Stranica: 57/115.

Re: Povijest F1

Postano: 06.08.2017., 09:47
Postao zekohonda
Kako je nastradali?

Re: Povijest F1

Postano: 06.08.2017., 10:21
Postao Frantic
Ko što rekoh, bio je svjestan i micao je svim udovima, nakon nesreće. Ja dok sam sišao ispred zgrade već je bio na nosilima. Ja sam uredno pisao dnevnu dozu prošlosti na kompu, pored otvorenog prozora. Sam motor nisam čuo, a krš mi je zvučao iz početka kao da je vjetar jako zaduvao, pa se uskomešalo lišće. Izgleda da je taxista skretao pogrešno, tj. u "zabranu" skretanja (ne i prometa), a ovaj je jurio k'o sivonja, pa je u kočenju i blagom skretanju "lowsideao", spao s motora, on nije dugo klizao (manje od 10m), a motor je klizao još nekih 30m. Na kraju je luoio u banderu, pukao mu je karter i ostalo je ulja po ulici. Sve ovo je bila pretpostavka, jer mi je stan bočno u odnosu na glavnu ulicu, i pad se desio (za mene) iza "ćoška", tako da lika nisam vidio, ali jesam motor na mjestu gdje se zaustavio. Kad sam sišao neki čovjek (ima blizu 70) koji je sve to gledao sa svog balkona iz zgrade, preko puta mi je rekao da je "motordžija jurio i podletio pod motor" (vjerovatno nije vidio taxistu). Nema vijesti o njegovom zdravlju. Kod nas se sve završi da je prebačen na Klinički Centar, i to je to. Jedino ako podlegne, biće vijest da je podlegao.
Uglavnom, zasrali obojica, taxista što je skretao gdje nije smio, motociklista što je išao, garant 100, na mjestu gdje je ograničenje 40.

Re: Povijest F1

Postano: 06.08.2017., 11:56
Postao Frantic
06.08.1980. rođen je Vitantonio "Tonio" Liuzzi. Jedan iz prve postave Red Bulla. Vozio sve i svašta. Obećavao je, ali nije pretočio talenat u rezultate. Prvak F3000 iz 2004. U 80 startova samo 26 poena, a od toga 21 u sezoni 2010. (kada je uveden sistem bodovanja 25-18-....). Zanimljivo je da je pobijedio MSa u kartingu na "njegovoj" stazi u Kerpenu. :klanjam:

06.08.1961. na Nurburgringu, Sir Stirling Moss je ostvario svoju 16. i zadnju pobjedu u karijeri. Dugo vremena (skoro 30 godina, Mansell), je bio Englez sa najviše pobjeda (Jimmy i Jackie su Škoti). Vozio je Lotus, a završio je ispred 2 Ferrarija (Von Trips i P.Hill). Mossu je to bio i zadnji (24. podijum), a vodio je od starta do cilja, pretekavši odmah P.Hilla (osvojio 6. i zadnju PP). Kasnije je to uradio i Von Trips (6. i zadnji podijum). P.Hill je ostvario i FL (takođe 6. i zadnji :prcnjau: ). Trku je dodatno začinila i kiša. A to je bila i prva pobjeda bolida sa nazad smještenim motorm na Ringu.

6 god poslije, na istoj stazi. Kolega Clark je to malo opisao u serijalu o Lotusu. Dvostruka pobjeda Brabhama, Hulme pa Brabham. Sa PP je krenuo naravno Jimmy, ali je odustao zbog loma ovjesa. Treći je završio Amon u Ferrariju. Dan Gurney je preuzeo vodstvo nakon Clarka, postavio FL (svoj 6. i zadnji, a 2. i zadnji za ekipu Eagle i motor Weslake). Nakon njegovog odustajanja, uspostavio se konačni poredak. Prva trka za koju je za Njemačku prenos bio u koloru, kao i prva nakon Monaca 1962, u kojo nije bio nijednog vozača iz VB na podijumu. Debi za Briana Redmana i Jackie Olivera. Takođe, na toj trci je nastupio jedini puta i Brian Hart, u Protos-Ford F2 bolidu, pa nije bio klasifikovan, kasnije poznat kao vlasnik firme Hart koja je proizvodila motore za F1 bolide u prvoj trubo turbo eri i par godina nakon nje. Kao konstruktor je ipak bio uspješniji.
Jedna dobra slika.
[ link do slike ]

06.08.2006., Hungaroring. Button je napokon dočekao svoju prvu pobjedu, u jednoj haotičnoj kišno-suhoj trci u kojoj je Raikkonen imao PP (10. u karijeri), Massa postavio FL, Alonso fenomenalan start (sa 15. na 6.) a potom mu nisu privrnuli gumu, pa je odustao iz vodstva. Trka u kojoj je MS imao malo manje fenomenalan start (sa 11. na 4.) i kockanje sa gumama, što ga je koštalo najmanje 5 bodova, u kojoj je De La Rosa ostvario voje jedini podijum (završio drugi, ispred Heidfelda), a Kubica imao debi. To je bila 3. i zadnja pobjeda za Hondu kao ekipu (kao i za motore), u 300. trci njihovih motora, dok je ekipa BMW-Saubera (ako ne računamo sauber) ostvarila preko Heidfelda prvi podijum. Kimiju je to bio 100 GP (ne i start).
Nedavno smo stavljali najbitnije clipove sa trke na temu za VN Mađarske, pa ih ne bi ponavljao.

Re: Povijest F1

Postano: 06.08.2017., 22:16
Postao Frantic
zekohonda je napisao/la: 06.08.2017., 09:47 Kako je nastradali?
Samo slomljena ruka.
Otpušten iz bolnice.

Re: Povijest F1

Postano: 07.08.2017., 21:10
Postao Frantic
Robin Frijns danas slavi 26 rođenadan. Izgleda da ništa neće biti u F1 za prvaka Formule Renault 2.0 iz 2011., te iste Formule ali 3,5 iz 2012., osim testnih vožnji i trećeg vozača. Trenutno je u Amlin Andretti ekipi u FE.

07.08.1966. vožena je VN Njemačke, na Norschleifeu. Pobijedio je Jack Brabham, ispred 2 Cooper-maseratija (Surtees i mladi Rindt). Jimmy je dohvatio PP (što je ujedno bila 44. i zadnja za Coventy-Climax motore), ali se izvrtio u prvom krugu (kiša). Trojica prvoplasiranih su bili u istom poretku čitavu trku, s tim što su se Brabham i Surtees naganjali (Surtees postavio i FL), ali 2 kruga prije kraja počelo ga je habati kvačilo, te ja Brabham pobijedio sa priličnih 45sec. Ta dva podijuma su zaokružila broj podijuma Maserati motora na 40. Jackie X je imao debi na toj trci (vozio je Matru u F2 konkurenciji), ali kakav. Imao je kontakt sa Johnom Taylorom u privatnom Brabhamu, nakon kojeg je Taylor zadobio teško povrede od kojih je podlegao kroz mjesec dana, tačnije 08.09.1966. Zanimljivo je da su mu početak i kraj trkaće karijere (vozio je poslije i na Dakaru) obilježili incidenti nakon kojih su preminuli drugi vozači (Taylor na početku, a Bellof pred kraj karijere). To je Brabhamu bila 4 uzastopna pobjeda, kojom se skroz približio osvajanju treće titule, a bila je to i zadnja trka prije ubacivanja Hohenrain šikane prije ulaza u boxove.

07.08.1983., VN Njemačke se vozila na Hockenheimu. Ferrari je lockao prvi red (Tambay - Arnoux). Arnoux je preuzeo vodstvo u drugom krugu (tambay je odustao u 11. zbog motora) i imao dobru borbu sa Piquetom čiji je bolid 3 kruga prije kraja zahvatila vatra. :prcnjau: Time su Arnouxu bila otvorena vrata za pobjedu. Iza su završili De Cesaris (Alfa Romeo) i Piquetov timski kolega Patrese (Brabham). Arnouxova predzadnja pobjeda (usput je postavio i FL). Lauda je diskvalifikovan zbog vožnje unazad u boxu.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XkWBH5fFj0Y[/youtube]

5 godina poslije, vozilo se na Hungaroringu. PP je imao Senna, ali Prost je bio tek 7. na startu. Zbog konfiguracije staze čak 7 od bolida u prvih 10 u kvalama je imalo atmosferske motore. Senna je zadržao vodstvo čitavu trku, a Prost mu je (na stratu pao na 9. mjesto), dok se probijao naprijed, najbržim krugom oduzeo Grand slam. Na kraju je omaleni Francuz ipak došao do postolja, a treći je završio Boutsen u Benettonu. Prost je naganjao Sennu i završio pola sekunde iza, a imao je i jedan extra potez kada je Senna obilazio Dalmasa i Tarquinija za čitav krug (tj. više krugova), kada ih je obišao svu trojicu samo je otišao malo šire, pa se Senna vratio na prvo mjesto. Za Hondine motore to je bila 30. PP. Mclarenov dvojac je nakon trke imao isti broj bodova.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4e9VqFBQkTo[/youtube]

Re: Povijest F1

Postano: 08.08.2017., 09:27
Postao Frantic
Svaka čast Clayu i Grahamu, ali danas 64. rođendan slavi najpoznatiji brk F1, Il Leone, Red 5, Nigel Ernest James Mansell, CBE. :party:
Nema potrebe pisati išta dalje, trebaće prilično vremena.

A 08.08. je održana samo jedna trka i to ona na Hockenheimu, 1982. Prva pobjeda Tambaya (Ferrari), ispred Arnouxa (Renault) - 10. podijum, te Rosberga (Williams). PP je imao Pironi (Ferrari), što mu je bila 4. i posljednja. Ujedno i posljednja trka (tačnije vikend jer nije startao) jer je nakon postavljenog najboljeg vremena na kvalama doživio nesreću kada se zakucao straga u Prostov Renault i doživio nesreću sličnu Gillesovoj, koju je preživio, ali je zadobio teške prelome obje noge. Piquet je imao solidno vodstvo, dok se nije "ukazao" Eliseo Salazar, kojeg je obilazio za čitav krug.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5iTUa0J8Kzw[/youtube]
Kakav moraš biti debil da uradiš ovo nekom ko te obilazi za čitav krug. :facepalm:
Još je hladno pogledao i vidio Piqueta pored sebe, a imao je vremena da ga propusti.
Jedina utjeha za Piqueta bi mogla biti činjenica da je motor več bio načet nekim kvarom i da bi vjerovatno riknuo do kraja trke.

Re: Povijest F1

Postano: 08.08.2017., 09:40
Postao zekohonda
koji brzinski izlazak iz cockpita by piquet...pozavidile bi mu i mnogo mlađe kolege. :rofl:

Re: Povijest F1

Postano: 08.08.2017., 10:47
Postao Frantic
Dobro, tada je imao nepunih 30 (za 9 dana je slavio 30. rođendan).

Re: Povijest F1

Postano: 09.08.2017., 12:00
Postao Frantic
1 rođendan i 1 trka.

09.08.1944. rođen je Patrick Depailler. Tyrell (sa Scheckterom vozio onog sa 6 točkova), Ligier, Alfa Romeo. 2 pobjede, 1 PP, 4 FLa, 19 podijuma i 141 bod u 95 startova. Poginuo na testiranju na Hockenheimu, 01.08.1980. (pisao sam o tome prije 8 dana), izletivši u Ostkurveu. Nakon toga, Ostkurve je pretvorena u šikanu.

09.08.1987. vožena je VN Mađarske, druga po redu. Ponovo pobjeda Piqueta. I ponovo ispred Senne. Mansell je startao sa PPa (25. za ekipu Williamsa), vodio 70 krugova dok mu nije otpala matica točka. Treći je bio Prost. Piquet je u potjeri za mansellom postavio i FL. Prostov i Sennin podijum su bili po 50. podijum za motore TAG-Porsche i Hondu. De Cesaris i Alboreto su imali po 100. GP vikend.

Re: Povijest F1

Postano: 10.08.2017., 09:57
Postao Frantic
10.08. rođena trojica, manje poznatih (i manje uspješnih) vozača iz 1950-ih. Guy Mairesse (1910.), na 3 trke za Lago-Talbotom, neprimjetan. Carlos Menditeguy, 1914., (Gordini, Maserati, Cooper), se čak može pohvaliti i sa jednim podijumom (Maserati, VN Argentine 1957.), te 9 bodova u 10 starova. Bio je i polo igrač, a kasnije se bavio i golfom. Gerini Gerini (1928.), takođe Maserati, u 6 startova jedine bodove podijelio sa Chicom Landijem.

Takođe, održane su i 3 trke.

1980., Hockenheim. Laffitte (Ligier) završava ispred 2 Williamsa, Reutemanna i Jonesa, koji je ujedno startao sa PPa (6. i posljednja), izgubio vodstvo od Jabouillea (Renault), ganjao ga, postavio FL, preuzeo vodstvo nakon što je Francuzu crko motor, zatim je i njemu pukla guma, što ga je bacilo na treće mjesto, tik ispred najvećeg konkurenta za titulu, Piqueta. To je bio i 100. GP vikend za Jochena Massa.

1986. je održana prva VN Mađarske, prva ikad u Istočnom bloku Evrope. Odmah su je prozvali Monaco bez ograda, jer je prosječna brzina pobjednika bila tek nešto iznad 150 km/h. Uglavnom Senna je uhvatio PP, ali je Piquet bio vrlo blizu i izmjenjivali su se u vodstvu, a preticanje koje je izveo nad Sennom (za pobjedu) je jedno od "najnenadjebivijih" ikad (s vanjske, pa u slide). Navodno mu je nekad pokazao na ovoj trci pokazao i srednji prst. Ostvario je i FL (30. za ekipu Williamsa). Treći je završio Mansell. Prost je u svom stotom nastupu odustao. Lotus je došao do cifre od 160. podijuma, a Renaultovi motori do 70.
Piquet na djelu. @Ferrari je već to postavio na temi za ovogodišnju VN Mađarske, ali moram ponovit, jbga.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lYKS198JdZE[/youtube]

1997., zamalo senzacija.
slika
Ovo je podloška. :mrgreen:
DIN 125.
Takvo jedno maleno govno, možda od malo specijalnijeg materijala nego obična (ali opet u rangu cijene cca. 50c) je koštala D.Hilla pobjede. Ali koštala je i prve pobjede ekipu Arrowsa, motor Yamahe i gume Bridgestone (u slučaju Arrowsa i Yamahe jedinih pobjeda), a na kraju sezone možda i MSa titule. Podloška je prouzrkovala kvar pumpe, pa Damon ostao u trećoj brzini, te ga je Villeneuve pretekao. Hill i Arrows su bili odlični taj vikend. Kvalifikovao se kao treći (MS je uzeo PP), na početku je odmagli sa MSom naprijed, potom ga i pretekao (MS je koji krug poslije upao u probleme, na kraju se nekako dovukao do 4. mjesta), te napravio nekih 35-40sec ispred Villeneueva. Na žalost, desila se "podloška", te je Villeneuve osvojio 100. pobjedu za Williams. Treći je bio Herbert u Sauberu. Taj Hillov podijum je bio 8. i posljednji za Arrows, a motor "Petronasa" je prvi put ostvario podijum, Yamahin drugi i zadnji puta, a Renault opet 240. HHF je napravio FL (100. za motor Renaulta). Shinya Nakano je zadnji put bio u bodovima.

Re: Povijest F1

Postano: 10.08.2017., 10:35
Postao zekohonda
'95. sam imo rodbinu iz njemačke kao goste, i gerhard nijemac što je oženio jednu 'našu' je veliki schumacherov fan i podjebavo me kako je 'moj' hill loš. nisam se mogo branit, loš je bio. :(
i '97. opet oni na ljetovanju , oni došli s kupanja, ja gledam utrku i pita me on ko vodi, a ja osmijehom od uha do uha, ponosno 'hill!'. a on on u čudu, wtf...a ja još malo soli na ranu, - hill je prestigo tvoga mihchaela. - pa kako, što se dogodilo? gerhard prati f1, pa je znao da je arrows te godine bio očajan. te njegove grimase, čuđenje...neprocjenjivo. :mrgreen:

Re: Povijest F1

Postano: 10.08.2017., 11:12
Postao Frantic
zekohonda je napisao/la: 10.08.2017., 10:35 '95. sam imo rodbinu iz njemačke kao goste, i gerhard nijemac što je oženio jednu 'našu' je veliki schumacherov fan i podjebavo me kako je 'moj' hill loš. nisam se mogo branit, loš je bio. :(
i '97. opet oni na ljetovanju , oni došli s kupanja, ja gledam utrku i pita me on ko vodi, a ja osmijehom od uha do uha, ponosno 'hill!'. a on on u čudu, wtf...a ja još malo soli na ranu, - hill je prestigo tvoga mihchaela. - pa kako, što se dogodilo? gerhard prati f1, pa je znao da je arrows te godine bio očajan. te njegove grimase, čuđenje...neprocjenjivo. :mrgreen:
Znaš šta je zanimljivo.
Što je to jedna od rijetkih trka koju nisam gledao direktno (ostavljeno je da se snima, naravno).
A igrom slučaja sam tad bio na ljetovanju u Štikovici (Zaton) pored Dubrovnika.
Da smo se "znali" (mislim ni sad se ne znamo "uživo" :mrgreen: ),.....
Iznenadilo me je kada sam naknadno čuo da je Hill bio drugi, a pogotovo kad sam vidio kakav je Arrows bio taj vikend, tj. da je vodio do 3 kruga prije kraja sa skoro 40sec prednosti.

Re: Povijest F1

Postano: 10.08.2017., 12:42
Postao zekohonda
javi se drugi put kad budeš u blizini!

Re: Povijest F1

Postano: 10.08.2017., 14:23
Postao Frantic
zekohonda je napisao/la: 10.08.2017., 12:42 javi se drugi put kad budeš u blizini!
Obavezno :pivo:

Re: Povijest F1

Postano: 10.08.2017., 14:32
Postao croatic f1
Ovo Piquetovo pretjecanje Senne je čista umjetnost, mislim da nije pogrešno reći da je najbolje ikad :klanjam: Inače, legenda kaže da je spomenuti srednji prst Piquet Senni pokazao baš tijekom pretjecanja :mrgreen:

I ova Hillova vožnja na istom mjestu '97. je također nešto fenomenalno, mislim da i tu možemo pričati o izvlačenju 120% iz bolida :thumbs:

Re: Povijest F1

Postano: 11.08.2017., 12:05
Postao Frantic
11.08.1916. rođen je Johnny Claes. Kao vozač nije bio uspješan. Vozio je Francuze (Talbot, Gordini, Simca), te privatne Connaughte, Maseratije i Ferrarije, ali bez uspjeha u 23 starta. Međutim, vjerovatno je najbolji Jazz trubač od svih F1 vozača ikada, a čak i je svirao u bandu Jacka Kluggera (ko god to bio). Umro od posljedica tuberkuloze 03.02.1956.

11.08.1984. rođen je novopečeni prvak Formule E, Lucas di Grassi. Zanimljivo u prvoj sezoni je bio treći, u drugoj durgi, u trećoj prvi. Vozio je svašta nešto (u F1 je vozio Virgin, 2010.), prije toga F3 i GP2, a u seniorskim kategorijama V8 supercar, Stock Car Brazil, WEC (drugi ukupno 2016.), a na Le Mansu ima 1 drugo, 2 treća i 1 četvrto mjesto. U svim kategorijama je bio ili visoko plasiran na kraju sezone ili je bio užasno loš.

11.08.1991. vožena je VN Mađarske. Pobjeda Senna, ali ne lagana, nakon osvajanja PPa. Iza je završio Williamsov dvojac, Mansell i Patrese. FL je postavio Gachot u Jordanu, ali je u pazi do VN Belgije napravio sranje u taxiju u Londonu, pa ga je zamijenio jedan mladi Švabo (ali to je već druga priča). To je bio i jedini FL za Gachota (ujedno je zajebao Sennu za Grand slam), kojem je karijera nakon toga krenula nizbrdo, te prvi za ekipu Jordana.

5 godina poslije, ponovo VN Mađarske. PP osvaja onaj gore pomenuti Švabo (sada već dvostruki svjetski prvak), ali evidentno nadmoćniji Williamsi slave dvostruku pobjedu. Villeneuve svojom trećom pobjedom i Hill sa drugim mjestom, uz postavljen 19. (i posljednji) FL u karijeri, osiguravaju Williamsu 8. konstruktorsku titulu (od ukupno 9., zadnju su osvojili naredne godine), a 4. u posljednjih 5 sezona. Treći je bio Alesi, nakon što je onaj Švabo odustao sa treće pozicije 6 krugova prije kraja, zbog problema sa gasom.

Re: Povijest F1

Postano: 12.08.2017., 22:07
Postao Frantic
12.08.1979. vozila se VN Austrije. Staza je pogodovala turbo motorima, pa Arnoux uze PP (svoju prvu), ali je loše startao, potom se probijao i ganjao vodećeg Jonesa, postavio i FL. ali je zbog nestanka goriva 4 kruga prije kraja (!!) :prcnjau: završava krug iza pobjednika (uspio se nekako dovući do boxa gdje su mu dosuli čorbe). A pobjednik je bio upravo Jones, dok su se na podijum popeli još Villeneuve i Lafitte.

12.08.1990. vožena je 5 trka na Hungaroringu, koju je uživo pratila i moja malenkost. Konfiguracija staze je izgleda odgovarala Williamsima, koji su lockali prvi startni red, Boutsen (jedina PP u karijeri), te Patrese. Senna iznenađujuće loš u kvalama (na 4. mjestu iza Bergera), Prost užasan (na kvalama 8., odustao polovinom trke zbog mjenjača, sa 7. pozicije). Boutsen je PP pretvorio u pobjedu, teškom mukom zarađenu, jer je Senna ipak na kraju zaostao 0,3sec. To mu je bila 3. i zadnja pobjeda, odnosno 15. i zadnji podijum. Patrese je postavio FL. Piquet se nekako uspio dovući (usljed nekih odustajanja i zadržavanja u boxu) sa 9. mjesta na treće. Alex Caffi je vozio 50. trku. Još jedan primjer Ayrtonovog traženja "gapa" (silovanja), Pukom srećom nije imao oštećenja. Bilo je na drugoj strani staze pa nisam mogao vidjeti.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pwlTsWEtDa0[/youtube]
[ link do slike ]

Re: Povijest F1

Postano: 13.08.2017., 17:54
Postao Frantic
13.08.1944. rođena je Divina Galica. Jedna od 5 dama koje su se okušale u takmičarkom dijelu nekog GP vikenda. Na žalost od 3 "entrya" nijednom se nije uspjela kvalifikovati za trku (1x u Surteesu, 2x u Heskethu). Najbolje se snašla u Shellsport seriji sa bolidom Surteesa 1976. i 1977. Bila je i skijašica, a učestvovala je na ZOI 1968. i 1972.

13.08.1972. vozila se trka za VN Austrije. Pobijedio je Fittipaldi (5. pobjeda u karijeri), ispred 2 Mclarena (Hulme i Revson). Fittipaldi je postavio najbolje vrijeme u kvalifikacijama, ali je na startu bio najbolji Stewart, koji je poveo dok ga nisu snašli problemi (završio izvan bodova). FL je odradio Hulme, dok je naganjao Brazilca, a zaostao je za njim nešto malo preko sekunde. Fittipaldi je pobijedio u rezervnom bolidu (sa brojem 31, njegov je imao broj 20).

6 godina poslije, ponovo na istom mjestu. Leteći Šved Peterson (Lotus) je ostvario zadnju PP (14.), zadnju pobjedu (10.) i zadnji FL (9.), prema tome i zadnji Triple. Drugo i treće mjesto su osvojili Depailler (Tyrrell) i Villeneuve (Ferrari). To je bila 70. pobjeda za Lotus, a Villeneuve je prvi puta bio na pobjedničkom postolju. Trka je prekinuta nakon 7 krugova zbog strahovtog pljuska i nastavljena nakon što se kiša smirila. peterson je dominantno pobijedio sa skorov 50sec prednosti, dok je Andretti (vodeći u prvenstvu) imao kontakt sa Reutemannom te je odustao. Reutemannu su suci pomogli da se vrati na stazu, ali je kasnije bio DSQ. Chapmanova ekipa je osigurala i konstruktorsku titulu. Od 26 startera 8 vozača je osvojilo, ili će tek osvojiti, titulu prvaka, a čak 21 vozač je pobijedio ili će pobijediti u budućnosti. Dakle jedan od "najtrofejnijih" gridova ikad.

13.08.1989. vožena je VN Mađarske. 15. pobjedu u karijeri je ostvario Nigel The brk, ispred Senne i Boutsena. Patrese je startao sa PPa (30. PP za Williams), te je vodio preko 50 krugova sve dok se nije ukazao problem sa hladnjakom, zbog čega je i odustao (nakon što su ga pretekli i Senna i Mansell). Englez je bio "on fire", (postavio i FL), ali nije uspijevao preteći Sennu dok nisu došli do Johanssona kojeg su trebali obići za čitav krug.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qAlULf9EDBw[/youtube]
Koliko je Mansell bio brži, pokazuje i činjenica da je do kraja trke za 19 krugova napravio 26 sekundi prednosti. A startao je sa 12 startne pozicije.
Za motore Honde to je bio 100. podijum, a za renaultove 150. trka. A za Boutsena je to bio 100 GP vikend.

