Stranica: 2/2.

Re: E-Prix Valencije 2021. (24. i 25. travnja)

Postano: 25.04.2021., 15:27
Postao Alen13ASC
Ja zamenuo F1 sa FE danas i juče tokom ručka, tradicija postala električna :klopa:

To je glavni razlog što nisam pisao, sve čestitke za Dennisa. Iako je pozicija došla lutrijom, on je dokazao da nije slučajno na pol poziciji. Jedna lepa vožnja vredna hvale.

Lotterer postao antagonist s peharom u ruci, ja jednostavno ne mogu verovati da na njega gledam drukčijim očima. U WECu sam imao veliko poštovanje ali izgleda da mu jednosedi ne idu. WEC je isto kao i FE igra održivosti ali FE je hiperturbulentna.

Lynn mi postaje jako drag, drago mi je što je na P3. Ipak Nato mu nije kompromitovao mesto na podiju.

Reza utrke▼

slika

De Vris povratio vođstvo u generalnom, Mercedes ozbiljno puca na naslov. Ima još dosta da se vozi. Posle Monaca dolazi polako pola sezone a nakon toga četiri dabl hedera u Puebli, Londonu, Berlinu i NY.

Re: E-Prix Valencije 2021. (24. i 25. travnja)

Postano: 25.04.2021., 20:06
Postao Pastor
Ovo danas je bilo antiutrkivanje. Niko nije ni pokušao da pređe Dennisa za vodstvo.
I vjerovatno prva FE utrka bez SC-a, što dovoljno govori kako se vozilo. :mrgreen:

Re: E-Prix Valencije 2021. (24. i 25. travnja)

Postano: 25.04.2021., 21:14
Postao Alen13ASC
Pastor je napisao/la: 25.04.2021., 20:06 Ovo danas je bilo antiutrkivanje. Niko nije ni pokušao da pređe Dennisa za vodstvo.
I vjerovatno prva FE utrka bez SC-a, što dovoljno govori kako se vozilo. :mrgreen:
Što pokazuje da FE još uvek nije spremna za permanentne staze, ali kako je pandemijska kriza uzrokovalo da se ovaj događaj ipak desi došli smo do mnogo odgovora u smislu kako bi se FE ponašala na permanentnim stazama. Zapravo isto ovako je bilo i 2014 na Doningtonu, valjda samo ja i CroaticF1 znamo za tu inauguralnu utrku koja se nije bodovala za prvenstvo.

Kišna utrka na permanentnim pistama je možda jedini način na koji se mase mogu zabaviti, ja verujem da je ovo danas gotovo svima bila dosada. Izvinjavam se na generalisanju ali tako ja to vidim.

Pod ovakim pravilima permanentne staze ne mogu učiniti prvenstvo boljim. Naravno ništa ne smeta FE bolidima da se utrkuju, vozači isto ovako vole ali "nije dramatično", nije ono što da kažem krasi FE utrkivanje a pritom mislim na pregršt akcija.

Jedva čekam onaj Monaco, jede me hajp :klopa:

Re: E-Prix Valencije 2021. (24. i 25. travnja)

Postano: 26.04.2021., 02:29
Postao Pastor
Ma nema staza nikakve veze, nego njihova glupa pravila...
Ja sam od početka oduševljen idejom električne formule, ali samo ideja je to što valja. Evo FiA najavljuje novo električno prvenstvo auta u klasi GT3, ali odmah će od starta biti puno jači od FE. DTM najavljuje električnu seriju od 2023, sa 4 elektro motora i puno više snage. Pa i ovo Extreme E je puno jače. Najavljuje se utrka i električnih skutera, i električnih letjelica. Čak i glisera. Jedino je Moto E vjerovatno manje ozbiljnije električno utrkivanje od Formule E. Iako je Moto E kadkad bio blizu Moto 3 po brzini. Ova nova GT serija će imati brzo punjenje, u DTM-u najavljuju zamjenu baterija. A ovi se bazirali na štednju. Sa nazivom Formula E očekivao sam najbrže što elektrifikacija može ponuditi, a oni krenuli sa 200kW... Kako je krenulo sve će ih druge električne serije preskočiti...

Trebaju za Gen3 napraviti drastičnu promjenu. 4 motora, pogon na sva 4. Pošto je ovo ipak sport, a ne nešto što će u identičnoj formi preći na ulicu, trebali bi malo više koristiti prototipove. Ima dosta novih tehnologija baterija u izradi, koje drastično povećavaju kapacitet po kg. Pa nek se i kvare, ali bi barem ubrzali razvoj novih baterija za cestovnu proizvodnju, a donijele bi puno veći domet. A oni koriste standardne baterije koje su u serijskoj proizvodnji. Mnogi proizvođači baterija bi jedva dočekali da svoje prototipove baterija isprobaju u FE. A šta ovi koriste? Prvo je Williams bio dobavljač, a sada McLaren, iako u McLarenu nemaju ništa sa tom baterijom. Lucid Air je proizvodi, ali su se na tender prijavili pod McLarenom. Vjerovatno niko osim britanaca nebi ni dobio priliku da bude dobavljač...

Re: E-Prix Valencije 2021. (24. i 25. travnja)

Postano: 26.04.2021., 12:13
Postao Alen13ASC
Sad googlam, Gen3 bi trebao imati oko 470Kw/h snage uz regen na prednjoj osovini. U mnogome bi to trebalo poboljšati upravljivost bolid kojem je sve do sada bilo usmereno ka zadnjem delu. Ogromna je razlika kad je regen na prednjoj osovini. Nisam našao podatak da li će to služiti kao pogon, mislim da neće biti i da je to kao pseudo MGU-H u F1 gde će samo snaga biti upotrebljena za punjenje.

A ovo eGT što je pre neki dan objavljeno ima 4WD sa ukupnom snagom manjom od Gen3 bolida+ što je skoro 500kg teža. Nema teorijske šanse da ta eGT bude brža od jednoseda FE bolida.

Inicijalno niko nije ni mislio da će FE uspeti, tako trom start je najviše zahvaljujući ideji o električnim jednosedima. Jedna šokantna činejnica za koju retki znaju je da je FE zamalo bankrotirala pre treće utrke ikad u Punti del Este!

Sve vreme FE igra na sigurno i dosta proizvođača u igri a Gen3 je zapravo prvi ozbiljniji korak u seriji koja je konačno "stala na noge". ExtremeE ima 400 Kw/h, opet manje of Gen3.

Elem, dajte FE vremena da nam iznedri Gen3 :cheer:

Re: E-Prix Valencije 2021. (24. i 25. travnja)

Postano: 26.04.2021., 18:59
Postao Pastor
To na prednjim točkovima bi trebao biti MGU-K, kinetička energija, a ne toplinska.
U F1 MGU-H koristi toplinsku energiju iz turba, a MGU-K koristi kinetičku iz kočnica, poznatiju kao brake by wire. Ovo bi trebalo biti neki brake by wire, ali na prednjim točkovima. Čak i F1 to planira uvesti sa novim motorima od 2025.

Re: E-Prix Valencije 2021. (24. i 25. travnja)

Postano: 26.04.2021., 19:19
Postao Alen13ASC
Mislio sam na to da ta jedinica se iskorišćava samo za punjenje baterije, baš kao MGUH. O bože znam šta je MGUH pobogu :prcnjau:

Nisam od juče F1 fan :cice: