Automobilska industrija

Slobodan offtopic o svim temama koje vas zanimaju, a nemaju veze s ostalim podforumima.

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes
Kasno sam upalio @Ferrari Maniac
Moj stari ima Mercedes C klasu veći dugi niz godina.
Nije još nijednom stavio lance na točkove.
Ne znam kakvi su uslovi u Lech-u zimi, ali sumnjam da su gori od bosanskih.
Samo obraća pažnju na gume.
Fiat Punto iz 2005. .. gdje si šta ima :prcnjau:

Post

Ferrari Maniac
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3162
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Scuderia Ferrari
Lokacija: Zagreb
:thumbs: sve pet, ali isto treba reći da činjenica da je toliko ljudi kupilo nešto ne znači da to nešto valja. Dapače, vjerojatno je dobar dio tih ljudi taj proizvod kupio zbog mainstream sklonosti. Dovoljno je vidjeti za koliko se stvari danas može dati isti argument o popularnosti i prihodima koje je donio svojim proizvođačima, a opet ljudi koji cijene svoje mišljenje više od onoga većine ljudi neće tome ni primirisati.
Sisu (fin.)

Post

Ferrari Maniac
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3162
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Scuderia Ferrari
Lokacija: Zagreb
Sad baš vidio post o mercu i snijegu. Ne znam ni ja kakvi su ovdje uvjeti po zimi, pogotovo jer je sve ravno ko daska sumnjam da su prestrašni, ali znam jako dobro kakvi su u Hr Zagorju i Lici i Gorskom kotaru. U Zagorju se u selu u kojem imamo vikendicu sprdaju s frajerom sa c klasom jer svaku zimu ostavi Merđu dolje u centru i onda se penje gore do kuće s traktorom. :zubo:
Ovu zimu kad sam se vraćao u Zg iz Opatije Gorski kotar je to isto jutro pogodila ogromna mećava koju nitko nije očekivao tako da je snijega bilo do grla. Gdje se inače vozi 130 guralo se do vrha brijega u 2., ako si imao sreće dohvatio si na nekim potezima treću. Bavaraca i Merđi je sa strane bilo više nego što prstiju na rukama imam jer stražnji pogon jednostavno ne može progutati tu količinu snijega, da ne spominjem kad se stvori onaj tvrdi snijeg nakon što par sto auti prođe i onda nastavi padati po tome. Piši kući pripalo, ne ideš ti nigdje tu sa stražnjom vučom...
Kaj se punta tiče - to je auto koji zaslužuje golfovu reputaciju. :zubo:
Kidaš ga 100k kilometara, opizdi mu motor i metneš novi unutra za par sto kuna :mrgreen:
Sisu (fin.)

Post

Explorer
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 2507
S nama već: 10 god 5 mj
Navija za: Vettel
Kontakt:
Ja planiram ići na BMW-a ubrzo, mislio sam ići na xdrive, ali vidim da to i dalje nije zrel 4X4 sustav koji nerijetko i stvara probleme. Za sad će biti zadnji pogon, bude li mi stvarao probleme ću ga prodati i onda nazad na prednji ili 4X4.
U razumnu srcu mudrost počiva, a što je u bezumnom, to se i pokaže.

Post

Crankshaft
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 224
S nama već: 8 god 11 mj
Navija za: Alonso, Renault
Frantic, slažem se praktički sa svim što si napisao u svom postu kojim si potaknuo ovu raspravu. Jedina stvar s kojom se ne slažem je to da su Japanci izmislili kvalitetu za sve. Isto tako, ovo ne kažem tebi, nego općenito, važno je razlikovati kvalitetu od pouzdanosti i osobnih preferencija pojedinca (je li mu bitna pouzdanost ili kvaliteta, ili pak oboje). Što pokazuju te statistike koje kažeš, kojom metodom se vode, što se koliko boduje, itd. Naravno, i ovo ne repliciram tebi, već želim reći da je stvar jako složena. E sad, ovime ne želim reći da Japanci nisu kvalitetni, već bih isto tako rekao da je to danas sve milimetar razlike, i oni, i Francuzi, i Nijemci, i Talijani, i svi drugi. Pa evo, ne mogu da ne kažem kako mišljenja o automobilima temeljim samo na stvarnim iskustvima iz moje prve ruke, prve ruke moje obitelji i šire obitelji, prijatelja, njihovih roditelja, poznanika, susjeda, pa hajmo reći i starih i po mom sudu objektivnih članova specijaliziranih hrvatskih i stranih foruma po određenoj marci vozila. Nikako priče s forum.hr-a, i bilo što drugo što se može pročitati po hrvatskim tiskovinama, portalima i društvenim mrežama. Japanci ovdje u mom gradu nisu česta pojava koliko i Nijemci npr., što je razumljivo ako se općenito uzme u obzir razvijenost (bolje rečeno nerazvijenost) sredine u svakom smislu, da ne upotrijebim neku drugu riječ kako se netko ne bi naljutio ili me krivo shvatio. Ali i te primjerke što vidim, ili s kojima sam se ja susretao, pogađaju isti problemi kao i druge marke, da ne kažem da je čak u ovom mom slučaju bilo 'kardinalnih' grešaka u više primjeraka, ali svejedno japanska vozila ne bih svrstao niže od ostalih, kao niti iznad. Danas je sve to tu negdje. Što se tiče ostalih stvari, slažem se od riječi do riječi sa svim što si napisao.

HarKl, i jedno i drugo. I Balkanci imaju stereotipe, ali i ljudi s razlogom (nažalost) imaju stereotipe o Balkancima. Razlog zašto se ljudi u mom kraju okreću njemačkim autima su upravo stereotipi. Znam nekoliko njih koji su imali gadnih problema s njima, ali im pri kupnji sljedećeg automobila nije pala na pamet druga marka. Takvi ljudi ne mogu probaviti činjenicu da voze Talijana ili Francuza (pogotovo to), oni su im krvni neprijatelji, a zatim i japanska. Zašto? Jesu li tu odmalena usađene nekakve vrijednosti, ljubav prema vozilima iz jedne države, odgoj, sredina, ne znam i ne zanima me, to je pitanje za stručnjake nekih drugih znanosti. Osobno poznajem takve ljude, dok bilo tko drugi tko vozi Francuza, Talijana, Japanca, nekad će promijeniti marku vozila, kako da kažem, nemaju 'neprijatelja'. Meni nešto sugerira da je u pitanju čisto ono 'Švabo je Švabo'. Taj primitivni mindset, što se nažalost može vidjeti i u drugim sferama javnog života, npr. reklame na TV-u gdje u slučaju da se radi o njemačkom proizvodu (bilo da se radi o kuhinji, garaži, kupaonici, kozmetici), obavezno stoji negdje natpis 'njemačka kvaliteta', dok nisam vidio da se u tolikoj mjeri ističe ista stvar u slučaju da je proizvod iz Češke, Poljske, Italije, Španjolske). S druge strane, oglašivači to ne bi radili da se Balkanci ne lože na 'njemačka kvaliteta'. No dobro, ovo je sad već neka sasvim druga rasprava. Nisam shvatio 100% što si želio reći s time da VW kvalitetom nije isti kao Opel ili Renault (bolji, lošiji?), ali pretpostavljam da misliš kako je bolji. Ovisi o modelu, generaciji, motorizaciji, ali ugrubo, (barem tih automobila svuda ima najviše) mogu ti reći da nije. Ne samo da nije, nego ponekad im ne može niti parirati u nekim stvarima, a ipak je kao skuplji i cjenjeniji. Ali dobro, opet ću reći, nemam 'papir' pa da to potvrdim za vijeke vjekova, velim samo da je to moje mišljenje. Meni su se upravo zbog svega toga zgadili njemački automobili, pogotovo VW, i nema tih para da bih ikada vozio jednoga Volkswagena. Audi, BMW, Mercedes, isto se stvari preuveličavaju puno puno previše, susretao sam se s dva Lexusa i u najmanju ruku je podjednak kao i njegova njemačka konkurencija. Ali cijenu diktira tržište, sami mi kupci. Dok ima zaljubljenika i kupaca, proizvođači ne moraju brinuti o tome hoće li se par % skuplji novi model prodavati ili ne. Isto kao što je slučaj na raznim drugim poljima. I za kraj, spominješ zamašnjak koji te koštao 400 eura, pretpostavljam dvomaseni za koji sam recimo čuo (ovo već ne temeljim na provjerenim informacijama) da valja mijenjati dosta rano naspram nekih drugih marki. :) Ali opet, svaki automobil ima jake i dobre strane, izdržljive i manje izdržljive dijelove. Složit ću se s tobom zato da je održavanje automobila jako važno. Mi Balkanci nemamo baš standard da kao drugi narodi kupujemo nove automobile svakih nekoliko godina, pa pribjegavamo polovnima... a to je uvijek mačak u vreći. Budala za volanom, neodržavanje, i novom automobilu se u godinu dana može ružno presuditi, a sve to će na naplatu recimo doći tipičnom čovjeku s ovih prostora koji će nekada uzeti taj polovni jer za novi nema novaca.

