Sebastian Vettel

🏎️ Svaki aktualni F1 vozač i momčad zaslužuju ovdje svoju temu.

Post

Mazzacane
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 98
S nama već: 7 god 3 mj
Navija za: Minardi
Ferrari se u dosta slučajeva pokaza kao šlampava ekipa, ne samo u Vettelovoj eri, nego i u Alonsovoj i prije Alonsa, ali se po meni naveliko pretjeruje kad se u Ferrariju traži krivca za 2018. Ferrari je 2018. složio bolid koji je više-manje bio u egalu Mercedesu. Posljednji put prije toga se to dogodilo 2008. I po pitanju pouzdanosti \ šlampavosti Vettelovog bolida su napravili korak dalje, gdje je u odnosu na 2017. (kvalifikacije u Maleziji i utrku u Japanu) u 2018. takvih problema bilo ravno 0. Za razliku od Hamiltonovog Mercedesa, koji je zaradio kaznu na gridu zbog mjenjača u Bahreinu, odustao u Austriji zbog problema s dotokom goriva, a onda zaglavio nakon šta je proša Q1 u Njemačkoj.
Ili drugi primjer - vidiš li poveznicu između forsiranog nabijanja u Verstappena u Japanu i činjenice da je utrku morao krenuti s 8. pozicije zbog pogreške Ferrarija?
Meni je ovo recimo primjer svaljivanja krivice vozača na momčad. Svi osim Ferrarija izlaze na slick gumama. Ferrari nakon šta su vidjeli da su pogriješili, skidaju intermedije i stavljaju slick gume Raikkonenu i Vettelu. I onda ide postavljanje kvalifikacijskih vremena.

8-7:50 minuta prije kraja kvalifikacija, Hamilton i Bottas postavljaju vrijeme na slick gumama na suhoj stazi.

7:20 minuta prije kraja kvalifikacija, Verstappen postavlja vrijeme na slick gumama na suhoj stazi.

6:30-6 minuta prije kraja kvalifikacija, Raikkonen i Vettel postavljaju vrijeme na slick gumama na suhoj stazi.

Negdje oko 3 minute prije kraja kvalifikacija počinje ozbiljna kiša i kvalifikacije su gotove.

Hamilton, Bottas, Verstappen, Vettel, Raikkonen – svi su vremena postavili na slick gumama na suhoj stazi + svima je ovo bio jedini pokušaj. Jedina razlika je u tome šta je Vettel stražnjom desnom gumom dotakao desni rubnik u zavoju gdje je u utrci imao susret s Verstappenom, šta je rezultiralo izlaskom na asfaltiranu izletnu zonu i 4,4 sekunde zaostatka za Hamiltonom.

I sad gdje je ovdje Ferrarijeva greška? Eventualno šta nisu Vettelu rekli da produži odma napravit još jedan pokušaj na jedan krug starim gumama nakon šta su vidili da je izletija, ali i to bi se pokazalo pogrešno u slučaju da kiša nije pala, jer ne bi ima vremena za treći pokušaj, a znamo da nitko ne može predvidjet budućnost kad će točno kiša past, pa tako ni Ferrari.

Sažetak kvalifikacija VN Japana 2018. ako je netko zaboravio kako su tekle. Q3 je na 3:28.
https://www.youtube.com/watch?v=zqRsStQ7dK0

Post

Ferrari
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 8143
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari, Seb, Max, Lec
Tekle su tako da je Ferrari zaribao strategiju.

Mislim ono... očito je.

Staza je bila sve samo ne suha. Najbolji uvjeti su bili na samom početku Q3, kada su svi i postavili svoja najbolja vremena.
We fight together. We win together. We lose together. Forza Ferrari
slika slika

Post

avetma
Avatar
Administrator
Administrator
Postovi: 5730
S nama već: 10 god 4 mj
Lokacija: Zagreb
Kontakt:
Mazzacane je napisao/la: 24.04.2020., 18:39 Meni je ovo recimo primjer svaljivanja krivice vozača na momčad. Svi osim Ferrarija izlaze na slick gumama. Ferrari nakon šta su vidjeli da su pogriješili, skidaju intermedije i stavljaju slick gume Raikkonenu i Vettelu. I onda ide postavljanje kvalifikacijskih vremena.
...
I sad gdje je ovdje Ferrarijeva greška?
Sam pitaš - par redova kasnije sam odgovoriš.

Post

Mazzacane
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 98
S nama već: 7 god 3 mj
Navija za: Minardi
Tekle su tako da je Ferrari zaribao strategiju.

Mislim ono... očito je.

Staza je bila sve samo ne suha. Najbolji uvjeti su bili na samom početku Q3, kada su svi i postavili svoja najbolja vremena.
To sam i napisa.
Svi osim Ferrarija izlaze na slick gumama. Ferrari nakon šta su vidjeli da su pogriješili, skidaju intermedije i stavljaju slick gume Raikkonenu i Vettelu.
No jedina posljedica zaribane strategije na samom početku Q3 je bila šta su Raikkonen i Vettel svoja vremena postavili minutu ipo nakon Hamiltona, Bottasa i Verstappena. Staza je bila jednako suha kad su sva petorica postavljala vrijeme.

Ili želiš reći da je Raikkonen svoje 4. vrijeme postavio u najboljim uvjetima na samom početku, a Vettel svoje 9. vrijeme kad se nebo srušilo na zemlju, bez obzira šta se Vettel nalazio nešto više od 20 sekundi iza Raikkonena. :mrgreen:

Post

Mazzacane
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 98
S nama već: 7 god 3 mj
Navija za: Minardi
@avetma

Pod pojmom i upitnikom Ferrarijeva greška sam mislio na Ferrarijevu odgovornost za Vettelovo 9. vrijeme. Kao što sam napisao @Ferrariju, Ferrarijeva početna strateška greška i Vettelovo 9. vrijeme nemaju poveznice. Nakon besmislenih intermedija, dobili su SS kao i ostali, te opet kao i ostali vozili na suhoj stazi. Raikkonen je bio četvrti, Vettel deveti.

Post

avetma
Avatar
Administrator
Administrator
Postovi: 5730
S nama već: 10 god 4 mj
Lokacija: Zagreb
Kontakt:
Mazzacane je napisao/la: 24.04.2020., 21:02 @avetma
Nakon besmislenih intermedija, dobili su SS kao i ostali, te opet kao i ostali vozili na suhoj stazi.
Nisu, vozili su po stazi na kojoj pada kiša. Tu znači i jesi li u nekom zavoju prije ili kasnije naišao, a kamoli minuta i pol ili dvije.

Post

Ferrari
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 8143
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari, Seb, Max, Lec
Mazzacane je napisao/la: 24.04.2020., 21:02 @avetma

Pod pojmom i upitnikom Ferrarijeva greška sam mislio na Ferrarijevu odgovornost za Vettelovo 9. vrijeme. Kao što sam napisao @Ferrariju, Ferrarijeva početna strateška greška i Vettelovo 9. vrijeme nemaju poveznice. Nakon besmislenih intermedija, dobili su SS kao i ostali, te opet kao i ostali vozili na suhoj stazi. Raikkonen je bio četvrti, Vettel deveti.
Staza nije bila suha, ni približno kao na početku Q3.
We fight together. We win together. We lose together. Forza Ferrari
slika slika

Post

Mazzacane
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 98
S nama već: 7 god 3 mj
Navija za: Minardi
@avetma @Ferrari

Dobro, nije bila suha, neka lagana kiša je padala. Htio sam pitat za neke dokaze, da je intenzitet kiše bio veći oko 8 minute nego oko 6, al preskočit ću to, hajmo reći da je bio. Ono šta me zanima je Raikkonen-Vettel. Raikkonen se vozi nešto više od 20 sekundi ispred Vettela. Uspijeva završiti na 4. mjestu ispred Grosjeana, Hartleyja, Gaslyja i Ocona, odnosno vozača koji su svoja vremena odvozili minutu prije Raikkonena kada je kiša, kako vi kažete, bila slabija. Vettel prolazi ciljem na 9. mjestu iza svih tih vozača. Vi tvrdite da se kiša u tih 20 sekundi toliko pojačala, da je Vettel zbog toga kasnio 2,7 za Raikkonenom, a ne zato šta je napravio grešku?

Post

avetma
Avatar
Administrator
Administrator
Postovi: 5730
S nama već: 10 god 4 mj
Lokacija: Zagreb
Kontakt:
Mazzacane je napisao/la: 24.04.2020., 22:46 @avetma @Ferrari

Dobro, nije bila suha, neka lagana kiša je padala. Htio sam pitat za neke dokaze, da je intenzitet kiše bio veći oko 8 minute nego oko 6, al preskočit ću to, hajmo reći da je bio. Ono šta me zanima je Raikkonen-Vettel. Raikkonen se vozi nešto više od 20 sekundi ispred Vettela. Uspijeva završiti na 4. mjestu ispred Grosjeana, Hartleyja, Gaslyja i Ocona, odnosno vozača koji su svoja vremena odvozili minutu prije Raikkonena kada je kiša, kako vi kažete, bila slabija. Vettel prolazi ciljem na 9. mjestu iza svih tih vozača. Vi tvrdite da se kiša u tih 20 sekundi toliko pojačala, da je Vettel zbog toga kasnio 2,7 za Raikkonenom, a ne zato šta je napravio grešku?
Ne mora intenzitet biti veći da bi kiše na stazi bilo više. Ako je intenzitet isti (a nije bio, jer je pojačavala i nastavila pojačavati, pogledaj par minuta unaprijed) onda je kiše na stazi sve više. Jel za to treba dokaz?

