Izdvojeno

Verstappen najbrži u kvalifikacijama za VN Belgije, Sainzu zbog njegove kazne najbolja startna pozicija

Piše: Lovro Andraka

Prije 1 mjesec, 45 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 5 minuta

Iako ima kaznu starta sa začelja, Max Verstappen nije se štedio u kvalifikacijama za Veliku nagradu Belgije na Spa-Francorchampsu i bio je najbrži. Razlog tome je činjenica da još petorica vozača ima istu kaznu i isplatilo se boriti za par dodatnih pozicija na startnom gridu. Od te petorice, trojica su bila u završnoj rundi kvalifikacija – Charles Leclerc, Lando Norris i Esteban Ocon.

Carlos Sainz bio je drugi i tako je izborio najbolju startnu poziciju za sutrašnju utrku. Španjolcu je u završnoj rundi pomogao Leclerc davanjem zavjetrine, dok Verstappen nije pružio takvu podršku svom timskom kolegi Perezu koji će sutra startati drugi.

Esteban Ocon bio je peti najbrži, no s trećeg mjesta startat će njegov timski kolega Fernando Alonso koji je bio šesti. Slijede dva Mercedesa, Lewis Hamilton i George Russell, a s odlične šeste pozicije za Williams startat će Alexander Albon.

Posljednji u Q3 bio je Norris, što znači da će top 10 na startu popuniti vozači ispali u Q2 i jedan koji je ispao u Q1 – Daniel Ricciardo, Pierre Gasly, Lance Stroll i Sebastian Vettel.

Q1

Nakon 25 minuta odgode zbog popravaka na barijeri uzrokovanih sudarom na kvalifikacijama Porsche Supercupa krenula je prva kvalifikacijska runda na Spa-Francorchampsu. Svi vozači, uključujući sedmoricu kažnjenih, izašli su na stazu i odvozili konkurentna vremena. Vrh su zauzeli vozači Red Bulla i Ferrarija – Verstappen je bio najbrži ispred Sainza, Pereza i Leclerca. U nokaut zoni bili su Stroll i Latifi sa zaostatkom manjim od desetinke za Tsunodom na 15. mjestu te Schumacher, Zhou i Bottas.

Iako je Russell pri kraju runde javio da u Eau Rougeu pada lagana kiša, vozači su popravljali svoja vremena. Stroll, Schumacher i Zhou uspjeli su pobjeći iz nokaut zone, a na kraju su ispali Vettel, Latifi, Magnussen, Tsunoda i Bottas. Vettel je kasnio samo dvije tisućinke za Schumacherom koji se provukao kao 15., dok je Latifiju opet nedostajalo manje od desetinke. Ipak, u tom Williamsu je očito bilo puno više potencijala jer je Albon završio rundu kao šesti. Tsunoda je u posljednjem krugu napravio veliku grešku na kočenju za posljednju šikanu i tako ostao bez šanse za nastavak kvalifikacija. Bottas je ostao posljednji, a iako ima ukupno 20 mjesta kazne, zbog rupe u pravilniku startat će 14., odnosno ispred šestorice s kaznom starta na začelju koja je prošla u Q2 i čiji će poredak odrediti njihov kvalifikacijski rezultat.

Ukratko, nokaut zona Q1 ovog je puta odredila pozicije od 10. do 14.

Q2

Niti u Q2 nitko od kažnjenika nije odustao od vožnje. Najbrži nakon prvih krugova bili su Verstappen i Perez s međusobnim razmakom manjim od desetinke, a treći je bio Sainz sa šest desetinki zaostatka. Leclerc je bio tek šesti nakon velikog proklizavanja u Bus stop šikani. Red Bullovi su ostali u garaži do kraja runde, a Leclerc je osigurao prolaz najbržim vremenom, desetinku bržim od Verstappena.

Albon, Zhou, Stroll, Schumacher i Ricciardo bili su u nokaut zoni nakon prvih brzih krugova. Iz nje se do kraja uspio izvući samo Alex Albon koji je za 92 tisućinke nadmašio Ricciarda i tako po prvi put ove sezone stigao do završne runde. Gasly je bio 12. ispred Zhoua, Strolla i Schumachera, što znači da su ispala prva dvojica od šest vozača s kaznom starta na gridu, odnosno, Zhou i Schumacher zauzet će posljednji startni red.

Q3

Verstappen je iznimno ozbiljno ušao u borbu za 15. mjesto s preostalom trojicom kažnjenih vozača – postavio je vrijeme 1:43.665, čak šest desetinki brže od prvog pratitelja, Carlosa Sainza. Perez je bio treći, desetinku iza Sainza, a zatim su slijedili Leclerc, Ocon, Norris, Russell, Albon, Hamilton i Alonso koji je odustao od prvog kruga.

Dok je Leclerc izašao na stazu na samom kraju runde kako bi dao zavjetrinu timskom kolegi Sainzu, Verstappen je izašao iz bolida nakon prvog brzog kruga i Perez je sam morao u borbu protiv Sainza. Na kraju, niti je zavjetrina pomogla Sainzu jer je kasnije u krugu otišao široko na šljunak niti je Perez poboljšao svoje vrijeme, stoga je sutrašnji pole position pripao Španjolcu. Alonso se probio do šestog mjesta, no zahvaljujući kaznama za trojicu vozača ispred, time se ugurao u drugi startni red ispred Hamiltona i Russella.

Rezultati kvalifikacija

VozačBolidQ3
1Max Verstappen*RED BULL RACING RBPT1:43.665
2Carlos SainzFERRARI0.632
3Sergio PerezRED BULL RACING RBPT0.797
4Charles Leclerc*FERRARI0.888
5Esteban Ocon*ALPINE RENAULT1.515
6Fernando AlonsoALPINE RENAULT1.703
7Lewis HamiltonMERCEDES1.838
8George RussellMERCEDES2.111
9Alexander AlbonWILLIAMS MERCEDES2.172
10Lando Norris*MCLAREN MERCEDES2.513
11Daniel RicciardoMCLAREN MERCEDESQ2
12Pierre GaslyALPHATAURI RBPT
13Zhou Guanyu*ALFA ROMEO FERRARI
14Lance StrollASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES
15Mick Schumacher*HAAS FERRARI
16Sebastian VettelASTON MARTIN ARAMCO MERCEDESQ1
17Nicholas LatifiWILLIAMS MERCEDES
18Kevin MagnussenHAAS FERRARI
19Yuki TsunodaALPHATAURI RBPT
20Valtteri Bottas**ALFA ROMEO FERRARI

* – Verstappen, Leclerc, Ocon, Norris, Zhou i Schumacher imaju kaznu starta sa začelja zbog nedozvoljenih promjena dijelova pogonske jedinice te će na startu zauzeti pozicije od 15. do 20.

** – Bottas bi prema najavama trebao startati ispred ostale šestorice kažnjenih vozača zbog rupe u pravilniku; njemu je dodijeljeno 15 mjesta kazne za pogonsku jedinicu i 5 mjesta za mjenjač, a pravila kažu kako se kazna starta sa začelja daje kada vozačeve kazne za pogonsku jedinicu prekorače 15 mjesta. Prvotno je i Leclerc trebao biti ispred svih jer mu nije dodijeljena kazna starta sa začelja već više brojčanih (iznad 15 mjesta), no suci su izdali posebni dokument u kojem su objasnili da treba startati sa začelja. Nije poznato hoće li i kod Bottasa zakrpati rupu u pravilniku ili će ovdje prevladati F1 logika, stoga za konačni startni poredak valja pričekati službeni dokument iz FIA-je.

Komentiraj

45 komentara

  1. Hahaha Toto šta ima, zbog mercedesa promjene pravilnik usred sezone oni jos vise kasne haha, a je mi drago :D bit ce dobra utrka sutra :D



    35

    7
  2. ferrari po starom, greska za greskom…



    12

    0
  3. Ferrari nastavio u istom ritmu, pocetnicke greske. RB se malo odvojio, cini se da nova pravila pogađaju Ferrari, a onda Mercedes najvise.



    15

    1
  4. Ovo plakanje crymiltona 1.8 nema cenu smradovi vec sad smisljaju sta dalje da se zale mozda flex krila na redu.



    14

    11
  5. Sebastian Vettel
    Facooo Prikaži

    Jeste novi pravila pogodile malo ferrarija a najvishe mercedesa pa nek oni sada pak lobiraju



    3

    6
  6. jao a tako blizu sam na manageru bio, 1 43 630 😁
    sutra bi mogla biti zanimljiva utrka s obzirom koja ekipa starta sa zacelja



    3

    0
  7. Mercedes i Red Bull zamijenili mjesta u odnosu na prošle godine.. Red Bull dominacija, Mercedes ne može bolje zbog motora, Ferrari ne može pratiti razvoj kroz godinu, ostali miljama daleko.. Sutra Max bez velikih problema postolje.



    3

    1
    • F1puls
      ivanh Prikaži

      Jedan sc i prvo mjesto😉



      2

      1
      • James Hunt
        Jozuka Prikaži

        I bez SC-a moze biti lagano prvi. Temperatura staze ce igrati veliku ulogu sutra, zbog odabira guma. Ako pogodi sa startnim gumama – pobjedjuje. Nece pobjediti samo u slucaju da ga netko kucne na startu ili da mu nesto rikne u bolidu(ili njegova greska). Nezaustavljiv je i jako opusten. Pregazit ce sutra sviju uz clean start.



        5

        2
  8. Charles Leclerc
    _splico Prikaži

    samo me cudi da nisu CLu rekli : we are checking…

    bar komunikacija ide nabolje, inzinjer je odma zna da su zasrali



    24

    0
  9. Robert Kubica
    Yura Prikaži

    Uff RedBull jako mocan… Steta za Ferrari ocito ih je malo pogodila ova TD



    4

    2
  10. James Hunt
    Luca Badoer Prikaži

    Kad vidim Mekiesa u kadru odmah mi u glavi svira ona – ja sam genije, cudo prirode…



    10

    0
  11. Koja fora sa gumama za Leklera u Q3. Novi set guma samo da Sainzu da slipstream? Ima se moze se jel de?



    12

    0
  12. Mercedesovo prednje krilo mlatara ko galeb kada ga tjeraš sa smeća.
    Mercedesu očito nije upalilo mijenjanje pravilnika, kao ni Red Bullu kada su tražili ukidanje “party moda” u kvalifikacijama.

    Što se Ferrarija tiče, mislim da je bolid malo nepredvidiv je oba vozača su jako dobra. Brz bolid, ali zeznut na limitu. Loše izvedena zavjetrina. Samo sam se nadao da neće doći do kontakta :P

    Alpine pregazio McLaren. Sva sreća za Alonsa da Ocon ima kaznu na startu. Ako sam dobro izračunao, Alo starta 3. Nadam se dobroj borbi ako ne i dominaciji nad Mercedesom.

    Albon. Svaka čast. Najugodnije iznenađenje danas.

    Veselim se utrci, imam feeling da će biti jako zanimljiva. Prvi red me podsjeća na epizodu GOT-a Battle of bastards, samo u ovo slučaju – Battels of N°2s 🤣



    5

    3
  13. Je li gospodin John Elkann gleda uopce ove utrke i ove komedijaše. Ima li volje za f1 i ima li zapravo ferrari vise volje za prženje pola milijarde svake godine. Mozda vise ne, ali to treba reci.



    8

    0
    • James Hunt
      Luca Badoer Prikaži

      Ide prodaja automobila kao nikad. Amerika gori za F1 (insert texas accent), Ferrari kape su po 100€, tri utrke dogodine u kolijevci motosporta sa naljepsim stazama, Netflix planira prestic Santu Barbaru sa DTS.

      Mislim da im ide nikad bolje…💸💸💸💰💰💰



      1

      1
  14. Charles Leclerc
    Emin1 Prikaži

    Lagana pobjeda Verstapena



    5

    1
  15. James Hunt
    Jozuka Prikaži

    Max je strasno mocan. Od trutine Pereza – Sainz je opet brzi. Jbt pa lik je skoro 1sec sporiji od Maxa. Mozda 2,3 vozaca na gridu bi bili jednako spori kao Perez u tome bolidu. Katastrofa da ni danas nije mogao uzeti pole.

    Riciju ne pomaze ni zavjetrina. Nadam se da ga vise necemo gledati u F1 jer je spor k’o moja baba. Jos jedna sramotna voznja.



    14

    0
  16. RB nedodirljiv kao Mercedes prijašnjih godina. Kad Max dođe 1. ili 2. zanima me kakvu će onda PR kombinaciju pohvala pokrenjti za taktiku samo da se ne piše koliko je močan RB.



    5

    7
  17. Pirelli Superhard
    Mecolo12 Prikaži

    Mala pogreška u tekstu, Alonso i Hamilton nisu “dva Mercedesa” 😂



    3

    0
  18. čestitke maxu na dominaciji, mada bi radije da je dao zavjetrinu checu pa da ovaj možda starta sa pp.
    od ostalih moram istaknut albona.
    max sutra starta 15. ako ne bude problema borba za podij je realna.



    3

    0
  19. Naravno da papir u ovom slučaju portal trpi svaki komentar i to je dobro , neka svatko kaže što misli i osijća izbaci to van ,no to ti pomoći neće ,to neko omalovažavanje ljudi koji voze f1 ,samo zato jer navijaš za neku drugu ekipu,tim ,ja volim i naravno navijam za ferrari ali nikada ne mrzim ili pljujem po drugim vozačima ,a nažalost ovdje ima ljudi koji to rade non stop ,meni sve uvijek sve svodi na hjeebeno utrkivanje ,idemo ,nedelja jutro pripremiti se odvesti što bolju utrku,zar vi mislite da vozaći kao Seb ili Alonso,Ham ne znaju voziti
    Pa svi oni i svi oni koje nisam nabrojio poniziti će svakog tog novog klinca ,ali svakog
    Da ne dužim ,Max jebbeno ubija a ima i Red Bullov bolid koji je vrhunski ,ali bez obzira na to ,ako se sjetimo kakva je Max znao raditi sranja ,i onda i sada govorio sam ,tako voze championi ili oni koji žele biti broj 1
    Istina je da je radio sranja ali ako je ikada od vas ljudi koji pišete komentare vozio jako moćan i brz auto a da ne govorim o motoru ,onda mora znati ,a mi znamo kako je to jako jako brzo i opako teško kontrolirati takve zvijeri ,zajebbano skroz zajebano
    Ali ok ,ljudi si daju za pravo da komentiraju sve i svašta i neka ,nikome se ne smije zabraniti da iznese svoje mišljenje ,slagali se vi sa njima ili ne ,kad se samo sjetim koliko su meni ljudi govorilo devedesetih ,ne ,ne ,ne može tvoj motor ići 280 -300 ,a ja nikada nisam ni tvrdio da Honda CBR 1000 F ide toliko brzo nego na jebbenom kilometar satu koji ima svaki motor ,kazaljka toliko pokazuje ,ajde ti budali dokaži
    No,neki nevjernici su imali mudante sjesti iza i uvjeriti se ,molili su da stanem a nije bilo ni blizu limita,šta želim reći ljudim zašto to radite ,nije to jebbena igrica ,pljujete omalovažavate ,ismijavate ljude koji su najbolji i najbrži na svijetu ,i to obično rade ljubomorni i zavidni ljudi koji nikada nisu vozili brzo do limita
    Znate ,kad kažem brzo ,e pod tim mislim brzo do kraja voziti recimo Suzuki RM 250 dvotaktni ,kakva je to suluda brzina i adrenalin a ne ,ne ide ni 150 km/h
    Ali ne radi se uvijek frajeri ,o max brzini nego o kontroli toga svega i zaustavljanju ,odnosno lako je dati gas i voziti brzo ,no treba znati i sigurno stati ,zakočiti i opet dati gas
    Tako kada voziš auto ili motor na limitu ,ono do jajaja ,pa mozak ti obrađuje pun kuuu r aac informacija u djeliću sekunde i jedino si ti taj koji to kontrolira ,a vrh vrhova je kad imaš preko 200 ps ispod jajaa i to kontroliraš
    Ali eto ,nisam ni znao da se ovdje na portalu svake godine rađaju 2 nova Schumachera
    Jedno je igrica a sasvim drugo je voziti nešto i kontrolirati ,ali omalovažavati vozaće f1 ,je bolesno pokvareno



