Radikalna ideja za boljitak F1

☕ Sve teme o Formuli 1 koje ne možete smjestiti u gornje podforume.

Post

Perica9
Formula 1
Formula 1
Postovi: 1951
S nama već: 9 god 7 mj
Majki2111 je napisao/la: 08.10.2018., 23:32 Povečati doprinos sreće na konačni ishod iliti rezultate. Prvo kaj mi pada napamet je nasumično dodjeljene mješavine guma.
Ferrari bi dobio intermedije , a na stazi suho :prcnjau:
slika

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18177
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
stefan BELLOF je napisao/la: 09.10.2018., 09:09 1. Ukinit svaku vrstu diskriminacije,odnosno naredit svima da mora bit moguce u bolid ugurat i nekoga od 193 cm i 100 kg. Znaci izjednacit tezine vozaca prema onom najtezem.
Ti to po svojim dimenzijama?? :rofl:
Koliko se sjećam ti si još i krupniji.
Trebo si povećat kilažu, pa da se uklapaš.
stefan BELLOF je napisao/la: 09.10.2018., 09:09 2. Max 3 elementa na krilima
Dobro, Maxu ćemo dati 3 elementa, a koliko će imati ostali?? ;)
:rofl: :rofl:
stefan BELLOF je napisao/la: 09.10.2018., 09:09 6. Nasumicno odlucit da ce nekad negdi u odredjenom momentu padat kisa
Bernarde, jesi to ti? :mrgreen:
stefan BELLOF je napisao/la: 09.10.2018., 09:09 7. Maxu prije pocetka sezone dati 10 kaznenih bodova
A za svaku 3.14zdariju jednu trku bana plus šamarčinu pride u boxovima, pred centralnom tribinom i silnim auditorijumom.
Naravno, šamarčinu mu pali vozač kojeg je sjebao.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Slavko
Karting
Karting
Postovi: 87
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Verstappen
možda bi bilo moćno da imamo F1 isključivo za žene :aww: :kokice:

Post

stefan BELLOF
Karting
Karting
Postovi: 188
S nama već: 9 god 8 mj
Navija za: Ferrari
Frantic je napisao/la: 09.10.2018., 13:35
stefan BELLOF je napisao/la: 09.10.2018., 09:09 1. Ukinit svaku vrstu diskriminacije,odnosno naredit svima da mora bit moguce u bolid ugurat i nekoga od 193 cm i 100 kg. Znaci izjednacit tezine vozaca prema onom najtezem.
Ti to po svojim dimenzijama?? :rofl:
Koliko se sjećam ti si još i krupniji.
Trebo si povećat kilažu, pa da se uklapaš.
stefan BELLOF je napisao/la: 09.10.2018., 09:09 2. Max 3 elementa na krilima
Dobro, Maxu ćemo dati 3 elementa, a koliko će imati ostali?? ;)
:rofl: :rofl:
stefan BELLOF je napisao/la: 09.10.2018., 09:09 6. Nasumicno odlucit da ce nekad negdi u odredjenom momentu padat kisa
Bernarde, jesi to ti? :mrgreen:
stefan BELLOF je napisao/la: 09.10.2018., 09:09 7. Maxu prije pocetka sezone dati 10 kaznenih bodova
A za svaku 3.14zdariju jednu trku bana plus šamarčinu pride u boxovima, pred centralnom tribinom i silnim auditorijumom.
Naravno, šamarčinu mu pali vozač kojeg je sjebao.
Jbg,pazi se malo zadnje vrime. Skinilo se nesto kila,trenira se i tako. Sta da ti kazem,kriza srednjih godina,samo mi fali crveni sportski kabrio,heheh.

Sta se tice formule,a jednostavna je stvar. Tehnologija napreduje,stanje je takvo upravobzbog toga i ne vidim nacin da se promini. Postat ce jos i gore to je realnost. Jedini nacin je vratit sve u kameno doba,rucne mjenjace,velike straznje gume,svu snagu motora dat u ruke vozacima bez ikakvih pomagala,uglavnom povecat mogucnost pogreske.

Danas je nemoguce da se netko presalta,kad si zadnji put vidija da je netko promasija brzinu? Da je prevrtija motor? Zadnji put Montoya u Francuskoj kad ga je Williams zajebao za strategiju i dao bolju Ralfu iako je Montoya bija ispred pa ga je namjerno zapalija.

Pogreske se svode na promaseno kocenje,to je puno premalo da bi bilo ikakve zanimljivosti.
Padne pedalj kise ondma placu da je nevozljivo,vjerojatno sa danasnjim bolidima i jest tako,ali boze moj,navodno ste najbolji vozaci na svitu,a pa opravdajte onda to,kako jednom tako svima,bolji uvik ispliva.

Tamo nekada,kad bi pala kisa moga si ocekivat da ce netko u slabijem bolidu nesto napravit. Pojavi se nekakav Fisichella,Sutil i takvi pa nesto bude drugacije,danas se samo prekine utrka. Mislim,presmisno.
Pazi,jedan osporavani Lance Stroll je vec pokaza da je u kaoticnim uvjetima jako dobar,a kada mu prekines utrku oduzmes mu bilo kakvu sansu da nesto i pokaze.

Nemam pojma u biti sta napravit. Cekat da se dogodi cudo pa da 5 ekipa uspije napravit li-la bolide. Drugi nacin ne vidim

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18177
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
stefan BELLOF je napisao/la: 09.10.2018., 21:27 Jbg,pazi se malo zadnje vrime. Skinilo se nesto kila,trenira se i tako. Sta da ti kazem,kriza srednjih godina,samo mi fali crveni sportski kabrio,heheh.

Sta se tice formule,a jednostavna je stvar. Tehnologija napreduje,stanje je takvo upravobzbog toga i ne vidim nacin da se promini. Postat ce jos i gore to je realnost. Jedini nacin je vratit sve u kameno doba,rucne mjenjace,velike straznje gume,svu snagu motora dat u ruke vozacima bez ikakvih pomagala,uglavnom povecat mogucnost pogreske.

Danas je nemoguce da se netko presalta,kad si zadnji put vidija da je netko promasija brzinu? Da je prevrtija motor? Zadnji put Montoya u Francuskoj kad ga je Williams zajebao za strategiju i dao bolju Ralfu iako je Montoya bija ispred pa ga je namjerno zapalija.

Pogreske se svode na promaseno kocenje,to je puno premalo da bi bilo ikakve zanimljivosti.
Padne pedalj kise ondma placu da je nevozljivo,vjerojatno sa danasnjim bolidima i jest tako,ali boze moj,navodno ste najbolji vozaci na svitu,a pa opravdajte onda to,kako jednom tako svima,bolji uvik ispliva.

Tamo nekada,kad bi pala kisa moga si ocekivat da ce netko u slabijem bolidu nesto napravit. Pojavi se nekakav Fisichella,Sutil i takvi pa nesto bude drugacije,danas se samo prekine utrka. Mislim,presmisno.
Pazi,jedan osporavani Lance Stroll je vec pokaza da je u kaoticnim uvjetima jako dobar,a kada mu prekines utrku oduzmes mu bilo kakvu sansu da nesto i pokaze.

Nemam pojma u biti sta napravit. Cekat da se dogodi cudo pa da 5 ekipa uspije napravit li-la bolide. Drugi nacin ne vidim
Biće akBgda i crveni kabrio. Samo da je zdravlja. :pivo:
Rekoh ja da treba sve vratiti na fabričke postavke.
Neko će reći da sam staromodan (recimo, prvi će to uraditi onaj koje je otvorio ovu temu), da je F1 vrhunac motosporta,....
Samo, ja bi dodao, da vraćanje na fabričke postavke ne mora nužno biti vraćanje 30 godina unazad. Bilo bi i smiješno vraćati ručni mjenjač u bolide F1, zar ne?
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Pastor
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3812
S nama već: 7 god 2 mj
Navija za: Seb
Ukinuti ravni pod bolida. Da se sa podnicom bolida kreira većina downforcea. Tada bi krila ostavio samo formalno, radi izgleda.
Jednake gume, jedna vrsta gume za sve staze. Vratiti dolijevanje goriva, za raznovrsnije strategije. Ako bi se napravili bolidi koji se mogu lako pratiti, onda nema problema ni za strategiju. Gume nebi odlučivale ništa, jer bi se mijenjale dok se nadolijeva gorivo.
Dozvoliti da koriste koliko hoće motora. Ukinuti protok goriva, povećati obrtaje, podrazumijeva se. Pa ako neko hoće neka sprži jedan motor za kvalifikacije, drugi za utrku. Dozovliti i rezervne bolide.

Sviđa mi se ovaj prvi prijedlog, o drugim vozačima. Ovi bolji, koji bi nesretno ili tijesno izgubili dvoboj sa timskim kolegom, samo bi promijenili mjesto u top timovima. Ovi najslabiji bi izgubili mjesto u F1, i neki novi likovi bi dobili mjesto. A borba sa timskim kolegom bi dobila novi smisao, i nebi bilo propuštanja, jer bi ulog bio vjerovatno ostanak u F1.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18177
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Ako isključimo ovaj dio za vozače koji izgube timski dvoboj, i ti si mi @pastore na tragu "vraćanja na fabričke postavke". :thumbs:
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Majki2111
Avatar
Formula 2
Formula 2
Postovi: 1193
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: Red Bull, Alonso
Lokacija: Samo Zagreb
Perica9 je napisao/la: 09.10.2018., 13:31
Majki2111 je napisao/la: 08.10.2018., 23:32 Povečati doprinos sreće na konačni ishod iliti rezultate. Prvo kaj mi pada napamet je nasumično dodjeljene mješavine guma.
Ferrari bi dobio intermedije , a na stazi suho :prcnjau:
Ma ne, za vrijeme noremaln, al za suho neka bude nasumično...
Lomi te, al se nedaš
22.03.2020. 6:24

Post

Pastor
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3812
S nama već: 7 god 2 mj
Navija za: Seb
Frantic je napisao/la: 09.10.2018., 23:59 Ako isključimo ovaj dio za vozače koji izgube timski dvoboj, i ti si mi @pastore na tragu "vraćanja na fabričke postavke". :thumbs:
Mislim da bi sa novim pravilima mogli vidjeti neke naznake tog vraćanja na fabričke postavke. Dobra stvar je skraćivanje bolida, jednostavnija krila. A čini mi se da se pričalo i o drugačijoj podnici. Mislim da se taj downforce nebi gubio zbog prljavog zraka, kao ovaj kreiran komplikovanim krilima. Mislim da je pogrešno reći da treba smanjiti downforce da bi se bolidi mogli bliže pratiti (kao što je neko spomenuo). Jer tada gubiš brzinu kroz krivine, a to po meni nebi bila F1. Samo treba downforce naći na drugom mjestu. A što da ne uvedu i aktivne ovjese, i traction control? Sve što pomaže utrkivanju za mene je dobrodošlo. Ovako neko uvijek pokušava te stvari simulirati na drugi način, što zalazi u sivu zonu. A ako to dozvole svi će ga imati, i niko nije na gubitku. Mogu odrediti da te stvari budu standardne, zbog troškova. Time bi fokus prebacili na druge stvari.
Samo mi smeta što niko ne razmišlja o povratku nadolijevanja goriva. :(

Post

croatic f1
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 6036
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: najstarijeg i najmlađeg
Lokacija: Zaprešić
Odlična tema, već odavno sam razmišljao da otvorim nešto u ovom stilu, kako bismo mi poboljšali F1, ali nikad mi se nije dalo sve te ideje sažeti, stoga hvala Ante :mrgreen:

Što se tiče radikalnih ideja po pitanju samog sporta, formata GP vikenda i sl., tj. ideja koje se ne odnose na sami bolid, nisam njihov zagovornik. Ne sviđaju mi se ideje o subotnjim utrkama, smatram da utrka mora ostati pravi "main event", kulminacija događanja na GP vikendu, sa sprint utrkom bi se to po mom mišljenju previše razvodnilo.

Zanimljiva mi je ova Antina ideja o unutarmomčadskim borbama za opstanak, sigurno bi bilo zanimljivo. Sviđa mi se i Alenova ideja o gostujućim vozačima na VN Monaka, ne bi bilo loše da se to dozvoli za sve utrke ustvari, da svaka momčad ima pravo na dodatni bolid na određenom broju utrka.

Meni od radikalnijih ideja pada eventualno dozvoljavanje momčadi s jednim bolidom, možda čak i customer momčadi koje bi kupovale cijele bolide (ne bi bilo prvi put u F1), ali tad bi se riskiralo dodatno stvaranje klanova kakvi su već sad prilično veliki pa nisam baš siguran u tu ideju. Ograničenje budžeta definitivno podržavam, siguran sam da bi to barem malo smanjilo ogromne razlike velikih i malih.

Što se tiče samih bolida, to bih sve ispočetka posložio. Trenutna pravila bih spalio i sve krenuo ispočetka. 2021. se očekuje tako nešto, ali ne očekujem da će od toga ispasti utopistička F1.

Prije svega bih smanjio i olakšao bolide. Bolidi su preveliki i preteški i zbog toga pati utrkivanje. Znatno bih pojednostavio bolide i standardizirao/ukinuo razne high-tech pizdarije. Znam da je F1 vrhunac razvoja i sve to, ali meni "poglupljivanje" bolida ne bi smetalo ako bi dovelo do izjednačenijeg utrkivanja. Uvijek će stručnjaci znati kako napredovati i ubrzavati bolide iz godine u godinu. Bolidi bi trebali ostati najbrži ikad, ali to nije primarno, smatram da je borba na stazi daleko bitnija. Naravno, praćenje bolida moralo bi se maksimalno olakšati, tj. utjecaj prljavog zraka mora se svesti na minimum i to se nadam da će se dogoditi već 2021.

Gume bih naravno omekšao, nijedna guma ne bi mogla odraditi više od pola utrke, a razmotrio bih i nadolijevanje goriva. Strateške borbe također su zanimljive, a ujedno stvaraju borbe na stazi. DRS out, neki oblik push-to-passa poput starog KERS-a također ne bi škodio.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18177
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Evo ga i @croatic vuče malo na "fabričke postavke", odnosno na, kako se sočno izrazio, "poglupljivanje" bolida ;) :thumbs:
Hehe, davno sam se ja toga dotakao, u okviru neke druge teme.
I da, znam da se @zeko neće složiti, ali nikakva sprint trka subotom mi ne dolazi u obzir. :thumbsd:
To je bogohuljenje.
Inače, što se tiče samog formata GP vikenda, ne bi ništa mijenjao. 3 treninga, kvale u ovom formatu su mi baš OK.
Izbacio bi neke staze, vratio neke druge, naravno uz smanjenje "fee-ja".
Smanjio bi budžete.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

wapi Verified
GP3
GP3
Postovi: 950
S nama već: 8 god 2 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Zagreb
Ja bi oslobodio tehnički pracilnik. Definirao bi crash testove koje bolid mora proći, minimalnu težinu, maksimalne dimenzije, maksimalne akceleracije po tri osi koje se smiju dogoditi u svakoj utrci. Ukoliko se to prekorači, diskvalifikacija. Pa nek rade kaj hoće, v12 ili turbo hybrid ili v8 ili diesel, nek imaju 4, 6 ili 11 kotaça ili gusjenica, ako misle da će im to pomoći.... telemetrija moze biti samo jednosmjerna. Neograničena testiranja tokom godine. Gume svaka momčad si sklapa ugovor s kim god želi i dogovara se o gumama kako im odgovara kao što to rade za gorivo. Nema obavezne zamjene gume, dolijevanje goriva je moguće.

Post

KrBoy93
Avatar
Formula 4
Formula 4
Postovi: 431
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
imat dva tri dobavljača guma, vratiti nadoljevanje goriva, ukinut DRS, maknut ta hibridna govna nek bude i v10 i v8 i hibrid i v12 sta ko zeli, ukinuti FP1 i FP2, nek imaju sat i pol prije kvala i to je to, pa nek neko fula setup i tako :)

Post

sandalovina
Karting
Karting
Postovi: 117
S nama već: 6 god 8 mj
najbolje bi bilo kad se promjene nebi donosile tek tako da ih bude vec smisleno, onda ce svi biti zadovoljni

Post

Ferrari
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 8143
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari, Seb, Max, Lec
zelot je napisao/la: 09.10.2018., 12:51
I da, uveo bih gume kao prije. Jedne mekse i jedne tvrdje i te dvije gume za sve staze i cijelu sezonu a ne milion podvrsta. Prije se na istim gumama vozio i monaco i spanjolska i monza i spa i sve..
To nije istina. Uvijek si imao više komponenti, ali one su se za svaku stazu zvale "Hard" i "Soft" tj. Prime i Option guma.
Ne znači da je guma bila ista kao ona iz Monaca u Monzi...jer nisu bile iste. Samo su imale iste oznake.
We fight together. We win together. We lose together. Forza Ferrari
slika slika

Post

nikola_st
Karting
Karting
Postovi: 42
S nama već: 8 god 3 mj
Navija za: Ferrari, Kimi
Perica9 je napisao/la: 09.10.2018., 13:31
Majki2111 je napisao/la: 08.10.2018., 23:32 Povečati doprinos sreće na konačni ishod iliti rezultate. Prvo kaj mi pada napamet je nasumično dodjeljene mješavine guma.
Ferrari bi dobio intermedije , a na stazi suho :prcnjau:
mozda napokon dobiju prave gume :rofl: :rofl:

Post

zelot
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2622
S nama već: 9 god 8 mj
Jesi siguran? Znaci 2005 ili ranije mislis da gume nisu bile iste tj da je michelin npr. prilagodjavao mekse i tvrdje gume stazama? Ne kazem da nije istina ali taj podatak nikako nemam u glavi. Ono sto ja pamtim je da su imali tvrdju i meksu komponentu ali da su se te komponente mijenjale nikako ne pamtipm

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18177
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
@zelot, Ferrari - zavisi koje je to "nekad" o kojem pričate.
Ferrari je u pravu, ali to je za neki period unazad 10-ak (i kusur) godina.
Prije 15-20 (da ne govorim prije 30) godina da nije ni bilo uopšte dvije komponente za trku.
Jedna i tačka.
A prije 30 godina čak je i ta jedna jedina komponenta bila ista i za Monaco i za Monzu.
Trebalo bi provjeriti, ali mislim da je tako bilo.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Ferrari
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 8143
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari, Seb, Max, Lec
zelot je napisao/la: 13.10.2018., 14:46 Jesi siguran? Znaci 2005 ili ranije mislis da gume nisu bile iste tj da je michelin npr. prilagodjavao mekse i tvrdje gume stazama? Ne kazem da nije istina ali taj podatak nikako nemam u glavi. Ono sto ja pamtim je da su imali tvrdju i meksu komponentu ali da su se te komponente mijenjale nikako ne pamtipm slika
Pa da.
Ne za svaku stazu, ali imali su npr 5-6-7 komponenti koje bi mjenjali od staze do staze.
Pošto su tada bili "ratovi gumara" onda nitko od njih nije želio klasificirati gumu kako npr. Supersoft...već bi na toj nekoj utrci samo ime bilo Soft tj. Prime i tjt.
Danas nema ratova između gumara pa zato i imamo ovako javno imena guma od Ultre do Hard gume jer nemaju od koga što skrivati.

Evo u Austinu je odabrana Ultra, Supersoft i Soft guma...to će slijedeće godine biti Soft, Medium, Hard no komponente će biti baš te. Samo će pojednostavniti da nemamo ova ludasta imena guma. Tako su i gumari prije imali Option (mekša) i Prime (tvrđa) no to je mogao biti npr. Ultrasoft za Option gumu i Medium za Prime gumu (bubam jel)

Često bi čuo komentatora kako spominje da je npr. "Michelin je za Monzu dovezao specijalnu gumu koja će bolje pasati BMW, McLarenu i Renaultu" , ali onda je i dalje službenim imenom bila Option ili Prime guma.

Možda griješim no ne vjerujem (govorimo o periodu od negdje 98 do 2008 jel.
We fight together. We win together. We lose together. Forza Ferrari
slika slika

Post

zelot
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2622
S nama već: 9 god 8 mj
Cool, ja sam poceo prstiti tamo negdje 2004 a tih prvih godina nisam imao nikakvo tehnicko znanje niti sam bio ovoliko duboko u f1 pa mi je ocito to promaknulo. Hvala za info ;)
Odgovori
👀 Registriraj se Prijavi se ⚡