Izdvojeno

Norris: Veći kotači bi mogli predstavljati problem

Piše: Marko Litvić

Prije 7 mjeseci, 24 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Već je poznato kako će biti mnogo promjena u 2022., ali ovo je prva o kojoj vozači pričaju kao mogućem problemu. Naime, Formula 1 ove sezone prelazi na kotače s naplatkom od 18 inča, za razliku od 13 inča koje su bile u upotrebi dosad.

Do danas je osam od deset momčadi službeno predstavilo svoje bolide, dok je Alfa Romeo testirao koristeći kamuflirani model C42. Svi oni koji su već imali par krugova iskustva primijetili su istu stvar – smanjenu vidljivost u nekim zavojima.

McLarenov Lando Norris bio je jedan od njih i posebno je istaknuo kako će ulične staze poput Monaka i Singapura posebno predstavljati problem.

Idući tjedan je prvo trodnevno testiranje u Barceloni, dva tjedna kasnije je drugo u Bahreinu i Norris misli kako im to neće biti dovoljno vremena za prilagodbu.

“Nećemo imati puno vremena za naviknuti se na osobitosti svojih novih bolida, svaki vozač dobiva svega tri dana u Španjolskoj i Bahreinu. To nije puno vremena kad se moramo naviknuti na potpuno drugačiji stil vožnje.”

“Izgled je također potpuno drugačiji, počevši s većim kotačima i ovim pokrovima. To bi mogao biti problem na nekim stazama, poput Monaka i Singapura.”

Formula 2 koristi veće kotače već od 2020. i Norris je kontaktirao neke od svojih prijatelja koji se natječu i pitao ih za mišljenja i iskustva. Oni su mu potvrdili kako se zaista slabije vidi i kako su na nekim stazama morali posebno označiti rubove staze jer se nisu mogli više dobro vidjeti.

“U Formuli 2 veći kotači su uvedeni još ranije i jedan od mojih prijatelja je rekao kako su na nekim staza morali stavljati čunjeve i oznake jer se vrh zaštitnih ograda više nije mogao vidjeti iz kokpita zbog velikih kotača.”

“Na sve se mora prilagoditi, uključujući i opseg prednjeg krila.”

Lando Norris

Nakon testiranja, Formula 1 ostaje u Bahreinu gdje će čekati prvu utrku sezone, 20. ožujka.

Komentiraj

24 komentara

  1. Čini se da postoji konsenzus po pitanju vidljivosti jer su i Williamsovi vozači imali slična zapažanja o vidljivosti na uličnim utrkama. No, brzo će ta priča isčeznuti kao što je to bio slučaj i za “Halo” zaštitom kada je uvedena 2018. godine. Sada ima manjka vijesti pa je ova “priča” izašla na površinu.



    9

    0
  2. Ako ćemo iskreno sve novotarije zadnjih 20ak godina su gluposti. Da ne kažem što mislim o sigurnosti. Uvijek će biti ljudi koji će biti spremni riskirati smrt da voze f1, ostali neka idu čuvati djecu po ulici. Što se tiče automobila isti trebaju biti što manji dakle vratiti na razinu 90ih, staviti gume kakve su bile, izbaciti “sigurnosni” lim oko kacige jer samo stvara problem vidljivosti. Zašto živimo u doba “ženskih spolnih organa”, male mace….. Na The isle of Man svake godine netko pogine, ponekad imamo više smrti vozača i publike. I nitko ne cendra slijedeće godine, za nikakve novce dolaze novi junaci koji žele jahati zmaja. Postojeći vođe formule 1 ne razumiju da je cesta takva kakva je, a da je velika razlika hoće li se njome utrkivati vozila veličine mopeda ili kombi vozila. Monako nikada nije bio mjesto za utrkivanje (živi shit od staze), ali uz ovakve gabarite vozila to je tragikomedija. Gledati da je netko 1 sekundu po krugu sporiji i opet dobije utrku je katastrofa, a tu ne pali ni “bomb dive” jer jednostavno nema mjesta da se i mimoiđu 2 vozila.



    7

    28
  3. Svi vozaći se žale na vidljivost ,Hamilton je isto rekao da mu treba vremena za prilagodbu
    A još su i super ružni
    No svima će biti isto



    1

    5
  4. Ocon prvak 2022. confirmed!



    11

    1
  5. Koliko vidim menjace se tu velicina preveliki tockovi mozda 17 incha da se smanje bude taman



    2

    2
  6. Nigel Mansell
    The Simpsons Prikaži

    Nikakav problem. Poneseš komad stirodura od 5cm i staviš pod guzicu i sve ok. Toplo pod guzicom, vidiš dalje a i prostata zadovoljna.



    11

    0
  7. Trebali su ostavit 13 cola felge bez ratkapa! I sve ok, ove 18 s ovim profilom su odvratne! Nije ovo tuning show i ta sranja, meni su osobno 13 bile top! Prava trkaca felga i guma!



    10

    1
  8. Sebastian Vettel 5
    Pastor Prikaži

    A zašto prednji točkovi nebi mogle biti manji? To smo imali prije, i bolidi izgledaju bolje sa manjim prednjim točkovima.



    9

    0
  9. jadni Yuki neće vidjet ništa :D



    14

    0
  10. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Ako nitko zbog ovog ne nastrada…….. ili ne daj Bože pogine,….. onda nema potrebe za promjenom.
    Ali, čudno da spisatelji tehničkog pravilnika nisu mogli previdjeti ovu nelagodnu situaciju.



    3

    0
  11. Toto Wolff
    KaTomoF1 Prikaži

    Neznam za vas ali ovi ‘blatobrani’ mi izgledaju loše na on board kamerama. Ko da gledam indy



    2

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni