Re: Povijest F1
Postano: 28.04.2020., 19:05
A motor prevaljen nasred garaže, sve prljavo, svi stoje i bleje... reklo bi se kakav otac - takav sin.... 

Odličan. Za Herrmanna na AVUS-u sam znao, ali da je ovoliko bio blizu smrti i na Mille Migliji mi je novi podatak.dmj je napisao/la: 28.04.2020., 17:32 Evo napokon teksta o Brooksu.
https://telesport.telegram.hr/price/pos ... prezivjeli
Super tekstdmj je napisao/la: 28.04.2020., 17:32 Evo napokon teksta o Brooksu.
https://telesport.telegram.hr/price/pos ... prezivjeli
Zeko neće biti sretanMazzacane je napisao/la: 29.04.2020., 12:06 Kviz o pobjednicima od 1990. do 1999. Nije teško, ali jednog vozača su izostavili.
https://www.planetf1.com/quizzes/f1-rac ... 1990-1999/
Sada sam se sjetio jedne anegdote, nije direktno povezana s F1, ali neka…zekohonda je napisao/la: 29.04.2020., 09:11 odličan tekst, kao i uvijek.
moram malo proučit ovog connaughta, poprilično su mi nepoznati.
Ko fali?DaveGilmour je napisao/la: 29.04.2020., 12:23Zeko neće biti sretanMazzacane je napisao/la: 29.04.2020., 12:06 Kviz o pobjednicima od 1990. do 1999. Nije teško, ali jednog vozača su izostavili.
https://www.planetf1.com/quizzes/f1-rac ... 1990-1999/![]()
To „uozbilji se“ ćemo ostaviti za situaciju kad u životu zajedno popijemo bar dječiji bazen piveFrantic je napisao/la: 24.04.2020., 14:04Uozbilji se....![]()
Pošto čitam između redova kao da se možda "prepao" Kimija![]()
![]()
Upravo si sam sebi odgovorio. Put preko F1 preko Atlanika do PPG je dosta komotan, u suprotnom smjeru nije. Villeneuve uopšte nije imao iskustvo vožnje po kiši maltene, a sam je opisao prelazak u F1 auto kao premotavanje trake unaprijed (fast forward).Frantic je napisao/la: 24.04.2020., 14:04PPG Indy seriju su osvajali (ili bili prilično uspješni u istoj) i drugi prosječni vozači F1. Oni koji su bili vrlo dobri (odlični) u F1 su bez problema osvajali PPG, Cart ili kako se već u kojem vremenskom periodu zvala....
Bourdais nakon 4 titule (dok su "tamo" bile 2 serije) nije u F1 ništa pokazao, ali nije niti sjeo najbolji bolid po dolasku u F1.
Montoya je, kad je imao u rukama dobru-odličnu alatku (2003.), mogao osvojiti titulu. Samo da ga je Frank malo pogurao u odnosu na Ralfa na par trka.
Koji? Adelaide 1994 je liFrantic je napisao/la: 24.04.2020., 14:04 Odgovoriću ti prvo na ovo zadnje.
Šta mi to govori?
Govori mi da je vozio na nož, da je bio beskrupulozan i beskompromisan na stazi (kao i većina prvaka), govori mi da se ne razlikuje od nekih drugih velikana, samo što se u "njihovo" vrijeme (prije MSa) manje kažnjavalo (a postoji barem jedan slučaj prije Jereza 1997. koji je trebao biti kažnjen na isti način kako je kažnjen i MS), ali takođe mi govori (između redova) da je bio malo i u "nemilosti" britanskog lobija (sudačkog i rukovodećeg) prilikom nekih sudačkih odluka, dok se nekim drugima, pogotovo zadnjih par godina (kada imamo puno veći dijapazon kazni) gdje imamo 2 eklatantna primjera (vozača), gledalo kroz prste
Znaš, nešto kontam, mogli su i njemu reći da se 2006. u kvalifikacijama za VN Monaca, malo "zbunio" u Rascasseu....![]()
Takođe, u Benzu sam se smijao na par odluka i kazni za njega.
