Frantic je napisao/la:@khar, vjerovatno bi Ham pretekao Kimija da ovaj nije išao u box, ali apsolutno se slažem da je jedino što je Ferrari / Kimi mogao izgubiti, to 3. mjesto, dakle u najgorem slučaju bi bio 4. A i vozač na. 5. je bio Ferrarijev.

da ovoj drugi dio je upravo ono o čemu govorim
Slavenowsky je napisao/la:Slucaj Kimi imamo dva scenarija, koja nece nikom ugodit.
Prvi scenarij: je ostanak na stazi, te nakon toga bi opalili paljbu na Ferrari, ZASTO ne povlace potez za Mercedesom? Jer je Ferrari ove sezone znao ostat 1-2 extra kruga, koja im doslovno uniste utkru. Druga stvar ko zna kako bi se Kimi ponasao na soft-u jos nekih 10 i kusur krugova, a Hamilton bi mu sigurno skidao 2-3 s po krugu, sigurno 3, tako da bi zavrsnica bila napeta.
I ne trebamo Rosberga uzimat kao referencu da je se mogla zavrsit utrka na softu, jer je i Rosberg (kako kaze tim) morao nastavit na softu zbog guzve na stazi i isli su na kocku. Dakle i oni bi usli u box. No svi znamo kako je Mercedes dobar na softu, tako da cisto sumnjam da bi i Kimi bio dobar na istim gumama i da bi mogao odolit napadima Hamiltona.
Drugi scenari: je ovaj sto se desio, Ferrari se je dvoumio da li da ostanu na stazi ili ne, jer njihov cilj je bio ocigledno 3 pozicija i Hamilton, no Kimi je bio isto u dilemi da li da nastavi ili da vozi, tu je sigurno izgubio malo na vremenu, koncentracija je bila najvise na toj dilemi. A jos nesto Hamilton je tik ispred Raikkonena izasao, da je Kimi izasao ispred njega, onda bi vecina ovdje hvalila odluku Ferrari-ja!
Dakle ovadva scenarija nikom se ne svidjaju. Kimi je na startu dobio nekoliko pozcija, pa opet izgubio dakle i tu je zaspao, a kvale su bile opet malo ocajne, ali eto, kako god utrka je bila obecavala. Ne mozemo biti prokleti pa traziti i postolje, jer je Hamilton bio u problemu sa kocnicama, a Kimi ga je pretekao. Naravno da cemo biti mrzovoljni i nezahvalni, ali jednostavno neke stvari ne mogu biti savrsene.
Mercedesu je lako, oni se mogu kockat, dok Ferrari nema tu slobodu, ali eto jasno da se je moglo rizikovat kao sto je Rosberg rizikovao, ali opet kazem, Mercedes mozi si pruzit taj luksuz, a Ferrari ne.
Moja zamjerka ti nije
gubitak ili poraz Ferarria, nego ta retardirana odluka.
Prva stvar koja me smeta u trenutku kad se Raikkonen nalazi u zavoju ispred ulaska u box, Ferarri mora znati gdje je Hamilton. Tko izlazi prije. Sad ako su znali da će Hamilton biti prije onda su
idioti i točka, a ako nisu onda je to
ozbiljan propust inžinjera i stratega u tvornici i eto ti mog problema s strategijom i misaonim imenicama u Ferarriu.
Druga stvar je ona o riziku. Zašto pobogu Ferarri stalno inzistira na mjenjanju
pozicije na stazi za
brzinu, kad se svi bore za tu jebenu
poziciju. Pretjecanje je takav problem na stazi pogotovo uličnim da i 1 sekundu brži bolid bi imao velikih problema s prolaskom. I to još rade protiv Mercedesa koji je brži bolid. Zašto.
I sad kad uzmeš u obzir koliko bi Hamilton ispuhao gume dok bi sustigao Raikkonena, nebi ni Mercedes imao više od 1 sekunde prednosti nad Ferarriem, i onda uzmeš u obzir kvalifikacijske krugove i potrošnji kočnica dok sustigneš, potrošnju dok se voziš 3-4 kruga u prljavom zraku.
I tek onda Hamilton ima mogućnost 5 krugova da prestigne Raikkonena
, i to ni manje ni više onaj Hamilton koji je usrao kvalifikacije i cijeli vikend ima problema s brzim krugovima, i koji je već usrao jedno kočenje i bio prestignut od istog tog Raikkonena.......

