Povijest F1

🕒 Razgovori o prošlim vremenima, mjesto za iskusne članove.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18319
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
25.09.1942. rođen Henri Pescarolo. :klanjam:
Ne toluko zbog F1, koliko zbog trka izdržljivosti, tj. Le Mansa. U F1 je, vozeći Matru, March, Iso-Marlboro, BRM i Surtees, u 57 startova, osvojio po 1 podijum i FL. Međutim, on je čovjek sa najviše nastupa na Le Mansu (čak 33!! :prcnjau: ). Ima 4 pobjede sveukupno, te 2 pobjede i 2 druga mjesta u klasi. Pobijedio je i na Daytoni 1991. Vlasnik je ekipe Pescarolo, iako nema više toliku kontrolu, a pravio je prototipove za LMP1 i LMP2 (neka me @zeko ispravi). I jedna za @zeku.
Matra team - Pescarolo, Servoz-Gavin, Beltoise, Stewart
[ link do slike ]

25.09.1991. rođen Alex Rossi. Testni vozač Caterhama i Marussie. Odradio je 5 trka u manor-Marussiji 2015., a najpoznatiji je po pobjedi na Indy 500, prošle godine, kao rookie.

25.09.1982. (bila je subota), održana je trka na parkingu iza Caesar's Palace u Las Vegasu. Bio je to prvi slučaj da su se 3 trke održale na teritoriju jedne države. U jednoj od najluđih sezona, obilježenoj pogibijama, nesrećama, u kojoj smo imali čak 11 pobjednika, u kojoj su Ferrarijevi vozači imali sve predispozicije za osvajanje titule, istu je odnio Keijo Erik "Keke" Rosberg, kojem je i 5. mjesto bilo dovoljno za osvajanje titule (osvojio bi je i bez bodova jer je John Watson u Mclarenu, u tom slučaju morao pobijediti, a nije, osvojio je drugo mjesto). Svoju prvu pobjedu je ostvario Michelle Alboreto u Tyrrellu (i predzadnju za ekipu Kena Tyrrella), a postavio je i svoj prvi FL. Cheever (Ligier) je završio kao treći. Prost je bio najbolji u kvalifikacijama, poveo je, zajedno sa Arnouxom, ali je zbog vibracija, na kraju pao na 4. mjesto, gdje je i završio. Watson se nakon lošeg starta probijao, došao do utješnog drugog mjesta, a Rosberg je lagano priveo trku kraju. Bila je to zadnja (128.) trka Maria Andrettija, koji je vozio Ferrari (mijenjao povrijeđenog Pironija, koji je ostao na 39 bodova, kao viceprvak, iako nije vozio 5 zadnjih trka u prvenstvu). Trka je bila jubilarna 100. za ekipu Williamsa (i slavljenička), dok su motori Matre odvezli svoju 125. i zadnju trku, upisavši 24. podijum. Ferrari osvojio konstruktorsku titulu, iako su šanse za istu imali i Mclaren i Renault. Pored Andrettija, zadnju trku vozili i Henton, Daly, Keegan i Byrne.

Tačno godinu poslije, na Brands Hatchu, vožena VN Evrope. Piquet je ostvario 10. pobjedu i završio ispred Prosta i Mansella. Elio De Angelis je prvi put startao sa najbolje pozicije, ali je odmah izgubio vodstvo od Patresea, da bi došlo do kontakta izmađu njih dvojice kada je De Angelis pokušao izvršiti preticanje. Piquet je preuzeo vodstvo i nije ga ispuštao do kraja. Mansell je postavio svoj prvi FL. Na toj trci ekipa Theodorea je zadnji put startala, samo sa jedinim bolidom (Roberto Guerrero, kome je to takođe bio zadnji start), a Britanci su imali priliku vidjeti debi Jonathana Palmera (Williams), te 150. start Johna Watsona. Piquetova pobjeda je bila 10. pšodijum za BMW motore. Stanje na tabeli pred zadnju trku je bilo Prost 57 - Piquet 55 - Arnoux 49, te Ferrari 89 - Renault 78.

Estoril, 25.09.1988. Mclaren locka prvi startni red, naravno (ovaj put je Prost bio na PPu). Međutim, nakon što je start 2x ponavljan, iz trećeg starta, Senna je krenuo najbolje, ali ga odmah na početku drugog kruga Prost pretekao, iako ga je Senna momački stisnuo prema zidovima boxa. Brazilac je nakon toga zapao u probleme sa očitavanjem nivoa goriva. Nakon toga, Capelli u Marchu je uspio preteći Sennu, što je bilo jedini puta pored Prostovih problema na VN VB, da je neki drugi bolid pretekao Mclaren-Hondu. Senna je potom ušao u box po nove gume, a na kraju je zajedno sa Alboretom ostao bez goriva, ali su klasificirani kao 5. i 6. Berger je postavio FL, što je bio 110. FL za Ferrari. Streiff je vozio 50. trku, a Capellijev prvi podijum u karijeri je bio prvi za march nakon 12 godina (20. za tu ekipu).
Prost - Senna detalj je na 10:32.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NSE_M9Ej8IM[/youtube]

6 godina poslije, opet u Estorilu, dvostruka pobjeda Williamsa, u odsustvu kažnjenog MSa. Berger je bio najbolji na kvalama (njegova 10. PP), ali ga je izdao mjenjač nakon 7 krugova. DC je došao do svog prvog podijuma, uz postavljeni FL, ali ga je obilaženje Comasa koštalo prve pozicije, jer je napravio grešku koju je iskoristio Hill, dok je na trećem mjestu završio Hakkinen. Gounon, Adams i Dalmas vozili zadnje trke, Barrichello prvi puta vodio u nekoj trci, Herber vozio zadnju trku za lotus, a od naredne trke DCa u bolidu Williamsa zamijenio Mansell. To je bila zadnja trka sve do dan danas da u njoj nije startao nijedan svjetski šampion, a samo su trojica koja su startala tu trku pobjeđivala ranije (Hill, Berger i Alboreto).

25.09.2005. nakon VN Brazila, Alonso je postao, u to vrijeme najmlađi svjetski šampion. Mclaren je ostvario duplu pobjedu, Montoya ispred Kimija, ali je Fernandu treće mjesto bilo dovoljno za ovjeru titule, jer je pobjegao Kimiju na 23 boda, dvije trke prije kraja. Alonso je imao PP, ali je smirenom vožnjom došao do trećeg mjesta, Kimi je postavio FL, dok je Montoyi to bila 7. i zadnja pobjeda u F1. Felipe je imao jubilarni 50. start, a Sato 50. entry.

6 godina nakon toga, votilo se u Singapuru. Pobjeda Vettela, koji je startao sa PPa, te je vodio čitavu trku, a Buttonov FL ga je zeznuo za Grand Slam. Button je ujedno završio drugi, vrlo blizu, ali nedovoljno (1,7sec), ispred trećeplasiranog Webbera. Lewis imao jedan od onih silnih incidenata sa Massom. Djed izazvao Safeta. Jedno lijepo preticanje Webbera nad Alonsom.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uyh97nZ1nE8[/youtube]
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18319
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Timothy "Tim" Theodore Schenken, rođen je na današnji dan 1943. godine. Odradio je 34 starta, a većinom je vozio za privatne ekipe (između ostalo za Frank Williams Engineering), a tek je u svojoj zadnjoj sezoni vozio fabričkog Lotusa. Osvojio je samo 7 bodova, ali je ugrabio 1 podijum, što ga stavlja u grupu od samo 5 Australaca koji su se penjali na pobjedničko postolje (ostali su Sir Jack, Jones, Webber i Ricci).

26.09.1980. rođen je Patrick Friesacher. Odradio je samo jednu sezonu u F1, ne čitavu, jer je odvezao 11 trka, a jedine bodove je ostvario radi odustajanja od vožnje svih bolida sa Michelin gumama, na VN SAD 2005, kada je bio zadnji (6.) sa 2 kruga zaostatka, za što je dobio 3 boda.

26.09.1993. u Estorilu, MS je upisao svoju drugu pobjedu. Iza je završio Prost što mu je bilo dovoljno za četvrtu titulu prvaka, čime se "odvojio" od Brabhama, Stewarta, Laude, Piqueta i Senne. Treće mjesto je uzeo Hill, nakon što je bio najbolji na kvalifikacijama, ali mu je u krugu za zagrijavanje bolid ostao na mjestu, pa je startao odzada, ali se probijao kroz trku, postavio FL, te došao do podija. Bio je to Benettonov 50. podijum. Potrebno je napomenuti da je prost objavio povlačenje na kraju sezone, a prije trke Andretti je najuren iz Mclarena (iako je u Italiji ostvario podijum) , te ga je zamijenio Hakkinen (izletio), a ni Senna nije bio bolje sreće jer mu je crko motor. Bio je to Prostov 200. entry (197. start).

