Stranica: 8/115.
Re: Povijest F1
Postano: 14.09.2015., 15:47
Postao Frantic
Re: Povijest F1
Postano: 14.09.2015., 22:09
Postao Lady
Naišla sam na ovaj stariji članak i mislim da bi mogao zanimat mnoge....
Jim Clark: The mystery remains
Recently, Paul-Henri Cahier posted a story on Facebook. Cahier, as a leading F1 photographer, has followed in the footsteps of his late father, Bernard, an influential and well-connected figure in international motor sport from 1952 until the 1990s.
Among his many roles, Cahier was adviser to Goodyear at the time of tyre company's pre-eminence in world motor sport. Cahier would have brought his son's attention to the following letter that many of us missed when published by an American magazine 21 years ago. This is Paul-Henri's post:
Fred Gamble, Goodyear International Racing Director in the 60's, wrote to ON TRACK magazine and, in the 23 May '93 issue, his letter - headed "Time For The Truth" - was published. This what Fred had to say.
"Concerning the circumstances of Jimmy Clark's death...maybe it is time the truth is told. I was privileged to be a part of that era and a friend of Jimmy's, so was just as devastated as everyone else when he was killed. His car had a rear suspension failure; sadly one of the frequent and well-known results of the brilliant but fragile Lotus cars of that era.
I was Goodyear's first director of international racing at the time and, as Firestone was contracted to Lotus, after the accident and rumors of a tire failure, Firestone engineers showed me the tire off the Clark car, not deflated or failed, but obviously dragged sideways after a suspension failure. Jimmy would have had a chance of dealing with a puncture and deflation but suspension failure, no way could he have controlled the car.
I can understand Firestone not wanting to 'blame' Lotus car failure because of their corporate relationship with Lotus and Colin Chapman...I think those of us in the sport at the time who knew the details of Jimmy's death have probably kept quiet out of respect for Colin Chapman's brilliance as a designer, but more because the great Jim Clark was like a son to Chapman. I'm sure Chapman knew the cause of the accident but to have been publicly condemned for a fragile design failure might have been emotionally too much for Colin to bear."
Re: Povijest F1
Postano: 16.09.2015., 08:29
Postao Frantic
JPM je na današnji dan 2001. ostvario svoju prvu pobjedu, na VN Italije, startavši s PPa.
Osim toga trka će ostati zapamćena po atmosferi nakon 11.09.2001. (New York, WTC), i nije bilo proslave na podiju, kao ni defilea vozača prije trke, te mnogih ostalih "veselih" stvari.
Ferrarijevi bolidi su nastupili bez reklama i sa crnim nosevima, Jaguarovi su imali crni pokrov motora a kod Jordana je na tom mjestu bila USA zastava.
Re: Povijest F1
Postano: 16.09.2015., 09:00
Postao zekohonda
Frantic je napisao/la:JPM je na današnji dan 2001. ostvario svoju prvu pobjedu, na VN Italije, startavši s PPa.
Osim toga trka će ostati zapamćena po atmosferi nakon 11.09.2001. (New York, WTC), i nije bilo proslave na podiju, kao ni defilea vozača prije trke, te mnogih ostalih "veselih" stvari.
Ferrarijevi bolidi su nastupili bez reklama i sa crnim nosevima, Jaguarovi su imali crni pokrov motora a kod Jordana je na tom mjestu bila USA zastava.
i onda je nakon pobjede ralf komentiro nešto u stilu kako jpm nije potresen kao on zbog događaja u new yourku, pa da je pobijedio.
Re: Povijest F1
Postano: 17.09.2015., 09:12
Postao Frantic
17.09.1929. rođen je Sir Stirling Moss, jedan od velikana, vozač sa najviše pobjeda bez titule. Viceprvak je bio 4 puta.
Godine 1958. je stao u odbranu Mikea Hawthorna na VN Portugala (3 trke prije kraja), koji je trebao biti diskvalifikovan, zbog toga što je na uzbrdici pustio bolid nazad da bi ga upalio (kao na "guranje"). Suci su uvažili Mossovu sugestiju, koji je tvrdio da Hawthorn nije učinio ništa loše i nije nikog ugrozio, te je Hawthorn je dobio 7 bodova (6 za drugo mjesto, sa preko 5 minuta zaostatka za Mossom (!!), plus 1 bod za najbrži krug) i na kraju sezone uzeo titulu sa bodom više od Mossa (42 - 41), iako je Hawthorn imao samo jednu pobjedu a Moss 4.
Takođe, 17.09.1960. Graham Hill je dobio sina Damona. Oni zasad čine jedini par "otac-sin" koji je osvojio vozačku titulu u F1.
Re: Povijest F1
Postano: 17.09.2015., 18:00
Postao Marros
Da, kod Damona Hilla možda je zanimljivo i to da je lagao o godišnjici svojega rođenja, naime spominjao je 1962. godinu. Isto tako je sebi dvije godine "skinuo" i legendarni Gilles Villeneuve, 1952. godište, a u stvari bio je rođen 1950. godine. Obojica su to učinili zbog sponzora jer su se bojali da su možda prestari za debitante.
Re: Povijest F1
Postano: 20.09.2015., 21:11
Postao Frantic
BTW, danas je JPM napunio 40 godina.

