Ne znam kako je to Noble (ili tko god) analizirao, možda je gledao samo kvalifikacije? Možemo proći nabrzaka, nije problem.
Australija: Mercedes očigledno brži, utrka izgubljena jer je VER raširio bolid preko cijele staze pa je Mercedesu upropastio taktiku (1:0)
Bahrein: Ovo je jedna od onih u kojima je Ferrari u kvalama imao 2-3 desetinke, u utrci Mercedes mrvicu brži, ali je Vettel uspio ostati ispred (ispred Bottasa, 0.7s u cilju). Ili Mercedes ili ako ćemo biti široke ruke onda nitko, 1,5:0,5.
Kina: Bottas na +3s od Vettela nakon 20 krugova, Hamilton na +1s od Raikkonena, Mercedes undercutom rutinski sredio i jednog i drugog. Kasnije utrka otišla u bananu, ali to je irelevantno. Bottas ispred Vettela dok nije bilo kaosa - jasno da ide na stranu Mercedesa - 2,5:0,5
Azerbajdžan: Ferrari brži, prvi put da su imali jasno bolji volid - Vettel imao solidnu prednost (+10s) prije nego je strategija ušla u igru. (2,5:1,5)
Španjolska: Primjer klasične Merc priče - što god Ferrari napravi - ovi imaju odgovor na to + još malo kad je potrebno. Merc 3,5:1,5
Kanada: Ferrari je ispred, opet, jedna od onih "iscijeđenih" gdje je Vettel ispred Bottasa manje od 0.1s u kvalama, i 7.3s u utrci (unatoč odlasku Bottasa na travu par krugova prije kraja). Hamilton uprskao vikend. Još jedna tijesna za Ferrari, 3,5:2,5
Francuska: Klasičan Merc, uvjerljivo bolji od Ferrarija u kvalama i u utrci. Vettel sudar s Bottasom na startu, tako da tko zna što bi bilo, ali s obzirom na brzinu u utrci - ne bi bilo ništa, HAM uvjerljivo. 4,5:2,5
Austrija: MER brži od FER, ali s obzirom na odustajanje ovo mora ići na stranu FER - 4,5:3,5
Britanija: FER u utrci brži od MER, tijesno, ali jasno. 4,5:4,5
Njemačka: FER opet brži, iako u kaotičnoj utrci teško reći koliko. 4,5:5,5
Mađarska: Merc brži, HAM ugodna prednost prije prvih bokseva, BOT undercut na Vettela nakon prvih bokseva. BOT na kraju utrke udario u VET pa je pao iza, ali tad je HAM već bio na +23s. Merc 5,5:5,5
Belgija: Ferrari brži, Vettel u cilju na +11s od HAM. 5,5:6,5
Har Kl je napisao/la: 27.04.2020., 00:57
Ono što je poražavajuće je to da je omjer u prvih 14 utrka bio 10:4 ili 9:5 za Ferrari. Nakon 14. utrke Hamilton je imao 30 bodova više od Vettela.
Eto ga, 14 utrka, pa mi pojasni gdje je tih 10:4 ili 9:5? Omjer je tu negdje, s napomenom da je u svojim "boljim" utrkama Ferrari uglavnom bio marginalno brži, dok je Mercedes u svojim boljim utrkama bio u lagodnoj situaciji.
Hoćemo dalje? Ajmo
Italija - slično kao što je Ferrari bio brži u Kanadi, tako je Merc u Italiji. +9s u cilju, još uvijek može spadati u "tijesne" iako je Ferrari u Kanadi na +11 nije bio tijesan, ali neka. 6,5:6,5
Singapur - Mercedes brži od Ferrarija 7,5:6,5
Rusija - Mercedes brži od Ferrarija 8,5:6,5
Japan - Mercedes miljama brži od Ferrarija 9,5:6,5
SAD - Ferrari pobjeđuje, ali +1,9 ispred Mercedesa nakon kaotične utrke, to je pošteno 0,5 svakome. 10:7
Meksiko - čudna utrka, incidenti i svašta nešto, ali vjerojatno mora ići na stranu Ferrarija - 10:8
Brazil: Mercedes brži od Ferrarija 11:8
Abu Dhabi: Mercedes brži od Ferrarija 12:8
Ne samo da je bio brži bolid tijekom većine sezone, nego i još nešto jako bitno: kad su bili brži, onda su bili brži. Nisu morali izvoditi vratolomije i grčevito se braniti. S druge strane, skoro svaki put kad je Ferrari bio brži - to je visilo o jako tankoj niti i svaka greška bi ih vraćala natrag.
"Spin" je dobar soundbite koji je solidna taktika za shortcut do pobjede u raspravi, ali ako ćemo raspravljati kao navijači koji nose bannere "Sbinnala" ili "My tyres are dead" onda promašujemo poantu. Vozači griješe, Vettel više od prosjeka, ali bi bilo naivno zanemariti okolnosti. Griješi i Leclerc koji je u sezonu ušao s jedinim ciljem pobijediti Vettela, a kamoli da se išao bakćati s Mercedesima. Doduše, išao je, na par utrka, pa smo vidjeli kako je to završavalo. U Italiji odlično, u Njemačkoj ili Azerbajdžanu malo manje odlično. Kako ide Mercedesima pod pritiskom? Pronađi situacije kad su bili pod pritiskom odih 6 godina pa pogledaj, ili pitaj Albona, ili opet pogledaj Njemačku. Tako da - lako je pogriješiti kad si na limitu, isto kao što je lako voziti kad imaš lagodnu situaciju. A onda se opet vraćamo na staro pitanje na koje nikako da dobijem odgovor - koja je zadnja sezona kad je Ferrari imao lagodnu situaciju i kad je pobjeđivao s većim marginama, a gubio s malim?