Povijest F1

🕒 Razgovori o prošlim vremenima, mjesto za iskusne članove.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Na današnji dan održane su 3 trke, 2 za VN Belgije i 1 za VN San Marina.

1981., Zolder je ugostio F1 karavanu. Ruetemann je okuoio sav kajmak (triple), a završio je ispred Lafittea i Mansella. Reutemannu je to bila zadnja pobjeda, Laffitteu 20. podij, a Mansellu prvi. Ghninzani je debitovao u Oselli, a Pironi je vozio jubilarnu 50. trku, a ekipa Matre 100. To je do današnjeg dana, zadnja pobjeda za nekog vozača iz Argentine. Trku su obilježila dva incidenta sa mehaničarima, od čega je jedan bio tragičan. Mehaničar Oselle je "nekako" pao sa pit walla nakon čega ga je udario Reutemann, a nesretnik je zadobio frakturu lobanje a podlegao je u ponedjeljak nakon trke. Na samo jtrci Piquet je zasrao i profulao poziciju, pa su ga poslali da obiđe još jedan krug dok su svi drugi ostali na svojim pozicijama, pregrijavajući se, a nekoliko vozača je i ugasilo bolide (između ostalog i Patrese), očekujući još jedan warm up lap. Međutim startna procedura se nakon Piquetovog zauzimanja pozicije normalno nastavila, a Patreseov mehaničar je izaš na stazu iza bolida da ga upali. Bolidi su startali, ovaj bio iza bolida, a Patrese je mahao rukama na sve strane. Najžalosnije je što je Patresea i njegovog mehaničara udario njihov timski kolega Stohr. Čovjek je preživio, ali je zaradio lom noge.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qdbHDG36RHY[/youtube]
Nakon ovoga je uvedeno pravilo da 15s prije starta ne smije biti NIKOGA pored bolida.
Sama, trka je prekinuta nakon 55 krugova (od 70 predviđenih) zbog kiše.

1987, cirkus se ponovo vratio u Belgiju, ali ovaj put na Spa. Dvostruka pobjeda Mclarena (Prost - Johansson), ispred De Cesarisa u Brabhamu. Manseluu PP nije puno pomogoa jer je odustao, a Prost je na putu do pobjede postavio i najbrži krug. Takođe, bitno je naglasiti da se Francuz tom pobjedom izjednačio sa Stewartom na prvom mjestu što se tiče pobjeda (27), a to mu je bio ujedno i 50. podijum. I tu smo vidjeli 2 starta, nakon prvog smo imali jedan masivan krš i lom (svi su ostali dobro), a u drugom su kontakt imali Mansell i Senna, nakon čega je Brazilac odustao, Mansell pao na začelje, ali zbog oštećenja i on odustaje nakon 17 krugova. Poslije toga je otišao u Lotusov box da poravna račune. Mclareni su jedini završili u istom krugu.

5 godina poslije, u Imoli, pobjeda Mansella sa prve startne pozicije, ispred timskog kolege Patresea (postavio najbži krug) i Senne. Patreseu je to bio 30. podijum, a ekip Ligeira 250. trka. Williamsov dvojac je uredno čitavu trku proveo na prve dvije pozicije, onako kako su i startali. Senna nije mogao na podij od umora i bolova, a Mansell je postavio rekord pobijedivši 5. puta u prvih 5 trka (pošlo za rukom još samo MSu). Martini je 6. mjestom osvojio zadnje bodove za ekipu Dallare. BTW, Mansellov PP, prekinuo je niz od 7 uzastopnih PPa (1985. - 1991.) koje je ostvario Senna.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Opet malo kasnim.

Danas (edit: jučer) obilježavano 4 rođendana.
Baron Emmanuel 'Toulo' de Graffenriedrođen je 18.05.1914. godine. Jedna je od lvozača koji su nastupili na prvoj ikad odvezenoj trci F1. Bio je vezan za Maseratije, ispodprosječnih dostignuća, bez pobjede, podijuma PPa ili FLa u 22 starta, uz 9 bodova,
Na današnji dan 1928. i 1931. rođeni Bruce Halford i Jo Schlesser. Nisu imali nikakvih uspjeha u F1 (vozili, 8, odnosno 3 trke, bolji su bili u drugim serijama), a Jo jepoznatiji po činjenici da mu je Jean-Louis Schlesser (WEC šampion i pobjednik Dakara) nećak. Kako je bio dobar prijatelj sa Guyom Ligierom, nakon njegove pogibije na VN Francuske 1968., Ligier je odlučio da svi njegovi bolidi u svojoj oznaci imaju "JS".
A Heinz-Harald Frentzen danas puni 50 godina. Jedan iz četverca Mercedesovog junior programa. Uvijek ostao u sjeni MSa, ali ipak imao bolju karijeru od Wedlingera, a pgotovo Fritza Kreutzpointnera (četvrti i najmanje poznati član). Manje je poznato da je odbio poziv Franka Williamsa da zamijenu Sennu nakon nesretne Imole 1994, ali je ipak svoju prvu pobjedu ostvario u Williamsu 3 godine poslije, međutim to je bilo nedovoljno da ugrozi Villeneueva i MSa. Vrhunac karijere mu je bila sezona 1999. kada je za ekipu Jordana ostvario 2 pobjede (što su mu bile i zadnje), te 4 trke prije kraja bio u konkurenciji za titulu (zajedno sa Mikom, Irvineom i DC-em). Karijeru završio gdje je i počeo, u Sauberu.

Što se tiče trka, na današnji dan (edit: jučerašnji), voženo i h je 5.

1952. vozila se VN Švicarske. Dupla pobjeda Ferrarija (Taruffi - Fischer), ispred Behre u Gordiniju. Svoj trojici je to bio prvi podiujm (Taruffiju dakle i prva pobjeda, ali i jedina). Prvi je to bio i podijum za Gordini, a behra ga je osvojio u svom debiju Taruffijev FL je bio prvi njegov (i jedini), ali što je bitnije i prvi Ferrarijev. PP je imao još jedan Ferrarijev vozač (Farina). Pored Behre, debitovali su Peter Collins, Hans Stuck, Ken Wharton i Lance Macklin. BTW, u support trci, Rudy Caracciola je imao težak udes, kojeg jepreživio, ali je polomio noge i prekinuo sa karijerom trkaćeg vozača.

1958. godine, u Monacu je slavio Trintignantu Cooperu ispred 2 Ferrarija (Musso i Collins). PP Brooksu i FL Hawthornu nisu sprečijili njihova odustajanja. Musso se zadnji puta penje na podij, Trintignantova je to zadnja pobjeda, a s druge strane Brooksov prvi PP, a trku su obilježila 3 debija (dobro dva debija i 1 polu-debi). To je bila trka za "izvjesnog" Colina Chapmana i njegovu ekipu Lotus, u čijem je bolidu, opet, svoj debi imao G.Hill, jedan od nadugovječnijih vozača u F1 (dugo sržao rekord po broju nastupa). Polu debi je bio taj, da se prvi puta ika na jednom GP vikendu pojavila jedna dama, Maria Teresa de Filippis, ali se nije kvalifikovala za trku. Kao ni Bernard Ecclestone sa svojim Connaughtom. :mrgreen:

1969., ponovo se vozilo u Monacu. G.Hill,sada već kao prekaljeni lisac i 2-struki svjetski prvak, pobjeđuje, za istu ekipu u kojoj je prije 11 godina debitovao, ispred Couragea u Brabhamu i Sifferta u Lotusu. Sve je mirisalo na pobjedu Stewarta (PP i FL), ali je odustao nakon 23 kruga. To je Sir Jackieju bio prvi PP (kao i ekipi Matre) Courage je ostvario svoj prvi podi, a G. Hill svoju zadnju pobjedu a ujedno i podijum. Bila je to oproštajna trka za ekipu Coopera.

11 godina poslije, opet su uske staze Kneževine bile poprište trke. Rulet je odnio Reutemann (uz postavljen FL, a to mu je bila 10. pobjeda) ispred Lafittea i Piqueta. Pironi nije kapitalizirao svoj PP (odustao u 54. kugu). To je bilo i zadnji put da je Tiff needek viđen kao entry na nekoj trci F1 (nije se kvalifikovao). Mass (4.) i E. Fittipaldi (6.9 osvajaju zadnje bodove u karijeri, a Piquet prvi puta zasjeda na vodstvo u generalnom poretku vozača.

Na kraju, 18.05.2003. na A1 Ringu (tada se tako zvao), pobjeda MSa (triple), ispred Kimija i Rubensa. Iako su trojica prvoplasiranih završili u 4 sekunde, najzanimljiviji detalj trke je bio ovaj.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SjTc8qEIPxE[/youtube]
Izgubio je 12 sekundi, a mogao je na kraju sezone izgubiti titulu zbog ovoga. Napokon nije bilo timskih oderedbi i ostlih 3.14zdarija u Ferrariju. :prcnjau: Jedna od boljih Gazdinih vožnji.

Sorry na kašnjenju, post sam počeo pisati 18.05., a završio ga 19.05. (just for the record). :mrgreen:
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
19.05.1928. rođen je Anthony Colin Bruce Chapman, osnivač Lotus Cars, šef Lotzusove F1 ekipe i nadasve jedan genijalan inžinjer i dizajner trkaćih i sportski cestovnih automobila. Pod njegovom komandom bolidi Lotusa su između 1963. i 1978. godine osvojili 6 vozačkih i 7 konstruktorskih titula, te pobijedili na Indy 500. Za njega su vozili nikad prežaljeni Jimmy Clark i Jochen Rindt, kao i druge veličine poput G.Hilla, E. Fittipaldija, Maria Andrettija (nabrojani su osvajali titule), ali i John Surtees, Innes Ireland, Mike Spence, Pedro Rodriguez, Ronnie Peterson, Jacky Ickx, John Watson, Carlos Reutemann, Elio De Angelis, Nigel Mansell, a nakon njegove smrti (16.12.1982.) i Ayrton Senna, Nelson Piquet, Mika hakkinen i Alex Zanardi.
Čovjek je bio rođeni genije, a ovo je popis njegovih najpoznatijih novotarija koje je uveo u F1 (neke su vrlo brzo i zabranjene):
- vješanje zadnjih točkova poznato kao "Chapman`s Strut"
- monocoque šasija
- upotreba fibeglassa za porizvodnju šasija
- prva upotreba krila (doduše, u Tasman seriji, u F1 su ih prvo upotrijebili Ferrari i Brabham)
- prve reklame su bile na njegovim bolidima
- upotreba "ground effecta" putem Venturijevih kanala i zavjesica
- dual šasija
- aktivni ovjes
A imao je čak i bolid sa pogonom na gasnu turbinu.

A, na današnji dan, 1957. godine vozila se VN Monaca. Pobjeda Fangia (ostvario je triple), ispred Brooksa i Gregoryja, kojima su to bili prvi podijumi, a za Gregoryja je uspjeh bio i veći, jer mu je to pošlo za rukom u debitantskoj trci, a bio je to i prvi podij za nekog Amerikanca u F1, ako izuzmemo trke na ovalu u Indinapolisu. Brooksov podij je bio i prvi za ekipu Vanwalla. Još jedan debitant, Stewart Lewis-Evans je osvojio bodove, osvojivši 4. mjesto. Debi je imao i Coventry-Climax motor koji je polučio velike uspjehe kroz koju godinu.

19.05.1985., na istom mjestu, pobjeđuje Profesor Prost, ispred Alboreta (RIP) i De Angelisa (RIP). Senna je startao sa prvog stratnog mjesta, ali je odustao nakon 13 krugova, dok je Alboreto imao najbolji tempo u trci i postavio FL, ali je dva puta nadrljao zbog nesreće koju su prouzrkovali Piquet I Patrese. Prvi puta je odklizao zbog rasutog ulja iz Patreseovog mjenjača (odmah nakon nesreće), prepustio vodtvo Prost, nakon par krugova ga stigao, prestigao , da bi mu pukla guma zbog neke krhotine iz gore pomenutog sudara, te je opet prepustio vodstvo Prostu. Alboretu je to bio 10 podijum, De Angelisu zadnji.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=o3rwonq_N9Q[/youtube]

11 godina poslije, opet u Kneževini, Olivier Panis pobjeđuje u jednoj od najluđih/najčudnijih/najzanimljivijih/kako hoćete....trka, održanih na ulicama Monte Carla. To mu je bila ujedno i jedina pobjeda u karijeri, a iza njega su završili DC i Herbert. Trku je završilo, ustvari bilo je klasificirano 7 vozača, a samo prva trojica su bila u istom krugu (oni su ujedno jedni i fizički završili trku), dok su bodove osvojili dvojica Mika sudarom sa čak 5 krugova zaostatka (Salo kao 5. i Hakkinen kao 6., plasiranih iza Frentzena, kojeg su sa sigurnog 4. mjesta povukli u boxove) . Irvine je jedini "izvisio" za bodove :mrgreen: , sa čak 7 krugova zaostatka, iako je i on imao sudar. Prva startna pozicija (koju je na maestralan način ostvario, jer je ostavio Hilla u Williamsu za pola sekunde) MSu nije donijela ništa dobro, kao ni FL Alesiju (ujedno i posljednji u karijeri). Panis je ekipi Ligiera donio posljednju pobjedu (9.) i posljednji podij (50.), jer je ekipa slijedeće godine postala Prost. To je takođe bila i prva pobjeda za Mugen-Honda motor.
Prvo onih 0,729sec u zadnjem sektoru (i, vjerovatno, zbunjeno gledanje Hilla u monitor)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=49YpUBoOc5E[/youtube]
A zatim i highlights by MSTF1 (obratite pažnju za "clutches" i za "cursed race" :rofl: )
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ZDvTY9uAf8Q[/youtube]
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
20.05.1926. rođen Bob Sweikert. Pominjem ga iz razloga štu ima jednu pobjedu na Indy 500, dok se ista vozila u okviru F1 prvenstva. Bilo je to 1955. godine.
20.05.1976. rođen Ralph Firman,. Sve što je uradio u F1 bilo je 8. mjesto na VN Španije 2003. u bolidu Jordana, u svojoj jedinoj F1 Sezoni. Prvak Formule Nippon iz 2002. godine.

20.05.1962. vožena je trka u Zandvoortu. Pobijedio je G. Hill u BRMu, sipred Trevora taylora (Lotus) i P.Hilla (Ferrari). G.Hillu to je bila prva pobjeda, a ostvario je u sezoni u ojoj je i postao prvak na kraju, dok se Tayloru to bio jedini podijum. Mclaren je postavio FL , što mu je bio i zadnji. Iznenađenje u kavlifikacijama je napravio Surtees, osvojiviši prvu startnu poziciju sa bolidom Lola-Climax. Ferrari već nakupio 125 podija.

