Ja sam pregledao sve od 1996., 3 sezone bih preporučio, 1997, 2000 i 2003, od te 3 najviše 1997 jer su to meni lično najljepši bolidi, a i sezona je zanimljiva, ima stvarno predobrih utrka, manje više svaka je dobra i ima dobrog utrkivanja i napeto je na sve strane.Multi 21 je napisao/la: 10.04.2020., 00:19 Pitanje za iskusnije fanove Formule 1:
Da mi možete predložiti samo jednu sezonu za pogledati koja bi to bila?(predložite više ako baš morate)
Tražim najzanimljivije, uzbudljivije, napetije sezone sa što boljim utrkivanjem ne računajući od 2008. pa do danas. Po mogućnosti maknite subjektivne naočale![]()
I još da dodam što starije to bolje, jer i manje znam o njima.
Povijest F1
- LH44
- Formula 1
- Postovi: 4505
- S nama već: 6 god 7 mj
- Navija za: McLaren, HAM, RIC, NOR
- Lokacija: Woking


- LH44
- Formula 1
- Postovi: 4505
- S nama već: 6 god 7 mj
- Navija za: McLaren, HAM, RIC, NOR
- Lokacija: Woking
ee jbga sad Ferrari je tolika kanta bio, pa i Irvine je taj bolid dobro vozio i bio u poziciji da pobjedi.Frantic je napisao/la: 08.04.2020., 22:08 Takođe, treba biti realan pa reći i da prvi vozač Williamsa (ne govorim o Jacquesu, već o nekom "X" prvom vozaču Williamsa) uopšte nije trebao biti u situaciji da u zadnju trku uđe sa bodom zaostatka. Mislim da bi to "malo bolji" vozač riješio (s obzirom na relativnu nadmoć Williamsa spram Ferrarija 1997.) barem dvije trke prije kraja. Da su bile obrnute uloge (da je MS vozio Williamsa), prednost bi bila 30-ak bodova nad drugoplasiranim....
Ako ništa, ovako je barem bilo zanimljivije.![]()
Ok MSC bi možda, ali možda to riješio prije zadnje trke, ali nije ni Villeneuve toliko loš vozač



- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18177
- S nama već: 10 god
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
F310B iz 1997. nije bio tolika kanta kao F310 iz 1996., jer se manje kvario, a dolaskom Rorya u ekipu bilo je i nekih solidnih nadogradnji, pa je bio mrvu stabilniji. Ali kada je osnova loša (a F310 je bio katastrofalna osnova), džaba ti sve. Dakle, F310B je bio u prilično podređenom položaju u odnosu na Williams FW19.LH44 je napisao/la: 10.04.2020., 00:50ee jbga sad Ferrari je tolika kanta bio, pa i Irvine je taj bolid dobro vozio i bio u poziciji da pobjedi.Frantic je napisao/la: 08.04.2020., 22:08 Takođe, treba biti realan pa reći i da prvi vozač Williamsa (ne govorim o Jacquesu, već o nekom "X" prvom vozaču Williamsa) uopšte nije trebao biti u situaciji da u zadnju trku uđe sa bodom zaostatka. Mislim da bi to "malo bolji" vozač riješio (s obzirom na relativnu nadmoć Williamsa spram Ferrarija 1997.) barem dvije trke prije kraja. Da su bile obrnute uloge (da je MS vozio Williamsa), prednost bi bila 30-ak bodova nad drugoplasiranim....
Ako ništa, ovako je barem bilo zanimljivije.![]()
Ok MSC bi možda, ali možda to riješio prije zadnje trke, ali nije ni Villeneuve toliko loš vozač![]()
MS bi sa FW19 to hladno riješio sa 30 bodova razlike ispred Jacquesa (u Ferrariju), Irvinea, HHFa, Alesija, Bergera, DCa, Mike.....
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18177
- S nama već: 10 god
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
1982....Multi 21 je napisao/la: 10.04.2020., 00:19 Pitanje za iskusnije fanove Formule 1:
Da mi možete predložiti samo jednu sezonu za pogledati koja bi to bila?(predložite više ako baš morate)
Tražim najzanimljivije, uzbudljivije, napetije sezone sa što boljim utrkivanjem ne računajući od 2008. pa do danas. Po mogućnosti maknite subjektivne naočale![]()
I još da dodam što starije to bolje, jer i manje znam o njima.

1986, 1987, 1990, 1999, 2000, 2003
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Multi 21
- Formula 1
- Postovi: 2423
- S nama već: 7 god 11 mj
- Navija za: Ferrari, Vet, Max
E jes mi suzio izborFrantic je napisao/la: 10.04.2020., 11:401982....Multi 21 je napisao/la: 10.04.2020., 00:19 Pitanje za iskusnije fanove Formule 1:
Da mi možete predložiti samo jednu sezonu za pogledati koja bi to bila?(predložite više ako baš morate)
Tražim najzanimljivije, uzbudljivije, napetije sezone sa što boljim utrkivanjem ne računajući od 2008. pa do danas. Po mogućnosti maknite subjektivne naočale![]()
I još da dodam što starije to bolje, jer i manje znam o njima.![]()
1986, 1987, 1990, 1999, 2000, 2003

Hvala na savjetima Frantiče i LH

"If everything seems under control, you're not going fast enough." Mario Andretti
- Mazzacane
- Karting
- Postovi: 98
- S nama već: 7 god 3 mj
- Navija za: Minardi
@Multi 21
Od 1979. do 1983. su se vozila poprilično zanimljiva prvenstva. Jako malo pobjeda sa PP-a. 1981. tri utrke prije kraja od 15 te sezone, 7 vozača ima šanse osvojit naslov. Forme momčadi drastično variraju nekad iz utrke u utrku. Williams 1979. u početnim utrkama ima zaostatak i do 4-5 sekundi u kvalifikacijama, da bi na kraju sezone postali najbolja momčad. Čak ni razlika po krugu između momčadi nije bila tako velika u usporedbi sa razlikom od neke 1986. do sredine 90-ih.
Ali bez obzira koliko prvenstva bila neizvjesna, nećeš se nagledat neke pretjerane akcije na stazi. Režiser uglavnom prati vodeće. Recimo Long Beach 1983. - Watson sa 22. na 1., Lauda sa 23. na 2. Iako je naravno bilo odustajanja, dosta bolida su Watson i Lauda pretekli direktno na stazi, čak su se i njih dvojica koji su jelte bili kolege, međusobno par puta pretjecali. Režiser ih hvata kad su došli na neko 4-5 mjesto, prije toga ništa.
Od 1979. do 1983. su se vozila poprilično zanimljiva prvenstva. Jako malo pobjeda sa PP-a. 1981. tri utrke prije kraja od 15 te sezone, 7 vozača ima šanse osvojit naslov. Forme momčadi drastično variraju nekad iz utrke u utrku. Williams 1979. u početnim utrkama ima zaostatak i do 4-5 sekundi u kvalifikacijama, da bi na kraju sezone postali najbolja momčad. Čak ni razlika po krugu između momčadi nije bila tako velika u usporedbi sa razlikom od neke 1986. do sredine 90-ih.
Ali bez obzira koliko prvenstva bila neizvjesna, nećeš se nagledat neke pretjerane akcije na stazi. Režiser uglavnom prati vodeće. Recimo Long Beach 1983. - Watson sa 22. na 1., Lauda sa 23. na 2. Iako je naravno bilo odustajanja, dosta bolida su Watson i Lauda pretekli direktno na stazi, čak su se i njih dvojica koji su jelte bili kolege, međusobno par puta pretjecali. Režiser ih hvata kad su došli na neko 4-5 mjesto, prije toga ništa.

- _bataziv_0809
- Formula 1
- Postovi: 1747
- S nama već: 7 god 1 mj
- Navija za: McLaren
Do Kanade apsolutno. Sto nije kratak period, sa tim nemam problem da se slozim. Nakon toga ni blizu dominacije, osim u kvalifikacijama. Sveukupno bolje auto jeste bio, tu nema dileme.Frantic je napisao/la: 10.04.2020., 08:37
F310B iz 1997. nije bio tolika kanta kao F310 iz 1996., jer se manje kvario, a dolaskom Rorya u ekipu bilo je i nekih solidnih nadogradnji, pa je bio mrvu stabilniji. Ali kada je osnova loša (a F310 je bio katastrofalna osnova), džaba ti sve. Dakle, F310B je bio u prilično podređenom položaju u odnosu na Williams FW19.
MS bi sa FW19 to hladno riješio sa 30 bodova razlike ispred Jacquesa (u Ferrariju), Irvinea, HHFa, Alesija, Bergera, DCa, Mike.....
Zadnja dominantna pobjeda Williamsa je bila u Spaniji. Nakon toga, uz izuzetak Austrije (iako je i tu Hakkinenu vrisnuo bolid dok je bio u vodstvu, ali na pocetku trke) su usljedile pobjede naslijedjene od drugih, tj. kad su drugi odustali: Britanija od Hakkinena koji je opet vodstvo naslijedio od Sumahera, Mađarska od Hilla, Luxembourg od oba McLarena.
Moze se to tumaciti i kao bolja pouzdanost, ali imao je i Willams kvarova (Imola, Hungaroring). Osim toga ostali su bez Neweya, znali su da ostaju bez dobavljača motora, dosta nezgodno vrijeme za ekipu, a sta ih je tek cekalo