Ko nije gledao VN Evrope, voženu po kiši na Ringu (počela je kao suha), 26.09.1999., trebao bi je obavezno pogledati. HHF je bio na PPu (druga i zadnja u karijeri), takođe druga i zadnja za ekipu Jordana), vodio 32 kruga, dok ga kvar elektrike nije izbacio iz trke (ujedno, umanjio mu potencijalne šanse za titulu). Irivne je ostao na 7 mjestu, sekundu i nešto iza Genea u Minardiju (što ga je možda koštalo titule), Mika uhvatio 2 sretna boda za 5. mjesto (koja su mu možda donijela titulu) i usput postavio FL. DC se izvrtio, Salo (mijenjao MSa) ostao bez kočnica, Hill, kao i timski kolega, odustao zbog elektrike (odmah), a kao posljedicu toga, Diniz i Wurz su imali kontakt na startu, nakon kojeg se Diniz prevrnuo. Treba reći i da se Fisico izvrtio kao i DC dok je bio u vodstvu, a Ralfu je takođe imao puknuće gume dok je bio u vodstvu. Treba reći i da je Badoer bio na dobrom 4. mjestu, te je bio blizu svojih prvih bodova, kada mu je otkazao mjenjač. U takvoj situaciji, najbolje su se snašli Herbert (3. i zadnja pobjeda, 7. i zadnji podijum), drugoplasirani Trulli (prvi podijum) i trećeplasirani Barrichello. Takođe, bila je to jedina pobjeda za ekipu Jackieja Stewarta (5. i zadnji podijum), 3. i zadnji podijum za ekipu Alaina Prosta, 175. (predzadnja) pobjeda Ford Cosworth motora, jedina PP za Mugen-Honda motore, te 14. i posljednji podijum za Peugeotove motore. Trka baš po mjeri MSa, koji se oporavljao od loma noge. :kokice:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xjRTRns6JFM[/youtube]

Na današnji dan 2004., vožena je prva VN Kine. Slavio je Barrichello, što mu je bila zadnja pobjeda u Ferrariju, krenuvši sa PPa. Iza su završili Button i Raikkonen. Nakon što je startao zadnji (tj. iz boxa), te imao vrlo sadržajnu trku (kontakt, izvrtanje i puknuće gume), MS je završio kao 12., sa krugom zaostatka, što mu je ujedno i najlošiji plsman u njegovom prvom "stintu" karaijere, naravno, u trkama u kojima je završio, tj, u kojima je klasifikovan (kasnije je to u Mercedesu ipak nadmašio). To ga nije spriječilo da postavi FL, koji je i dan danas rekord kruga u trci za VN Kine.

26.09.2010. na Singapurskim ulicama pobjeđuje Alonso ispred bikova (Vettel pa Webber). Ferdo je odradio i Grand slam (bila je to jedna od njegovih najboljih vožnji), a on i Vettel su čitavu trku proveli na prva dva mjesta, a razlika na kraju je bila samo 0,293sec. Alonsu je to bila 20. PP, 25. pobjeda, 60. podijum. Glock je vozio 50. trku, a Rubens stigao do cifre od 300. :klanjam: Ferrari upisao 225. FL, a Force India 50. trku. Kovalainen je malo gorio (neon, već bolid), a to je bila jedna od onih trka u Singapuru koja nije probila 2 sata. Webbera su možda i zayebali tako što su ga pozvali u box u 4. krugu za vrijeme Safeta, kojeg je izazvao Liuzzi, iako je on sam preispitivao tu odluku. Pao je u sredinu poretka, ali se uspio probiti do trećeg mjesta.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

zekohonda Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7185
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: sve powered by honda
Lokacija: dubrovnik
fala na ovome gore za pescarola! tek sad vidim. :klanjam:
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18319
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
zekohonda je napisao/la: 26.09.2017., 21:21 fala na ovome gore za pescarola! tek sad vidim. :klanjam:
Nema na čemu zeko :pivo:
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18319
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
27.09.1981., Montreal. Laffitte (Ligier), Watson (Mclaren), Gilles. Na mokroj stazi smo vidjeli sumrak favorita. Prvo kontakt Jonesa i Reutemanna, koji je potonjeg možda ostavio bez titule. Potom se Jones okrenuo, a Piquet, koji je bio na PPu, ali je loše startao, ga je morao izbjegavati, pa je i on pao u poretku. Gilles je imao kontakt koji mu je dogo krilo u zrak te mu zaklanjalo vidik, ali je ipak nastavio ( :prcnjau: :klanjam: ). Arnoux i Pironi su takođe imali kontakt, dok je Prost, nakon što ga Laffitte pretekao, odustao, nakon izvrtanja. Watson je postavio FL, dok je Laffitteu to bila 6. i zadnja pobjeda, kao i za Matra motore (treća, uz jubilarni 20. podijum), a Gillesu zadnji podijum na domaćoj stazi, koja će naknadno dobiti ime po njemu. Wiliiams je osigurao konstruktorsku titulu, Jones najavio povlačenje (vratio se 1986.), a Lauda navodno testirao Mclaren (vratio se narednu sezonu). Stanje u prvenstvu pred zadnju trku je bilo Reutemann 49 - Piquet 48 - Laffitte 43. Zanimljivo je da se na tom GP vikendu pojavio i Jacques Villeneuve Sr. (Gillesov brat), ali se nije kvalifikovao za trku, kao ni u ostala dva pokušaja (naredna trka, te VN Kanade 1983.).

6 godina poslije, na VN Španije, ovaj puta u Jerezu, trimufuje Mansell, nakon što je pretekao Piqueta, sa kojim je lockao prvi startni red (a Brazilac ostvario svoju 24. i zadnju PP u karijeri, a 20. za Hondine motore). Iza su završila dva Mclarena (Prost, pa Johansson, kojem je to bio 10. podijum), dok je FL postavio Berger, prije nego mu je eksplodirao motor (kao i drugom Ferrariju, kojeg je vozio Alboreto). Piquet je imao jednu turbulentnu trku u kojoj je imao predugo zaustavljanje u boxu, duel sa sennom, te na kraju izvrtanje i duel sa Boutsenom, ali je ipak stigao do 4. mjesta i 3 boda, čime je 3 trke prije kraja bio 18 bodova ispred Mansella, odnosno 19 ispred Senne. Williams, kao i prije 6 godina osigurao konstruktorsku titulu, a Tyrrelli voziili 250. trku.

27.09.1992., u Estorilu, Mansell je pobjedom postavio (u to vrijeme) 2 nova rekorda. Prvi je bio po broju pobjeda u jednoj sezoni (9), a drugi je bio po broju bodova (108), a ta pobjeda mu je bila jubilarna 30. Startao je sa PPa i nije se osvrtao čitavu trku, a posao mu je olakšalo i Patreseovo odustajanje. Na podijumu su bila opet dva Mclarena, Berger, koji je postavio FL i jedini bio u istom krugu sa pobjednikom, te Senna. Ta trka je bila 40. pobjeda za renault motore, 50. PP za Williams, te 60. pobjeda Sir Frankove ekipe. To je bio zadnji FL za bolid pogonjen Hondinim motor, sve do Alonsovog najbržeg kruga na prošlogodišnjoj VN Italije, te zadnji duplo osvajanje bodova kombinacije Mclaren-Honda, sve do VN Mađarske 2015. godine. Patrese je doživio strašnu nesreću u kojoj je poletio toliko da umalo nije zakačio nadhodnik preko staze, kada je Berger krenuo u box a on mu se zavukao u slipstream pokušavajući izvesti preticanje, ali kasno shvatio Bergerove namjere što prouzrokovalo kontakt.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9e5A55atmAc[/youtube]

Opet 6 godina poslije održana je druga i zadnja VN Luxemburga, koja se vozila na Nurburgringu. MS i Irvine su lovkali prvi red, Irac je bolje startao, ali je propustio MSa na kraju kruga. Hakkinen ga je uspio preteći na stazi, a MSa je riješio overcutom, te izdržao pritisak do kraja, završivši sa 2 sec prednosti, uz postavljen FL. DC je pretekao Irvinea, te time zaokružio podijum. Bio je to 80. FL za Mclaren, te 20. pobjeda, 20. FL i 50. podijum za MB motore, kao i jubilarna 150. za Alesija. Hakkinenu je pred zadnju trku u Suzuki bilo dovoljno drugo mjesto za osvajanje titule.

27.09.2009. smo se vratili na mjesto "zločina" od prethodne godine, dakle u Singapur. Pobjedu odnosi Hamilton, startom sa PPa, ispred Glocka, koji ostvario svoj treći (i zadnji podijum), te Alonsa, koji je postavio FL, a podijum posvetio gazdi Flaviu (već se pokrenuo "crash-gate"). Zanimljivo je da se na treninzima Grosjean (koji je zamijenio Piqueta Jr.) izvrtio na istom mjestu gdje je to "odradio" Nelsinho prethodne godine u trci. To je bila i jedina trka te sezone u kojoj na podijumu nije bilo nijednog Brawna ili Red Bulla, a uz Vettelovu kaznu, Button imao vrlo laku kontrolu štete, ostavši 15 bodova ispred Rubensa i čak 25 ispred Vettela. Tada su počeli F1 Rocks koncerti.

