Stranica: 53/115.

Re: Povijest F1

Postano: 05.07.2017., 07:29
Postao Frantic
DaveGilmour je napisao/la: 05.07.2017., 01:44 Frantiče opasnu igru igraš, objavljuješ pregled dana 4 minute prije ponoći :zubo:

Znao sam da je Mečka u svojoj prvoj inkarnaciji bila dominantna, ali nisam znao da su dominirali već od prve utrke.
Prvi Mercedesov stint u F1 se najbolje može opisati onom slavnom ''Veni, vidi, vici''. Tko zna koliko bi ta dominacija trajala da se nisu povukli zbog tragedije u Le Mansu.
Sorry, nisam stigo ranije, jbga. :mrgreen:
Znalo se desiti i da prođe ponoć. :rofl:
Dominacija je bila potpuna.
Mislim da je kod Benza W196 bilo nekakvo direktno ubrizgavanje goriva (nešto tako, nekakva primitivna verzija), a ne klasični karburatori, zatim ventili koji su išli na polugu (ne na oprugu), obilnu upotrebu aluminijuma i magnezijuma, te neke novotarije oko kočnica i ovjesa, itd,....
Druga stvar. Bolid je kasnio. Izgleda da je bilo problema u razvoju, a i švabe su htjele da ga "ispoliraju" do vrhunca i riješe svih dječijih bolesti. Fangio je potpisao za ekipu, ali je čekajući bolid prve dvije trke 1954. vozio Maserati (i pobijedio obje), da bi potom sjeo u 196 i nastavio dominaciju.
E sad, šta bi se desilo da se nisu povukli?
Po mom mišljenju dominirali bi sve do pojave malih britanskih okretnih auta sa nazad postavljenim motorom pred kraj 1950-ih (Cooper, Lotus,....). Kako su preoteli primat Talijanima, tako bi ga izgubili od Britanaca.
ŠBBKBB

Re: Povijest F1

Postano: 05.07.2017., 11:39
Postao DaveGilmour
Frantic je napisao/la: 05.07.2017., 07:29 E sad, šta bi se desilo da se nisu povukli?
Po mom mišljenju dominirali bi sve do pojave malih britanskih okretnih auta sa nazad postavljenim motorom pred kraj 1950-ih (Cooper, Lotus,....). Kako su preoteli primat Talijanima, tako bi ga izgubili od Britanaca.
ŠBBKBB
To i ja mislim. Najvjerojatnije bi dominirali, ili u najmanju ruku bili izuzetno konkurentni, sve do 1959. i pojave revolucionarnog Coopera.

Re: Povijest F1

Postano: 05.07.2017., 12:12
Postao HeatBlast44
Inače sam ljubitelj Mečke, ali te njihove pobjede mi nisu baš za računanja, jer su koristili auto, ne bolid, ne može F1 sa blatobranima, open-wheel treba da bude. Opet, prva trka i odmah pobjeda samo potvrđuje onu njihovu "najbolje ili ništa" :)

Re: Povijest F1

Postano: 05.07.2017., 12:43
Postao Frantic
HeatBlast44 je napisao/la: 05.07.2017., 12:12 Inače sam ljubitelj Mečke, ali te njihove pobjede mi nisu baš za računanja, jer su koristili auto, ne bolid, ne može F1 sa blatobranima, open-wheel treba da bude. Opet, prva trka i odmah pobjeda samo potvrđuje onu njihovu "najbolje ili ništa" :)
Od 12 trka na kojima je W196 uzeo učešće, na 4 je imao blatobrane, tzv. Streamliner verzija "Monza" (VN Francuske 1954, VN V.Britanije 1954. i VN Italije 1954, odakle je i dobio nadimak, te VN Italije 1955.).
Na te 4 trke je imao 3 pobjede, 2 druga mjesta, 2 četvrta, 1 sedmo i 4 odustajanja.
Na ostalih 8 trka je vozio klasični "open-wheeler", te je ostvario je 6 pobjeda, 3 druga mjesta, 3 treća, 3 četvrta, 1 peto, 1 deveto, 8 odustajanja, te čak jedan DNQ (Hermann se povrijedio na treningu te sezato vodi kao DNQ, a njegov auto je preuzeo Simon).
Open-wheeler je čak imao četvorostruku pobjedu na Silverstoneu 1955. (Moss-Fangio-Kling-Taruffi), tako da je u najmanju ruku, uspješan kao i "streamliner".
Tako da ti tvrdnja baš i ne stoji.
A evo Djeda i Nikice u open-wheeler i stremliner verziji W196, na starom (zaraslom) dijelu Hockenheima
[ link do slike ]

Re: Povijest F1

Postano: 05.07.2017., 12:45
Postao senja
Meni se više sviđa ovaj pokriveni.

Re: Povijest F1

Postano: 05.07.2017., 12:49
Postao Frantic
senja je napisao/la: 05.07.2017., 12:45 Meni se više sviđa ovaj pokriveni.
Ma naravno. :trep:
:pivo:

Re: Povijest F1

Postano: 05.07.2017., 12:54
Postao HeatBlast44
Ja bih iskreno za streamliner (da ne znam da je F1 bolid) rekao da je Le Mans auto, aaa za ovaj lijevi odmah znaš šta je. Jednostavno se radi o DNK F1, a sad što tad nije bilo nekog pravila što se blatobrana tiče, to je druga stvar :)

Koliko znam W196 open-wheel je poslije onog Ferrarija 250 GTO, te 335S, najskuplje auto na svijetu.

Meni se više sviđa open-wheeler, mada i ovaj zatvoreni je ljepotica :)

Re: Povijest F1

Postano: 05.07.2017., 12:56
Postao DaveGilmour
''Type Monza'' je bio bolid kojem su odgovarale brze staze s puno ravnica i pokojim sporim zavojem između tih ravnica. Klasični primjer takve staze je Reims. Monza je s druge strane, u to doba imala tri ''prava'' zavoja ( 2 Lesma i Parabolicu) tako da je i na toj stazi ''Type Monza'' super funkcionirao.

Na Silverstone 1954. (druga utrka Mercedesa u njihovoj F1 karijeri) Benz je također došao s ''Type Monza'' verzijom, no kako je tadašnji Silverstone obilovao brzim zavojima do izražaja su došle sve mane te verzije W196. Upravljivost u brzim zavojima mu nije bila jača strana.
Zato su na sljedećoj utrci predstavili verziju bez blatobrana koja se zadržala do kraja 1955. (s izuzetkom Monze).

A što se tiče izgleda, slažem se s Heatom. Open-wheel all the way :pivo:

Re: Povijest F1

Postano: 05.07.2017., 13:12
Postao zekohonda
streamliner! <3
frantiče, jesi siguran da ono nije nordschleife?

Re: Povijest F1

Postano: 05.07.2017., 13:20
Postao DaveGilmour
I meni liči na Nordschleife.

Re: Povijest F1

Postano: 05.07.2017., 13:47
Postao croatic f1
Na linku od ove slike piše da je Hockenheim, ali Zeko i Dave su u pravu, Nordschleife je u pitanju:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yo8vafQHTtA[/youtube]

Re: Povijest F1

Postano: 05.07.2017., 15:32
Postao Frantic
zekohonda je napisao/la: 05.07.2017., 13:12 streamliner! <3
frantiče, jesi siguran da ono nije nordschleife?
Sad vidim i ja da je Ring.
Na linku je pisalo da je Hockenheim.
Vidim da je asfalt išaran, kao i onaj nadvožnjak, pa kontam da je taj dio Hockena sad zapušten (kao što i jeste), te da nisu u međuvremenu pukli neku cestu iznad tog dijela staze.
Ali, definitivno je Ring(e ringe raja). :rofl:
Do mene :bonk:

Re: Povijest F1

Postano: 05.07.2017., 18:35
Postao Frantic
Da ne bi bilo 4 minute prije ponoći.... :mrgreen:

6 VN francuske i 1 Britanije je voženo 05.07.

1953. Rheims. Hawthorn (Ferrari), ispred 2 Maseratija (Fangio i GonzaLez). Prva pobjeda G-dina "leptir-mašne". Fangio je uzeo FL, dok je ascari postavio novi rekord po broju PPa, ali je dogurao do samo 4 mjesta. Međutim, trka je bila zanimljiva, a na kraju su (nakon 500km) prva 4 bila u samo 4,5sec. A gledaoci su vidjeli čak 12 izmjena u vodstvu.

1959., ista staza. 1-2 pobjeda Propetih konjića, Brooks - P.Hill. Treći je bio Brabham u Cooperu. Brooks je na putu do svoje 5. pobjede startao sa PP (što je bila Ferrarijeva 30.), te je vodio svih 50 krugova. Zajedno sa Hillom su zaokružili broj podijuma ekipe iz Maranella na 100. Stirling Moss je u BRMu postavio FL, što je ujedno bio i prvi za zelene bolide iz Bournea. Dan Gurney je na toj trci debitovao, a Hary Schell je imao 50. start. Jean Behra je u 5. (!!) Ferrariju odustao zbog motora, te je imao svađu sa team managerom (izvjesni Romolo Tavoni), nakon čega ga je nokautirao, te naravno, dobio otkaz. :prcnjau:

1970, Clermont-Ferrand. Rindt (Lotus), Amon (March), Brabham (Brabham :mrgreen: ), koje postavio i FL, te ostvario 30. podijum u karijeri. Amonu je to bila jubilarna 50. trka. PP je imao X, ali je odustao nakon 16 krugova zbog motora. Ovo je zadnja trka na "javnim cestama" održana bez Armco barijera.
Staze u clemont-Ferrandu, "Circuit de Charade" (kasnije je skraćena, naravno).
[ link do slike ]

1981., Dijon. Francuzi presretni, Prost ponajviše. Arnoux na PPu, Prostov prvi FL i prva pobjeda. Drugi i treći su Watson i Piquet (obojici je to bio 10. podijum). 5. pobjeda Renaulta, te 10. podijum. Trka je prekinuta nakon 58 krugova zbog kiše, kasnije je nastavljena, a vremena su se sabirala.

1987., Paul Ricard. Williamsi duplo, Mansell pa Piquet (prvi sa PPa, drugom FL, 20. u karijeri). Iza njih domaćin Prost u Mclarenu (skoro 50sec iza Piqueta). Hondina20. pobjeda, Johanssonova 50. trka, 140. podijum za Mclaren, te 150. trka za Patresea. Zanimljivost: najbolji atmosferski bolid (March, u rukuma Capellija) je na kvalama bio 22., sa 6 sekundi zostatka (na krugu manjem od 1:10) te 50 km/h manjom brzinom na Mistralu. :shock: Streiff u Tyrrelu (atmosferski Ford), došao ipak do 6. mjesta i prvog boda u karijeri.

5 godina poslije, ponovo pobjeda Mansella usred ničega. Imao je PP, Patrese ga je pretekao, počela je kiša, trka je prekinuta, restartovana, Mansell pretiče Patresea (ili ga ovaj pušta), pravi FL i pobjeđuje sa 50 sec prednosti ispred timskog kolege. Treći je bio Brundle u Benettonu, što mu je bio prvi podijum u karijeri (dobro, nije prvi, ali taj prethodni mu se ne broji, jer je ekipa Tyrrella popila DSQ za čitavu sezonu 1984.). Prosta nije bilo 1992., pa je to bila (uz 1984. kada je imao probleme sa točkom) jedina VN Francuske u kojoj Profesora nije bilo na podijumu (dakle oba puta opravdano). Mansell se sa 27 pobjeda izjednačio po broju pobjeda sa do tada najuspješnijim Britancem (Stewart), a bio je ubjedljivo najbolji Englez (Stewart i Clark su Škoti).

Prije dvije godine, Silverstone. Lewisova pobjeda sa PPa, i uz postavljen FL, uz malu pomoć kiše, dobro "potrefljenog" ulaska u box (Vettel je još bolje potrefio), te veliku pomoć Williamsa ( jbga, ko da su se malo pogubili kad su se našli u 1-2 poziciji). Rosberg drugi, Vettel treći. Kaže Internet da je to bila 900. trka Ferrarija (??). Jedna sadržajna trka, na kojoj je Foce India predstavila novi, VJM08B, poznat kao "onaj sa nozdrvama".

Re: Povijest F1

Postano: 05.07.2017., 18:55
Postao nigel7
šta bi volio da se f1 vozi bar jedan put na rouenu recimo ili nugbugringu

Re: Povijest F1

Postano: 05.07.2017., 19:15
Postao zekohonda
rouen-essarts...vozim je na project carsima...bolest!!!! :klanjam:

Re: Povijest F1

Postano: 05.07.2017., 20:17
Postao HeatBlast44
zekohonda je napisao/la: 05.07.2017., 19:15 rouen-essarts...vozim je na project carsima...bolest!!!! :klanjam:
To neka Francuska verzija Nordschleife? Iskreno prvi puta čujem za tu stazu :kokice:

Re: Povijest F1

Postano: 05.07.2017., 20:20
Postao DaveGilmour
Clermont Ferrand (a.k.a. Charade) je bio ''Francuski Nordschleife''.
Gore je Frantic postavio sliku te staze.

Re: Povijest F1

Postano: 06.07.2017., 10:45
Postao Clark
Frantic je napisao/la: 05.07.2017., 18:35 Kaže Internet da je to bila 900. trka Ferrarija (??).
Hmm, jesi siguran za ovo?
Službeno je Ferrarijeva 900. utrka bila na VN Belgije 2015..

Re: Povijest F1

Postano: 06.07.2017., 12:28
Postao Frantic
Clark je napisao/la: 06.07.2017., 10:45
Frantic je napisao/la: 05.07.2017., 18:35 Kaže Internet da je to bila 900. trka Ferrarija (??).
Hmm, jesi siguran za ovo?
Službeno je Ferrarijeva 900. utrka bila na VN Belgije 2015..
Nisam Klarče.
Zato sam i napisao onako kako sam napisao. :mrgreen:
Belgija je bila 2 trke poslije Britanije, pa vjerovatno postoji razlika u smislu da je Ferrari došao na neki GP vikend, a nije startao uopšte. Prva koja mi pada na pamet je VN Belgije 1982., kada je Gilles poginuo na kvalama, pa su se povukli, tj. ni Pironi nije startao trku.
A možda i nije to u pitanju, ne znam, jbga.
Uglavnom, ako je Ferrari rekao da je Belgija prije 2 godine bila njihova 900. trka, onda je to bila Belgija prije 2 godine!! :rofl:
:pivo:

Re: Povijest F1

Postano: 06.07.2017., 18:56
Postao Clark
Frantic je napisao/la: 06.07.2017., 12:28 Nisam Klarče.
Zato sam i napisao onako kako sam napisao. :mrgreen:
Belgija je bila 2 trke poslije Britanije, pa vjerovatno postoji razlika u smislu da je Ferrari došao na neki GP vikend, a nije startao uopšte. Prva koja mi pada na pamet je VN Belgije 1982., kada je Gilles poginuo na kvalama, pa su se povukli, tj. ni Pironi nije startao trku.
A možda i nije to u pitanju, ne znam, jbga.
Uglavnom, ako je Ferrari rekao da je Belgija prije 2 godine bila njihova 900. trka, onda je to bila Belgija prije 2 godine!! :rofl:
:pivo:
Nakon malo kopanja po povijesnim podacima, evo o čemu je riječ.

VN V.Britanije 2015. bila je 900. utrka za Ferrarijeve motore u Formuli 1.
Do ove je razlike došlo jer u dvije utrke u kojima Ferrari nije nastupio ipak su bili korišteni njihovi motori, ali u bolidima drugih momčadi.

U prvom slučaju je riječ o VN SAD-a 1960. u kojoj je Pete Lovely nastupio u Cooperu T45 kojeg je pogonio Ferrarijev 2.5 S4 motor.
slika

Drugi slučaj zbio se 1966. na VN V. Britanije. Vozač je bio Chris Lawrence. Bolid je ponovno bio Cooper, model T73, a Ferrarijev motor je bio 3.0 V12.
[ link do slike ]

Ono što je zanimljivo je to da oba motora nisu u biti bili F1 motori, već su bili "posuđeni" iz Ferrarijevih sportskih automobila. Onaj prvi vuče korijene iz Le Mansa 1956., a drugi od Ferrarija 250 GTO.


Kad se već spominju Ferrarijevi izostanci iz utrka Formule 1, evo još par podataka.
Službeno je Scuderia Ferrari propustila 27 F1 utrka.
To su - V. Britanija (1950., 1959., 1966.), Indanapolis 500 (1950., 1951., 1953., 1954., 1955., 1956., 1957., 1958., 1959., 1960.), VN SAD-a (1960., 1961., 1962.), VN Francuske 1962., VN Južne Afrike (1962., 1967.) VN Meksika 1966., VN Monaka 1968., VN Njemačke (1969., 1973.) VN Nizozemske 1973., VN Austrije 1976., VN Belgije 1982. i VN Švicarske 1982..

Također, postoji još pet utrka u kojima se nije pojavilo ime Scuderije Ferrari, ali se one ipak broje u njihove nastupe. To su bile VN SAD-a (1964., 1969.), VN Meksika (1964., 1969.) i VN Kanade 1969..
U tim je utrkama Ferrari nastupio pod imenom Nort American Racing Team (NART). NART je inače bila momčad u vlasništvu Luigija Chinettija, zastupnika Ferrarijevih automobila u SAD-u.