Opet 6 godina poslije, isto mjesto. Grand Slam Damona Hilla (na 50. GP vikendu, ne i startu). Ta PP mu je bila 10., a zajedno sa DCijem je lockao prvi red za ekipu (btw, Williamsova 80. PP). Williams je imao duplo slavlje jer je DC završio kao drugi. MS je uspio nakon boxa preći DCa, ali mu je 4 kruga prije kraja crko motor. Treće mjesto je osvojio Berger u Ferrariju. Barrichello (Jordan)je bio na trećem mjestu do zadnje krivine kada mu je takođe crko motor, a svi iz ekipe su ga čekali na zidu. Nakon toga, vjerovatno zbog sujevjerja Eddie je zabranio da se članovi ekipe penju na zid u znak proslave, dok bolid ne prođe crno-bijelu zastavicu.
Taki Inoue je bio udaren od strane Safety cara (Tatra 623 :prcnjau: ) dok je gasio požar na svom Footworku.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NmGoTJFzh9Y[/youtube]
Vidi se malo Rubensov Jordan dok ga Berger & Co. prolaze na izlau iz zadnje krivine.
Inoue-Tatra incident
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ceEtPtAtSfg[/youtube]
slika
slika

Hungaroring, 13.08.2000. Odličan start Hakkinena (sa 3 pozicije), kada je zaskočio i DCa, te MSa (koji je bio na PPu), nakon čega jse nije više osvrtao te je odjurio do svoje 17. pobjede (usput je odradio i FL trke), preuzeo vodstvo u poretku vozača ispred MS (završio je drugi), dok je zajedno sa DCijem (završio treći) donio Mclarenu i vodstvo u poretku konstruktora.

Re: Povijest F1

Postano: 14.08.2017., 11:56
Postao Frantic
14.08.1942. rođen je Keith Jack "Jackie" Oliver. Danas je zaokružio 3 frtalja. Vozio za lotus, BRM, Mclaren i Shadow. U 50. startova sakupio 2 podijuma, 1 FL i 13 bodova, ali zato ima pobjedu na Le Mansu sa imenjakom Xom u Fordu GT40. Njegovo prezime je slovo "O" u imenu ekipe ARROWS, čije je bio jedan od osnivača i suvlasnika, dok jedan dio svog udjela nije prodao Footworku 1991., zatim drugi dio 1993. i TWRu, a 1999. i ostatak.

14.08.1960., vožena je VN Portugala u Portu. Dvostruka pobjeda Cooper-Climaxa. Pobjedu je odnio Brabham, te je odbranio titulu osvojenu prethodne godine, a iza njega je Mclaren. Brabham je stigao do 10. podijuma (i 7. pobjede). Treći je bio Clark, što mu je bio prvi podij u karijeri. Vikendom je do kvara hladnjaka dominirao Surtees u Lotusu sa ostvarenom PPom (prva). Potom je loše startao (4. nakon starta), probio se naprijed, poveo (postavio i FL, takođe prvi), ali je odustao nakon 37 krugova, te je Brabham lagano pobijedio ispred Mclarena sa skoro minutom prednosti. Trku je startalo 6 Coopera, 4 Lotusa, 3 BRMa i 2 Ferrarija.

14.08.1977. na VN Austrije, opet pobjeda jednog Australca. Alan Jones je ostvario svoju debitantsku pobjedu (ujedno i prvi podijum), kao i jedinu pobjedu za ekipu Shadowa. Na podijumu su se našli još Lauda (30. podijum u karijeri), koji je startao sa PPa, te HJ Stuck (Brabham-Alfa), sa drugim i zadnjim podijumom u karijeri. A da je Brabham bio dobar pokazuje i FL, kojeg je postavio Watson. 100 GP vikend za Emersona Fittipaldija.

6 godina poslije na istoj stazi, pobjeda Prosta, ispred Arnouxa, te Piqueta, dvojice glavnih konkurenata za titulu. Ferrariji su lockali prvi red (Tambay je bio na PP, što je bila ujedno i jubilarna 100. PP za Ferrari), te poveli trku (Tambay je poslije odustao zbog paljenja). Prost je pretekao Arnouxa par krugova prije kraja, te je tako ostvario svoju 9. i Renaultovu 15. pobjedu, uz postavljen najbrži krug trke. Piquet je ostvario svoj 20. i Brabhamov 110. podijum. Cheever je vozio 50. F1 trku.

14.08.1994. MS na Huingaroringu ostvaruje triple. Iza se plasirao Hill, dok je prvi (od 2 uzastopna i 2 ukupno u karijeri) podijum, trećim mjestom ostvario Max Verstappen Sr. MSov FL je bio ujedno i 20. za Benetton. Beretta je vozio zadnju trku, a Hakkinen jednu trku bio BANovan zbog sudara na VN Njemačke. Mijenjao ga je Alliot.

