Povijest F1
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18318
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
Možemo pomenuti Freda Agabashiana, rođenog 21.08.1913., kojem se broje nastupo na Indy 500 tokom 50-ih, gdje ima jednu PP (1952.), a najbolji rezultat je ostvario godinu poslije (4. mjesto).
21.08.2005. vožena je VN Turske. Pobjeda Kimija, ispred Alonsa i Montoye. Kimi je imao PP (120. za Mclaren), te je vodio čitavu trku. Montoya je postavio 12. i posljenji FL u karijeri. Zanimljivo je da je njegov FL bio brži 2 sekunde nego Kimijev krug za PP (posljedica tadašnjeg formata kvalifikacija). Ipak, Montoya je u predzadnjem krugu imao kontakt sa Monteirom, nakon čega je došlo do oštećenja difuzora, pa je onda produžio ravno u "osmici", te ga je Alonso pretekao. Williamsima su (obojici) po 2 puta pukle zadnje desne gume. A Heidfled je napravio pauzu do početka 2006. jer je nakon trke zaradio povredu ramenu vozeći mountain-bike.
21.08.2005. vožena je VN Turske. Pobjeda Kimija, ispred Alonsa i Montoye. Kimi je imao PP (120. za Mclaren), te je vodio čitavu trku. Montoya je postavio 12. i posljenji FL u karijeri. Zanimljivo je da je njegov FL bio brži 2 sekunde nego Kimijev krug za PP (posljedica tadašnjeg formata kvalifikacija). Ipak, Montoya je u predzadnjem krugu imao kontakt sa Monteirom, nakon čega je došlo do oštećenja difuzora, pa je onda produžio ravno u "osmici", te ga je Alonso pretekao. Williamsima su (obojici) po 2 puta pukle zadnje desne gume. A Heidfled je napravio pauzu do početka 2006. jer je nakon trke zaradio povredu ramenu vozeći mountain-bike.
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18318
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
22.08.1947. rođen je stariji (i manje uspješan) brat Scheckter, Ian Scheckter. Dakle, danas mu je okruglo 7 banki. U 18 startova najbolji plasman mu je 10. sa VN Holandije, 1977. Zanimljivo je da nije uspio dobiti vizu za VN Japana 1977. godine, zbog "Apartheid" režima u njegovoj rodnoj zemlji.
Na današnji dan je održana samo jedna trka. Bilo je to davne 1954. godine, u Bremgartenu, u Švicarskoj. Svojom trećom pobjedom za Mercedes-Benz, a 5. u toj sezoni (poslije je pobijedio na još jednoj), te 12. pobjedi ukupno, Fangio je osigurao drugu titulu prvaka svijeta, jer je JF Gonzalez (Ferrari) ostao daleko iza u bodovima. Pomenuti je završio drugi, a startao je sa najbolje startne pozcije, međutim Fangio ga je prekao na startu i nije ispuštao vodstvo čitavu trku, odradivši savršeno svih 66 krugova na kišom natopljenoj stazi. Na trećem mjestu je bio Hans Herrmann u Mercedesu, kome je to bio jedini podijum u karijeri. Nakon što se naredne godine desio masakr na Le Mansu, švicarske vlasti su zabranile svaki oblik utrkivanja, te je to bila zadnja trka održana na švicarskom tlu. Poslije 1954., održane su još dvije VN Švicarske, ali obje na stazi u Dijonu (1975., jedna koja nije bila bodovana za šampionat F1, pobjeda Regazzonija, te 1982. koja je bodovana, a zanimljivo je da je to bila jedina pobjeda šampiona iz te sezone, Rosberga).
Na današnji dan je održana samo jedna trka. Bilo je to davne 1954. godine, u Bremgartenu, u Švicarskoj. Svojom trećom pobjedom za Mercedes-Benz, a 5. u toj sezoni (poslije je pobijedio na još jednoj), te 12. pobjedi ukupno, Fangio je osigurao drugu titulu prvaka svijeta, jer je JF Gonzalez (Ferrari) ostao daleko iza u bodovima. Pomenuti je završio drugi, a startao je sa najbolje startne pozcije, međutim Fangio ga je prekao na startu i nije ispuštao vodstvo čitavu trku, odradivši savršeno svih 66 krugova na kišom natopljenoj stazi. Na trećem mjestu je bio Hans Herrmann u Mercedesu, kome je to bio jedini podijum u karijeri. Nakon što se naredne godine desio masakr na Le Mansu, švicarske vlasti su zabranile svaki oblik utrkivanja, te je to bila zadnja trka održana na švicarskom tlu. Poslije 1954., održane su još dvije VN Švicarske, ali obje na stazi u Dijonu (1975., jedna koja nije bila bodovana za šampionat F1, pobjeda Regazzonija, te 1982. koja je bodovana, a zanimljivo je da je to bila jedina pobjeda šampiona iz te sezone, Rosberga).
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18318
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
23.08.1953., Bremgarten, Švicarska. Nedodirljivi Ascari. Iako je Fangio u Maseratiju bio najbolji u kvalifikacijama (10. put), Ascari je poveo od početka i samo nije bio u vodstvu zbog boxova. Usput je postavio FL (10.) i predvodio trostruku pobjedu Ferrarija. Na podijumu su bili još Farina i Hawthorn. Bila je to za Ascarija zadnja pobjeda (13.), kao i zadnji podijum (17.), zadnji bodovi, te zadnji put da je završio trku. Tada je prvi put nastupio i Hermann Lang, velikan evropskog prvenstva između 2 svjetska rata.
23.08.1959., Monsanto, Portugal. Grand slam Stirlinga Mossa u Cooperu. Deklasirao je konkurenciju, a drugoplasiranog Gregorya u Cooperu (3. i posljednji podijum), te trećeplasiranog Gurneya u Ferrariju je ostavio za čitav krug, a svi ostali su bili 2 ili više krugova iza. Jedini koji su koliko-toliko pratili njegov ritam su bili Brabham i Mclaren, takođe u Cooperima, ali je prvi napravio salto sa bolidom (prošao je bez povreda), a drugi odustao zbog problema sa prenosom.
5 godina poslije, vožena je prva VN Austrije, koja je bodovana za šampionat F1 (vozilo se i godinu ranije ali nije bodovana). Staza je bila Zeltweg. Ustvari, prepravljeni aerodrom.
Konfiguracija staze.

Bilo je predviđeno čak 105 krugova, jer je dužina staze 3,2km. PP je osvojio D.Hill, ali je nakon lošeg starta i odustao nakon 5 krugova. Lorenzo Bandini (Ferrari) je ostvario svoju jedinu pobjedu (tačnije reći, naslijedio), nakon odustajanja Suteesa, Clarka i Gurneya. Ginther (BRM) je osvojio drugo mjesto (i 30. podijum za ekipu BRMa), dok se na najnižu stepenicu pobjedničkog postolja popeo Bob Anderson u Brabhamu (što mu je bio i jedini podijum u karijeri). Mladi i talentovani Jochen Rindt je imao debitantski nastup u Brabhamu, pred domaćom publikom, čime je postao i prvi Austrijanac koji je nastupio u F1.
Na narednu trku koja se održala 23.08. se čekalo čak 45 godina. Bila je to VN Evrope, 2009. godine, vožena na jednoj od (barem meni) najgorih staza ikada, u Valenciji. Mclaren je lockao prvi startni red (Hamilton - Kovalainen), međutim, pobjedu je odnio Barrichello u Brawnu (10. Rubensova pobjeda), ispred Hamiltona, te Raikkonena (ostvario svoj 60. podijum, u 150. trci). Timo Glock je ostvario jedini FL u karijeri, a bio je to 3. i zadnji FL za ekipu Toyote. Luca Badoer je uskočio u Massin bolid, te zaokružio broj startova na 50. Vozio je još narednu, VN Belgije, nakon koje ga je zamijenio Fisico. Grosjean je imao debi na toj trci (odmah je imao kontakt sa Badoerom, udario ga je otraga, nakon što je Badoer imao sjajan start u kojem je sa 20. mjesta skočio na 14.). Mrecedesovi motori su ubilježili 75. pobjedu i PP. Rubensova pobjeda je bila 100. pobjeda Brazilaca u F1, a u trci nismo vidjeli NIJEDNO preticanje.
Prije tačno dvije godine se vozila VN Belgije. Pobjedu je odnio Hamilton, ispred Rosberga i Grosjeana. Hamilton je startao sa PP-a i vodio čitavu trku, a samo ga je timski kolega zeznuo za Grand slam, postavivši FL trke. Lewisu je to bio 80. podijum, a Grosjeanu 10. (ujedno i zadnji koji je osvojio, zasad, kao i zadnji podijum "Lotusa", jbga neki to tako tretiraju). Vettel svoju 150. trku neće pamtiti po dobrome, jer je nakon što se sa 8. startnog mjesta polako probijao i došao na 3., u predzadnjem krugu mu je pukla guma, te je tako ostao bez bodova. A pošto se radilo o 900. trci za Ferrari (??), tim je stvar bila još gora, a utisak nije popravio ni Raikkonen koje završio tek 7., sa skoro minutom zaostatka iza Mercedesa. Pamtimo i Maxovo preticanje Nasra sa vanjske u Blanchimontu.
23.08.1959., Monsanto, Portugal. Grand slam Stirlinga Mossa u Cooperu. Deklasirao je konkurenciju, a drugoplasiranog Gregorya u Cooperu (3. i posljednji podijum), te trećeplasiranog Gurneya u Ferrariju je ostavio za čitav krug, a svi ostali su bili 2 ili više krugova iza. Jedini koji su koliko-toliko pratili njegov ritam su bili Brabham i Mclaren, takođe u Cooperima, ali je prvi napravio salto sa bolidom (prošao je bez povreda), a drugi odustao zbog problema sa prenosom.
5 godina poslije, vožena je prva VN Austrije, koja je bodovana za šampionat F1 (vozilo se i godinu ranije ali nije bodovana). Staza je bila Zeltweg. Ustvari, prepravljeni aerodrom.
Konfiguracija staze.
Bilo je predviđeno čak 105 krugova, jer je dužina staze 3,2km. PP je osvojio D.Hill, ali je nakon lošeg starta i odustao nakon 5 krugova. Lorenzo Bandini (Ferrari) je ostvario svoju jedinu pobjedu (tačnije reći, naslijedio), nakon odustajanja Suteesa, Clarka i Gurneya. Ginther (BRM) je osvojio drugo mjesto (i 30. podijum za ekipu BRMa), dok se na najnižu stepenicu pobjedničkog postolja popeo Bob Anderson u Brabhamu (što mu je bio i jedini podijum u karijeri). Mladi i talentovani Jochen Rindt je imao debitantski nastup u Brabhamu, pred domaćom publikom, čime je postao i prvi Austrijanac koji je nastupio u F1.
Na narednu trku koja se održala 23.08. se čekalo čak 45 godina. Bila je to VN Evrope, 2009. godine, vožena na jednoj od (barem meni) najgorih staza ikada, u Valenciji. Mclaren je lockao prvi startni red (Hamilton - Kovalainen), međutim, pobjedu je odnio Barrichello u Brawnu (10. Rubensova pobjeda), ispred Hamiltona, te Raikkonena (ostvario svoj 60. podijum, u 150. trci). Timo Glock je ostvario jedini FL u karijeri, a bio je to 3. i zadnji FL za ekipu Toyote. Luca Badoer je uskočio u Massin bolid, te zaokružio broj startova na 50. Vozio je još narednu, VN Belgije, nakon koje ga je zamijenio Fisico. Grosjean je imao debi na toj trci (odmah je imao kontakt sa Badoerom, udario ga je otraga, nakon što je Badoer imao sjajan start u kojem je sa 20. mjesta skočio na 14.). Mrecedesovi motori su ubilježili 75. pobjedu i PP. Rubensova pobjeda je bila 100. pobjeda Brazilaca u F1, a u trci nismo vidjeli NIJEDNO preticanje.

Prije tačno dvije godine se vozila VN Belgije. Pobjedu je odnio Hamilton, ispred Rosberga i Grosjeana. Hamilton je startao sa PP-a i vodio čitavu trku, a samo ga je timski kolega zeznuo za Grand slam, postavivši FL trke. Lewisu je to bio 80. podijum, a Grosjeanu 10. (ujedno i zadnji koji je osvojio, zasad, kao i zadnji podijum "Lotusa", jbga neki to tako tretiraju). Vettel svoju 150. trku neće pamtiti po dobrome, jer je nakon što se sa 8. startnog mjesta polako probijao i došao na 3., u predzadnjem krugu mu je pukla guma, te je tako ostao bez bodova. A pošto se radilo o 900. trci za Ferrari (??), tim je stvar bila još gora, a utisak nije popravio ni Raikkonen koje završio tek 7., sa skoro minutom zaostatka iza Mercedesa. Pamtimo i Maxovo preticanje Nasra sa vanjske u Blanchimontu.
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- DaveGilmour
- Formula 2
- Postovi: 1324
- S nama već: 9 god 4 mj
- Navija za: Sve driven by Verstappen
- Lokacija: Zagreb
Nije ni čudo da je loše startao kad je imao samo 3 godine.Frantic je napisao/la: 23.08.2017., 14:44 PP je osvojio D.Hill, ali je nakon lošeg starta i odustao nakon 5 krugova.
No barem je postavio rekord za najmlađeg pole-sittera. Sumnjam da će taj rekord ikad biti srušen

- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18318
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
AahahahahaDaveGilmour je napisao/la: 23.08.2017., 15:00Nije ni čudo da je loše startao kad je imao samo 3 godine.Frantic je napisao/la: 23.08.2017., 14:44 PP je osvojio D.Hill, ali je nakon lošeg starta i odustao nakon 5 krugova.
No barem je postavio rekord za najmlađeg pole-sittera. Sumnjam da će taj rekord ikad biti srušen![]()



Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- croatic f1
- F1puls suradnik
- Postovi: 6082
- S nama već: 10 god 4 mj
- Navija za: najstarijeg i najmlađeg
- Lokacija: Zaprešić
Ukrast ću dio @Franticovog posla
Na današnji je datum prije 14 godina Fernando Alonso na VN Mađarske osvojio svoju prvu pobjedu u karijeri postavši tada najmlađi pobjednik u povijesti s 22 godine i 26 dana!


Na današnji je datum prije 14 godina Fernando Alonso na VN Mađarske osvojio svoju prvu pobjedu u karijeri postavši tada najmlađi pobjednik u povijesti s 22 godine i 26 dana!

-
luke flywalker Verified
- GP3
- Postovi: 883
- S nama već: 8 god 7 mj
- Navija za: Mika Hakkinen
- Lokacija: Sarajevo
I kolko sati?
- croatic f1
- F1puls suradnik
- Postovi: 6082
- S nama već: 10 god 4 mj
- Navija za: najstarijeg i najmlađeg
- Lokacija: Zaprešić
Da znam u koliko je sati Fernando rođen, izračunao bih, ali nažalost ne znam, no možda će kolega @Frantic iskopati taj podatak

- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18318
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
Peviše se vjeruje @Franticu.croatic f1 je napisao/la: 24.08.2017., 18:05Da znam u koliko je sati Fernando rođen, izračunao bih, ali nažalost ne znam, no možda će kolega @Frantic iskopati taj podatak![]()

Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18318
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
24.08.1958. Dosta puta pominjana VN Portugala. Trku je obilježio jedan od "najdžentlmenskijih" poteza ikad u F1. Napravio ga je pobjednik (startao sa PPa) te trke Moss (Vanwall) i zbog istog ostao bez titule. Hawthorn (Ferrari) je završio drugi, ispred Mossovog timskog kolege Stewarta Lewis-Evansa, kojemu je to bio drugi, ujedno i posljednji podijum. Naime, Hawthorn je diskvalifikovan, jer su ga, naganjajući Behru u BRMu za drugo mjesto (postavio je i FL) spopali problemi sa svjećicama. Na nekoj uzbrdici se pustio nazad i restartovao auto. Zbog "vožnje" u pogrešnom pravcu je bio diskvalifikovan, ali su mu na intervenciju Mossa vraćeni bodovi jer ovaj potvrdio da je on to uradio na pločniku, ne na stazi (trka je se vozila po ulicama Porta). Sa tih 7 bodova (6 za drugo mjesto i 1 za FL), hawthorn je ostao ispred Mossa u poretku, te je na kraju sezone osvojio titulu za 1 bod.
Zanimljivo da Hawthorn ima jednu titulu i samo 3 pobjede, dok Moss, uprkos svojih 16 pobjeda nema nijednu (4x je bio viceprvak). Mossu je mala utjeha činjenica da je Vanwall bio konstruktorski prvak te sezone, prve kada je uvedeno bodovanje i za konstruktore. Hawthornu je to bio 6. i posljednji FL u karijeri.
Na narednu trku 24.08., čekalo se 39 godina, dakle do 1997. godine. Vozilo se na Spa. Vidjeli smo po prvi puta start iza Safeta (vozao se 3 kruga), a razlog za to je jaka kiša koja je počela padati nekih pola sata prije trke. A potom smo vidjeli MSovo ismijavanje konkurencije (u rangu Catalunye 1996., te Doningtona 1993.). U drugom "slobodnom" krugu MS pretiče Alasija u La Sourceu, te Villeneueva (ostvario 10. PP u karijeri) u Rivageu, te na kraju istog ima već 6 sekundi prednosti, a na kraju narednog već 16 sekundi. Istina, bio je na interimediate gumama, a Jacques i Jean na full wet, ali je sitacija na početku trke bila više za full wet. Do 12 kruga (zahvaljujući i odlascima drugih u box, po slickove, jer se staza dovoljno prosušila) već je imao minutu. U 14. odlazi u box po gume i čorbu, te kruži lagano do kraja i završava ispred Fisica nekih pola minute. Hakkinen je diskvalifkovan zbog nekih neregularnosti oko goriva, pa je na treće mjesto promovisan HHF. Villeneuve je u predzadnjem krugu (staza bila već uveliko suha) postavio FL. Bila je to i 200. trka za Minardi. Ms je imao ozbiljnih 11 bodova prednsoti ispred Villeneueva, a i Ferrari je bio ispred Williamsa u bodovima.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QEhPHPvXfLY[/youtube]
6 godina poslije F1 je dobila novog najmlađeg pobjednika F1 trke. Kako je @croatic već napomenuo, Alonso je ostvario pobjedu sa 22 godine i 26 dana (sate i minute ne znam, jbga), te pretekao mclarena, odnosno Ruttmana (ako računamo i Indy 500 trke iz 50-ih). Kasnije su ga pretekli Vettel i Verstappen. Iza Alonsa su završili Raikkonen i Montoya. Ferdo je startao i sa PPa, dok je FL pripao Montoyi. MS je bio katastrofalan, Ferrari takođe, plus što je zaglavio iza Trullog, dok je Rubens imao lom ovjesa, te je cizvukao samo 1 bod za 8. mjesto. Nakon trke stanje je bilo MS 72 - JPM 71 - Kimi 70. Williamsu je to bio 125. FL, Minardiju 300. trka (opet jubilej), 60. podijum za BmW motore, te 250. nastup za Hondine motore. Domaći vozač i prvi Mađar u F1 (jedini zasad) Zsolt Baumgartner je imao debi, jer je mijenjao povrijeđenog Firmana u Jordanu.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=85dkqG9EEQw[/youtube]
24.08.2008. Evropa, Valencia. Massin triple. Massa, Hamilton i Kubica bili prva tri na kvalama, a tako su i završili trku. Massin 100. GP vikend. Smeće od staze, smeće od trke (ne toliko kao nardene godine). Jedina uzbuđenja su priuštili ferrarijevi mehaničari jer su Massu pustili na putanju Sutila (nakon vijećanja nije bio kažnjen, samo su opalili Ferrari po džepu), a Raikkonena su pustili sa još uvijek utaknutim crijevom za punjenje goriva, pri čemu je jedan mehaničar zadobio povrede.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=DgT02D3L5p8[/youtube]
Ovaj kontakt je prije tri godine u Spa donio Ricciardu 3. pobjedu u karijeri (i 3. te sezone), Rosbergu drugo mjesto (jer je fasovao krilo) i vjerovatno čitanje bukvice unutar ekipe i štucovanje do kraja sezone (a imao je PP, ali je popušio na startu, dok je poslije postavio i FL), Bottasu treće mjesto, a Lewisa pad na začelje i odustajanje 6 krugova prije kraja. Rosbergu je to bio 10. FL, Red Bullu 50. pobjeda, a Le Mans majstor Andre Loterer je zamijenio na jednu trku Kobayashija.

Na narednu trku 24.08., čekalo se 39 godina, dakle do 1997. godine. Vozilo se na Spa. Vidjeli smo po prvi puta start iza Safeta (vozao se 3 kruga), a razlog za to je jaka kiša koja je počela padati nekih pola sata prije trke. A potom smo vidjeli MSovo ismijavanje konkurencije (u rangu Catalunye 1996., te Doningtona 1993.). U drugom "slobodnom" krugu MS pretiče Alasija u La Sourceu, te Villeneueva (ostvario 10. PP u karijeri) u Rivageu, te na kraju istog ima već 6 sekundi prednosti, a na kraju narednog već 16 sekundi. Istina, bio je na interimediate gumama, a Jacques i Jean na full wet, ali je sitacija na početku trke bila više za full wet. Do 12 kruga (zahvaljujući i odlascima drugih u box, po slickove, jer se staza dovoljno prosušila) već je imao minutu. U 14. odlazi u box po gume i čorbu, te kruži lagano do kraja i završava ispred Fisica nekih pola minute. Hakkinen je diskvalifkovan zbog nekih neregularnosti oko goriva, pa je na treće mjesto promovisan HHF. Villeneuve je u predzadnjem krugu (staza bila već uveliko suha) postavio FL. Bila je to i 200. trka za Minardi. Ms je imao ozbiljnih 11 bodova prednsoti ispred Villeneueva, a i Ferrari je bio ispred Williamsa u bodovima.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QEhPHPvXfLY[/youtube]
6 godina poslije F1 je dobila novog najmlađeg pobjednika F1 trke. Kako je @croatic već napomenuo, Alonso je ostvario pobjedu sa 22 godine i 26 dana (sate i minute ne znam, jbga), te pretekao mclarena, odnosno Ruttmana (ako računamo i Indy 500 trke iz 50-ih). Kasnije su ga pretekli Vettel i Verstappen. Iza Alonsa su završili Raikkonen i Montoya. Ferdo je startao i sa PPa, dok je FL pripao Montoyi. MS je bio katastrofalan, Ferrari takođe, plus što je zaglavio iza Trullog, dok je Rubens imao lom ovjesa, te je cizvukao samo 1 bod za 8. mjesto. Nakon trke stanje je bilo MS 72 - JPM 71 - Kimi 70. Williamsu je to bio 125. FL, Minardiju 300. trka (opet jubilej), 60. podijum za BmW motore, te 250. nastup za Hondine motore. Domaći vozač i prvi Mađar u F1 (jedini zasad) Zsolt Baumgartner je imao debi, jer je mijenjao povrijeđenog Firmana u Jordanu.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=85dkqG9EEQw[/youtube]
24.08.2008. Evropa, Valencia. Massin triple. Massa, Hamilton i Kubica bili prva tri na kvalama, a tako su i završili trku. Massin 100. GP vikend. Smeće od staze, smeće od trke (ne toliko kao nardene godine). Jedina uzbuđenja su priuštili ferrarijevi mehaničari jer su Massu pustili na putanju Sutila (nakon vijećanja nije bio kažnjen, samo su opalili Ferrari po džepu), a Raikkonena su pustili sa još uvijek utaknutim crijevom za punjenje goriva, pri čemu je jedan mehaničar zadobio povrede.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=DgT02D3L5p8[/youtube]
Ovaj kontakt je prije tri godine u Spa donio Ricciardu 3. pobjedu u karijeri (i 3. te sezone), Rosbergu drugo mjesto (jer je fasovao krilo) i vjerovatno čitanje bukvice unutar ekipe i štucovanje do kraja sezone (a imao je PP, ali je popušio na startu, dok je poslije postavio i FL), Bottasu treće mjesto, a Lewisa pad na začelje i odustajanje 6 krugova prije kraja. Rosbergu je to bio 10. FL, Red Bullu 50. pobjeda, a Le Mans majstor Andre Loterer je zamijenio na jednu trku Kobayashija.
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18318
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
Zandvoort, 1985. Laudina 25. i zadnja pobjeda. Usput 54. i zadnji podijum. pobijedio je ispred timskog kolege Prosta (postavio FL), a treći je završio Senna. Na PPu je bio Piquet (iznenađujuće) ali je u trci zaostao čitav krug. Ta PP je bila ujedno i zadnja za ekipu Brabhama, dok se lotus mogao pohvaliti 150. podijumom, a Ligier 150. nastupom. Stefan Beloff je, na žalost vozio svoju zadnju F1 trku, dok je De Angelis obilježio 100 GP vikend. Lauda se odlično probio do pobjede sa čak 10. mjesta. De Cesaris je nakon trke otpušten od strane Ligiera, a Tambay je u Renaultu imao strašno izlijetanje pri nekih 320 km/h, ali nije zadobio nikakve veće i ozbiljnije povrede.
6 godina poslije, MS je debitovao za ekipu Jordana (zahvaljujući gluposti Gachota koji se posvađao sa taxistom u Londonu, te ga pošpricao sprejem koji je zabranjen u Ujedinjenom Kraljevstvu, pa je morao malo biti u prdekani, pa je morao na sud, itd,...). Eddie Jordan je angažovao mladog Nijemca koji zanat pekao u Mercedesovoj školi u WEC prvenstvu (zajedno HHF-om, Wedlinergom i Kreupintnerom, pod nadzorom Baldija). Napravio je grešku vezanu za ugovor (nije ga ni napravio) sa mladcem, koji je očigledno obećavao (kvalifikovao Jordan na 7. mjesto), te iako je ovaj odustao nakon pola kruga spalivši kvačilo, to je bilo dovoljno Flaviu Briatoreu da potpiše ugovor sa MSom. Ostalo je legenda. Na trci je pobijedio Senna, startavši sa PPa, a predvodio je dvostruku pobjedu Mclarena (drugi je bio Berger). Potom su slijedila 2 Benettona (Piquet i Moreno). Starijem Brazilcu je to bio 60. i posljednji podijum u karijeri, a mlađi je postavio jedni FL u karijeri. MS je izjednačio Jordanovo najbolje mjesto u kvalifikacijama te godine, a dobio je De Cesarisa (kvalifikovao se na 11. mjesto), koji je, BTW, jedno vrijeme bio i drugi, dok nije odustao 3 kruga prije kraja.
Nakon 5 godina, ponovo na istoj stazi, tada već dvostruki prvak, MS odnosi pobjedu (došao je do cifre od 21 pobjede), tada već u Ferrariju, ispred Villeneueva (startao sa PPa, te ostvario 10 podijum) i Hakkinena. FL je postavio Berger u Benettonu. Max verstappen Sr. je izazvao safeta u trajanju od 7 krugova, a Williams i Villeneuve su napravili zayeb kada ovj nije skreuno u box pa je napravio još jedan krug, što ga je možda i koštalo pobjede.
Prije 4 godine, pobjeda Vettela (kojom je započeo onaj niz od 9 pobjeda). Iza je završio Alonso, dok je Hamilton koji je startao sa PPa, završio treći. Vettel je postavio i FL, što mu je bio 20. u karijeri, a jubilarne 50. startove su imali Maldonado i Di Resta. Vettel je Hamiltona pretekao odmah i vodio je do kraja trke. Greenpeace pravio proteste protiv Shella, sa nekim daljinski kontrolisanim banerima i jednim velikim na centralnoj tribini.
6 godina poslije, MS je debitovao za ekipu Jordana (zahvaljujući gluposti Gachota koji se posvađao sa taxistom u Londonu, te ga pošpricao sprejem koji je zabranjen u Ujedinjenom Kraljevstvu, pa je morao malo biti u prdekani, pa je morao na sud, itd,...). Eddie Jordan je angažovao mladog Nijemca koji zanat pekao u Mercedesovoj školi u WEC prvenstvu (zajedno HHF-om, Wedlinergom i Kreupintnerom, pod nadzorom Baldija). Napravio je grešku vezanu za ugovor (nije ga ni napravio) sa mladcem, koji je očigledno obećavao (kvalifikovao Jordan na 7. mjesto), te iako je ovaj odustao nakon pola kruga spalivši kvačilo, to je bilo dovoljno Flaviu Briatoreu da potpiše ugovor sa MSom. Ostalo je legenda. Na trci je pobijedio Senna, startavši sa PPa, a predvodio je dvostruku pobjedu Mclarena (drugi je bio Berger). Potom su slijedila 2 Benettona (Piquet i Moreno). Starijem Brazilcu je to bio 60. i posljednji podijum u karijeri, a mlađi je postavio jedni FL u karijeri. MS je izjednačio Jordanovo najbolje mjesto u kvalifikacijama te godine, a dobio je De Cesarisa (kvalifikovao se na 11. mjesto), koji je, BTW, jedno vrijeme bio i drugi, dok nije odustao 3 kruga prije kraja.
Nakon 5 godina, ponovo na istoj stazi, tada već dvostruki prvak, MS odnosi pobjedu (došao je do cifre od 21 pobjede), tada već u Ferrariju, ispred Villeneueva (startao sa PPa, te ostvario 10 podijum) i Hakkinena. FL je postavio Berger u Benettonu. Max verstappen Sr. je izazvao safeta u trajanju od 7 krugova, a Williams i Villeneuve su napravili zayeb kada ovj nije skreuno u box pa je napravio još jedan krug, što ga je možda i koštalo pobjede.
Prije 4 godine, pobjeda Vettela (kojom je započeo onaj niz od 9 pobjeda). Iza je završio Alonso, dok je Hamilton koji je startao sa PPa, završio treći. Vettel je postavio i FL, što mu je bio 20. u karijeri, a jubilarne 50. startove su imali Maldonado i Di Resta. Vettel je Hamiltona pretekao odmah i vodio je do kraja trke. Greenpeace pravio proteste protiv Shella, sa nekim daljinski kontrolisanim banerima i jednim velikim na centralnoj tribini.

Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18318
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
26.08.1979. Zandvoort. Jones, Scheckter, Laffite. Arnoux sa renaultovim tirbom na PPu (standrdno), ali i odustaje zbog kvara ovjesa u prvom krugu (nestandardno, obično je crkavao motor/turbo). Gilles je postavio FL, a odustao je zbog gume. 100. trka za Shadow, a 300. za Ferrari. Nelson Piquet je osvoji prve bodove u karijeri, a Jacky ickx zadnje. Južnoafrikanac došao na 4 boda do osvajanja vozačke titule.
5 godina poslije, na istom mjestu, Mclaren je duplom pobjedom osigurao konstruktorsku titulu. Prost je završio ispred laude, dok je treći bio Mansel u Lotusu. Prost je startao sa PPa, a FL je postavio Arnoux (Ferrari) kojemu je to bio 12. i posljednji u karijeri, ali i jubilarni 100. za Ferrari. Senna je prekinuo 3-godišnji ugovor sa tolemanom i bio suspendovan za narednu trku, a potpisao je 3-godišnji ugovor sa Lotusom (umjesto mansella), koji je išao u Williams mijenjati Laffittea. 100. trka za Arrrows. Lauda - Prost je bilo 54 - 52,5.
26.08.1990. Senna ostvaruje 25. pobjedu u karijeri (i 85. za Mclaren), startavši sa Ppa, a vodio je čitavu trku. Prost je osvojio drugo mjesto, ispred Bergera, a usput je postavio i FL. De Cesaris je učestvovao na 150. GP vikendu. Senni je to bila 4 pobjeda u Spa, a treća uzastopna. Mansell se sve češće povezivao sa Williamsom za narednu sezonu. Sama trka je najzanimljivija bila na startu, odnosno startovima, jer je krenula tek iz "treće".
Prije 10 godina, Felipe Massa je ostvario svoju 5. pobjedu, ispred Raikkonena i Alonsa. Startao je sa PPa i vodio čitavo vrijeme (izuzev boxova), dok je drugoplasirani Raikkonen postavio FL (
). Za motore Mercedesa je to bio 175. podijum , a za Toyotine 100. start. Alosno i Webber su imali 100. GP vikend (ne i start, vjerovatno zbog VN SAD 2005.). Lewisa je puknuta guma bacila na 5. mjesto. Oba Mclarena su bila ispred oba Ferrarija.
5 godina poslije, na istom mjestu, Mclaren je duplom pobjedom osigurao konstruktorsku titulu. Prost je završio ispred laude, dok je treći bio Mansel u Lotusu. Prost je startao sa PPa, a FL je postavio Arnoux (Ferrari) kojemu je to bio 12. i posljednji u karijeri, ali i jubilarni 100. za Ferrari. Senna je prekinuo 3-godišnji ugovor sa tolemanom i bio suspendovan za narednu trku, a potpisao je 3-godišnji ugovor sa Lotusom (umjesto mansella), koji je išao u Williams mijenjati Laffittea. 100. trka za Arrrows. Lauda - Prost je bilo 54 - 52,5.
26.08.1990. Senna ostvaruje 25. pobjedu u karijeri (i 85. za Mclaren), startavši sa Ppa, a vodio je čitavu trku. Prost je osvojio drugo mjesto, ispred Bergera, a usput je postavio i FL. De Cesaris je učestvovao na 150. GP vikendu. Senni je to bila 4 pobjeda u Spa, a treća uzastopna. Mansell se sve češće povezivao sa Williamsom za narednu sezonu. Sama trka je najzanimljivija bila na startu, odnosno startovima, jer je krenula tek iz "treće".
Prije 10 godina, Felipe Massa je ostvario svoju 5. pobjedu, ispred Raikkonena i Alonsa. Startao je sa PPa i vodio čitavo vrijeme (izuzev boxova), dok je drugoplasirani Raikkonen postavio FL (

Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18318
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
Datum prilično sadržajan.
Danas rođendane slave glavni sudački baja, Derek Warwick (63.), čovjek koji je prvi probio 350km/h i koji je poslije laude najduže "gorio" u bolidu, Gerhard Berger (58.), vječiti drugi, Mr. Multi21, Mark Webber (41.), te, vidjećemo hoće li biti šta od njega, Sergey Sirotkin (22.).
Na današnji dan, 1967. održana VN kanade, na Mosport Parku. Clark je ostvario 30. PP, što je bio i novi rekord, ali je pobjedu odnio Brabhamov dvojac (Sir Jack lično, ispred Hulmea), dok je Gurney u svom Eagle weslakeu bio treći. Hulmeu je to bio 10. podijum, a Gurneyu 19. (i zadnji), kao i za njegovu ekipu (2. i zadnji, kao i za Weslake motor). Lotusi su bili dobri dok nisu zapali u probleme. Clark je postavio i FL trke. Ekipa Brabhama je u svojoj 50. trci došla do 10. pobjede, a Clarkov FL, je bio 30. za ekipu Lotusa. Ujedno i zadnja pobjeda repco motora. Kolega Clark je to bolje opisao u serijalu o Lotusu 49. Ekipa Brabhama osigurala konstruktorsku titulu.
11 godina poslije to je pošlo za rukom ekipi Lotusa. Vozilo se na stazi u Zandvoortu, za VN Holandije. Dvostruka pobjeda Lotusa (andretti - Peterson), ispred Laude u Brabhamu. Andretti je do svoje 12. i posljednje pobjede došao startavši sa PPa, dok je lauda postavio FL. Bio je to i zadnji podijum za Petersona, te uopšte zadnji bodovi, kao i zadnji završetak trke. To je bila zadnja Lotusova 1-2 pobjeda, kao i zadnja pobjeda nekog Američkog vozača, do dan danas. Trka relativno nezanimljiva osim krša Pironi-Patrese na startu.
Opet 11 godina poslije, Spa. Boutsen vozi jubilarnu 100. trku pred domaćom publikom. Dvostruka pobjerda Mclarena (Senna - Prost), ispred Mansella u Ferrariju. SA PPa je startao senna, dok je Prost postavio FL (30. u karijeri). Trka je vožena po kiši. Bila je to 50. PP za Mclaren, te 50. pobjeda za Hondine motore.
27.08.1995. remek djelo MSa. zaglavio je u kvalama na 16. mjestu (zeznula ga kiša), borio se na slickovima protiv Hilla na wet gumama, te pobijedio ispred Hilla, te Brundlea u Ligieru (9. i posljednji podijum, a prvi za motor Mugen-Honda). Na PP je bio Berger, dok je DC postavio FL. Williams je takođe stigao do cifre od 200 osvojenih podijuma.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ZXRfq4PgYH0[/youtube]
5 godina poslije, Hakkinen na djelu. Osvaja svoju zadnju PP (26.), gubi prvo mjesto od MSa, ali poslije kad se staza prosušila, Mclaren je opet proradio pa smo vidjeli ovo.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=K1WuWu8kGak[/youtube]
FL je postavio Rubens, a treći je, iza Hakinnena i MSa, završio mlađi brat Schumacher. To je bila 130. pobjeda Mclarena, 110. PP za istu ekipu, 250. podijum za Williams, te 250. trka za Minardi. Mika je u tom momentu vodio Michaela za 6 bodova, 4 trke prije kraja.
27.08.2006., Felipe Massa je ostvario prvu pobjedu, na VN Turske. Takođe, po prvi puta je startao sa PPa. Završio je ispred Alonsa i MSa, koji je postavio FL. Raikkonenu je to bila 100. trka koju je vozio. MS do kraja nije mogao preteći Alonsa koji je završio ispred njega za čitavih 0,081sec. Na tom GP vikendu se prvi puta pojavio i Vettel (na treninzima), te je 9 skundi nakon izlaska iz garaže sa svojim BMW-Sauberom napravio prekršaj, što je najbrža ikad dobijena kazna u F1.
Danas rođendane slave glavni sudački baja, Derek Warwick (63.), čovjek koji je prvi probio 350km/h i koji je poslije laude najduže "gorio" u bolidu, Gerhard Berger (58.), vječiti drugi, Mr. Multi21, Mark Webber (41.), te, vidjećemo hoće li biti šta od njega, Sergey Sirotkin (22.).
Na današnji dan, 1967. održana VN kanade, na Mosport Parku. Clark je ostvario 30. PP, što je bio i novi rekord, ali je pobjedu odnio Brabhamov dvojac (Sir Jack lično, ispred Hulmea), dok je Gurney u svom Eagle weslakeu bio treći. Hulmeu je to bio 10. podijum, a Gurneyu 19. (i zadnji), kao i za njegovu ekipu (2. i zadnji, kao i za Weslake motor). Lotusi su bili dobri dok nisu zapali u probleme. Clark je postavio i FL trke. Ekipa Brabhama je u svojoj 50. trci došla do 10. pobjede, a Clarkov FL, je bio 30. za ekipu Lotusa. Ujedno i zadnja pobjeda repco motora. Kolega Clark je to bolje opisao u serijalu o Lotusu 49. Ekipa Brabhama osigurala konstruktorsku titulu.
11 godina poslije to je pošlo za rukom ekipi Lotusa. Vozilo se na stazi u Zandvoortu, za VN Holandije. Dvostruka pobjeda Lotusa (andretti - Peterson), ispred Laude u Brabhamu. Andretti je do svoje 12. i posljednje pobjede došao startavši sa PPa, dok je lauda postavio FL. Bio je to i zadnji podijum za Petersona, te uopšte zadnji bodovi, kao i zadnji završetak trke. To je bila zadnja Lotusova 1-2 pobjeda, kao i zadnja pobjeda nekog Američkog vozača, do dan danas. Trka relativno nezanimljiva osim krša Pironi-Patrese na startu.
Opet 11 godina poslije, Spa. Boutsen vozi jubilarnu 100. trku pred domaćom publikom. Dvostruka pobjerda Mclarena (Senna - Prost), ispred Mansella u Ferrariju. SA PPa je startao senna, dok je Prost postavio FL (30. u karijeri). Trka je vožena po kiši. Bila je to 50. PP za Mclaren, te 50. pobjeda za Hondine motore.
27.08.1995. remek djelo MSa. zaglavio je u kvalama na 16. mjestu (zeznula ga kiša), borio se na slickovima protiv Hilla na wet gumama, te pobijedio ispred Hilla, te Brundlea u Ligieru (9. i posljednji podijum, a prvi za motor Mugen-Honda). Na PP je bio Berger, dok je DC postavio FL. Williams je takođe stigao do cifre od 200 osvojenih podijuma.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ZXRfq4PgYH0[/youtube]
5 godina poslije, Hakkinen na djelu. Osvaja svoju zadnju PP (26.), gubi prvo mjesto od MSa, ali poslije kad se staza prosušila, Mclaren je opet proradio pa smo vidjeli ovo.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=K1WuWu8kGak[/youtube]
FL je postavio Rubens, a treći je, iza Hakinnena i MSa, završio mlađi brat Schumacher. To je bila 130. pobjeda Mclarena, 110. PP za istu ekipu, 250. podijum za Williams, te 250. trka za Minardi. Mika je u tom momentu vodio Michaela za 6 bodova, 4 trke prije kraja.
27.08.2006., Felipe Massa je ostvario prvu pobjedu, na VN Turske. Takođe, po prvi puta je startao sa PPa. Završio je ispred Alonsa i MSa, koji je postavio FL. Raikkonenu je to bila 100. trka koju je vozio. MS do kraja nije mogao preteći Alonsa koji je završio ispred njega za čitavih 0,081sec. Na tom GP vikendu se prvi puta pojavio i Vettel (na treninzima), te je 9 skundi nakon izlaska iz garaže sa svojim BMW-Sauberom napravio prekršaj, što je najbrža ikad dobijena kazna u F1.
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18318
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
Uz izvinjenje za preskakanje jučerašnjeg dana (poso, jbga, teren, sastanci, kući stigo oko 10 naveče, jedva smogo snage da se istuširam i operem zube
i skršio se u krevet), danas radim duplu šihtu.
28.08.1977., Zandvoort. Lauda, Laffitte, Scheckter. 15. pobjeda za Austrijanca, uz postavljeni FL, dok je najbolju stratnu poziciju imao Andretti, koji je loše startao, Hunt je poveo pa odustao, kasnije je i Andretti odustao, dok se Lauda morao pozabaviti Laffitteom. Regazzoni obilježio 100. GP vikend. Tambay u Ensignu se neočekivano našao na 5. mjestu (što bi bio jedini podijum za tu ekipu), ali je u zadnjem krugu ostao bez goriva, te je klasifikovan kao 5. (Ensingnov najbolji rezultat je 4. mjesto Marca Surera, na VN Brazila, 1981.).
6 godina poslije, na istoj stazi, Arnoux je ostvario svoju zadnju pobjedu (sedmu). Tambay je ovaj put imao više sreće (i bolji bolid), nego prije 6 godina, a pošto je vozio Ferrari, imali smo 1-2 pobjedu za ekipu iz Maranella. Watson u Mclarenu je bio treći (20. i zadnji podijum, na 150. GP vikendu, ne i startu). U tome mu nije pomogao i novi motor (ugrađen samo u Laudin Mclaren, napravljen od strane Porschea, a brendiran kao TAG-Porsche), već dobri stari i isluženi Fordov DFV8. Na PPu je bio Piquet, koji je vodio preko 40 krugova do kontakta sa Prostom (odustala obojica). Arnoux je ostvario i 10 FL. Lauda je odustao zbog kočnica. Taj podijum je bio ujedno i zadnji podijum za bolid pokretan atmosferskim motorom sve do 1988. (VN Kakande, Boutsen, Benetton-Ford). Ekipa Alfa Romea nastupila na 150. trci.
28.08.1988., Spa. Dvostruka pobjeda Mclarena (klasika za tu sezonu - Senna ispred Prosta), treći je Capelli u Marchu, sa prvim podijumom. Mclarenov dvojac u nepromijenjenom poretku proveo čitavu trku na prve dvije pozicije (Senna je startao sa PPa). Treći je završio Boutsen, ali su i on i timski mu kolega Nannini (završio 4.I) diskvalifikovani zbog nepravilnosti oko goriva, što je Capellija, ni krivog ni dužnog promoviralo na podjum. FL je postavio Berger. Mclaren osigurao kostruktorsku titulu. Senna 75 - Prost 72, pet trka do kraja.
Ovo je daska (ili fosna, a u F1 to stručno zovu "skid block").
Tačnije, tri daske. Jelove.
[ link do slike ]
Jedan ovaka sofisticiran "uređaj" (ne baš sad od jelovine) se nalazi ispod svakog bolida na sredini šasije. Mora biti debljine 10mm (+/- 1mm). Uveden je 1994. godine.
28.08.1994. se opet vozilo na Spa. I desila se daska.Dan daske. MS je ostvario pobjedu (barem se ispočetka mislilo da je tako), od urednih 14 sekundi ispred D.Hilla, međutim, naknadnim pregledom je ustanovljeno da je daska previše "potrošena", što je "omogućilo aerodinamičku prednost", pa je pobjeda dodijeljena D.Hillu, bez obzira što je MS zajahao rubnike/pasice (kako već kaže Novak) u Pouchonu. Na podijumu su još bili Hakkinen, te Max Sr. (drugi i posljednji puta u karijeri). Hill je postavio FL, dok je prvu (i iznenađujuću) PP u karijeri osvojio mlađahni Rubens Barrichello (po kiši), takođe i ekipa Jordana, dok je za motor Harta to bila druga i posljednja PP. Benettonov 60. podijum, Mclarenov 250., dok je Minardi vozio 150. trku.
28.08.2011., Spa. Dvostruko slavlje Bikova (Vettel - Webber), ispred trećeplasiranog Buttona. Vettelov 30. podijum, a startao je sa najbolje pozicije, dok mu je timski postavio FL. Djed proslavljao 20 godina od debija, pa je koristio posebnu zlatnu kacigu, a bio je nadahnut (završio 5., a startao je posljednji, 24.
). Pastor osvojio prve bodove.
Prije godinu i dan, na trci u Spa pobijedio je Rosberg, ispred Riccija (100. trka), a Lewis je ispucao sve komponente za zamjenu, dobio xy mjesta kazne, startao zadnji, te uz pomoć prekida i nadmoćnog bolida došao do 3. mjesta, uz postavljen FL. Rosberg je do svoje 20. pobjede došao startavši sa PPa. Esteban Ocon je imao debi za ekipu Manora. Jedan od najboljih rezultat Hulkenberga (4. mjesto
), dok je Magnussen imao izlijetanje u Raidillonu, kada je pretrpio silu od 12,5G, što je i prouzrokovalo prekid trke.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dhjjyVzzHpk[/youtube]

28.08.1977., Zandvoort. Lauda, Laffitte, Scheckter. 15. pobjeda za Austrijanca, uz postavljeni FL, dok je najbolju stratnu poziciju imao Andretti, koji je loše startao, Hunt je poveo pa odustao, kasnije je i Andretti odustao, dok se Lauda morao pozabaviti Laffitteom. Regazzoni obilježio 100. GP vikend. Tambay u Ensignu se neočekivano našao na 5. mjestu (što bi bio jedini podijum za tu ekipu), ali je u zadnjem krugu ostao bez goriva, te je klasifikovan kao 5. (Ensingnov najbolji rezultat je 4. mjesto Marca Surera, na VN Brazila, 1981.).
6 godina poslije, na istoj stazi, Arnoux je ostvario svoju zadnju pobjedu (sedmu). Tambay je ovaj put imao više sreće (i bolji bolid), nego prije 6 godina, a pošto je vozio Ferrari, imali smo 1-2 pobjedu za ekipu iz Maranella. Watson u Mclarenu je bio treći (20. i zadnji podijum, na 150. GP vikendu, ne i startu). U tome mu nije pomogao i novi motor (ugrađen samo u Laudin Mclaren, napravljen od strane Porschea, a brendiran kao TAG-Porsche), već dobri stari i isluženi Fordov DFV8. Na PPu je bio Piquet, koji je vodio preko 40 krugova do kontakta sa Prostom (odustala obojica). Arnoux je ostvario i 10 FL. Lauda je odustao zbog kočnica. Taj podijum je bio ujedno i zadnji podijum za bolid pokretan atmosferskim motorom sve do 1988. (VN Kakande, Boutsen, Benetton-Ford). Ekipa Alfa Romea nastupila na 150. trci.
28.08.1988., Spa. Dvostruka pobjeda Mclarena (klasika za tu sezonu - Senna ispred Prosta), treći je Capelli u Marchu, sa prvim podijumom. Mclarenov dvojac u nepromijenjenom poretku proveo čitavu trku na prve dvije pozicije (Senna je startao sa PPa). Treći je završio Boutsen, ali su i on i timski mu kolega Nannini (završio 4.I) diskvalifikovani zbog nepravilnosti oko goriva, što je Capellija, ni krivog ni dužnog promoviralo na podjum. FL je postavio Berger. Mclaren osigurao kostruktorsku titulu. Senna 75 - Prost 72, pet trka do kraja.
Ovo je daska (ili fosna, a u F1 to stručno zovu "skid block").

Tačnije, tri daske. Jelove.

[ link do slike ]
Jedan ovaka sofisticiran "uređaj" (ne baš sad od jelovine) se nalazi ispod svakog bolida na sredini šasije. Mora biti debljine 10mm (+/- 1mm). Uveden je 1994. godine.
28.08.1994. se opet vozilo na Spa. I desila se daska.Dan daske. MS je ostvario pobjedu (barem se ispočetka mislilo da je tako), od urednih 14 sekundi ispred D.Hilla, međutim, naknadnim pregledom je ustanovljeno da je daska previše "potrošena", što je "omogućilo aerodinamičku prednost", pa je pobjeda dodijeljena D.Hillu, bez obzira što je MS zajahao rubnike/pasice (kako već kaže Novak) u Pouchonu. Na podijumu su još bili Hakkinen, te Max Sr. (drugi i posljednji puta u karijeri). Hill je postavio FL, dok je prvu (i iznenađujuću) PP u karijeri osvojio mlađahni Rubens Barrichello (po kiši), takođe i ekipa Jordana, dok je za motor Harta to bila druga i posljednja PP. Benettonov 60. podijum, Mclarenov 250., dok je Minardi vozio 150. trku.
28.08.2011., Spa. Dvostruko slavlje Bikova (Vettel - Webber), ispred trećeplasiranog Buttona. Vettelov 30. podijum, a startao je sa najbolje pozicije, dok mu je timski postavio FL. Djed proslavljao 20 godina od debija, pa je koristio posebnu zlatnu kacigu, a bio je nadahnut (završio 5., a startao je posljednji, 24.

Prije godinu i dan, na trci u Spa pobijedio je Rosberg, ispred Riccija (100. trka), a Lewis je ispucao sve komponente za zamjenu, dobio xy mjesta kazne, startao zadnji, te uz pomoć prekida i nadmoćnog bolida došao do 3. mjesta, uz postavljen FL. Rosberg je do svoje 20. pobjede došao startavši sa PPa. Esteban Ocon je imao debi za ekipu Manora. Jedan od najboljih rezultat Hulkenberga (4. mjesto

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dhjjyVzzHpk[/youtube]
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18318
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
29.08.1933. rođen je nedavno pomenuti Alan stacey, koji je poginuo 19.06.1960., na VN Belgije, od udara ptice u glavu. Obećavao je, ali nije stigao iskazati svoje talenat.
29.08.1947. rođen je kralj porno industrije, zvijezda Granda, senzacija prelaznog roka i legenda Yu-estrade, majstor masonske lože i svjetski mega car (op.a. Rambo Amadeus), najveći yebač kojeg je F1 vidjela, jedan od dvojice glavnih protagonista filma "Rush" i svjetski prvak iz 1976., James Simon Wallis Hunt. Trefio ga srčani dok je spavo, 15.06.1993.
[ link do slike ]
[ link do slike ]
Upravo je gore navedeni pobijedio na trci za VN Holandije 1976. godine, na stazi u Zandvoortu, ispred Regazzonija i Andrettija, a u odsustvu Laude koji se oporavljao od nesreće na Ringu. Peterson je startao sa PPa (5. i zadnja PP za ekipu Marcha), dok je Regazzoni postavio FL. Jarier je 50. puta startao F1 trku.
6 godina poslije održana je VN Švicarske, ali ne na Švicarskom tlu, jer je tamo nakon Le Mansa 1955. zabranjeno utrkivanje, već na stazi u Dijon-Prenoisu. prije toga je zadnja VN Švicarske održana 1954. (ali stvarno u Švicarskoj). Jedinu pobjedu te sezone je ostvario čovjek koji je postao i prvak te godine, Keke Rosberg, a bila mu je i prva u karijeri (zanimljivo. čovjek je na kraju 1982. imao jednu pobjedu i jednu titulu
). Drugi je završio Prost (10. podijum), koji je startao sa PPa, te postavio FL, dok je treći bio Lauda. Rosbergova pobjeda je bila prva za Finske vozače, a značila je i 50. podijum za ekipu Williamsa. Rosberg je u predzadnjem krugu pretekao Prosta kojeg su počeli mučiti problemi sa upravljanjem, a zabunu je napravio sudac koji nije na vrijeme mahao zastavom, pa je odvežen dodatni krug.
29.08.1993., Spa. Druga pobjeda D.Hilla u nizu, ispred MSa, te Prosta (opet, i PP i FL, pobjede ga koštao predugačko zaustavljanje u boxu). prostu je to bio 40. FL u karijeri, JJ Lehtu 50. trka, a Boutsenu je to bila 163. i zadnja trka (kao i u debiju, 10 godina ranije, bilo je to pred domaćom publikom). Ovakvi rezultati, su značili 70. pobjedu za Williams, 170. podijum za Williams, 50. pobjedu ze Renaultove motore, te konstruktorsku titulu Williams (6. po redu).
6 godina poslije, isto mjesto. Hakkkinen je bio najizgledniji za pobjedu (PP i FL), međutim na startu je izgubio poziciju od DCa, koji je vodio čitavu trku i pobijedio ispred Finca, dok je treć izavršio HHF u Jordanu. Četvrti kandidat za titulu (Irvine) je i završio 4. Hakkinenova PP mu je bila 20., dok je DC ostvario 30. podijum.
29.08.2004. djed je ispisao istoriju. Iako mu je Kimi pobjedom (nekad se moglo i u slabijem bolidu pobijediti na Spa) malo pokvario slavlje, drugo mjesto (u za njega jednoj turbulentnoj trci) je MSu bilo dovoljno da ovjeri rekordnu 7. titulu prvaka, u trca koja je bila 700. za ekipu Ferrarija (??). Treći je završio Rubens. PP je imao Trulli, dok je FL postavio Raikkonen. Trka je obilovala Safetima. Clien je osvojio prve bodove, a Panis i ekipa Jaguara zadnje. Renaultovi motori su stgli do 140. PPa u 350 startova.
Zadnja u Belgiji koja se vozila na današni dan je bila 2010. Pobjeda Hamiltona, ispred Webbera i Kubice. Webber je imao PP, ali je odmah izgubio prvo mjesto od Lewisa, koji ga nije ispuštao do kraja trke, a u procesu je postavio i FL. Poljak je taj dan ostvario svoj 12. i posljednji podijum. Djed, koji je služio kaznu od 10. mjesta zbog stiskanja Rubensa uz zid na prethodnoj, VN Mađarske, je imao još jednu dobru trku (sa 21. na 7. mjesto). Lewis jenakon trke vodio prvenstvu a imao 31 bod više od Vettela, te 41 od Alonsa.
29.08.1947. rođen je kralj porno industrije, zvijezda Granda, senzacija prelaznog roka i legenda Yu-estrade, majstor masonske lože i svjetski mega car (op.a. Rambo Amadeus), najveći yebač kojeg je F1 vidjela, jedan od dvojice glavnih protagonista filma "Rush" i svjetski prvak iz 1976., James Simon Wallis Hunt. Trefio ga srčani dok je spavo, 15.06.1993.
[ link do slike ]
[ link do slike ]
Upravo je gore navedeni pobijedio na trci za VN Holandije 1976. godine, na stazi u Zandvoortu, ispred Regazzonija i Andrettija, a u odsustvu Laude koji se oporavljao od nesreće na Ringu. Peterson je startao sa PPa (5. i zadnja PP za ekipu Marcha), dok je Regazzoni postavio FL. Jarier je 50. puta startao F1 trku.
6 godina poslije održana je VN Švicarske, ali ne na Švicarskom tlu, jer je tamo nakon Le Mansa 1955. zabranjeno utrkivanje, već na stazi u Dijon-Prenoisu. prije toga je zadnja VN Švicarske održana 1954. (ali stvarno u Švicarskoj). Jedinu pobjedu te sezone je ostvario čovjek koji je postao i prvak te godine, Keke Rosberg, a bila mu je i prva u karijeri (zanimljivo. čovjek je na kraju 1982. imao jednu pobjedu i jednu titulu

29.08.1993., Spa. Druga pobjeda D.Hilla u nizu, ispred MSa, te Prosta (opet, i PP i FL, pobjede ga koštao predugačko zaustavljanje u boxu). prostu je to bio 40. FL u karijeri, JJ Lehtu 50. trka, a Boutsenu je to bila 163. i zadnja trka (kao i u debiju, 10 godina ranije, bilo je to pred domaćom publikom). Ovakvi rezultati, su značili 70. pobjedu za Williams, 170. podijum za Williams, 50. pobjedu ze Renaultove motore, te konstruktorsku titulu Williams (6. po redu).
6 godina poslije, isto mjesto. Hakkkinen je bio najizgledniji za pobjedu (PP i FL), međutim na startu je izgubio poziciju od DCa, koji je vodio čitavu trku i pobijedio ispred Finca, dok je treć izavršio HHF u Jordanu. Četvrti kandidat za titulu (Irvine) je i završio 4. Hakkinenova PP mu je bila 20., dok je DC ostvario 30. podijum.
29.08.2004. djed je ispisao istoriju. Iako mu je Kimi pobjedom (nekad se moglo i u slabijem bolidu pobijediti na Spa) malo pokvario slavlje, drugo mjesto (u za njega jednoj turbulentnoj trci) je MSu bilo dovoljno da ovjeri rekordnu 7. titulu prvaka, u trca koja je bila 700. za ekipu Ferrarija (??). Treći je završio Rubens. PP je imao Trulli, dok je FL postavio Raikkonen. Trka je obilovala Safetima. Clien je osvojio prve bodove, a Panis i ekipa Jaguara zadnje. Renaultovi motori su stgli do 140. PPa u 350 startova.
Zadnja u Belgiji koja se vozila na današni dan je bila 2010. Pobjeda Hamiltona, ispred Webbera i Kubice. Webber je imao PP, ali je odmah izgubio prvo mjesto od Lewisa, koji ga nije ispuštao do kraja trke, a u procesu je postavio i FL. Poljak je taj dan ostvario svoj 12. i posljednji podijum. Djed, koji je služio kaznu od 10. mjesta zbog stiskanja Rubensa uz zid na prethodnoj, VN Mađarske, je imao još jednu dobru trku (sa 21. na 7. mjesto). Lewis jenakon trke vodio prvenstvu a imao 31 bod više od Vettela, te 41 od Alonsa.
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- zekohonda Verified
- Formula 1
- Postovi: 7185
- S nama već: 10 god 4 mj
- Navija za: sve powered by honda
- Lokacija: dubrovnik
bravo fratniče...ne 5, nego 1 do 12! 

The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18318
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
30.08.1935. rođen Gerhard Mitter. Poginuo 01.08.1969. (pomenuli smo ga taj dan) na treningu za tku na Ringu, ali u F2 autu (jer su pravila tada dozvoljavala da se na Ringu zbog dužine staze, takmiče i F2 auta. Imao i težak udes par mjeseci ranije na Le mansu. U f1 nije bio uspješan. Najbolji je bio na Sebringu gdje ima pobjede u klasi 1965., 1966. i 1967. (1967. je bio i treći u ukupnom poretku).
Dvije godine poslije, rođen je Bruce Mclaren. Premalo je ovdje mjesta da bi se sve napisalo o njemu. Uglavnom, izuzevši Ruttmana (Indy 500), dugo vremena držao rekord kao najmlađi pobjednik F1 trke, osnovao je, danas drugu najtrofejniju ekipu F1 ikad, viceprvak iz 1960., 4 pobjede, bez PP, 3FLa, 27 podijuma, prvak Tasman serije iz 1964. godine. Obavezno pogledati film "Mclaren". Poginuo 02.06.1970. na testiranju u Goowoodu svog Mclarena M8D.
30.08.1941. se rodio Ignazio Giunti. Prvenstveno ga je Ferrari potpiso zbog prototipova (pobjeđivao je u Sebringu), a usput je 4 puta uskočio u bolid F1, te ima jedno 4 mjesto (sve 1970.) Poginuo na 1000km Buenos Airesa (10.01.1971.) kada je udario odzada u Matru 660 Jean-Pirrea Beltoisea, pri čemu je nastao i požar.
30.08.1981., Zandvoort. Prost, Piquet, Jones. Druga pobjeda Francuza u karijeri, nakon starta sa PPa. Jones je postavio FL (13. i zadnji). Bio je siguran drugi, dok mu gume nisu otišle, što je Piquetu omogućilo da ga pretekne 4 kruga prije kraja i osvoji 2 dodatna boda, što se pokazalo možda i krucijalnim na kraju sezone (Piquet 50 - Reutemann 49). Jones je ostvario Williamsov 40. podijum, a Arnoux je obilježio 50. GP vikend.
30.08.1992. Spa. Godinu dana nakon debija, MS osvaja svoju prvu pobjedu (i to po kišnom/promjenjivom vremenu) i usput postavlja svoj prvi FL u karijeri. na pobjedničkom podijumu je bio i Williamsov dvojac, Mansell kao drugi (startao sa PPa), Patrese kao treći, koji su time donijeli konstruktorsku titulu ekipi (Mansell je vozačku već ranije osigurao). Emanuelle Naspetti je debitovao za March, dok je Boutsen ubilježio 150. GP vikend. To je bio 200. nastup za Renaultove motore, 160. pobjeda za Ford-Cosworth motore, ali i zadnja pobjeda nekog bolida sa "H - šalt heblom"
6 godina poslije, opet Spa. Zadnja (22.) pobjeda D.Hilla, te jedina dvostruka ekipe Jordana (a bila je i prva za Irčevu ekipu), drugi je bio Schumacher mlađi, dok je treći u jednoj haotičnoj trci završio Alesi u Sauberu. PP je imao Hakkinen, koji je odmah odustao (u ponovljenom startu), dok je FL postavio MS, koji je ubjedljivo vodio dok se DC (kada ga je ovaj obilazio za čitav krug) nije "sklonio u pogrešnu stranu i smanjio brzinu više nego što je trebao" (tako nešto DC priznao 5 godina nakon incidenta). BTW, DC je prouzrokovao haos i na prvom startu. Hakkiunenu je to bila 10. PP, Hillu 42. (i zadnji) podijum, a Alesiju 32. (takođe zadnji) podijum. Sve se to desilo u Ferrarijevom 600. nastupu (??). Eddie nije htio ništa rizikovati te je naredio svojim vozačima da zadrže pozicije.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=o02s_g5AUUE[/youtube]
30.08.2009. takođe Spa. Labuđi pjev Fisica. Ostvaruje svoju 4. i zadnju PP (i prvu za ekipu force Indie), zatim svoj 19. i zadnji podijum (i opet prvi za ekipu FI). Nakon Safeta u 5 krugu Kimi se primakao Fisicu i uz pomoć KERSa ga obišao na Kemmelu. Do kraja su držali na oko sekunde. Kimi je Ferrariju donio 210. pobjedu, a Fisico osim gore navedenog ekipi FI prve bodove uopšte (ali i svoje zadnje). Ta vožnja je bila dovoljna da ga Ferrari pozove da zamijeni Badoera (koji je opet mijenjao povrijeđenog Massu, dakle Badoerova definitivno zadnja trka) u preostalim trkama u bolidu Ferrarija (čime mu se možda ostvarila i dječačka želja), ali Fisicov najbolji plasman do kraja sezone (nakon koje se i oprostio) je bio 9. mjesto na narednoj trci u Italiji. Treći je bio Vettel, koji je postavio i FL.
Dvije godine poslije, rođen je Bruce Mclaren. Premalo je ovdje mjesta da bi se sve napisalo o njemu. Uglavnom, izuzevši Ruttmana (Indy 500), dugo vremena držao rekord kao najmlađi pobjednik F1 trke, osnovao je, danas drugu najtrofejniju ekipu F1 ikad, viceprvak iz 1960., 4 pobjede, bez PP, 3FLa, 27 podijuma, prvak Tasman serije iz 1964. godine. Obavezno pogledati film "Mclaren". Poginuo 02.06.1970. na testiranju u Goowoodu svog Mclarena M8D.
30.08.1941. se rodio Ignazio Giunti. Prvenstveno ga je Ferrari potpiso zbog prototipova (pobjeđivao je u Sebringu), a usput je 4 puta uskočio u bolid F1, te ima jedno 4 mjesto (sve 1970.) Poginuo na 1000km Buenos Airesa (10.01.1971.) kada je udario odzada u Matru 660 Jean-Pirrea Beltoisea, pri čemu je nastao i požar.
30.08.1981., Zandvoort. Prost, Piquet, Jones. Druga pobjeda Francuza u karijeri, nakon starta sa PPa. Jones je postavio FL (13. i zadnji). Bio je siguran drugi, dok mu gume nisu otišle, što je Piquetu omogućilo da ga pretekne 4 kruga prije kraja i osvoji 2 dodatna boda, što se pokazalo možda i krucijalnim na kraju sezone (Piquet 50 - Reutemann 49). Jones je ostvario Williamsov 40. podijum, a Arnoux je obilježio 50. GP vikend.
30.08.1992. Spa. Godinu dana nakon debija, MS osvaja svoju prvu pobjedu (i to po kišnom/promjenjivom vremenu) i usput postavlja svoj prvi FL u karijeri. na pobjedničkom podijumu je bio i Williamsov dvojac, Mansell kao drugi (startao sa PPa), Patrese kao treći, koji su time donijeli konstruktorsku titulu ekipi (Mansell je vozačku već ranije osigurao). Emanuelle Naspetti je debitovao za March, dok je Boutsen ubilježio 150. GP vikend. To je bio 200. nastup za Renaultove motore, 160. pobjeda za Ford-Cosworth motore, ali i zadnja pobjeda nekog bolida sa "H - šalt heblom"

