Ove godine je 40. put da će se F1 bolidi voziti na stazi Hungaroring.
Mađarska dijeli 11. mjesto po broju trka sa Japanom i Australijom.
S tim što je na samo 7 staza (Monza, Monaco, Silverstone, Spa, Montreal, Nurburgring, Interlagos) voženo više trka nego na Hungaroringu.
Za Nurburgring su sabrane trke na Nordschleife + GP staza, ali to nije toliko ni bitno jer će za 2 godine Hungaroring po broju trka preteći i legendarnu njemačku stazu (u bilo kojem obliku).
Meni je fascinantno (i drago mi je zbog toga) da se VN Mađarske još uvijek drži u kalendaru.
I da će se držati barem do 2032. (zasad).
Bila je to prva staza Istočne Evrope, u konkurenciji Grobnika.
Spora, nazvana Monako sa zidovima, prva trka je skraćena za 1 krug (od predviđenih 77, vozilo se 76) jer je probijen limit od 2 sata.
Prosječna brzina pobjednika Piqueta je bila nešto sitno preko 150 km/h (u Monaku je te, 1986. to bilo cca. 135 km/h, dok je npr. u Austriji i Italiji to bilo skoro 230 km/h).
Nakon par godina je popeglan dio između zavoja 2 i 4, a 2003. je produžena i startno ciljna ravnina, tako da smo došli do solidnih, skoro 195 km/h (Hamilton, 2019.).
Znalo je tamo biti dosade i snooze festa, ali je znalo biti i ultra zanimljivih trka, začinjenih full kišom ili promjenjivim vremenom.
Uz poneku extra predstavu kao što je Alonsova defanzivna klinika iz 2021. ili Hamiltonov furiozni završetak iz 2019., kada je otišao na dodatnu promjenu guma.
Ili masterclass u izvedbi MSa i Browna iz 1998. sa 3 ulaska u box i 30 skoro, kvalifikacijskih, krugova.
Meni draga jer sam tamo prvi put vidio F1 bolide uživo (i čuo V12

).
Čak je jednom i odlučila konstruktorskog prvaka (2002.), a dala je i neke "neobične" pobjednike (Boutsen, Kovalainen i Ocon).
BTW, hvala na otvaranju!
