Jučer nisam imo snage da pišem, jerbo sam crko na poslu od umora.
Tako da ćemo danas odraditi dupli program.
Dakle, na dan 06.07. održano 6 trka u Francuskoj i 2 V.Britaniji.
1952., Rouen Les Essarts. Trostruka pobjeda Ferrarija. Na podiju je bio trio Ascari - Farina - Taruffi, s tim što je Ascari totalno izdominirao, sa Grand slamom. Farina je zaostao krug, a Taruffi čak 2 kruga, ostali 3 i više krugova. Sa ta 3 podijuma ferrari je stigao do cifre od 20. Phillipe Etancelin u Maseratiju je vozio zadnju trku u karijeri.
6 godina poslije, Rheims. Hawthorn (ferrari), Moss (Vanwall), Von Trips (Ferrari). Treća i zadnja pobjeda Hawthorna u karijeri, te jedina u toj sezoni, kada je i postao prvak. On i Keke Rosberg su jedini prvaci, koji su to ostvarili sa 1 pobjedom u sezoni. P.Hill je debitovao na toj trci, Luigiju Mussu je to bila zadnja trka (pisao sam sinoć o tome, imao je tešku nesreću, pa je kasnije podlegao povredama u bolnici, kao i kasnijoj sudbini još petorice sudionika te trke), kao i jednom od najvećih, a to je JM Fangio, koji se od trkanja u F1 oprostio sa 4. mjestom u Maseratiju. Ferrari je već stigao do 90. podijuma. Takođe Hawthornov Grand slam.
1969, Charrade (Francuski mini-Ring). Dvostruka pobjeda Matre u poretku Stewart - Beltoise, ispred Xa u Brabhamu. Cosworhovom motoru to je bila već 20. pobjeda i 40. podijum. I Stewartov Grand slam. Samo su trojica prvoplasiranih završili u istom krugu. Na trci je nastupilo samo 13 bolida (2 Matre, 3 Brabhama, 3 Mclarena, 4 Lotusa i Ferrari - Amon The Baxuz).
1975., Paul Ricard. Pobjeda Laude, koji je startao sa PPa (Ferrarijev 75. PP), ispred Hunta u Heskethu i Massa u Mclarenu (Mass je ostvario taj dan svoj jedini FL). laudin 10. podijum, a debi trka za JP Jabouillea. Taj massov FL, koji je bio bolji od Laudinog FLa za 0,02sec, koštao je Laudu Grand Slama. Trojica prvoplasiranih su završili u 2,3sec.
1986., Paul Ricard (skraćeni). Na postolju su Mansell, Prost i Piquet. Senna je startao sa PPa, ali je izletio zbog neke mrlje ulja (slično kao i prethodne godine). Mansell je do svoje 5. pobjede došao uz postavljen FL i nakon izmjena u vodstvu sa Prostom, a zajedno je sa Piquetom osigurao Williamsu 70. podijum.
2003., Magny-Cours. Dupla pobjeda Williamsa. Pobjedu odnosi Ralf, ispred Juana, te starijeg brata. Ralf je startao sa PPa, vodio sve krugove, a Juanov FL, ga je zakinuo za Grand Slam (hmmm, 06.07., sve ili Grand Slam ili zamal Grand slam). Ralfu je to bila i zadnja pobjeda, Michaelu 120. podijum, a HHFu jubilrani 150. GP, kao i ekipi Renaulta. To je ujedno i zadnja Williamsova dvostruka pobjeda u F1. Jedna zanimljivost vezana za Minardi. Jos verstappen je u Q1 bio prvi, jer se staza sušila. To je bio JEDINI puta da se Minardi našao na prvom mjestu nekog "timesheeta" u bilo kojem dijelu vikenda (treninzi, Q i trka).
2008., Silverstone. Heh, ovu sam gledao na moru, dobro se sjećam. Nije bio Grand slam (ni blizu), ali jedna odlična vožnja Lewisa po kišom natopljenoj stazi (nije u rangu Doningtona 1993., ili Catalunye 1996., ali odlična). Završio je ispred Heidfelda (10. podijum za njega) i Barrichella (9. i zasad zadnji podijum za ekipu Honde). Kovalainen je na tom GPu imao jedinu PP u karijeri, a Kimi je ostvario FL. Massa se izvrtio u prvom krugu, nakon toga još 1-2 puta i zavšio 2 kruga iza (sušta suprotnost njega i Hamiltona u odnosu na zadnju trku te godine u Brazilu). Massa, Kimi i Lewis su nakon trke imali po 48 bodova, a Kubica 46.
Prije 3 godine, opet smo u Silverstoneu. Ponovo Lewisova pobjeda, kojom se izjednačio sa Stewartom po broju (27.), ali tek nakon crkavanja Rosbergova mjenjača. Iza su bili Bottas i Ricciardo. Trka je ukupno trajala 2,5 sata, zbog Kimijevog krša u prvom krugu, kada je nastradao i jadni Massa (njegov, 200. jubilarni natup), te smo imali :crvena zastava: dok su se popravile barijere. Rosberg je imao PP , a Lujo FL.
[youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=2XM6VgYoaF0[/youtube]
Prelazimo na današnji dan.
07.07.1936. rođen Jo Siffert, Šveđanin. Imao 2 pobjede, 2 PPa i 4 FLa, uz 6 podijuma, te 2 pobjede u klasi na Le Mansu sa Porscheom (1966. i 1967.). U F1 se držao Engleza (Lotus, Brabham, Cooper, BRM, March). Poginuo na nekoj manje bitnoj trci u Brands Hatchu 24.10.1971. Učestvovao je na 100 GP vikenda, ali je imao 96 startova.
07.07.1959. godine rođen je mlađi brat pop-rock pjevačice Gianne Nannini, Alessandro Nannini. Počeo je u Minardiju, a najbolje trenutke je doživio u Benettonu. Ima i jednu pobjedu u Japanu 1989., nakon 3.14zdarije Prost-Senna i kasnije Sennine DSQ. Prije F1 je vozio Le Mans, gdje je sa Lancia-Ferrari LC2 Martini postavio FL 1984. 12.10.1990. je doživio helikoptersku nesreću blizu Siene, kada je umalo izgubio desnu ruku, ali su mu je doktori uspjeli spasiti (da ne kažem "prišiti", inače vrlo slično Kubici). međutim, to ga je odvojilo od F1. Kasnije se vratio u DTM sa Alfom, ali bolje od nekoliko pobjeda i 4. mjesta u ukupnom poretku 1994., mije mogao.
Što se tiče trka, 5x Francuska, po jedna na Ostrvu i Njemačkoj.
1957., Rheims. Fangio (Maserati) ispred Mussa i Collinsa u Ferrarijima. Fangio sa PPa, Musu FL (jedini u karijeri). Samo njih trojica su u istom krugu. Fangiova predzadnja pobjeda.
1968., Rouen. X (Ferrari), Surtees (Honda), Stewart (Matra). Prva pobjeda Xa, prva PP Rindta (Brabham), prvi i jedni FL za P.Rodrigueza (BRM), a 10. podijum za Stewarta. Debi Vica Elforda (Cooper), a zadnja trka (okončana tragično) za Jo Schlessera (Honda). Više o tome u RIPu.
1974., Dijon. Peterson u Lotusu, ispred 2 crvena (Lauda i Regazzoni). Lauda je startao sa PPa, ali je zapao u probleme sa upravljanjem, te ga je Šveđanin pretekao. Scheckter je ugrabio 4. mjesto i prvi FL u karijeri. Kuriozitet ove trke je činjenica da je to bila jedina trka kada su postavljena vremena po krugu ISPOD JEDNE MINUTE. To je uspjelo čak dvanaestorici vozača u kvalifikacijama. X, koji je bio 13. imao je vrijeme tačno minutu (tada se zaokruživalo na 2 decimale). Laudin PP (58,79 sec) je tako ostao NAJBRŽI krug ikada u F1 na nekoj stazi, na nekoj sesiji.
1985., Paul Ricard. Piquet (Brabham), Rosberg (Williams), Prost (Mclaren). Rosberg je imao PP i FL (prvi u karijeri). Prostov 30. podijum, 35. i zadnja pobjeda za Brabham (usput, 120. podijum). Prva pobjeda Pirellija nakon provratka (prije, a i nakon toga nakon toga su opet odlazili, pa se vraćali).
1991., Magny-Cours. Mansell, Prost, Senna. Prva trka na Magny Courseu. Patrese je očajno startao sa PPa i pao na 10. mjesto. Mansel je uz pobjedu uzeo i FL (dvadeseti). To mu je bio 40. podijum, a Senna je ostvario 60. podijum. Posrche je napustio Footwork (ili obratno, jer je motor bio krš krševa). Mansell je 17. pobjedom izbio na čelo liste Engleza sa najviše pobjeda (ispred Mossa, sa 16). Opet napominjem, Jimmy i Jackie us Škoti.
2002. se vozilo u Silverstoneu. Dvostruka pobjeda Ferrarija (MS-Rubens), po kiši. Rubens je postavio FL, a sa PPa je krenuo JPM, ali je on dospio samo do najnižeg mjesta na podijumu. Vodio je po suhom, ali kada je zapadala kiša, MS ga je brzo prošao. Michaelova 60. pobjeda, a Rubensov 30. podijum. Pobjednička ceremonija je malo odgođena jer je neki "serial prankster" po imenu Karl Power došao i popeo se na najvišu stepenicu podijuma.
Prije 4 godine, mali Ring. Pobjeda Vettela (30. u karijeri), ispred 2 Lotusa, Kimi i Romain. Hamilton je imao PP, a Alonso FL (20. u karijeri). Vettel je tako postao tek 6. vozač koji je stigao do 30. pobjede. Kimi je na kraju stisnuo Vettela, ali je ostao kratak za sekundu. Zasad, zadnja trka održana na malom Ringu.