Razmišljao sam opet o incidentu između Maxa i Hamiltona. Uglavnom čitao sam Mladena Jergovića (HamFan, meni je bilo najzanimljivije kad je napao Kobayashi za sudar s Hamiltonom u Belgiji, kao što Kobayashi ima raditi na stazi pored Hamiltona, omg)

Uglavnom nije mi sjela njegova teza o incidentu Maxa i Hamiltona. Parafraziram sada ali uglavnom kaže nešto kao Lewis je kao prekasno kočio, a Max malo trznuo. Plus čitao sam neke teze nizozemskih fanova koji su optužili Hamiltona za nedostatak racecrafta, uglavnom da je trebao napraviti switchback(što je napravio) te skrenuti u zavoj s vanjske strane. Ne znam što je bolje. Što pola "fanova" ne zna osnovni princip funkcioniranja kočnica, ili što ne znaju princip skretanja. Nije ni čudo da su onda understeer i oversteer nuklearna fizika za te ljude.

Imali smo jedno pretjecanje na istom mjestu prošle godine na istom mjestu. Protagonisti Mr. Nico LastOfTheLateBrakers Rosberg i Mr. Valtteri Pošteni Bottas.
[ link do slike ]
Plus imali smo i jednoga ljepotana ove godine na istome mjestu, opet su u igri bili jedan Nico i Bottas.
[ link do slike ]
Sad moja ideja je bila usporedba dva kočenja, što sličnija po karakteru i performansama.
Najbliže što sam našao je Nico za PP i Lewis napada Maxa. (nije baš nešto, ali boljeg nemam). Uglavnom pokušao sam pratiti brzine jednog i drugoga na istim mjestima na stazi i uspoređivati koliko km/h idu jedan i drugi.
Imao sam tezu da je Lewis išao istom približnom brzinom kao i Nico, sve dok nije morao izbjeci Maxa, te se onda stvorila razlika, te je pred zavoj Hamilton išao prebrzo za bilo kakav pokušaj skretanja. (dogmatični pristup)
Zahvaljujuči FIA-inom dashboardu koji radi po principu 1 frame po sekundi, i montiranju kamera na različite pozicije bolida nisam mogao točno utvrditi ni brzine ni poziciju, ali to me nije spriječilo da pokušam.
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
Zona kočenja je malo ispred znaka od 150m, slična je i kod jednog i kod drugog, sličan je i TOP SPEED.
Hamilton je kočio na starim/hard gumama u slicnom trenutku kad i Nico, ali radi usporedbe i Nico Hulkenberg je isto tako kočio na sredini utrke s puno težim bolidom, tako da sama zona kočenja se nalazi unutar 1-2m bez obzira na stanje guma. Tako da napadi na Hamiltona o prekasnom kočenju milsim da nisu točni,
također mislim da u tom zavoju nije bilo mjesta za Verstapena, u slučaju Hamiltonovog prolaska, što zbog kasnog kočenja, što zbog mentaliteta.(Sennina škola

)
Sad nažalost ne mogu točno utvrditi ali izgleda od početka da Lewis nosi više brzine od Nice u zavoj(lošije koči), ali razlika između brzine postaje radikalna tek kad Hamilton kreće izbjegavati Maxa (135km/h <->153km/h na bijeloj liniji)
---> Sad tu postoje 2 problema, sat koji gledamo nije precizan zato što se mijenja svake sekunde tako da ta brzina može biti manja i za 15 km/h što bi isključilo radikalnost razlike između brzina i opovrglo moju tezu

, iako frame prije toga Hamiton vozio 166k/h pa tu tezu s labavom sigurnošću odbacujem.
---> Druga opaska je ta da Ham
koči motorom, dok Nico za PP krug ne. ??? To možemo vidjeti u 5,4,3 brzini kad Ham diže obrtaje na 9500 kad prebacauje u nižu brzinu. Znači li to da Nico više štedi motor? Bila bi to zanimljiva analiza.
Uglavnom kako se približavamo zavoju Rosberg lagano skreće u zavoj, a Hamiltonov nos jos uvijek gleda na suprotnu stranu (što znači veći kut kod skretanja te veće opterećenja na gume kod skretanja). Usporedba brzine otkriva da Hamilton leti 20km/h brže od Nice.
Sad kad to stavim u kontekst
-Hamilton ima istrošene gume, manje gripa od Nice
-Hamilton ima tvrđe gume od Nice, manje gripa
-Hamilton ide brže od Nice prema zavoju, i mora izvršiti naglije skretanje od Nice, znači treba više gripa od Nice
Jedina prednost koju Hamilton ima u odnosu na Nicu je to da je na stazi položeno puno više gume u odnosu na kvalifikacije. Ipak su sada 22 bolida napravili po 50 krugova, iako smatram da to nije ni približno dovoljno da se izvede takav manevar, s tolikim suficitom brzine i toliko naglijim skretanjem. Da je Hamilton to pokušao, smatram da bi mu presudio magični oversteer.
E sad zašto sam to napisao? Uglavnom smetaju me te tvrdnje da je Hamilton prekasno kočio te zato izletio. Prije Hamiltona 2 puta je u Mađarskoj sa staze i letio Kimi Raikonnen također izbjegavajući Maxove eskapade, te imamo i famozno zatvaranje Nice Rosberga u Njemačkoj. Sad već imamo
3 vrhunska vozača koji nisu mogli zakočiti na vrijeme dok prestižu Maxa.
Slučajnost ili ne.
I sad kad su M.Brundel i kompanija serendala o legalnosti Maxovih poteza (valjda jednini koji se tamo mjenja kako vjetar puše je Croft, Brundel je prije govno zagrizao pa ga je i sad pojeo) sjetim se uvijek ova dva poteza.
[ link do slike ]
Defacto ovdje su MSCH-a optužili za pokušaj ubojstva, a točno se vidi da Barrichello forsira stranu koju MSCH brani te ulazi na silu. MSCH zakašnjelo pokušava zatvoriti, ali i bez toga Rubinho bi pri toj brzini koristio prostor uz zid. I sad u trenutku kad nema nikakvog prekršaja pravila samo zakašnjelo zatvaranje imamo pokušaj ubojstva, prijetnje diskvalifikacijom...
[ link do slike ]
Ovdje je Maldonado popljuvan, a vidi se da kod kontakta Maldonado je samo pola bolida iza na apexu, a Gutierrez ga potpuno zatvara. ???? Nisu li krivnje za takve sudare uvijek išle popola.
I sad u takvim situacijama optužuju se nekog za neopreznu vožnju i pokušaje ubojstva, a sad kad lik brake checka ljude u zoni kočenja i ravninama pri 300km/h. Tu nema problema. Divno prije vam nisu trebala pravila da serendate.
ZAKLJUČAK U VEZI MAXA:
Ne slažem se i mislim prema pisanju da mnogi griješe kad kažu da je Max balavac koji uči.
Max je vrhunski vozač. Ovi potezi koje Max radi su
uvježbani. Ovo nije slučajno ni talent. Puno je tu umne energije i pripreme uloženo i Max ima točno uvježbani scenarij za sve situacije u kojim se nađe pod pressingom.(izgleda da je to prednost kad imaš oca profesionalca koji radi sa svojim sinom.)
Koliko sam ja povezao Max rano koči te si time osigurava pomicanje unutar zone kočenja bez da sam završi van staze. Također osigurava si i trakciju izlaska iz zavoja. A sam njegov potez sa sredine staze njemu omogućava u zoni puno manje pomicanja u odnosu onoga iza njega koji radi kompletan switch back.
Sama konstatcija slanja nekog po ćevape u zoni kočenja je apsurdana, jedino koga ćeš poslati po ćevape si ti sam, kao što su dokazala 2 svjetska prvaka u više navrata.
Niti se slažem da je Max glup te da će ovakav potez napraviti na
Maldnoadu. Max je taj potez rezervirao samo za najbolje i najopreznije, te će ga koristiti samo kad mu to pomaže. To manje više opisuje Raikkonena koji je oprezan i pošten racer, te Hamiltona i Rosberga koji se bore za prvenstvo te ne smiju napucati Maxa i odustati.
Također smatram da kriviti Maxa zbog agresije i arogancije je apsurd. Pravdati ga da je klinac i da radi iz neznanja je čisti apsurd. Obožavati ga jer je otrkio nešto novo, također apsurd, ovo nije ni talent ni nešto iznad prosječno, ovakvim načinom vožnje bez organizacijske i korporativne potpore završiš s par sudara, optužbama za varanje i pokušaj ubojstva, i ostaneš bez vozačkog mjesta dok kažeš keks.
Ovdje po meni sva krivnja leži na FIA-i i sudskim delegatima. Agresivnost je ok ali brake check-anje ljudi po stazi nije.
P.S. za admine: postoji li način da se na forumu mogu postati .mp4 i neki drugi video format. Animirani gifovi su preveliki, a nemaju ni kvalitetu
---imam još 1000 riječi o Hamilton vs Rosberg raspravi, ali to još moram dovršiti---