VN Singapura (Marina Bay Street Circuit), 16.-18.9.2016.

📰 Trenutno aktualne vijesti u svijetu Formule 1.

Post

zelot
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2649
S nama već: 9 god 10 mj
singapur kao singapur ne bas nesto posebna utrka jer su valjda sve ostale bile puno bolje ali kao utrka u sezoni 2016 odlicna.. doduse, zaspao sam zadnjih 6 krugova jer nisam vise mogao gledat i kapci su pali.. nekako sam bio uvjeren da ricci nece uspjeti prestici nicu...

kad smo kod riccia, stvarno je jak. mislim, o maxu imam odlicno misljenje ali ricci konstantno malog pere. ok, ima puno vise iskustva itd. ali svejedno, ricci ga dobija. a i mora jer ako izgubi od maxa di ce sta ce. ovako ricci nakon sto je vettela bodio, sad trenutno i maxa rjesava... nije to mala stvar..

ham ocajna utrka jos od kvalifikacija. nico savrsena, kao i ricci.. seb zasluzeno. maestralna voznja pogotovo kad se pogledaju zaostatci za prvom cetvoricom!!!

mclaren steta nakon petog mjesta na startu da nisu barem zadrzali to mjesto.

prvenstvo se bas zakuhava i sad postaje sve manje mjesta za pogreske i pehove po pitanju prve dvojice... sad pocinje biti ili ne biti. mjesta za greske skoro pa da nikako nema, kako u kvalama tako i u utrci. greska u kvalama znaci samo da ceonaj drugi mercedes uzeti vise bodova. drugo mijesto niti jednom od njih ne donosi ama bas nista osim "kontrole stete" za koju je debelo prekasno u ovoj fazi prvenstva..

takodjer bit ce zanimljivo vidjet dall ce kimi pobjediti vettela.. ako da onda je seb 4x prvak koji je gubio od dvojice momcadskih kolega (odkako je prvak, ne sjecam se prijasnjih rezultata) i samim vjerojatno jedini 3x ili 4x prvak a da je od dvojice gubio :) naravno, i dalje je jedan od najvecih i najboljih i ti porazi ne znace nista ali eto kao neka statistika su zanimljivi.. naravno, ako izgubi od kimia :)

Post

khar
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 141
S nama već: 9 god 1 mj
Navija za: Michael Schumacher
Frantic je napisao/la:@khar, vjerovatno bi Ham pretekao Kimija da ovaj nije išao u box, ali apsolutno se slažem da je jedino što je Ferrari / Kimi mogao izgubiti, to 3. mjesto, dakle u najgorem slučaju bi bio 4. A i vozač na. 5. je bio Ferrarijev. :chill:
da ovoj drugi dio je upravo ono o čemu govorim
Slavenowsky je napisao/la:Slucaj Kimi imamo dva scenarija, koja nece nikom ugodit.

Prvi scenarij: je ostanak na stazi, te nakon toga bi opalili paljbu na Ferrari, ZASTO ne povlace potez za Mercedesom? Jer je Ferrari ove sezone znao ostat 1-2 extra kruga, koja im doslovno uniste utkru. Druga stvar ko zna kako bi se Kimi ponasao na soft-u jos nekih 10 i kusur krugova, a Hamilton bi mu sigurno skidao 2-3 s po krugu, sigurno 3, tako da bi zavrsnica bila napeta.

I ne trebamo Rosberga uzimat kao referencu da je se mogla zavrsit utrka na softu, jer je i Rosberg (kako kaze tim) morao nastavit na softu zbog guzve na stazi i isli su na kocku. Dakle i oni bi usli u box. No svi znamo kako je Mercedes dobar na softu, tako da cisto sumnjam da bi i Kimi bio dobar na istim gumama i da bi mogao odolit napadima Hamiltona.

Drugi scenari: je ovaj sto se desio, Ferrari se je dvoumio da li da ostanu na stazi ili ne, jer njihov cilj je bio ocigledno 3 pozicija i Hamilton, no Kimi je bio isto u dilemi da li da nastavi ili da vozi, tu je sigurno izgubio malo na vremenu, koncentracija je bila najvise na toj dilemi. A jos nesto Hamilton je tik ispred Raikkonena izasao, da je Kimi izasao ispred njega, onda bi vecina ovdje hvalila odluku Ferrari-ja!

Dakle ovadva scenarija nikom se ne svidjaju. Kimi je na startu dobio nekoliko pozcija, pa opet izgubio dakle i tu je zaspao, a kvale su bile opet malo ocajne, ali eto, kako god utrka je bila obecavala. Ne mozemo biti prokleti pa traziti i postolje, jer je Hamilton bio u problemu sa kocnicama, a Kimi ga je pretekao. Naravno da cemo biti mrzovoljni i nezahvalni, ali jednostavno neke stvari ne mogu biti savrsene.

Mercedesu je lako, oni se mogu kockat, dok Ferrari nema tu slobodu, ali eto jasno da se je moglo rizikovat kao sto je Rosberg rizikovao, ali opet kazem, Mercedes mozi si pruzit taj luksuz, a Ferrari ne.
Moja zamjerka ti nije gubitak ili poraz Ferarria, nego ta retardirana odluka.

Prva stvar koja me smeta u trenutku kad se Raikkonen nalazi u zavoju ispred ulaska u box, Ferarri mora znati gdje je Hamilton. Tko izlazi prije. Sad ako su znali da će Hamilton biti prije onda su idioti i točka, a ako nisu onda je to ozbiljan propust inžinjera i stratega u tvornici i eto ti mog problema s strategijom i misaonim imenicama u Ferarriu.

Druga stvar je ona o riziku. Zašto pobogu Ferarri stalno inzistira na mjenjanju pozicije na stazi za brzinu, kad se svi bore za tu jebenu poziciju. Pretjecanje je takav problem na stazi pogotovo uličnim da i 1 sekundu brži bolid bi imao velikih problema s prolaskom. I to još rade protiv Mercedesa koji je brži bolid. Zašto.

I sad kad uzmeš u obzir koliko bi Hamilton ispuhao gume dok bi sustigao Raikkonena, nebi ni Mercedes imao više od 1 sekunde prednosti nad Ferarriem, i onda uzmeš u obzir kvalifikacijske krugove i potrošnji kočnica dok sustigneš, potrošnju dok se voziš 3-4 kruga u prljavom zraku. I tek onda Hamilton ima mogućnost 5 krugova da prestigne Raikkonena
, i to ni manje ni više onaj Hamilton koji je usrao kvalifikacije i cijeli vikend ima problema s brzim krugovima, i koji je već usrao jedno kočenje i bio prestignut od istog tog Raikkonena....... :bang: (koja kobasica od rečenice)

Pitanje čemu riskirati s ulaskom u box kad imaš poziciju na stazi, i čemu riskirati ako ne možeš sigurno 1,5 do 2 sekunde izaći ispred. :facepalm:
Jebote pa Rosberg je vozio 1:50:3 a koliko je Ric išao 1:49:5, znači gume su bile tu, a Ricove su sve više padale.

I čisto još za kraj smatram da je izvrsnost RedBullove strategije i to da su čekali kad će Rosberg sustići zaostale za krug da mu izbiju mogućnost odlaska u box. Nisu samo računali na to koliko će Ric uzeti undercutom, nego su računali i kad će Ros izgubiti u prometu da natjeraju Merc na rizik. Tako se nekome izbiju 5 sekundi prednosti i pokrivenost vremenskom razlikom. Eto to vam je izvrsnost, a ne ovo što radi Ferarri. I još jednom ponavljam kao veliki "bivši" navijač Ferarria i veliki poklonik Michaela Schumachera, za ovaj današnji Ferarri strategija je misaona imenica. Ove godine usrali su svaki puta kad su mogli. :bang: (eto problem emocionalne frustriranosti izbija na površinu)

Moje razmišljanje o Mercedesu i kočnicama iz komentara čisto da pojasnim ono što sam spomenuo o kočnicama. (ako ste već pročitali nema ničeg novog)
glupost, Mercedesu nisu otkazale kočnice ili bile u kvaru.
Mercedes je imao problema s laganim pregrijavanjem kočnica zbog vjerovatno previše zatvorenog otvora za zrak.