Na stazi u Zolderu, 20.05.1973., vozila se VN Belgije. Dominacija Tyrrella i Stewarta. Dupla pobjeda (drugi je bio Cevert), dok je treći bio (i jedini u istom krugu sa Tyrrellima), aktuelni prvak Fittipaldi u Lotusu. Cevert se okitio FL-om (zadnjim), dok je sa PPa startao Peterson, što je ujedno bila i 50 najbolja startna pozicija za bolide pokretane legendarnim DFV V8 motorom. Mladi Austrijanac po imenu Niki Lauda, petim mjestom u bolidu BRMa je osvojio prve bodove u karijeri.

20.05.1984. u Dijonu, održana je VN Francuske. Pobjeda gore pomenutog Laude (McL), ispred Tambaya (Ren) i Mansella (Lot). Tambay je ostvario PP (zadnju), ali mu je to bilo odovoljno samo za drugo mjesto. Vjerovatno bi bio i treći da Prost zbog problema nije završio na 7. mjestu, usput postavivši FL (štu mu je bio 10. FL u karijeri). To je bila zadnja trka na toj stazi jer je vrijeme PPa bilo minut i 2 sekunde, što bi u narednih godinu-dvije otišlo ispod minute, što FIA nije dopuštala, pa je staza zamijenjena stazom Paul Ricard (koja je sličnu sudbinu doživjela 1990.).
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
21.05.1942. rođen Danny Ongais. Vozio na prelazu iz 70-tih NA 80-e, bezuspješno (samo 4 starta, u 6 pojavljivanja na GP vikendima). Najveći uspjeh mu je 4 mjesto na Indy 500, iz 1979. godine.

21.05.1950. vožena je trka u Monacu. To je bila DRUGA ikad odvezena trka u F1. međutim to je bila PRVA trka za ekipu Enza Ferrarija. Podijem su vladali proizvođači sa Apeninskog poluotoka. Prvo mjesto uzeo je Fangio (Alfa Romeo), drugo Ascari (Ferrari), treće Chiron (Maserati). Na toj trci Fangio je ostvario svoju prvu pobjedu, prvi FL, a prvi puta je i startao sa PPa. Kako je vodio svih 100 krugova, tako smo u drugoj ikad održanoj trci imali i prvi Grand Slam (tad se to još nije tako zvalo). Ferrari i Ascari su odmah (u prvom nastupu) startali sa podijem, a Chiron je svojim jedinim podijem u karijeri, ostvario i prvi podij za Maserati. Debi je imala i ekipa Coopera, kao (od bitnijih za napomenui) i Maurice Trintignant, te JF Gonzalez (čovjek koji je naredne godine donio prvu pobjedu Ferrariju). Trku je obilježio veliki sudar u prvom krugu, kada je val zapljusnu stazu u luci, zbog čega je izvrtio Farina, ali se stvorila hrpa od još 8 bolida. Na svu sreću niko nije porijeđen. Harry Schell je vozio Cooper T12, sa majušnim JAP 2-cilindričnim motorom. To je bio prvi bolid sa nazad smještenim motorom. Međutim, takva koncepcija će zaživjeti tek nakon nekih 7-8 godina.
slika

21.05.1978., održana je VN Belgije (Zolder). Dvostruka pobjeda Lotusa (Andretti - Peterson), ispred 2 Ferrarija (Reutemann - Villeneuve). Njih četvorica su jedino i završili u istom krugu. Andretti je startao sa prve startne pozicije, dok je Peterson napravio najbrži krug u trci. Taj dan je debitovao i Rene Arnoux, za volanom Martinija. Gilles je osvajanjem 4. mjesta osvojio svoje prve bodove u F1, a taj GP vikend se zadnji puta pojavila ekipa Lorda hesketha, koja je bila daleko od zlatnih dana od prije par godina kada je zanjih vozio Hunt, prije nego je prešao u Mclaren.

Na današnji dan, 2000. održala se još jedna trka. Bila je to VN Evrope, vožena na Nurburgringu. Pobjedio je, uz pšomoć kiše, MS pri čemu je postavio i FL, ispred dvojca Mclarena i timskog kolege. Samo su MS i Mika ostali u istom krugu. DC je startao sa PPa. Trulli i Herbert su obilježili 50. i 150. start.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
22.05. su rođeni Sergio Mantovani (1929.) i Pedro Diniz (1970.). Prvi je bio vozač Maseratija u 50-im, prekinuo karijeru nakon samo 7 nastupa, zbog nesreće na treningu u nekon "ne-F1 šampionat" trci, nakon koje mu je amputirana noga (sa nepunih 26. godina). ni Diniz se nije istakao. Nedostajala su mu 2 starta da ih ima 100, a u karijeri je sakupio samo 10 bodova.

Što se tiče trka, 22.05., vozilo ih se čak 7.

1955., Monte Carlo. Poredak na kraju je bio: Trintignant, Castellotti, Perdisa (u svom debiju). Trintignantova prva pobjeda, a Castellottijev i Perdisin prvi podijum. Albertu Ascariju je oovo bio zadnji nastup, jer je poginuo 4 dana na testiranju u Monzi. Jedini podijum za Lanciu (auto koji je osvojio titulu naredne godine je bio Lancia-Ferrari, a u stvari je bio Ferrari). 20. pobjeda za ekipu Ferrarija. To je ujedno bila i prva pobjeda nekog Francuza u F1. Ascari je nosio broj 26 (bio je između Mossa sa brojem 2 i Fangia sa brojem 6), kao i njegov otac Antonio, koji je poginuo 26.07.1925. Nakon Mossove nesreće u luci, Ascari je naletio i prevrnuo se u more, a on je proveo noć u bolnici. Međutim to ga nije sprječilo da ode testirati na Monzu. Louis Chireon je startao kao najstariji vozač ikad, sa 55 godina i 292 dana. Fangio je startao sa PPa i postavio FL, ali je odustao.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JmO2aM_1S4Q[/youtube]

1961., Zandvoort. 2 Ferrarija (Von trips, P.Hill), ispred 2 Lotusa (Clark, Moss). P.Hill je startao sa PPa, a Clark je postavio FL (prvi u karijeri). Von Tripsova prva pobjeda, a vodio je sve krugove trke. 50 start za ekipu Coopera. Trka će ostati upamćena po prvoj pobjedi jednog Nijemca, zatimpotome da je to PRVA (od 7 dosad) trka u kojoj su svi vozači koji su startali trku, istu i završili, a nije bilo NIJEDNO zaustavljanje u boxu, po čemu je trka jedinstvena (svi završili, i to bez pit stopa). :klanjam:

1966., Monte Carlo. Dominacija BRMa (1., 3. i 4. mjesto). Stewart, Bandini (u Ferrariju), G.Hill, Bondurant. Clark je imao PP (odustao), Bandini je postavio svoj prvi (od 2) FL. Na toj trci jubilarni 50. nastup je imao Surtees, a debitovali su ekipa Brucea Mclarena, te Repco motori u bolidima Brabhama. To je bila i prva trka po novim pravilima za motore, koji su bili zapremine 3 litra, umjesto dotadašnjih 1,5 lit. Samo prva četvorica su klasificirana i ta trka drži "kontra" rekord od prethodne, sa najmanje klasificiranih vozača u poretku. Bodovi za 5. i 6. mjesto nisu ni dodijeljeni.

1977., opet Kneževina. Scheckter u Wolfu, ispred 2 Ferrarija (Lauda, Reutemann). Watsonom prvijenac po pitanju PPa, a FL je postavio pobjednik 8i prvi FL za ekipu Wolfa). Na trci je debitovao Patrese za ekipu Shadowa. Jubilarna 100. pobjeda Ford Coswortha DFV V8.

1983., Spa. Na podiju Tambay u Ferrariju u sendwiču između 2 Renaulta. Prost prvi, Cheever treći. Prost je startao sa PPa (što mu je bio 10.), De Cesaris je postavio svoj jedini FL u karijeri (zadnji za Alfu kao konstruktora i zadnji za Alfin motor uopšte), dok je pred domaćom publikom debitovao Thierry Boutsen. To je bila prva trka na modernoj, skraćenoj verziji Spa 8Koja je skraćena sa 13-14 km, na 7 km).

2005. se opet vozilo na ulicama Monte Carla. Podjeđuje Kimi, ispred 2 Williamsa (Heidfelda i Webbera). Kimi je imao i PP, a fL je postavio mS, koji je završio na dalekom 8. mjestu. Webberu je to bilo prvo penjanje na pobjednički podijum. Bila je to 140 pobjeda za Mclaren i 200. nastup za Mercedesove motore.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Ovo je sedma, sorry. :mrgreen:
2011., Catalunya. Vettel, Hamilton, Button. Webber sa PPa tek četvrti, a Lewis postvlja FL. 25. PP za Red Bull, lai zato 180. za Renault. Samo četvorica završavaju u jednom krugu, a Perez 9. mjestom osvaja svoje prve bodove. Heidfeldov bolid gorio u subotu na treningu.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
23.05.1940. rođen Gerrad Larrousse. U F1 nije ostavio dubljeg traga, samo 2 GP vikenda, uz 1 start, ali je zato puno uspješniji bio na Le mansu sa 4 podija 2 prva mjesta sa Pescarolom, i 2 druga - u ukupnom poretku (dok je jednom od ta dva druga mjesta u u ukupnom poretku bio prvi u klasi, a jednom drugi). Vozio je rally. Ima pobjedu na Corsici, te 3 druga mjesta nakon "Noći dugih noževa". Poslije je osnovao svoj tim, koji je debitovao u prvenstvu F1 1987. godine, a najveći uspjeh su doživjeli 1990. kada su završili 6. u poretku kontruktora sa 11 bodova. Ostaće upamćeni po upotrebi Lamborghinijevih 3,5lit V12 motora. Ekipa je ugašena nakon sezone 1994. U ekipu su vozili mahom Francuzi (i Japanci), a u svim sezonama (osim druge) osvajali su barem bod (to je današnjih 8).

23.05.1972. rođen čovjek koji za sada drži rekord po broju nastupa u F1, vječiti drugi/vodonoša, nikada pobjednik trke u rodnom gradu i uvijek na pravom mjestu ali u pogrešno vrijeme (da nije bilo MSa i JBa vjerovatno bi bio dvostruki/trostruki svjetski prvak), jedan i jedini, Rubens "Rubinho" Gonçalves Barrichello. Wiki kaže 326 GPa (322 starta), 11 pobjeda, 14 PPa i 17 FLa. Drži rekord najvećoj prosječnoj brzini u jednom krugu kvalifikacija (VN Italije, Monza, 2004., 260,395 km/h). Trenutno vozi Stock Car Brazil (šampion 2014.).

Na današnji dan su vožene 4 trke u Kneževini, u periodu 1971. - 2004., svaka sa razmakom od 11 godina.

1971. - Stewart, Peterson, X. Sir Jackie osvaja Grand Slam. Peterson se prvi puta penje na podijum, Stewartov FL je bio prvi za ekipu Tyrrella, a X je ostvario 175. podijum za Ferrari. Ovo je bila zadnja trka na originalnoj konfiguraciji "staze", gdje su boxovi bili od šikane do Tabaca (duž luke). Ujedno i 200. održana trka F1.

1982. - Patrese, Pironi, De Cesaris. Arnoux je startao sa PPa (odustao nakon 14 krugova). To je Patreseu bila prva pobjeda (uz postavljen prvi FL), a De Cesarisu prvi podijum. Ferrari je nakon Villeneuevove smrti nastupio samo sa Pironijem. Kraj trke je bio teški cirkus. Vozilo se 76 krugova. Prost se skucao u 74., Patrese se izvrtio i stao "kod palme" (Loews), Pironi preuzima vodstvo, ali ostaje bez goriva u tunelu, De Cesaris takođe ostaje bez goriva, ali prije nego je "prešao" Pironija, a "naredni" koji je trebao biti lider, derek Daly, već je imao oštećen bolid bez oba krila krila, te je zatim oštetio mjenjač, prije nego ih je stigao i odustao. Patrese je u međuvremenu "upali" bolid na nizbrdici, te priveo trku kraju. Daly je klasificiran kao šesti, a ispred njega smo imali dva Lotusa (Mansell i De Angelis). Komentar Jamesa Hunta "Well we've got this ridiculous situation where we're all sitting by the start-finish line waiting for a winner to come past and we don't seem to be getting one!".
MSTF1 komentar :mrgreen:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CsEkirmymWA[/youtube]

1993. - Senna, Hill, Alesi. Sennina ukupno 6. (a peta uzastopna) i posljednja pobjeda na VN Monaca (slijedeću nije doživio). Prostu nisu pomogli ni PP ni FL, jer je kažnjen zbog jump starta. Vodstvo preuzeo MS (odustao - hidraulika), a nakon njega Senna i nije ga ispuštao do kraja, čime je nadmašio rekord G.Hilla od prije 24 godine.

2004. - Trulli, Button, Barrichello. Jedina pobjeda Trullog u karijeri :klanjam: , pretočena iz njegove prve PP. Do kraja trke ga je stisako Button, ali bezuspješno. MS je startao sa 5. mjesta, postavio FL, ali je pri SCu (nakon Alonsovog izlijetanja, zbog Ralfove opasne vožnje), zagrijavao kočnice u tunelu (malo čudno, prema Brundleu), lockao, a Montoyina (koji je kasnio za čitav krug) nepažnja je dovela do dodira dva bolida, iz čega je MS izvukao deblji kraj, odustao u svom 200. nastupu, te ostao bez prilike da napravi 6/6 na početku sezone. S obzirom da je pobijedio na narednih 7 trka, mogao je imati 13/13. Ali jbga, bilo je suđeno da pobijedi Trulli (i neka je, pošto mu je bila jedina pobjeda u karijeri - ovo govorim kao veliki navijač MSa). To mu je bilo i jedino odustajanje u sezoni. Jaguari su imali reklame za Ocean´s Twelve, a Clienov bolid je imao u nosu dijamt od 300000 dolara, koji je nakon sudara u prvom krugu, naravno nestao. :rofl:
Gost Jaguara je bio Sir Roger Moore (danas preminuo). :(
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hFll609yPUM[/youtube]
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Dnevna doza prošlih vremena.
Taman do utakmice.

Ivan Capelli danas slavi 54 rođenadan. Radio dobre rezultate U Marchu (Leyton House-u), pogotovo 1988 (2 podija). Ukupno 3 podija u 93 starta. A vrhunac karijere (ne u rezultatskom smislu) mu je bio kada je sjeo za volan Ferrarija, u jedan od najljpeših, ali ujedno i najlošijih bolida sa znakom propetog konjića (F92A). Samo 3 boda i još dva plasmana, te 10 odustajanja u 14 trka (sackovan 2 trke prije kraja prvenstva).