Prvo mi pada na pamet kontak sa Brunom Sennom u Catalunyi 2012., zgog čega je ostao bez PPa u Monacu.
Za usporedbu, ista situacija se desila između Webbera i Kovalainena (s tim što je Webber poletio, pa je izgledalo dosta opasnije) u Valenciji.
I Senna i Kovalainen su se malko micali (pomaknuli), dobili udarac odazada, u Webberovom slučaju je bio racing accident u MSovom je to bio +5 grid places penalty
Dalje
1. Čovjek je uredno kažnjen za svaku. I ako nije za svaku, jeste skoro za svaku. Međutim, za skoro svaki "tip" prekršaja (pa čak i za onaj iz Jereza 1997.) koji je on napravio, bilo je je slučajeva da su neki drugi vozači, prije ili poslije njega, napravaili apsolutnu identičnu stvar, a nisu svi bili kažnjavani (da ne govorim sad o tome, da su i kod dodijeljenih kazni, te kazne bile različite od slučaja do slučaja).
2. Čovjek sa ubjedljivo najviše kazni. Ovdje računam i kazne koje, po mom mišljenju, možda i nije trebao dobiti,m ili je trebao dobiti blaže.
Npr. one dvije trke 1994. Zar nije bilo dovoljno da dobije DSQ za Britaniju (iako uopšte nije bila čista odluka sudaca, ne u smislu prekršaja - prekršaj je postojao, već u smislu da su nešto laprdali s Benettonom cijelu vječnost, pa nakon toga i neodrađene kazne, blackflagovan, pa suci povuku blackflag, pa ipak na kraju odradi tu kaznu,)? Ili DSQ + jednu trku kazne.
A ne, nego izgleda da se nakupilo "doljevanje goriva", istraga TCa, to ignorisanje crne zastave (sa sudijskom zavrzlamom), pa famozna "fosna" u Belgiji, pa hajde fino opalit 2 trke bana, a 16 bodova je već skinuto sa konta (a od svega nabrojanog MSa možeš kriviti samo za crnu zastavu u Britaniji).
Onaj gore opisani primjer dok je vozio Mercedes je minoran i nebitan, jer nije igrao nikakvu ulogu (osim što mu je uskratio PP sa skoro 43,5 godine na leđima), ali i to govori nešto.
Ovdje sam crko od smijeha. Podsjetio si me na priloge RTRS-a o projektima u opstinama gdje SNSD nije na vlasti. Sve su neke malverzacije, neki repoviFrantic je napisao/la: 24.04.2020., 14:04
A1995. bi možda i Scott Goodyear pobijedio da nije napravio sa pace carom to što je napravio.
I nakon te trke su se vukli repovi, mada je kasnije jasno dokazano da je lik prešao pace car, ipak pod žutim svjetlima.
Ok, ako je tako, ako nije imputiranje da se podatak originalno zna samo sa Wikipedie, pošto mi se tako učinilo. Poenta priče je bilo da može više vozača biti u istom ili sličnom prekršaju a da budu različito kažnjeni zbog drugih okolnosti, zar ne?Clark je napisao/la: 25.04.2020., 20:16O da, pošto mi se čini da Wikipedia jedina spominje da devet vozača nije usporilo. Ako se ne varam, devet vozača je u tom trenutku bilo na stazi, a njih šest nije usporilo na žutu zastavu.
Uostalom, kakve veze ima koliko vozača nije usporilo. U ovom konkretnom slučaju Villeneuve je opravdano kažnjen, kao što sam objanio svom postu, pa taman da je i stotinu vozača ignoriralo žutu zastavu.
Inače, nemam ništa protiv Wikipedije, korisna stvar ponekad.
