Izdvojeno

Horner: Ograničenja staze trebaju biti jasno definirana; Michael Masi ne vidi ništa sporno

Piše: Mario Brezovečki

Prije 2 godina, 25 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Christian Horner je izjasnio svoju frustraciju nakon utrke u Bahreinu zbog osjećaja da nedostaje dosljednosti i jasnih smjernica u vezi s pravilima o granici stazi na 4. zavoju. Iako je vozačima rečeno da će svakome tko zlorabi ograničenja u kvalifikacijama biti izbrisana vremena krugova, za utrku nije bilo takve odredbe te su vozači mogli slobodno izlaziti van granica staze.

Međutim, vozače su podsjetili na odredbe sportskih propisa koje kažu da ako napuste stazu mogu se vratiti samo ‘bez stjecanja trajne prednosti’. Situaciju je zamaglila činjenica da je pobjednik utrke Lewis Hamilton redovito izlazio van granica u spornom 4. zavoju, prije nego što je na kraju dobio upozorenje kad su suci procijenili da to ipak nije u redu. Kasnije je kontrola utrke Maxu Verstappenu naredila da prepusti vodstvo natrag Hamiltonu baš zato jer je pretjecanje dovršio izvan staze. Iako Horner nije osporio odluku sudaca nad Verstappenom, za kojeg je suđeno da je stekao nepravednu prednost zbog izlaženja van granica staze, nije razumio zašto se Hamilton neprestano izvlačio čineći istu stvar gotovo većinom utrke.

“Bilo je frustrirajuće. Mogli smo vidjeti čim je Mercedes počeo pritiskivati da su upravo iskoristili taj dio staze i ispitali smo sa sucima možemo li to učiniti. Kada se radi o tako napetoj borbi, dobili bi dvije desetinke prednosti koristeći taj dio staze, pa su to radili krug za krugom. Tada je direktor utrke zamolio da poštuju ograničenja jer će u protivnom dobiti crno-bijelu zastavu.”

“Očito je Max tada [tijekom pretjecanja] široko otišao. Ali prije utrke jasno je rečeno da će, ako netko stekne prednost tamo to morati i vratiti. Stoga je to učinio odmah nakon što mu je tim naredio da učini. Mislim da će ograničenja staze uvijek biti sporna. Ali samo trebamo imati dosljednu situaciju. Ne možete reći da je u redu to koristiti u utrci, ali ne možete ukoliko pretječete. Pravila bi trebala biti crna ili bijela. Ne bi smjela biti siva.”

– CHRISTIAN HORNER

Trkaći direktor FIA-e Michael Masi osporio je činjenicu da je bilo bilo čega spornog oko situacije u 4. zavoju – jer kako je rekao: vozačima je jasno rečeno da će FIA intervenirati samo ako netko stekne očitu prednost.

“S obzirom na toleranciju koja se daje vozačima koji izlaze van granica staze tijekom utrke, to je vrlo jasno spomenuto na sastanku vozača i napomenuto je da se neće nadzirati s obzirom na određivanje vremena kruga, da tako kažem . Međutim, uvijek će se nadgledati u skladu sa sportskim propisima budući da se ukupna trajna prednost ne smije steći.

– MICHAEL MASI

Na pitanje je li osjećao da su se stvari promijenile tijekom utrke zbog upozorenja koje je kasno upućeno Hamiltonu, Masi je odgovorio:

“Ništa se nije promijenilo tijekom utrke. Uopće se ništa nije promijenilo. Imali smo dvoje ljudi koji su gledali u to područje, u svaki automobil, svaki krug i gotovo svaki automobil osim jednog činio je pravu stvar u skladu s onome što smo očekivali. Bio je taj automobil koji je povremeno imao trenutak u kojima je izišao van ili što god je već bilo, ali to nije bila stalna stvar.”

– MICHAEL MASI

Automobil na kojeg se Masi referira je Lewis Hamilton koji je izvan staze sa sva 4 kotača na tom mjestu izišao čak 29 puta od ukupno 56 krugova.

Komentiraj

25 komentara

  1. Michael Schumacher
    ZJ11 Prikaži

    Pa ovaj Masi je idiot, ako samo jedan auto izlazi van onda to treba kaznit, znaci svih ostalih 19 vozaca su tu da popune mjesto na gridu jer ocito oni nemaju pravo vozit kako hoce.

    Ako je 29 puta izasao po 1-2 desetinke, uzeo je barem 4 sekunde a to je 6-8 krugova razlike u tome kad bi ga Max stigao.



    24

    5
    • Ma gdje to piše u tekstu i gdje je to tako bilo?

      Izlazak sa staze (smije li se ili ne) je jedno. Prestići nekog izvan staze je potpuno drugo i to se nikad ne smije.



      4

      25
    • Ayrton Senna
      MCLfan Prikaži

      A kao prvo za izlazak u tom zavoju nije dobivao vrijeme nego gubio i zato ga nisu kanili, a max se prekočio kod pretjecanja a Lewis ga nije izgurao tako da je ok što ga morao propustiti, a jedino je problem kaj ga nisu prije upozorili, kad su hamilton upozorili više nije izlazio



      4

      9
      • “A kao prvo za izlazak u tom zavoju nije dobivao vrijeme nego gubio…” čudi me da LH ima 7 titula i rekordan broj pobjeda u F 1 kad ni posli 29 prolaska “četvorkom” van gabarita staze nije shvatija da time gubi vrime ?!?!? a i bonningtona bi trebalo stjerati u kur kad to nije primjetija i TR obavjestija lewisa da tu griješi jer obično trkači inžinjeri obavjeste “svoje pulene” di gube vrime . možda bi mercedes umisto bona treba angažirat masia za trkačeg inžinjera LH jer eto zahvaljujući njemu lewis je presta gubit vrime u tom zavoju . dakle masi ka direktor trke je obavija posao za koji je plačen bono zar ne ? s druge strane ako se tu gubi vrime zašto su se brisala vrimena onima koji su tokom vikenda kroz “četvorku” izlazili van gabarita staze kad time ništa nisu dobivali u konačnici ?



        4

        0
    • Lewis Hamilton
      smr201 Prikaži

      Sve 5, ali zašto misliš da je samo on to radio, a nitko drugi nije?



      3

      3
      • kad masi kaže “Ništa se nije promijenilo tijekom utrke. Uopće se ništa nije promijenilo. ” ( vjerovatno misli na pravilo prolaska kroz “četvorku” ) onda mu treba virovati jer svi smo vidili da je sve bilo konzistentno . no kad kaže “Bio je taj automobil koji je povremeno imao trenutak u kojima je izišao van ili što god je već bilo, ali to nije bila stalna stvar.” onda se*e jer su to radili i svi drugi samo mislim da masi ima nešto kontra LH ( biće da je hejter ) , a možda taj automobil koji je 29 X vozija van gabarita staze uopće nije bija hamiltonov . uostalom čak i da je pa šta je to 29 X ponavljat radnu ? to meni samo ukazuje na konzistentnost LH … naravno , ako je to bija njegov bolid kojeg masi spominje . uradija to 29 ili 5 X je isti kur . lopov je i onaj kojem je to “zanat” i onaj koji jednom u životu ukrade žvaku zar ne ? skoro sam uvjeren da su svi vozači zajedno tokom trke više od 29 X vozili van gabarita pa ništa , a jadnog LH krive šta je to uradija sam 29 X !?!?? pa lipo je svima MCLfan ukaza da je lewis umisto dobitka u tom zavoju 29 X ima gubitak vrimena .



        3

        0
        • Lewis Hamilton
          smr201 Prikaži

          Nema uopće potrebe za špekulacijama. Netko tko ima ima pristup on boardima može jako brzo koliko je vozača koristilo tu putanju.
          Nije mi jasno da u 3 dana ni jedan novinar na svijetu nije pobojao svima izlaske van staze.


          0

          2
    • Pirelli Hypersoft
      Einspritz7 Prikaži

      Ako je netko Hamiltonu izbrojao 29 izlazaka , to ne znači da to i drugi nisu radili. Možda bi se jako iznenadio kad bi se objavila lista izlazaka za sve vozače i za sve zavoje …


      0

      6
  2. Prema ovoj računici: 0,200 x 29 Hamstinih krugova = 5,8 sec. Ok što je Max pustio Hamstu jer je prestizanje u pitanju, al isto tako je Hamsta možda trebao dobiti kaznu 5 sekundi ili su ovi iz Red Bulla trebali Maxu javiti odmah što Hamsta radi pa da i on radi istu stvar do opomene. Nema smisla više plakat nad prolivenim mlijekom. Veselimo se Imoli i nadamo se istoj borbi između ove dvojice i možda Pereza, Bottasa bih preskočio



    22

    2
  3. Massija za direktora planete :klanjam:
    Odlično bi se uklopio u Ferrari iz prethodnih godina (za ovu ćemo vidjeti), a još bolje u masu BH političara :mrgreen:



    17

    2
  4. Fernando Alonso 14
    tapa-tapa Prikaži

    Prozvakana tema već… Na kraju, svi su ok osim lunje vozili i nikome ništa-koji car😁😁



    3

    0
  5. Možda bolje da pojasni Horner kako njegov turbo Max koji čini razliku nije uspio u boljem bolidu doći 0,7 brže.



    2

    27
  6. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Prikaži

    Sad mi je jasno da Masi i Vettel imaju istog oftalmologa.



    12

    1
  7. Dugin ratnik je zaštićena vrsta.



    12

    4
  8. Kimi Raikkonen
    zoka Prikaži
    x1

    Masi je definitivno ima koje cu dati sledecem teletu



    16

    0
  9. Pascal Wehrlein 94
    Wehrlein94 Prikaži

    “IT’S RIDICULOUS THE FIA.”

    ~Alonso



    11

    0
  10. sad bih bas volio da red bull izdominira sezonu i da bude dosadno za popizdit.



    4

    3

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Još kolumni