24.05.1964. vozilo se u Zandvoortu. Clark (uz FL), Surtees, Arundell (drugi i zadnji podijum). Gurney je startao ispred svih, što je bila i prva PP za ekipu Sir Jacka Brabhama. 30. pobjeda Climaxovih motoa te 50. start za BRM. Oproštajna trka De bauforta u Porscheu.

24.05.1998. Hakkinen u Kneževini osvaja Grand Slam. Na podiju su još bili Fisichella (u 200. trci za Benetton) i Irvine (10. podijum). Hakkinen je napravio 75. FL za Mclaren. Jedna Mirna trka za Miku i turbulentna za MSa koji je nakon 2 kontakta (Wurz i Diniz) završio sa 2 kruga zaostatka.

Na današnji dan 2009., opet u Monacu, dvostruka pobjeda Brawna. Button je, startavši sa prve pozicije, pobijedio ispred Barrichella i Raikkonena. Iza je bio drugi Ferrari (Massa), sa postavljenim FLom. To je bila 5. pobjeda Brawna (buttona9 u prvih 6 trka te sezone. To je bio treći najbolji "ulatak" u prvenstvo ikad (Mansell i MS su imali po 5 pobjeda i jedno drugo mjesto, dok je Button umjesto tog drugog mjesta, osvojio treće). Button je na kraju parkirao bolid u parc ferme, umjesto na startno-ciljnoj "ravnini" ispred "podijuma" (što je uobičajeno za Monaco). Bourdais je osvojio svoje zadnje bodove (tačnije, bod) u F1 karijeri.

Na kraju, prije 2 godine, Rosberg pobjeđuje 10. puta u karijeri, ispred Vettela i Hamiltona, koji je ispustio prednost od 20-ak sekundi zbog odlaska u box, ali su on i njegova ekipa malo preračunali i izašli, umjesto ispred, iza navedenog dvojca. Startao je sa PPa, imao sigurno vodstvo, ali je sve palo u vodu nakon Maxovog preambicioznog pokušaja preticanja Grosjeana i, po prvi puta, sprovođenja procedure Virtuelnog Safeta, a zatim i onog pravog. Ricci je postavio FL (uz diskutabilno preticanje Kimija), a bila je to i 120. pobjeda za bolide pogonjene motorima trokrake zvijezde. Button osvaja prve bodove za obnovljenu Mclaren-Honda kombinaciju.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5N8s5IYM7OA[/youtube]
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Hajmo redom

Zolder je bio domaćin trke, 25.05.1975. Lauda, Scheckter, Reutemann. Laudi PP, Clayu FL. Reutemannu 10. penjanje na podijum. jadna od boljih Scheckterovih vožnji kada je u prvih 9 krugova, stigao sa 9. mjesta, sa kojeg je startao, na drugo mjesto i tu ostao, iza nedostižnog Laude.

11 godina poslije, ponovo VN Belgije, ali ovaj put na najboljoj (subjektivno) stazi. Mansell, Senna, ispred 2 Ferrarija (Johansson, Alboreto). Prosta sa FLom tek 6., dok je Piquet, koji je startao sa PPa, odustao zbog turba u 16. krugu. Mansellova tek 3. pobjeda ukarijeri (i prva 1986. godine), te 10. podijum. Oproštajna trka za Marca Surera, jer je naredne sedmice doživio tešku nesreću testirajući Ford RS200 rally. Jubilarna 400. trka za Ferrari. Berger prvi puta startao iz prvog stratnog reda (kao i Benetton). Brabham nastupio samo sa Patreseom, nastradalog De Angelisa niko nije mijenjao.
Na startu je bila velika guža u La Sorceu, ali ne kao 1998. ili 2012.

25.05.1997. vožena je VN Španije. Villeneuve (sa PPa), Panis (sa 12. mjesta), Alesi. Fisico je postavio svoj prvi FL u karijeri. Panisu je to bio, na žalost posljednji podijum (na VN kanade polomio obje noge). Fisicov FL je bio i jedini koji je ostvaren u bolidu pogonjenim Peugeotovim motorom. Zanimljiva stvar je da je ovo bila jedna od rijetkih situacija da je podijum bio popunjen vozačima sa francuskog govornog područja. Panis je jurio Villeneuva i skidao mu po sekundu pred kraj, ali su ga zadržali Irvine i Ralf (suci su neočekivano čekali da počnu mahati plavim zastavama), te je tu izgubio dragocjene sekunde. Jedna od njegovih najboljih vožnji.

Opet 11 godina poslije, Monaco. Lewis (sretno i spretno), ispred Kubice i Masse (koji je imao PP). FL je, standardno u tom periodu, postavio Kimi. Fisicov jubilarni 200. GP. Lewisa je dlaka dijelila od ispadanja, jer je očešao barijeru u Tabacu, i morao u box na promjenu guma, pri čemu mu nadoljevaju više goriva, a kao kec na destku mu sjeda Safet i okreće stvari u njegovu korist. Zbog još jednog Safeta, trka se vozila 76 (od planiranih 78) krugova, jer je istekao limit od 2 sata.

Prije 3 godine, druga Rosbergova pobjeda u Monacu. Iza je završio Lewis, kojeg je žestoko naganjo Ricci, ali bezuspješno naravno. Rosberg je startao sa PPa, a FL, opet Kimi (40., usput zayebao je Rosberga za Grand Slam). :mrgreen: To mu je bio 200 GP vikend (ne i start). I tu smo vidjeli par safeta, a Lewisa je u kasnijoj fazi trke mučila neka trunka u oko, navodno. Trku ćemo najviše pamtiti po Julesovom (RIP Jules) osvajanju 9. mjesta i prvim bodovima za njega i Marussiu (na žalost i jedinim). ustvari, završio je 8. ali je kažnjen sa 5 sekundi, jer je odrađivao kaznu pod Safetom.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Niko bitan u F1, nije rođen danas.
Osim mog bivšeg timskog kolege @f1zd. :mrgreen: :pivo:

Uglavnom, 6 trka se vozilo 26.05. u proteklih 67 godina.

1958 Dutch GP, Zadnvoort. Moss (sa FLom, destim u karijeri) u Vanwallu, ispred 2 BRM (Schell, Behra, kojima su to bili posljednji podijumi). Stewart Lewis-Evans je startao sa PPa (druga i zadnja), takođe u Vanwallu (ekipa koja je osvojil prvu konstruktorski titulu u F1, da Moss nije bio Gospodin, osvojili bi i vozačku). Debi trka za ekipu Poschea i De Beauforta.

Sve ostale su vožene gdje se vozi i naredna trka.

1963. Ovaj puta 2 BRMa su prvi (G.Hill) i drugi (Ginther). Treći je bio Mclaren (Cooper). Clarku nije pomogla PP (nikad nije pobijedio u Monacu), a FL je uhvatio Surtees. To je trbala debi trka Amona "The baxuza", ali je njegovu Lolu preuzeo Trintignant. To je bila prva od tri u nizu (od ukupno 5) pobjeda G.Hilla na uskim ulicama Kneževine. To je bila trka sa najmanje startera, od svih prvih trka (da, sezona 1963. je počela krajem maja), sve do Australije 2015. godine.

