


Idemo na daleki istok, na redu je 17. utrka F1 kalendara, Velika Nagrada Singapura!
Po prvi puta nakon 2019. godine Formula 1 se vraća na noćnu utrku ulicama Singapura. Ovdje smo 2008. godine gledali prvu noćnu utrku kojih posljednjih godina imamo sve više, no tada je bilo nešto neviđeno. Oko 1600 specijalno konstruiranih reflektora postavljeno je kroz 5 kilometara duljine staze. Reflektori su 4 puta sjajniji nego oni kakve viđamo na nogometnim stadionima te su napravljeni tako da minimiziraju blještavilo i odsjaj od površine staze kako bi utrka zadovoljila standarde F1 prijenosa. Staza ima veliku podršku lokalnih vlasti te je ugovor o održavanju utrka produljen do 2028. godine.
U prvom, vrlo kontroverznom izdanju, slavio je Alonso te je kasnije pobijedio i 2010. godine. Na vrhu se sa 5 pobjeda ističe Vettel, dok je iza njega Hamilton sa njih 4. Pobjedu u Singapuru iskusio je još samo Rosberg te bi ove godine mogli dobiti novog pobjednika.
Detalji o stazi

Duljina kruga: 5065 m
Broj krugova: 61
Udaljenost do prvog zavoja: 301 m
Rekord staze: 1:36:015 (Lewis Hamilton, 2018. q3)
Staza je jedna od fizički najzahtjevnijih u kalendaru, vozači tijekom utrke izgube i do 3 kg. Staza je vrlo grbava kao i ostale prave ulične staze te uz 23 zavoja predstavlja jedan od najvećih izazova u kalendaru. Zbog karakteristika ulične staze utrke traju dosta duže te se nerijetko znaju završiti i nekoliko krugova ranije ako bude više izlazaka safety cara i prođe se limit od 2h.
Staza ima 3 DRS zone, ali pretjecanja su ovdje vrlo teška te se vozači uglavnom odlučuju na biranje taktike i čuvanje guma umjesto direktnih borbi na stazi. Jednu od najvećih borbi vidjeli smo 2010. kada je Vettel većinu utrke lovio Alonsa i bio mu u mjenjaču, ali nije mogao proći te smo vidjeli jednu od najbližih završnica kada su ih na kraju razdvojile samo 293 tisućinke.
Pirelli donosi najmekše komponente guma:
Vremenska prognoza najavljuje pljuskove za vikend:

Sljedeća dva vikenda idemo na Daleki istok. Noćna utrka u Singapuru te Japan koje smo zadnji puta gledali prije 3 godine. Verstappen i Red Bull imaju veliku prednost u prvenstvima te dolaze kao favoriti. Imaju 5 pobjeda u nizu te im je cilj do kraja sezone loviti rekorde po broju uzastopnih pobjeda i pobjeda unutar sezone. Biti će zanimljivo vidjeti kako će se Ferrari snaći na uličnoj stazi te pratiti Leclerca koji ima fantastična izdanja u kvalifikacijama, ali to se često ne uspije realizirati u utrci. Ovdje su pretjecanja ipak puno teža kada razlika među bolidima nije značajna te će kvalifikacije i strategija biti izrazito važni.
Biti će interesantno i pratiti kako će se Mercedes snaći na uličnoj stazi te jesu li uspjeli riješiti probleme sa poskakivanjem koji su ih mučili u Azerbajdžanu.
Što se tiče midfielda teško je prognozirati tko će se ovog vikenda istaknuti. Alpine se drži na 4. mjestu što će vjerojatno osvojiti budući da Ricciardo ima tek 22% Norrisovih bodova te je na odlasku iz momčadi i planiranju budućnosti. McLaren je najavio Future Mode livreju za Singapur i Japan.
Zhou je dobio novi ugovor te ćemo ga gledati i 2023. dok su mjesta u Alpineu i Williamsu i dalje pod upitnikom.
Raspored vikenda
Petak
1. trening - 12:00
2.trening - 15:00
Subota:
3. trening - 12:00
Kvalifikacije - 15:00
Nedjelja:
Utrka - 14:00