Stranica: 52/115.

Re: Povijest F1

Postano: 25.06.2017., 23:52
Postao Frantic
Da ne zaboravim, od tako dobre trke.

25.06.1949. rođen je Patrick Tambay. Počeo u Surteesu, preko Mclarena, Ferrarija, Renaulta, pa završio u Loli. 114 startova, 2 pobjede, 11 podjuma, 5 PPa, 2 FLa. Vrhunac je imao u sezonama 1982. i 1983. kada je ostvario po pobjedu, imao najbolje plasmane na kraju sezone, te učestvovao u 2 Ferrarijeve konstruktorske titulr.

Tačno 15 godina poslije, dakle 25.06.1964. rođena je legenda britanskog automobilizma, čovjek kome je Damon Hill čak 2x omogućio pobjedu (jednu pred domaćim navijačima), a treću je ostvario zbog pomora favorita, jedan od trojice što su odvezli Wankel motor do pobjede na Le Mansu ( :klanjam: ), čovjek koji je ispratio gašenje originalnog Lotusa, te transformaciju Stewarta u Jaguar, jedan od najvatrenijih navijača Lewisa Hamiltona i osoba koja se bavila proučavanjem Sunca i njegovog ponošanja u glavnom gradu Azerbejdžana, 18.06.2016. godine, a može se pohvaliti i neuspješnim pokušajem "spuštanja" Alonsu. Dame i Gospodo, jedan i jedini John Paul Johnny Herbert. 7 podijuma, 98 bodova.

Prije 11 godina odvežena je VN Kanade. Lance Stroll je imao nepunih 8 godina. Na podiju su bili trojica, tada najboljih. Alonso-MS-Kimi. Alonso je startao sa PP i vodio sve izuzev 2 puta po 2 kruga dok je bio u boxovima. Kimi je postavio FL, ali je izgubio drugo mjesto od MSa samo 3 kruga prije kraja jer je pod pritiskom malo otišao preširoko, što je i jedino zanimljivo, pored činjenice, da je Trulli napravio legendarni vozić.

To je to. I danas je održana fenomenalna trka, ali o njoj možda slijedeće godine. Ili one tamo.

Re: Povijest F1

Postano: 26.06.2017., 21:19
Postao Frantic
26.06.1955. rođen je Philippe Streiff, Francuz, vozio za renault, Ligier, Tyrrell i AGS. U 53 starta imao samo jedan podijum (VN Australije 1985.), te 11 bodova ukupno. Na predsezosnklim testiranjima 1989. doživio je nesreću i ostao prikovan za invalidska kolica.

26.06.2011. održaana je VN Evrope u Valencijni (jedina na današnji dan). Pobijedio je Vettel, ispred Alonsa i Webbera. Odlazak u box, te jedan krug u kojem je vodio Massa, uskratio je Vettelu Grand slam (ali mu je barem ostao hat-trick). Trka će ostati upamćena kao jedna od 7 trka u kojoj su svi koji su startali trku, istu i završili, ali ova je bila sa najviše bolida, 24, dok je na ostalim trkama gdje nismo imali odustajanja, imali 22 ili manje bolida. Jedna od trka sa najmanje zanimljivosti na stazi ikada.

Re: Povijest F1

Postano: 27.06.2017., 23:39
Postao Frantic
Pored Rosberga mlađeg, na današnji dan je rođen i Chris Irwin, 1942., Britanac, votio za Brabham, Lotus i BRM. Obećavao je ali ga je strašna nesreća na treninzima za 1000km Ringa odvojila od trkaćih staza. Doživio je teške povrede glave, oporavio se, ali se prestao utrkivati. Stao je na 10 nastupa i 2 boda.

27.06.1965. vožena je VN Francuske, u Clermont-Ferrandu. Pobjeda Clarka (tačnije dominacija), ispred Stewarta (BRM) i Surteesa (Ferrari). Clarkov Grand slam, 16. pobjeda i 20. PP (25. za ekipu Lotusa). Zadnja trka Jimmya sa Lotusom 25, ujedno i zadnja pobjeda tog auta.

27.06.1999. opet VN Francuske, ovaj puta u Magny-Coursu. Zanimljiva i relativno haotična trka. Pobjeđuje HHF u Jordanu, ispred Hakkinena u Mclarenu i Rubensa u Stewartu. To je bila jedina PP za ekipu Stewarta (i zadnja za Ford-Cosworth motore). DC je postavio FL. Krenulo je po suhom, završilo je sa kišom, neki su se kockali sa set-upom, Mika je imao dobar i sadržajan nastup, MS se mučio (završio na 5. mjestu), a iza njega je završio Irvine. Da su znali kako će se odvijati sezona, vjerovano bi naredili MSu da pusti Irvinea. ;)
Takagi diskvalifikovan jr je koristio gume namijenjene njegovom timskom kolegi, De La Rosi. :prcnjau:

27.06.2010., VN Evrope, Valencia. Vettel slavi, startavši sa PPa, ispred 2 Mclarena (Lewis-Jenson, koji je postavio i FL). 10. pobjeda Red Bulla, 125. za renaultove motore, a 500. nastup za Lotus (iako je taj Lotus imao dodirnih tačaka sa originalnim Lotusom, koliko i ja sa rasporedom odvoza smeća u Baden-Badenu). Desio se mali bućkuriš sa safetom i Hamiltonom, a Alonso je poslije tvrdio da je trka namještena jer je sucima trebalo previše vremena da Hamiltonu dodijele kaznu.
A sve to je započelo zbog ovoga.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iVdMJ4AryG4[/youtube]

Re: Povijest F1

Postano: 27.06.2017., 23:48
Postao HeatBlast44
Ta Francuska 1999 je bila extra trka, haos kao u Bakuu. Čak sam i snimio borbu Mike i Jeana koji je istiskao sve iz Saubera. Evo srećom FOM nije imao ništa protiv ovoga :prcnjau:

[youtube]https://m.youtube.com/watch?v=MyK7dMxPmRU[/youtube]

Re: Povijest F1

Postano: 28.06.2017., 01:34
Postao DaveGilmour
Frantic jedno pitanje (može odgovoriti i netko drugi tko slučajno nabasa na ovu temu :zubo: ).
Čitam malo što si napisao u vezi Senne u Suzuki 1990. pa imam jedno pitanje vezano za ''pogrešno'' pozicioniranje pole positiona (pitam tu jer mi se ova tema čini prikladna za to).

Pogledao sam startove Suzuke u periodu 1987.-89. i u sva tri slučaja je pole bio na unutarnjoj strani staze. Zašto je onda Senna digao toliku frku oko toga 1990. ?

Znam već sve priče oko toga kako je Balestre navodno tu i tamo pogodovao Prostu, ali ova situacija mi nikad nije bila jasna.
Zapravo ima li uopće istine u tome da je Balestre gotivio Prosta? Tako se to nastoji prikazati u filmu ''Senna'', ali budući da je taj film rađen s ciljem glorificiranja Senne rađe bih čuo mišljenje nekoga tko je to pratio u 80-ima (stari mi nije od neke pomoći jer je on sporadično pratio F1 dok ga nisam ja zarazio svojim fanatizmom :) )

Re: Povijest F1

Postano: 28.06.2017., 07:01
Postao Frantic
Valjda zato što je smatrao da PP treba biti na čišćoj (trkaćoj) putanji. Ima logike.
Zahtijevao je promjenu. Suci su to odobrili, ali je Balestre stavio "veto" na tu izmjenu i vraćeno je na staro.
Zašto je to Senna tad zabtijevao, a pretbhodne 2 godine mu nije smetalo, nećemo nikad saznati.
Jedino logično objašnjenje može biti da je to zbog toga što je i 1988. i 1989. gubio na startu od Prosta, kada je on oba puta bio na PPu i prljavijoj strani, a Prost na drugom mjestu i čišćoj strani.
Dobro, 1988. Senna je užasno startao, skoro mu se ugasio bolid.
Vjerovatno je okidač za takav zahtjev start (i komplet trka) iz 1989. Senna nije loše startao, ali je Prost opet bio bolji (zahvaljujući trkaćoj putanji), pa ga je morao ganjati, te se desilo to što se desilo. Smatrao je da je debelo oštećen sa DSQ.
Vjerovatno je zato zahtijevao promjenu strana na startu 1990., da mu se ne bi ponovo desila ista stvar (da Prost bolje starta) što je Balestre zabranio. A Prost je opet bolje startao. Svi znamo ishod.
Otprilike tako nekako.
Malo ako izguglaš vjerovatno ćeš naći još detalja, ali to je to, u principu.
I da, Balestre je bio na Prostovoj strani, te nije volio Sennu. Nije to nikakva tajna.

Re: Povijest F1

Postano: 28.06.2017., 11:29
Postao DaveGilmour
Hvala na odgovoru na Frantiče :pivo:
Nakon malo guglanja sam saznao da je Senni prije kvalifikacija bilo rečeno da će pole biti prebačen (tu ''potvrdu'' je dobio od track officialsa, a ne direktno od FIA-e), no nakon kvalifikacija je saznao da će ipak startati s iste strane kao i prethodne dvije godine. Sad su mi jasnije Sennine frustracije makar to ne opravdava ono što se dogodilo.

Re: Povijest F1

Postano: 28.06.2017., 14:41
Postao Frantic
DaveGilmour je napisao/la: 28.06.2017., 11:29 Hvala na odgovoru na Frantiče :pivo:
Nakon malo guglanja sam saznao da je Senni prije kvalifikacija bilo rečeno da će pole biti prebačen (tu ''potvrdu'' je dobio od track officialsa, a ne direktno od FIA-e), no nakon kvalifikacija je saznao da će ipak startati s iste strane kao i prethodne dvije godine. Sad su mi jasnije Sennine frustracije makar to ne opravdava ono što se dogodilo.
Da, to mu nije odobrila FIA. A kad su mu odobrili "službena lica" Suzuke, Balestre je brže bolje zabranio to. Mene uopšte nije iznenadio taj postupak (na startu). Nije opravdanje, ali je razumljivo (ja ga razumijem). Ali eto, ako se već smatra da se "utrkivao" trebao se "utrkivati". Ovo uopšte nije upućeno na račun Senne. Još je i dobro prošao. Mogao je popiti kaznu, s obzirom na to ko je bio predsjednik FIAe, koja ga je mogla koštati titule. Vjerovatno bi ga u tom slučaju, 1991. godine gledali u Indy Caru.

Da mi pređemo na pregled.

Ne toliko sadržajan datum.

28.06.1991. rođen Will Stevens. 18 startova u Caterhamu i Marussiji. Bez uspjeha. Nedavno pobijedio na Le Mansu (u klasi).

28.06.1964. vožena VN Francuske, Rouen. Dan Gurney je završio na najvišoj stepenici podijuma u Brabhamu, ispred G.Hilla u BRMu, te timskog kolege i gazde ekipe Sir Jacka, koji je postavio i FL. Bila je to ujedno i prva pobjeda Brabhama. Jimmy je (po običaju tih godina) startao sa PPa, ali se Lotus (po običaju tih godina) pokvario (kada se nije kvario obično je pobjeđivao). :mrgreen:

28.06.1998., ista VN, ali Magny-Cours. Dvostruko slavlje Ferrarija, u poretku MS-Irvine, ispred Hakkinena, koji je startao sa PPa, ali su ga oba crvena zaskočila na startu (tačnije restartu, jer se Maxu Verstappenu Starijem ugasio Stewart, a on je inače zamijenio je Kevina Magnussena Starijeg do kraja sezone) , te je tako ostalo do kraja. Mclarenu je pripao i FL, a postavio ga je DC. MSova 30. pobjeda (prepustio je Ircu samo jedan krug vodstva, zbog boxova) i 60. podijum. To je bila prva Ferrarijeva 1-2 pobjeda nakon 8 godina i VN Španije 1990. (Prost - Mansell). Nepun sat nakon toga počela je tekma 1/16 svjetskog prvenstva u fudbalu u Francuskoj. Domaći su jedva tukli Paragvaj u produžecima (Blanc u 114. minuti). :mrgreen:

Re: Povijest F1

Postano: 29.06.2017., 12:04
Postao Frantic
29.06.1921. rođen je Harry Schell. Počeo je sa Cooperom, zatim Talbot, Maserati, Gordini, Ferrari, Vanwall, BRM i završio sa Cooperom. 56startova, 2 podijuma, 32 boda. Poginuo je 13.05.1960. (pisao sam o tome u temi RIP) na nekom bezveznom eventu zbog nedostatka roll-bara (a on se zalagao za uvođenje istog, žestoko).

29.06.1980. vozilo se na stazi Paul Ricard. Pobjeda Alana Jonesa u Williamsu, ispred 2 Ligiera (Pironi, Lafitte, koji je startao sa PPa, ali su ga opočele habati gume zbog čega je pao u poretku). Jonesu ide i FL. Jubilarni 100. start za Johna Watsona i Alfu Romeo. Trka se umalo nije održala zbog rata FISA-FOCA (rezultati prethodne, u Španiji, su izbrisani). Na toj trci (tačnije vikendu) su se zadnji puta pojavili i bolidi Shadowa, ali se nisu kvalifikovali. A Mistral je bio odličan sa svojih 1,8km pravca.

29.06.1997., još jedna VN Francuske, ali ovaj put usred ničega ( :mrgreen: ). Na podij su se popeli MS, HHF i Irvine. MS dolazi do 25. pobjede, čime se izjednačio sa Jimmyjem i Nikijem na 5. mjestu, uzima hat-trick, a ostao je kratak za Grand slam zbog 2 boxa (tj. 2 kruga kada je vodio HHF). Trulli je iz Minardija zamijenio Panisa u Prostu (polomio obje noge u strašnom sudaru na prethodnoj VN Kanade; čini mi se da to nisam spomenuo, promaklo mi). 120 PP za Ferrari. Debi Norberta Fontane (mijenjao Morbidellija u Sauberu, koji je polomio ruku). Neobičan detalj se desio u zadnjem krugu. Ralf je nekad ranije izletio, pa se vratio, ali ga je stariji brat prešao za čitav krug. U zadnjem krugu (tj. zavoju) Michael propušta Ralfa nazad u krug, a istovremeno Alesi pritišće Coultharda koji izlijeće, što Ralfu donosi bod (da nije bilo tako, DC bi imao taj bod bez obzira na odustajanje).

