_bataziv_0809 je napisao/la: 25.04.2020., 07:11
Wikipedia, sirjusli
O da, pošto mi se čini da Wikipedia jedina spominje da devet vozača nije usporilo. Ako se ne varam, devet vozača je u tom trenutku bilo na stazi, a njih šest nije usporilo na žutu zastavu.
Uostalom, kakve veze ima koliko vozača nije usporilo. U ovom konkretnom slučaju Villeneuve je opravdano kažnjen, kao što sam objanio svom postu, pa taman da je i stotinu vozača ignoriralo žutu zastavu.
Inače, nemam ništa protiv Wikipedije, korisna stvar ponekad.
Zasto onda nemamo ovako detaljno objasnjenje za utrke u kojima je MSC izvukao deblji kraj sa kaznama?
Nije problem.
Ako je neka bitna kazna preskočena (moguće je, nisam jebena enciklopedija), slobodno spomeni.
1994.
V. Britanija - već je @Mazzacane spomenuo primjere na toj utrci. Još bih tome dodao da je prestigao Sennu u Brazilu te godine. Kazne nije bilo. To što je ignorirao crnu zastavu mu ne opravdam. To je zakon koji moraš poštovati, bez obzira na gluposti koje su međusobno izvodili suci i Benettonov pitwall. DSQ na toj utrci + dvije utrke zabrane nastupa kao posljedica. Pet godina ranije, Mansell za ignoriranje crne zastave dobio DSQ + jednu utrku zabrane nastupa, ako se ne varam.
Belgija - previše potrošena podnica/daska bolida (skid block ili plank). Daska je bila ispod dopuštenih 9mm, ali je to bilo lokalizirano na njen relativno manji dio. U tom ju je slučaju trebalo izvagati, i ako je iznad 90% njene originalne mase, sve je OK. Suci to nisu napravili, premda je bila iznad tih 90% (dakle legalna). Schumacher je DSQ iz utrke. Na prethodnoj utrci, daska na Bergerovom bolidu bila je potrošena debelo ispod limita na oko 4mm (inače pobjednik te utrke). Kazne nije bilo.
1998.
Kanada - 10 sek s/g kazna zbog incidenta s Frentzenom. Taknuo ga nije, mjesta mu je ostavio taman dovoljno da ostane na stazi. Na kaznu nemam nekakvih komentara, stvar osobnog tumačenja. U svemu tome posebno je bilo zanimljivo za vidjeti gestikuliranje Williamsovog Cleara i teatralno paradiranje Heada do Ferrarijevog pitwalla. Zašto je to bilo zanimljivo? Bilo je zanimljivo jer je nekakvih sedam-osam mjeseci ranije Villeneuve napravio veoma, veoma sličnu stvar jednom vozaču na VN Japana prilikom povratka na stazu iz boksa. Vozač je bio Michael Schumacher. Kazne nije bilo. Još jedan primjer je iz Belgije 1993. kada Senna prilikom izlaska iz boksa gura Schumachera na travu. Kazne nema.
V. Britanija - 10 sek s/g kazna za pretjecanje pod žutim zastavama. Nije sporno. Problem je što je što su suci ponovno od svega toga napravili cirkus.
2006.
Monako - Kazna OK.
2010
Mađarska - Schumacher je pretjerao u obrani, nekakvog velikog opravdanja za taj potez nema. Kazna je bila kakva je bila. Jedan od sudaca bio je Derek Warwick koji je izjavio da je bilo malo više vremena, pokazali bi Schumacheru crnu zastavu. Drugi slični primjeri - Patrese-Piquet Monako 1985., Senna-Prost Estoril 1988., Webber-Massa Fuji 2008., Webber-Vettel Malezija 2013., Force Indije Spa 2017.. Čini mi se da sve prošlo nekažnjeno. Samo ću napomenuti da je 2013. u Maleziji jedan od sudaca bio Derek Warwick...