Ako moram bas jednu-1999.Multi 21 je napisao/la: 10.04.2020., 00:19 Pitanje za iskusnije fanove Formule 1:
Da mi možete predložiti samo jednu sezonu za pogledati koja bi to bila?(predložite više ako baš morate)
Tražim najzanimljivije, uzbudljivije, napetije sezone sa što boljim utrkivanjem ne računajući od 2008. pa do danas. Po mogućnosti maknite subjektivne naočale![]()
I još da dodam što starije to bolje, jer i manje znam o njima.
Ako cu bas rasiriti izbor onda: 1982,1984, 1986, 1989, 1990, 1994, 1997, 2000, 2003, 2005, 2006 i 2007.

- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18177
- S nama već: 10 god
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
Svejedno
Možda imamo različita viđenja koliki je "podređeni" položaj jednog bolida u odnosu na drugi....
Još sad treba da se natežemo oko toga da li je FW19 imao u prosjeku 0,3sec ili 0,4sec (lupam, uzmi druge cifre, nebitno) nad F310B, onako, uprosječeno kroz čitavu sezonu. I kolika je ta prednost bila u prvom dijelu sezone, a kolika u drugom.....
To apsolutno ne mijenja poentu da je FW19 bio "golim okom vidljivo" bolji auto i da je to bolji (tj. "iskusniji") vozač trebao iskontrolirati i riješiti prije zadnje trke, jer F310B nije nijednog momenta kroz sezonu bio bolji auto od FW319, nije čak bio ni u egalu.
Onih 5 pobjeda, kao i ostali dobri rezultati, mogu biti zasluga Michaela vožnjom (Monaco, Belgija, a Francuska mu je oduvijek "ležala"), možda Rosa sa kakvom dobrom strategijom, te odustajanjima/problemima Williamsa ili nekog drugog (npr. DCa).

Možda imamo različita viđenja koliki je "podređeni" položaj jednog bolida u odnosu na drugi....
Još sad treba da se natežemo oko toga da li je FW19 imao u prosjeku 0,3sec ili 0,4sec (lupam, uzmi druge cifre, nebitno) nad F310B, onako, uprosječeno kroz čitavu sezonu. I kolika je ta prednost bila u prvom dijelu sezone, a kolika u drugom.....
To apsolutno ne mijenja poentu da je FW19 bio "golim okom vidljivo" bolji auto i da je to bolji (tj. "iskusniji") vozač trebao iskontrolirati i riješiti prije zadnje trke, jer F310B nije nijednog momenta kroz sezonu bio bolji auto od FW319, nije čak bio ni u egalu.
Onih 5 pobjeda, kao i ostali dobri rezultati, mogu biti zasluga Michaela vožnjom (Monaco, Belgija, a Francuska mu je oduvijek "ležala"), možda Rosa sa kakvom dobrom strategijom, te odustajanjima/problemima Williamsa ili nekog drugog (npr. DCa).
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- _bataziv_0809
- Formula 1
- Postovi: 1747
- S nama već: 7 god 1 mj
- Navija za: McLaren
Nema sumnje da je Williams bio bolje auto, to sam uostalom i napisao, ali sam ubjedjen da kad neko spomene dominantni Williams iz 90-tih, da ce rijetko ko pomisliti na FW19. Kao i sto sumnjam da ce na spomen Ferrarijevih kanti iz 90-tih neko prvo pomisliti na F310B. Kakav je da je, to je bio space shuttle za one konzerve koje su vozili Berger, Alesi, Capelli i Larini. Zato mislim da si ipak pretjerao sa procjenjenom razlikom od 30 bodova u slucaju obrnutih uloga.
Sa druge strane, mislim da je JV ipak trebao doci u Jerez sa dovoljnom prednosti da mu je dovoljan plasman u bodove za prvenstvo. Dakle podij u Japanu, umjesto diskvalifikacije sa mrsavog petog mjesta. To su čari onog bodovnog sistema.
To je ujedno moja neka procjena šta bi uradio rutiner poput MSC. Covjek je ipak u jednom trenutku sezone 1997 imao vise pobjeda u F1 nego sto mu je glavni rival imao sveukupno utrka. Tako da vjerujem da bi nabrao 10tak bodova viška pred zadnju trku. 30 je ipak nabijao kada je vozio puno bolje bolide u odnosu na ostatak grida, nego sto je to FW19 ikad bio...
A sad na kraju da zakuham
da se sve isto odigralo, a da je umjesto MSC bio Hamilton, ovdje bi se druga pjesma pjevala (ne nuzno od tebe), a refren bi joj isao otprilike ovako: "imao je auto sposobno za pobjede i te sezone, kao i svake do sad" 
Sa druge strane, mislim da je JV ipak trebao doci u Jerez sa dovoljnom prednosti da mu je dovoljan plasman u bodove za prvenstvo. Dakle podij u Japanu, umjesto diskvalifikacije sa mrsavog petog mjesta. To su čari onog bodovnog sistema.
To je ujedno moja neka procjena šta bi uradio rutiner poput MSC. Covjek je ipak u jednom trenutku sezone 1997 imao vise pobjeda u F1 nego sto mu je glavni rival imao sveukupno utrka. Tako da vjerujem da bi nabrao 10tak bodova viška pred zadnju trku. 30 je ipak nabijao kada je vozio puno bolje bolide u odnosu na ostatak grida, nego sto je to FW19 ikad bio...
A sad na kraju da zakuham