Re: Povijest F1
Postano: 20.09.2015., 21:14
Postao Felipe
I bio u Austinu na utrci WEC-a i kako izvori navode zatražio test u LMP1 bolidu, i čini se da će se tripleta (Monaco, Daytona, Le Mans) ipak dogoditi.

Re: Povijest F1
Postano: 20.09.2015., 21:18
Postao dmw
Felipe je napisao/la:I bio u Austinu na utrci WEC-a i kako izvori navode zatražio test u LMP1 bolidu, i čini se da će se tripleta (Monaco, Daytona, Le Mans) ipak dogoditi.

Ne Daytona, tripl kruna je Monako, Indianapolis 500 i 24h Le Mana.
Re: Povijest F1
Postano: 20.09.2015., 21:28
Postao Felipe
dmw je napisao/la:
Ne Daytona, tripl kruna je Monako, Indianapolis 500 i 24h Le Mana.

Re: Povijest F1
Postano: 28.09.2015., 21:43
Postao Frantic
Samo da podsjetim, danas je tačno 7 godina od kako se desila možda i najveća sramota u F1 od 1950. pa na ovamo.
Dakle, riječ je o VN Singapura 2008.

Re: Povijest F1
Postano: 29.09.2015., 16:06
Postao dmw
Za mene je najveca sramota ono sto je Sumaher uradio na kvalifikacijama za VN Monaka 2006.
Re: Povijest F1
Postano: 29.09.2015., 20:31
Postao Frantic
dmw je napisao/la:Za mene je najveca sramota ono sto je Sumaher uradio na kvalifikacijama za VN Monaka 2006.
Hehe, šta se pališ?
Je li neko možda spomenuo Alonsa?

Re: Povijest F1
Postano: 29.09.2015., 20:40
Postao Ferrari1345
Schumacher je ionako proglašen krivim te je bačen skroz iza. Sam sebe je kaznio, dok za ovo drugo bolje da ne rečem ništa

Re: Povijest F1
Postano: 29.09.2015., 21:01
Postao Frantic
Ferrari1345 je napisao/la:Schumacher je ionako proglašen krivim te je bačen skroz iza. Sam sebe je kaznio, dok za ovo drugo bolje da ne rečem ništa

Upravo to.
Ali ne konta to naš dobri dmw.
BTW, situacije su neuporedive za svakog neutralnog navijača. A svaka dalja rasprava išla bi po principu "čije je tata jači?"
Ali voli on ovako replicirati na nečiji post, čisto da zatrolla i zaspama temu.
Ne znam ni ja sam što sam mu quotao post.
A fakat niti sam pomenuo Alonsa, niti sam čak ni pomislio na njega.
Čisto jedna godišnjica, ništa više, pošto često stavljam neke godišnjice i jubileje u ovu temu.
Evo, nastojaću se sjetiti (ništa ne obećavam) tih kvalifikacija iz Monaca, 27.05.2016. kada im bude jubilarna deseta "godišnjica".

Re: Povijest F1
Postano: 30.09.2015., 16:18
Postao dmw
Uopste nije rec dal je neko spomenuo Alonsa ja sam se samo setio sta je za mene bila najveca sramota a VI se primate
[ link do slike ]
I naravno da je kaznjen Sumi kad je dokazano da je ono uradio namerno.
Re: Povijest F1
Postano: 01.10.2015., 07:08
Postao Frantic
01.10.2006. na VN Kine, Michael Schumacher je jednom sjajnom vožnjom u promjenjivim uslovima, ostvario svoju zadnju, 91. i zasad rekordnu pobjedu.

Re: Povijest F1
Postano: 01.10.2015., 07:44
Postao Marros
Kada čovijek pogleda: Nije malo odvoziti 91 utrku, a tek pobijediti. I još jedan Michaelov rekord kojeg on drži. 15 uzastopnih sezona sa bar jednom pobijedom na svom računu.
Re: Povijest F1
Postano: 01.10.2015., 08:32
Postao zekohonda
Marros je napisao/la: I još jedan Michaelov rekord kojeg on drži. 15 uzastopnih sezona sa bar jednom pobijedom na svom računu.
zanimljiv podatak. znam da hamilton ima barem pobjedu u svakoj sezoni u kojoj je nastupio.
Re: Povijest F1
Postano: 05.10.2015., 10:28
Postao Frantic
05.10.1922. rođen je Jose Froilan Gonzalez, čovjek koji je na VN Velike Britanije 1951. godine, ostvario prvu pobjedu u F1 za Scuderiu Ferrari.
Na proslavi 60. godišnjice prve pobjede Ferrarija, na VN Velike Britanije 2011. Alonso je vozio par krugova Gonzalezov Ferrari 375 F1. Nekoliko sati poslije je i pobijedio u Ferrariju 150th Italia.