Imaš bolid X kg dodaš u njega 80kg goriva i imaš 5m duže kočenje… Znači kočnice se više griju zbog opterečenja. Na ravnini se ne stigu ohladiti jer nemaš dovoljno hladnog zraka u njima i to ti se akumulira kroz 5-10 krugova kad počmu otkazivati zbog pretjeranog trošenja/temperature….

Zato ostaviš da ti aero potisak od 900kg smanji brzinu , i izbjegneš tih 5 metara dužeg kočenja u krugu, i smanjiš akumulirano nakupljanje temperature na nivo gdje ga možeš kontrolirati. Znaš ono krug brže, krug sporije, sektor brže, sektor sporije, a temperatura +1 pa 0, pa +2, +1, 0, +1, 0, +1…….

Na početku utrke taj problem dolazi do izražaja kod guma i kočnica zbog (X kg+80kg), za razliku od kraja utrke kad imaš X kg + 5 kg goriva….

Tako da je Rosbergu rečeno čuvaj i ne vozi kvalifikacijske krugove, a Hamiltonu ne vozi u zavjetrini iza Riciarda.

I onda kad pogledaš zadnji Rosbergov stint točno se vidi da je čuvao kočnice za zadnjih 5 krugova upravo da ih može imati spremne za borbu(čitaj kvalifikacijske krugove i to ti je ona akumulacija temperature prije otkazivanja o kojoj pričam)

Druga stvar Ricove gume su gubile po 1- 1,2 sekundu performansi za svakih 5 krugova koje je odvezao, tako da u trenutku kad je dostigao Rosberga pitanje je, bi li imao više od 0,5 -0,7 sekundi po krugu, što je poprilično nedovoljno za “zaobilaženje”.

Tako da cijela ta akcija mi je više djelovala kao pokušaj tjeranja Rosberga na grešku, a ne 100% zicer. Na kraju krajeva izgubiti nisu mogli, kao ni Mercedes s Hamiltonom(osim ako se ne slupaju), a dobitak je uvijek bio moguć.

Pravo pitanje je koliko je stradao Rosbergov motor u održavanju prednosti pred Riciardom ako je morao paziti na kočnice. Motor ubrzavanje kočnice usporavanje (pitanje ako su štedili na kočenju jesu li imali motor cijelu utrku na malo ječem tempu) ????
ali mi to ne možemo znati

Nisam siguran za sve rečeno, ali prema čitanju i nekoj logici percipiram da je to način rada kočnica u F1, i da se nešto slično dešavalo na terenu.
Ništa pozz ljudi i laku noć.

Post

Slavenowsky
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2554
S nama već: 10 god 6 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: ŠveCka
Evo jedno pitanje, sta da je Kimi izasao ispred Hamiltona i sacuvao svoju poziciju! Da li bi to bila retardirana odluka? I jos nesto, ne mozemo se sad pravit svi pametni i reci: "ha slusaj, mogao je Kimi uradit isto kao i Rosberg"! Svi smo mi bili u bunilu, zasto Rosberg je ostao na stazi. Svi smo u dubini duse komentarisali da je to isto "retardirana" odluka, no krug po krug nase se odluke mijenjaju.

Sad postavljamo šbbkbb, no rani ulazak Hamiltona je napravio malu paniku, tim je kalkulirao da li gume mogu izdrzat kraj utrke, u smislu da li se moze zadrzat Hamilton, ja licno smatram da ne. Kimi ako je smatrao da moze vozit do kraja, onda je trebao uradit istu stvar kao i Vettel u Baku-u, no i on nije bas bio siguran i cekao je odluku tima, po meni malkice nezrelo od njega...

Ferrari je ove sezone napravio dosta gresaka sa svojim odlukama, no ova odluka je bila cisti ruski rulet, Mercedes si moze dozvolit da ga igra, jer u najgorem slucaju mogu imat 2 poziciju, a to im sigurno nece remetit borbu za konstruktorsku titulu, a isto tako mozda se nekom u Mercedesu vise svidja da Hamilton sustigne Rosberga (necu da bacam kost, za neku teoriju zavjere :) )

Opet cu reci da koju god da su taktiku odradili ne bi se ugodilo nama. Naravno necemo nikad znati sta bi se desilo da je Kimi ostao na stazi, no sta da ga je Hamilton presao, onda bi bilo: "opet budale, ne gledaju sta rade ostali" itd.. :)
👤 1952, 1953, 1956, 1958, 1961, 1964, 1975, 1977, 1979, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007...
🏎 1961, 1964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007, 2008...