Diskusija je zasto se Vettel u Japanu nije borio s Mercedesima. To jel bio Vet P4 ili Kimi P4 je irelevantno. Možda je na dashu vidio +0.8s i išao na sve ili ništa? Možda je pogriješio jer nije bio dovoljno fokusiran, možda je bilo što treće. I dalje je zaključak prvog pitanja taj da su uprskali stratezi koji im nisu dali gume kao Merc stratezi svojim i RB stratezi svojim vozačima.

Post

Ferrari
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 8143
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari, Seb, Max, Lec
Mazzacane je napisao/la: 24.04.2020., 22:46 @avetma @Ferrari

Dobro, nije bila suha, neka lagana kiša je padala. Htio sam pitat za neke dokaze, da je intenzitet kiše bio veći oko 8 minute nego oko 6, al preskočit ću to, hajmo reći da je bio. Ono šta me zanima je Raikkonen-Vettel. Raikkonen se vozi nešto više od 20 sekundi ispred Vettela. Uspijeva završiti na 4. mjestu ispred Grosjeana, Hartleyja, Gaslyja i Ocona, odnosno vozača koji su svoja vremena odvozili minutu prije Raikkonena kada je kiša, kako vi kažete, bila slabija. Vettel prolazi ciljem na 9. mjestu iza svih tih vozača. Vi tvrdite da se kiša u tih 20 sekundi toliko pojačala, da je Vettel zbog toga kasnio 2,7 za Raikkonenom, a ne zato šta je napravio grešku?
Raikkonen je bio točno 1.7 sekundi iza Mercedesa, i RBR, a ti kažeš da su uvjeti još uvijek bili povoljni...

Jedva 3 desetinke ispredndva TR-a i Grosjeana. Ma i da se kvalificirao 4 ili 5 i dalje je to bila užasna pogreška ekipe koja je direktno odgovorna za to.

Arrivabene je na zidu klimao glavom i nevjerici, ovi ostali blijedo gledali u ekrane, a onda nakon kvala je Arrivabene rekao da su promašili.
We fight together. We win together. We lose together. Forza Ferrari
slika slika

Post

Mazzacane
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 98
S nama već: 7 god 3 mj
Navija za: Minardi
Ne mora intenzitet biti veći da bi kiše na stazi bilo više. Ako je intenzitet isti (a nije bio, jer je pojačavala i nastavila pojačavati, pogledaj par minuta unaprijed) onda je kiše na stazi sve više. Jel za to treba dokaz?
Dobro, to sam odlučio preskočiti jer je stvar preopširna i bazira se isključivo na pretpostavkama, barem kod mene. Razlika je trkaća linija i van nje, i ne znam zašto bi trkaća linija trebala biti više mokra 2 minute prije, ako na nju tu i tamo padne koja kap, a vozači konstantno voze preko nje.

Da se kiša pojačala oko 3 minute prije kraja Q3 sam i napisao i to je vidljivo na kamerama. Do tada su svi vozači odvozili svoja prva i jedina vremena. Kako je teklo pojačanje do 3 minute i jeli uopće bilo, ja ne znam. Vidim na kamerama na kraju Q2 par kapljica, a istu količinu vidim i kad vremena voze Mercedesi, Verstappen i Ferrariji. Ako netko po kamerama može zaključit golim okom da je više kaplji palo 6 minuta prije kraja nego 8, dobro, ja ne mogu.
Diskusija je zasto se Vettel u Japanu nije borio s Mercedesima. To jel bio Vet P4 ili Kimi P4 je irelevantno. Možda je na dashu vidio +0.8s i išao na sve ili ništa? Možda je pogriješio jer nije bio dovoljno fokusiran, možda je bilo što treće.
Vettel se u Japanu nije borio s Mercedesima jer nadogradnje nisu funkcionirale. To je bilo vidljivo na svim treninzima, i u Q1 i Q2, i to je recimo opravdan razlog kritike Ferrarija, a ne početna strategija na intermedijama koja je bila svojevrstan rizik koji se na kraju nije isplatio. Ferrari po suhom nije mogao ugroziti Mercedes u Japanu. Jedina šansa je bila kiša, odnosno u pravi trenutak izaći na pravim gumama.

I sad imamo situaciju da se prve kaplje vide oko 4-5 minuta prije kraja Q2, no to i dalje ne znači da je staza mokra i da su potrebne intermedije. Ferrari vuče potez s intermedijima, nadajući se da će kiša past taman toliko koliko je potrebno za njih i na taj način zauzet prvi startni red. I sad da je kiša pojačala dovoljno za intermedije, u Ferrariju bi bili heroji? A ovako su ispali budale, zbog čega točno? Jer vide oblake nad stazom i kapi kiše, al nemaju pogled u budućnost, za razliku od nas gledatelja koji točno znamo minutu i sekundu kad će kiša past dovoljno za intermedije.
Raikkonen je bio točno 1.7 sekundi iza Mercedesa, i RBR, a ti kažeš da su uvjeti još uvijek bili povoljni...
Raikkonen je napravio grešku, ne toliku koliku Vettel, al ipak grešku koja je dobro pridonijela tom zaostatku za Mercedesom. Grešku je napravio i Perez, koji je s Oconom prvi izašao u Q3, Leclerc u Q2 koja ga je možda i stajala prolaska u završnu rundi, kao i još neki vozači u Q1. Naglasak je na greškama, manje na uvjetima na stazi.