Pet godina poslije, isti pobjednik (4. pobjeda u Monacu), samo ovaj puta u Lotusu, startavši sa PPa, ispred Attwooda u BRMu (postavio FL) i Bianchija u Cooperu. potonjoj dvojici je to bio i jedini podijum, a Attwoodu i jedni FL u karijeri. Ludovico Scarfiotti je vozio svoju zadnju trku poginuo za 13 nakom HillClimb takmičenju). Hillova pobjeda je bila 50. podijum za Lotus. Ekipa Matre je tada debitovala. Te godine je trka skraćena sa 100 krugova, na 80 (danas je to 78).

1974. Peterson odnosi 9 bodova (sa postavljenim FLom), ispred Schecktera i Jariera. Lauda, koji je imao prvu startnu pozciju, odustao je u 32. krugu. Jarieru je to bio prvi podijum, a Brian Redman je vozio zadnju trku. Zanimljivo, Amon opet nije startao (ovog puta u svom bolidu).

Naredna je čak 28 godina poslije, dakle, prelazimo u novi vijek, tačnije 2002. DC pobjeđuje (vodeći svaki krug trke) ispred braće Schumacher, koji su se poredali po starosti. Montoya nije profitirao od ovojenog PPa, kao ni Rubens od postavljenog FLa. Mika Salo je vozio jubilarnu 100. trku. 150. nastup za Mercedesove motore u F1. Za razliku od sezone 1963. ovo je bila SEDMA trka sezone 2002. (od 17 ukupno) !! Ove godine je šesta trka od 20.

Prije 4 godine, prva pobjeda (od tri u nizu u Monacu) a Rosberga (i druga u karijeri, do tada, a startao je sa prve startne pozicije). Iza njega su ostala 2 bika (Vettel, pa Webber). Sebastianu je to bio, jubilarni, 50. podjum, a usput je postavio i FL. Rosberg je tako ponovio očev uspjeh od prije 30 godina. Žestok sudar su imali Pastor i Chilton, zbog čega je došlo do crvene zastave, a Kimi je napravio pravi cirkus u zadnja 2 kruga, pretkavši trojicu vozača za 1 bod.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
27.02.1942. rođen Piers Courage. U karijeri ostvario 2 podija u 27 startova. Poginuo 1970. na Zandvoortu, kada se njgov De Tomaso prevrnuo, zapalio, čemu je dodatno pogodovao magnezijum. Zanimljivo - na istom mjestu (na istom dijelu staze) i pod istm okolnostima, 3 godine poslije je preminuo Roger Williamson. Takođe, još jedan vozač koji je rođen 1942. je poginuo 1970. To je bio jedini prvak koji je posthumno osvojio titulu, Jochen Rindt.
27.05.1961. rođen je Pierre-Henry Raphanel. U F1 nije imao značajnih rezultata (od 17 GP vikenda, samo jednom se kvalifikovao za trku, baš u Monacu, 1989.). Bolji je bio na Le Mansu. Tamo ima 3 podija (od toga, jedna poeda u klasi).

Na današnji dan 1951. vožena je VN Švicarske. Pobjedu je odnio Fangio (ustvari, napravio je Triple), ispred Tarruffija u Ferrariju (prvi podij) i timskog kolege Farine. Sir Stirling Moss je debitovao na toj trci. To je bila oprva trka sezone i Alfa je nastavila svoj dominantan niz pobjeda iz prethodne sezone (ne računaujći Indy 500 iz prethodne godine).

Zatim još 5 trka u Monacu.
1979. - Scheckter sa PPa, Regazzoni, Reutemann. Scheckterova PP mu je bila zadnja, kao i FL za Depaillera. James Hunt vozi svoju zadnju F1 trku. :klanjam: Lotus vozio jubilarnu 250. trku.

1990. - Senna (Grand Slam), Alesi, Berger. 75. podijum za Tyrrell. Trezća Sennina pobjeda u Kneževini. Trojica sa podija su jedini bili u istom krugu.

2001. - Dupla pobjeda Ferrarija (MS - Rubens), ispred Irvinea. DC je imao PP (zadnji u karijeri) ali mu se ugasio auto pa je startao zadnji, i proslavio Enriquea Bernoldija, jer ga je ovaj zadržavao preko 60 krugova. 20. podijum za Rubensa, te, d dan danas, zadnja pobjeda Ferrarija u Monte Carlu. Eddievo treće mjesto je bio prvi podijum za Jaguar. Ovaj puta, Benetton je imao 250. start.

2007. - Mclaren 1-2 (Ferdo, Lujo) ispred Masse. Alonsov triple. 150. pobjeda za Mclaren, a 10. podijum za Massu. Kimi ugrabio vrijedan bod, sa 8. mjestom (iako bi bio prvak i da su svi imali po 109 na kraju).

Prije pet godina - Webber, Rosberg, Alonso. Nesuđeniv osvjač PPa je bio MS, ali je sa tog mjesta startao Webber (10. puta, a Red Bullu je to bila 40. PP). Neočekivan FL je postavio Perez (po prvi puta).

Još ću napomenuti da se prije 11 godina MS "parkirao" u kvalama, u Rascasseu.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Od rođenih na današnji dan, jedino bi pomenuo Edwarda Sachsa (1927.). Nastupao na Indy 500, gdje ima 1 PP (dok se ta trka vozila u okviru F1 šampionata) i 2 podijuma (nakon što se prestala voziti).

Što se tiče trka, uz današnju su se vozile još tri.

U Mexicu, 1989., Sennina pobjeda (startom sa PPa), ispred Patresea i Alboreta. Mansell je postavio FL. Alboreto se tom prilikom zadnji puta popeo na pobjednički podijum. Alesandro Nannini vozio svoju 50. trku, ekipa Lotusa 400., a za motor honde to je bila 45. pobjeda i 40. PP. Prost je tada možda najglasnije protestvovao prema Hondi, smatrajući da se Senni isporučuju "jači" motori. Nije ga mogao preteći sa mekšim gumama (tadašnja "C" komponenta), pa je otišao u box po "B" komponentu (ekipa mu greškom ponovo stavlja "C"), pa nakon još jednog boxa (oba su trajala po 15 sekundi) izlazi tik ispred Senne koji ga obilazi za krug bez većih problema iako je Prostov auto bio podešen za top speed na 1,2km dugoj ravnici i iako je imao nove gume, iste tvrdoće kao i Sennine.

28.05.1995. vožena je VN Monaca. D.Hill je imao PP, ali je MS išao na taktiku jednog boxa (spram Hillova 2) i tako pobijedio. Hill je je završio drugi, Berger treći, a Alesi je postavio FL. Shitarrella je vozio zadnju trku, a Boullion prvu (mijenjao Wedlingera) u Sauberu.

2006. na VN Monaca, ciljem prvi prolazi Alonso, ispred Montoye i DCa. Alonso je startao sa PPa. najbrže vrijeme u kvalama je imao MS, ali je zbog "parkiranja" u Rascasseu (namjerno ili ne, .....), u zadnjim trenucima kvala i uništavanja potencijalnog najboljeg Alonsovog kruga, bačen na kraj grida, a na kraju je startao iz boxova. Uglavnom, Alonsu je to bio 30 podijum, kao i Montoyi (kojem je to bio i zdanji podijum). DC je u svojoj 200. trci ostvario prvi podijum za ekipu Red Bulla. Bila je to i 30. pobjeda za ekipu Renaulta. MS se na kraju dovukao do 5. mjesta.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

croatic f1
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 6082
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: najstarijeg i najmlađeg
Lokacija: Zaprešić
Jučer je Kimi srušio ne pretjerano poželjan rekord s najdužim razdobljem čekanja između dva pole positiona, a ovo je top 10 onih koji su imali sličnu sudbinu:

In photos: Formula 1's longest pole droughts

Post

senja
Baniran
Baniran
Postovi: 1248
S nama već: 9 god 10 mj
Navija za: Vettel
Glupo što računaju koliko se utrka održalo između dva pole positiona. Trebalo bi sračunati koliko je vozaču bilo potrebno utrka da dođe do novog pole positiona, a ne koliko se utrka održalo u tom periodu.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Za svoj 4000. post složiću se sa senjom da je malo pogrešna računica oko broja trka, jer su i Andretti i Raikkonen imali pauza. Dobro Kimi bi opet bio prvi, ali Mario bi bio tamo negdej blizu svoje "druge" pozicije (otprilike 7.).

OK, redom.
29.05.1939. rođen Al Unser Sr. Nije vozio F1, ali je harao preko bare. 3 titule, 39 pobjeda, 28 PPa, 97 podijuma. Jedan od trojice sa 4 pobjede na Indy 500 (uz A.J.Foyta i Ricka Mearsa). Otac, braća, sinovi,...., svi su vozili Indycar, neki su i pobjedđivali, bili prvaci, ali je Al Sr. jedina osoba na svijetu koja jepobijedila na Indy 500 i čiji su brat blizanac (Bobby), te sin (Al Jr.), pobijedili na Indy 500. :prcnjau:

29.05.1963. rođen Ukyo Katayama. bez značajnih ostvarenja u F1 (u 95 startova, samo 5 bodova). Ali ima pobjedu u klasi (i drugo mjesto ukupno) na Le Mansu 1999.

Od trka, krećemo sa VN Monaca, održanom, 29.05.1960. godine. Sir Stirling ( u Lotusu sa PPa), Mclaren (Cooper, uz postavljen FL), P.Hill (Ferrari). Debi trka za Johna Surteesa i Richieja Ginthera. Bili su to prva PP, pobjeda i podijum za ekipu Colina Chapmana. :klanjam:

Na slijedeću trku na današnji datum se čekalo čitavih 28 godina. Bila je VN Meksika, 1988. godine. Dupla pobjeda Mclarena (klasika). Prost ispred Senne, a obojica 50 sekundi ispred trećeplasiranog Bergera (a samo oni u jednom krugu). Prostu FL, Senni PP (klasika). Sennina 20. PP. 50. nastup za ekipu Minardija. Palmerov otac (Jonathan) nije se kvalifikovao za trku (u Tyrrellu).

Na narednu se čekalo samo 6 godina. 29.05.1994. vozila se VN Španije. Pobjeda Hilla (slavio nakon 4 MSove pobjede), ispred MSa i Blundella (njegov treći i zadnji podijum). MS je startao sa PPa i postavio FL, ali je nakon jedne trećine trke ostao zagljavljen u 5. brzini, što je Hillu uveliko olakšalo pobjedu. MS je čak uspio ući u box na promjenu guma i doljevanje i nastaviti (sve sa samo 5. brzinom :prcnjau: ). Na toj trci je debitovao DC. Blundellov podijum je bio zadnji za ekipu Tyrrella, ali i prvi za Yamahin motor.

Na današnji dan, 2005. vožena je VN Evrope, na malom Ringu. Alonso, heidfeld, Barrichello. Nando je imao FL, iako je Heidfeld krenuo sa PPa (to mu je bila jedina PP, ujedno i 125. za Williams). Tragičar trke je bio Kimi, koji je flatspotao gumu, nije htio u box jer bi Alonsu prepustio pobjedu, ali mu je na ulasku u zadnji krug guma uzrokovala lom ovjesa.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fMhCRXyG2_E[/youtube]

29.05.2011., Kneževina. Vettel (15. u karijeri), Alonso, Button. Vettel sa PPa (20.), dok je FL uzeo njegov timski kolega (10.). Bila je to i 20. pobjeda za Red Bull. Ja trku pamtim po MSovom preticanju Hamiltona kod palme :klanjam: u prvom krugu (nakon što je zayebao start), nakon čega mu je Lewis, par krugova poslije, vratio na startno-ciljnoj.
https://www.dailymotion.com/video/x2lgo ... art-1_auto
(daily motion nešto neće, pa stavljam link, MSovo preticanje je na 8:30, Lewisovo koji minut poslije).

Prošle godine, u Monacu, više manje znamo sve. Lujo, Rici, Perez. Veliki zayeb za Ricija (koji je startao sa PPa, prvog u karijeri) u boxovima, prilikom promjene guma. Nico bio fin pa pustio lewisa (jer je bio u problemima). Perez, sretno i spretno do trećeg mjesta. Lewis je napravio FL. To mu je bila "44" pobjeda. Hulkova 100. trka. 50. pobjeda za ekipu benza, a prva PP za "motor" Tag-Heuer-a. :rofl:
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
30.05. rođeni Andrea Montermini (1964.) i Gianmaria Bruni (1981.). Prvi nije ništa uradio ni u jednoj seriji gdje je vozio, drugi je imao par pobjeda u GP2, a odličan je u GT2/GTPro klasi na Le Mansu sa 5 podjia i 3 pobjede, te dvije titule prvaka u WEC GTPro klasi (većinu ovoga je ostvario sa Fisichellom i Vilanderom).

30.05 je održano čak 10 Indy 500 trka, dok su se još bodovale za F1 šampionat (1950. - 1953. i 1955. - 1960.), Samo je ona iz 1954. održana 31.05.
Može se primjetiti da se Indy 500 nekada nije uvijek vozio nedjeljom. Pomenućemo samo da su na tim trkama poginuli Carl Scarborough (1953.), u RIP temi pomenuti Bill Vukovich (1955.) i Pat O˙Connor (1958.).

Idemo mi na "naše" trke.

Monaco, 1965. G.Hill (BRM), Bandini (Ferrari), Stewart (BRM). Hillov triple i treća pobjeda u Kneževini. 10. pobjeda za ekipu BRMa, a prvi podijum za Stewarta i debi trka za Dannya Hulmea. Lotus je propustio ovu trku, jer je komplet ekipa (Clark, Gurney i Spence) bila na Indy 500, gdje je Clark i pobijedio (za razliku od Alonsa :mrgreen: ). Na toj trci (pomenuo sam to prije par dana) Paul Hawkins je sletio u more u Luci i ostao je (do dan danas) drugi i posljednji koji je sletio u more u Monacu, dok je led prvi probio Ascari, 10 godina ranije (srećom, obojica su preživjeli TE nesreće).

Isto mjesto, godina je iz filma "Rush". Lauda prvi u Ferrariju, ispred dva Tyrrellova 6-točkaša (Scheckter i Depailler). Lauda je startao sa PPa, a Clay je postavio FL, ali je odustao 5 krugova prije kraja. Scheckteru je to 10. podijum, Laudi 20. PP, a Lotusu 200. trka. Andretti propustio trku zbog Indy 500 trke (zanimljivo :mrgreen: ), ali nije bio sretan i spretan poput Clarka, ali je barem bio sretniji od Alonsa (završio 8., a možda je mogao i bolje jer je trka prekinuta u 103. krugu zbog kiše - Indy 500 se ne vozi na kiši, koliko mi je poznato).

30.05.1999. vožena je trka na stazi Catalunya. Dvostruka pobjeda mclarena (Mika - DC), ispred MSa. Mika startao sa PPa (u pohodu na 11. pobjedu i 30. podijum), a MSu pripao najbrži krug. Hakkinenu je to bila 5. PP u prvih 5 održanih trka 1999. Vidjeli smo čak jedno preticanje i diskvalifikaciju Rubensa zbog nedozvoljenih dijelova na bolidu.

VN Evrope na malom Ringu, održana, 30.05.2004. godine, nije donijela ništa novo. Nakon što su Trull (i Montoya, a donekle i on sam), prekinuli niz od 5 pobjeda, MS se vratio pobjeđivanju i na toj trci započeo niz od 7 pobjeda (još trojica - Ascari, Vettel, Rosberg - imaju isti ili duži niz). Na toj trci ostvario je triple (taj PP mu je bio 60.), a samo 3 kruga su ga dijelila od Grand slama. Na podijumu su još bili Barrichello i Button. Ujedno je to bio i 175. FL za Ferrari. U prvom startnom redu do MSa je bio Sato. MS je u prvih 7 krugova nabio 18 sekundi prednosti ispred drugoplasiranog ( :prcnjau: ), otišao u box, nakon 3 kruga se vratio na prvo mjesto i kružio stazom laganini do kraja.

Na današnji dan, prije 7 godina u Turskoj smo imali dramu. Ostaće zabilježeno da je Lewis zaradio 25 bodova (30. podijum u karijeri), a slavlje Mclarena je upotpunio Button sa drugim mjestom. Webber je, uprkos 3.14zdariji između njega i Vettela (zbog koje nije kapitalizirao PP) uhvatio posljednje mjesto na podiju. Vitaly petroc se može pohvaliti da je tada napravio svoj jedni FL u karijeri (30. za ekipu Renaulta). Vettel nije imao sreće u svom 50. nastupu. Ujedno, ta trka je bila i 800. za ekipu Prpetog konjića. :klanjam:
Nakon sudara Bikova i Mclareni su imali situaciju za nasikirat se, ali njihovi vozači su ipak bili malo oprezniji.
Obje situacije.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CE8oMRQAeak[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vx9zIQvrdZU[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Wp_jQo7Yesg[/youtube]
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

zekohonda Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7184
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: sve powered by honda
Lokacija: dubrovnik
ufa kako sam popizdio kad je 2004. n sato na ringu brzopleto pokušo prestić rubensa, došlo je do kontatka i naravno sato je kraju odusto.
da je pričeko krug, dva (bio je dosta brži) hladno bi ga prestigo i posto jedini japanac sa drugim mjestom u f1 utrci. :bang: :bang: :bang:
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
31.05.1959. rođen je Andrea De Cesaris (De Crasharis). U 214 GPa (od toga 208 startova), imao je jednu PP i jedan FL, 1 drugo, te tri 3. mjesta, kao i hrpu sudara i odustajanja. Drži rekord u uzastopnom broju odustajanja u jednoj sezoni sa 13 doustajanja "raznih kategorija" (ili 14, nisam siguran). Vozio je za 11 ekipa. Nakon Patresea i Piqueta, prvi koji je prešao brojku od 200 startova. Poginuo vozeći motor (Suzuki), na Rimskoj obilaznici, 05.10.2014. godine.

Od trka, na današnji dan ih se vozilo 5.

Jedini Indy 500, dok se bodovao za F1 šampionat, koji nije vožen 30.05., već 31.05. je bio onaj iz 1954. Pobjednik je bio jučer pomenuti Bill Vukovich (poginuo 364 dana poslije, na istoj VN).

31.05.1959. vožena je VN Holandije, u Zandvoortu. Pobjeda Bonniera u BRMu, ispred 2 Coopera (Brabham i Gregory). Jedina pobjeda, podijum i PP za Bonniera, kao i prva pobjeda i PP za BRM. FL je postavio Moss u Cooperu. Debi za Irelanda. Bonnier je postao i prvi Šveđanin koji je pobijedio u F1. Utrku je startalo samo 14 vozača, a samo prva trojica su zavšila u istom krugu.

31.05.1981. u monacu extaza. Pobjeda Ferrarija, pobjeda Villeneueva. iza njega su plasirani Jones u Williamsu (sa FLom) i Lafitte, za volanom Matre. Piquet je starto sa PPa, ali odustaje nakon 2/3 trke. Gillesu je to bio 10. podijum (5. pobjeda), a Jonesu 10. FL, Ferrariju 80. pobjeda, Brabhamu 25. PP, a Arrowsu 50 start. Reutemann je prekinuo niz od 15 uzastopnih plasmana u bodovima. Villeneuve je zasjeo na prvo mjesto 4 kruga prije kraja nakon što su jonesa zadesili problemi sa dovodom goriva.

Na današnji dan, 1987. F1 cirkus je opet bio u Monacu. Senna, u svom 50. GPu, pobjeđuje 5. puta u karijeri i prvi puta u Monacu. iza završavaju Piquet i 2 Ferrarija (Alboreto, pa Berger). Senna je postavio i FL, dok je Mansell, koji startao sa PPa (20. PP za ekipu Sir Franka) odustao nakon 29 krugova. To je bila predzadnja pobjeda za Lotus. Te godine je prvi puta u monacu nastupilo 26 vozača. To je bila i prva pobjeda za neki bolid sa aktivnim ovjesom.

5 godina poslije, na istom mjestu, opet pobjeda Senne (5. od 6 ukupno i 4. u nizu, koji je prekinut samo 1988. zbog Senninog kiksa u Portieru).
I ovaj puta Mansell je starto sa PPa (postavio i FL), ali je barem imao više sreće i zvršio drugi (iako ga nije pomazila jer je imao problema sa maticom točka, te je morao u box), ispred timskog kolege Patresea. Mansell je nakon promjene stigao Sennu i žestoko ga naganjao zadnjih par krugova, ali bezuspješno, naravno. Senna se izjednačio sa G.Hillom po broju pobjeda na ulicama Monte Carla (naredne godine će ge prestići). Murray Walker je 2009. godine ocijeno ovu trku kao najbolju u Monacu, te kao jedno od 5 najboljih ikada. Dokaz kako se sa puno boljim bolidom u Monacu ne može pretjecati (pogotovo kad su bolidi široki 215cm).
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YsqipJ2lSZs[/youtube]
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18317
S nama već: 10 god 1 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
01.06.1959. rođen (poslije Croftya i još nekih), najveći (ali opet koliko-toliko objektivan) Lewisov fan, Martin Brundle.
U 158 startova nije osvojio ni pobjedu, niti PP ili FL, a uspio je osvojiti 98 bodova, pri čemu se 9 puta penjao na podijum.
Ruku na srce, nije ni imao materijal u rukuma za veće uspjehe (možda Bentton 1992.). Svi ostali bolidi koje je vozio, su bili sredina grida, ili totalno smeće. Ili su bili neregularni (diskvalifikovani). Jedan od najvećih Senninih konkurenata, ali iz perioda prije F1.
WEC šampion iz 1988. (ostvario je rekordan broj bodova), a na Le Mansu ima pobjedu iz 1990.

A na današnji dan se vozila i jedna trka. Bilo je to u Monte Carlu, 2003. godine. Na podijumu su završili Montoya, Raikkonen i MS (trojica koja su se i borila za naslov). Kimi je postavio FL (što ne iznenađuje), dok je PP uhvatio Ralf. Raikkonenu je to bio 10. podijum, Williamsu 120. PP, a Mclarenu 550. start. Jedna od 4 F1 trke (u ovih 900 i kusur) u kojoj nije zabilježeno nijedno preticanje !! :prcnjau:
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”
Odgovori
👀 Registriraj se Prijavi se ⚡