    7

    3
    • Kimi Raikkonen 7
      Azavi Donator Prikaži

      Svatko ima pravo na kritiku. Kad se srusi most naravno da ces kritizirati inženjere koji su ga konstruirali, iako se možda uopće ne razumiješ u građevinu. Jedino sto znas da su mogli napraviti bolji posao za ono sto su placeni. Tako i vozači, njima je posao da voze bolid što brže da bi ZABAVILI ljude. Ako misliš da ne rade posao kako spada za te milijune eura, zasto nemas pravo iznjeti kritiku?



      6

      0
    • Alain Prost
      Alain Prost Prikaži

      Portal trpi svaki komentar.


      0

      0
  20. Max ih rastura ,svaka čast !!!
    Rekao sam i prije početka da će Max biti prvak ,naravno kao dugogodišnji navijač ferrarija nisam gubio nadu ,ono što je najgore je to što ferrari ima konkurentan bolid i sjajna dva vozača Leclerca i Seinza ,po svemu najbolji tim ,ali hjebiga i Pit Wall i Box moraju biti vrhunski a ferrarijev je bio najgori za zatvor
    Tako da umjesto neizvjesne sezone koja je obečavala imamo Svjetskog Prvaka već sada i to zasluženo , Max majstore svaka čast !!!



    4

    1
  21. Aston Martin
    tiptronic Prikaži

    Mislim da ce Sainz imati poteškoca da zadrži Pereza u I sektoru jer ce mu dati zavjetrinu. Cak cu ici tako daleko da kažem da se Perez nije trudio postaviti bolje vrijeme od Sainza u drugom pokušaju.


    0

    0
  22. Michael Schumacher
    Unwoken European Prikaži

    1. Carlos Sainz (Ferrari)
    2. Sergio Perez (Red Bull)
    3. Fernando Alonso (Alpine)
    4. Lewis Hamilton (Mercedes)
    5. George Russell (Mercedes)
    6. Alex Albon (Williams)
    7. Daniel Ricciardo (McLaren)
    8. Pierre Gasly (AlphaTauri)
    9. Lance Stroll (Aston Martin)
    10. Sebastian Vettel (Aston Martin)
    11. Nicholas Latifi (Williams)
    12. Kevin Magnussen (Haas)
    13. Yuki Tsunoda (AlphaTauri)
    14. Valtteri Bottas (Alfa Romeo)
    15. Max Verstappen (Red Bull)
    16. Charles Leclerc (Ferrari)
    17. Esteban Ocon (Alpine)
    18. Lando Norris (McLaren)
    19. Zhou Guanyu (Alfa Romeo)
    20. Mick Schumacher (Haas)


    0

    0
  23. drag mi je carlos ali mislim da ima nekakav problem jer rijetko odvozi dobro 2 kruga u Q 3 . i jučer je u drugom pokušaju uke*a , srića šta ni sergio nije bija na visini zadatka u drugom pokušaju.


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni