Tehnikalije
- SEAS
- Karting
- Postovi: 139
- S nama već: 9 god 9 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Rijeka
- Kontakt:
JA bi volio da Brown zamjeni Bernija. To bi tek onda bila prava stvar. I tako Formula 1 većinu stvari odlučuje bez FIA-e.
BTW, Audi je u WEC-u imao dominaciju koja je trajala zadnjih 15 godina. Audi je pobjedio 24 sata LeMana zadnjih 15 od 17 puta. U zadnjih 17 godina nisu pobjedili 2009 i 2015. I to nije da su došli samo kao prvi, uvijek je prvih nekoliko bolida bilo Audi. A svejedno ne vidim da se ljudi bune na toliku dominaciju Audija u zadnjih 17 godina.
2009 je pobjedio (prva dva mjesta) Peugeot 908 HDi FAP. Audi R15 TDI je bio treći.
2015 je pobjedio Porsche 919 Hybrid (prva dva mjesta), a Audi R18 e-tron quattro je bio treći.
BTW, Audi je u WEC-u imao dominaciju koja je trajala zadnjih 15 godina. Audi je pobjedio 24 sata LeMana zadnjih 15 od 17 puta. U zadnjih 17 godina nisu pobjedili 2009 i 2015. I to nije da su došli samo kao prvi, uvijek je prvih nekoliko bolida bilo Audi. A svejedno ne vidim da se ljudi bune na toliku dominaciju Audija u zadnjih 17 godina.
2009 je pobjedio (prva dva mjesta) Peugeot 908 HDi FAP. Audi R15 TDI je bio treći.
2015 je pobjedio Porsche 919 Hybrid (prva dva mjesta), a Audi R18 e-tron quattro je bio treći.
- zekohonda Verified
- Formula 1
- Postovi: 7182
- S nama već: 10 god 4 mj
- Navija za: sve powered by honda
- Lokacija: dubrovnik
@seas
audi nakon egzdosua (pravih, bogatih) tvorničara nakon 1999., dominira sve do pojave peugeota.
nakon toga ne bi se složio da dominira.
uglavnom pobjeđuje, ali nije to gaženje protivnika ko merc zadnje dvije godine.
audi nakon egzdosua (pravih, bogatih) tvorničara nakon 1999., dominira sve do pojave peugeota.
nakon toga ne bi se složio da dominira.
uglavnom pobjeđuje, ali nije to gaženje protivnika ko merc zadnje dvije godine.
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.
- Slavenowsky
- Formula 1
- Postovi: 2554
- S nama već: 10 god 4 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: ŠveCka
Generalno nisam imao nista protiv dominacije timova, koji su kao i svi ostali imali iste uslove i pobjedjivali. Red Bull, kao i Ferrari su imali fer dominaciju, jednostavno ideje su pobjedjivale, a ne neka ogranicenja. Naravno ni Mercedesu ne moze niko zamjerit, no njihova dominacija nije ni blizu Ferrari-jeve i RBR-a-a.
🏎 1961, 1964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007, 2008...
- SEAS
- Karting
- Postovi: 139
- S nama već: 9 god 9 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Rijeka
- Kontakt:
Slavenowsky je napisao/la:Generalno nisam imao nista protiv dominacije timova, koji su kao i svi ostali imali iste uslove i pobjedjivali. Red Bull, kao i Ferrari su imali fer dominaciju, jednostavno ideje su pobjedjivale, a ne neka ogranicenja. Naravno ni Mercedesu ne moze niko zamjerit, no njihova dominacija nije ni blizu Ferrari-jeve i RBR-a-a.


- SEAS
- Karting
- Postovi: 139
- S nama već: 9 god 9 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Rijeka
- Kontakt:
LeMan 2000zekohonda je napisao/la:@seas
audi nakon egzdosua (pravih, bogatih) tvorničara nakon 1999., dominira sve do pojave peugeota.
nakon toga ne bi se složio da dominira.
uglavnom pobjeđuje, ali nije to gaženje protivnika ko merc zadnje dvije godine.
1. Audi Sport Team Joest, Audi R8
2. Audi Sport Team Joest, Audi R8
3. Audi Sport Team Joest, Audi R8
4. Pescarolo Sport, Courage C52
LeMan 2001
1. Audi Sport Team Joest, Audi R8
2. Audi Sport North America, Audi R8
3. Team PlayStation, Chrysler LMP
LeMan 2002
1. Audi Sport Team Joest, Audi R8
2. Audi Sport North America, Audi R8
3. Audi Sport Team Joest, Audi R8
4. PlayStation Team Oreca, Dallara SP1
LeMan 2003
1. Champion Racing, Audi R8
2. Audi Sport Japan Team Goh, Audi R8
3. JML Team Panoz, Panoz LMP01 Evo
LeMan 2004
1. Audi Sport Japan Team Goh, Audi R8
2. Audi Sport UK Team Veloqx, Audi R8
3. ADT Champion Racing, Audi R8
4. Pescarolo Sport, Pescarolo C60
LeMan 2005
1. ADT Champion Racing, Audi R8
2. Pescarolo Sport, Pescarolo C60 Hybrid
3. ADT Champion Racing, Audi R8
4. Audi PlayStation Team Oreca, Audi R8
LeMan 2006
1. Audi Sport Team Joest, Audi R10 TDI
2. Pescarolo Sport, Pescarolo C60 Hybrid
3. Audi Sport Team Joest, Audi R10 TDI
4. Pescarolo Sport, Pescarolo C60 Hybrid
LeMan 2007
1. Audi Sport North America, Audi R10 TDI
2. Team Peugeot Total, Peugeot 908 HDi FAP
3. Pescarolo Sport, Pescarolo 01
4. Rollcentre Racing, Pescarolo 01
LeMan 2008
1. Audi Sport North America, Audi R10 TDI
2. Team Peugeot Total, Peugeot 908 HDi FAP
3. Team Peugeot Total, Peugeot 908 HDi FAP
4. Audi Sport Team Joest, Audi R10 TDI
LeMan 2009
1. Team Peugeot Total, Peugeot 908 HDi FAP
2. Team Peugeot Total, Peugeot 908 HDi FAP
3. Audi Sport Team Joest, Audi R15 TDI
4. AMR Eastern Europe, Lola-Aston Martin B09/60
LeMan 2010
1. Audi Sport North America, Audi R15 TDI
2. Audi Sport Team Joest, Audi R15 TDI
3. Audi Sport Team Joest, Audi R15 TDI
4. AIM Team Oreca Matmut, Oreca 01
LeMan 2011
1. Audi Sport Team Joest, Audi R18 TDI
2. Team Peugeot Total, Peugeot 908
3. Team Peugeot Total, Peugeot 908
4. Team Peugeot Total, Peugeot 908
LeMan 2012
1. Audi Sport Team Joest, Audi R18 e-tron quattro
2. Audi Sport Team Joest, Audi R18 e-tron quattro
3. Audi Sport North America, Audi R18 ultra
4. Rebellion Racing, Lola B12/60
LeMan 2013
1. Audi Sport Team Joest, Audi R18 e-tron quattro
2. Toyota Racing, Toyota TS030 Hybrid
3. Audi Sport Team Joest, Audi R18 e-tron quattro
4. Toyota Racing, Toyota TS030 Hybrid
5. Audi Sport Team Joest, Audi R18 e-tron quattro
LeMan 2014
1. Audi Sport Team Joest, Audi R18 e-tron quattro
2. Audi Sport Team Joest, Audi R18 e-tron quattro
3. Toyota Racing, Toyota TS040 Hybrid
4. Rebellion Racing, Rebellion R-One
LeMan 2015
1. Porsche Team, Porsche 919 Hybrid
2. Porsche Team, Porsche 919 Hybrid
3. Audi Sport Team Joest, Audi R18 e-tron quattro
4. Audi Sport Team Joest, Audi R18 e-tron quattro
5. Porsche Team, Porsche 919 Hybrid
Ovo je samo sa utrke 24 sata LM. Mislim da dovoljno govori. A neznam di si našao Mercedes. Mercedes nije u WSCC (World Sportscar Championship) ili WEC od 1999 od kada su Mark Webber i Peter Dumbreck poletjeli i preokrenuli se u njihovom Mercedes-Benz CLR. 2011su se vratili u GT3 klasu sa Mercedes-Benz SLS AMG i tu nisu loši (u stvari odlični su) ali to je koja klasa niže od Audija, Poršea ili Toyote o kojima sam pisao prije.
WEC (World Endurance Championship) se održava od 2012 i timovi pobjednici do sada su bili
2012 - Audi Sport Team Joest, pobjedili 8 od 8, Audi R18 TDI, Audi R18 ultra, Audi R18 e-tron quattro
2013 - Audi Sport Team Joest, pobjedili 7 od 8, Audi R18 e-tron quattro
2014 - Toyota Racing, pobjedili 7 od 8, Toyota TS040 Hybrid
2015 - Porsche Team, pobjedili 8 od 8, Porsche 919 Hybrid
- zekohonda Verified
- Formula 1
- Postovi: 7182
- S nama već: 10 god 4 mj
- Navija za: sve powered by honda
- Lokacija: dubrovnik
đe sam našo merc? pa u f1! usporedba dvije serije i značenje riječi 'dominacija' , kontaš?
sve navedene podatke i te kako dobro znam, i još jednom ponavljam, od ulaska peugeota ne dominiraju, uglavnom pobjeđuju, ali ne dominiraju.
sve navedene podatke i te kako dobro znam, i još jednom ponavljam, od ulaska peugeota ne dominiraju, uglavnom pobjeđuju, ali ne dominiraju.
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18307
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
Dobra analiza vezana za sigurnost
[ link do slike ]
Fernando Alonso walking away from his accident at the Australian Grand Prix was a testament to the safety measures of modern Formula 1. Matt Somerfield and Giorgio Piola look at how F1 protects its drivers.
http://www.motorsport.com/f1/news/tech- ... fe-682435/
[ link do slike ]
Fernando Alonso walking away from his accident at the Australian Grand Prix was a testament to the safety measures of modern Formula 1. Matt Somerfield and Giorgio Piola look at how F1 protects its drivers.
http://www.motorsport.com/f1/news/tech- ... fe-682435/
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Clark
- F1puls suradnik
- Postovi: 376
- S nama već: 10 god 5 mj
Audi ima 13 pobjeda u posljednjih 17 nastupa na 24 sata Le Mansa, no ne može se samo po utrkama 24 sata Le Mansa reći da Audi dominira posljednjih 17 godina, jer treba i neke druge stvari uzeti u obzir.SEAS je napisao/la: BTW, Audi je u WEC-u imao dominaciju koja je trajala zadnjih 15 godina. Audi je pobjedio 24 sata LeMana zadnjih 15 od 17 puta. U zadnjih 17 godina nisu pobjedili 2009 i 2015. I to nije da su došli samo kao prvi, uvijek je prvih nekoliko bolida bilo Audi. A svejedno ne vidim da se ljudi bune na toliku dominaciju Audija u zadnjih 17 godina.
2009 je pobjedio (prva dva mjesta) Peugeot 908 HDi FAP. Audi R15 TDI je bio treći.
2015 je pobjedio Porsche 919 Hybrid (prva dva mjesta), a Audi R18 e-tron quattro je bio treći.
Nakon što su BMW, Toyota i Mercedes otišli iz enduro utrka na kraju 1999., Audi je praktički ostao bez ozbiljene konkurencije. Gdje god su se pojavili, a to su uz 24 sata Le Mansa uglavnom bili ALMS, te ponešto LMS, Audi je dominirao. I tako je bilo sve do pojave Peugeota 2007.. Onda se situacija ponešto izmijenila.
ALMS
2008 - Audi (11 nastupa, 10 pobjeda), Peugeot (2 nastupa, 0 pobjeda)
2009 - Audi (2 nastupa, 1 pobjeda), Peugeot (2 nastupa, 1 pobjeda)
2010 - Audi (1 nastup, 0 pobjeda), Peugeot (2 nastupa, 2 pobjede)
LMS
2008 - 5 utrka - Audi x0, Peugeot x5 pobjeda
2010 - Audi (3 nastupa, 1 pobjeda), Peugeot (5 nastupa, 3 pobjede)
2011 - Audi (3 nastupa, 0 pobjeda), Peugeot (3 nastupa, 3 pobjede)
Intercontinental LM Cup
2010 - 3 utrke - Audi x0, Peugeot x3 pobjede
2011 - 7 utrka - Audi x0, Peugeot x7 pobjeda
WEC
2012 - 8 utrka - Audi x5, Toyota x3
2013 - 8 utrka - Audi x6, Toyota x2
2014 - 8 utrka - Audi x2, Toyota x5, Porsche x1
2015 - 8 utrka - Audi x2, Toyota x0, Porsche x6
- zekohonda Verified
- Formula 1
- Postovi: 7182
- S nama već: 10 god 4 mj
- Navija za: sve powered by honda
- Lokacija: dubrovnik
hvala klarče, meni se neda toliko to sustavno tražit.
nije sve u pobjedama, treba bacit pogled i na odustajanja tijekom utrke, zatim kvalifikacije i najbrže krugove za potpunu sliku. mada, audi nikad ne forsira u le mans kvalifikacijama.
nije sve u pobjedama, treba bacit pogled i na odustajanja tijekom utrke, zatim kvalifikacije i najbrže krugove za potpunu sliku. mada, audi nikad ne forsira u le mans kvalifikacijama.
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18307
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
Evo malo i di Grassi pametuje
http://www.motorsport.com/f1/news/f1-to ... si-682593/
http://www.motorsport.com/f1/news/f1-to ... si-682593/
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Ferrari Maniac
- Formula 1
- Postovi: 3162
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Scuderia Ferrari
- Lokacija: Zagreb
Brutalno mi je kako su oko tog Halo-a najglasniji ispali Chilton i di Grassi..... 

Sisu (fin.)
- SEAS
- Karting
- Postovi: 139
- S nama već: 9 god 9 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Rijeka
- Kontakt:
Je Clark, imaš pravo, ja nisam išao tako duboko, ja sam gledao samo LeMan.
- Kush
- GP3
- Postovi: 550
- S nama već: 10 god 2 mj
- Navija za: Ferrari, TR Seb, Lotterer
- Lokacija: vtc
Štima, i ja se sjećam peugeotove dominacije u endurance seriji, ali i u rally prvenstvu, pa recimo loebov rekord na (već asfaltiranom) pikes peak-u, itd.
ali mislim da je tu razlika u filozofiji, pristupu, mislim da su francuzi kao i većina tvorničara kada nekamo dođu, željeli pokazati dominaciju, pokupit trofeje i nastaviti nekim drugim putem dalje, tj da je to uglavnom bilo u marketinške svrhe, kako ti inače i biva..
razlika je što je audi tu (imo) iz drugih pobuda, mislim da su našli svoj poligon za razvoj novih tehnologija i da neprekidno rade na tome, pa kada ih netko dobije, potrude se vratiti, sad već nakon nekoliko različitih tvorničara i ne odustaju, već ulažu više - to mi se sviđa, taj kontinuitet bez obzira na trenutan rezultat, a i pioniri su u mnogim stvarima bili (kao i porsche ili merc) isto u raznim serijama, a ovdje su jedini koji se utrkuju sa dieselom i zato ih poštujem jako, no takav specifičan razvoj znači da neće u F1 skoro kao audi (možda se i varam, no..)
s druge strane porsche bratski tim se umiješao u prvenstvo i mislio sam da će audi raditi neku izlaznu strategiju, no baš suprotno, sprema se bitka, ali ostaje pitnje porschea - njihova strategija dugoročna (bez da sam išta provjervao osim članke kod predstavljanja bolida, pišem ono što mislim da bi moglo biti) - porsche je jedini u wec ušao s tehnologijom pu-a po istom principu kao što je u F1 (H+K), sad bio sam pročitao i da od ove godine prelaze na kondenzatorsku bateriju što je još bliže F1 hibridu, pa ostavljam prostor da je ekipa ušla ovdje kao na testni teritorij koji je jeftiniji i mudriji za visokoteh. experimente, ali pravac njihovog razvoja me navodi na misao da unatoč skandalu, jednim okom gledaju na F1 (možda i na neki specifičan tim, tko zna), možda umišljam, ali sutavan pristup toj tehnologiji dok je korporacija već odavno prisutna (uspješno) u enduranceu, tjera maštu da pomisli da ipak nešto planiraju tu, dali kao dobavljač recimo RB-u, ili kao neki novi (stari i povoljan) tim nebitno, no ako uđu mislim da to žele učiniti sa stilom, pa tko zna, za jedno dvije godine možda budemo diskutirali o tome na osnovi nekih činjenica..
..druga solucija koja mi pada na pamet je da bi za par godina wec P1 mogao postati dtm pandan F1, ako se i bmw uključi ili merc odluči zaigrati na dva polja, kako god, po meni su ovdje uglavnom slatke brige, a kada bi endurance bio samo trke od 12 i 24 sata (kako bi trebalo imo, pa makar ih manje) mislim da bi audi sa svojom filozofijom koja pristaje pravom enduranceu teško bilo tko srušio, i lani su sa zastarjelim autom bili dugo u igri na le mansu, no svaka čast bratskom timu, ako su ih tu dobili onda su i zaslužili ukupnu titulu, iako nije pobjednički auto slavio u francuskoj, već autsajderski, no ipak su bili premoćni i sa 2 auta ispred i svaka im dala - jedva čekam prave okršaje ove sezone ova dva vrhunska tima suprotstavljenih filozofija pogona!
_________
usput da komentiram nešto striktno tehnički, mislim da će porsche sa novim neovisno prilagodljivim elektromotorima na prednjoj osovini imati i uz slabiji aero (nitko ne tvrdi da je slabiji, već za primjer) odličan grip u zavoju i bolji izlazak iz zavoja sa strane trakcije, i da će im to na nekim "klasičnim" tj kraćim stazama gdje je % (dužine piste kroz) zavoja puno veći u ukupnom % cijelog kruga, (nego je to na la sarte), donijeti definitvnu prednost u tom smislu, ali audi isto zna što je 4x4, a aero izgleda suludo dobro, uh - što god pomislim - napeto! xehe
ali mislim da je tu razlika u filozofiji, pristupu, mislim da su francuzi kao i većina tvorničara kada nekamo dođu, željeli pokazati dominaciju, pokupit trofeje i nastaviti nekim drugim putem dalje, tj da je to uglavnom bilo u marketinške svrhe, kako ti inače i biva..
razlika je što je audi tu (imo) iz drugih pobuda, mislim da su našli svoj poligon za razvoj novih tehnologija i da neprekidno rade na tome, pa kada ih netko dobije, potrude se vratiti, sad već nakon nekoliko različitih tvorničara i ne odustaju, već ulažu više - to mi se sviđa, taj kontinuitet bez obzira na trenutan rezultat, a i pioniri su u mnogim stvarima bili (kao i porsche ili merc) isto u raznim serijama, a ovdje su jedini koji se utrkuju sa dieselom i zato ih poštujem jako, no takav specifičan razvoj znači da neće u F1 skoro kao audi (možda se i varam, no..)
s druge strane porsche bratski tim se umiješao u prvenstvo i mislio sam da će audi raditi neku izlaznu strategiju, no baš suprotno, sprema se bitka, ali ostaje pitnje porschea - njihova strategija dugoročna (bez da sam išta provjervao osim članke kod predstavljanja bolida, pišem ono što mislim da bi moglo biti) - porsche je jedini u wec ušao s tehnologijom pu-a po istom principu kao što je u F1 (H+K), sad bio sam pročitao i da od ove godine prelaze na kondenzatorsku bateriju što je još bliže F1 hibridu, pa ostavljam prostor da je ekipa ušla ovdje kao na testni teritorij koji je jeftiniji i mudriji za visokoteh. experimente, ali pravac njihovog razvoja me navodi na misao da unatoč skandalu, jednim okom gledaju na F1 (možda i na neki specifičan tim, tko zna), možda umišljam, ali sutavan pristup toj tehnologiji dok je korporacija već odavno prisutna (uspješno) u enduranceu, tjera maštu da pomisli da ipak nešto planiraju tu, dali kao dobavljač recimo RB-u, ili kao neki novi (stari i povoljan) tim nebitno, no ako uđu mislim da to žele učiniti sa stilom, pa tko zna, za jedno dvije godine možda budemo diskutirali o tome na osnovi nekih činjenica..
..druga solucija koja mi pada na pamet je da bi za par godina wec P1 mogao postati dtm pandan F1, ako se i bmw uključi ili merc odluči zaigrati na dva polja, kako god, po meni su ovdje uglavnom slatke brige, a kada bi endurance bio samo trke od 12 i 24 sata (kako bi trebalo imo, pa makar ih manje) mislim da bi audi sa svojom filozofijom koja pristaje pravom enduranceu teško bilo tko srušio, i lani su sa zastarjelim autom bili dugo u igri na le mansu, no svaka čast bratskom timu, ako su ih tu dobili onda su i zaslužili ukupnu titulu, iako nije pobjednički auto slavio u francuskoj, već autsajderski, no ipak su bili premoćni i sa 2 auta ispred i svaka im dala - jedva čekam prave okršaje ove sezone ova dva vrhunska tima suprotstavljenih filozofija pogona!

_________
usput da komentiram nešto striktno tehnički, mislim da će porsche sa novim neovisno prilagodljivim elektromotorima na prednjoj osovini imati i uz slabiji aero (nitko ne tvrdi da je slabiji, već za primjer) odličan grip u zavoju i bolji izlazak iz zavoja sa strane trakcije, i da će im to na nekim "klasičnim" tj kraćim stazama gdje je % (dužine piste kroz) zavoja puno veći u ukupnom % cijelog kruga, (nego je to na la sarte), donijeti definitvnu prednost u tom smislu, ali audi isto zna što je 4x4, a aero izgleda suludo dobro, uh - što god pomislim - napeto! xehe

- Kush
- GP3
- Postovi: 550
- S nama već: 10 god 2 mj
- Navija za: Ferrari, TR Seb, Lotterer
- Lokacija: vtc
Neda mi edit, malo sam pogledao na službenoj, porsche je poveo na prologu, ali to sam negdje rekao da je očekivano, ipak je audi najviše promjena imao, i trebati će neko vrijeme da to sve ispeglaju, no kao što zeko kaže, oni ne bacaju previše na brzinu u 1 krugu (i rizikuju totalku, osim kad se neki "lokalac" malo nabrije kao 2014 na lm treningu), startne pozicije su tu ionako nebitne, ako je pace tu, na prvim boxevima se već sve izmješa, mislim da se tu još manje zna nego kod formule prije sezone, iako je za sad porsche favorit, mislim da to neće biti šetnja ipak..
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18307
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
Malo o Benzovom S-ductu
Naravno by Piola & Somerfield
[ link do slike ]
The Mercedes-style S-duct is a revelation, as the regulations stipulate no holes, except for driver cooling, can be placed in the nose ahead of a line 150mm forward of the front wheel centreline.
Instead, a clever geometric trick, similar to the one used by Force India with their nose 'nostrils', is employed to beat the single section rule. Meaning that, should a slice be taken through the nose at any point, you still cannot discern a hole.
[ link do slike ]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=w_eC5pfkVCc[/youtube]
http://www.motorsport.com/f1/news/techn ... ry-683145/
I šta otprilike očekivati naredne godine vezano za ponašanje bolida u zavojima, sile, itd,.....
http://www.motorsport.com/f1/news/analy ... rs-682998/
Naravno by Piola & Somerfield
[ link do slike ]
The Mercedes-style S-duct is a revelation, as the regulations stipulate no holes, except for driver cooling, can be placed in the nose ahead of a line 150mm forward of the front wheel centreline.
Instead, a clever geometric trick, similar to the one used by Force India with their nose 'nostrils', is employed to beat the single section rule. Meaning that, should a slice be taken through the nose at any point, you still cannot discern a hole.
[ link do slike ]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=w_eC5pfkVCc[/youtube]
http://www.motorsport.com/f1/news/techn ... ry-683145/
I šta otprilike očekivati naredne godine vezano za ponašanje bolida u zavojima, sile, itd,.....
http://www.motorsport.com/f1/news/analy ... rs-682998/
Zadnja izmjena: Frantic, dana/u 31.03.2016., 12:06, ukupno mijenjano 1 put.
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- SEAS
- Karting
- Postovi: 139
- S nama već: 9 god 9 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Rijeka
- Kontakt:
Jedan zanimljiv članak. Čuo sam da se priča o "W ductu" iznao sam da neki timovi rade na interakciji fluidic switcha i wastegatea, ali FIA ih je preduhitrila i Charlie Whiting je donesao tehničku direktivu kojom je zabranjena svaka interakcija izmeđi tih dviju stvari.
http://scarbsf1.com/?p=4488
[ link do slike ]
http://scarbsf1.com/?p=4488
[ link do slike ]
- zekohonda Verified
- Formula 1
- Postovi: 7182
- S nama već: 10 god 4 mj
- Navija za: sve powered by honda
- Lokacija: dubrovnik
evo dva (meni) zanimljiva članka o tehnikalijama s konkurentskog portala.
opet o s-ductu:
http://maxf1.net/otkrivamo-detalje-merc ... t-sustava/
o prednjim krilima:
http://maxf1.net/otkrivamo-detalje-merc ... t-sustava/
opet o s-ductu:
http://maxf1.net/otkrivamo-detalje-merc ... t-sustava/
o prednjim krilima:
http://maxf1.net/otkrivamo-detalje-merc ... t-sustava/
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.
- hattrick
- Formula 1
- Postovi: 3913
- S nama već: 10 god 4 mj
- Navija za: Vettel
- Lokacija: Topusko
- Kontakt:
Vrlo zanimljiv članak o turbu i načinu iskorištavanja overboosta kod Mercedesa:
TECHNIQUE: if you want to call it, BUTTON MAGIC
TECHNIQUE: if you want to call it, BUTTON MAGIC
Bolje pet do dvanaest nego ni jednu poslje jedan. 

- hattrick
- Formula 1
- Postovi: 3913
- S nama već: 10 god 4 mj
- Navija za: Vettel
- Lokacija: Topusko
- Kontakt:
Pošto smo nedavno vidjeli novi princip izgaranja koji se želi uvesti u ove hibridne mašine, posebice kod Ferrarija (zadnji post na Ferrari temi), red je da nešto i naučimo o HCCI (Homogeneous charge compression ignition) principu koji bi donio veći učinak samog agregata.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=s3php54czRI[/youtube]
..naravno, problematika te implementacije i različitih načina postizanja je puno kompleksnija nego što si možemo zamisliti.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3Or74MTqefo[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=s3php54czRI[/youtube]
..naravno, problematika te implementacije i različitih načina postizanja je puno kompleksnija nego što si možemo zamisliti.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3Or74MTqefo[/youtube]
Bolje pet do dvanaest nego ni jednu poslje jedan. 

- SEAS
- Karting
- Postovi: 139
- S nama već: 9 god 9 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Rijeka
- Kontakt:
Samo što ferrarijev sistem nije imao isti razlog postojanja i nastajanja.zekohonda je napisao/la:evo dva (meni) zanimljiva članka o tehnikalijama s konkurentskog portala.
opet o s-ductu:
http://maxf1.net/otkrivamo-detalje-merc ... t-sustava/
o prednjim krilima:
http://maxf1.net/otkrivamo-detalje-merc ... t-sustava/
Ferrari je to napravio da bi smanjio turbulentnu zonu visokog tlaka ispod nosa bolida koja je nastajala radi "Žličastog" (spoon) oblika krila. Taj visoki tlak smanjuje efikasnost prednjeg krila i samog ulaska zraka ispod poda bolida, a samim tim i downforce. Oni su jednostavno taj višak tlaka proveli kroz nos i gore van.
[ link do slike ]
http://www.formula1-dictionary.net/ferr ... _hole.html
Moderan S-duct je tu da bi dodatan protok zraka doveden sa donje na gornju stranu energizirao (neznam dali je baš to pravi izraz) struju zraka koja prolazi gornjom stranom. Time se smanjuje štetno granično strujanje zraka (Boundary layer http://www.formula1-dictionary.net/boundary_layer.html), a sa time se smanjuje otpor zraka, i poboljšava kvaliteta zračne struje koja bi se na jače zakrivljenim površinama odvajla od površine bolida što stvara štetne mikro turbulencije i povečava otpor zraka.
Znači dva posve različita razloga postojanja.