6 godina poslije, opet Spa. Zadnja (22.) pobjeda D.Hilla, te jedina dvostruka ekipe Jordana (a bila je i prva za Irčevu ekipu), drugi je bio Schumacher mlađi, dok je treći u jednoj haotičnoj trci završio Alesi u Sauberu. PP je imao Hakkinen, koji je odmah odustao (u ponovljenom startu), dok je FL postavio MS, koji je ubjedljivo vodio dok se DC (kada ga je ovaj obilazio za čitav krug) nije "sklonio u pogrešnu stranu i smanjio brzinu više nego što je trebao" (tako nešto DC priznao 5 godina nakon incidenta). BTW, DC je prouzrokovao haos i na prvom startu. Hakkiunenu je to bila 10. PP, Hillu 42. (i zadnji) podijum, a Alesiju 32. (takođe zadnji) podijum. Sve se to desilo u Ferrarijevom 600. nastupu (??). Eddie nije htio ništa rizikovati te je naredio svojim vozačima da zadrže pozicije.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=o02s_g5AUUE[/youtube]
30.08.2009. takođe Spa. Labuđi pjev Fisica. Ostvaruje svoju 4. i zadnju PP (i prvu za ekipu force Indie), zatim svoj 19. i zadnji podijum (i opet prvi za ekipu FI). Nakon Safeta u 5 krugu Kimi se primakao Fisicu i uz pomoć KERSa ga obišao na Kemmelu. Do kraja su držali na oko sekunde. Kimi je Ferrariju donio 210. pobjedu, a Fisico osim gore navedenog ekipi FI prve bodove uopšte (ali i svoje zadnje). Ta vožnja je bila dovoljna da ga Ferrari pozove da zamijeni Badoera (koji je opet mijenjao povrijeđenog Massu, dakle Badoerova definitivno zadnja trka) u preostalim trkama u bolidu Ferrarija (čime mu se možda ostvarila i dječačka želja), ali Fisicov najbolji plasman do kraja sezone (nakon koje se i oprostio) je bio 9. mjesto na narednoj trci u Italiji. Treći je bio Vettel, koji je postavio i FL.
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18318
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
31.08.1906. rođen je Raymomd Sommer, jedan od učesnika prve sezone F1. U 5 trka ima jedno samo jedwn plasman, a to je 4. mjesto na VN Monaka 1950. Zašto je bitan? Zato što je zajedno sa Ascarijem (koji je tada osvojio 2. mjesto) osvojio prve bodove za Ferrari, jer je ta VN Monaka bila prva trka na kojoj je Ferrari nastupio, odnosno druga trka ikad održana (na VN VB nije bilo Ferrarijevih bolida). Usput, bio je pobjednik Le Mansa 1932. i 1933. Poginuo 10.09.1950 na nekoj nebitnoj trci sportskih automobila.
31.08.1948. rođen "najjači brk" F1 (i brada) Harald Ertl. U 19 startova nije napravio ništa. Poznat je po tome što je bio DRM prvak 1978., a još poznatiji po tome što je bio jedan od četvorice vozača koji su izvlačili Laudu iz bolida/plamena na Ringu 1976. Bavio se i novinarstvom. Poginuo u avionskoj nesreći 07.04.1982.

Na današnji dan je održana samo jedna trka. Bila je to VN Holandije 1980. Pobijedio je Piquet (u Brabhamu bez prednjeg krila), ispred Arnouxa (vozeći turbo Renault bio najbolji u kvalifikacijama, a imao je i najbrži krug trke), te Laffittea (Ligier). Tako se prometnuo u najvećeg konkurenta Jonesu za titulu. Arnouxova PP je bila 10. za ekipu Renaulta, dok je Jarier ubilježio 100. start, a Derek Daly (otac Conora Dalya) vozeći Tyrrell imao blizak susret sa Bibendumom, zbog otkazivanja kočnica.
[ link do slike ]
31.08.1948. rođen "najjači brk" F1 (i brada) Harald Ertl. U 19 startova nije napravio ništa. Poznat je po tome što je bio DRM prvak 1978., a još poznatiji po tome što je bio jedan od četvorice vozača koji su izvlačili Laudu iz bolida/plamena na Ringu 1976. Bavio se i novinarstvom. Poginuo u avionskoj nesreći 07.04.1982.

Na današnji dan je održana samo jedna trka. Bila je to VN Holandije 1980. Pobijedio je Piquet (u Brabhamu bez prednjeg krila), ispred Arnouxa (vozeći turbo Renault bio najbolji u kvalifikacijama, a imao je i najbrži krug trke), te Laffittea (Ligier). Tako se prometnuo u najvećeg konkurenta Jonesu za titulu. Arnouxova PP je bila 10. za ekipu Renaulta, dok je Jarier ubilježio 100. start, a Derek Daly (otac Conora Dalya) vozeći Tyrrell imao blizak susret sa Bibendumom, zbog otkazivanja kočnica.
[ link do slike ]
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- zekohonda Verified
- Formula 1
- Postovi: 7185
- S nama već: 10 god 4 mj
- Navija za: sve powered by honda
- Lokacija: dubrovnik
nema straha, bibendum trči u pomoć. 

The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18318
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
01.09.2002.održana je VN Belgije. Duplapobjeda Ferrarija naravno. MS je završio ispred Rubensa, ostvarivši hattrick, a jedan krug "ne vodstva" zbog boxa ga je koštao Grand slama. Treći je bio Montoya. Taj FL je bio MSov 50. u karijeri. Takođe, MS je tom pobjedom postao prvi vozač koji je pobijedio na minimlano 10 trka u sezoni. VN Belgije nije bilo u kalendaru za 2003. zbog zafrkancija oko duhanskih reklama, a vratila se 2004. sa malo drugačijim Bus Stopom.
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”