Hvala Dave na ovom, nisam ovo znao.
Ono što sam ja znao, da postoji slijed kazne u Njemačkoj.
Hamiltonovo presjecanje bijele linije nije bilo obično presjecanje, već puno "žešće" i svako je odmah (s pravom) povezao sa incidentom KR.
Uobičajna kazna za ovakav prekršaj (osim ako sudije nisu upozorile prije utrke) je 5 sec. Ovu kaznu smo vidjeli upravu u slučaju KR za potpuno isti incident.
Mislim da je to svima jasno.
Međutim, CW je pojasnio (BAKU 2017) zašto Vettel nije dobio crnu zastavu nakon namjernog udaranja u Hamiltona. U tom objašnjenju je naveo da sudije uzimaju u obzir i druge okolnosti kada procjenjuju koju kaznu treba dati.
U slučaju da je SC na stazi, manje vjerovatno da će doći do ozbiljnijeg incidenta, pa zato i dodjeljuju uvijek jednu kaznu manju od propisane. Jedna kazna manje od crne zastave je 10 sec stop-and-go kazna. Ovo sam zapamtio jer mi nije nikako sjelo objašnjenje od jednog sudije koji je rekao da crnu zastavu nisu pokazali zbog uticaja na brobu za 1.mjesto u šampionatu.
Poslije sam također naletio na neko objašenje da sudije ne dijele iste kazne za isti incident ako se desi u toku utrke i nakon što se pojavi checkeredflag.
Dakle u uslovima SC slijedeća blaža kazna od 5 sec je opomena, što je Hamilton upravo i dobio za tu utrku.
Borba protiv teorija zavjere je borba protiv vjetrenjača
Ovaj dio je interesantan i potpuno se slažem. Kad nekome predočiš sve moguće dokaze on opet nađe da upoređuje pogrešne situacije knpr. duel Hamilton vs Ricciardo. ili presjecanje šikane Hamiltona u Mexicu.
Jučerašnja kazna je bila prevelika, s obzirom na dešavanje na stazi. Međutim meni je jasno da je incident postojao. Znači Vettel se nije sigurno vratio na trkaću putanju nakon greške. To ne bi trebalo biti upitno. Samo je pitanje kazne za incident i kako ga okarakterisati.
Treba napomenuti da se ne radi uopšte o odbrani pozicije Vettela vs. Hamiltona, niti načinu na koji je on pokrio tu stranu staze, već samo o tome da je nakon povratka na stazu umalo došlo do sudara.
Sudije nisu uzele u obzir da je Hamilon malo previše htio pa je i on jednim dijelom kriv za mogući sudar. Da jesu vjerovatno bi tretirali kao trkaći incident ili bi Vettelu dali opomenu. Ja sam jušer napisao da u sistemu kažnjavanje nedostaje uslovna kazna (nešto između opomene i 5 sec). Trebalo bi se dozvoliti jedna situacija koja se ne kažnjava, a slijedeća bi se kaznila. Ili nešto slično.
Pravilnik sa kaznama nikako ne prati napredak F1. Sada se
Ferrarijevi navijači imaju pravo biti ogorčeni. I ja sam bio još gore ogorčen kad su ukrali pobjedu Hamilton u SPA 2008. U tom slučaju je Hamilton čak vratio poziciju pa ponovo pretekao. Dobio ne 5 sec već 25 sec vremensku kaznu i to za zelenim stolom. Situacija je milion puta teža za pojasniti, ali činjenica je bila da je bilo povrede pravila utrkivanja.
Imaju biti pravo na ogorčenost, ali niko neće da se upita kako to da Vettel već dvije godine ne vozi na nivou koji se očekuje od njega. Zadnji put kad je izdržao "muški" pritisak vozača iza sebe je bila Australija 2017 (barem ja tako pamtim). Poslije toga svaki put kad bi se našao pod pritiskom nekako je mlako reagovao. Ili se izvrti, ili ga neko udari, ili sam prokliže ... I što je najinteresantnije čak i navijači uvijek nekako svale krivicu na nekoga drugog. Čak i kad nema nikoga drugog oko njega, ako ništa svale na ekipu i ukaži na neku grešku pit-wall.
Još nešto, ne mogu da ne primjetim da se već neki put ponovlja situacija, da on kad zabrlja izvede neki dodatni preformans koji skrene pažnje sa osnove stvari, a to je da je on pogriješio.
U Baku, kad je udario u Hamiltona, nije bio on kriv, već Hamilton koji je radio brake test (poslije ispalo da čak ni to nije bilo istina).
U Japanu kad je dobio kaznu za prekoračenje delte pod crvenim zastavama, izjavio je Mogao sam voziti sporije, slijedeći put će vjerovatno voziti sporije, ali nije bilo nikakve opasnosti.
U nedelju nam je također priredio lijep performance nakon utrke, a fora je u tome da on nije izletio sa staze, u Maranello bi otišao kao pobjednik.
Ovako se mora zadovoljiti sa moralnom titulom.