Post

senna66 Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7778
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
slika

Post

Vettel-Ferrari
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 6170
S nama već: 10 god
Navija za: Vettel, Sainz, Ferrari
Ne bih pojedinačno odgovarao na postove, ali imam potrebu da napišem par svojih mišljenja o Vettelovim sezonama 2017. i 2018., indirektno i Ferrarijevim.

Prvo 2017. godina, Ferrari je bio poprilično inferioran bolid Mercedesu na većem broju staza, ali je Vettel u Bakuu imao "kriminalnu" utrku koja ga je mogla koštati mnogo više već što jest, a koštala ga je pobjede, zbog njegove krivice. Tu utrku držim kao prekretnicom Vettelove stabilnosti u Ferrariju, daleko od tog da poslije nije imao odličnih utrka, imao ih je vjerojatno više već prije tog, ali je otad postalo skoro kao pravilo da u kritičnim situacijama obično izvlači najgore, umjesto najbolje moguće.
Singapur 2017. (jako bolna uspomena i nikad prežaljena) je teška ŠBBKBB situacija, ali će uvijek postojati sumnja (barem kod mene) je li Vettel mogao to tad bolje odraditi i izbjeći. Pitanje je bi li tad s onim Ferrarijem itko odvozio onakav kvalifikacijski krug u subotu, ali su poprilične situacije da P1 bi, kao i da bi barem neko iz situacije na startu prošao s mnogo manje posljedice. Opet kažem teška je ŠBBKBB situacija, ali će Vettel uvijek ostati kao jedan od krivaca za incident, kao i pitanje je li morao?!
Dvije gornje navedene utrke mu vjerojatno te 2017. ne bi donijele naslov, ali bi šanse za naslov puno duže bile moguće, zašto je on bio odgovoran, ekipa (u tim stiuacijama) nikako.

2018. izlijetanje u Njemačkoj jest bila prekretnica sezone, ne samo sezone već Vettelove forme od tad pa do zadnje utrke F1 utrke dosad održane. Odugovlačenje s naredbom Kimija za mene nije nikaku poveznicu imala s promašenom točkom kočenja i zabijanjem u zid Vettela kasnije. Da se desilo u tim krugovima kad je to odugovlačenje trajalo, možda bi se u vezu i moglo dovest, ali promašena točka kočenja koliko već krugova kasnije nema šanse. Jer u tim trenutcima Vettel je vodio utrku s popriličnom vodstvom, kako može nešto što se desilo prije tog utjecat na tako dobru situaciju u kojoj se Vettel nalazio, ako nekako i može tim gore po Vettela i njegove ambicije da bude najbolji.
Ni ta Njemačka mu ne bi vjerojatno donijela naslov te sezone, ali sam uvjeren da bi s tad odvoženom utrkom do kraja (nije morala ni biti pobjeda) on ostao kao kandidat za naslov, to se nažalost davno prije prestao biti, zašto nosi veći dio krivice.

Post

LH44
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4505
S nama već: 6 god 7 mj
Navija za: McLaren, HAM, RIC, NOR
Lokacija: Woking
avetma je napisao/la: 24.04.2020., 15:35
DaveGilmour je napisao/la: 24.04.2020., 15:27 Sigurno da organiziranost tima utječe na partije koje vozač pruža, ali se ne slažem da četverostrukom svjetskom prvaku to smije biti alibi za njegove greške. Štoviše, mislim da to nikome ne može biti alibi. Ako ćemo tako gledati onda sve greške vozača možemo svaljivati na loš tima, osim naravno onih koje načine vozači u najboljem timu. Tako mogu i ja pravdati sve Verstappenove greške inferiornim bolidom, ali to ne mijenja činjenicu da je Verstappen, i samo Verstappen, kriv za te greške i da je napravio glupost. Mislim da generalno preuveličavate efekt koji je neorganizirani Ferrari imao na Vettelove vožnje. A u konačnici, ako je uistinu stvar u tome, onda je to primarno problem s njegovom glavom.
Pojam "alibi" služi za navijačka nadmudrivanja. Može li to biti jedan od uzroka nekih pogrešaka? Konkretno, Njemačka 2018.? Vidiš li poveznicu između nesposobnosti Ferrarija da kažu Kimiju na drugoj strategiji da se makne i Vettelovog izlijetanja u DHL reklamu netom nakon toga?

Ili drugi primjer - vidiš li poveznicu između forsiranog nabijanja u Verstappena u Japanu i činjenice da je utrku morao krenuti s 8. pozicije zbog pogreške Ferrarija?
DaveGilmour je napisao/la: 24.04.2020., 15:27 Također, naravno da je i Hamiltonu lakše voziti u super organiziranom Mercedesu, ali u istom tom genijalnom Mercedesu je vozio i Bottas pa je na kraju završio 150 bodova iza Hamiltona. A ako nećemo Bottasa uzimati kao mjerilo, koga ćemo?
Rosberga? :trep:
Boldano je jedna od onih stvari koje što se više ponavljaju postaju sve banalnije, ali ne kažem da nema slučajeva da ekipa nije uticala na krajnji ishod vozača ili njegovu grešku, samo to ovdje nije slučaj ni 1% :chill:
slikaslika

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes
Ferrari Maniac je napisao/la: 24.04.2020., 14:37 ...
Samo da se izvinem, u nedostasku vremena, nisam mogao pratiti dalje raspravu ... U međuvremenu se proširila tako ću pokušati generalno.
Kako god, odgovor je opet NE NE i NE.
F1 se sastoji od tri komponente (najgrublja podjela): vozač, bolid i ostatak ekipe. Zajedno čine tzv. paket i uvijek na kraju sezone najbolji paket je taj koji odnosi pobjedu. Bez obzira šta neki siluju istoriju :chill:
Dakle ako govorimo ko je bio najbolji paket 2018. to je bio Mercedes AMG F1.
Mercedes je imao bolju ekipu. Naravno ovo treba gledati sveukupno, jer je važno napomenuti da je i Mercedes imao strateških grešaka i mislim da je imao više kvarova (pogotovo ako usporedimo samo Vettela i Hamiltona), samo što su oni nestali sa radara, jer je na kraju Mercedes bio taj koji je osvojio dvostruku krunu.
Ali bolid ... Ferrari je bez sumnje imao brži bolid od Mercedesa na više utrka u 2018.
S obzirom da se ne priznaju tehničke analize sa Skysports i AMuS, jer se jedni optužuju da su britanska mašinerija, dok za druge nisam siguran koji su razlozi, potražio sam druge izvore.
Motorsportova analiza u kojoj Karun Chandhok kaže:
"Mark (Hughes) and I talked about it last year, I think Ferrari had the quicker car at arguably 11 races and you could say they were equal at 3 or 4, Mercedes certainly had a quicker car at less races last year yet LH won the championship with races to spare"
Izvor: https://www.motorsportmagazine.com/arti ... n-chandhok
Možete vi osporiti nekoliko utrka, pogotovo one koje su bara/bara ali kako god da izbrojite, nećete moći doći do boljeg rezultata od 11:10.
Ono što je poražavajuće je to da je omjer u prvih 14 utrka bio 10:4 ili 9:5 za Ferrari. Nakon 14. utrke Hamilton je imao 30 bodova više od Vettela.
Ostali izvori koje sam našao (osim Sky i AMus)
https://www.goodwood.com/grr/race/moder ... st-vettel/
https://www.espn.co.uk/f1/story/_/id/24 ... oks-errors (ova mi nije baš sjela zbog napominjanja greške u Singapure koju smatram da je beznačajna za kasnija dešavanja u utrci)
https://www.theroar.com.au/author/michael-lamonato/
Dva su britanska, jedan je australski ... Da li i oni spadaju pod britansku mašineriju, vidjet ćemo.
Mislim zaista je teško nalaziti izvore koji vama odgovaraju. Neko vam spomene Briattore-a, koji je talijan i kojeg ja nikad nisam simpatisao, vi oborite taj izvor jer ... ili LdM također čovjek koji je svašta nešto i znao i zna, njegove tvrdnje se obore jer je ... šlag na torti je staro lapatalo Ecclestone ... sve i jedan britanski poltron.
Dajte vi neke analize koji će potvrditi vaše tvrdnje!
Sve ostane na galami koja se digne čim neko kaže da Vettel spina više nego što bi trebalo. NIje samo spin.
Čovjek bi očekivao od 4x WDC da poštuje crvene zastave na beznačajnom treningu, da nakon bezvezne greške tipa Bakuu ne izvodi performans sa udaranjem drugog bolida rizikujući crnu zastavu,
Dvije greške, koje su koštale Vettela bodova, a da idu na dušu Ferrariju su Singapure i Austrija. Ostalo je sve na njegovu dušu.