Prije dvije godine, F1 cirkus se vratio na mjesto tragedije. Bila je VN Japana (godinu ranije Jules je doživio nesreću, od koje je u međuvremenu preminuo). Rosberg je bio najbolji u subotu, ali je Hamilton bolje startao, muški ga izgurao, zbog čega je ovaj pao na četvrto mjesto, što je do kraja trke popravio na drugo (naravno), dok je Vettel završio treći, a Lujo, uz postavljen FL odjurio do pobjede. Na taj način Lewis se izjednačio sa svojim idolom po broju pobjeda (stigao je od 41.), a za isto toliko bodova je bio ispred Rosberga. Za ekipu Mercedesa je to bila 40. pobjeda. Nakon 5 godina svi bolidi su klasifikovani kao da su završili (Nasr je odustao 4 kruga prije kraja), a možda najzanimljiviji detalj je bio jedan od prvih Alonsovih bisera na račun Honda motora "GP2 engine, GP2", kada ga je Max pretekao.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18319
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
28.09.1964. rođen Erik Comas. Vozio 4 sezone, 59 startova (Ligier i Larrousse), 7 bodova, zadnji bod koji je osvojio je bio ujedno i zadnji bod za Larrousse.
28.09.1968. rođen Mika Hakkinen, najtrofejniji Finac, 161 start, 20 pobjeda, 51 podijum, 26 PPa i 25 FLa. Karijeru počeo u Lotusu, a ostatak proveo u Mclarenu. Na kvalifikacijama za VN Australije doživio nesreću koja naizgled nije bila strašna, ali je jedva ostao živ (fraktura lobanje, unutrašnje krvarenje i blokada disajnih puteva). Brzo se oporavio, a kroz koju godinu je već bio dvostruki svjetski prvak. Najveći konkurent MSa, otišao možda prerano, a izveo jedno od najboljih preticanja ikada. Nakon F1 je malo vozikao DTM.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HPgkm-wsc6M[/youtube]

28.09.1980. Montreal. Alan Jones pobjedom osvaja prvu vozačku titulu za ekipu Williamsa i postaje drugi Aussie koji se okitio titulom svjetskog prvaka. Posao mu je olakšao motor u Piquetovom bolidu (koji startao sa PPa). iza je završio njegov timski kolega Reutemann, a treći je bio Pironi u Ligieru, postavio FL. Bila je to 10. pobjeda za Williams, a Patrese je odradio 50. start, dok je De cesaris debitovao. Jabouille, kojem je to bio 50 entry je imao strašnu nesreću u kojoj je polomio noge, a bolid su morali rezati da bi ga izvukli.

28.09.1997., prva, od dvije održane VN luxemburga (na Nurburgringu). Slavljenik Hakkinen je na svoj 29. rođendan prvi puta startao sa PPa (80. Mclarenova), ali ga je motor izdao nakon 43. kruga, dok je bio u vodstvu. MSu pukao ovjes , koji mu je syebao rođeni brat, nakon starta. Pobjedu odnosi Villeneuve (njegova 11. i zadnja pobjeda), ispred Alesija, te timskog kolege HHFa, čime je Williams dostigao cifru od 240. podijuma. Mika Salo startao 50. puta u karijeri. Diniz u Arrowsu osvojio zadnje bodove za Yamahin motor.

6 godina poslije, Indianapolis. MS pobjeđuje po 70. puta u karijeri (startom sa 7. pozicije) čime pravi ogroman korak ka 6. tituli, a do pobjede je došao nakon što ja pala kiša, u kojoj se, po običaju. najbolje snašao, te završio ispred Raikkonena (koji je bio na PPu), te Frentzena (koji je ostvario 18. i zadnji podijum, ujedno 4. i zadnji podijum za motore pod brandom Petronas). U jednoj sadržajnoj trci viejeli smo bolide BARa, Jaguara i Saubera, po prvi puta u vodstvu, te kaznu za Montoyu zbog incidenta sa barrichellom, zbog kojeg je kažnjen, te je završio kao 7. sa krugom zaostatka i izgubio, prije zadnje trke sve šanse za titulu, a i Kimijeve su bile veoma male jer je trebao pobjedu uz MSovo odustajanje i/ili završetak van bodova. MS je odradio i FL.

28.09.2008., jedna od najkontroverznijih trka ikada. VN Singapura. Pobijedo je Alonso (20. pobjeda, 50. podijum), Rosberg (u 50. nastupu) ostvario najbolji plasman do tada sa drugim mjestom, dok je Hamilton bio treći. Ferrarijevi vozači, Massa (startao sa PPa) i Raikkonen (napravio FL, koji je još uvijek aktuelni rekord za FL u trci) su bili možda i najveće žrtve ove trke (pogotovo Massa, Raikkonen je donekle kriv sam sebi jer je imao kontakt sa zidom pred kraj i odustao je). Alonso je ušao u box u 11 krugu nasuo hektolitar goriva i uzeo najtvrđe gume, da bi potom 2 kruga nakon toga Piquet Jr. napravio "grešku" i skucao se u zid. Tada su pravila bila da se moralo čekati da se box "otvori" za ulaske. Rosberg i Kubica su svjesno popili kazne i ušli u "zatvoren" box. Kada se box otvorio Kimi je morao čekati iza Masse, a mehaničari su u brzini dali znak za kretanje i nesretni Felipe je krenuo sa crijevom za gorivo zakačenim u bolid, došao skoro do kraja boxa, usput izletio na putanju Sutilu, sačekao da ljudi dotrče, izvade crijevo, popio kaznu zbog "unsafe release", ..... kasnije Massino izvrtanje nije uticalo ni na šta jer je bio daleko izvan bodova. Rosbergu, Toru Rossu i BMW Sauberu je to 50. start, Buttonu 150., a BMW motorima 250. Nepunu godinu kasnije, kada je otpušten iz tima, i zamijenjen Grosjeanom, Piquet je propjevao i potvrdio da mu je bilo naređeno od strane Briatorea i Symondsa da se skrši i izazove Safeta, kako bi timskom kolegi omogućio pobjedu, nakon čega su Briatore i Symonds dobili petogošinji izgon iz F1, Piquet Jr. nikada više nije sjeo u F1 bolid, dok Alonso (prema vlastitom svjedočenju) nije imao nikakve veze s tim, pa samim tim nije bilo ni posljedica po njega.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18319
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
29.09.1991. vožena je VN Španije, prva ikad na stazi Catalunya, napravljenjoj usput uz pravljenje ostalih komplexa za Olimpijadu 1992. I odmah smo imali dobru trku. Berger je startao sa PPa i povukao naprijed, dok je Mansell u prvom krugu izgubio 2 mjesta (od Senne i MSa). Englez je to brzo vratio, a njegovo preticanje Senne je bio detalj ze jedan od najboljih postera vezanih za F1 ikada. Treba napomenuti da je cijelo jutro padala kiša, ali je prestala do trke, te se staza počela sušiti. MS je imao jednu sadržajnu trku, napadao je, preticao (Prosta, npr.) kasnije je ganjao Bergera, ali se izvrtio i pao na 6 mjesto. Senna je takođe imao okretanje, zbog čega je izgubio podijum, dok je Berger odustao zbog problema sa elektrikom. U takvoj situaciji, stari lisac Prost se dočepao drugog mjesta, a Patrese trećeg, pri čemu je postavio i FL (10. u karijeri). Bergerova PP je bila 75. Mclarenova, a Fordovi motori su ubilježili 350. nastup. Alex Zanardi debitovao u Jordanu.
slika
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OXcYZPktu44[/youtube]

29.09.2002. na VN SADa, MS (koji je startao sa PPa) se "zahvalio" Rubensu (koji je postavio FL) za Austriju, pustivši ga (namjerno ili ne, nebitno) na prvo mjesto za čitavih 0,011sec. DC je završio treći. To je bila (i još uvijek je) druga najmanja razlika između dva prvoplasirana vozača (prva je na VN Italije 1971., 0,01, međutim pošto se tada mjerilo samo na dvije decimale, možda je ova iz 2002. stvarno najmanja, ali nikada nećemo saznati, i službeno ostaje druga). Iako nisu bile velike razlike ni ostalih, trka kao trka nije bila zanimljiva, jer su Ferrariji proveli čitavu trku na prva dva mjesta (većinom MS), a DC je takođe čitavo vrijeme bio na 3. mjestu (izuzev jednog kruga). Rubensu je to bila 5. pobjeda, Buttonu 50. nastup, kao i jaguaru, a Ferrari je stigao do 160. najbržeg kruga, dok je Ralf na početku napravio scenu prilikom napada na timskog kolegu. De La Rosa je nakon odustajanja, preskakajući barijeri pao sa visine od 2 metra u neki potočić/kanalić (taj detalj je na 2:00).
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=L2y-Ycltd8A[/youtube]
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18319
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
30.09.1941. rođen Reine Wissel. Nastupao za Lotus, BRM i March. 22 starta, 1 podijum i 13 bodova.
30.09.1946. rođen Jochen Mass. Nešto je uspješniji. On ima čak i pobjedu, a u 105 startova (Surtees, Mclaren, ATS, Arrows, March), ostvario je 8 podijuma, uz 2 FL, pri tome osvojivši 71 poen. Učesnik nesreće u kojoj je Gilles poginuo, jer Kanađanin naletio na njega, desio se kontakt, koji je odbacio Ferrari u zrak i na ogradu. Na le Mansu ima pobjedu, drugo mjesto, kao i drugo mjesto u klasi.
30.09.1961. rođen Eric Van De Poele. Zbog krševa koje je vozio (Modena, Brabham - da, Brabham je 1992. bio krš, Fondmetal) u 29 entrya, startovao samo 5 puta. I on je dobar na Le Mansu. Jedno 3. mjesto u ukupnom poretku, a u klasi ima 3 prva i treće mjesto.

30.09.1979. Montreal. Odličan duel Villeneueva i Jonesa, Australac je imao PP, Kanađanin je bolje startao i poveo, vodio 50 krugova, da bi ga ovaj pretekao i pobijedio sa sekundom, a pored toga, postavio i FL (dakle, hattrick), te tako došao do svoje 5. pobjede, ujedno i Williamsove 5. pobjede. Treći je bio Regazzoni, takođe u Williamsu, što mu je bio 28. i zadnji podiju, a Ford Cosworth motor je upisao 125. pobjedu. Lauda najavio povlačenje, a zamijenio ga je debitant, Zunino.

30.09.1990., zadnja VN Španije u Jerezu. Senna osvaja jubilarnu 50. PP. Poveo je trku, da bi ga Prost uzeo kroz boxove, a kasnije je i odustao, zbog hladnjaka. Profesor pobjeđuje, što mu je bila zadnja pobjeda u Ferrariju, i uopšte zadnja dok nije sjeo u Williams 1993. Iza završava Mansell (dakle, Ferrari 1-2), dok je treći bio Nannini, sa 9. i zadnjim podijumom (jer mu je bila i zadnja trka, a sakupio ih je 76). Taj podijum je bio 20. za Benetton. Naredne sedmice u helikopterskoj nesreći je izgubio ruku, koju su doktori "čudom" prišili, sastavili, te je profunkcionisala, ali je završio sa F1, karijeru je nakon oporavka nastavio u DTMu. Takođe, vozač Lotusa Martin Donnelly je imao stravičnu nesreću u petak na treninzima, te nije ni startao, a zbog toga je i on morao prekinuti karijeru, nakon samo 13 trka. Bio je to i Mansellov 150. entry. Video Donnellyeve nesrće nisam uspio naći, ima ovo, a obratite pažnju na to da se bolid tako raspao da je čovjek izletio sa sjedištem, kao i na "vrlo ružan" položaj nogu, koje su između ostalog pretrpile višestruke prelome (desna je bila blizu amputacije), te kontuzije mozga i pluća.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1hSF6_4UDTo[/youtube]

30.09.2001. Prvi veći sportski događaj, nakon napada 11.09. Zadnja, (20.) pobjeda Hakkinena, ispred MSa i DCa. Rubens je išao ka drugom mjestu kada mu je crko motor. MS je startao sa PPa, Montoya je postavio FL. Hakkinenu je to bio i zadnji podijum (51.), dok je DC zaokružio broj podijuma na 50. Alesi je vozio 200. trku i imao je broj 200. na sidepodima, dok je Jordan na svoje bolide stavio Američku zastavu. A to je bila i zadnja koju je komentarisao legendarnu Murray Walker. Trulli je na kraju završio kao 4., međutim diskvalifikovan je jer mu daska ispod bolida (ona legendarna) bila previše istrošena, ankon čega je Jordan uložio žalbu, da bi mjesec nakon dobi nazad svoje 4. mjesto.

30.09.2007. F1 sa vratila na Fuji, nakon 30 godina. I opet kiša. Hamilton je bio najbolji na kvalama, a lockao je prvi red sa Alonsom. Trka je startala pod Safetom. Kasnije se Alonso skršio (okrivio aquaplaning), pa je izazvao još jednog Safeta, a Hamiltonu su prišli Webber i Vettel, koji su se dobro probili po kiši. Onda je Vettel nabio Webbera nakon čega su obojica odustali. Određena mu je kazna od 10 mjesta, ali su je probmijenili u opomenu, zbog toga što se došlo do saznanja da je Lewis "brake-testao" pod Safetom Webbera, ovaj je kočio, a Vettel ga opucao s leđa. Lewis je saslušavan, prijetila mu je i diskvalifikacija, ali je prošao bez ikakave kazne. Na kraju, ostvario je hattrick, a iza su završili Finci (Kovalainen, kojemu je to bio prvi podijum) i Raikkonen, a 90. Renaultov). Ferrariji, generalno loši, samo zahvaljujući odustajanjima su završili 3. i 6. Bodovno stanje 2 trke do kraja: Hamilton 107 - Alonso 95 - Raikkonen 90. Kimi tih dana nije ni u najluđim snovima sanjao da će za 21 dan postati svjetski prvak, kao ni Lewis da će ostati bez titule (i to od Raikkonena).
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18319
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
01.10.1903. rođen Pierre Veyron. Nije nastupao u F1, vozi par tke koje se nisu bodovale za F1 šampionat (jer ga tada nije ni bilo), u periodu 1946. - 48. Pobjednik Le Mansa 1939. Vozio za Bugatti prije II WW, a po njemu je ime dobio donedavno najbrži auto na svijetu. Preminuo 02.11.1970.

01.10.1928. rođen Willy Mairesse. Vozio za Ferrari, Lotus i BRM . U 12 startova, jedan podijum i 7 bodova. Dva puta treći na Le mansu, a 1963. su on i Surtees vodili na de la Sartheu 15, od prvih 18 sati trke, ali je Ferrari zahvatio požar dok je Mairesse vozio (dobio opekotine), te su odustali. 09.09.1969. počinio samoubistvo, ponajviše zbog povreda na Le Mansu 1968. koje su označile kraj njegove karijere.

01.10.1942. rođen Jean-Pierre Jabouille, čovjek koji je prvi u F1 vozio bolid pokretan turbo motorom, ostvario prve bodove za bolid sa turbo motorom, ostvario prvu pobjedu sa bolidom sa turbo motorom (iako je njegova pobjeda ostala u sjeni fenomenalnog dvoboja za drugo mjesto), ostvario prvu pobjedu za Renaultovu fabričku ekipu. Kada su Renaultovi turbo bolidi radili kako treba, dolazio je do pobjede (ima 2 pobjede), u većini ostalih slučajeva su se kvarili, ili su bili zayebani za upravljanje, pogotovo na kiši. Zato je i sakupio samo 21 bod (2 pobjede i četvrto mjesto). U 49 startova, 6 puta startao sa PPa. Ima i 4 treća mjesta na Le Mansu, zanimljivo, 1973. i 1974. (Matra-Simca), pa skoro 20 godina poslije, 1992. i 1993. (Peugeot 905).

01.10.1964. rođen Jean-Denis deletraz. Samo 3 nastupa u F1, 1994.-95. (Larrouse, Pacific), i 2 pobjede u klasi na Le Mansu.

Pored današnje trke, na 01.10. vozilo ih se još 5.

1967. Watkins Glen. Lotusi napokon radili normalno i bez problema. To je značilo i dvostruku pobjedu, u poretku Clark-Hill, iako je stariji kolega imao i PP i postavio FL (10. i zadnji u karijeri). Treći je bio vodeći u poretku i najveći favorit za titulu, Hulme u Brabhamu (uz Brabhama i jedini, za Lotuse je bilo kasno, kvarovi su uzeli danak), sa čak krugom zaostatka. Bio je 30. Jimmyev podijum (od toga je imao 23 pobjede). JP Beltiose je debitovao na toj trci. Opet je Amon bio jedini koji je pratio Lotuse, ali (opet) morao odustati 13 krugova prije kraja zbog motora.

11 godina poslije, isto mjesto. Pošto smo te godine imali i trku u Long Beachu (USA GP West), ova se često zove i USA GP East. Pobijedio je Reutemann u Ferrariju, ispred Jonesa (Williams) i Schecktera (Wolf). Novokrunisani prvak (zbog pogibije Petersona na prethodnoj trci) Andretti je startao sa PPa, dobro povukao, ali je odmah nakon toga upao u probleme sa kočnicama, da bi i odustao u 27 krugu zbog motora. Svoj treći i zadnji FL je postavio Jarier u Lotusu. Dvojica domaćih vozaču su imali zadnju (Brett Lunger, 34. start) i prvu (Boby rahal, doduše od samo dvije ukupno) trku. Gore pomenuti Jabouille je ostvario te, prve bodove, za bolid sa turbo motorm. Na toj trci je uvedeno u proceduru da medical car ide iza startnog grida i prati vozače nekih pola kruga (zbog onoga što se desilo na prethodnoj trci).

