F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

F1 Retrovizor: Pretjecanje kao simbol velikog rivalstva

Ante Maras

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Povijest Formule 1 su obilježila mnoga velika rivalstva vozača i konstruktora, što je fanove podijelilo u različite tabore. Clark i Hill, Senna i Prost, Hunt i Lauda, Piquet i Mansell, Ferrari i McLaren, McLaren i Williams, Williams i Ferrari, samo su neka od njih koja su obilježila i učinila F1 zanimljivom, što kontroverzama, što velikim borbama na stazi. Rivalstvo Michaela Schumachera i Mike Hakkinena se apsolutno ubraja u njih. Kao i većina rivalstava, njihovo rivalstvo je obilježeno vrhunskim borbama i respektom među vozačima, ali ono što je simbol ovog rivalstva te za mnoge najljepšeg i posljednjeg pravog razdoblja F1 je upravo Velika Nagrada Belgije 2000. godine te po mom skromnom mišljenju najljepše pretjecanje u povijesti F1 kojima ću posvetiti ovi članak.

No krenimo redom. Uoči ove utrke, Hakkinen u McLarenu je imao 2 boda prednosti nad Schumacherom u Ferrariju, no naizgled mali zaostatak Schumachera nije ulijevao previše optimizma u Ferrariju jer Schumacher nije završio 3 od posljednje 4 utrke dotad odvožene, a McLaren i Hakkinen su se doimali iznimno jako, baš kao i prijašnje 2 sezone. Iznimka nije bio ni vikend u Spa-Francorchampsu, u kojem su McLareni bili u vrhu sva 4 slobodna treninga u petak i subotu, dok je Ferrari imao i bolje slobodne treninge od tog u Belgiji. Isto tako, potencijalni suparnik je bio raspoloženi Trulli u Jordanu, a i Villeneuve u BARu i Button u Williamsu promjenom setupa su isto prijetili. Kvalifikacije su protekle u sličnom tonu, Hakkinen je ostvario uvjerljiv pole position sa 0,773 sekunde prednosti nad drugoplasiranim Jarnom Trulijem u vrhunski naštimanom Jordanom, a Jenson Button i Michael Schumacher su činili drugi startni red.

Start se odvio iza Safety Cara zbog loše vidljivosti i kiše koja je padala prije starta te je natopila stazu, no Safety Car je izašao sa staze već nakon prvog kruga te je ozbiljno utrkivanje moglo započeti. Hakkinen je počeo stvarati što veću prednost nad drugoplasiranim Trullijem, a u sredini i dnu poretka su se vodile zanimljive borbe za pozicije. Herbert je otišao široko u prvom zavoju te je izgubio poziciju od Rubensa Barrichella, Diniz je padao u poretku, a na dnu poretka se našao i De la Rosa kad je otišao široko u zavoju 18. Schumacher je prošao Buttona u Bus šikani nakon što je ovaj otišao široko u pokušaju da pretekne Jarna Trullija, kojeg kasnije Schumacher pretiče. Button za Schumacherom pokušava isto, ali dolazi do kontakta između Buttona i Trullija te Trulli odustaje, a Button gubi poziciju od Coultharda i Ralfa Schumachera. Ubrzo su vozači počeli odlaziti po gume za suho budući da se staza počela sušiti, a prvi koji je otišao po njih je bio Jean Alesi u 4. krugu, a od vodećih su oba Schumachera otišli u boks po gume za suho. Do 9. kruga svi su imali gume za suho, a krug prije Fisichella odustaje zbog problema s elektronikom.

Schumacher se približio Hakkinenu na samo 4,6 sekundi zaostatka vozeći 4 uzastopna najbrža kruga utrke kada se događa trenutak koji će odvesti borbu za pobjedu u podosta drugačijem smjeru. U 13. krugu utrke, Hakkinen nalijeće velikom brzinom na prljavi rubnik i izlijeće na travu i Schumacher preuzima vodstvo te ju povećao na 11 sekundi do 22. kruga kada ulazi u boks te se vraća na 3. mjesto, a Hakkinen je otišao u boks u 26. krugu iza Schumachera te mu momčad naređuje da stisne gas i da smanji zaostatak za Schumacherom budući da je Schumacher imao više goriva u bolidu. U međuvremenu, Barrichello se probijao u poretku te došao do 6. pozicije i postigao najbrži krug utrke. Nažalost, nakon ulaska u boks u 32. krugu odustaje zbog problema s pritiskom goriva, a s njim u istom krugu i zbog istog problema i Jean Alesi. Nakon 34. kruga, kad su svi odradili odlazak u bokseve, poredak top 10 je bio:M. Schumacher-Hakkinen-R.Schumacher-Button-Coulthard-Frentzen-Villeneuve-Herbert-Salo-Irvine.