Lux, smatram da su i Korejci i Japanci dobri, ali ih ne bih osobno nazivao dosta kvalitetnijima od ostalih, a pogotovo ne s trostruko boljim motorima. Probao sam neke nove i polovne Hyundaije i KIA-e i stvarno mogu reći super automobili, pogotovo uzevši u obzir koliko koštaju.

Ferrari Maniac, ljudi puno seru o Alfama. Gle društvene mreže, ljudi valjda hoće ispasti pametni a zapravo pojma nemaju koliko su glupi i naivni. Pogotovo što se njih 99 % nikada nije susrelo s Alfom koja je rijetka na našem tržištu (čak ih vidim često kada odem u područja Rijeke, Zagreba), ali u Slavonskom Brodu, kao šestom gradu po veličini u HR, mislim da ih možeš nabrojati na prste jedne ruke. Poznajem dvojicu Alfista (nisu iz Broda) i ljudi imaju samo riječi hvale za svoje automobile. Problem današnjice je to što svatko ima pravo glasa, pristup internetu (s bilo kojeg mjesta i u bilo koje doba dana) pa vole prosipati gluposti jer su to vidjeli okolo. Da pitam bilo koga od tih ljudi zašto misle da je Alfa nepouzdan automobil, ne bi znali uputiti na nešto određeno, već ono... 'čuo sam', 'priča se', 'vidio sam na Fejsu...'). I moram stati u obranu Punta, kvalitetom i izradom možda nije na razini nekih drugih automobila te klase, možda, ali je pouzdan i nepoderiv (također kao i neki njegovi konkurenti). Punto je jeftin automobil, jeftin i lagan za održavanje i to je auto koji ide i ide. Tko kaže da je Punto sranje od automobila, taj ne zna šta priča. Naravno, u okviru svoje klase i generacije, ja mislim na onog Punta druge generacije što je kao i jedinica kod nas bio dosta popularan.

Post

Ferrari Maniac
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3162
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Scuderia Ferrari
Lokacija: Zagreb
slika
Sisu (fin.)

Post

Lux14
Avatar
Formula 4
Formula 4
Postovi: 400
S nama već: 7 god 8 mj
Navija za: Alonso
Crankshaft je napisao/la: 30.05.2018., 17:56 Lux, smatram da su i Korejci i Japanci dobri, ali ih ne bih osobno nazivao dosta kvalitetnijima od ostalih, a pogotovo ne s trostruko boljim motorima.
Ma znam, opet hiperboliziram :prcnjau: . Ali su sigurno nadprosječni btw znam dosta ljudi s Hyundaima i KIA-ma i jako su zadovoljni + dobiješ već spomenutih 7 godina garancije.
You should never underestimate the predictability of stupidity

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18287
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
@Radilice
Potpis brate, do jaja. :klanjam:
Vidi, ono o japancima je možda više pouzdanost, ali ima tu i kvalitete. Ali jesu (generalno) zadnjih 30 godina na vrhu svih tih istraživanja koje sam pominjao.
Takođe, i ja sam rekao da je to danas "sve u 5 deka (dkg)" . :thumbs:
Samo ću se složiti s tobom glede ovog o stereotipima, tipa odnos Balkanjerosa i Das Auta, šprdanje, pogotovo sa talijanskim autima, posebice Alfama, plaćanju 30-40% više para pod izlikom "bolje ću ga prodat", a ne konta da je u gubitku (ne može ostvariti toliko veću razliku pri prodaju u odnosu na razliku koliko ga je skuplje platio.....).
E ovo sad je na ličnom nivou. Dakle, kao i ti, VW bi vozio jedino ako bi mi ga neko džaba dao. A i tad ga ne bi vozio, već bi našo lika koji bi ga masno platio (ipak je to Das Auto), prodo bi mu ga, i kupio "ekvivalentnog" Opela, Renaulta, Peugeota, Forda, Fiata, pa čak i Kiu, Hyundaia, Japanca (ako pričamo o novim ili mlađim autima)...., i za ostatak novca sipao gorivo jedno godinu ili dvije (u zavosnosti o kojoj klasi i starosti auta pričamo) :mrgreen:
Da se dotaknemo Punta. Druga generacija je jedno od najboljih gradskih auta ikad proizvdenih. Ako se sjećate Punta kojeg sam pomenuo u priči oko EURONCAP. Taj je bio od mog rođaka. To je bio Fiat Punto 1,2 SLX iz 2002., a čovjek mi je govorio da je bilo "sipaj čorbe i vozi". Kupljen u 7 godini života, vozio ga još 7, nikad nikakvog kvara, greške, problema, ..... Da ne govorim da ga je taj Punto sa 6 (!!) zračnih jastuka (časna pionirska), klima uređajem, radio CDom, el. prozorima naprijed, ABSom (pričam o gradskom autu koje je izašlo na scenu 1999.), metallik bojom, 5 vrata, 4 zimska Pirellija,....., koštao skoro 50% manje nego tada aktuelni Polo sa motorom iste snage i neuporedivo manje opreme, nekih 30% manje nego tadašnja Fabia (takođe slabije opremljena) i nekih 10-15% manje nego Clio i 206 (koji su mu bili najbliže opremom). Ja sam mu malo pomogao, napametovao ga, zajedno smo to ganjali i ja sam bio sa njim kad ga je kupio. Na žalost, u međuvremenu mu je zatrebalo veće auto..... :chill:
Što se tiče Benza, ja taj brend ne volim nikako, a moja netrpeljivost (da ne kažem mržnja) seže daleko u moje djetinjstvo. Ali to je sasvim druga tema.....
Još nešto o mom načinu razmišljanja vezano za auta.
Ja kad bi imao 17000KM, ja bi uzeo (na kredu ili posudio, snašo bi se nekako) još 5000 i za 22000KM kupio NOVOG Daciu Logana 1,5dCi Laureate (ili 1,2TCe, taj je još malo jeftiniji), sa svom, meni sasvim dovoljnom, opremom (klima, multimedija, park senzori, jastuci, el. prozori i retrovizori, s doplatom za 5 godina garancije, ....), dok bi moj prvi komšija za tih 17000 (dobro, on ne bi trebao više novaca) uzeo Passata ili A4, sa 2,0 TDI stare jedno 10-12 godina sa 250000-300000 km na stanju. I on mene još naziva budalom :rofl: :facepalm:
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

zelot
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2635
S nama već: 9 god 8 mj
Zanimljivo :)

Kod automobila (pogotovo nas koji volimo taj svijet malo vise) mislim da kultura u kojoj se odraslo, odgoj, povjesne stvari tog podrucja i sl... ima najvecu odluku...

Kod nas svabo je svabo. Od cekica i busilice do ljepenke i crijepa pa na kraju auta zivota.. Babe i djedovi nam tamo radili... Svaka druga obitelj ima direktan dodir sa njemackom. Kod nas se voli fu zemlju. Gleda ju se sa stovanjem i cijeni. Zato ne treba cuditi o tom "moze bilo koji samo da je njemac"

U indiji se isto ovakve radprace vode ali sumnjam da su merc bmw pezo i punto neke teme. Ili cile nambija...

Nasi ce kupit svabu jer ono kao da im se malo ulizemo. Radje svadi dam pare jer i on je meni (djed radio gore pa sad unuk uziva apartmane)..

Ja ib osobno volim i preferiram. Sad slucajno imam mazdu. Cak sam gledao novu mazdu 6 karavan 2016 ili 17 npr.. Da kupim godisnjaka. Ako budem htio dat te pare za auto onda cu ili kupit godinu dvije starij mercedes ili sa malo vise km jer cijena je tu negdje. Zasto?? Pa bas zbog onoga gore navedenog. Ne znam za vas ali meni je jedino u mercedesu onaj poseban osjecaj koji mi jos niti jedsn drugi auto nije pruzio. Sve druge njemce bih lako zamjenio sa bilo kojim drugim autom ali mercedes je ipak ono nesto. Barem u mom slucaju a vjerujem a kod vecine drugih.je ds to kosta i sve to ali i daje onaj povratni osjecaj...