- DaveGilmour
- Formula 2
- Postovi: 1317
- S nama već: 9 god 3 mj
- Navija za: Sve driven by Verstappen
- Lokacija: Zagreb
@Multi 21
Prije 4-5 godina sam se našao u sličnoj situaciji kao ti. Lupila me želja da malo proširim svoje znanje o povijesti F1, a nema boljeg načina za to od gledanja starih utrka. U mom slučaju nije bilo nekih prevelikih nedoumica oko toga koju sezonu ću gledati -1982. je jednostavno izgledala predobro na papiru. To mi je ujedno bilo i prvo ozbiljnije gledanje utrka iz 80-ih, vremena koje mnogi prozivaju zlatnim dobom F1 te sam bio siguran da me očekuje nešto nestvarno dobro, a kad ono...
Mislim da je @Mazzacane dao najbolji opis tih sezona. Sezone su bile nevjerojatno uzbudljive s mnogo preokreta i s tog aspekta je sigurno bilo super pratiti F1 u tom razdoblju. Ali, kada gledaš te utrke u vakuumu, ne mogu reći da su nešto pretjerano bolje od modernih. To jest, možda i jesu bolje, ali sigurno nisu tako prikazane jer režiser uporno prati jedne te iste vozače veći dio utrke. Osobno sam doživio tu čuvenu 1982. kao kolekciju prosječnih utrka s pokojom odličnom utrkom koja se tu i tamo zalomi (Belgija i Detroit su mi ostale u najboljem sjećanju s tim da Las Vegas nisam ni gledao na kraju). Dobar dio utrka je zapravo i bio zanimljiv, ali do jedno prve trećine utrke. Na drugoj trećini se već polako zapitaš ''Zašto ja ovo još uvijek gledam?'', a na kraju ti je malo i žao što nisi poslušao samog sebe i ugasio utrku nakon druge trećine. Problem je u pouzdanosti. Do polovice utrke je pola grida van utrke, oni koji su ostali većinom nisu unutar 2-3 sekunde i jedino što možeš čekati je daljnje otkazivanje motora ili parkiranje pored staze u zadnjim krugovima jer je netko krivo izračunao količinu goriva za utrku. Naravno, ovo ne vrijedi za sve utrke, ali mislim da ne pretjerujem ako kažem da je pola utrka takvih.
Ovo ti govorim kao netko tko je već unaprijed znao tko uzima naslov na kraju godine i tko je znao ishod par ''bitnijih'' utrka te sezone. Sigurno je to moje predznanje uništilo velik dio draži te sezone i sigurno bih ju doživio drukčije da sam ju gledao live 1982. Iz gledanja te sezone sam na kraju zaključio dvije stvari: Ni jedno doba nije objektivno zlatno doba F1, svako ima svojih mana i prednosti; Meni osobno nema smisla gledati cijele sezone ako unaprijed znam dobar dio rezultata.
Poanta ovog romana: koju god sezonu gledao nemoj se informirati o tome tko je uzeo naslov
Prije 4-5 godina sam se našao u sličnoj situaciji kao ti. Lupila me želja da malo proširim svoje znanje o povijesti F1, a nema boljeg načina za to od gledanja starih utrka. U mom slučaju nije bilo nekih prevelikih nedoumica oko toga koju sezonu ću gledati -1982. je jednostavno izgledala predobro na papiru. To mi je ujedno bilo i prvo ozbiljnije gledanje utrka iz 80-ih, vremena koje mnogi prozivaju zlatnim dobom F1 te sam bio siguran da me očekuje nešto nestvarno dobro, a kad ono...
Mislim da je @Mazzacane dao najbolji opis tih sezona. Sezone su bile nevjerojatno uzbudljive s mnogo preokreta i s tog aspekta je sigurno bilo super pratiti F1 u tom razdoblju. Ali, kada gledaš te utrke u vakuumu, ne mogu reći da su nešto pretjerano bolje od modernih. To jest, možda i jesu bolje, ali sigurno nisu tako prikazane jer režiser uporno prati jedne te iste vozače veći dio utrke. Osobno sam doživio tu čuvenu 1982. kao kolekciju prosječnih utrka s pokojom odličnom utrkom koja se tu i tamo zalomi (Belgija i Detroit su mi ostale u najboljem sjećanju s tim da Las Vegas nisam ni gledao na kraju). Dobar dio utrka je zapravo i bio zanimljiv, ali do jedno prve trećine utrke. Na drugoj trećini se već polako zapitaš ''Zašto ja ovo još uvijek gledam?'', a na kraju ti je malo i žao što nisi poslušao samog sebe i ugasio utrku nakon druge trećine. Problem je u pouzdanosti. Do polovice utrke je pola grida van utrke, oni koji su ostali većinom nisu unutar 2-3 sekunde i jedino što možeš čekati je daljnje otkazivanje motora ili parkiranje pored staze u zadnjim krugovima jer je netko krivo izračunao količinu goriva za utrku. Naravno, ovo ne vrijedi za sve utrke, ali mislim da ne pretjerujem ako kažem da je pola utrka takvih.
Ovo ti govorim kao netko tko je već unaprijed znao tko uzima naslov na kraju godine i tko je znao ishod par ''bitnijih'' utrka te sezone. Sigurno je to moje predznanje uništilo velik dio draži te sezone i sigurno bih ju doživio drukčije da sam ju gledao live 1982. Iz gledanja te sezone sam na kraju zaključio dvije stvari: Ni jedno doba nije objektivno zlatno doba F1, svako ima svojih mana i prednosti; Meni osobno nema smisla gledati cijele sezone ako unaprijed znam dobar dio rezultata.
Poanta ovog romana: koju god sezonu gledao nemoj se informirati o tome tko je uzeo naslov