Post

khar
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 141
S nama već: 9 god 1 mj
Navija za: Michael Schumacher
Slavenowsky je napisao/la:Evo jedno pitanje, sta da je Kimi izasao ispred Hamiltona i sacuvao svoju poziciju! Da li bi to bila retardirana odluka? I jos nesto, ne mozemo se sad pravit svi pametni i reci: "ha slusaj, mogao je Kimi uradit isto kao i Rosberg"! Svi smo mi bili u bunilu, zasto Rosberg je ostao na stazi. Svi smo u dubini duse komentarisali da je to isto "retardirana" odluka, no krug po krug nase se odluke mijenjaju.
Onda bi to bila izvrsna i ispravna odluka, pobjednička odluka. :mrgreen: Možemo mi biti u bunilu koliko god hoćemo, ali mi ne zapošljavamo 20 matematičara i software od milijun dolara koji nam govore tko prolazi prvi.

Ostanak Rosberga nije bio retardirana odluka već jedina ispravna odluka.U trenutku kad je Rosberg završavao krug Mercedes je znao da izlazi iza Riciarda , a nitko ne želi mjenjati poziciju na stazi, za extra 0,5secunde brzine. + izgubiti nisu mogli, drugo mjesto su svakako imali, a prvo su čuvali. :gandalf:

I opet se onda vračam na faktor rizika, znali su da će Raikkonen izaći na knap s Hamiltonom (da izađe na hladnim gumama 0,5 sec ispred Hamiltona, to je već greška više od 1sec, što je puno) Onda opet imaš hladne gume i Hamiltona na zagrijanima 0,5sec iza, što je veliki problem.

Čemu takav rizik. U tom trenutku pravi strateg prepoznaje prilku i govori KEEP GOING KIMMI. SAVE TYRES FOR LAST FEW LAPS. WE ARE RACING HAMILTON. I ostavljaš problem Hamiltonu s pretjecanjem, prljavim zrakom, kvalifikacijskim krugovima i pregrijavanjem djelova.

F1 je matematika, a ako imaš godišnji budget od 140mil dolara, a ne znaš napraviti program koji ti računa koliko će Hamilton dobiti na vremenu promjenom guma u 49krugu, usporediš svoje moguće vrijeme..... i pratiš sve to u realnom vremenu tako da kad Raikkonen dođe pred box zna izlazi li prije ili ne. Ukalkuliraš mogući pogrešku koja ne smije biti veća od 0,5sec (jer bi program bio beskoristan). Onda bi se trebao preorjentirati na nešto drugo jer svi ostali ga imaju, i on funkcionira.

I tu dolazim do logične spoznaje da je neki strateg u Ferarriu mislio da će izaći u najboljem sličaju 0,5 sec ispred Hamiltona (1sec greške). Izlazak na hladnim gumama ispred jurećeg Mercedesa u najboljem slučaju veliki je rizik. :bang: A pozicija na stazi se već godinama pokazuje kao puno bolja opcija, sigurna opcija... Sjeti se samo Španjolske tko je pobjedio. A di je završio najbrži bolid s Riciardom. :facepalm:

Na kraju krajeve reći bilo šta o Raikkonenu je suvišno, i bilo bi retardirano da on koji nema pojma o Hamiltonovom tempu, zaostalim vozačima odlučuje strategiju iz kokpita, dok Ferarri zapošljava i godišnje izdvaja milijune za ljude koji rade taj posao.
Slavenowsky je napisao/la:Opet cu reci da koju god da su taktiku odradili ne bi se ugodilo nama. Naravno necemo nikad znati sta bi se desilo da je Kimi ostao na stazi, no sta da ga je Hamilton presao, onda bi bilo: "opet budale, ne gledaju sta rade ostali" itd..
Poslije utrke da je izišao i rekao Ham je imao undercut, nije bilo druge... Respect ko kuća. Ovako ovo su opet totalno usrali i efektivno su opet zamjenili poziciju na stazi za nešto malo brzine, kao i u Australiji, Španjolskoj, Kanadi....
Koliko će im trebati da shvate da ne mogu prestići Mercedes na stazi al se zato mogu obraniti

Imam osjećaj da se ponavljam, al isto tako s druge strane imam osjećaj da govorimo o različitim stvarima. :pivo:

Post

Explorer
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 2507
S nama već: 10 god 7 mj
Navija za: Vettel
Kontakt:
Zadnji dio tvoje poruke je tragičan po sve navijače Ferrarija i Vettela. Dvije pobjede su bile u džepu, i to bi jako podiglo moral momčadi. Ovako se nema ništa...
U razumnu srcu mudrost počiva, a što je u bezumnom, to se i pokaže.

Post

Ferrari
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 8155
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: Ferrari, Seb, Max, Lec
Činjenica stoji da je Ferrari trebao imati barem 2-3 sigurne pobjede ove sezone...to bi značilo strašno puno, ali nema.
Dio toga stoji u nesreći, dio u manjku brzine za Mercom i dio u strategiji.
We fight together. We win together. We lose together. Forza Ferrari
slika slika

Post

Slavenowsky
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2554
S nama već: 10 god 6 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: ŠveCka
Ricciardo kad je usao u box, svi mehanicari Mercedesa su izasli vani i ocekivali Rosberga, dakle prva opcija je bila prati svog konkurenta. Onda (kako kazu) Rosberg je zbog guzve bio vec u malom deficitu sa vremenom i ulazak u box bi bio cisto gubljenje prve pozicije, koja je u ovom slucaju mnogo veci zalogaj od 3 mjesta. Onda su jasno isli na taj rizik, da ce gume moci izdrzat 13-14 krugova koliko je vec bilo.

Slucaj kod Kimi-ja, ocigledno su imali u vidu da ce sa promjenom guma, moci zadrzat Hamiltona, naravno AKO izadju ispred njega! Tim je vise naginjao na toj "sigurici", nego da se kocka sa gumama. Kimi da se je vise skoncentrisao na voznju, a ne na odluku Ferrari-ja mozda bi mogao izaci ispred Hamiltona, mislim da je malo vise stiskao (naravno ne krivim njega).

Opet kazem, slazem se sa svime sto si napisao, ali da je Kimi izasao ispred Hamiltona, ovaj bi bio opasan 1-3 kruga, kasnije bi sprzio gume i kocnice i samim tim 3 pozicija bi bila sigurna. No Hamilton izlazi tik ispred Kimi-ja i 3 pozicija je izgubljena, al nekako na manje bolan nacin. Sta da je Kimi ostao na stazi, pa izgubio 3 poziciju na samom kraju utrke to bi bilo dosta bolno. I tad bi mi svi rekli ZASTO nisu pratili Hamiltona itd...
(Naravno necu da izbacim i taj scenarij da uspiju osvojit na takav nacin 3 poziciju, no u to nesto bas sumnjam.)

Merc na istrosenim S gumama moze opalit brzi krug, jer su jednostavno savrsen paket.

Mislim da se ipak svi mi malo pravimo generali :). Kolega Zeus se osvrnuo na malo cudnovatu reakciju Mercedesa, ali kad je sve izaslo na dobro, onda su utisci bili malo drugaciji. ;)

Trebamo se pustit šbbkbb :pivo:
👤 1952, 1953, 1956, 1958, 1961, 1964, 1975, 1977, 1979, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007...
🏎 1961, 1964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007, 2008...

Post

Ferrari1345
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 1708
S nama već: 10 god 5 mj
Navija za: Glasniju F1
Lokacija: Crikvenica
Pratit Hamiltona nakon njegovog undercata je bio nemoguc. Kimi je trebao imati više od pola sekundi prednosti da bi izašao ispred njega. Neznam šta su klauni mislili kada su ga pozvali. Da će imati pitstop od 0,5 sekundi? Opet glupost ravna jednih Ferrarijevih "stratega". Jedina šansa je kao što je kolega @khar rekao je da ostanu na stazi da se imaju priliku boriti za tu poziciju. U svakom slučaju izgubiti više od ovoga što su postigli, nebi. Uz jasan razlog da ih je Hamilton taj krug imao da su se pojavile neosnovane kritike. Od 4 pozicije više (da je kojem slučajem ostao) sigurno nebi izgubio. Vettel je bio dosta iza, da ne kažem gdje je bio prvi bolid iza Ferrarija (nekih 50sekundi). Sa perspetkive tima, apsolutno nikakav gubitak
Sa druge strane, vrlo zrela odluka Mercedesa da ostave Rosberga jer je bio izraziti rizik da izgube poziciju od Ricciarda iako je on imao 4 sekundi u odnosu na Kimijevih 2 nad Hamiltonom (znači manji rizik)
Isto čudim se da nitko nije spomenuo zašto Ferrari nije spriječio taj undercut, tako da su ušli u istom krugu kao i Hamilton. Zar nisu tako pobjedili upravo ovdje 2010 kada su poklopili brži Red Bullov bolid? Divna vremena... Sada mi se diža kosa svaki puta kad vidim kada gađaju neku svoju taktiku u boksu
Ove godine definitivno izostatak pobjeda mogu zahvaliti strategima a ne nikakvoj sreći i neznam čime. Da je bilo sreće dohvatili bi oni koji podij viška (Bahrein, Rusija, Singapur) ali pobjedu sigurno ne. Strateške odluke su ih koštale pobjeda (Australija, Kanada...Španjolska). Po meni je ovo najviše frustrirujuća sezona za Ferrari odkad pratim F1 (čak više nego one loše sezone 2009 ili 2014)

Red Bullova možda nije bila pobjedička strategija, ali je bila bolja od planirane da ostanu. Onako bi završili sa 4 sekundi kolika je zaostatak i bio, ovako su završili sa pola sekunde iza sa malom šansom za pobjedu
Isto tako Ricciardov ulazak u boks možda i nije bio razlog da se napadne, već da se se i obrani od Hamiltona. No tu konverzaciju nismo ni čuli, te nemožemo znati dali su napadali Rosberga ili možda branili Hamiltona
http://www.formula1.com/en/video/2016/9 ... apore.html
slika

"Formula 1 je jedini sport čiji problem rješavaju tako što naprave još jedan problem"

Post

Vettel-Ferrari
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 6225
S nama već: 10 god 2 mj
Navija za: Vettel, Sainz, Ferrari
@Slavenowsky Kimi čim je skrenuo za boks znalo se da će izgubiti poziciju, što se vidjelo po panici ekipe na pitwallu, pogotovo na Arrivabeneu. Poziciju su tako jedino mogli obraniti da su odradili najbrži prolazak kroz boks (to im ove sezone nije ni jednom uspjelo, ako se ne varam), a pitanje je da li bi i tad Kimi uspio sačuvati poziciju od Hamiltona na zagrijanim gumama, ja čisto sumnjam.

I ne bih se složio sa tobom da bi bilo dosta bolnije izgubiti poziciju na kraju utrke. U tom scenariju bi se borili za nju do samog kraja, a ovako su je odmah prepustili. Osobno ovako za gubljenje pozicije krivim Ferrarijevu strategiju (to je ove sezone n puta bilo bolno), a u slučaju da ih je Hamilton stigao i prestigao sa zaustavljanjem više prije svega bi "okrivio" Hamiltona i Mercedesov savršen bolid.

Post

Slavenowsky
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2554
S nama već: 10 god 6 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: ŠveCka
Mi krivimo strategiju Ferrari-ja zbog Rosberga i njegovog uspjeha, tu grijesite ljudi. Da opet naglasim i on je trebao u box, ali ulaskom u box on bi vise izgubio nego dobio. Evo pitanje je zasto je Ricciardo usao u box? Kalkulacije RBR su bile da bi mogli sustic Rosberga, ali Rosberg je na vec istrosenim S-ovima imao odlicna vremena, vrtio ih je stalno na 1:50, cak je na kraju brze vozio na svojim istrosenim softicama od Kimi-ja i to kad je imao svijeziji set S-a, mislim sta reci.

Da jos naglasim, Hamilton je prije ulaska u box skidao Kimi-ju vremena pola s po krugu, ocigledno je Mercedes namirisao problem kod Ferrari-ja, da Kimi na S-u ne bi mogao nizati dobre krugove i da bi ih na kraju mogli lako sustici i preteci. A isto tako u timu su kalkulisali da na S-u nece moci zaustavit Hamiltona i onda su probali kroz box.

Dakle mozemo mi sad ovdje palamudit zasto i kako, ali cinjenica da su bilo sto uradili, na kraju ne bi bilo pozitivno. Ruku dajem da je Ferrari ostavio Kimi-ja na stazi, neki bi se javili, a zasto nisu gledali sta radi Mercedes itd. :)

Cinjenica da ove sezone ne ide nista kako treba, razbijat glavu za ovakvu odluku necu. Postolje jeste izgubljeno, ali ovo je manja tragedija od one u Spaniji i Kanadi ako se ne varam, ne znam ni ja vise sam koliko su grijesili, no ovo u Singapuru je bila cista kocka ili tacnije ruski rulet...

Al eto vi kako hocete :pivo:
👤 1952, 1953, 1956, 1958, 1961, 1964, 1975, 1977, 1979, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007...
🏎 1961, 1964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007, 2008...

Post

Explorer
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 2507
S nama već: 10 god 7 mj
Navija za: Vettel
Kontakt:
Australija isto
U razumnu srcu mudrost počiva, a što je u bezumnom, to se i pokaže.

Post

Ferrari
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 8155
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: Ferrari, Seb, Max, Lec
Zanimljiv video:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Bz0rCwNkoL4[/youtube]
We fight together. We win together. We lose together. Forza Ferrari
slika slika

Post

Slavenowsky
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2554
S nama već: 10 god 6 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: ŠveCka
Explorer je napisao/la:Australija isto
Pa Australija je vise bila baksuzna, SC je tu malo pomrsio racune, al ostale utrke su klasicni harakiri
👤 1952, 1953, 1956, 1958, 1961, 1964, 1975, 1977, 1979, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007...
🏎 1961, 1964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007, 2008...

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18431
S nama već: 10 god 2 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Ma Benz se može igrati kako hoće sa strategijama. Jbga kad imaju takvu mašinu. Pored toga Ros je čitav vikend brži od Riccija, a Ham od Kimija (ovakvo poređenje jer su prva dvojica borila za prvo, a druga dvojica za treće mjesto). Pored toga Kimi se našao ispred Hama samo zbog toga što je ovaj napravio grešku.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

croatic f1
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 6110
S nama već: 10 god 6 mj
Navija za: najstarijeg i najmlađeg
Lokacija: Zaprešić
Jedna prikladna za trenutnu raspravu :mrgreen:

[ link do slike ]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3IgMJ593VUc[/youtube]

Post

Ciki-F1
Avatar
Formula 2
Formula 2
Postovi: 1198
S nama već: 10 god 6 mj
Navija za: Raikkonen Vettel Rosberg
Lokacija: Istra (vajku srcu)
Haha, Seb :plavazastava: :plavazastava: :rofl: :rofl:
Kimi, zadnji Ferrarijev prvak......

Post

senja
Baniran
Baniran
Postovi: 1248
S nama već: 9 god 11 mj
Navija za: Vettel
Ova slika sve govori:
slika
Hamilton je skino u odnosu na Rosberga 26,5 s. Taman bi toliku prednost imao Kimi nad Hamiltonom da nije otišao u boks.
A kad se uzme u obzir da je Kimi imao bolji tempo od Rosberga na S. A vjerovatno bi i u nastavku stinta na S imao bolji tempo, jer je Rosberg morao paziti na kočnice. Tako da mu treće mjesto vjerovatno nebi ni došlo u pitanje. A i da ga je stigao Hamilton, do tada bi već potrošio svoje SS i nebi imao dovoljnu prednost da ga prestigne.
slika
A evo kako je Hamiltonu opadao tempo na SS:
slika

Post

Slavenowsky
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2554
S nama već: 10 god 6 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: ŠveCka
Kimi je imao dobar tempo, al kakav? Razlika nije bas bila velika, Rosberg je ocigledno malo kalkulisao sa brznama i stednjom guma, jer ga Ricciardo nije nesto pritiskao. Jos nesto, pogledaj vremena Rosberg-a pred sami kraj utrke i Kimi-jeva nakon 1 kruga od izlaska iz box-a na S-u!

[ link do slike ]

Skoro pa indenticna su vremena vrtili, a treba uzet u obzir da je Rosberg bio dosta dugo na S-u! No pitanje je kako bi se Ferrari ponasao na S-u pred sami kraj?

Eh sad kalkulacije su jedno, a realnost drugo. Ocigledno su i u RBR konali da ce sustici i preteci Rosberga, ali Rosberg je nekim cudom dobro se nosio na stazi. Sad ne znaci da bi taj slucaj isti bio sa Kimi-jem. No hajde i meni je sad krivo sto nisu pokusali da idu do kraja, da se puste nekih sigurica, pa da vidimo hocemo li hvalit ili kudit taktiku :)
👤 1952, 1953, 1956, 1958, 1961, 1964, 1975, 1977, 1979, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007...
🏎 1961, 1964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007, 2008...

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18431
S nama već: 10 god 2 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
BTW, jedni od boljih minića su ovi singapurski. :rofl:
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

khar
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 141
S nama već: 9 god 1 mj
Navija za: Michael Schumacher
Slavenowsky je napisao/la:Slucaj kod Kimi-ja, ocigledno su imali u vidu da ce sa promjenom guma, moci zadrzat Hamiltona, naravno AKO izadju ispred njega!
[ link do slike ]
Slažem se da bi ga 100% zadržali da su zadržali mjesto, ali to nije bilo ni opcija s 2 sekunde prednosti prije boxa. Ima tu puno nepoznanica gdje nitko osim Ferarria nemože suditi kako i što.

Mislim da je optimalna strategija bila 2 ulaska u box i svi su s tim računali. To je ono što je Rosberg napravio. Iako mislim da su ga iz RedBulla malo požurili pa je na zadnjem softu vozio pola utrke, iako i tako je prosječno vozio 1:51 da bi na kraju utrke pojačao na 1:50:3.

Najbolji dokaz da je pozicija na stazi najvažnija je upravo taj kako su se svi pokrivali.

Problem stratega Ferarria je što su znali za Mercovu taktiku čim je Hamilton krenuo stiskati. To je bio trenutak kad se trebalo znati idu li do kraja na tim gumama.
Pokrivanje Hamitona je samo zadnja opcija.

Ako nisu mogli do kraja, radi undercut Hamiltonu(iako u tom slučaju Hamilton ide do kraja kao i Rosberg), pa zatvori Mercu opciju da ti ga napravi. Iako to nema smisla Raikkonen je bio 10 krugova na Sofu i vozio 1:50:5. Zašto biti na Softu u trećem stintu, ako u zadnjm ideš na UltraSoft. Zar nije bolje US, SS, SS, US onda. Pogotovo što je imao 2 nova para SS, a samo jedan je iskoristio.

Ono "Ako" pokrivanje kako si ga nazvao je samo simptom seprtljavosti i amaterizma. Taj "Ako"se nije smio dogoditi.
Ali glavna stvar ti je čim su u trećem stintu lupili Soft, a imaju novi SuperSoft na raspolaganju to je trebalo značiti idemo do kraja ili su u protivnom gubili vrijeme na Softu i to dok su bili ispred Hamiltona(umjesto bildanja vremena oni ga gubili.)

Kako god okreneš 3 sekunde ti je jedva dovoljno da spriječiš undercut i čim je Hamilton došao ispod toga, a došao je ili braniš i ideš do kraja i prepustiš to njima ili ti napraviš undercut i onda ganjaš Mercedes koji ide do kraja.
I to na četvrtoj najgoroj stazi za pretjecanje u kalendaru Monaco, Mađarska, Španjolska, Singapur, Australia bar po meni.(možda sam neku zaboravio, ajmo nekakva lista loših staza za pretjecanje) :D

Uglavnomsad sam malo više vremena posvetio strategiji, vremenima i tempu ali mehhh, neću vas više dosađivati, sve što se moglo reći već smo rekli.

Što se tiće Riciarda mislim da su njegove gume otišle, tako da je to pretjecanje propalo i prije nego što je počelo, a Mercedes nikad nije pokrivao tako rizično kao Ferarri. Sad kad gledam tempo i vremena to je više bila Rosbergova kontrola tempa nego Riciardova brzina, ali bar su nas neko vrijeme držali na rubu sjedala.
Odgovori
👀 Registriraj se Prijavi se ⚡