Iako se činilo da ne bi trebalo biti problema za Schumachera do cilja, Schumacher sve više i više gubi tempo zbog jake degradacije guma te ga Hakkinen sve više i više sustiže. Konačno ga je sustigao u 40. krugu kad ga pokušava proći u zavoju Les Combes, ali Schumacher čvrsto zatvara vrata. Cijeli krug mu je Hakkinen bio za repom te se događa jedan od najljepših i najvećih trenutaka u povijesti sporta. Jureći Kemmelom te približivši se Les Combesu, obojica dostižu Ricarda Zontu u BARu kojeg su trebali obići za cijeli krug. Vidjevši Schumachera u retrovizoru, ostaje po sredini staze te ga Schumacher obilazi s njegove lijeve strane. Ali Mika, koji je bio u Schumacherovoj zavjetrini, u djeliću sekunde vidi prostor sa Zontine desne strane jedva širi od bolida te pretiče i Zontu i Schumachera u Les Combesu i prelazi u vodstvo kojeg ne ispušta do kraja utrke. Nakon utrke kamere su snimile ikonski trenutak kad Hakkinen riječima i gestikulacijama objašnjava Michaelu Schumacheru kako ga je obišao, dok Schumacher strpljivo i koncentrirano sluša i upija svaku njegovu riječ. Mika Hakkinen je nakon ove utrke povećao prednost na Michaelom Schumacherom na 6 bodova.

Ovo rivalstvo je većinom svojih elemenata kao što su najbolji bolidi, vrhunski vozači u svom zenitu i borbe za naslov naizgled tipično veliko rivalstvo. Ali ovo je rivalstvo po nečemu osjetno drugačije od većine rivalstava. Između Mike i Michaela se osjećalo veliko međusobno poštivanje te pomalo prijateljski elementi, kao da su Mika i Michael dva dobra prijatelja koji se pošteno pokolju na stazi i onda nakon toga odu na točeno pivo u obližnji pub i pričaju o nogometu, ženama i politici kao da ništa nije bilo. Isto tako, ovo je rivalstvo drugačije po izostanku velikih skandala ili repova između njih dvojice, što nije bio slučaj kod rivalstva Senna-Prost, Hill-Schumacher ili Alonso-Hamilton. Jednostavno, umjesto da se bore i van staze ili na kontroverzan način na stazi, oni su jednostavno priču “pričali” na stazi i jako su puno “pričali”, na zadovoljstvo svih fanova F1, zbog čega mi je ovo rivalstvo i najdraže. Možda je rivalstvo Senna-Prost najpoznatije, ali je zato rivalstvo Hakkinen-M. Schumacher najbolje u povijesti F1 i to upravo zbog navedenih razloga, minimum trash talka i skandala, a maksimum čistokrvnog utrkivanja.

Podrži nas

Naš zadnji donator je:   HarKl.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Maras
Pulsmedia autor
62 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

26 komentara

  1. Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

    Definitivno sam uzivao u dvobojima ove dvojice 👍
    Odlicno pretjecanje..
    Tu i tamo pogledam neke sazetke iz njihovih dvoboja..



    4

    0
  2. Po milijonti put – jedno od najprecjenjenijih preticanja, Mika je bio brži, strašno brži, Schumy ga je maestralno držao iza sebe kolko je mogao, bilo je pitanje vremena kad će ga Mika prestignuti.
    TV efekt zbog tri auta je bio WOOW ali neka vozačka majstorija nije bila ni blizu s obzirom na brzinu i gume koju je Mika imao.



    3

    20
  3. Niki Lauda wapi Donator Prikaži

    Volim ovakve članke. Bravo!



    7

    2
  4. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Možda i najbolje pretjecanje koje sam vidio. :klanjam:
    Iako je moj miljenik bio pretečen.
    Mika jeste bio vidno brži, ali trebalo je obići i Michaela i Zontu.
    Odlična trka, odlična sezona, a slažem se za suparništvo njih dvojice.
    Plus one V10-ke
    https://www.youtube.com/watch?v=rSMQM4ASGRg



    10

    1
  5. Mclaren AlkY Donator Prikaži

    A sta da kazem. Zbog njih dvoje sam poceo pratiti F1. Srce otislo na Mikinu stranu. Osobno najljepse doba pracenja F1.
    Ovaj potez ce , vjerojatno mnogi , prokomentirati kao ocekivani zbog losih guma Shumija , pa jaceg McLarena itd itd.
    Ali u ovoj prici nije bitno koliko je koji bolid bolji , nego sama ideja vozaca u tom trenutku. A ideja je bila i ostala fantasticna.
    Kako god , siguran sam da vecina ovo smatra jednim od najljepsih pretjecanja u povijesti.
    Osobno meni je najljepse , naravno iz najvijackih razloga :D

    Pravo gospodsko rivalstvo.



    6

    0
  6. Ferrari nelinjo Prikaži

    legendarna trka! legendarno preticanje! fali ovakvih rivalstava i ovakvih trka u F1!

    nadam se da će nam nova pravila donijeti ovakva rivalstva i neizvjesno takmičenje!

    dominacija i maženje jednog tima uništava sport!



