upaljenih crvenih svjetala gase se nakod nasumicno proteklog vremena izmedju 2 i 5 sekundi. Ne pritisce Charlie gasenje svjetala.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- HeatBlast44
- Baniran
- Postovi: 1781
- S nama već: 10 god 3 mj
- Navija za: Mc'Laren, Lewis, Wehrlein
Ja se sjećam jednog videa gdje on pritišće dugmad da se svjetla popale i još jedno da se pogase.luke flywalker je napisao/la: 09.07.2017., 22:46 Ja koliko znam kad Charlie da znak za proceduru starta, svijetl a se pale svako sekundu i onda kad imamo pet upaljenih crvenih svjetala gase se nakod nasumicno proteklog vremena izmedju 2 i 5 sekundi. Ne pritisce Charlie gasenje svjetala.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Uglavnom glupo mi je raspravljati, čovjek je odradio perfektan start i nema govora o kazni.


- croatic f1
- F1puls suradnik
- Postovi: 6042
- S nama već: 10 god 4 mj
- Navija za: najstarijeg i najmlađeg
- Lokacija: Zaprešić
Start nije perfektan jer je preuranjen, ali nema govora o kazni jer ga je spasila loša tehnologija prema kojoj se suci isključivo ravnajuHeatBlast44 je napisao/la: 09.07.2017., 23:47 Uglavnom glupo mi je raspravljati, čovjek je odradio perfektan start i nema govora o kazni.

- Ferrari1345
- Formula 1
- Postovi: 1708
- S nama već: 10 god 3 mj
- Navija za: Glasniju F1
- Lokacija: Crikvenica
Napokon stigao... Reći ću samo jedno. Ne sjećam se kad sam ovako zadnji put uživao. Doduše, sunce nas je doslovno spržilo pa sada imamo sličnu boju kao i Ferrari, but who cares
Speechless
[ link do slike ]
. Navedenu grupu sam također vidio i bila je kojih par metara od mene ali nisam imao nikakve veze sa njima
[ link do slike ]
LN

[ link do slike ]
Kolega Ferrari1345 je sukladno svojim imenom bio najbrži i zauzeo najbolju poziciju ispred podijaluke flywalker je napisao/la: 09.07.2017., 15:42 Zastavu Hajduka sam primjetio ispod podija za vrijeme intervjua, da nije @Ferrari1345


[ link do slike ]
LN

"Formula 1 je jedini sport čiji problem rješavaju tako što naprave još jedan problem"
- croatic f1
- F1puls suradnik
- Postovi: 6042
- S nama već: 10 god 4 mj
- Navija za: najstarijeg i najmlađeg
- Lokacija: Zaprešić
Hoćemo li možda dobiti kakav opširniji izvještaj iz Austrije?

- gjoko-mkd
- Formula 2
- Postovi: 1078
- S nama već: 9 god 3 mj
- Navija za: Ferrari
Kaži neku reč o zvuku motora...koji je najglasniji, koji se čuje najbolje iz daljine....uporedba...kakav je zvuk na nižim okretajima po proizvogjačima..Ferrari1345 je napisao/la: 10.07.2017., 00:32 Napokon stigao... Reći ću samo jedno. Ne sjećam se kad sam ovako zadnji put uživao. Doduše, sunce nas je doslovno spržilo pa sada imamo sličnu boju kao i Ferrari, but who caresSpeechless
[ link do slike ]
Kolega Ferrari1345 je sukladno svojim imenom bio najbrži i zauzeo najbolju poziciju ispred podijaluke flywalker je napisao/la: 09.07.2017., 15:42 Zastavu Hajduka sam primjetio ispod podija za vrijeme intervjua, da nije @Ferrari1345. Navedenu grupu sam također vidio i bila je kojih par metara od mene ali nisam imao nikakve veze sa njima
![]()
[ link do slike ]
LN
- khar
- Karting
- Postovi: 141
- S nama već: 8 god 11 mj
- Navija za: Michael Schumacher
Samo komentara radi. Brake lampica na Tv Telemetriji se pali 100% za bilo kakvo stiskanje kočnice, 1% ili 100%MSC je napisao/la: 09.07.2017., 17:03 To ako je istina, nije strašno blizu već je "jump start".
I sad, stvarno mrzim teorije zavjera, ali AKO je ovo vjerodostojna snimka, onda je telemetrija jako upitna. Isto tako, upitna je i u slučaju iz prošle utrke jer je na snimci bilo vidljivo "brake".
Ne bih da Bottasu radi ovoga bude oduzeta pobjeda ali svakako treba izbjeći mogućnost svih kontroverzi u ovako napetom prvenstvu.
Imaš stazu kao Baku s 340km/h top speed i onda uzmeš da ti je to 100% brake pressure i onda uzmeš 80-60km/h koliko je Ham vozio prije ili na apexu kad je stisnuo kočnicu (uzmeš u obzir smanjenje brzine s 80-60km/h na 40km/h koliko je išao) i ispadne ti da je Ham tapnuo max 5-10% kočnice kad se Vettel zabio u njega.
Zato je službena verzija da nije bilo Brake-testa, a na njemu se inzistira umjesto da se Ham optužilo za ono što radi, a to je stalno usporavanje i ubrzavanje u trenutku kad kontrolira temo.
Objašnjenje: Stisnuti gas kad kontroliraš tempo na izlasku ili na ulasku u zavoj da bi ga nakon 10m otpustio i krenuo se zagrijavati nije normalno. To možeš raditi kad je SC u igri zato što nema utrke, ali nakon što vodiš tempo svako naglo ubrzavanje kod vozača iza stvara dojam da je trka krenula, da si krenuo, što je Hamilton više puta radio da bi se nakon toga krenuo zagrijavati.
Po meni je BrakeTest promašena metoda pritiska. Bar po meni.

DaveGilmour je napisao/la: 09.07.2017., 17:15 Za mene je ovo čisti jump start i smatram da je jedino pravedno dodijeliti Bottasu 5 ili 10 sekundi kazne. Kakve su to budalaštine da je start bio regularan jer ga senzori nisi zabilježili kao jump start. Na videu se jasno vidi da je Bottas krenuo prerano i bilo kakvo očitovanje senzora u tom slučaju pada u vodu (senzori nisu savršeni te se ne treba 100% na njih oslanjati). Fascinantno mi je i to kako su svi svijesni nesavršenosti senzora, no još uvijek to uzimaju kao glavno mjerilo u prosuđivanja regularnosti starta. Svašta. Inače, čisto da me ne optužite kao subjektivnog Ferrari fana, u ovom četveroboju navijam za Bottasa i Hamiltona, ali ne mogu vjerovati da FIA dozvoljava da ovakve situacije prođu nekažnjeno.
Zar teoretski ne bi senzori trebali biti točniji kad mjere kvalifikacijska vremena u tisućinku, za razliku od kamera koja snima u kvaliteti kojoj snima i onda se ta snimak na računalima kompresira par puta zbog veličina i tek onda na kraju do da nas dođe „izmijenjena“ slika.

1.) Mislim da tu griješimo kad gledamo gole pravilnike koji su objavljeni. Imamo u medijima izvještaje FiA-e da su u više navrata spominjanje dopune i objašnjenje pravilnika za koje se reklo da su poslane timovima, koje mi kao javnost nismo nikada vidjeli.Clark je napisao/la: 09.07.2017., 20:38 Dosta dobra i zanimljiva utrka.
Što se tiče njegovog starta. Snimke koje su se pojavile su prilično jasne. Ono je bio "jump start". No pošto suci imaju uvid u tehničke podatke, te su iz njih zaključili da je sve bilo OK, onda je valjda sve bilo OK.
……………………………………………………………………………………………………………………………
Za kraj, da se malo vratim na Bottasov start.
FIA-ino objašnjenje zašto Bottas nije kažnjen je u najmanju ruku čudno i prema njihovim kriterijim podložno slobodnom tumačenju pojedinca. Sve one tolerancije koje sada primjenjuju su nepotrebne i samo stvaraju dodatnu pomutnju u slučajevima kao što je ovaj.
Preletio sam po FIA-inom pravilniku i tamo pronašao sljedeće o preranom startu.
Either of the penalties under Articles 38.3c) or d) will be imposed for a false start judged using an FIA supplied transponder which must be fitted to the car as specified.
I ništa više.
Ne spominje se nikakva tolerancija, ili nešto slično, što navodi na zaključak da je to stvar slobodne procjene sudaca.
Zbog čega u obzir uzimati vozačevu reakciju? Kakve veze ima da li vozač "predviđa" kad će se crvena svjetla ugasiti i prema tome starta? Neka radi to, pa ako prođe, prođe.
Zanimljivo je kako FIA, Whiting, ili netko treći, nepotrebno komplicira jednostavne stvari.
Crvena svjetla se gase, i ako je vozač startao jednu jedinu tisućinku nakon njihova gašenja, start je OK.
Ako je startao jednu tisućinku prije, to je onda "jump start".
Jednostavno da ne može biti jednostavnije.
Ako me dobro sjećanje služi pravilo o zabrani pomaganja vozaču preko TR dobilo je par dopuna i objašnjenja koja su išla timovima a da ih mi pri tome nismo vidjeli.
2.) Anticipirani start se vjerojatno pojavljuje kao relikt prošlosti. Odnosno htjelo se izbjeći situacije u 90-ima da ti pola grida napravi jump start, pa da ti treba 2h vremena da riješiš situaciju tko je što napravio. Danas bi situacija trebala biti automatska, bar teoretski.
3.) Ako su tolerancije pisane za bolide čija su kvačila znala trznuti bolid na startu za 1-2cm moguće da su ih onda uvrstili. Teško je reći ali sigurno postoji neki tehnički pravilnik gdje su uključene takve situacije.
Uglavnom ove godine imamo samo jedno kvačilo. Izgleda da ga je Bottas otpustio ranije(lijeva ruka ispod brzine.) Postoji inicijalni pokret i onda u trenutku kao da je bolid zaglavio i onda u trenutku gašenja svjetala ponovno kreće.
[ link do slike ]
Komparacije radi imamo 3 svjetla na mjenjaču -> trzaj bolida(mini anti-stall), i tek kad se zadnje svijetlo na mjenjaču gasi imamo start(zajedno s gašenjem svjetala za start)
Komparacije radi SKY je u svojoj analizi kompletno propustio originalni trzaj i fokusirali su se samo na 1svjetlo – gdje stoji do starta koji je onda pravovremen. Sad pitanje zašto su ignorirali taj trzaj???
Recimo mene taj trzaj podsjeća na sistem 2 kvačila. S prvim je našao sweet spot a s drugim se katapultira.
Prvo mi je BOT izgledao da je lijevom rukom drapnio kvačilo kako ga je naglo otpustio, pa sam tražio po netu nalazi li im se kvačilo s donje lijeve strane.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CVkJVdVTlcU[/youtube]
Src: https://www.youtube.com/watch?v=CVkJVdVTlcU
Uglavnom imaju 1 kvačilo ali 2 tipke dolje, jedna s lijeve a druga s desne strane ispod brzina. Sad moja teorija je da je on držao pritisnute obadva (ili je otpuštao lijevi a stiskao desni) pa da je tu negdje trznuo auto za tih 10-20cm.
A onda kao posljedica toga možda se uspaničio da je napravio false start pa odlučio ga završiti i tako napravio perfect start.
Čisto usporedbe radi 25% usporena brzina usporene snimke BOT starta, ima taj jedan prekid u sredini starta
[ link do slike ]
BOT start u Rusiji, čisto radi efekta, meni se čini da je cijeli start prošao bez tog trzaja, jako glatko
[ link do slike ]
I za primjer ono što sam govorio, pogledajte Kvyatove točkove u Rusiji prošle godine kad ubaci auto u brzinu i nabije okretaje, imamo isto nekakav mali pomak na gridu.
[ link do slike ]
Možda su zato suci i Davidson ignorirali taj trzaj koji mi nazivamo false start, zato što je to rezultat nekakvog prtljanja po kvačilu ili možda i promjene brzine, što je opet u pravilima dozvoljeno. Možda je BOT to napravio namjerno da dobije okretni moment prije starta.
Jedino što znam da je FIA-ino objašnjenje jad i bijeda te također da ja spekuliram o stvarima o kojima nemam pojma. Ništa živjeli ljudi.

Tko se sjeća ovoga

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EgxbuM9W0l8[/youtube]
SRC: https://www.youtube.com/watch?v=EgxbuM9W0l8
- hattrick
- Formula 1
- Postovi: 3913
- S nama već: 10 god 4 mj
- Navija za: Vettel
- Lokacija: Topusko
- Kontakt:
Što se tiče Bottasovog starta... bilo pa prošlo. Očito FIA ima vrlo čudan način odlučivanja i poznatu netransparentnost, no ništa na što već nismo navikli. Uostalom bilo bi čudno da je drugačije. U svakom slučaju čestitke Bottasu, i ovaj FIA-in propust ne smanjuje njegovu izvrsnu utrku.
__________
No ovaj tekst vrijedi pročitati.. ovo je pravo ljubavno pismo.
'Contradictory, puzzling and infuriating: Why Lewis Hamilton is so compelling'
...ja sam se sav rastopio čitajući.
btw... stavite komentare ispod tog BBC-evog teksta da budu poredani po principu "Highest rated"... pa čitajte osvrte na tekst, iznenadit će te se (uzevši u obzir da su tu većina britanci i/ili fanovi Hamiltona).
__________
No ovaj tekst vrijedi pročitati.. ovo je pravo ljubavno pismo.



'Contradictory, puzzling and infuriating: Why Lewis Hamilton is so compelling'
...ja sam se sav rastopio čitajući.

btw... stavite komentare ispod tog BBC-evog teksta da budu poredani po principu "Highest rated"... pa čitajte osvrte na tekst, iznenadit će te se (uzevši u obzir da su tu većina britanci i/ili fanovi Hamiltona).

Bolje pet do dvanaest nego ni jednu poslje jedan. 

- zekohonda Verified
- Formula 1
- Postovi: 7167
- S nama već: 10 god 4 mj
- Navija za: sve powered by honda
- Lokacija: dubrovnik
@khar
kao i uvijek, hvala na ovim detaljnim analizama. jedan komentar kojeg sam stavio na portal, pa dok ga odobre:
čitam po net-u da je ovaj start sličan alonsovom u kini 2010.
mada je ovaj alonsov ipak dosta očitiji.
alonso je tamo startao ranije , priznao to i dobio kaznu.
I made a serious mistake at the start as my reflexes let me down and I left early.
clip je dobar jer ima start iz više kuteva, posebno je zanimljiv onboard i onaj iz 'starterske kućice'.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sebBFUoiZ-I[/youtube]
kao i uvijek, hvala na ovim detaljnim analizama. jedan komentar kojeg sam stavio na portal, pa dok ga odobre:
čitam po net-u da je ovaj start sličan alonsovom u kini 2010.
mada je ovaj alonsov ipak dosta očitiji.
alonso je tamo startao ranije , priznao to i dobio kaznu.
I made a serious mistake at the start as my reflexes let me down and I left early.
clip je dobar jer ima start iz više kuteva, posebno je zanimljiv onboard i onaj iz 'starterske kućice'.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sebBFUoiZ-I[/youtube]
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.
- pero iz bukurešta
- Formula 1
- Postovi: 2846
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
Ma Alonso je ovdje krenuo pet minuta prije!
-
luke flywalker Verified
- GP3
- Postovi: 878
- S nama već: 8 god 7 mj
- Navija za: Mika Hakkinen
- Lokacija: Sarajevo
Evo Sky-evci malo sole situaciju, bespotrebno, upitno je koliko je ovo tačno
http://www.skysports.com/f1/news/29987/ ... ustrian-gp
http://www.skysports.com/f1/news/29987/ ... ustrian-gp
- pero iz bukurešta
- Formula 1
- Postovi: 2846
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Grah0 Verified
- Formula 1
- Postovi: 1743
- S nama već: 9 god 10 mj
- Navija za: KMag, Seb
- Lokacija: 48.196667, 16.380861
Ovo je za sprdbox bolan
Послато са ZTE Blade V6 уз помоћ Тапатока
Послато са ZTE Blade V6 уз помоћ Тапатока