Povijest F1
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18320
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
09.12. rođeno je pet vozača, Doug Serrurier (1920.), Ed Elisian (1926.), Andre Milhoux (1928.), Wayne Weiler (1934.) i Ben Pon (1936.), ali nisu ostavili bitnijeg traga u F1. Jedino se može izdvojiti da je Pon ostvario 2 pobjede i 1 drugo mjesto u klasi na Le Mansu. On i Milhoux su još uvijek živi.
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18320
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
Pošto za danas nema ništa posebno, jedan zanimljiv (i simpatičan) članak
http://www.skysports.com/f1/news/12433/ ... -and-stats
http://www.skysports.com/f1/news/12433/ ... -and-stats
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18320
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
...a kako ni danas nemamo šta napisati, vezano za 11.12., par zanimljivih detalja
Hans Hayer je jedini vozač koji ima 1 entry, 1 ilegal start, te je u istoj trci "ostvario" DNQ, DNF i DSQ (nije se kvalifikovao za trku, uprkos tome startao, odustao zbog kvara, a kasnije je i diskvalifikovan). Vidjeti pod VN Njemačke 1977.
Senna je 1993 na Doningtonu postavio FL, tako što je prošao kroz box. Ekipa nije bila spremna, kad je to vidio dodao je gas (tada nije bilo speed limita u boxu) i projurio dalje. Kako je box u Doningtonu, ustvari "skraćenica", tako je i taj krug ispao i najbrži.

Hans Hayer je jedini vozač koji ima 1 entry, 1 ilegal start, te je u istoj trci "ostvario" DNQ, DNF i DSQ (nije se kvalifikovao za trku, uprkos tome startao, odustao zbog kvara, a kasnije je i diskvalifikovan). Vidjeti pod VN Njemačke 1977.
Senna je 1993 na Doningtonu postavio FL, tako što je prošao kroz box. Ekipa nije bila spremna, kad je to vidio dodao je gas (tada nije bilo speed limita u boxu) i projurio dalje. Kako je box u Doningtonu, ustvari "skraćenica", tako je i taj krug ispao i najbrži.

Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Clark
- F1puls suradnik
- Postovi: 376
- S nama već: 10 god 5 mj
Ako mogu uskočit s par detalja vezanih uz današnji dan.Frantic je napisao/la: 11.12.2017., 11:56 ...a kako ni danas nemamo šta napisati, vezano za 11.12., par zanimljivih detalja
1996. Mansell je na Circuit de Catalunya testirao Jordan 196. Odvezao je 33 kruga, a njegovo najbolje vrijeme bilo je oko pola sekunde sporije od Ralfa Schumacher u drugom Jordanu.

2003. Michael Schumacher je u Ferrariju F2003-GA odradio tri utrke ubrzanja protiv aviona (Eurofighter Typhoon, pilot Maurizio Cheli).
Na 600 metara brži je bio F1 bolid (9,4 vs 9,6), dok je avion bio brži u preostale dvije utrke na 900 (13,0 vs 13,2) i 1200 metara (14,2 vs 16,7).
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1JgjG1cgLOM[/youtube]
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18320
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
Naravno Jimmy
E ovog dvoboja MS vs Eurofighter sjećam se po prilogu iz Auto Kluba
Ali blage veze nisam imo da je to bilo na današnji dan
Hvala
E ovog dvoboja MS vs Eurofighter sjećam se po prilogu iz Auto Kluba
Ali blage veze nisam imo da je to bilo na današnji dan
Hvala

Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18320
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
Na današnji dan su rođeni Renzo Zorzi (1946.) i Roelof Wunderink (1948.). Wunderink je ima 6 entrya, ali samo 3 starta u Ensignu, tokom 1975., dok je Zorzi u 7 startova (Williams i Shadow), uspio prikupiti i 1 bod, a nakon karijere je vodio Pirelli školu vožnje.
Na isti dan kad i Zprzi, rođen je i Emerson Fittipaldi. Bio je prvi brazilski F1 prvak, a 33 godine je držao rekord kao najmlađi prvak (skinuo ga Alonso 2005.). Titule je osvajao 1972. (Lotus) i 1974. (Mclaren - prva vozačka titula za Mclaren). Pobijedio je na 4. trci na kojoj je startovao. Dva puta je bio i viceprvak (1973. i 1975.). U F1 karijeri je odradio 144 starta, pri čemu sakupio 14 pobjeda (35 podijuma), 6 PPa i 6 FLa, a osvojio je 281 bod. Nakon Lotusa i Mclarane vozio je za bratovu (Wilson) ekipu Copersucar-Fittipaldi (kasnije Fittipaldi), ali rezultati u toj ekipi nisu bili na nivou, samo 2 podija u 5 godina. Nakon F1 karijere bio je dobar i preko bare, u Indycar-u. Odradio je čak 195 trka, uz 22 pobjede i 65 podijuma. Prvak je bio 1989. (uz Andrettija, Mansella i Villeneueva jedini koji je bio F1 i Indy prvak), viceprvak 1993. (iza Mansella) i 1994. Ima 2 pobjede na Indy 500 (1989. i 1993.).
12.12.1959. vožena je (ako izuzmemo VN JAR, koje su se ispočetka održavale oko Nove godine) "najkasnija" VN u toku jedne sezone. Bila je to VN SADa, održana na stazi u Sebringu. Brabham je u trku ušao sa 31 bodom, Moss sa 25,5 a Brooks sa 23. Moss je uzeo PP (vrijeme je bilo okruglo 3 minute) i poveo trku,, ali je nakon 5 krugova (opet) izgubio bitku za titulu (odustajanje - prenos). Vodstvo zatim preuzima Brabham i vodi do posljednjeg kruga, kada ostaje bez goriva. Na kraju su dvojica Brabhamovih kolega zauzeli prve dvije pozicije, Mclaren pa Trintignant (Trintignant ostvario jedini FL u karijeri), dok je treći bio Brooks u Ferrariju. Brabham je klasifikovan kao 4., te je na taj način osigurao titulu sa 31 (34) bodom, Brooks je osvojio 27, dok je Moss ostao na 25,5 bodova. Brabham je postao prvi Australac koji je osvojio titulu F1 prvaka, bila je to i prva vozačka titula za Cooper, dok su, takođe prvu, konstruktorsku osigurali trku ranije. Na trci je oboren i jedan "rekord" (uslovno rečeno), vezan za Mclarena. To mu je bila prva pobjeda, a postao je najmlađi pobjednik (ako izuzmemo Troya Ruttmana, pobjednika Indy 500 iz 1952. - neki i ne računaju ovo zbog toga što je to bila Indy 500 trka). A razlika je ionako bila 24 dana. Mclaren je pobijedio sa 22 godine i 104 dana. Obojicu ih je skinuo (opet) Alonso (kao i gore nevaedenog Fittipaldija) na VN Mađarske 2003.
Na isti dan kad i Zprzi, rođen je i Emerson Fittipaldi. Bio je prvi brazilski F1 prvak, a 33 godine je držao rekord kao najmlađi prvak (skinuo ga Alonso 2005.). Titule je osvajao 1972. (Lotus) i 1974. (Mclaren - prva vozačka titula za Mclaren). Pobijedio je na 4. trci na kojoj je startovao. Dva puta je bio i viceprvak (1973. i 1975.). U F1 karijeri je odradio 144 starta, pri čemu sakupio 14 pobjeda (35 podijuma), 6 PPa i 6 FLa, a osvojio je 281 bod. Nakon Lotusa i Mclarane vozio je za bratovu (Wilson) ekipu Copersucar-Fittipaldi (kasnije Fittipaldi), ali rezultati u toj ekipi nisu bili na nivou, samo 2 podija u 5 godina. Nakon F1 karijere bio je dobar i preko bare, u Indycar-u. Odradio je čak 195 trka, uz 22 pobjede i 65 podijuma. Prvak je bio 1989. (uz Andrettija, Mansella i Villeneueva jedini koji je bio F1 i Indy prvak), viceprvak 1993. (iza Mansella) i 1994. Ima 2 pobjede na Indy 500 (1989. i 1993.).
12.12.1959. vožena je (ako izuzmemo VN JAR, koje su se ispočetka održavale oko Nove godine) "najkasnija" VN u toku jedne sezone. Bila je to VN SADa, održana na stazi u Sebringu. Brabham je u trku ušao sa 31 bodom, Moss sa 25,5 a Brooks sa 23. Moss je uzeo PP (vrijeme je bilo okruglo 3 minute) i poveo trku,, ali je nakon 5 krugova (opet) izgubio bitku za titulu (odustajanje - prenos). Vodstvo zatim preuzima Brabham i vodi do posljednjeg kruga, kada ostaje bez goriva. Na kraju su dvojica Brabhamovih kolega zauzeli prve dvije pozicije, Mclaren pa Trintignant (Trintignant ostvario jedini FL u karijeri), dok je treći bio Brooks u Ferrariju. Brabham je klasifikovan kao 4., te je na taj način osigurao titulu sa 31 (34) bodom, Brooks je osvojio 27, dok je Moss ostao na 25,5 bodova. Brabham je postao prvi Australac koji je osvojio titulu F1 prvaka, bila je to i prva vozačka titula za Cooper, dok su, takođe prvu, konstruktorsku osigurali trku ranije. Na trci je oboren i jedan "rekord" (uslovno rečeno), vezan za Mclarena. To mu je bila prva pobjeda, a postao je najmlađi pobjednik (ako izuzmemo Troya Ruttmana, pobjednika Indy 500 iz 1952. - neki i ne računaju ovo zbog toga što je to bila Indy 500 trka). A razlika je ionako bila 24 dana. Mclaren je pobijedio sa 22 godine i 104 dana. Obojicu ih je skinuo (opet) Alonso (kao i gore nevaedenog Fittipaldija) na VN Mađarske 2003.
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18320
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
13.12.1918. rođen je William John "Bill" Vukovich Sr. (Vaso Vuković), poznat kao "Vuky" ili "Mad Russian" (iako je proijeklom Srbin, a negdje sam pročitao i Crnogorac, kasnije dobio i nadimak "Silent Serb"). Dvostruki pobjednik Indy 500 trke (1953. - startao sa PPa i 1954. - startao sa 19. mjesta). Naredne, na istoj trci je poginuo, dok je bio u vodstvu, tako što je naletio na "hrpu" koju su napravila 3 druga bolida, poletio, pao naglavačke, a bolid se i zapalio. Službeni uzrok smrti je bio fraktura lobanje. Bilo je to 30.05.1955. Drži rekord za 3 uzastopne Indy 500 trke sa najviše provedenih krugova u vodstvu (bilo bi i 4 da nije bilo tragedije). Sin Bill Vukovich II je rookie godine (1968.) i drugi na Indy 500 1973., dok je unuk Bill Vukovich III bio rookie godine (1988.).
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18320
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
Ah, jedino što mogu pomenuti, vezano za današnji dan je VN Randa, ne-prvenstvena trka vožena u Kyalamiju, 1962.
Pobijedio je Clark, a pored mase Južnoafrikanaca, vozili su Hill, Taylor (drugi), Surtees (treći), Hocking (moto GP prvak), Ginther, Ireland,...
Kao i da su Walt Ader i Bill Mackey (2 relativno nepoznata Amera, vozili Indy, tkom 50-ih) rođeni 15.12., 1913. i 1927. , respektivno.
Slobodno neka neko uskoči.... Klarče...?
Pobijedio je Clark, a pored mase Južnoafrikanaca, vozili su Hill, Taylor (drugi), Surtees (treći), Hocking (moto GP prvak), Ginther, Ireland,...
Kao i da su Walt Ader i Bill Mackey (2 relativno nepoznata Amera, vozili Indy, tkom 50-ih) rođeni 15.12., 1913. i 1927. , respektivno.
Slobodno neka neko uskoči.... Klarče...?

Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Clark
- F1puls suradnik
- Postovi: 376
- S nama već: 10 god 5 mj
Nema ništa posebno zanimljivo...
Npr., evo jedan podatak za jučerašnji dan (14.12.).
Schumacher je 1994. na Jerezu testirao Ligier JS39B. Svrha testiranja bilo je Schumacherovo upoznavanje s Renaultovim motorom na koji je Benetton prelazio iduće sezone.
Što se tiče današnjeg dana.
1949. službeno predstavljen prvi BRM-ov GP bolid - BRM Type 15. Raymond Mays provozao ga je po aerodromu Folkingham za okupljene.
1998. Villenuve je po prvi put testirao novi BAR 001 na Circuit de Catalunya.
2002. Kosuke Matsuura testirao BAR 004 na Jerezu. Kroz karijeru nastupao je u IndyCaru, Formuli Nippon i Super GT-u gdje i danas još vozi. Bio je rookie godine na 500 milja Indianapolisa 2004..
2006. Marco Andretti (otac Michael, djed Mario) po prvi put testirao F1 bolid. Testirao je Hondu RA106 na stazi Jerez.
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18320
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
16.12.1932. rođen je Henry Taylor. Vozio je za Cooper i Lotus. U 3 sezone je imao 8 startova i osvojena 3 boda. Nakon F1 prešao je na rally. Preminuo je 24.10.2013.
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18320
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
Osim rođenja Raffaela Marciella (1994.), koji je bio test vozač Saubera 2015. i učestvovao je na par prvih treninga te sezone, i nema baš mnogo stvari vezanih za današnji dan. Možda, pošto imamo poveznicu (Sauber), detalj da je Kamui Kobayashi 17.12.2009. potipisao za Sauber, nakon povlačenja Toyote, kao i BMW-a, a ekipa je (zbog pravnih zavrzlama) imala vrlo "neobično" ime - BMW Sauber Ferrari. 

Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- zekohonda Verified
- Formula 1
- Postovi: 7186
- S nama već: 10 god 4 mj
- Navija za: sve powered by honda
- Lokacija: dubrovnik
naletih sinoć na fb-u na ovu fotografiju.



The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18320
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
Odlična @zeko
Ginther s cigarom
Inače Bill Holand (18.12.1907.) je osvojio podijum na prvom Indy 500, koji se bodovao za F1 prvenstvo (1950.).
Pored toga, prije okruglo 2 godine Renault kupio "Lotus" i vratio se kao fabrička ekipa u F1.
Ginther s cigarom

Inače Bill Holand (18.12.1907.) je osvojio podijum na prvom Indy 500, koji se bodovao za F1 prvenstvo (1950.).
Pored toga, prije okruglo 2 godine Renault kupio "Lotus" i vratio se kao fabrička ekipa u F1.
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18320
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
Iako negdje piše da je rođen 23.12.1923., nešto su mi vjerodostojnije stranice koje kažu da je rođen 19.12.1923. Radi se o Fangiovom padawanu Onofre Marimonu. Vozio je za Maserati 3 sezone, pri čemu je sakupio 11 startova, od čega 2 podijuma (2 treća mjesta). Bio je jedan od sedmorice koji su postavili FL na "onoj" VN VB 1954. Zbog toga je sakupio 8 i 1/7 bodova. Na žalost, slijedeću trku (VN Njemačke 1954.) nije startao jer je poginuo na treninzima. Izletio je sa staze u blizini Adenauer mosta, na nizbrdicu, isprevrtao se, posjekao nekoliko stabala, a ostao je zaglavljen ispod bolida. Bio je živ kada su ga izvukli, ali nije imao šansi da preživi, a tražio je svećenika (i našli su ga) da mu da posljednju počast, prije nego je preminuo od povreda.
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18320
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
20.12.1968. rođen je Karl Wendlinger. Jedan iz Mercedesove škole (Mercedes Juniors). Vozio za Leyton House, March i Sauber. Odradio 41 start i osvojio 14 bodova. Teško povrijeđen na VN Monaca 1994, kada je nakon izlaska iz tunela udario poprijeko u barijeru na šikani. Poslije toga je nastupio samo na prve 4 i zadnje 2 trke 1995. Uspješniji je bio na Le Mansu, ima 5 mjesto sa MSom i Kreutzpointnerom iz 1991., sa C9-kom. Bolji je bio 1993. kada je sotvario podijum ukupno (3.), kao i u klasi (2). Takođe, ima još u klasi 2 pobjede i 1 treće mjesto. FIA GT prvak iz 1999.