Što se tiče Britanije 1994, odgovorio sam Franticu, kazna jeste vjerovatno preoštra, ali mislim da je rezultat tada aktuelnog trenutka i sezone gdje je bilo svima jasno da nešto muljaju. A možda je samo engleski lobi htio našteliti titulu Damonu Hillu, nije isključeno. Za 1994 se još i mogu složiti da su vjerovatno malo i šiljili kontra njih. Jer zaboga prodavač majica da bude uspješan u F1, onda Sennina smrt i naravno Briatoreove, Brawnove i Walkinshawove muljaže su čimbenici koji i mene navode na zaključak da su malo kome bili simpatični. Ali uvjeren sam da bi se to sve isto odigralo i da je neki drugi vozač bio u pitanju i tu se vjerovatno nikad nećemo složiti.Clark je napisao/la: 25.04.2020., 20:16
1994.
V. Britanija - već je @Mazzacane spomenuo primjere na toj utrci. Još bih tome dodao da je prestigao Sennu u Brazilu te godine. Kazne nije bilo. To što je ignorirao crnu zastavu mu ne opravdam. To je zakon koji moraš poštovati, bez obzira na gluposti koje su međusobno izvodili suci i Benettonov pitwall. DSQ na toj utrci + dvije utrke zabrane nastupa kao posljedica. Pet godina ranije, Mansell za ignoriranje crne zastave dobio DSQ + jednu utrku zabrane nastupa, ako se ne varam.
Belgija - previše potrošena podnica/daska bolida (skid block ili plank). Daska je bila ispod dopuštenih 9mm, ali je to bilo lokalizirano na njen relativno manji dio. U tom ju je slučaju trebalo izvagati, i ako je iznad 90% njene originalne mase, sve je OK. Suci to nisu napravili, premda je bila iznad tih 90% (dakle legalna). Schumacher je DSQ iz utrke. Na prethodnoj utrci, daska na Bergerovom bolidu bila je potrošena debelo ispod limita na oko 4mm (inače pobjednik te utrke). Kazne nije bilo
Ne vidim neke pretjerane sličnosti između Kanade 1998 i Japana 1997 osim da se radilo o izlascima iz boksa. Villeneuve je krenuo oštro da zatvori Schumachera, nije uspio i ostavio mu je dovoljno prostora da prođe, taknuo ga nije što ti kažešClark je napisao/la: 25.04.2020., 20:16 1998.
Kanada - 10 sek s/g kazna zbog incidenta s Frentzenom. Taknuo ga nije, mjesta mu je ostavio taman dovoljno da ostane na stazi. Na kaznu nemam nekakvih komentara, stvar osobnog tumačenja. U svemu tome posebno je bilo zanimljivo za vidjeti gestikuliranje Williamsovog Cleara i teatralno paradiranje Heada do Ferrarijevog pitwalla. Zašto je to bilo zanimljivo? Bilo je zanimljivo jer je nekakvih sedam-osam mjeseci ranije Villeneuve napravio veoma, veoma sličnu stvar jednom vozaču na VN Japana prilikom povratka na stazu iz boksa. Vozač je bio Michael Schumacher. Kazne nije bilo. Još jedan primjer je iz Belgije 1993. kada Senna prilikom izlaska iz boksa gura Schumachera na travu. Kazne nema.
Od navedenih primjera mogu se složiti da su Indije 2017 dosta slične, ostali primjeri, izuzev Patrese-Piquet jesu slični primjeri, ali je ostavljeno više prostora. Možda je to i do kuta kamere, neću tvrditi da nije, ali Estoril i Malezija mada nesumnjivo opasni ipak su incidenti gdje je bilo više prostora.Clark je napisao/la: 25.04.2020., 20:16 2010
Mađarska - Schumacher je pretjerao u obrani, nekakvog velikog opravdanja za taj potez nema. Kazna je bila kakva je bila. Jedan od sudaca bio je Derek Warwick koji je izjavio da je bilo malo više vremena, pokazali bi Schumacheru crnu zastavu. Drugi slični primjeri - Patrese-Piquet Monako 1985., Senna-Prost Estoril 1988., Webber-Massa Fuji 2008., Webber-Vettel Malezija 2013., Force Indije Spa 2017.. Čini mi se da sve prošlo nekažnjeno. Samo ću napomenuti da je 2013. u Maleziji jedan od sudaca bio Derek Warwick...
Od kud god podatak originalno bio, netočan je._bataziv_0809 je napisao/la: 29.04.2020., 19:02 Ok, ako je tako, ako nije imputiranje da se podatak originalno zna samo sa Wikipedie, pošto mi se tako učinilo. Poenta priče je bilo da može više vozača biti u istom ili sličnom prekršaju a da budu različito kažnjeni zbog drugih okolnosti, zar ne?
Znamo. Moji podaci.Kada su u pitanju oni grafovi iz tvoj prethodnog odgovora znamo li čiji su i koju je statističku metodu koristio u izradi?
Već je u ovoj temi bilo govora o Benettonovom muljanju 1994.. Ako treba, nije problem ponovno o tome, da se sjećanje malo osvježi. S činjenicama po mogućnosti. Dakle, od TC-LC, startova, filtera, podnice, prestizanja u formacijskim krugovima, s/g kaznama, Senninog "analiziranja" Benettona u Aidi itd..Što se tiče Britanije 1994, odgovorio sam Franticu, kazna jeste vjerovatno preoštra, ali mislim da je rezultat tada aktuelnog trenutka i sezone gdje je bilo svima jasno da nešto muljaju. A možda je samo engleski lobi htio našteliti titulu Damonu Hillu, nije isključeno. Za 1994 se još i mogu složiti da su vjerovatno malo i šiljili kontra njih. Jer zaboga prodavač majica da bude uspješan u F1, onda Sennina smrt i naravno Briatoreove, Brawnove i Walkinshawove muljaže su čimbenici koji i mene navode na zaključak da su malo kome bili simpatični. Ali uvjeren sam da bi se to sve isto odigralo i da je neki drugi vozač bio u pitanju i tu se vjerovatno nikad nećemo složiti.
Schumacher spomenuo u intervjuu za BBC.Može li izvor za podatak o Bergerovoj podnici u Njemačkoj?
U biti u pravi si za Patrese-Piquet. Patrese je Piqueta zalijepio za zid, Schumacher Barrichella nije. Onda je to otprilike kao sličnosti između Kanade 1998. i Japana 1997..Od navedenih primjera mogu se složiti da su Indije 2017 dosta slične, ostali primjeri, izuzev Patrese-Piquet jesu slični primjeri, ali je ostavljeno više prostora. Možda je to i do kuta kamere, neću tvrditi da nije, ali Estoril i Malezija mada nesumnjivo opasni ipak su incidenti gdje je bilo više prostora.
Uhvatio si se efemerne stvari. Bilo je više vozača koji nisu usporili pod žutim zastavama, jesu li dvojica, trojica ili devetorica ne mijenja suštinu, a suština je da je Villeneuve zaplatio zbog ranijih prekršaja. Dakle isti prekršaj a različita kazna.Clark je napisao/la: 29.04.2020., 22:39
Od kud god podatak originalno bio, netočan je.
Teško je iz ovoga "Japan 1997 kvalifikacije. 9 vozaca nije usporilo pod zutim zastavama." kao poantu priče shvatiti "Poenta priče je bilo da može više vozača biti u istom ili sličnom prekršaju a da budu različito kažnjeni zbog drugih okolnosti, zar ne?"
Moje je shvaćanje tog posta bilo da se radi o dvostrukim standardima prema Villeneuveu, premda o tome nema govora.
Može, ja sam za. Je li Benetton varao?Clark je napisao/la: 29.04.2020., 22:39
Već je u ovoj temi bilo govora o Benettonovom muljanju 1994.. Ako treba, nije problem ponovno o tome, da se sjećanje malo osvježi. S činjenicama po mogućnosti. Dakle, od TC-LC, startova, filtera, podnice, prestizanja u formacijskim krugovima, s/g kaznama, Senninog "analiziranja" Benettona u Aidi itd..
Hvala. Ima li kakav link da prostiš?
Neće biti. Ne može se to dvoje uopšte porediti bez obzira što je princip srodan, intenzitet je ono sto ih razdvaja. Schumacher je dobio kaznu za ugrožavanje, valjda ti je jasno šta bi se desilo pri brzini od 290 km/h i ovoj blizini betonskog zida:Clark je napisao/la: 29.04.2020., 22:39 U biti u pravi si za Patrese-Piquet. Patrese je Piqueta zalijepio za zid, Schumacher Barrichella nije. Onda je to otprilike kao sličnosti između Kanade 1998. i Japana 1997..
Još jedan primjer Magnussen-Gasly u Bakuu 2018.. Magnussen je ipak bio kažnjen s 10 sekundi dodatnog vremena.
Jeste i pritom je izjavio da svjesno nije usporavao na pravcima.Frantic je napisao/la: 30.04.2020., 07:42 Mislim (nisam siguran, treba provjeriti) da je JV u Japanu 1997. dva kruga zaredom prolazio prebrzo pod žutim zastavama, tako da je i to možda "napravilo" razliku
Muljali su s filterom za gorivo. Nisu bili jedini, ali su od toga napravili nepotreban nered.
Ima, bez brige. Nije izmišljeno...Hvala. Ima li kakav link da prostiš?
Znači problem je u intenzitetu, brzini, razlici u udaljenosti od zida, duljini pravca, zavoju, vlažnosti zraka...Neće biti. Ne može se to dvoje uopšte porediti bez obzira što je princip srodan, intenzitet je ono sto ih razdvaja. Schumacher je dobio kaznu za ugrožavanje, valjda ti je jasno šta bi se desilo pri brzini od 290 km/h i ovoj blizini betonskog zida
Nemojmo sad pretjerivat.Po toj logici mogao si komotno navesti i da je Vettel za namjerno zabijanje u Hamiltona u Bakuu 2017 dobio samo 10 sekundi, dok je Schumacher za Jerez dobio onu drakonsku kaznu
Ne. Po mom skromnom mišljenju taj bolid je bio ilegalan. Ne bi mu trebalo tražiti alibi u nenaklonjenosti FIA.Clark je napisao/la: 30.04.2020., 20:56
Muljali su s filterom za gorivo. Nisu bili jedini, ali su od toga napravili nepotreban nered.
Ostalo je, po standardima F1, manje-više čisto. Zar ne?
Hvala, ujedno cu pogledati i cijeli dokumnetarac. Ko je rekao da je izmisljeno?
Necemo tako....premisa od koje smo krenuli je tvoj post koji kaze, rezija molim vas pustite traku, hvala:Clark je napisao/la: 30.04.2020., 20:56 Znači problem je u intenzitetu, brzini, razlici u udaljenosti od zida, duljini pravca, zavoju, vlažnosti zraka...
Hmm, mislim da je ipak problem što je u pitanju Schumacher...
Jasno je da sam Patrese-Piquet incident izuzeo iz price, vec i prije, ali ponavljanje je majka znanja. Boldano je pak primjer za slican princip, a razlicit intenzitet. Znas postoje odredjena ponasanja koja su sama po sebi opasna, a ne moraju čak ni dovesti do posljedice. Dok druga tek posljedica učini opasnim.Clark je napisao/la: 29.04.2020., 22:39 U biti u pravi si za Patrese-Piquet. Patrese je Piqueta zalijepio za zid, Schumacher Barrichella nije. Onda je to otprilike kao sličnosti između Kanade 1998. i Japana 1997..