    1

    0
  7. Mclaren raca Prikaži

    Bez obzira što je Mika bio brži na stazi i što je Schumacher , zbog degradacije guma, par krugova vozio po još vlažnoj stran kako bi ohladio gumei, pretjecanje je izvedeno maestralno. Što se rivalstva tiče, ko da ga i nije bilo. Michael nije nikoga toliko poštivao kao Miku. Čista esencija pravog, sportskog, rivalstva



    4

    0
  8. Nigel Mansell _bataziv_0809 Prikaži

    I dan danas se najezim. Moderni klasik formule 1, novi milenij, brutalni V10 motori, dva sjajna vozaca na vrhuncima karijera, cvrsto, zestoko, nikad bez borbe, ali korektno i sa punim respektom na stazi i van nje. Sjajno!



    6

    1
  9. Michael Schumacher VRSV546 Prikaži

    Koja lipa vrimena radi ovoga san zavolio F1
    Samo ovo je danas rjetkost zadnja trka koja je po meni bila cista 10tka je silerstone 2018 trka di gledas s ruba stolice i iskreno uopce nije bitno ko ce pobjedit nego se veselis borbi pravoj



    2

    0
  10. Michael Schumacher ruzinavi Prikaži

    Sjećam se da sam gledao utrku i psovao kak Schumi ne može brže preteći Trulog i Buttona. Kad ih je prestigo Mika je već imao pozamašno vodstvo. Vikali smo od sreće kad se Mika okrenuo a Schumi projurio u vodstvo. Al kako se staza počela sušiti vidjelo se da Mika leti stazom a Schumi pokušava hladiti gume (poslije sam skužio da je imao wet setup, Mika je išao na dry setup). Bilo je neminovno da će ga prestići jer je bilo skoro 10 krugova do kraja a Mika Schumiju na repu. Super utrka kakvih je te sezone bilo puno. Ispada da je ovo bio Mikin “last hurrah”. Schumi dobio sve utrke do kraja sezone mislim a Mikine nade otišle u dim u Indyu. Rivalstvo puno poštovanja bez crnih točaka i repova i jedna od, barem meni, najzanimljivijih sezona koje sam pratio.



    9

    1
    • Pascal Wehrlein 94 Wehrlein94 Prikaži

      To je rivalstvo bilo bez crnih točaka i repova kako ti kažeš samo zato jer je Mika sjeverno hladan i bolio ga k**** a Michael je koristio sve nedaće McLaren Mercedesa te ladno uzo Mikinih barem 5-6 pobjeda .
      Eno ti samo primjer Barcelone, pola kruga prije kraja McLaren Mercedes izdao Hakkinena po ko zna koji puta a Michael ladno došao do pobjede .
      Da je bilo obrnuto, bilo bi tu svega, i pokušaja ovakvih i onakvih od strane MS-a,ali dobro, bilo je kako je bilo i zapamćeno je kao fer rivalstvo i ok.


      0

      16
      • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

        Sjecamo se kako covjek kojeg boli ***** place u sumi, u Monzi
        Well done Wehrlein



        12

        0
      • Michael Schumacher ruzinavi Prikaži

        @Wehrlein94 A što je Schumi trebao napravit u Barceloni 2001. kad je kak veliš ladno uzeo Mikinu pobjedu? Usporiti i pustit nekog drugog da pobijedi iz suosjećanja? Jel Hamilton trebao usporit i pustit Vettela na 5+ sekundi u Kanadi prošle godine? Jel se Senna trebao vozit iza Prosta ’88 u Japanu i ne prestić ga i ne osvojit prvenstvo?

        Žao mi bilo Mike, al to je tak nažalost tako, nije gotovo dok ne vidiš kockastu zastavu.



        2

        0
    • Nigel Mansell _bataziv_0809 Prikaži

      Da, maestralna sezona Sumahera i po mom misljenju njegova najbolja voznja. Takodjer i najbolja Mikina sezona iako nije uzeo naslov.

      Potpuno ravnopravno prvenstvo koje je otislo na Sumeherovu stranu jer je na pravi nacin kapitalizirao utrke u kojima je Mika imao problema, a pride je i Mclaren Miki izbio dvocifren broj bodova nedostatkom hijerarhije i nekim nesretnim potezima.



      3

      2
  11. Bez greške, jedan od članak u kojem sam uživao od početka do kraja.

    Ali molim autora da dozvoli, uprkos najljepšem rivalstvu i opisana jedna od najljepših borbi i zbilja iskonskom pretjecanju u F1 (najvjerovatnije jedno od TOP-3 ! ),

    NAJ- preticanje i legendarna borba bi ipak bila ( & imo, ostala) ona Gilles Villeneuve – Rene Arnoux:
    The Legendary Villeneuve – Arnoux battle at Dijon 1979:
    https://www.youtube.com/watch?v=8Nxwn3OHkEw



    4

    0
HrvatskiEnglish