Povijest F1

🕒 Razgovori o prošlim vremenima, mjesto za iskusne članove.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
16.06.1923. rođen Ron Flockhart. Vozio u drugoj polovini 50-ih. Samo jedan podijum u 13 startova. Poginuo na testiranju aviona u sklopu priprema za obaranje rekorda brzine leta na relaciji Sydney - London.

16.06.1985., VN Kanade. Dupla pobjeda ferrarija. Alboreto - Johansson (Švedu je to bio prvi podijum). Prost treći. Lotusovci okupirali prvi red (De Angelis na PP i Senna, sa usput postavljenim FLom), ali samo 5. mjesto za Elia, dok je Ayrton odustao. De Angelisu je to bila 3. i zadnja najbolja startna pozicija. Zadnja trka na kojoj je Lotus "lockao" prvi startni red. Ferrarijeva 90. pobjeda, a Brabhamov 300. nastup.

6 godina poslije, u Meksiku, dvostruka pobjeda Williamsa, Patrese - Mansell. Ispred Senne. Williams je "lockao" prvi red, Patrese je startao sa PPa, a Mansell postavio FL (Williamsov 50.), ali su za razliku od gore navednog dvojca završili na prva dva mjesta. Zanimljivo, Patreseu je ovo bila 4. pobjeda, kao i u gornjem slučaju Alboretu. Senna je imao strašnu nesreću na kvalifikacijama, kada je bolid ostao okrenut naopako, ali je prošao bez većih povreda. Patrese je loše startao i pao na 4. mjesto, ali se nakon 15 krugova našao ponovo u vodstvu. Eric Bernard je osvojio zadnji bod za ekipu Lole.

16.06.1996., ponovo dupla pobjeda Williamsa, nakon "lockanja" prvog reda, ali ovaj put za VN Kanade. Hill (startao sa PP) završava ispred Villeneueva (postavio FL). Alesi je bio treći. Croftyjev kolega sa SKYa vozi svoju 150. trku. MS je imao tovar mehaničkih problema čitav vikend (Q je završio kao treći), startao je iz boxa, a dok su se drugi postavljali na warm-up lap, mehaničari su još uvijek nešto prčkali po bolidu.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Samo da dodam, pošto ne mogu editovat prethodni post.

Na današnji dan, prije 2 godine (i 15 minuta) Frantic je postao član F1 pulsa. :klanjam:
:rofl: :rofl:
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Adrian Campos je danas napunio 57 godina. Kao trkač se nije proslavio, u 17 nastupa za Minardi, bez boda. Najbolji rezulatat 14. mjesto. Poznatiji kao šef i vlasnik ekip Campos racing. Konkurisao sa ekipom za F1, ali nije uspio zbog finansija (vjerovatno).

17.06.1951., Spa. Farina (Alfa), ispred 2 Ferkana (Ascari, Villoresi). Villoresijev prvi podijum. Fangio na PPu, plus FL, ali su mu se "zaglavili" kočioni doboši (još nije bilo diskova) i ostao je u boxu 14 minuta i završio 9. sa 4 kruga zaostatka. Nastupilo je samo 13 vozača, u 3 ekipe (Alfa, Ferrari, Talbot-Lago). Andre Pilette debitovao u Talbotu. Ovo je jedina trka u kojoj je Fangio bio klasificiran, a da je zavšio niže od 4 mjesta. :klanjam:

11 godina poslije, isto mjesto. Prva pobjeda Clarka (prva i Lotusa 25), te prva od 4 uzastopne na Spa (Clark je često govorio da ne voli tu stazu :prcnjau: ). Šta bi tek bilo da je volio? Na podiju su bila još dva Hilla, Graham koji je prvi puta u karijeri startao sa PPa, te Phil, koji se zadnji puta popeo na podijum. Jo Siffert je debitovao, a to je bila 20 pobjeda i 20 FL za Climaxov motor.

Opet 11 godina poslije, vozila se prva VN Švedske, na stazi u Anderstorpu. Pobjeđuje Hulme u Mclarenu (7. pobjeda i 30. podijum.), usput postavivši FL, ispred domaćeg heroja Petersona u Lotusu, koji je startao sa najbolje startne pozicije (60. PP za Lotus), te Ceverta u Tyrrellu, kojem je zo bio 10. podijum. G.Hillu je to bio 150. start. On je bio prvi koji je dostigao tu brojku. Hulmeu se isplatila kocka sa tvrđim gumama, pa je pretekao Petersona u predzadnjem krugu, zbog istrošenosti guma na Šveđaninovom Lotusu.

17.06.1978., ponovo smo u Švedskoj. Ovaj put Lauda odnosi pobjedu sa Brabhamom, ispred Patresea u Arrowsu (prvi podijum i za Patresea i za Arrows), te domaćina Petersona (Lotus). Andretti je osvojio PP (80. za Lotus), a Lauda postavio FL (25. za ekipu Brabhama). Rolf Stommelen je 50. puta starto naeku F1 trku, a Fordovom DFV8 motoru je to bila jubilarna 100. najbolja startna pozicija. Trka je ostala upamćena zbog Brabhamovog bolida BT46B, poznatom po tome što je imao ventilator/fen/kako hoćete,.... u "guzici". To je bio odgovor Gordona Murraya na Chapmanov ground effect u Lotusu 79. Lauda i Watson su vozili kvalifikacije sa punim tankovima, nisu privlačili pzornost i maksimalno su se trudili da "izbjegnu" PP (bili su drugi i treći na gridu, iza Andrettija). Lauda je naganjao Andrettija, natjerao ga na pogrešku, prešao ga, (Mario je poslije i odustao) i pobijedio sa velikih 35sec prednosti, iako se Lauda svojski trudio da ne pritišće (sandbaggao je maksimalno), ali prema njegovim riječima auto je stvarao ENORMNU količinu downforcea, koja se eksponencijalno povećavala sa povećanjem brzine. Najbolji primjer je bila neka fleka od ulja nekog od odustalih bolida, preko koje su svi usporavali dok je BT46B prolazio bez problema. Na auto su date pritužbe, ali je proglašen LEGALNIM, jer je namjena ventilatora bila "HLAĐENJE" ( :rofl: ), a ne stvaranje dodatnog downforcea. Međutim, Brabham (tj. Bernie, koji je bio vlasnik ekipe) ga je sam povukao, jer Bernie nije htio da se zamjeri ostalim ekipama, jer imao veće planove da postane šef FOCA-e, te da da vodi FOCA-u kroz FISA-FOCA rat, oko televizijskih prva, novaca i svega ostalog. BTW, to je bila prva trka na kojoj je Sid Watkins obavljao dužnost glavnog doktora trke.
slika
slika

17.06.1984., vozilo se u Montrealu. Piquet, u Brabhamu (ali ovaj puta sa BMW monstrumom iza leđa), ispred 2 Mclarena (Lauda i Prost). Piquet je ostvario Grand Slam. Pokazao je da je Brabham-BMW bio brži paket od Mclaren-TAG Porschea, ali i dosta nepouzdaniji, te su se zato (zbog mnogobrojnih kvarova na Piquetovom bolidu) za titulu borili Lauda i Prost. Mansell je startao 50. puta, ekipa Tyrrella 200. puta, a Mclaren je dostigao brojku od 100 podijuma. Piquet je kolabirao od bolova nakon trke, jer je uljni hladnjak smješten u nosu isijavao toliku toplinu te nanio opekotine Piquetu. Na slijedećoj trci (Detroit) Piquet je vozio sa malom posudom za led oko nogu, nakon čega je bolid Brabhama proglašen najbržim zamrzivačem na svijetu.

Na današnji dan prije 10 godina, na stazi u Indianapolisu, Hamilton pobjeđuje drugi puta u karijeri (startavši sa PPa). Slavlje Mclarena pojačava Alosno drugim mjestom. Iza su bila dva Ferrarija, Massa i Kimi (postavio FL :chill: ). To je bila 750. trka za Ferrarijev motor (ne i ekipu). A tada je debitovao, danas glavni igrač crvenih, Vettel. Mijenjao je Kubicu nakon onog stravičnog udesa na prethodnoj, VN Kanade. To je bila zadnja F1 trka na toj stazi. VN SAD se nije vozila narednih 5 godina, a vratila se na stazu u Austinu.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
18.06.1936. rođen Denny Hulme, jedini Novozelandski prvak. Titulu je osvojio sa bolidom Brabhama 1967., a još 2 puta je bio teeći u prvenstvu, ali sa Mclarenom (1968. i 1972.). Pobijedio je 8 puta, samo jednom je startao sa PPa, a postavio je i 9 najbržih krugova. Ima i pobjedu na Le Mansu (u klasi), a na Indy 500 je bio dva puta 4. On je bio sedmi F1 prvak koji je preminuo, ali prvi od prirodnih posljedica (srčani). Svi prvaci preminuli prije njega su ili poginuli na stazi (trka ili testiranje; trojica), ili u saobraćajkama (dvojica) ili u avionskoj nesreći (jedan).

18.06.1950. vožena je VN Belgije. Fangio i Fagioli u Alfama na prva dva mjesta, Rosier u Talbotu na trećem (drugi i posljednji podijum i za Rosiera i za Talbot). Fangio je pobijedio sa drugog mjesta, dok je Farina sa PPa (i uz FL) završio kao četvrtoplasirani. Trku je startalo samo 14 bolida, od čega 7 Talbota, a Levegh i Chaboud su imali debije.

18.06.1961. na istom mjestu, vidjeli smo ČETVOROSTRUKU pobjedu Ferrarija. P. Hill, Von Trips, Ginther, Gendebien su bila 4 Ferrarijeva musketira, koja su ostvarila taj pothvat, s tim što je Gendebienov ferrari bio obojen u žutu boju. Ovo nije bila jedina četvorostruka pobjeda. Ferrari ih ima još dvije, a Mercedes, Maserati i Cooper po jednu. Zanimljivo, Lotus nema nijednu. To, vjerovatno više nikad nećemo vidjeti, barem ne po ovim pravilima. P.Hill je startao sa PPa (ta pobjeda mu je bila 10. podijum), a Ginther je postavio FL. Lornezo Bandini je je debitovao na ovoj trci.

6 godina poslije, takođe na stazi u Spa, Dan Gurney pobjeđuje 4. i zadnji puta u karijeri, ali je ostvario prvu i jedinu pobjedu (samim tim i podijum), te jedini FL za svoju ekipu, Eagle-Weslake. Iza su završili Stewart u BRMu i Amon u Ferrariju. Jimmy je startao sa PPa, ali je zaostao čitav krug (kolega Clark je pisao o tome). Zadnja trka Mikea Parkesa. Gurney je postavio novi rekord u prosječnoj brzini jednog GPa, a na zadnjem pravcu je išao skoro 320 km/h, što je bilo iznenađujuće za auto sa ispod 400ks, ali je kvaka bila što je njegov Eagle koristio dosta titanijuma i magnezijuma.

18.06.1989. vožena je VN Kanade. Dvostruka pobjeda Williamsa (Boutsen - patrese), ispred De Cesarisa u Dallari. Prva pobjeda Boutsena, 5. i zadnji podijum De Cesarisa (ali prvi Dallare). Jonathan Palmer (Jolyonov otac) je postavio najbrži krug (jedini u karijeri, a 20. i zadnji za Tyrrell). Mclaren je lockao prvi startni red (ali ovaj puta je Prost bio na najboljoj startnoj poziciji), ali je prost odustao nakon 2 kruga, a Senna 3 kruga prije kraja, dok je bio u vodstvu. Bila je to prva pobjeda za Renaultov motor nakon 3 godine (Renault, ali turbo, je bio u Lotusu 1986, kada je Senna pobjeđivao), odnosno prva za Renaultov atmosferski V10 motor. Arnoux je osvojio zadnje bodove, a Warwick je zadnji puta bio u vodstvu u nekoj trci. Jedina trka u kojoj su obje dallare ostvarile bodove. Ujedno i druga najkraća Prostova trka (najkraća je Suzuka 1990.). Nakon skoro 4 godine trka u kojoj nisu pobijedili Prost, Senna, Piquet, Mansell ili Berger.

Na kraju, 18.06.2000., još jedna VN Kanade. Dvostruko slavlje Ferrarija. MSova 40. pobjeda, 10. podijum Rubensa. Treći je bio Fisico. MS je startao sa PPa, dok je FL postavio Hakkinen. 130. pobjeda Ferrarija, a 500. GP Mclarena. Jedna od manjih razlika u F1 ikad, između prve dvojice. Bilo je 0,174sec.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
19.06.1955. vožena je VN Holandije. Dupla pobjeda mercedesa (Fangio-Moss9 ispred Mussa u Maseratiju. Fangio je startao sa PPa, ali je vodio žestoku borbu sa Mossom i pobijedio za samo 0,3sec, što je u to doba bio neprikosnoveni rekord. Kasnije je bilo još manjih razlika. Roberto Mieres je završio kao 4. (iza timskogh kolege Mussa) i postavio svoj jedini FL u karijeri (10. za Maserati). To je bila zadnja trka za Johnnya Claesa (Ferrari), a vozila se samo sedam dana nakon katastrofe u Le Mansu.

19.06.1960., stravičan vikend na Spa. Već sam to napisao u temi RIP. Nesreće su doživjelo Moss (izvukao se), ali Chris Bristow i Alan Stacey nisu. Uz Imolu 1994. najtragičniji vikend u F1 ikad. Rezulatiti su bili u drugom planu, ali treba reći da je Cooper ostvario trostruku pobjedu (Brabham-Mclaren-Gendebien). Sir Jacku je pošlo za rukom da napravi Grand Slam (iako je imao isto vrijeme najbržeg kruga kao i Ireland, te P.Hill). Irelandu je to bio i jedini FL. Gendebien se prvi puta popeo na podijum. Cooperova 10. pobjeda, Climaxov 10. FL, a Ferrarijev 30. FL. Willy mairese, sa kojim je nesretni Bristow bio u borbi kada je došlo do nesreće imao je debi na toj trci (grozan debi, mora se priznati, iako čovjek ni za šta nije kriv). Treba reći i da je Mike Taylor u Lotusu imao nesreću na treninzima, zbog koje je prestao sa trkaćom karijerom i zbog koje je bio privremeno paralizovan, ali se oporavio i stao na noge.

19.06.1977. na Petersonovom domaćem terenu, u Anderstorpu, prvu pobjedu je odnio Lafitte, kao i ekipa Ligiera. Iza su završili Mass (Mclaren) i Reutemann (Ferrari). Petersonu je to bila jubilarna 100. trka. Mario Andretti je startao sa PPa i postavio FL, ali je završio na 6. mjestu, dok slavljenik Peterson nije bio te sreće te je odustao nakon 7 krugova. Ferrari je stigao do brojke od 230. podijuma. Zadnja trka Jackie Olivera.
To je bila prva All-France pobjeda - Francuski vozač (Lafitte), bolid (Ligier), motor (Matra) i glavni sponzor (Gitanes).

19.06.1988., Detroit. Živa dosada. Senna pobjeđuje sa PPa, Prost drugi, 40sec iza, postavivši FL Malo neizvjesnosti su unijeli vozači Ferrarija, koji su bili 2. i 3. u kvalama, Prost tek 4., ali ih Profesor brzo riješio i nakon 6 krugova bio na drugom mjestu. Ferrariji su poslije i odustali. Capelli slomio kost u stopalu, pa nije nastupao.
Izgled staze u Detroitu.
slika

19.06.2005. VN SAD. Najveća sramota ikad u F1. 6 bolida, 2 crvena, 2 žuta, 2 bijelo-siva. Smijeh. Sramota.
[ link do slike ]
Toyota je prvi put imala PP (Trulli), ali nije imala priliku da brani tu poziciju jer su odustali od trke (kao i svi na Michelinu). Jedina MSova pobjeda te sezone, ispred Rubensa i Monteira, koji je skakao od sreće na podijumu (jedini u karijeri). :rofl:
Usput, to je bio zadnji podijum za ekipu Jordana. MS odradio FL.

