Pastor je napisao/la: 12.05.2018., 13:41
Frantic je napisao/la: 12.05.2018., 12:10
Da se dotaknem cijene motora, tj. PU.
Kao ekonomista moram se osvrnuti (a samo je @Dave to pomenuo na primjeru Honde) na "nabavnu cijenu motora" ili "cijenu koštanja". Svi ste pričali o tome koliko koštaju kad se prodaju nekome.
A koliko je koštao razvoj. Stotine miliona, pola milijarde, možda i više......
Nemam tačne podatke, ali sam ubijeđen da su V8 i/ili V10 imali sigurno 15-20x manje troškove razvoja, a možda je odnos još darastičniji.
Opet, koliko god taj MGU-H, s jedne strane bio zadnje čudo tehnike, s druge strane mi je bio najobičnije govno koje je poskupilo i zakomplikovalo ove PU, ubilo zvuk i donijelo neviđenu dominaciju neke ekipe.
Ukidanje istog (opet se slažem sa @Daveom) pozdravljam, s cilljem privlačenja drugih proizvođača (i dodatnog poboljšanja zvuka). Jedan novi proizvođač motora da se uključi, na postojeća 4, ja zadovoljan.
Naravno da će nova tehnologija koštati. Šta ima novo u V8. Tehnologija sto godina stara. A nisu ni ovi motori trenutno skupi za proizvoditi. Skupo je bilo to razvijati, ali sada kad su ga razvili sigurno nije toliko skupo za proizvodnju. Tako je sa svakom novom tehnologijom.
Naravno da je skupa.
Zar sam napisao išta drugo?
Ali griješiš da ovi motori nisu skupi za proizvoditi.
Jesu, upravo iz razloga što je njihov razvoj koštao pola milijarde ili milijardu (fixni troškovi), lupam, ali puno......
Treba ih se proizvesti hiljade i hiljade (opet lupam, ali to mora biti vrlo velik broj) da se troškovi po jedinici smanje na "normalan" nivo (ukupni troškovi= fixni troškovi + oni varijabilni koji idu uporedu sa povećanjem produktivnosti). A njih nije proizvedeno hiljade i hiljade......
A normalan nivo je onaj nivo cijene koštanja od V8 ili V10 motora, kojih jeste proizveden vrlo velik broj.
Neka je ovo računica za PU
X= 1000 + 100x1,5 (1000 nečega je fixni trošak razvoja, 1,5 nečega je varijabilni trošak proizvodnje jednog motora, proizvedeno je 100 motora)
X = 1150 ukupno, a po jednom motoru je to 1150/100= 11,5 nečega
Neka je ovo računica za V8
X=50 + 500x0,5 (50 je fixni trošak razvoja, dakle 20x manji nego za PU, jer je to poznata i stara tehnologija, 0,5 je varijabilni trošak, dakle 3x manji nego za 1 PU, proizvedeno 500 motora, mislim da su ovo više manje-realni odnosi).
X=300 ukupno, a po jednom motoru 300/500=0,6 nečega
Ispade jedan hibridni PU skoro 20X skuplji od jednog klasičnog V8.
Pa ti sad vidi koliko se PU mora proizvesti da stignu nivo troškova običnog zastarjelog i prethistorijskog V8.
Drugi je par opanaka za koliko se jedni prodaju i za koliko su se oni drugi (stari) prodavali.
Kažeš da je V8 tehnologija stara 100 godina. OK, jeste stara 100 godina po konceptu, ali definitvno nije stara 100 godina kad su u pitanju materijali, tehnike i procesi proizvodnje,..... Ali je barem imala širu praktičnu primjenu. Vrlo široku, rekao bih.
A šta nam je to u praktičnom životu donijela ova "nova" tehnologija? Zasad ništa.
I neće možda još 5 ili 10 godina. Možda i više.
Opet udaljili smo se od teme. Ako je cijena uključivanja nekog novog proizvođača u F1 (pa makar i samo jednog) ukidanje tog famoznog MGU-H, ja sam ZA, bez obzira što će to otežati bolid, povećati fuel flow, bla, bla,.....
Previše su se počeli zadnjih godina u F1 pominjati pojmovi "efikasnost", "pouzdanost" i "štednja". Prva dva su OK i možemo reći da imaju veze sa F1, ali treći se nikako ne uklapa sa F1.