Da, jer ne stignu sad promijeniti pa je FIA bila "toliko dobra" da nam dozvole da sad nastupimo s cijelom konstrukcijom....avetma je napisao/la: 12.05.2018., 13:05 Znači, trenutno je legalno, ali će se od Monaka proglasiti ilegalnim?
F1 Vijesti
- Ferrari Maniac
- Formula 1
- Postovi: 3162
- S nama već: 10 god 2 mj
- Navija za: Scuderia Ferrari
- Lokacija: Zagreb
Sisu (fin.)
- CrashOverride Verified
- Formula 1
- Postovi: 9727
- S nama već: 9 god
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: AlfaQuadrant

Frantic je napisao/la: 12.05.2018., 13:00To je zbog sigurnostiCrashOverride je napisao/la: 12.05.2018., 12:53Ocekivano..reso20 je napisao/la: 12.05.2018., 12:51 Ferrari rear view mirror with its attached winglet will be deemed illegal from Monaco onwards. So Ferrari has to change the solution for the next race.
Da neko hoce ovu promjenu guma proglasit ilegalnom![]()
![]()
Fino Alla Fine
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18319
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
Mislim, kako retrovizori, tako i gume.....CrashOverride je napisao/la: 12.05.2018., 13:20
Frantic je napisao/la: 12.05.2018., 13:00To je zbog sigurnostiCrashOverride je napisao/la: 12.05.2018., 12:53
Ocekivano..
Da neko hoce ovu promjenu guma proglasit ilegalnom![]()
![]()

Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Ferrari
- Formula 1
- Postovi: 8145
- S nama već: 10 god 2 mj
- Navija za: Ferrari, Seb, Max, Lec
Vjerojatno je Ferrari rekao da "nema" stare retrovizore jer su donijeli nove pa je FIA valjda morala popustiti...avetma je napisao/la: 12.05.2018., 13:05 Znači, trenutno je legalno, ali će se od Monaka proglasiti ilegalnim?
We fight together. We win together. We lose together. Forza Ferrari



- CrashOverride Verified
- Formula 1
- Postovi: 9727
- S nama već: 9 god
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: AlfaQuadrant
A bar nam ne bu dosadno... S jedne strane se daju nove gume premda stare nisu nikog ugrozile a s druge strane se mice mgu-h premda ga svi proizvodjaci zele zadrzat..
Fino Alla Fine
- Pastor
- Formula 1
- Postovi: 3812
- S nama već: 7 god 3 mj
- Navija za: Seb
Naravno da će nova tehnologija koštati. Šta ima novo u V8. Tehnologija sto godina stara. A nisu ni ovi motori trenutno skupi za proizvoditi. Skupo je bilo to razvijati, ali sada kad su ga razvili sigurno nije toliko skupo za proizvodnju. Tako je sa svakom novom tehnologijom.Frantic je napisao/la: 12.05.2018., 12:10 Da se dotaknem cijene motora, tj. PU.
Kao ekonomista moram se osvrnuti (a samo je @Dave to pomenuo na primjeru Honde) na "nabavnu cijenu motora" ili "cijenu koštanja". Svi ste pričali o tome koliko koštaju kad se prodaju nekome.
A koliko je koštao razvoj. Stotine miliona, pola milijarde, možda i više......![]()
Nemam tačne podatke, ali sam ubijeđen da su V8 i/ili V10 imali sigurno 15-20x manje troškove razvoja, a možda je odnos još darastičniji.
Opet, koliko god taj MGU-H, s jedne strane bio zadnje čudo tehnike, s druge strane mi je bio najobičnije govno koje je poskupilo i zakomplikovalo ove PU, ubilo zvuk i donijelo neviđenu dominaciju neke ekipe.
Ukidanje istog (opet se slažem sa @Daveom) pozdravljam, s cilljem privlačenja drugih proizvođača (i dodatnog poboljšanja zvuka). Jedan novi proizvođač motora da se uključi, na postojeća 4, ja zadovoljan.
- Iceman
- Formula 1
- Postovi: 2460
- S nama već: 10 god 4 mj
- Navija za: Ferrari, KR7
https://www.pitpass.com/53894/Engine-costs-have-doubledFerrari je napisao/la: 11.05.2018., 18:26Ne znam baš za tih 5 milijuna...daj mi link jer ja taj podatak ne mogu pronaći.
Nego:
https://www.motorsport.com/f1/news/cust ... es-943813/
Puno sam i rekao...uglavnom negdje od 12 do 14 milijuna dolara za trenutne motore...što uopće nije abnormalno s obzirom na performanse i trajnost.
Još uzmi u obzir da imaš ekipe koje će uzeti tipa Mercedesovog ili Ferrarijevog vozača pa dobiju dodatne popuste na motore.
Nekako mi je ostalo tih 5 milijuna u glavi, ali nema veze. U svakom slučaju dvostruko su skuplji V6 u odnosu na V8.
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18319
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
Naravno da je skupa.Pastor je napisao/la: 12.05.2018., 13:41Naravno da će nova tehnologija koštati. Šta ima novo u V8. Tehnologija sto godina stara. A nisu ni ovi motori trenutno skupi za proizvoditi. Skupo je bilo to razvijati, ali sada kad su ga razvili sigurno nije toliko skupo za proizvodnju. Tako je sa svakom novom tehnologijom.Frantic je napisao/la: 12.05.2018., 12:10 Da se dotaknem cijene motora, tj. PU.
Kao ekonomista moram se osvrnuti (a samo je @Dave to pomenuo na primjeru Honde) na "nabavnu cijenu motora" ili "cijenu koštanja". Svi ste pričali o tome koliko koštaju kad se prodaju nekome.
A koliko je koštao razvoj. Stotine miliona, pola milijarde, možda i više......![]()
Nemam tačne podatke, ali sam ubijeđen da su V8 i/ili V10 imali sigurno 15-20x manje troškove razvoja, a možda je odnos još darastičniji.
Opet, koliko god taj MGU-H, s jedne strane bio zadnje čudo tehnike, s druge strane mi je bio najobičnije govno koje je poskupilo i zakomplikovalo ove PU, ubilo zvuk i donijelo neviđenu dominaciju neke ekipe.
Ukidanje istog (opet se slažem sa @Daveom) pozdravljam, s cilljem privlačenja drugih proizvođača (i dodatnog poboljšanja zvuka). Jedan novi proizvođač motora da se uključi, na postojeća 4, ja zadovoljan.
Zar sam napisao išta drugo?
Ali griješiš da ovi motori nisu skupi za proizvoditi.
Jesu, upravo iz razloga što je njihov razvoj koštao pola milijarde ili milijardu (fixni troškovi), lupam, ali puno......
Treba ih se proizvesti hiljade i hiljade (opet lupam, ali to mora biti vrlo velik broj) da se troškovi po jedinici smanje na "normalan" nivo (ukupni troškovi= fixni troškovi + oni varijabilni koji idu uporedu sa povećanjem produktivnosti). A njih nije proizvedeno hiljade i hiljade......
A normalan nivo je onaj nivo cijene koštanja od V8 ili V10 motora, kojih jeste proizveden vrlo velik broj.
Neka je ovo računica za PU
X= 1000 + 100x1,5 (1000 nečega je fixni trošak razvoja, 1,5 nečega je varijabilni trošak proizvodnje jednog motora, proizvedeno je 100 motora)
X = 1150 ukupno, a po jednom motoru je to 1150/100= 11,5 nečega
Neka je ovo računica za V8
X=50 + 500x0,5 (50 je fixni trošak razvoja, dakle 20x manji nego za PU, jer je to poznata i stara tehnologija, 0,5 je varijabilni trošak, dakle 3x manji nego za 1 PU, proizvedeno 500 motora, mislim da su ovo više manje-realni odnosi).
X=300 ukupno, a po jednom motoru 300/500=0,6 nečega
Ispade jedan hibridni PU skoro 20X skuplji od jednog klasičnog V8.
Pa ti sad vidi koliko se PU mora proizvesti da stignu nivo troškova običnog zastarjelog i prethistorijskog V8.
Drugi je par opanaka za koliko se jedni prodaju i za koliko su se oni drugi (stari) prodavali.
Kažeš da je V8 tehnologija stara 100 godina. OK, jeste stara 100 godina po konceptu, ali definitvno nije stara 100 godina kad su u pitanju materijali, tehnike i procesi proizvodnje,..... Ali je barem imala širu praktičnu primjenu. Vrlo široku, rekao bih.
A šta nam je to u praktičnom životu donijela ova "nova" tehnologija? Zasad ništa.
I neće možda još 5 ili 10 godina. Možda i više.
Opet udaljili smo se od teme. Ako je cijena uključivanja nekog novog proizvođača u F1 (pa makar i samo jednog) ukidanje tog famoznog MGU-H, ja sam ZA, bez obzira što će to otežati bolid, povećati fuel flow, bla, bla,.....
Previše su se počeli zadnjih godina u F1 pominjati pojmovi "efikasnost", "pouzdanost" i "štednja". Prva dva su OK i možemo reći da imaju veze sa F1, ali treći se nikako ne uklapa sa F1.
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Ferrari Maniac
- Formula 1
- Postovi: 3162
- S nama već: 10 god 2 mj
- Navija za: Scuderia Ferrari
- Lokacija: Zagreb
Gospodin Profesor.... 

Sisu (fin.)
- Pastor
- Formula 1
- Postovi: 3812
- S nama već: 7 god 3 mj
- Navija za: Seb
Nije nam donijela za sad ništa masovno primjenjivo. Ali to ne znači da zbog toga treba ostati na nečemu starom, i ne pokušavati ništa novo. Ta tehnologija tek treba zaživjeti u praktičnoj primjeni. Ali teško će zaživjeti ako je izbace iz F1...
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18319
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
Slažem se.Pastor je napisao/la: 12.05.2018., 14:50 Nije nam donijela za sad ništa masovno primjenjivo. Ali to ne znači da zbog toga treba ostati na nečemu starom, i ne pokušavati ništa novo. Ta tehnologija tek treba zaživjeti u praktičnoj primjeni. Ali teško će zaživjeti ako je izbace iz F1...
Međutim, preskupo je to trenutno za ove "masovne" kategorije automobila (gradski, kompakti i manje/srednje limuzine).
Toga će biti u hyperautima, ali takve sebi može priuštiti mali broj sretnika na kugli zemaljskoj.
Predugačak je period od npr. 20 godina (period, kada bi, po mom skromnom mišljenju ova tehnologija mogla dosegnuti nivo da su troškovi niski i da imamo masovnu proizvdnju za ugradnju u ove prihvatljivije kategorije auta) da bi se to i dalje stalno koristilo u F1, jer za 20 godina, ćemo imati najmanje 3 veeeelike promjene tehničkog pravilnika (što bi rekli, "za 20 godina, ko živ, a ko mrtav").
Zašto 20 godina (jbga, odoh u off). Pogledaj elektro aute i/ili hibride i/ili plug-in hibride. Prius (npr.) se počeo prodavati prije 21 godinu. Međutim, i dan danas je skup. Puno skuplji od turbodizela ili turbobenzinca ekvivaletne snage. Na stranu poticaji države (u BiH ih nema ni na vidiku, u Hrvatskoj budu, pa ne budu, pa opet budu i više-manje su solidni, u naprednijim državama poput Norveške su ogromni....), koji ti "smanje" cijenu, Prius & Co. su i dalje skupa auta.
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Ferrari Maniac
- Formula 1
- Postovi: 3162
- S nama već: 10 god 2 mj
- Navija za: Scuderia Ferrari
- Lokacija: Zagreb
https://twitter.com/Gianludale27/status/995648042547150848
Sisu (fin.)
- avetma
- Administrator
- Postovi: 5742
- S nama već: 10 god 5 mj
- Lokacija: Zagreb
- Kontakt:
Ovo sa DNA mu je glupost jer svi, uključujući i Ferrari, stalno prigovaraju na sve, to je priroda ovog sporta.
Ali ovaj drugi dio je zanimljiv. Ono što britanski mediji pokušavaju progurati, da je i Ferrari konzultiran oko promjene nije točno, oni su očito samo informirani o tome.
Ali ovaj drugi dio je zanimljiv. Ono što britanski mediji pokušavaju progurati, da je i Ferrari konzultiran oko promjene nije točno, oni su očito samo informirani o tome.
- Ferrari Maniac
- Formula 1
- Postovi: 3162
- S nama već: 10 god 2 mj
- Navija za: Scuderia Ferrari
- Lokacija: Zagreb
Upravo zato sam i stavio, jasno da je ovaj prvi dio baljezgarija, nužna PR procedura....avetma je napisao/la: 13.05.2018., 17:49 Ovo sa DNA mu je glupost jer svi, uključujući i Ferrari, stalno prigovaraju na sve, to je priroda ovog sporta.
Ali ovaj drugi dio je zanimljiv. Ono što britanski mediji pokušavaju progurati, da je i Ferrari konzultiran oko promjene nije točno, oni su očito samo informirani o tome.
Sisu (fin.)
- Ferrari Maniac
- Formula 1
- Postovi: 3162
- S nama već: 10 god 2 mj
- Navija za: Scuderia Ferrari
- Lokacija: Zagreb
https://twitter.com/tgruener/status/995708081312010241
Sisu (fin.)
- zekohonda Verified
- Formula 1
- Postovi: 7185
- S nama već: 10 god 4 mj
- Navija za: sve powered by honda
- Lokacija: dubrovnik
dobro je prošao.
stigla odluka na vrhu steward decisions dijela:
https://www.fia.com/events/fia-formula- ... ormation-3
stigla odluka na vrhu steward decisions dijela:
https://www.fia.com/events/fia-formula- ... ormation-3
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.
- Pastor
- Formula 1
- Postovi: 3812
- S nama već: 7 god 3 mj
- Navija za: Seb
Slabo, slabo.Ferrari Maniac je napisao/la: 13.05.2018., 18:56 https://twitter.com/tgruener/status/995708081312010241