Možemo u ovu priču dodati i HHFa (na slici su MS, HHF, KW i stara kost Jochen Mass)


Možemo u ovu priču dodati i HHFa (na slici su MS, HHF, KW i stara kost Jochen Mass)

Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- pigmalion
- Formula 1
- Postovi: 2238
- S nama već: 9 god 4 mj
- Navija za: Fernanda, Ocon (Qatar23 )
Koja ružna smrt. Nikada čuo za lika. Čovječe, u tim 50-tima, bilo je normalno - kada netko pogine. To su bili živci i muda.Frantic je napisao/la: 19.12.2017., 09:20 Iako negdje piše da je rođen 23.12.1923., nešto su mi vjerodostojnije stranice koje kažu da je rođen 19.12.1923. Radi se o Fangiovom padawanu Onofre Marimonu. Vozio je za Maserati 3 sezone, pri čemu je sakupio 11 startova, od čega 2 podijuma (2 treća mjesta). Bio je jedan od sedmorice koji su postavili FL na "onoj" VN VB 1954. Zbog toga je sakupio 8 i 1/7 bodova. Na žalost, slijedeću trku (VN Njemačke 1954.) nije startao jer je poginuo na treninzima. Izletio je sa staze u blizini Adenauer mosta, na nizbrdicu, isprevrtao se, posjekao nekoliko stabala, a ostao je zaglavljen ispod bolida. Bio je živ kada su ga izvukli, ali nije imao šansi da preživi, a tražio je svećenika (i našli su ga) da mu da posljednju počast, prije nego je preminuo od povreda.
......ne mogu, ali hoću......
.....biti po svome,.....
Takes more than combat gear to make a man.
Takes more than a license for a gun.
Confront your enemies, avoid them when you can.
A gentleman will walk, but never run

Takes more than combat gear to make a man.
Takes more than a license for a gun.
Confront your enemies, avoid them when you can.
A gentleman will walk, but never run
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18320
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
Marimon je bio prva žrtva na "pravoj" F1 trci. Prije njega su poginuli izvjesni Earl Cameron na testiranju 1952., Chet Miller na treninzima za Indy 500 1953., te Charles de Tornaco na "neprvenstvenoj" trci za VN Modene, takođe 1953.pigmalion je napisao/la: 20.12.2017., 11:51Koja ružna smrt. Nikada čuo za lika. Čovječe, u tim 50-tima, bilo je normalno - kada netko pogine. To su bili živci i muda.Frantic je napisao/la: 19.12.2017., 09:20 Iako negdje piše da je rođen 23.12.1923., nešto su mi vjerodostojnije stranice koje kažu da je rođen 19.12.1923. Radi se o Fangiovom padawanu Onofre Marimonu. Vozio je za Maserati 3 sezone, pri čemu je sakupio 11 startova, od čega 2 podijuma (2 treća mjesta). Bio je jedan od sedmorice koji su postavili FL na "onoj" VN VB 1954. Zbog toga je sakupio 8 i 1/7 bodova. Na žalost, slijedeću trku (VN Njemačke 1954.) nije startao jer je poginuo na treninzima. Izletio je sa staze u blizini Adenauer mosta, na nizbrdicu, isprevrtao se, posjekao nekoliko stabala, a ostao je zaglavljen ispod bolida. Bio je živ kada su ga izvukli, ali nije imao šansi da preživi, a tražio je svećenika (i našli su ga) da mu da posljednju počast, prije nego je preminuo od povreda.
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”