Slazem se, svi su auti danas tu negdje u kvaliteti. Europa jednostavno 90%vozi svoje aute. Ameri svoje a kinezi svoje. To je to. Ima iznimaka ali to je to. Kad nam ke sve njemacko pa cak i pola rijeci kako onda da auto bude nesto drugo. Pola naziva za dijelove su nam njemacki isto kao i pola kuce i familije i zivota... Pa nek bude onda i auto jebem ga ja. Daj svabu da ga popravljam i divim se kako to svabo pametno napravi da je lako zamjenit slikaslika

Inace, ne vjerujem da cu ikads imat auto a da nije svabo ili japanac. Jednostavno u te dvije zemlje je toliko mnogo dobrih automobila da prosjecan covjek tesko da ih moze sve isprobati u svom zivotu. Provozat se kroz zivot u mitsubishiu mazdi, toyoti (samo honda ne nikako kao ni bmw slikaslika ), passatu golfu audiju, i naravno mercedesu je sasvim dovoljno jednom ljubitelju automobila i voznje i lijepa kolekcija. Mozda neki peugeot dodje u obzir ali je svakako treciu redu...

Post

Pastor
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3812
S nama već: 7 god 2 mj
Navija za: Seb
Samo ću reći da je puno manje onih koji hvale švabu u odnosu na vas koji želite biti u trendu valjda sa pljuvanjem po švabi...

Post

luke flywalker Verified
GP3
GP3
Postovi: 883
S nama već: 8 god 7 mj
Navija za: Mika Hakkinen
Lokacija: Sarajevo
Pa gledajući cijene ne izgleda baš da ih je puno manje od nas u "trendu".
Što se tiče marke auta, mi smo specifičnog mindseta, kao što je već neko od kolega napisao. Ja kad god sam tražio da kupim auto (3x u životu) uvijek sam imao hrpu nekih savjeta tipa "meganu je greška glava motora, krivi se", "fap filter mu je mana", "pasat i octavia su loši sa diznama", itd.. Mislim da ipak malo pretjerujemo sa tom generalizacijom problema na pojedinim tipovima auta. Također, kao što je jedan od kolega ranije pomenuo, za svako auto ćeš naći nekog ko kaže da ga "sluša" godinama i da nije uložio skoro pa ništa u opravke ali i nekoga ko je najebo i istrošio se ko lud.

Dosad sam imao 3 auta, Seat ibiza 1999. god, Reno clio 2006. god i sad Focusa 2007. god karavan. Svi su slušali onako kako sam i ja njih pazio. Seata nisam nešto pazio pa se češče i kvario dok Clia sam vazda vozio u ovlašteni servis i imao samo jedan vanredni kvar u 3 godine ( i to neki senzor protoka goriva ili slično pa nije palio uredno) što je ukupno koštalo cca 25Eu. Focusa imam od nove godine tako da nemam još nekog iskustva da podjelim, nisam išao dalje od Sarajeva.

Na Focusu sam ja lično zajebao zupčanik od zamajca, koji košta 450Eu, ali srećom imam prijatelja mehaničara koji mi je nabavio isti za 250Eu, bez računa, carina i tako dalje tj. uvezen na crno. To upravo govori da ima i pojedinih dijelova za koje nas prodavci bukvalno "pucaju po ušima" sa bezobrazno velikom maržom. Isto tako, neki modeli imaju više fuš dijelova (made in Turska i Rumunija) pa izgledaju jeftiniji za održavati. Primjer, za Ibicu koju sam imao zadnji ležajevi koštaju u rasponu od 3Eu pa do 15Eu. Bezbeli da su ovi od 3 smeće koje sam btw jednom i kupio i trajali su čitav mjesec dana :D.

Što se tiće odabira i kupovine auta mislim da previše pravimo fuss oko svega, vjerovatno dijelom zbog finansija ali i dijelom zbog mindseta. Nama auto predstavlja puno više od prevoznog sredstva pa smo nekad i previše subjektivni i tu je pogodno tlo za manipulaciju cijena raznih modela ali i dijelova pojedinih auta. Naravno, ne generalizujem.