- Ferrari Maniac
- Formula 1
- Postovi: 3162
- S nama već: 10 god
- Navija za: Scuderia Ferrari
- Lokacija: Zagreb
Slažem se Gilmour, takve su mi bile skoro sve utrke u sezoni '81 koju upravo završavam. Danas sam baš pogledao Monzu. Ne bih rekao da ima nešto više pretjecanja, čak ni da su atraktivnija od današnjih, dapače manje ih je nego danas. Ali zato ima jako puno odustajanja i apsurdnih situacija na stazi, za koje ne bi vjerovao da se mogu u motosportu događati... ni da bi se trebale događati. Uz to prijenos zaista je očajan i režiser se stvarno koncentrira na vodeće te propustiš puno preticanja, često i za vodstvo ili podij. Kao što sam rekao, gledao sam Monzu upravo i stvarno sam se trudio sve popratiti, ali u kaosu prijenosa, brojnih izlijetanja, odustajanja, ljudi po stazi i Murrayjevog bulažnjenja, na kraju utrke nisam imao pojma za vozače na pozicijama 2-6 kako du do njih došli....




Sisu (fin.)
- Grah0 Verified
- Formula 1
- Postovi: 1739
- S nama već: 9 god 9 mj
- Navija za: KMag, Seb
- Lokacija: 48.196667, 16.380861
Upravo gledam Silverstone 18, Kimi dobi 10 sekundi za sličnu stvar za koju je Seb dobio 5 u Francuskoj. Hamdo standard plače na TR, oštećen sam, nemam poda... Dobro je nije rekao "I think we should retire" ko u Belgiji 14. Presica "Interesantna strategija crvenih" 

. Inače kako su te 3-4 trke bile vrh, AUT-GBR-GER-HUN. Def spadaju u jedne od najboljih trka zadnjih par godina.



- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18177
- S nama već: 10 god
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
Ljudi, ne može se imati isto iskustvo kada znaš da će Gilles poginuti, da će Pironi takođe prerano završiti sezonu i da će Keke sa jednom jebenom pobjedom postati prvak i kada to ne znaš.
Nije ovo spoiler, ovo svi znaju.
Nije isto kad znaš da će Mansellu riknuti guma 1986. i kad te to potpuno iznenadi!
Režiseri - pa pobogu ljudi, tada nije bilo ni blizu toliko kamera kao danas. Po meni su gori današnji režiseri, kada sa svom silnom tehnologijom propustimo vidjeti npr. skoro pa sva Sainzova preticanja na VN Austrije....
Preticanja - bolje 100 godina k'o bogataš nego 1 dan k'o siromah.
Bolje jedno pravo nego 100 sa DRSom, barem meni.
I lijepa vremena kada su se bolidi više kvarili (iako su mi "ljubimci" ostajali bez pobjeda ili čak i titula zbog toga).
Jbte, pa nas je na Hungaroringu 1990. na stazu propustio neki policajac na neki "lijevi" ulaz (imao je "šapku", sjećam se), a stariji su mu dali određenu količinu tadašnjih DM, nakon cjenkanja, naravno.
To je danas nazamislivo.
Nije ovo spoiler, ovo svi znaju.

Nije isto kad znaš da će Mansellu riknuti guma 1986. i kad te to potpuno iznenadi!
Režiseri - pa pobogu ljudi, tada nije bilo ni blizu toliko kamera kao danas. Po meni su gori današnji režiseri, kada sa svom silnom tehnologijom propustimo vidjeti npr. skoro pa sva Sainzova preticanja na VN Austrije....
Preticanja - bolje 100 godina k'o bogataš nego 1 dan k'o siromah.

Bolje jedno pravo nego 100 sa DRSom, barem meni.
I lijepa vremena kada su se bolidi više kvarili (iako su mi "ljubimci" ostajali bez pobjeda ili čak i titula zbog toga).
Jbte, pa nas je na Hungaroringu 1990. na stazu propustio neki policajac na neki "lijevi" ulaz (imao je "šapku", sjećam se), a stariji su mu dali određenu količinu tadašnjih DM, nakon cjenkanja, naravno.

Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- DaveGilmour
- Formula 2
- Postovi: 1317
- S nama već: 9 god 3 mj
- Navija za: Sve driven by Verstappen
- Lokacija: Zagreb
Ma jasno, pa na to sam se i osvrnuo u zadnjem dijelu svoga komentara. Moj komentar je više bio osvrt na gledanje starih sezona s predznanjem jer tada te sezone gube veliki dio svoje čari. Tada gledaš utrke u vakuumu i vidiš sve mane tih utrka. Shvaćaš da sezone nisu bile to što su bile zbog užasno zanimljivih utrka, nego zbog načina kako su se te utrke uklapale u širu sliku i kako su krojile priču o sezoni koja je na kraju bila fascinantna. Nitko ne tvrdi da 1982. nije bila ''sjajna'' sezona (ne znam je li sjajna prava riječ s obzirom na dešavanja), ali kada se izdvoje utrke iz te sezone i analiziraju zasebno, malo tko bi rekao da su utrke baš bile sjajne.Frantic je napisao/la: 11.04.2020., 01:53 Ljudi, ne može se imati isto iskustvo kada znaš da će Gilles poginuti, da će Pironi takođe prerano završiti sezonu i da će Keke sa jednom jebenom pobjedom postati prvak i kada to ne znaš.
Nije ovo spoiler, ovo svi znaju.![]()
Vidiš s ovime se ne mogu nikako složiti. Meni je upravo najveća mana starih sezona ta kvarljivost bolida. Na kraju sezone uopće ne možeš procijeniti tko je odvozio dobru, a tko lošu sezonu jer zbog toliko kvarova svaka analiza pada u vodu, a ja obožavam ta filozofiranja i analizeI lijepa vremena kada su se bolidi više kvarili (iako su mi "ljubimci" ostajali bez pobjeda ili čak i titula zbog toga).