Prije godinu dana, F1 je prvi puta posjetila Azerbejdžan. Vozila se VN Evrope :prcnjau: Malo mi besmisleno, pa su se izgleda skontali i ove godine se VN zove po državi u kojoj sei održava. Plus što je počinjala za vrijeme završetka 24h Le Mansa (dodatni razlog, zbog kojeg je @zeko počeo još više drukat "Umri Bernie, umri"). Uglavnom, Lewisu je smetalo sunce u kvalifikacijama, Rosbergov Grand slam. Na podiju još Vettel i Perez. A Lewis je pored sunca imao problema i sa prčkanjem po postavkama (Nico je to riješio puno brže). Ekipi Benza je to bila 60. PP. Perezov (zasad) zadnji podijum. Bottas postavio rekord u najvećoj brzini ikad na nekom GP vikendu sa 378 km/h. :klanjam:
Lewisu su poslije trke preporučili obloge.
[ link do slike ]
Slične obloge od filtera čaja sam i ja morao nositi nakon što me otac prvi puta odveo na utakmicu Tuzlanske Slobode pod reflektorima, u koje sam očigledno puno gledao, pa su me zabolile oči. :mrgreen:
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

HeatBlast44
Avatar
Baniran
Baniran
Postovi: 1781
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: Mc'Laren, Lewis, Wehrlein
eeee da mi je vidjet dokaz tog rekorda Bottasa sa grafikom sa strane, mozda bih i povjerovao. Ovako ostaje onaj Perezov u Mexiku od 370kmh, kad je iza Masse odvezo komplet trku :zubo:
slikaslika

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Jbga, svi su brujali o tome.
A i nije bilo u trci. Imaš i Montoyininh 372 iz Monze (trening ili kvale, ne sjećam se), Kimijevih 370,1 km/h iz trke (Monza 2005.), dakle opet nije Perez.
Ima i Bottasovih (eh, to je sumnjivo, jer FIA to još nije prihvatila) iz Meksika kad je u trci postavio 372,5 km/h.
I ovih 378 (što je FIA prihvatila) iz Bakua.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

HeatBlast44
Avatar
Baniran
Baniran
Postovi: 1781
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: Mc'Laren, Lewis, Wehrlein
Pa dobro ne znamo jel Perez odradio 370 okruglo ili 370,9kmh. Montoya je na treninzima isao 372.2kmh koliko ja znm. Volio bih tu Bottasovu max. brzinu vidjet, cisto eto da se uvjerim. Valjda ce nas Liberty obradovat' i objavit to na drustvene mreze.
slikaslika

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
HeatBlast44 je napisao/la: 20.06.2017., 01:26 Pa dobro ne znamo jel Perez odradio 370 okruglo ili 370,9kmh. Montoya je na treninzima isao 372.2kmh koliko ja znm. Volio bih tu Bottasovu max. brzinu vidjet, cisto eto da se uvjerim. Valjda ce nas Liberty obradovat' i objavit to na drustvene mreze.
Ne znam kako uređaj "zaokružuje".
Možda je Perez vozio 369,9 pa na grafici bilo 370.
Jbga, ko će ga znat.
Kvaka je što se za tu Perezovu brzinu može naći video, a za ostalo ne može.
A svugdje gdje nađeš podatke o rekordima (trka, kvale, komplet vikend) taj Perezov pothvat nigdje ne pominje kao prvi/najbolji.

Nego, hajmo mi redom.

20.06.1954., Spa. Fangio (Maserati), Trintignant (Ferrari), Moss (Maserati). Fangia je Farina zeznuo sa par krugova za Grand slam. Trintignant i Moss su se prvi puta našli na podijumu. Mossovi prvi poeni uopšte, dok je Andre Pilette ovojio jedine. Fangio je te godine potpisao za Marcedes, ali pošto auto nije bio spreman, prve dvije trke je vozio za Maserati. I te godine je na Spa bilo malo auta, samo 14. ustvari bio je tu i 15. auto, kojeg je vozio Tuolo de Graffenried (Maserati), koji je imao montiranu kameru za scene koje su korištene u filmu "The Racers" sa Issurom Danielovitchem (poznatiji kao Kirk Douglas) u glavnoj ulozi.
slika

20.06.1971. Zandvoort. Ickx (Belgijanac, a ne Britanac :mrgreen: , u Ferrariju) završava ispred Rodrigueza u BRMu i tvog omiljenog brke Regazzonija (takođe u Ferrariju). Meksikančev zadnji podijum (60. za ekipu BRMa), a prvi naredni za Meksiko je donio Perez u Maleziji 2012. Xov triple (postavio je i 10. najbrži krug u karijeri). A bila je to i jubilarna 50. trka za ford Cosworth DFV8 motor. Debi za Davea Walkera (Lotus) i Gijsa Van Leneppa (Surtees).