Inače, moji kriteriji kad kupujem auto su: sjedem, provozam i vidim je li to to. Ne obazirem se previše koliko mu košta dvomaseni zamajac, zupčasti remen, pumpa i je li troši 5 ili 7. Litar dva potrošnje, manje-više mi ne znači puno (nisam dubokog džepa) jer to je na 100 kilometara, koliko pređem sedmično. I naravno odem do servisa na brzinski pregled, eventualno kompjuterska dijagnostika. Tako sa sva tri auta i mislim da se nisam uvalio dosad nijednom.

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes
Rasprava je otišla u pravu vrijednosti brenda, tj da li je nešto precijenjeno ili ne.
https://focus2move.com/world-best-selling-car/
Tržište najbolje govori ko se gdje nalazi. Drugo su želje, snovi i priča meni je najbolje ...

Da samo odgovorim na pitanje Vedranu. Radi se o setu, zamajac + lamela + korpa kvačila. Promijenjen na 180k kilometara. Neznam kada drugi to mijenjaju.
Frantic trebao si Phaetona ubaciti u usporedbu. Još bi bolje naglasio razliku.
Ali slažem se sa tobom da je tvoja opcija puno bolja.

Post

CrashOverride Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 9712
S nama već: 9 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: AlfaQuadrant
Punto mk2 funkcionira vec 14 godina.. Jedino se set kvacila promjenio usljed kvara :zubo: Dns sluzi kao drugi auto u obitelji.. 7 godina redovno servisiran, nakon toga ulje i tekucine redovni intervali a ostalo kako meho kaze..
Focus 7 godina bez kvara.. Golf IV 7 godina bez kvara.. Oba redovno kod mehe..
Trenutno u obitelji Octavia 1.8 TSI, model 2016 kupljena u studenom 2015.. Bilo bi sramota da je nesto krepalo..
Kad sam dolazio na info razgovor u 2 autonkuce i reko da hocu Octaviu 1.8 TSI u obe su me pokusali odgovorit prvo od benzinca a zatim i od 1.8 u korist 1.4 a razlozi su vec spomenute prirode mindseta regije..
Doso u trecu kucu, covjek reko OK, bez pretjerane drame, slozio ponudu, potpiso ugovor i ceko isporuku..
Slazem se sa ekipom da cete auto lijepo i dugo sluzit bez obzira koji bio ako ga redovno vodis doktoru i ne vadis mu dusu..
A koji je auto i gdje prodavaniji me osobno ne interesira previse i takodjer mislim da su istocnjaci nesto bolji proizvodi od pandana iz europe a ne bi nikad odbio vozit poklonjeni VW, Citroen, Daciu, Hyundai...i tako, hehe..
Fino Alla Fine