Još jednom 11 godina poslije, ali ovog puta VN Španije, u Jerezu. Pobjeda Senne, ispred Bergera u jedinom Ferrariju tog vikenda (Mansell banovan jednu trku zbog 3.14zdarije na prethodnoj, u Estorilu), te Prosta. Sve je bilo u znaku okruglih brojeva. 20. pobjeda Senne, iz 40. PP (usput je postavio i FL), Prostov 80. podijum, kao i 80. Mclarenova pobjeda. Senna je tako sačuvao šanse za titulu, jer je Prost (zbog onog glupog načina bodovanja) već imao "bezveznih" bodova (ukupno je imao 81 bod, ali mu se brojalo 76), tako da je računica bila da Senni igraju samo 2 pobjede u 2 zadnje trke (imao je 60 bodova). Prvi start JJ Lehta.

01.10.1995., F1 se vratila na Nurburgring, ali kao VN Evrope. Jedna od boljih predstava MSa, u promjenjivim uslovima, kada je sa 3 boxs (jedan više od drugoplasiranog Alesija), odradio odličan 4 stint, postavio FL, te pretekao Francuza 4 kruga prije kraja. U turbulentnoj trci, prepunoj dvoboja (Hill - MS, Hill - Alesi, zbog kojeg je Hill otišao u box, poslije jurio pa se izvrtio). DC je imao PP, a nakon svega je završio na trećem mjestu. Sa ta 2 podijuma, Renaultovi motori su stigli do 190. podijuma, u 250 nastupu. Tarquini, Deletraz i Papis vozili zadnje trke. MSu trebala samo 3 boda da ovjeri titulu i da postane, tada, najmlađi dvostruki svjetski prvak.

I opet 11 godina poslije. I opet sjajna predstava MSa po promjenjivim uslovima. Bila je to VN Kine. Bila je to trka "guma" u kojoj se opet najbolje snašao Nijemac (iako je startao sa 6. mjesta). Alonso, koji imao PP (50. PP Renaulta), postavio FL, je prvo pobjegao, pa su ga stigli (i prestigli) i MS i Fisichella, da bi pred kraj trke (nakon što je prije toga napravio grešku kada je mijenjao samo prednji par guma - tada se moglo i tako), opet pronašao pace, a Fisico ga je pustio bez borbe, ali je ostao kratak za 3 sekunde. Bila je to 91., rekordna i zadnja pobjeda MSa (zanimljivo, 191. za Ferrari), kojom se izjednačio sa Alonsom po broju bodova, a bio je prvi po osnovu plasmana. Međutim, u naredne dvije trke, do kraja sezone, je imao pehove (slično kao i Vettel zadnje dvije trke) te je ostao bez titule. To mu je bio i zadnji podijum, sve do VN Evrope 2012. kada je osvojio i zadnji podijum, ali u drugom "dresu".
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18319
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
02.10.1921., rođen Giorgio Scarlatti. Ferrari, Maserati, Cooper, De Tomaso, 12 startova, 1 bod. Preminuo 26.07.1990.

02.10.1966., Watkins Glen. Jimmyeva 20. pobjeda, ispred 2 Cooper Maseratija (Rindt, Surtees). Brabham, koji je osigurao titulu, je bio na PPu, ali ga izdao motor na polovini trke. Surtees je postavio FL, a zbog silnih problema ostalih, Clark je sve ostavio za barem jedan krug. Zanimljivo je da je Clark prvo htio da vozi sa Climaxovim motorom, ali kada je vidio koliko je auto brz sa BRM H16 motorom, odlučio se za njega, iako je bio prilično nepouzdan. Na ruku su mu išla odustajanja Bandinija i Brabhama. Tako je prvi i jedini put u F1 slavio motor sa 16 cilindara u H - konfiguraciji. Trci su prisustvovali i James garner, Toshiro Mifune, Jesicca Walter i "šef" John Frankenheimer, koji su takođe odradili neke scene za "Gran Prix". Ekipa Brabhama osigurala konstruktorsku titulu, Lotus ostvario 25. pobjedu, Cooper 14. i zadnji FL, kao i Maseratijev motor (ukupno 17. FL).

02.10.1977., takođe na Watkinsu, po promjenjivim uslovima (ovog puta USA east) u trci u kojoj slavi Hunt, a na podijumu su još i Andretti, te Scheckter, Lauda slavi osvajanje svoje druge titule, dvije trke prije kraja prvenstva. Na kiši je najbolje startao Stuck, pretekavši Hunta, koji je bio na PPu, do izlijetanja, nakon čega je Hunt preuzeo vodstvo. Zanimljivo nakon toga je i formiran konačni poredak koji se nije mijenjao do kraja. Lauda je 4. mjestom postao prvak (iza su bili Regazzoni i Reutemann). Pred kraj trke, Peterson koji je kasnio 3 kruga, postavlja FL. Ta PP je bila zadnja (14.) za Hunta. Andretti je ostvario 10. podijum, dok su Regazzoni, te ekipe Tyrrella i Surteesa, ubilježili 100. nastup, a Lorda Hesketha 50.

02.10.1988., Jerez. Mclaren po 10. puta locka prvi red u kvalifikacijama, Senna je na PPu. Ali je loše startao, te bio preteknut, ne samo od Prosta, već i od Mansella, koji su i završili u tom poretku, a na podijumu im se pridružio i Nannini u Benettonu, koji je iskoristio prednost svježih guma u pravom momentu te napravio preticanje i Patresea i Senne, u jednom krugu. Senna je na kraju trke imao i nepravilna očitanja nivoa goriva, ali je uspio nekako završiti 4. Prost je postavio FL, Nannini je Benettonu donio 10. podijum, a bila je to 40. pobjeda Hondinih motora.

Prošle godine, u Maleziji, jedna od rijetkih dvostrukih pobjeda neke druge ekipe u periodu 2014. - 2016., a omastili su se Bikovi, Ricci, pa Max. Iako nakon kvalifikacija nije izgledalo tako jer su Mercedesi bili u prvom redu, Hamilton na PPu. Mađutim, na startu je Vettel udario Rosberga (Seb je dobio kaznu -3 mjesta za narednu trku). Rosberg se okrenuo i pao na 17. mjesto, ali je sa moćnim Mercedesom stigao do 3. pozicije na kraju trke, usput postavivši i FL. Ključni detalj trke desio se u 40. krugu kada je Hamiltonov motor ispustio dušu (Lujo je nakon trke, koliko se sjećam, davao komentare u smislu "Looks like somebody doesn`t wan`t me to win the championship"......, neki su pominjali sabotažu, .... Sa Red Bullovog pit walla su naredili da dovedu auta do cilja, što je značilo da od Maxovog eventualnog napada nije bilo ništa, a ovaj je, za divno čudo, poslušao. Rosbergu je to bio 20. i zadnji FL, dok je Button postao treći vozač koji je stigao do cifre od 300. odveženih trka.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Ferrari Maniac
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3162
S nama već: 10 god 2 mj
Navija za: Scuderia Ferrari
Lokacija: Zagreb
Zanimalo me više o ovom BRM H16 motoru i naletio na ovaj video - dobro nisam baš naletio, jedna od prvih stvari na googleu vezano uz taj motor. :zubo:
Dva remek djela spojena - BRM H16 i Lotus 43.
Pravi je gušt video... :klopa:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WmtMRgJBwyg[/youtube]
Sisu (fin.)

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18319
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
One bad ass unreliable motherfucker :klanjam:
Evo zadnje verzije, sa 64 ventila :prcnjau:
slika
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18319
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
03.10.1941. rođen Andrea De Adamich. Jedan od onih koji su vozili i za Ferrari i za Mclaren. Pored toga vozio za Marcha, Surteesa i Brabhama. 30 startova, 6 poena. 4 na Le Mansu 1972.
03.10.1969. rođen Max Papis. Upisao samo 7 startova za Footwork, tokom 1995. Vozio i NASCAR, Champ Car, Indy Car, te Le Mans, gdje je i najuspješniji sa 5 podijuma u klasi.

03.10.1965. Watkins Glen. 10. pobjeda G.Hilla, ispred 2 Brabhama (Gurney i Brabham lično). Skoro čitav vikend je padala kiša, ali je stala u nedjelju koji sat prije trke, a jak vjetar je počeo dobro sušiti stazu. Jimmy (koji je već davno obezbijedio titulu) je pretekao Hilla u drugom krugu, da bi ovaj nakon 3 kruga vratio vodstvo, a ubrzo potom Clark je i odustao zbog slomljenog klipa. Hill se više nije osvrtao, te je odlurio do pobjede, te postavio i FL, dakle, upisao je hattrick, a bio bi to i Grand slam, da nije bilo ona tri kruga vodstva Clarka. Climaxovi motori (ovaj put u Brabhamima) su došli do cifre od 100 podijuma, a taj Hillov FL je bio 10. ostvaren od strane BRM motora. Domaći vozač Bob Bondurant je debitovao u trećem Ferrariju, ali je zaostao 4 kruga (vozilo se 110 krugova jer je ovo bila krtka konfiguracija Watkinsa, 3,78km).

03.10.1971. ponovo Watkins, ali ovog puta u dužini kruga od 5,5km. I po sunčanom vremenu. Zadnja trka u šampionatu. Jedinu pobjedu u karijeri (na stazi na kojoj će dvije godine poslije poginuti) ostvario je Cevert u Tyrrellu, ispred Sifferta (BRM) i Petersona (March). Stewart koji je bio na PPu (i takođe, kao i Clark u prethodnom slučaju, davno osigurao titulu), je upao u probleme sa gumama, te je u 14. krugu jadnostavno mahnuo svom mlađem timskom kolegi da ga pređe i da ide na pobjedu. Ickx se u Ferrariju dugo držao na drugom mjestu, uz postavljen FL (10.), ali ga je kvar alternatora izbacio iz igre. Dva Joa, Siffert i Bonnier, su vozili zadnje trke u karijeri. Siffertu je to bio, dakle i zadnji podijum, a sakupio ih je 6 (u 96 startova). Poginuo je 3 sedmice poslije na Brands Hatchu u trci koja se nije bodovala za šampionat. Bonnier je poginuo naredne godine na Le Mansu. Odradio je 104 starta. Bila je to 100. trka za ekipu Brabhama.

03.10.1976., VN Kanade, Mosport Park. Hunt je saznao da su mu oduzeli 9 bodova sa VN VB, a Lauda je dobio dodatna, tako da njegova pobjeda (6. u jubilarnom 50. nastupu, te 20. za Mclaren) nije promijenila stanje na tablici. Hunt je imao PP, ali je Peterson bolje startao, međutim nakon odustajanja Šveđanina, u 16. krugu se formirao podijum, te nije bilo promjena naredna 64 kruga. Iza Hunta su završili Depailler (u "onom" Tyrrellu sa 6 točkova), te Andretti (Lotus). Crisu Amonu je ovo bio zadnji entry, a nije startao zbog nesreće na kvalifikacijama. Dvije trke prije kraja stanje na tablici je bilo Lauda 64 - Hunt 56.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18319
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
04.10.1964., Watkins Glen. Hill (BRM), Surtees (Ferrari), Siffert (Brabham, prvi podijum). Clark je bio na PPu, ali je nakon starta pao na 4. mjesto. Međutim, kroz par krugova se probio na prvo mjesto. U 40. krugu su ga spopali problemi sa dovodom goriva, te je nakon dužeg boxa izašao na začelje. Opet kroz nekoliko krugova, Chapman ga je pozvao u box, te zamijenio bolid sa Spenceom (odustao koji krug poslije). Clark je smanjivao prednost Hilla skoro sekundu po krugu (postavio i FL), ali je na kraju morao odustati 3 kruga prije kraja, opet zbog dovoda goriva (a i ostao je bez istog). Prije zadnje trke Hill je bnio u vodstvu sa 39 bodova, Surtees je bio drugi sa 34, Clark treći sa 30. Surteesov podijum je bio 140. Ferrarijev, a bila je to i zadnja trka na kojoj se desila zamjena vozača.

6 godina poslije, na istom mjestu, Jochen Rindt je postao prvi (i nadajmo se jedini), koji je posthumno postao prvak. Pobjedu je odnio Fittipaldi, što mu je bila ujedno i prva (i prvi oodijum), u tek 4. nastupu, a zajedno sa timskim kolegom Wisellom, koji je trećim mjestom ostvario jedini podijum u karijeri (u debiju), je osigurao konstruktorsku titulu za Lotus. Između njih se smjestio Rodriguez u BRMu. Jedini koji je imao šanse za titulu bio je Ickx u Ferrariju. Bio je najbolji na kvalifikacijama, ali je na stazi koja se sušila od jakog pljuska prije trke, najbolje startao Stewart u novom Tyrrellu, te i mao odličan tempo. Ickx se probio (uz FL), nakon lošeg starta, na drugo mjesto, ali su ga problemi sa dovodom goriva bacili na začelje, te nije mogao bolje od 4. mjesta, sa krugom zaostatka, čime je definitivno izgubio sve šanse za titulu. Zbog curenja ulja, Stewart odustaje iz vodstva, te prepušta pobjedu Fittipaldiju. Bika je to zadnja trka na starom (kratkom) Watkinsu.

Slijedeća trka na današnji datum, vozila se čak 39 godina poslije. Bila je to VN Japana. Pobjedio je Vettel, ispred Trullog (Toyota) i Hamiltona. Vettel je bio najbolji i u subotu, a Webber je postavio FL (zeznuo Vettela za Grand slam za 0,002sec). Glock se povrijedio pa nije startao, Trulli je osvojio 11. i zadnji podijum (13. i zadnji Toyotin), dok su Sutil, Kovalainen i Hamilton vozili 50. trku. Renaultov motor odradio 160. PP i 120. FL. U trci možemo izdvojiti Alguersuarijev incident. Brawni loši, Rubens 7., Button 8.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18319
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
05.10.1922. u Buenos Airesu rođen je čovjek koji je donio prvu pobjedu za Ferrari u F1, na VN VB 1951. Jose Froilan Gonzalez. :klanjam:
Onako debeljuškast nije odavao stasom da je F1 vozač. A bio je dobar, ali mu je uvijek "malo" falilo za najveći uspjeh. Najbolje sezone su mu 1951. (trećeplasirani) i 1954. (kada je bio viceprvak), ali je sve to bilo u par bodova (iza Fangia). Čovjek je u 26 startova 19 puta završio trku, od toga jednom van bodova, 3 puta u bodovima van podijuma, a ostalih 15 puta je bio na podijumu. Svojevremeno je držao rekord kao najmlađi učesnike neke F1 trke, te kao najmlađi osvajač PPa, podijuma, pobjede i FLa. Sakupio je 2 pobjede, 3 PPa i 6 FLa, a osvojio je 77 i 9/14 bodova. Pobjednik Le Mansa 1954. godine. Preminuo 15.06.2013. godine od komplikacija sa respiratornim sistemom.

05.10.1962. rođen, nakratko Alonsov šef i race engineer, srednji Andretti, Michael. U F1 se nije dokazao kao otac. Otpušten iz Mclarena nakon nepotpune sezone 1993., nakon što je ostvario najbolji plasman (3. mjesto na VN Italije). Niko nije ni očekivao da će nadmašiti Sennu, ali takođe niko nije očekivao ni da će biti baš toliko iza. Ima i jedno treće mjesto na Le Mansu (1983.). Puno bolji je bio preko bare. U Cartu je upisao 42 pobjede, osvojio šampionsku titulu 1991., a čak 5 puta je bio viceprvak. Na žalost, nema pobjedu na Indy 500, a najbolji rezultat mu je rugo mjesto iz 1991. godine. Vodi Indycar ekipu, kao i ekipu u Formuli E.

Na današnji dan vozile su se 4 trke, 3 za VN SADa i (u temi RIP pomenuta) nesrretna VN Japana, 2014.

05.10.1969. Watkins. Debi pobjeda Jochena Rindta. I to kakva. Od 108 krugova, samo 8 krugova nije bio u vodstvu (Stewart), a upisao je hattrick. U svom 50. nastupu. Na žalost, nije ni slutio da za manje od godinu naće dočekati da podigne pehar za F1 prvaka. Sa njim u krugu ostao je samo Courage u Brabhamu, dok je trećeplasirani Surtees u BRMu, kasnio za čitav krug. Za potonju dvojicu to su bili i zadnji podijumi u karijeri (Courageu drugi, Surteesu 24.). Za Lotusove bolide to su bili 50. PP i 40. FL, a 25. pobjeda i FL za Fordov DFV8. Trka je bila Mclarenov 100. entry ali nije ni startao zbog problema sa motorom. Bizarnu i strašnu nesreću je imao G.Hill. Nekih 15-ak krugova prije kraja trke se izvrtio i auto mu je stao. Odvezao je pojase, izašao iz cockpita te gurnuo auto i upalio ga. Kada je sjeo u bolid nije se vezao (nije se mogao zavezati). Od izlijetanja mu je napukla guma, te je prolazeći pored boxa signalizirao da će ući da zamijeni gumu i da mu zavežu pojas u narenom nalilasku. Kojeg nije dočekao, jer mu je dotična guma pukla, lansiravši auto u zrak, dok je Graham ispao iz bolida i dobio teške prelome nogu. Gledaoci su tu nesreću opisali kao "nemoguću za preživjeti".
[ link do slike ]

6 godina poslije, na istom mjestu, pobjeda Laude, što je bila 58. pobjeda Ferrarija, ujedno i novi rekord, koji im je nakratko preoteo Lotus. Austrijanac je startao sa PPa i proveo na prvom mjestu čitavu trku, kao i drugoplasirani Fittipaldi u Mclarenu, koji je postavio FL (njegov 6. i zadnji u karijeri). Treći je bio Fittipaldijev timski kolega, Mass. Zanimljivo je da je to bila i zadnja (38.) trka za Emersonovog starijeg i manje uspješnog brata, Wilsona. Oba Williamsa nisu startala. Lella Lombardi zbog problema sa elektrikom, a Laffitte zbog toga što je umjesto kapi za oči, u oči ukapao sredstvo za čišćenje vizira :facepalm: Lombardijeva je htjela uzeti Laffitteov bolid, ali nisu joj pasale pedale i sjedište.
Lauda i Ferrari su već ranije osigurali naslove.

