_bataziv_0809 je napisao/la: 22.04.2020., 19:45
Pošto je inicijalna kapisla bila 1997, na nju ću ograničiti odgovor ovaj put.
Dakle, slažem se da neke sličnosti postoje, ali su razlike kudikamo veće.
Prije svega F2001 je dominantniji u odnosu na ostatak grida nego što je to FW19 bio.
Evo par grafova. Sad, kako će ih tko tumačiti, to je nešto drugo. Samo ću napomenuti da su kvalifikacije u Belgiji 2001. izostavljene zbog kiše.
Da, kad bi gledali cijeli grid, onda je zaista F2001 bio nešto dominantniji negoli FW19. No, isto tako, u priči o dominantnosti bolida, brzina jednog npr. Minardija sa začelja je apsolutno nebitna. Bitnija je konkurencija sa samog vrha.
Iz toga se vidi da je FW19 u odnosu na svoju direktnu konkurenciju ipak bio nešto dominantniji nego F2001 u odnosu na svoju.
Zaostatak za PP 1997.
Prosjek za sezonu 1997.
Zaostatak za PP 2001.
Prosjek za sezonu 2001.
Pouzdanost F2001 je tu negdje sa FW19, ali pouzdanost njegove konkurencije je bila daleko lošija.
Pouzdanost FW19 i F2001 je zapravo identična - 4:4. Razlika je u odustajanjima druge vrste.
Što se tiče najbliže konkurencije, tu je prednost na strani F2001, to je apsolutno točno. 2001. su McLaren i Williams svaki imali oko deset odustajanja tehničke prirode, dok je 1997. Ferrari imao 4, a McLaren 9 odustajanja zbog tehničkih problema.
F2001 je također imao bolju rasporedjenost dominacije tokom cijele sezone. Ako pogledas vremena pole pozicija, F2001 je drzao uvijek raspon od 0,3 do 0,8 sekundi, dok je F19 u prvih nekoliko utrka znao ići i do sekunde (samo Vlleneuve kojeg ovdje maltne proglašavaju šljivotresom, ne i Frentzen), da bi nakon Kanade to uglavnom bilo jako tijesno, a kvalifikacije u Jerezu su valjda kulminacija tog trenda.
Bolja raspoređenost dominacije? Možda.
Postotak zaostatka smatram točnijim od vremenskih zaostataka jer nije isto zaostati desetinku na A1 Ringu ili na Spa-Francorchampsu. No kad već spominješ vremenske zaostatke, pogledajmo ih.
Dolje su dva grafa. U prvom je prikaz koliku je prednost imao FW19, odnosno F2001 kad je bio na PP (od najmanje do najveće razlike). U drugom je prikazan njihov zaostatak za PP.
Samo ću napomenuti da je raspon prednosti PP za Ferrari od 0,3 do 0,8 u 5 utrka.
Druga stvar kako prvenstvo koje je riješeno u Mađarskoj nije šetnja?
Zašto nije šetnja sam praktički objasnio odmah u tom postu. Citirat ću "Prvi pogled na 2001.-u daje dojam da je to prvenstvo bilo šetnja za Schumacher do naslova,
ali pogled na svaku utrku pojedinačno otkriva ponešto drugačiju sliku."
Ovaj drugi dio rečenice je bitan.
Bilo je lakih utrka, ali je bogami bilo i teških. Ne tvrdim da je to bio teško izboren naslov, ali nije bila ni tolika šetnja. Naslov je relativno lako osvojen, no ako gledamo utrku po utrku onda vidimo da konkurencija nije bila toliko loša.
Vrati se 19 godina unazad kad si pratio sezonu i reci mi u kojem trenutku si pomislio da Schumacher nece osvojiti titulu?
Iskreno, ne sjećam se. Pošto sam tada imao 11 godina, ne mogu govoriti o ozbiljnom praćenju Formule 1 tada i "zamaranju" takvim stvarima. Kad je tada bila utrka, bitno je bilo samo da Schumacher i Ferrari pobjeđuju.
Eh sad pošto Frantic tvrdi da Schumacher uglavnom nije imao off nastupe, molim te navedi kojih je to nekoliko istih bilo tokom 2001?
Ponajprije Brazil i Italija.
Frantic je napisao/la: 22.04.2020., 20:09
E da, @Jimmy, volio bi i ja da mi nabrojiš MSove "off" nastupe 2001.
Ustvari, prvo da mi daš svoju definiciju "off" nastupa.
Vjerovatno je tu "caka"....
Nabrojeni su gore.
Uf, ne znam da to mogu sročiti u nekakvu definiciju. To bi bila vožnja ispod nekakve očekivane razine (vozača ili bolida), pravljenje neforsiranih grešaka i slično.
Konkretno, Brazil 2001.. Dosta loša vožnja po kiši. Italija 2001., jednostavno spor. U drugim sezonama ima još primjera.
Ali, isto tako želim naglasiti da ako nešto smatram Schumacherovim off nastupom, to nipošto nije u svrhu umanjivanja vrijednosti vožnje nekog drugog vozača. Tu ponajprije mislim na timskog kolegu ili vozača koji ga je dobio u utrci.