Re: Povijest F1

Postano: 15.08.2017., 11:43
Postao Frantic
15.08.1971., VN Austrije. Dominacija Joea Sifferta i BRMa ( :prcnjau: ). Čovjek je odradio Grand slam. To mu je bila 2. i zadnja pobjeda (kao i PP.), te 4. i zadnji FL. 4sec iza (ali samo zbog činjenice da Siffertu malo "olabavila" guma) je završio Fittipaldi (Lotus), a treće mjesto (i svoj jedini podijum) je osvojio Tim Schenken (Brabham). Iza se desio pomor favorita (Stewart, X, Regazzoni, Cevert,....), što je Stewartu osiguralo drugu titulu svjestskog prvaka, jer je 3 trke prije kraja otišao na nedostižnih 32 boda prednosti ispred Xa. Na toj trci je debitovao Niki lauda, a Siffertova pobjeda i PP su bile 15., odnosno 10. za ekipu BRMa.

5 godina poslije, isto mjesto. Prva pobjeda Johna Watsona, a jedina za ekipu Penskea (a treći i posljednji podijum). Na podijumu su bili još Laffitte (Ligier), te Gunnar Nilsson (Lotus). Hunt je imao PP (10. za Mclaren), loše je startao, postavio FL ali ipak nije mogao bolje od 4. mjesta. Zadnja trka Lelle Lombardi, a prva za hansa Bindera. To je ujedno i zadnja trka koju je propustila ekipa Ferrarija (14 dana prije, desio se "Lauda na Nurburgringu").

15.08.1982., i dalje smo na Osterreichringu. Debi pobjeda De Angelisa (vozeći Lotus), sa jednom od najmanjih razlika ikada (Marko je nedavno pisao o tome). Rosberg stariji je bio drugi u svom Williamsu, a Laffitte u Ligieru treći. Colin Chapman (opet, ako što reče Marko nedavno) zadnji puta bacio svoju kapu u vis u znak pobjede, a to je bila i zadnja pobjeda nekog Lotusovog bolida kojeg je "konstrusiao" Chapman. PP i FL je uzeo Piquet, ali ga je habala elektrika, te je odustao.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sjrIbQIjwsU[/youtube]
[ link do slike ]

Selimo se u Mađarsku. 15.08.1993. svijet je prisustvovao prvoj pobjedi Damona Hilla. Završio je ispred Patresea, kojem je to bio zadnji (37.) podijum u karijeri, te Bergera, kojemu je to bio jedini podijum te sezone. 30. PP je ostvario prost, ali mu se bolid ugasio na warm up krugu, te je startao zadnji. Potom je u trci postavio FL, ali je zbog problema sa zadnjim krilom ostao u boksu 7 krugova. Mclarene je mučio gas, MSa ovjes, te je Hill praktički ostao bez konkurenata (Patrese i Berger zaostali preko minut i 10 sekundi). Derek Warwick u Footworku je osvojio svoje zadnje bodove. Ujedno, to je bila i prva pobjeda bolida sa startnim brojem "0".

6 godina poslije, dupla pobjeda Mclarena. Mika pa DC. DC je postavio FL 8 krugova prije kraja, te tako oštetio Hakkinena za triple (i za Grand slam). Prvoplasirani u prvenstvu, Irvine, je završio treći i zadržao vodstvo od 2 boda ispred Finca. 300. podijum za Mclaren, 30. PP za Mercedesov motor, te 20. pobjeda za Bridgestone gume.

5 godina poslije toga (2004.), Ferrari je duplom pobjedom obezbijedio konstruktorsku titulu. MS je napravio Grand Slam (zadnji), a Rubens osim što je osvojio drugo mjesto, imao je i drugu startnu poziciju, drugi najbrži krug u trci, te je čitavo vrijeme proveo na drugom mjestu. Dupli Grand slam. Taj FL je bio 180. za Ferrari. Treće mjesto je uzeo Alonso, nekih 40sec iza Rubensa. Upravo je Alonso napravio naredni Grand slam, tek kroz 6 godina, na VN Singapura. MS je to bila 7 uzastopna pobjeda, čime je izjednačio Ascarijev rekord (doduše postavljen u 2 sezone), a da nije bilo Monaka, tunela i Montoye, možda bi to bila i 13. uzastopna pobjeda. To je bila i zadnja godina u kojoj je pobjednik VN Mađarske postao šampion, a Ferrai je čekao na narednu pobjedu 11 godina (Vettel prije dvije godine). Puno stvari za relativno nezanimljivu trku.