05.10.1980., VN se zvala "USA East". Jones je već bio osigurao titulu (zbog odustajanja Piqueta na pretposljednjoj trci). Zanimljivo, prvu i jedinu PP osvaja Bruno Giacomelli u Alfi Romeo. Piquet je sa njim bio u prvom redu. Poveli su trku ali su nakon 20 i nešto krugova obojica odustali i Jones je lako došao do svoje 10. pobjede (uz postavljen FL), ispred timskog kolege Reutemanna i Pironija u Ligieru. Bile su to zadnje trke za 2 bivša svjetska prvaka, Schecktera (112.) i Fittipaldija (144.), te zadnja Andrettijeva za Chapmana. Prost nije startao zbog nesreće na kvalifikacijama. Takođe, Ligier i Williams osvajaju 25. i 30. podijum, respektivno.

Prije tri godine, na Suzuki, Hamilton pobjeđuje 30. puta u karijeri, postavivši FL (25. pobjeda Mercedesa, kao ekipe), ispred Rosberga, koji je startao sa PP, te Vettela. Po promjenjljivom vremenu, uz neke bubice koje su mučile oba bolida Benza, Lewis je uspio preteći Rosberga. Međutim, ono što je najbitnije (i najtužnije) je da je Bianchi izletio na mjestu, gdje je bio kran koji je izvlačio Sutila, u kojeg je udario, zadobio teške povrede, nakon čega je operisan, stavljen u komu, a na žalost, podlegao 9 mjeseci poslije.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dJLQt3tiSp4[/youtube]
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18319
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
06.10. 1918. rođen Andre Pilette, manje poznati belgijski vozač F1 iz 50-ih i 60-ih. Nije imao posebno značajnih rezultata, samo 2 boda iz 9 trka, u privatnim bolidima.
Malo poznatiji, ali ne i uspješniji, barem kada je F1 u pitanju je Manfred Winkelhock, rođen 06.10.1951. Takođe samo 2 boda, iz 47 startova, većinom u lošim bolidima (ATS, RAM,....). Bolji je bio u trkama izdržljivosti, ali jedna od njih, 1000km Kanade na Mosport Parku, 11.08.1985., je bila kobna za njega. Doživio je tešku nesreću, prebačn je u bolnicu, ali je preminuo narednog dana u bolnici. Otac Markusa Winkelhocka.
napoznatiji, rođen na današnji datum, je Carlos Pace (rođen 1944.). Vozio za March, Surtees i Brabham, u kojem je imao najbolje rezultate i ostvario jedinu pobjedu, i to na domaćoj stazi 1975. Sakupio je 6 podijuma, jednom je startao sa najbolje startne pozicije i ostvario 5 najbržih krugova trke, pritom osvojivši 58 bodova. Poginuo u avionskoj nesreći 18.03.1977., a staza u Sao Paulu je dobila ime po njemu i službeno se zove Autodromo Jose Carlos Pace. Sa Arturom Merzariom osvoji drugo mjesto na Le Mansu 1973.

06.10.1963. vožena je VN SAD, na stazi Watkins Glen. Clark je već obezbijedio titulu. Bila je to dupla pobjeda BRMa, G.Hill - Ginther, ispred Clarka. Surtees je vodio dobar dio trke dok mu nije otkazao motor. Tako da je G.Hill vratio prvo mjesto, koje je izgubio nakon što je osvojio PP. Clark je postavio FL. Gintheru je to bio 10 podijum, Lotusu 50. start, a Pedru Rodriguezu debi.

5 godina poslije, na istoj stazi, Mario Andretti u svom debiju starta sa PPa (uz Farinu, naravno, te Reutemanna i Jacquesa Villeneueva, jedini koji je u debiju startao sa PPa; dobro bila su još dva Amera na Indy 500, ali njih nećemo računati). To mu nije pomoglo, jer ga je odmah pretekao kasniji pobjednik Stewart, a i odustao je zbog kvačila. Iza Škota su završili G.Hill (vodeći u poretku) i Surtees. Bio je toi jedini start u F1, 3-strukog pobjednika Indy 500, Bobya Unsera, koji je završio kvarom motora, nakon ioanko loših kvala. Stanje prije zadnje trke je bilo G.Hill 39 - Stewart 36 - Hulme 33.

06.10.1974., opet na Watkinsu. Fittipaldi četvrtim mjestom osvaja svoju drugu titulu, ali prvu vozačku za Mclaren. Treći put u karijeri pobjeđuje Reutemann (startavši sa PPa), ispred gore pomenutog Pacea, koji je postavio FL (bila je to dupla pobjeda Brabhama), a treći završava Hunt u Heskethu. Mclaren osigurava i konstruktorsku titulu, takođe prvu. Paceov FL je bio Brabhamov 20. Fittipaldijev timski kolega Hulme je vozio zadnju F1 trku u karijeri (112.). Kao i nesretni Helmuth Koinigg, koji je, za razliku od Hulmea, koji je najavio povlačenje, nastrado u nesreći. Beltoiseu je to takođe trebala biti zadnja trka, ali se uopšte nije ni kvalifikovao.

06.10.1985. vožena je VN Evrope, na Brands Hatchu. Prva pobjeda Mansella, a slavlje Williamsa je upotpunio Rosberg, koji je bio treći. Između njih se smjestio Senna, koji je imao PP, ali nije mogao protiv raspoloženog Mansella. Laffitte u Ligieru je postavio FL (svoj 6. i zadnji, kao i Ligierov 9., takođe zadnji). Williamsu je to bila 20. pobjeda. John Watson je na ovoj trci (inače, zadnjoj za njega) mijenjao Laudu (aktuelnog prvaka) i to je bio jedini slučaj (pored Petersona 1974.), da je vozač koji nije bio aktuelni prvak vozio bolid sa brojem 1 na nosu. Prost se nakon lošeg starta (sa 6. pao na 14. mjesto), opet popeo u poretku, pa opet pao, pa opet popeo, da bi nakraju došao do 4. mjesta, što mu je uz Alboretovo odustajanje donijelo prvu titulu prvaka, kao i Mclarenu konstruktorsku. Ivan capelli je mijenjao preminulog Bellofa u Tyrrellu.

Prije 4 godine, 4. i zadnja VN Južne Koreje. Vettel pravi Grand Slam i dolazi do 34. pobjede, ispred 2 Lotusa, Kimija, te Romaina. Osim požara na Webberovom bolidu, nakon kontakta sa Sutilom,na trci skoro pa ništa zanimljivo. Siva staza, siva okolina, sivo nebo,...., jedan od lošijih Tilkedroma i jedna od najlošijih VN u kalendaru ikada.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18319
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
07.10.1962. Watkins Glen. Clark, G.Hill, Mclaren. Prva dvojica vodila bitku čitavu trku, svi ostali su završili krug iza. Clark je ostvario hattrick (ta PP mu je bila 10. u karijeri). To je bila jedina trka Timmya Mayera, Teddyevog brata (suosnivača Mclarena), a druga i posljednja za Rogera Penskea, a 50. entry za Salvadorija. Clark je podesio auto više za suho i potrefio. Ferrari treću godinu zaredom nije išao preko bare, a ionako su imali očajnu sezonu.

07.10.1973. Watkins Glen. Dan prije na kvalama je život izgubio Cevert. Komplet ekipa Tyrrella se povukla sa trke, čime su praktički izgubili konstruktorsku titulu ( :klanjam: , nešto danas nezamislivo), a Stewart, kojem ipak niko nije mogao preoteti vozačku titulu, je tako ostao na brojci od 99 trka i 27 pobjeda. Pobijedio je Peterson, startavši sa PPa (60. PP za DFV8 motor), čime je i najviše doprinjeo konstruktorskoj tituli za Lotus. Iza su završili Hunt u Marchu (sa 0,688 zaostatka, što je bio i najmanji na USA GPu, sve do 2002.), koji je usput postavio FL, te Reutemann u Brabhamovom bolidu.

07.10.1979., Watkins Glen, ali kao USA East. Ljepotica Gillesa po kiši. Na PPu je bio Jones, ali je 20 minuta prije trke složila kiša. Gilles je najbolje startao, jedina, kolika/tolika prijetnja mu je bio upravo Jones, kome nisu pričvrstili gumu prilikom boxa, te je odustao. Daleko iza Gillesa su završili Arnoux i Pironi sa cca. 50sec zaostatka. Piquet, koji se jedini kockao na startu sa slick gumama je postavio svoj prvi FL u karijeri. Bila je to zadnja trka za Ickxa, JH Stucka i ekipu Waltera Wolfa, te zadnja pobjeda flat-12 motora i zadnja pobjeda neke verzije Ferrarija 312T. Gilles je pobjedom osigurao drugo mjesto, dok je Scheckter već ranije postao prvak.