Puno mi je draže, a da ne kažem i pravednije prema vozaču, trenutno stanje stvari u kojemu se bolidi kvare svake prijestupne godine.
- LH44
- Formula 1
- Postovi: 4505
- S nama već: 6 god 7 mj
- Navija za: McLaren, HAM, RIC, NOR
- Lokacija: Woking
@frantic @bataziv Dobro nije ni Villeneuve imao glatku sezonu, u
ga Irvine izbacio iz utrke, u
je mjenjač zeznuo, a obe trke je vrlo vjerovatno trebao pobijediti. U
Williams stavi gume za suho na početku utrke, što ih odmah ukopava jer je bio potop. U
su ga umalo zeznuli jer se u boxu zadržao, ali eto Hakkinen odustao pa je nekako uspio pobijediti. Opet u
i
je izgubio bolide i ostao bez bodova,
poklon od Damona. U
ih je Ross Brawn taktički rasturio, DQ nebitan. Onda MSC je u
pretekao Frentzena tokom SC zašto je fasovao 10 stop-go, a da ne pričamo o Jerezu...
Aaa da Ferrari toliko nije valjao, ne bi Irvine već u
zamalo pobijedio
Sent from my ATU-L21 using Tapatalk









Aaa da Ferrari toliko nije valjao, ne bi Irvine već u


Sent from my ATU-L21 using Tapatalk


- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18177
- S nama već: 10 god
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
Za prvi bold se slažem._bataziv_0809 je napisao/la: 10.04.2020., 22:32 Nema sumnje da je Williams bio bolje auto, to sam uostalom i napisao, ali sam ubjedjen da kad neko spomene dominantni Williams iz 90-tih, da ce rijetko ko pomisliti na FW19. Kao i sto sumnjam da ce na spomen Ferrarijevih kanti iz 90-tih neko prvo pomisliti na F310B. Kakav je da je, to je bio space shuttle za one konzerve koje su vozili Berger, Alesi, Capelli i Larini. Zato mislim da si ipak pretjerao sa procjenjenom razlikom od 30 bodova u slucaju obrnutih uloga.
Sa druge strane, mislim da je JV ipak trebao doci u Jerez sa dovoljnom prednosti da mu je dovoljan plasman u bodove za prvenstvo. Dakle podij u Japanu, umjesto diskvalifikacije sa mrsavog petog mjesta. To su čari onog bodovnog sistema.
To je ujedno moja neka procjena šta bi uradio rutiner poput MSC. Covjek je ipak u jednom trenutku sezone 1997 imao vise pobjeda u F1 nego sto mu je glavni rival imao sveukupno utrka. Tako da vjerujem da bi nabrao 10tak bodova viška pred zadnju trku. 30 je ipak nabijao kada je vozio puno bolje bolide u odnosu na ostatak grida, nego sto je to FW19 ikad bio...
A sad na kraju da zakuhamda se sve isto odigralo, a da je umjesto MSC bio Hamilton, ovdje bi se druga pjesma pjevala (ne nuzno od tebe), a refren bi joj isao otprilike ovako: "imao je auto sposobno za pobjede i te sezone, kao i svake do sad"
![]()
Prvo će se spomenuti FW14, FW15 i FW18.
Drugi bold.
Imao je 1995. 43 (ČETRDESETTRI) boda prednosti prije zadnje trke ispred glavnog i najbližeg konkurenta u sezoni 1995.
U sezoni u kojoj je imao isti motor (??), i u najboljem slučaju istu šasiju i aerodinamiku (??) kao i Damon.
Prvi upitnici su zbog toga što je to Williamsu bila 7. sezona na Renaultovim V10 motorima, a Benettonu tek prva. Bernard Dudot je govorio da je integracija Renaultovog motora bolja u Williamsu nego Benettonu, što je bilo logično, s obzirom na sedmogodišnju saradnju. Dalje, MS je potpisao ugovor sa Ferrarijem još prije polovine sezone, pa me logika navodi da je Renault mogao možda malo više gurati Williamsa, ako ništa drugo, sva poboljšanja prvo davati Williamsu (ovo je samo razmišljanje). Čisto da naredne godine bolid sa brojem 1 bude pogonjen njihovim motorom.
Drugi upitnici su vezani za Neweya. Rory Byrne je izvrstan dizajner, ali Adrian Newey je nenadjebiv. Kraj priče.
FW17 je takođe bio stabilniji od B195. Puno eminentniji ljudi od mene, koji su bili u paddocku, te 1995. su tvrdili da Hill raspolaže nešto boljim paketom. Pa Berger je nakon prelaska u Benetton, pred kraj 1995. testirao B195 i rekao da bolid ima loš balans i da je nestabilan (za njegov ukus).
Dakle, sa "ipak" malčice lošijim bolidom (naravno, ne kao što je to bilo 1997., tada je bila veća razlika) je trku prije kraja imao 43 boda prednosti (9:3 u pobjedama). U zadnjoj je odustao (kontakt sa Alesijem), a Hill ostvario 4. pobjedu, pa je to smanjeno na 33 boda.
Broj odustajanja - ako eliminišemo zajednička odustajanja zbog sudara, kada je Hill Herbertu 2x poklonio pobjedu, imamo jedan mehanički kvar više za Damona, s tim da je Damon napravio 3 (ili 2, navodno mu je u Njemackoj nešto riknulo na ulazu u 2. krug, pa je izletio) izlijetanja. Ukupno, MS 5x, Hill 7x. Plus MS izgubio čistu pobjedu u Kanadi, ali je završio 5. (neka je, inače bi Alesi završio karijeru bez pobjede).
Tako da ti ne stoji da je nabijao 30 bodova razlike "samo kad je vozio puno bolje bolide od konkurencije".
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18177
- S nama već: 10 god
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
Jel to ona trka gdje je u kvalama MS bio 4. sa 1,3sec zaostatka za JV (ispred su bili još HHF i Panis), a Irvine tek 7. sa 1,854sec zaostatka?LH44 je napisao/la: 11.04.2020., 02:43 ........
Aaa da Ferrari toliko nije valjao, ne bi Irvine već u Argentini zamalo pobijedio![]()
Sent from my ATU-L21 using Tapatalk
I gdje je na kraju JV nakon zadnjeg boxa imao poveliku prednost, pa je popustio, tj.
ali opet hladno odbijajući svaki Irvineov napad.Despite also struggling with rear brake locking and a gearbox which occasionally shifted by itself, Villeneuve duly took his second win of the year.
BTW, nije ni Williams 2012. bio tolika kanta. Ipak je Maldonado pobijedio u Barceloni...

Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- LH44
- Formula 1
- Postovi: 4505
- S nama već: 6 god 7 mj
- Navija za: McLaren, HAM, RIC, NOR
- Lokacija: Woking
Dobro sad i Mercedes je znao u kvalama biti dosta brži, a na utrci bi bili izjednačeni sa Ferrarijem i Red Bullom. Ne sporim ja da je FW19 bolji od F310B, to je jasno svima, samo sam naveo neke stvari koje umanjuju tu razliku, jer nije bila toliko velika kako se čini i kako se priča. neki bolji/iskusniji vozač bi to riješio trku prije kraja, slažem se, čak i uz kvarove i baksuzluke koje sam naveo, ali ne slažem se da bi MSC to riješio sa 30 bodova razlike, jer jednostavno ne vjerujem da je Villeneuve toliko lošiji od MSC, jedino eto da Williams nije imao greške u boxu, kvarove, taktičke greške, onda bi i Villeneuve to riješio trku dvije pred kraj, ovako uz sve pizdarije, nema šanse.
Sent from my ATU-L21 using Tapatalk
Sent from my ATU-L21 using Tapatalk


- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18177
- S nama već: 10 god
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
OK, ja vjerujem.LH44 je napisao/la: 11.04.2020., 11:27 Dobro sad i Mercedes je znao u kvalama biti dosta brži, a na utrci bi bili izjednačeni sa Ferrarijem i Red Bullom. Ne sporim ja da je FW19 bolji od F310B, to je jasno svima, samo sam naveo neke stvari koje umanjuju tu razliku, jer nije bila toliko velika kako se čini i kako se priča. neki bolji/iskusniji vozač bi to riješio trku prije kraja, slažem se, čak i uz kvarove i baksuzluke koje sam naveo, ali ne slažem se da bi MSC to riješio sa 30 bodova razlike, jer jednostavno ne vjerujem da je Villeneuve toliko lošiji od MSC, jedino eto da Williams nije imao greške u boxu, kvarove, taktičke greške, onda bi i Villeneuve to riješio trku dvije pred kraj, ovako uz sve pizdarije, nema šanse.
Sent from my ATU-L21 using Tapatalk
Agree to disagree.
Imaš iznad primjer sa razlikom od 43 boda prije zadnje trke, i to protiv nijansu boljeg bolida.
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”