20.06.2004., VN SADa, na "izlomljenom" Indyu. Ferrari duplo (MS-Rubens), Satov jedini podijum (13 godina poslije je pobijedio, ali na ovalu) i drugi za Japance (prvi je uzeo Suzuki, a poslije njega Kobayashi). Rubens startao sa PPa (MS ga odradio nakon Safeta), postavio 10. FL i 50. podijum u karijeri, dok je MSu to bio 130. podijum. Panisov 150. start i Ferrarijeva 175. pobjeda. Ralf se skršio u zadnjem zavoju momački.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=k7LMwok-A80[/youtube]
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

HeatBlast44
Avatar
Baniran
Baniran
Postovi: 1781
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: Mc'Laren, Lewis, Wehrlein
Valjal taj film Kirka Douglasa? Da pogledam ako je dobar.
Za Belgijca sve utvrđeno :mrgreen:
slikaslika

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
HeatBlast44 je napisao/la: 20.06.2017., 16:11 Valjal taj film Kirka Douglasa? Da pogledam ako je dobar.
Za Belgijca sve utvrđeno :mrgreen:
Vjeruj da ne bih znao. Nisam ni znao da postoji, dok nisam počeo pisati post.

21.06.1953. Spa. Dominacija Ferrarija. Ascari, Villoresi (između njih skoro 3 minute). Marimon (u Maseratiju, prvi put se popeo na podij) kao treći i ostatak društva su ostali za krug ili više iza. Dva najbolja Maseratija su odustala. Fangio koji je startao sa PPa (prva za Maserati), te JF Gonzalez, koji je postavio FL. Fangio je zamijeno auto sa timskim kolegom Claesom, ali je u zadnjem krugu rasturio i njegov auto izlijetanjem. Trci je prisustvovalo preko 100000 gledalaca, a Ascariju je to bila rekordna 9. pobjeda u nizu (računajući i prethodnu sezonu, te izuzevši Indy 500 1953. na kojem nije ni nastupio).

21.06.1969. Zandvoort. Stewart (Matra), Siffert (Lotus), Amon (Ferrari). Rindt je bio najbrži u kvalama, ali je odustao nakon 17 krugova, dok je Sir Jackie na putu do pobjede postavio FL. Matrin 10. podijum. Trku je startalo samo 15 bolida (1 ferrari), a zanimljivost vezana za tu trku je da se vozila u subotu!! Nisam pronašao razlog zbog čega se vozilo u subotu.

Tačno godinu dana poslije, isto mjesto, samo što je tada bila nedjelja. Ovaj put Rindt (Lotus) starta sa PPa i pobjeđuje, ispred Stewarta u Marchu (nije se desilo kao prije godinu dana, kada je Stewart, nakon Rindtovog odustajanja zasjeo na prvo mjesto i nije ga ispuštao do kraja). Treći je bio X u Ferrariju, koji je postavio i FL. Iza je bio još jedan Ferrari (Regazzoni u svom debiju). Pored Švicarca, debitovali su Cevert i Gethin. Rindt i X su ostvarili po 10. podijume u karijeri. Piersu Courageu to je bila zadnja trka. Vozeći svoj De Tomaso je odskočio na "rubnicima", izletio krpz/preko ograde, isprevrtao se, auto se zapalilo i eksplodiralo, a požar je zahvatio i obližna stabla. Nikada neće biti utvrđeno, ali je velika vjerovatnoća da je nesretni Courage preminuo i prije samog požara/eksplozije.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YK16URa7X10[/youtube]
[ link do slike ]

21.06.1981. Jarama, Španija. Gilles (Ferrari), Laffite (Ligier), Watson (Mclaren). Gillesova zadnja pobjeda, do koje je došao sa 7. startne pozicije. Laffiteova (i Ligierova, i Matrina - kad su u pitanju motori) zadnja PP, u njegovom 100. nastupu. Alan Jones u williamsu je postavio FL, a čovjek koji je ostvario prvu pobjedu sa turbo motorom, JP Jabouille, je vozio svoju zadnju trku. Gilles je na kraju napravio jedan vozić, a prva petorica su završila u 1,24 sec. Zadnja trka u Jarami. F1 se vratila u Španiju 1986. godine, ali u Jerez.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EHY6wv0VlsU [/youtube]

21.06.1987. Detroit. Senna (Lotus), Piquet (Williams), Prost (McLaren). mansell (PP) je zaostao čitav krug, zbog iscrpljenosti i bolova, te problema u boxu kada matica nije htjela "sjesti" pa je zaglavio skoro 20 sekundi. Sennina (FL) zadnja pobjeda u Lotusu (druga zaredom, pobijedio je i prethodnu trku u Monacu, te druga zaredom u Detroitu), te zadnja pobjeda straog/originalnog/Chapmanovog (iako ga već 5 godina nije bilo među živima) Lotusa. Sennin 20. podijum, te 20. FL za motor Honde. Cheeveru je bio 100., a Patreseu 150. GP vikend (ne i trke). I u Detroitu se vozilo cca. 250km (Kao i Kneževini), a trke su opet bile po sat i 45, do sat i 50 minuta.

Na današnji dan 2009., svi su u Britaniji očekivali/priželjkivali pobjedu buttona u Brownu, ali su ih Bikovi razmontirali, dok i Rubens bio bolji od timskog kolege i vodećeg u prvenstvu (prvi put te sezone). Dupla pobjeda RBa (Vettel-Webber), dok je treći bio Rubens (Button 6. i na stratu i na cilju). 3 kruga Webberovog vodstva, zbog boxa, koštala su Vettela Grand slama. Taj FL je bio prvi za Vettela i ekipu Red Bulla. Tri tadašnja šampiona (Kimi, ferdo i Lewis) su se u jednom momentu borili za 13. mjesto, a Kimi je nekako dohvatio 1 bod (8. mjesto), dok su druga dvojica bili sa krugom zaostatka i daleko van bodova.

Prije dvije godine, dupla pobjeda Benza u Austriji, u poretku Nico-Lewis. Prvom pišemo FL, drugom PP. Massa popunio podijum (40.). Benzov 30. FL, a Sauberova 300. trka. Trku ponajviše pamtimo po sudaru Kimi-Alonso u prvom krugu.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UpD1CbbABJs[/youtube]
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

croatic f1
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 6082
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: najstarijeg i najmlađeg
Lokacija: Zaprešić
Nizozemci očito vole utrkivanje subotom, MotoGP je to dokazivao sve do prošle godine :mrgreen:

Nakon malo kopanja po internetu, uspio sam pronaći razlog održavanja VN Nizozemske 1969. u subotu - bio je to potez kojim su organizatori pokušali privući veći broj gledatelja koji je padao tijekom prijašnjih godina. Citat iz Motorsport magazina:
Race day in Holland was Saturday, which was a change to try and attract more spectators

Post

DaveGilmour
Avatar
Formula 2
Formula 2
Postovi: 1324
S nama već: 9 god 4 mj
Navija za: Sve driven by Verstappen
Lokacija: Zagreb
Ako se ne varam i VN VB-a se vozila subotom sve do 1975. ili 1976.
No nisam siguran u taj podatak.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
croatic f1 je napisao/la: 21.06.2017., 15:47 Nizozemci očito vole utrkivanje subotom, MotoGP je to dokazivao sve do prošle godine :mrgreen:

Nakon malo kopanja po internetu, uspio sam pronaći razlog održavanja VN Nizozemske 1969. u subotu - bio je to potez kojim su organizatori pokušali privući veći broj gledatelja koji je padao tijekom prijašnjih godina. Citat iz Motorsport magazina:
Race day in Holland was Saturday, which was a change to try and attract more spectators
Svaka čast croatic. :thumbs:
Meni bilo mrsko tražit razloge.
Za MotoGP više manje svi znamo.
DaveGilmour je napisao/la: 21.06.2017., 16:27 Ako se ne varam i VN VB-a se vozila subotom sve do 1975. ili 1976.
No nisam siguran u taj podatak.
Dave, odličan podatak. :thumbs:
I izgleda tačan.
Provjerio sam 5-6 trka (godina) za VN V.Britanije, u periodu 1950.-1975., u razmacima od po 4-5 godna i fakat, sve su bile subote. Pretpostavljam i da su sve ostale. Onda sam provjerio 1978. i bila je nedjelja.
Ja nisam imao pojma o toj činienici. Nikad čuo. Časna pionirska. :mrgreen:
Eto, saznah jedan podatak (koji me oduševio, da budem iskren), uprkos skoro 35 godina praćenja F1, i sa preko 500 postova u ovoj temi, te silnih pročitanih izvještaja sa trka u mnogim auto časopisima (kako prije interneta, tako i dan danas), kao i svakog drugog oblika "gradiva" vezanog za prošlost F1.
A vjerujem i mnogi drugi na forumu.
Dave :pivo:
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

DaveGilmour
Avatar
Formula 2
Formula 2
Postovi: 1324
S nama već: 9 god 4 mj
Navija za: Sve driven by Verstappen
Lokacija: Zagreb
Frantic je napisao/la: 21.06.2017., 19:13 Ja nisam imao pojma o toj činienici. Nikad čuo. Časna pionirska. :mrgreen:
Ne mogu vjerovati da postoji podatak o F1 koji ja znam, a ti Frantiče ne. Ovo ću morat uvrstiti u životopis jer je riječ o ogromnom postignuću :cool:

Provjeravao sam i ja sad datume i ustanovio da je 1975. zadnji put voženo u subotu.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
DaveGilmour je napisao/la: 21.06.2017., 20:49
Frantic je napisao/la: 21.06.2017., 19:13 Ja nisam imao pojma o toj činienici. Nikad čuo. Časna pionirska. :mrgreen:
Ne mogu vjerovati da postoji podatak o F1 koji ja znam, a ti Frantiče ne. Ovo ću morat uvrstiti u životopis jer je riječ o ogromnom postignuću :cool:

Provjeravao sam i ja sad datume i ustanovio da je 1975. zadnji put voženo u subotu.
Haha, nasmijah se, al' ono baš od srca. :mrgreen:
Hvala. :pivo:
Mislim, ima stvari koje "pogrešno" napišem, nenamjerno naravno (tipfeler, fulnem godinu, vozača ili nešto,....), ima stvari koje mi nisu toliko poznate ili stvari kojih se ne mogu sjetiti na prvu (ali sam nekad negdje kao nešto čuo, vidio, pročito,...., pa se podsjetim i nadođem), o nekim stvarima, npr. o nečemu iz 1964. sam samo i mogao čitati (tad mi se ni roditelji nisu znali), dakle neke knjige, enciklopedije, časopisi, danas imamo internet, dok već nešto npr. iz 1987. sam imao priliku i gledati, barem trku, nismo tad bili u prilici gledati kvale, ali za ove VN VB subotama sve do 1975. nisam imao ama baš blaaaage veze, ono dibidus. :mrgreen:
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
22.06.1952. Spa. Ferrari duplo. Ascari - Farina. Treći je bio Robert manzon u Gordiniju. Jean Behra (Gordini) je odlično startao po kiši, sa 5. mjesta, i vodio nakon prvi krug i tako zayebao Ascarija za Grand slam. U drugom krugu Ascari ga pretiče i ne ispušta vodstvo do kraja (takođe, pretekao ga je i Farina). Manzonu je to bio prvi podijum a ekipi Gordinija drugi, ujedno i zadnji. Ascari je postavio prvi najbrži krug karijere, dok su na trci debitovali Mike "Mašna" Hawthorn (Cooper-Bristol), Charles de Tornaco (privatni Ferrari), Paul Frere (HWM-Alta),..... Hawthorn i Frere su osvojili i bodove. Zanimljivo je da je Ascari u kvalifikacijama imao čak minut i 14 sekundi bolje vrijeme nego zadnji na gridu Robert O`Brian u Simca-Gordiniju (opet, Spa je bila duga 14,12km).

22.06.1975. Zandvoort. Prva pobjeda Hunta The Shunta (i jedina ekipe Lorda Hesketha). Iza su završila 2 Ferrarija (Niki - Clay). Lauda je startao sa PPa i posavio FL, ali se ipak, u svom 50. nastupu morao zadovoljiti drugim mjestom. Ekipa Brabhama je obilježila 150. start. Jedna od najboljih "underdog" pobjeda ikada.

22.06.1986. Detroit. Renault Power. Senna (Lotus-Renault), Lafitte (Ligier-Renault), Prost u Mclarenu. 20. pobjeda za Renaultov motor. Senna je startao sa Ppa, dok je Piquet, koji odustao u 41. krugu, postavio FL. Lafitteov zadnji podijum (sakupio ih je 32), a ekipi Propetog konjića to je bila 400. trka. Loš dana Williamsa (grozni boxovi između ostalog) upotpunio je mansell 5. mjesto, ali sa krugom zaostatka.

22.06.2008. Magny-Course. zadnja trka koja je tamo održana. Kimijev predzadnji PP (nakon 9 godina imao je PP u Monacu). Usput je postavio i FL, ali je zbog problema završio kao drugi, iza Masse, dok se najnižu stepenicu pobjedinčkog postolaj popeo Trulli u Toyoti. Kimiju je to bio 30 FL, Ferrariju 200. PP, a Toyoti 10. podijum. Tom pobjedom Massa je prvi puta u karijeri zasjeo na prvo mjesto u poretku.

Prije 3 godine, u Austriji, Benzov sadašnji/bivši trojac na podijumu. Rosberg, Hamilton, Botas. Zanimljivo, Benzu niti jepripala PP, niti su postavili FL. Massa je startao naprijed (za sada, a i najvjerovatnije zadnja PPa, za njega) i to u svom 200. GP vikendu (ne i startu). Lewisu je to bio 60. podij, a njegovom sadašnjem timskom kolegi prvi, Mercedesu 20. pobjeda, a Mclarenu 750 GP. Perez je postavio FL.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Na današnji dan se vozilo 5 trka.

1963. Zandvoort. Demonstracije sile Clarka i Lotusa. Ostvario je Grand slam. Ostatak podija, Gurney (Brabham) i Surtees (Ferrari) su zakasnili čitav krug, kao i Ireland i Ginther na 4. i 5. mjestu. Svi ostali su zaostali 2 ili više krugova. :klanjam:
Clarkova 5 pobjeda, Lotusova 10. Ferrarijev već 130. podijum, 24. najbrži krug za Climaxov motor, a debi za Ludovica Scarfiottija.

5 godina poslije na istom mjestu. Jimmya više nema, a ljubitelji su mogli prisustvovati još jednoj dominantnoj pobjedi. Najbolji je Stewart (Matra-Ford), ispred Beltoisea (Matra-Matra) i Rodrigueza (BRM). Beltoise, koji je postavio FL (i prvi puta se popeo na podijum) je zasotao skoro čitav kruga, dok je Rodriguez zastao krug, a svi nakon toga 2 ili više krugova. Amon je sa Ferrarijem startao sa PPa, ali je zaostao čak 5 krugova, i opet uzeo bod za 6 mjesto. Prva pobjeda Matre kao ekipe (ujedno i prva pobjeda za nekog konstruktora iz Francuske), te prvi podijum i FL za Matru kao proizvođača motora. Prvi bodovi za Silvia Mosera. Razlika u onosu na Clarkovu gore pomenutu pobjedu je bila ta, što je 1968. padala kiša, te je Stewart dosta profitirao problemima i odustajanjima konkurenata, dok je Clark odmaglio naprijed i drugi su ga mogli vidjeti samo kad ih je prelazio za pune krugove.

1974., opet Zandvoort. Dupla pobjeda Ferrarija (Niki-Clay), ispred Fittipaldija u Mclarenu (vozio svoju 50. trku). Lauda je startao sa PP (te sezone ihje nakupio 9), dok je Peterson postavio FL (u Lotusu), ali je završio kao 10. Bio je to i 50. FL za ekipu Colina Chapmana. Zanimljiva stvar se desila vernu Schupanu (Ensign). Guma mu je promijenjena van boxova, pa je, naravno, bio diskvalifikovan. :prcnjau:

Detroit, 1985. Pobjeda Kekea u Williams-Hondi, ispred 2 Ferrarija, u poretku Johansson - Alboreto. Senna, po običaju dobar u Detroitu (tamo je pobijedio naredne 2 godine), startao sa PPa i postavio FL, ali je zapao u probleme i odustao 11 krugova prije kraja (krug prije postavio FL). Nelson Piquet i ekipa Alfa Romea su imali 100. start, a motor Harta 50. Patrick Tambay je opet imao 100. GP vikend (ne i start). Bellof sa tyrrellom, osvaja zadnje bodove uopšte za Ford Cosworth V8 (druga inačica, DFY).

2002., VN Evrope, mali Ring. Kao i 1974. dupla pobjeda Ferrarija ispred Mclarena. ovaj je bilo Rubens-MS, pa Kimi. Fisico nije uživao u 100. trci, jer je bio daelo iza, a prvi je odustao. Rubensova, tek druga pobjeda. MS je postavio FL, a JPM je startao sa PPa, ali je odusato vrlo brzo nakon Fisica. To je bila prva trka na modifikovanom malom ringu kada je prva šikana zamijenjena "Mercedes-Arena" zavojma. rubinho je sve zaskočio sa 4 mjesta na gridu i vodio čitavu trku.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

HeatBlast44
Avatar
Baniran
Baniran
Postovi: 1781
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: Mc'Laren, Lewis, Wehrlein
Ti Climax motori su bili sila u F1, kako to da su propali tek tako? Baš me interesuje sta se desilo sa Climaxom, pa su odjednom nestali.
slikaslika

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
24.06.1911. rođen je jedan od najvećih, drugi po broju titula (5), prvi u većini statističkih kategorija kad su u pitanju procenti, prvak sa 4 različita proizvođača, najstariji F1 prvak, čovjek koji nikad nije završio trku ispod 4. mjesta (izuzev u slučajevima kad je odustao), dvostruki pobjednik 12h Sebringa, sa jednim 3. mjestom na Mille Miglia ,Juan Manuel Fangio Déramo, poznat kao "El Maestro". :klanjam:
Ostvario je 24 pobjede, 29 PPa i 23 FLa, preživio je pakao F1 staza 1950-ih te doživio lijepih 84 godine. Preminuo je 17.07.1995. od zatajenja bubrega i upale pluća. Kovčeg su mu nosili, između ostalog, njegov mlađi brat Ruben Renato "Toto" Fangio, Stirling Moss, Jose Forilan Gonzalez, Carlos reutemann i Jackie Stewart.

24.06. su održane 4 trke.

1984. se vozilo u Detroitu (SAD istok, tad smo juš uvijek imali 2 trke u SADu). Pobjedu je odnio Piquet (Brabham) nakon krša na stratu, zbog čega je start i ponovljen. Piquet je imao i najbolju stratnu poziciju (te sezone imao ih je 9). Završio je ispred De Angelisa (Lotus), te Tea Fabija u još jednom Brabhamu, kome je to bio prvi podijum. Derek Warwick je u Renaultu postavio FL (svoj drugi i posljednji), čime je obilježio 100. nastup Renaulta. Piquet je bio pod velikim pritiskom Brundlea u Tyrrellu sa atmosferskim motorom (gradska staza, pa turbaći nisu imali toliku prednost), ali Tyrrell, kao što znamo te godine diskvalifikovan, kompletno za sezonu. Piquet vodio from flag to flag.

1990., na programu je bio Meksiko. Dvostruko slavlje Ferrarija (Prost-Mansell) ispred Bergera u Mclarenu, koji je imao i PP. Prost se sa 13. mjesta dovukao do pobjede, uz postavljen FL. Senni 100. GPu nije bio dobar, startao je kao 3., ispalio se na prvo mjesto, ali je odustao je 6 krugova prije kraja zbog gume. Najbolji detalj trke se desio kada je Mansell pretekao sa vanjske strane Bergera u Peraltadi (tada je bila poput Parabolice), 3 kruga prije kraja trke u borbi za drugo mjesto. Jedno od boljih (i legendarnijih) preticanja ikada.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=V2g1yrGputA [/youtube]

2001. se vozila VN Evrope, na Nurburgringu. Na podiju su bili MS - JPM - DC. MS je startao sa najbolje stratne pozicije, a JPM je postavio prvi FL u karijeri. Bio je to 100. start za Oliviera Panisa, a Ferrarijeva 140. pobjeda. MS je sve krugove izuzev jednog proveo u vodstvu.

2012. se opet vozila VN Evrope, ali tada u Valenciji. Pobijedio je Alonso, ispred Raikkonena i MSa, kojem je to bio zadnji (155.) podijum u karijeri (i jedini kojeg je ostvario u drugom stintu). Rosberg je postavio FL (10. FL za ekipu Benza), dok su neki favoriti odustali zog elektrike (Vettel), neki su se zakačili sa Maldonadom (Hamilton). Alonso je postao prvi dvostruki pobjednik te sezone.
Jedna od najboljih djedovih predstava u Benzu što se tiče vožnje, a rezulatatski najbolja.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XsEuqEfOJxg[/youtube]
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”
Odgovori
👀 Registriraj se Prijavi se ⚡