Dalje, kao što se spominje 2018. da je je sezona u kojoj je Mercedes imao bolji/brži bolid, tako se smatra da je i 2017. Mercedes imao dominantno bolji bolid, što je obično prekrajanje istorije i još jedan pokušaj da se opravdaju Vettelove greške.
Vettel je prije ljetne paze, unatoč svim greškama, imao prednost od 14 bodova. Uoči famoznog Singapura bio je na -3 u odnosu na Hamiltona.
Ostalo je istorija, koja će se prekrajati, dok Vettel ne ode u penziju.
Ja se inače slažem da je Mercedes 2017. imao bolji bolid,
avetma je napisao/la: 24.04.2020., 15:35 Rosberga? :trep:
Rosberg je bio upravo ono što Vettel nije. Iako sporiji vozač, cijelo vrijeme je bio tu negdje i čekao svaku sitnicu da je pretvori u svoju korist. Nije uspijevao dvije sezone, ali čim se prilika ukazala 2016. on ju je objeručke prihvatio.

Post

Alonso king
GP3
GP3
Postovi: 974
S nama već: 9 god 6 mj
Navija za: Fernando Alonso
Kada je povijest vec ispisana tesko je govoriti u kojem bi se smjeru stvari odvijale da se samo jedan trenutak odigrao drugacije. 2018. godine docekali smo nesto sto nismo vidjeli jos od 2012. godine, odnosno borbu za naslov vozaca iz razlicitih timova ( takoder je i konstruktorski naslov bio neodreden do zadnje 2 utrke ), no nazalost te sezone Ferrari nije iskoristio svoj potencijal (govorimo o cijeloj ekipi), a pritome i odredene su se stvari poklopile bas protiv njih i od toga bih najradije krenuo. Na tri utrke te sezone (Spanjolska, Francuska, Velika Britanija) uvedene su drugacije gume, a na cak dvije od tri utrke Mercedes je izgledao nadmocno. Pored toga Ferrariju je, po mojem misljenju, bez pravog razloga oduzeto pravo na inovativne retrovizore koji su po njihovim rijecima donosile odredenu prednost. Mozemo tu i spomenuti Verstappena na VN Kine i izgubljenih 10-ak bodova.Iako je Hamilton tu vec preuzeo inicijativu u prvenstvu, Ferrari oko VN Singapura nema pravi odgovor na Mercedesov tempo (losiji razvoj) i naslov je vjerojatno vec tad bio u Hamiltonovim rukama. Cini se kako je puno stvari poslo po krivu, a nikoga nije za okriviti. Tako dolazimo do one tuznije strane. Vettel izvanredno otvara sezonu, a Raikkonen se cini kao jaci protivnik za razliku od prijasnjih sezona. Vettel u lovu na pobjedu u Azerbajdanu radi gresku i gubi cak i podij. Hamilton pobjeduje. 13 izgubljenih bodova u jednome zavoju, ali navijaci prihvacaju jer je Vettel pokazao kakvo borbeno srce ima. Tada VN Francuske gdje je Mercedes na drugoj specifikaciji Pirellijevih guma imao prednost. Od Vettela se ocekivalo da ce odraditi “damage limitation” utrku, no u prvom zavoju unistava svoju i Bottasovu utrku, a Hamilton odnosi novih 25 bodova pored svoga imena. Mozda i najveci “heartbreak” unazad zadnjih par godina dogodio se na Hockenheimringu. Hamilton ima kvar na kvalifikacijama i starta 14., realno je za ocekivati da mozda nece zavrsiti na podiju. Vettel vodi gotovo cijelu utrku, no veliki udarac za navijace i sam tim dogodio se na samom kraju. Greska koja je sasvim uobicajena pogotovo u uvjetima koji su tada vladali na stazi tada je bila neoprostiva. Hamilton odnosi mozda i svoju najvecu pobjedu u karijeri te uzima vodstvo u prvenstvu, a Ferrari ostaje bez icega. Kao jos veci udarac za sve crvene navijace, kontroverzna situacija s Hamiltonovim “ IN IN IN IN” team radiom prolazi nekaznjeno i sve je bas onako kako ne treba biti. Mislilo se da gore i ne moze i sve se tako lijepo poslozilo nakon ljetne stanke da se onaj 1-2 na Monzi i prva prilika za pobjedu jos od 2010. cinila predobrom da bi bila istinita...Ferrari u kriticnom dijeli sezone daje slobodu svojim vozacima sto se tice borbe, Raikkonen vozi svoju utrku, a Vettel u brobi za naslov ne dobiva nikakvu prednost za razliku od Lewisa u Mercedesu. Nekarakteristicno za jednog cetverostrukog prvaka, ali u 4. zavoju radi jos jednu fatalnu gresku te sezone i na domacem terenu izvrce se te u prijevodu gubi priliku za borbu. Doduse vratio se on dobro, no to mozemo zahvaliti negledljivo velikom zaostatku midfielda od vodecih. Pritome Raikkonen gubi pobjedu i to od, mozemo pogoditi koga, Lewisa Hamiltona... Tada slijedi niz losih performansi , Ferrari nije brz poput Mercedesa te im ne mogu konkurirati, a Hamilton odnosi pobjede stovise jednu uz poznatu recenicu...”Valtteri its James”, recenicu koju je netko iz Ferraria trebao reci na startu VN Italije, no mozda tu i pretjerujem. Slijedi Japan i jos jedan ocajnicki potez koji zavrsava jos jednim okretom. Hamilton pobjeduje. VN SAD-a iako je prosla sva u crvenom nije bila tako bajna za covjeka koji se tada do dva mjeseca prije nazivao potencijalnim prvakom. Dodir s Ricciardom i jos jedan okret/spin. Hamilton uzima 3. mjesto. Sezona je tu vec gotova. Tko je sada tu kriv. Mozemo kriviti Vettela, no taj je covjek unatoc svojim greskama, te sezone uzeo nekoliko pobjeda i svakako pridonio u konstruktorskom naslovu vise od Kimija kao i sve godine prije. Atmosfera u Ferrariju nakon te sezone samo je jos vise pala. Propeti konjic je nasao svog spasitelja, ali i ta prica lako moze otici u bilo kojem smjeru. Ferrari je najveci tim u F1, a Leclercova karijera je mozemo reci pocela odmah u njemu. Ukoliko ne bude islo kao sto nije islo niti Alonsu ili Vettelu gdje ce mladic otici, tko ce koga onda kriviti. Ovaj jednogodisnji ugovor sa smanjenom placom (ako je sve to istina) je potpuno ocekivana stvar. Nakon 2018. i pogotovo sada nakon 2019. vecina F1 svijeta pa i sami Ferrarijevci zaboravili su tko je Sebastian Vettel. Okarakteriziran je nakon 2 sezone kao Spinastian, a ne kao jedan od najvecih ljudi u sportu koji je pomeo pod s konkurencijom u nekoliko navrata. Kao i inace u teskim trenutcima kada se nema koga kriviti najlakse je okriviti osobu za koju se vjerovalo da ce biti mesija ( u ovom slucaju Vettel, a nekada je to bio Alonso) a naposlijetku nije donio nista osim “nekoliko“ trenutaka radosti i nade. Sto ce biti s Leclercom ako nakon 4-5 godina ne uzme naslov ostaje nam samo da cekamo i vidimo ako se to dogodi...Okrutan je ovo biznis, ali zato i jest sam vrh. Ako bih morao analizirati jos jednom 2018. rekao bih da smo ostali uskraceni za sve ono sto je moglo biti odnosno za sav neiskoristeni potencijal, no s druge strane (na navijacku zalost) svjedocili smo Mercedesovom potpunom iskoristavanju svojeg potencijala. Vettel polako koraca prema mirovini, F1 postaje moderan sport, a to su dvije stvari koje ne idu jedna s drugom. Vettel je i dalje prioritet Ferrariju, no ukoliko se putevi razidu smatram da talijanski tim nece dugo tugovati. Opcija se ima, a mladi samo cekaju. Je li Vettelovo vrijeme proslo to samo zna on sam.

Post

senna66 Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7778
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
slika

Post

Ferrari
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 8143
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari, Seb, Max, Lec
Velika količina rasprave oko nekoga ko bi se "trebao umiroviti" i koji više "nema što tražiti u F1" :chill:

Upravo dokazujete suprotno s ovim raspravama u krug.

Previše je varijabli da bi vi išta znali i validno raspravljali o tome. Ja ipak cijenim mišljenja onih koji se trenutno utrkuju i koji s njim vozačem surađuju nego subjektivna mišljenja fanova.

Just my 2 cents.
We fight together. We win together. We lose together. Forza Ferrari
slika slika

Post

avetma
Avatar
Administrator
Administrator
Postovi: 5730
S nama već: 10 god 4 mj
Lokacija: Zagreb
Kontakt:
Ne znam kako je to Noble (ili tko god) analizirao, možda je gledao samo kvalifikacije? Možemo proći nabrzaka, nije problem.

Australija: Mercedes očigledno brži, utrka izgubljena jer je VER raširio bolid preko cijele staze pa je Mercedesu upropastio taktiku (1:0)
Bahrein: Ovo je jedna od onih u kojima je Ferrari u kvalama imao 2-3 desetinke, u utrci Mercedes mrvicu brži, ali je Vettel uspio ostati ispred (ispred Bottasa, 0.7s u cilju). Ili Mercedes ili ako ćemo biti široke ruke onda nitko, 1,5:0,5.
Kina: Bottas na +3s od Vettela nakon 20 krugova, Hamilton na +1s od Raikkonena, Mercedes undercutom rutinski sredio i jednog i drugog. Kasnije utrka otišla u bananu, ali to je irelevantno. Bottas ispred Vettela dok nije bilo kaosa - jasno da ide na stranu Mercedesa - 2,5:0,5
Azerbajdžan: Ferrari brži, prvi put da su imali jasno bolji volid - Vettel imao solidnu prednost (+10s) prije nego je strategija ušla u igru. (2,5:1,5)
Španjolska: Primjer klasične Merc priče - što god Ferrari napravi - ovi imaju odgovor na to + još malo kad je potrebno. Merc 3,5:1,5
Kanada: Ferrari je ispred, opet, jedna od onih "iscijeđenih" gdje je Vettel ispred Bottasa manje od 0.1s u kvalama, i 7.3s u utrci (unatoč odlasku Bottasa na travu par krugova prije kraja). Hamilton uprskao vikend. Još jedna tijesna za Ferrari, 3,5:2,5
Francuska: Klasičan Merc, uvjerljivo bolji od Ferrarija u kvalama i u utrci. Vettel sudar s Bottasom na startu, tako da tko zna što bi bilo, ali s obzirom na brzinu u utrci - ne bi bilo ništa, HAM uvjerljivo. 4,5:2,5
Austrija: MER brži od FER, ali s obzirom na odustajanje ovo mora ići na stranu FER - 4,5:3,5
Britanija: FER u utrci brži od MER, tijesno, ali jasno. 4,5:4,5
Njemačka: FER opet brži, iako u kaotičnoj utrci teško reći koliko. 4,5:5,5
Mađarska: Merc brži, HAM ugodna prednost prije prvih bokseva, BOT undercut na Vettela nakon prvih bokseva. BOT na kraju utrke udario u VET pa je pao iza, ali tad je HAM već bio na +23s. Merc 5,5:5,5
Belgija: Ferrari brži, Vettel u cilju na +11s od HAM. 5,5:6,5
Har Kl je napisao/la: 27.04.2020., 00:57 Ono što je poražavajuće je to da je omjer u prvih 14 utrka bio 10:4 ili 9:5 za Ferrari. Nakon 14. utrke Hamilton je imao 30 bodova više od Vettela.
Eto ga, 14 utrka, pa mi pojasni gdje je tih 10:4 ili 9:5? Omjer je tu negdje, s napomenom da je u svojim "boljim" utrkama Ferrari uglavnom bio marginalno brži, dok je Mercedes u svojim boljim utrkama bio u lagodnoj situaciji.

Hoćemo dalje? Ajmo :)


Italija - slično kao što je Ferrari bio brži u Kanadi, tako je Merc u Italiji. +9s u cilju, još uvijek može spadati u "tijesne" iako je Ferrari u Kanadi na +11 nije bio tijesan, ali neka. 6,5:6,5
Singapur - Mercedes brži od Ferrarija 7,5:6,5
Rusija - Mercedes brži od Ferrarija 8,5:6,5
Japan - Mercedes miljama brži od Ferrarija 9,5:6,5
SAD - Ferrari pobjeđuje, ali +1,9 ispred Mercedesa nakon kaotične utrke, to je pošteno 0,5 svakome. 10:7
Meksiko - čudna utrka, incidenti i svašta nešto, ali vjerojatno mora ići na stranu Ferrarija - 10:8
Brazil: Mercedes brži od Ferrarija 11:8
Abu Dhabi: Mercedes brži od Ferrarija 12:8

Ne samo da je bio brži bolid tijekom većine sezone, nego i još nešto jako bitno: kad su bili brži, onda su bili brži. Nisu morali izvoditi vratolomije i grčevito se braniti. S druge strane, skoro svaki put kad je Ferrari bio brži - to je visilo o jako tankoj niti i svaka greška bi ih vraćala natrag.

"Spin" je dobar soundbite koji je solidna taktika za shortcut do pobjede u raspravi, ali ako ćemo raspravljati kao navijači koji nose bannere "Sbinnala" ili "My tyres are dead" onda promašujemo poantu. Vozači griješe, Vettel više od prosjeka, ali bi bilo naivno zanemariti okolnosti. Griješi i Leclerc koji je u sezonu ušao s jedinim ciljem pobijediti Vettela, a kamoli da se išao bakćati s Mercedesima. Doduše, išao je, na par utrka, pa smo vidjeli kako je to završavalo. U Italiji odlično, u Njemačkoj ili Azerbajdžanu malo manje odlično. Kako ide Mercedesima pod pritiskom? Pronađi situacije kad su bili pod pritiskom odih 6 godina pa pogledaj, ili pitaj Albona, ili opet pogledaj Njemačku. Tako da - lako je pogriješiti kad si na limitu, isto kao što je lako voziti kad imaš lagodnu situaciju. A onda se opet vraćamo na staro pitanje na koje nikako da dobijem odgovor - koja je zadnja sezona kad je Ferrari imao lagodnu situaciju i kad je pobjeđivao s većim marginama, a gubio s malim?

Post

Ferrari
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 8143
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari, Seb, Max, Lec
2004. i dio eventualno 2007/08.
We fight together. We win together. We lose together. Forza Ferrari
slika slika
Odgovori
👀 Registriraj se Prijavi se ⚡