29.06.2003. VN Evrope, na manjem Ringu. Ralf ovaj put pobjeđuje i predvosi dvostruko slavlje Williamsa, ispred JPMa. Treći je završio Rubens. Kimi je taj vikend ostvario svoju prvu PP, a držao je i najbolji krug, dok nije odustao (motor). Ralfova 5. pobjeda, Rubensov 40. podijum, 100. trka za Maxa Verstappena Starijeg, te 150. za DCa. 110. pobjeda za Williams.

Re: Povijest F1

Postano: 30.06.2017., 14:32
Postao nigel7
da li tko zna svi vozači f1 koji su poginuli u f1 1954 1958 1962 1964 1969 u kojim zavojima su poginuli na nur bugringu :koska:

Re: Povijest F1

Postano: 30.06.2017., 14:57
Postao DaveGilmour
nigel7 je napisao/la: 30.06.2017., 14:32 da li tko zna svi vozači f1 koji su poginuli u f1 1954 1958 1962 1964 1969 u kojim zavojima su poginuli na nur bugringu :koska:
1954. Marimon (Adenauer Forst)
1958. Collins (Pflanzgarten)
1964. Beaufort (Bergwerk)
1966. Taylor (Flugplatz)
1969. Mitter (Schwedenkreuz)

Re: Povijest F1

Postano: 30.06.2017., 15:01
Postao Frantic
30.06.1975. rođen je Ralf Schumacher. Neka mu sretan rođendan. :party: Što se tiče "podataka", da ne pišem džaba, znamo manje više sve.

30.06.1963. Rheims, VN Francuske. Jimmy (Grand slam pi kiši), ispred Tony Maggsa (Cooper) i G.Hilla (BRM). Maggsov zadnji podijum, a 50. start za BRM. Climax motor ostvario 25. pobjedu i PP. G.Hill je imao push start, te mu je dodata minuta na vrijeme, pa je ostao bez bodova, ali zanimljivo da se ostali nisu "pomjerili" naprijed, već to njegovo treće mjesto nije dodijeljeno nikome!! :prcnjau:

30.06.1996. opet VN Francuske, Magny-Cours. Williamsi 1-2 (D. Hill - JV), ispred Alesija u B enettonu. 90. pobjeda za Williams. MS je imao PP, ali mu je crkao motor u krugu za zagrijavanje, pa nije ni startao. a JV je ostvario FL.

Prije 4 godine se vozilo na Silverstoneu. Rosberg, Webber, Alonso. Lujo je imao PP, a Nico je napravio FL. Čini mi se da je to bilo nakon Benzovog "tajnog" testiranja (ili je benz testirao odmah nakon toga). Uprkos tom bilo je dosta puknuća guma, između ostalog i Lujo. Srećom sve je prošlo OK.

Re: Povijest F1

Postano: 30.06.2017., 20:00
Postao nigel7
a gdje se desio teški udes mclarena 1963 na nugbugringu u kojem zavoju

Re: Povijest F1

Postano: 30.06.2017., 20:02
Postao zekohonda
@nigel
je li ovo neki kviz? :?

Re: Povijest F1

Postano: 30.06.2017., 20:44
Postao DaveGilmour
zekohonda je napisao/la: 30.06.2017., 20:02 @nigel
je li ovo neki kviz? :?
Kviz : Upoznajmo povijest zavoja Nurburgringa :prcnjau:
nigel7 je napisao/la: 30.06.2017., 20:00 a gdje se desio teški udes mclarena 1963 na nugbugringu u kojem zavoju
Moram priznati da prvi put čujem za taj sudar. No za takve slučajeve postoji Gugl, McLaren je izletio na Flugplatzu.

Re: Povijest F1

Postano: 01.07.2017., 22:45
Postao Frantic
Na Riccijev rođendan održano je 6 trka za VN Francuske.

1951., Rheims. Praktički, njih petorica na podijumu. Jedan od najjačih podijuma ikad. :mrgreen: Fangio/Fagioli djelili Alfu (tačnije Alfe, prvo od jednog, pa od drugog) pa združenim snagama došli do pobjede (bodove su popolovili, s tim što je Fangio dobio dodatni bod jer je ostvario FL, a njegova Alfa je bila i na PPu). Drugo mjesto, takođe združenim snagama ostvarili Gonzalez i Ascari u Ferrarijua, a jadni Villoresi je morao sam samcat dovesti Ferrarija na treće mjesto. :chill: Prva i jedina (polu)pobjeda za Fagiolija, zadnji podijum u zadnjoj trci. Fangiova 5. pobjeda (to je sredinom 1951. bio novi rekord), a Gonzalez je takođe ostvario prvi (polu)podijum. Aldo Gordini vozio svoju jedinu trku (naravno, u Godriniju), a debitovali su Simon (Gordini) i Marimon (Maserati). Fagioli i dan danas drži rekord kao najstariji pobjednik neke F1 trke (53 godine i 22 dana), a taj rekord neće nikad ni biti oboren.

5 godina poslije na istoj stazi, dupla pobjeda Ferrarija (Collins - Castellotti). Vidjeli smo jednu od najmanjih razlika tih godina (samo 0,3sec između prve dvojice). Fangio je (takođe u Ferrariju) je startao sa PPa i postavio FL, ali je Jean Behra u Maseratiju bio brži od Fangia za 6 sec i tako pokvario trostruku pobjedu Ferrarija. Eugeniu Castellottiju je to bio treći i posljednji podijum. Zanimljivo je da je to bio jedini GP, nakon II Svj. rata (tj. u prvenstvu F1) za Bugatti. Maurice Trintignant je Bugatti Type 251 kvalifikovao na 18. mjesto (od 26 bolida), ali auto nije bio kompetitivan, te se sav angažman Bugattija u F1 sveo na tu jednu jedinu trku. Alfonso de Portago je imao debi u Ferrariju, ali je odustao. Zanimljivo je da je to bio jedini trkaći GP vikend Colina Chapmana kao vozača. On je svog Vanwalla kvalifikovao na 5 mjesto (iza 3 Ferrarija i timskog kolege Schella), te je pokazao da je dobar i kao vozač, ali je doživio sudar sa timskim kolegom Hawthornom, te se nije pojavio na trci, a na kraju priče je i odustao od vozačke karijere i posvetio se konstruktorskoj. Treba reći da je on lično dosta puta sjedao za volan svojih Lotusa tokom 60-tih, glumeći test vozača za svoje bolide (novotarije).

1973., Paul Ricard. Peterson (Lotus), ispred Ceverta (Tyrrell9 i Reutemanna (Brabham). Debi pobjeda Šveda, a takođe i prvi podijum za Argentinca. Stewart je startao sa PPa, ali mu je podijum izmakao za pola sekunde, dok je FL postavio Danny Hulme u Mclarenu. Na toj trci, ljubitelji F1 su možda prvi puta imali priliku da vide nešto što će 15-20-30 godina poslije postati uobičajeno (Senna, MS & Co.), a to je bilo žestoko zatvaranje Schecktera (koji je bio vodstvu), kada ga je Fittipaldiji pokušao preteći, što je rezultiralo izlijetanjem Brazilca, te odustajanjem Schecktera nedugo potom.
Fittipaldi se poslije sjurio u box Mclarena, napao je Schecktera, psoavao mu, zvao ga huliganom, a ostali su tražili da se Južnoafrikancu zabrani utrkivanje. Do toga nije došlo, ali ga je sam Mclaren suspendovao na 4 trke, što je rezultiralo njegovim prelaskom u Tyrrell za sezonu 1974.

1979. Dijon. Trku ćemo pamtiti po kamaru stvari. Jedna je da je to bio "All-French day". Francuz je pobijedio na francuskom tlu, u francuskom autu, sa francuskom motorom, sagorijevajući francusko gorivo. Druga je da je to bila prva pobjeda nekog turbo motora u F1. Treća je nenadjebiv dvoboj za drugo mjesto, koji je možda u sjenu bacio onu prvu, gore navedenu činjenicu. Dakle, Jabouille (Renault), Villeneuve (Ferrari), Arnoux (Renault). Prva pobjeda i podijum za Jaboillea (startao je sa PPa), a prvi podijum i FL za Arnouxa. Takođe prvi sve-francusko-govorni podijum (I Villeneuevu je prvi jezik bio francuski). Ako ne prvo, onda jedno od prvih (i vrlo rijetko).
Dvoboj sm gledali milion puta ali moram ponovo staviti video.
Ovo je malo duža verzija, a sex počinje na 3:33.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QtZ0wv1I8yc[/youtube]
:klanjam:

2001., Magny-Cours. Braća Schumacher na prva dva mjesta, ispred Rubensa. Mlađi brat je startao sa PPa (prva u karijeri), ali ga je stariji "overcutao". DC je postavio FL. Michaelu je to bila 50. pobjeda, a Williamsu 400. GP. Hakkinen nije ni startao krug za zagrijavanje, jer su mijenjali neke komponente, pa su skontali da nešto nije dobro montirano. :facepalm:

2007. na istom mjestu, dvostruka pobjeda Ferrarija, u poretku Kimi - Massa, ispred Lewisa. Massa je startao sa PPa, čak imao i najbrži krug, ali Kimi je kroz boxove došao do prvog mjesta, dok je Lewis prio prilično daleko iza (pola minute). Kimijev 40. podijum, a Ferrarijev 200. FL. Veče prije trke 3 ljudi je poginulo u padu helikoptera blizu staze. Albers je imao potezanje i otkidanje crijeva za dosipanje goriva, ali sve je prošlo OK. Na polovini prvenstva Lujo je imao 64 boda, Ferdo 50, Massa 47 a Kimi 42.

Re: Povijest F1

Postano: 02.07.2017., 18:58
Postao Frantic
02.07.1911. rođen je Reg Parnell, čovjek koji se popeo na podijum u prvoj ikad F1 trci. Bio je treći, iza Farine i Fagiolija, na podijumu koji su okupirale Alfe. U karijeri je strtao na 6 trka, imao je taj jedan podijum, te osvojio 9 bodova. Pored toga je osvojio jedno drugo i treće mjesto na Le Mansu (u klasi), te jednu pobjedu na 12h Sebrina, takođe u klasi. Poznatiji je kao Team manager Aston Martina na Le Mansu, kada su osvojili 1-2 sa dvije odlične postave (Roy Salvadori i Caroll Shelby, te maurice Trintignant i Paul frere). Nakon toga je osnovao svoju ekipu "Reg Parnell Racing", a koristio je Coopere, te je ostao jedan od najuspješnijih privatnika sa početka 60-tih godina, a otkrio je talente tipa John Surtees, Mike Hailwwod (vjerovatno ih je on privolio da pređu sa 2 na 4 točka), kao i Chris Amon.

Na današnji dan voženo je čak 8 trka. 7 u Francuskoj i jedna u SADu.
Redom.

1950. Rheims. Fangio i Fagioli u Alfama, ispred Whiteheada u Ferrariju (jedini podijum). Alfa je već stigla do 10. podijuma. Fangio je ostvario triple na toj trci. To je bila predzadnja trka sezone, a pred finale (Monza) Fangio je imao 26 bodova, Fagioli 24 a farina 22 (ipak na kraju se on okitio titulom).

11 godina poslije, na istom mjestu, ljubitelji su vidjeli ono što je samo Farina uradio na prvoj trci (i Johnie Parsons u Indy 500). Giancarlo Baghetti je u svom prvom nastupu ostvario jedinu pobjedu (i podijum) vozeći Ferrari, ispred Gurneya u Porscheu (prvi podijum za Porsche), te Clarka u Lotusu (10 podijum za Chapmanovu ekipu). Phill Hill je u ferrariju startao prvi, te postavio najbrži krug, ali je zaostao 2 kruga zbog problema. Jedna od najtoplijih trka ikada (skoro 40 st. C).

1967. se vozilo na Le Mansu (ali kratkom, 4,4km, Bugatti circuit). Dupla pobjeda Brabhama (Brabham - Hulme), ispred Stewarta u BRMu. G. Hill je sa moćnim Lotusom (ali kvarljivim) startao sa PPa (10. u karijeri) i postavio FL, ali kao što rekoh, Lotus je bio kvarljiv (diferencijal). Brabham (ekipa) je već stigao do 30 podijuma, BRMov motor do 50. podijuma, a bio je to 100. GP za Maseratijev motor. Trku je startalo samo 15 vozača.

5 godina poslije, Clermont-Ferrand. Stewart (Tyrrell), Fittiapldi (Lotus), Amon (Matra). Jubilarna 20. pobjeda Stewarta, a Amonu je to bila 5. i posljednja PP, kao i 3. i posljednji FL, te 11. i posljednje penjanje na pobjednički podijum (sve je to bilo zadnje i za Matru kao ekipu). Jubilarni 50. GP za JP Beltoisea, te debi za Patricka Depaillera. Zanimljivo je da je to bila10. i posljednja trka za današnjeg Red Bullovog Boga i Batinu, Dr. Helmuta Marka. (vozio je BRM). Karijeru je prekinou bog bizarne nesreće kada je Fittiapldijev Lotus odbacio kamen (koje su vozači nanosili na stazu skraćujući putanju :prcnjau: ) koji je pogodio Helmuta u glavu, probivši mu vizir, što ga je ostavilo bez lijevog oka.

1978., Paul Ricard. Lotus 1-2 (Andretti - Peterson, Andrettijeva 10. pobjeda), ispred Hunta (Mclaren), kojemu je to bio zadnji podijum u karijeri (te zadnji bodovi). John Watson u Brabhama u je imao PP (njegova druga Pp, ujedno i posljednja, a 20. za ekipu Brabhama). Reutemann je postavi FL. Brabham se nakon "fen-bolida", vratio "običnom" bolidu.

1995., Magny-Cours. Pobjeda MSa, ispred 2 Williamsa (D.Hill - DC). Hillu nije pomogao PP, jer ga je MS uzeo nakon boxova, pri čemu je postavio i FL. 300. trka za ekipu Guya Ligiera.

5 godina poslije na istom mjestu, odlična vožnja DCa i pobjeda, ispred timskog kolege Hakkinena, te Rubensa. MS je startao sa PPa, ali je odustao zbog kvara (motor), ali ga je DC već bio pretekao. Mislim da mu se naredni kvar motora desio u Suzuki 2006. (neka me neko ispravi ako griješim). Dc je naravno, postavio i FL.

02.07.2006., Indianapolis. Povratak na mjesto sramote od prije godinu dana. Isti pobjednik, ali ovaj puta u normalnoj trci. Dupla pobjeda Ferrarija, MS ispred Masse, dok podijum popunio Fisico. MS je ostvario triple, ali zanimljivo je da je Massa bolje startao, pa se MS preuzeo vodstvo undercutom. Bio je to 190 najbrži krug za Ferrari, te 94. i posljednja trka za Montoyu (95., ako računamo i prethodnu VN SAD, kada nije startao), u kojoj je napravio baš lijepu 3.14zdariju za oproštaj (okrenuo Kimija, odletio na Buttona, kojem je zbog toga Heidfeld odvalio nos, a zatim naletio i na Speeda).

Re: Povijest F1

Postano: 03.07.2017., 22:52
Postao Frantic
Vettel je dobio čestitke u svojoj temi.

Na današnji dan 8 trka, od toga 6 u Francuskoj. :dafuq:

1960., Rheims. Trostruka za Cooper. Brabham, Gendebien (drugi i zadnji podijum), Mclaren. Sir Jackov triple. 10. PP i 30. podijum za Climax.

6 godina poslije, ista staza. Opet Brabham (ali ovaj puta u svom bolidu). Parkes u Ferrariju drugi, a Hulme u Brabhamu treći. Bandini je startao sa PPa (jedina) i imao FL (drugi i zadnji), ali su ga zadesili problemi u 31. krugu, te je odustao 6 krugova poslije. Parkesu i Hulmeu su to bili prvi podijumi. Prva pobjeda Repco motora, a 150. podijum za ekipu Ferrarija. To je Brabhamu bila prva pobjeda u svom bolidu (prvi kojem je to uspjelo). Te godine se i zadnju puta volzilo na stazi u Rheimsu. Clark nije nastupao jer ga je na treninzima spucala ptica u glavu, te je zbog pobrede morao propustiti trku. Zanimljivo je da je prvi svjetski prvak Nino Farina poginuo u saobraćajnoj nesreći dok se vozio prema stazi da uživo prati trku (30.06.1966.). RIP Nino.

1977., Dijon. Andretti (Lotus), Watson (Brabham), Hunt (Mclaren). Andrettijev triple. Vittorio Brambilla vozio svoj 50. GP. Patrick Tambay se prvi puta pojavio na GP vikendu ali se nije kvalifikovao za trku (vozio je Surteesa). Bila je to jedna dobra trka gdje su se Andretti i Watson naganjali do kraja, a Andretti je pretekao Watsona u zadnjem krugu i pobijedio za 1,5sec.

Da se odmorimo od Francuske. 1982. se vozilo u Zandvoortu. Pironi (Ferrari), Piquet (Brabham), Rosberg (Williams). Arnoux (renault) je startao sa prvog mjesta, ali je izletio, dok je najbrži krug postavio Warwick (kojemu je to bio prvi FL, kao i za ekipu Tolemana, te Hartov motor). Pironijeva zadnja pobjeda. Gore pomenuti Tambay je startao svoju 50. trku (zamjena za Gillesa), kao i Elio De Angelis.

Vraćamo se u Francusku, ali na Paul Ricard. Godina je 1988., Mclaren, naravno 1-2, Prost , pa Senna, ali Prostov triple ( :shock: ). Prost je prvi puta te sezone bio ispred senne u kvalifikacijama. Iza njih dva Ferrarija, ali na podiju je Alboreto. Sennin 30. podijum. Mclareni su imali "problema" jer su očitanja nivoa goriva bila pogrešna (od stvarnog), ali ih to nije spriječilo da uzmu 1-2.

1994., Magny-Cours. MS, Hill, Berger. Hill je usprkos PPu i FLu, zaostao 12 sekundi. bio je to 180. podijum za Williams i 60. FL za Renaultov motor. Trku ćemo pamtiti po tome što se u F1 vratio Mansell (umjesto DCa, ali samo privremeno, za tu, i za zadnje dvije trke sezone). Pierluigi Martini i Andrea De Cesaris su 5. i 6. mjestom osvojili zadnje poene u karijerama.

2005, takođe Magny- Cours. Alonso (sa PPa, od početka do kraja), Kimi (FL, sa 13. mjesta, nakon kazne za motor, naravno), MS. 40 PP za Renault, kao i 60. podijum. Fisico je startao svoju 150. trku. Samo trojica prvih su bila u istom krugu, iako je i MS mogao biti pređen za čitav krug.

Prije godinu dana, Lewisov triple (30. FL), ispred Maxa, te Kimija. Uz 3.14zdariju u zadnjem krugu. A nico je fasovao kaznu od 10sec dodatka na svoje vrijeme, te je usprkos tome završio kao 4. Video ima u temi za ovogodišnju VN Austrije.

Re: Povijest F1

Postano: 04.07.2017., 23:56
Postao Frantic
Danas rođendane slave Rene Arnoux (69) i Jan Magnussen (44).
Rođendan bi slavio i Roland Ratzenberger (rođen 1960.), da nije bilo tragičnog vikenda u Imoli 1994.

Na današnji dan voženo je 5 VN Francuske.

1954. se vozilo u Rheimsu. Ekipa Mercedesa je ostvarila na toj trci (ujedno i debitantskoj u F1), prvi podijum, pobjedu, PP i FL. Fangio je pobijedio (10. pobjeda), startavši sa PPa ispred timskog kolege Klinga (prvi podijum, u prvom nastupu). Herrmann je u trećem Mercedesu ostvario FL (jedini u karijeri). Dakle, odmah dominacija srebrenih strijela, pogonjenih rednim osmakom. Robert Manzon je bio treći u Ferrariju, što mu je bio drugi i posljednji podijum. Mercedes je imao Continentalove gume, kojima je takođe to bila prva trka u F1. To je bila prva pobjeda neke neitalijanske ekipe (ako izuzmemo Indy 500) u F1. Trku je završilo samo 6 bolida, a to je bio jedan od prvih slučajeva timskih odredbi (u korist Fangia, koji je završio sa 0,1sec prednosti ispred Klinga).

1971., Paul Ricard. Dvostruka pobjeda Tyrrella, Stewart - cevert, ispred Fittipaldija u Lotusu. Sir Jackie je odradio i Grand slam. To mu je bila i 15 pobjeda, a timskom kolegi je to bio prvi podijum. Pedro Rodriguez je vozio svoju zadnju trku (poginuo nedjelju poslije, na Norisringu u Interseries SC), ekpa Mclarena jubilarnu 50., dok je Fittipaldi ugrabio 70. podijum za Lotus.

Pet godina poslije, na istom mjestu, pojedio je Hunt (Mclaren), ispred Depaillera (Tyrrell) i Watsona (Penske), kojima je to bio prvi podijum. Henri Pescarolo je vozio svoju 50. trku. Hunt je imao PP, ali ga je lauda uzeo na startu, međutim nakon 8 krugova ga je izdao motor. Nakon toga Hunt nije imao težak posao.

1993., Magny-Cours. pobjeda Prosta pred domaćom publikom. Dvostruko slavlje Williamsa je upotpunio D.Hill, sa drugim mjestom (koji je prvi puta u karijeri startao sa najbolje startne pozicije), dok je trći završio MS, postavivši usput najbrži krug. Trka je obilovala jubilejima, pa je tako prostcostvario 100. podijum, dok su Senna i Suzuki startali 150. i 50. trku, respektivno. 60. PP za Williams. Zadnja trka Fabrizia Barbazze. Nedavno preminulog Jamesa Hunta, zamijenio je Jonathan Palmer (prešao je iz boxova da pravi društvo Murrayu). Koliko je Williams bio dominantan na toj trci govori i podatak da su Hill i prost na kvalama bili u 0,15sec, dok je treće plasirani Brndle (Ligier-Renault), kasnio za Hillom čak 1,8sec. A i 4. mjesto na kvalifikacijama je uzeo bolid sa Renaultovim motorm (Blundell, u drugom Ligieru).

2004., Magny-Cours, takođe. Pobjeda MSa, ali uz neobičnu strategiju čak 4 odlaska u box ( :prcnjau: ). Drugi je završio Alonso (što je ujedno bio i 50. podijum za Renault), a na podijum se kao treći popeo i Rubens. Alosno je imao PP i dobro startao, pa su se Ms i Brawn morali "naraditi2 da bi pobijedili. Usput je postavio i FL. Za ekipu Williamsa to je bila 450. trka, a Panisu 150. vikend (ne i start).

Re: Povijest F1

Postano: 05.07.2017., 01:44
Postao DaveGilmour
Frantiče opasnu igru igraš, objavljuješ pregled dana 4 minute prije ponoći :zubo:

Znao sam da je Mečka u svojoj prvoj inkarnaciji bila dominantna, ali nisam znao da su dominirali već od prve utrke.
Prvi Mercedesov stint u F1 se najbolje može opisati onom slavnom ''Veni, vidi, vici''. Tko zna koliko bi ta dominacija trajala da se nisu povukli zbog tragedije u Le Mansu.