Post

Crankshaft
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 224
S nama već: 8 god 11 mj
Navija za: Alonso, Renault
Frantic, slažem se. Ja isto Mercedese ne volim, da skratim - ne vidim se u njima. Audi također, jer je iz VW grupacije, ali to je samo moje osobno mišljenje, ne kažem da ne valjaju. Dok sam bio mlađi, volio sam BMW-e. Kad vidim ove današnje modele, ne znam kako bih komentirao. Posljednji BMW koji mi se sviđa i koji bi si uzeo je model 3 iz serije E90. I isto se slažem s tobom, radije novu Daciju nego 10 godina staru kramu s hrpom kilometara i znakom na haubi. Barem danas možeš lako doći do pravog stanja stvari, a koliko ja vidim po medijima, taksisti kod vas u BiH stvarno prelaze s tim Dacijama bez ikakvih problema preko pola milijuna kilometara. Ako može Dacia, može svatko uz pravilno održavanje. Što se tiče Japanaca, vidio sam i ja puno puta japanska vozila na vrhu ljestvica pouzdanosti, ne može sigurno u stvarnosti biti obrnuto. Meni je recimo žao što su japanski proizvođači izgubili dosta prisutnosti po mom nekom mišljenju. Ili ne znam kako bih to nazvao. Ovdje kod nas praktički su nestali s klasičnim limuzinama ili gradskim automobilima. Ne znam kako da to kažem, kada sam bio mali, možda sam tada to sve drugačije shvaćao, možda ih je uistinu bilo više, ne znam. Ali Nissan je imao Almeru, Primeru, Maximu, Mitsubishi je imao malog Colta (prije onog povišenog), Lancera (da ne spominjem EVO verzije), veći Mitsubishi Galant. Honda je imala Civica koji je u prošlosti stvarno po mom sudu izgledao kao ozbiljan automobil, a onda je došao prije 15-ak godina onaj sterilni kutijasti model, a ove današnje neću uopće ni spominjati. Accord je još tu, za Toyotu Avensisa sam prije par godina pročitao da se više neće ni proizvoditi za Europu, Suzuki ima samo Swifta, Subaru Impreza meni osobno više nije ono što je bila... i sad što ima od japanskih vozila da poželim kupiti nekakvog kompakta? Nissan ima Malu Micru koja je dosta skupa i kao povelika (ali katastrofa na testu izbjegavnja losa koliko sam ja vidio), kompakta pravog nemaju osim ako ne želim oslijepiti pogledom na odvratni Juke, ili ako želim cross/SUV Qashqai koji mi se gadi (a i takav tip vozila ne dolazi u obzir), imaju onaj Note koji mi izgleda kao mali monovolumen, Mitsubishi Lancera više i ne vidim na našim cestama, EVO je isto valjda ukinut, a i sama firma nije opstala sama nego ih je kupila alijansa Renault Nissan, i dakle postoje kompakti Auris, Mazda 3 i eto Civic za onoga tko može probavit taj dizajn, a od većih modela Accord, Mazda 6 i zasad Avensis. Ne znam, i dalje japanski proizvođači prodaju automobile, na vrhu su i takvih ljestvica, možda rastu na nekim drugim tržištima i/ili s nekim drugim automobilima (crossover, SUV, terenci), ali nekako su mi izgubili svoj identitet. Možda je to opet do mene, jer su nekad prije bili pristutniji na našem tržištu, a ja tada bio dijete... a kad si dijete, imaš drugačiju percepciju nekih stvari i onda odrastaš tako i kasnije gledaš kako možda stvari više nisu takve ili kako se mijenjaju. Da danas razmišljam o nekom automobilu s istoka, sada bih se prije sjetio Hyundaija i KIA-e, a tek onda Japana (i to samo Mazdu i Toyotu). Ali nisu oni jedini, i Fiat i Alfa su se tu također izgubili u zadnje vrijeme. Ovaj aktualni Punto je već dugo na tržištu i nema nasljednika, sve su nekako bazirali na onim raznim verzijama modela 500, Alfa već dugo nema nasljednika 166-ice, Giulia je čini mi se isto nakon nekoliko godina čekanja naslijedila 159-ku... i baš mi je žao što je to tako. Opel je isto pao pod PSA grupaciju, i modeli će im sada biti klonovi Peugeota i Citroena, a prije 10-ak godina su stvarno imali veliku paletu automobila. Raspisao sam se dosta, malo i izvan teme, ali čini se da će na kraju opstajati samo najjače grupacije, samostalno se teško može ostati na životu.

Pastore, gle, ne bih volio pljuvati po nikome, ali slažem se s tobom da je i to postalo popularno. Opet ću se vratiti na svoj prvi post na ovu temu, svatko danas ima pristup internetu i 'pravo glasa'... možda ružno zvuči, ali tako je. I onda naravno, ima puno ovih koji dižu u nebesa, ali i onih koji pljuvaju po njemačkim automobilima. Ja ne kažem da su oni loši, ali smatram da se neopravdano već godinama pričaju hvalospjevi te da neopravdano drže cijenu, iako i za to smatram da polako nestaje sve više. Nisu ni ljudi ovce.

Post

Crankshaft
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 224
S nama već: 8 god 11 mj
Navija za: Alonso, Renault
Har Kl, onda sve u redu, nisam znao koja je kilometraža u pitanju. :)

Post

Explorer
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 2507
S nama već: 10 god 5 mj
Navija za: Vettel
Kontakt:
Sve je to super kad se vozamo tu po našim cestama i kad se ne prelaze velike udaljenosti. Čim se u danu pređe više od 600-700km se razlike itekako vide. Tu do izražaja dolaze vozila tipa Mercedes, BMW, Volvo, Audi, Lexus i ove eksluzivne marke. Odvozite 1000km i ne umorite se, tu se vidi kvaliteta tih auta. Prijatelj mi je nekidan rekao da se vozio u novom Loganu karavan, da mu je jako udoban po gradu. I slažem se, zaista nije loš auto, pogotovo za taj novac. No već nakon 50 000km postane tvrđi, razlupa se i to više nije to, a da ne spominjem duge puteve s takvim autom.
U razumnu srcu mudrost počiva, a što je u bezumnom, to se i pokaže.

Post

CrashOverride Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 9712
S nama već: 9 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: AlfaQuadrant
@Explorer :thumbs:
Fino Alla Fine

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes
Explorer je napisao/la: 31.05.2018., 12:13 Sve je to super kad se vozamo tu po našim cestama i kad se ne prelaze velike udaljenosti. Čim se u danu pređe više od 600-700km se razlike itekako vide. Tu do izražaja dolaze vozila tipa Mercedes, BMW, Volvo, Audi, Lexus i ove eksluzivne marke. Odvozite 1000km i ne umorite se, tu se vidi kvaliteta tih auta. Prijatelj mi je nekidan rekao da se vozio u novom Loganu karavan, da mu je jako udoban po gradu. I slažem se, zaista nije loš auto, pogotovo za taj novac. No već nakon 50 000km postane tvrđi, razlupa se i to više nije to, a da ne spominjem duge puteve s takvim autom.
Ma ne mora ni 600km. Dovoljno je odvesti put od 2 sata pa da se vidi razlika (po našim cestama mimo autoputa).
Ovdje bih pohvalio karavane i rekao da su udobniji od sedan verzija.
Bar ove što sam ja vozio.
A to da je razlika u habanju automobila nakon 50k je neupitno. Pogotovo za auta koja nisu garažirana.
Kod jeftinijih varijanti unutrašnja plastika ubrzo se izdeformiše pa pucketa u vožnji ko star parket.
Meni je VW top što se tiče mog budžeta. Sve što je skuplje, možda u nekom drugom filmu :)

Post

Lux14
Avatar
Formula 4
Formula 4
Postovi: 400
S nama već: 7 god 8 mj
Navija za: Alonso
Crankshaft je napisao/la: 31.05.2018., 11:47 Što se tiče Japanaca ...
I Nissanova i Mitsubishieva strategija je forsiranje SUVova (to su i sami rekli). Mitsubishi iz '90 nema veze s ovim danas. Lancer Evo, Eclipse, 3000gt... a sad im je sva ponuda hrpa bezličnih SUVova. I još im daju nazive npr. Eclipse kao homage sportskom kupeu :facepalm: .Nissan je žrtvova Almeru i Primeru radi prvog Qashqaia, što im se i isplatilo na tržištu. Suzuki ima sad novi Baleno uz Swifta (+ suv vitara i ignis, koji idu na tržištu odlično). Btw Suzuki ima najniže cijene od svih Japanaca. Pomješa si Accord i Avensis, Accord više nije na Europskom tržištu ( pa je zato i novi Civic povečan) a Avensis ostaje. Subaru kao da svima prolazi ispod radara jer impreza u standardnoj opremi ima awd i cvt, uz boxer od oko 110 ks i silu opreme. Najveća je žalost što su Japanci skoro izgubili sportski duh u automobilima. Supra, rx-7 i 8, Evo, Integra... su nestali ali i standardni automobili postaju konvencionalni i vjerovatno dosadnjikavi (što se ne može reći za sve). Očito je to jedini način za ostati na tržištu.
You should never underestimate the predictability of stupidity

Post

zelot
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2635
S nama već: 9 god 8 mj
@explorer dobro si ubo to :) taj dio se lako zaboravi. Evo nor ja sam imao do sada 4 golfa.. 2,3,4.. Naravno, dvojka se ponovila.. Hocu rec da mi je golf drag auto i mislim da nisu bezveze vrh klase i da se s razlogom ceka svaki novi model da se vidi sta je golf smislio... Unatoc tome sad ga ne bih kupio cisto zbog te udobnosti. Nema udobnosti u tim medjuosovinskim razmacima.. Auto mora imati duzinu i tocka. Svaki je udoban prvih sat dva voznje. Ali kada je u autu 4-5 ljudi i outuje se na more recimo 4-5 sati ili nor njemacka pa 7 i vise.. E tu se osjeti razlika i zato sam rekao necu golfa ni karavana.. Ispod c klase ili mazde 6. I ostalih te klase ili vece nista ne dolazi u obzir... Auto mora bit velik, jak, automatik, karavan i dizel :)

U tim klasama benzinci trose 10 a hoce i do 12-13 samo tako dok dizeli uredno ispod 7 pa i 6. Pricam o autima 2012 pa novije...
Odgovori
👀 Registriraj se Prijavi se ⚡