5 godina poslije, VN Evrope, na malom Ringu. PP i FL uzima Piquet, ali opet je najbolji u trci Mclaren-TAG, ovaj puta sa Prostom za volanom (što mu je bila 15. pobjeda). Na podijumu su bili još Alboreto i pomenuti Piquet, koji su prošli kroz cilj na parama, a Alboreto je u tome "pretekao" Piqueta. Piquetov FL je bio 41. i zadnji za ekipu Brabhama. Lauda je nakon okreta, došao do 4. mjesta i zadržao 3,5 boda prednosti ispred prosta u poretku (onih pola boda će se pokazati kao ključno).

Prije tačno 10 godina, na VN Kine. Drama u režiji Mclarena, uz malo Lewisovog "neiskustva". Lujo je imao PP, poveo trku i bio u borbi sa Raikkonenom. Međutim, polukišna trka na kojoj je trebao postati prvi rookie prvak (ajd, nećemo računati Farinu) se pretvorila u potpuni debakl, prilikom ulaska u box (iako ga je Raikkonen zbog guma već bio pretekao, opet bi imao dovoljno bodova za titulu, da je došao do boxa). Pobijedio je Raikkonen, ispred Alonsa i Massa, a prva dvojica su malo povećali šanse za titulu (iako je Lewis opet imao najveće šanse). Massa je postavio FL. To je bila 200. pobjeda Ferrarija i 180. podijum za Mercedesove motore. Bila je to zadnja trka precje`nika Wurza. U zadnju trku se ušlo sa bodovnim stanjem Lewis 107 - Fernando 103 - Kimi 100. :kokice:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Jn69iYew9wQ[/youtube]

A prije 5 godina, na VN Japana smo imali krš na startu, koji je Alonsu otkinuo dobar dio bodova sa kojima bi možda bio i prvak, zbog kontakta sa Kimijem. Vettel je na putu do svoje 24. pobjede ostvario Grand Slam (sa tom PP došao je na treće mjesto po broju istih, iza MSa i Senne, a bio je prvi koji je ostvario dvije uzastopne pobjede u sezoni 2012.). U prvom krugu su i Webber i Grosjean imali kontakt. Na podijumu su bili i Massa, te Kobayashi u Sauberu (10. podijum Saubera9, koji je oduševio sa par preticanja. To mu je bio i jedini podijum. De la Rosa vozio svoju 100. trku.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18319
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
08.10. rođena su dvojica manje poznatih i uspješnih vozača, Yves Giraud-Cabantous, rođen 1904. (preminuo 30.03.1973.), koji je vozio tokom 50-ih, za Talbot i HWM, te sakupio 5 bodova u 13 nastupa, dok je Huub Rothengatter rođen 1954. u sredinom 80-ih vozio za Spirit, Osellu i Zakspeed, ali mu je u 25 startova najbolji plasman bio 7. mjesto.

08.10.1961. na VN SADa, na Watkins Glenu, nije bilo Ferrarija. Osigurali su vozačku i konstruktorsku titulu na prethodnoj trci, ali su, ostali na žalost bez Von Tripsa, koji je izgubio život. U takvoj situaciji najbolji je bio Ireland (Lotus), sa jedinom pobjedom u karijeri, te 4. i zadnjim podijumom, ispred Gurneya (Porsche), te brooksa u BRMu, koji je u svojoj zadnjoj trci (38.) zaokružio broj podijuma na 10. Brabham, koji je startao sa PPa i postavio FL, te se mijenjao u vodstvu sa Mossom, do polovine trke, je odustao (kao i Moss), a Ireland je nakon toga vodio do kraja, a na ruku su mu išla i odustajanja G.Hilla, te Salvadorija. Treba napomenuti da je i Mossu ovo bila zadnja trka, jer je nastradao u Goodwoode narednog aprila, te je tako ostao jedan od najvećih (najveći ??) bez titule (1955-56-57 -58. je bio viceprvak, dok je 1959-60-61. završio kao treći). To je bila 5. pobjeda za Lotus, te 10. PP za Cooper. Pored Mossa i Brooksa, zadnja trka za Gendebiena, a prva za Hansgena, te prva (od dvije) za Rogera Penskea.

08.10.1972., isto mjesto, malo drugačija staza. Stewart dominantno, uz odrađen Grand Slam. Iza njega njegov timski klega, Cevert, koji je loše startao, pa se probijao do drugog mjesta (Tyrrelli su bili jaki potkraj sezone, iako su Fittipaldi i Lotus već osigurali titule), dok je treći na cilj stigao Hulme u Mclarenu. Trku je obilježilo promjenjivo vrijeme. Solidnu trku je imao i domaćin, Mario Andretti u Ferrariju, a Ickx u drugom Ferrariju je jedva stigao do cilja, sa dimom iz motora. Na trci je debitovao Jody Scheckter, dok su Matra i Lotus ubilježili 60., odnosno 150. start (Matri je bio i zadnji), a ferrarijevi motori (ne i ekipa) 200. start.

6 godina poslije, VN Kanade se prvi put vozila nanovoj stazi u Montrealu. I odmah pobjeda čovjeka po kojem će (na žalost) poslije i dobiti ime. Iza je završio Scheckter u Wolfu, ispred Reutemanna takođe u Ferrariju. Zanimljivo je da je Scheckter zamijenio naredne godine reutemanna u ekipi i osvojio naslov ispred Villeneueva. Treću i zadnju PP u karijeri je osvojio JP jarier i poveo trku, a sjajan start je imao Jones. Međutim kasnije je počeo padati u poretku, a Villeneuve, koji je bio odmah tu blizu, je iskoristio kvar kod Jariera i odvezao se do pobjede. Jones je postavio FL. Reutemann i Lauda su vozili svoje 100. trke, dok je trka označila zadnji podijum (i poene) za ekipu Waltera Wolfa, a drugi posljednji nastup u F1 za Bobya Rahala.

08.10.2000., vožena je VN Japana. 21 godinu i 29 dana prije, Jody Scheckter je osvojio vozačku titulu za ekipu propetog konjića, a u međuvremenu je preminuo Enzo, ekipa zapala u veliku krizu 1992-93, par puta bili blizu vozačke titule (Alboreto, Prost, 2x MS i Irvine), ali su osvojili "samo" 3 konstruktorske titule, dok su primat preuzeli Mclaren i Williams. Međutim, tog dana je napokon skinuta paučina i MS je, po promjenjivom vremenu, nakon borbe sa Hakkinenom (ne samo tu trku, već i čitavu sezonu), donio ekipi iz Maranella toliko željeni vozački naslon, a sebi treći. MS je imao PP, a Mika je po ko zna koji put odlično startao (uprkos MSovom pokušaju zatvaranja) i sigurno vodio trku. Tek nakon drugih boxova (obojici je zasmetao Wurz, koji se izvrtio neposredno prije ulaska u box :prcnjau: ), MS overcutom prelazi Hakkinena i odlazi do svoje 43. pobjede, sa 1,8sec ispred Finca. Iza Hakkinena, na podijumu završava DC, što mu je bio 40. podijum, a krug zatvara Rubens na 4. mjestu. Mika je postavio i FL, što je bio 100. za Mclaren, te 40. za Mercedes motore. Ostalo je jo u Maleziji riješiti konstruktorsku titulu.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=L24_zKpe2jE[/youtube]

6 godina poslije, na istom mjestu (a Ante je malo pisao o tome na naslovnoj), kontra situacija. Nakon nekih 6 i po godina (VN Francuske 2000.) MS je crko motor, u najgorem mogućem trenutku. U tu trku su on i Ferdo ušli sa istim brojem bodova (MS imao pobjedu više). Massa je bio na PPu, da bi Ms prošao na prvo mjesto u trećem krugu, a nedugo potom i Alonso se probio do trećeg mjesta, a nakon Massinog boxa i na drugo. Vukli su se na nekih 5sec razmaka, sve dok (nakon zadnjih boxova) motor Ferrarija nije izdahnuo 16 krugova prije kraja, što je Alonsu otvorilo put do pobjede, te mu praktički osiguralo titulu (MS je morao pobijediti u Brazilu, a da Alonso ne osvoji ni boda). Ferdo je uz svoju 15. pobjedu postavio i FL, dok su na podijumu završili Massa i Fisichella. To je bila i zadnja pobjeda Michelina u F1, jer su se na kraju sezone povukli iz F1.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=31wuAnZRPNQ[/youtube]
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

nigel7
Karting
Karting
Postovi: 63
S nama već: 8 god 3 mj
Navija za: willams
zna li tko u kojem zavoju na fujiu se desio onaj udes pettersona i villeneuva ?

Post

luke flywalker Verified
GP3
GP3
Postovi: 883
S nama već: 8 god 7 mj
Navija za: Mika Hakkinen
Lokacija: Sarajevo
nigel7 je napisao/la: 09.10.2017., 19:19 zna li tko u kojem zavoju na fujiu se desio onaj udes pettersona i villeneuva ?
Na krajj startno-ciljne, zavoj 1, ja misljm. neki dan bas citao clanak pa po sjecanju.
Odgovori
👀 Registriraj se Prijavi se ⚡