(koja kobasica od rečenice)
Pitanje čemu riskirati s ulaskom u box kad imaš poziciju na stazi, i čemu riskirati ako ne možeš sigurno 1,5 do 2 sekunde izaći ispred.
Jebote pa Rosberg je vozio 1:50:3 a koliko je Ric išao 1:49:5, znači gume su bile tu, a Ricove su sve više padale.
I čisto još za kraj smatram da je
izvrsnost RedBullove strategije i to da su čekali kad će Rosberg sustići zaostale za krug da mu izbiju mogućnost odlaska u box. Nisu samo računali na to koliko će Ric uzeti undercutom, nego su računali i kad će Ros izgubiti u prometu da natjeraju Merc na rizik. Tako se nekome izbiju 5 sekundi prednosti i pokrivenost vremenskom razlikom. Eto to vam je izvrsnost, a ne ovo što radi Ferarri. I još jednom ponavljam kao veliki "bivši" navijač Ferarria i veliki poklonik Michaela Schumachera, za ovaj današnji Ferarri strategija je misaona imenica. Ove godine usrali su svaki puta kad su mogli.

(eto problem emocionalne frustriranosti izbija na površinu)
Moje razmišljanje o Mercedesu i kočnicama iz komentara čisto da pojasnim ono što sam spomenuo o kočnicama. (ako ste već pročitali nema ničeg novog)
glupost, Mercedesu nisu otkazale kočnice ili bile u kvaru.
Mercedes je imao problema s laganim pregrijavanjem kočnica zbog vjerovatno previše zatvorenog otvora za zrak.
Imaš bolid X kg dodaš u njega 80kg goriva i imaš 5m duže kočenje… Znači kočnice se više griju zbog opterečenja. Na ravnini se ne stigu ohladiti jer nemaš dovoljno hladnog zraka u njima i to ti se akumulira kroz 5-10 krugova kad počmu otkazivati zbog pretjeranog trošenja/temperature….
Zato ostaviš da ti aero potisak od 900kg smanji brzinu , i izbjegneš tih 5 metara dužeg kočenja u krugu, i smanjiš akumulirano nakupljanje temperature na nivo gdje ga možeš kontrolirati. Znaš ono krug brže, krug sporije, sektor brže, sektor sporije, a temperatura +1 pa 0, pa +2, +1, 0, +1, 0, +1…….
Na početku utrke taj problem dolazi do izražaja kod guma i kočnica zbog (X kg+80kg), za razliku od kraja utrke kad imaš X kg + 5 kg goriva….
Tako da je Rosbergu rečeno čuvaj i ne vozi kvalifikacijske krugove, a Hamiltonu ne vozi u zavjetrini iza Riciarda.
I onda kad pogledaš zadnji Rosbergov stint točno se vidi da je čuvao kočnice za zadnjih 5 krugova upravo da ih može imati spremne za borbu(čitaj kvalifikacijske krugove i to ti je ona akumulacija temperature prije otkazivanja o kojoj pričam)
Druga stvar Ricove gume su gubile po 1- 1,2 sekundu performansi za svakih 5 krugova koje je odvezao, tako da u trenutku kad je dostigao Rosberga pitanje je, bi li imao više od 0,5 -0,7 sekundi po krugu, što je poprilično nedovoljno za “zaobilaženje”.
Tako da cijela ta akcija mi je više djelovala kao pokušaj tjeranja Rosberga na grešku, a ne 100% zicer. Na kraju krajeva izgubiti nisu mogli, kao ni Mercedes s Hamiltonom(osim ako se ne slupaju), a dobitak je uvijek bio moguć.
Pravo pitanje je koliko je stradao Rosbergov motor u održavanju prednosti pred Riciardom ako je morao paziti na kočnice. Motor ubrzavanje kočnice usporavanje (pitanje ako su štedili na kočenju jesu li imali motor cijelu utrku na malo ječem tempu) ????
ali mi to ne možemo znati
Nisam siguran za sve rečeno, ali prema čitanju i nekoj logici percipiram da je to način rada kočnica u F1, i da se nešto slično dešavalo na terenu.
Ništa pozz ljudi i laku noć.